اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

زنگ تفریح

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • راز گرم شدن «حمام شیخ.بهایی» تنها با یک شمع

    گرمابه.های تاریخی اصفهان همچون حمام علی قلی آقا و حمام شیخ.بهایی با معماری زیبای درونی و فضاهای مختلفی مانند استخری برای .آب.تنی، مکانی با سنگ. مرمر خاص برای ماساژ دادن کمر، مکان.هایی برای استراحت، صرف غذا و نوشیدن گلاب اصفهانی بخشی از تمدن عظیم و دقت بالای ایرانیان در ساخت هرگونه بنایی را نشان می.دهد.

    در این میان معماری عجیب برخی حمام.های اصفهان مانند حمام شیخ.بهایی سال.ها همچون معمایی تو در تو ذهن کنجکاو جهانیان را به خود مشغول کرده بود چرا که این حمام دو راز شگفت با خود داشت؛ یکی اینکه آب این حمام تنها با یک شمع گرم می شده و دیگر اینکه این شمع همواره روشن بوده است.

    بنا بر نقلی مشهور زمانی که تعدادی محقق انگلیسی می.خواستند راز گرم شدن این حمام به کمک شمع را بفهمند با دستکاری در معماری بنا باعث شدند که شمع حمام نیز با مشکل مواجه شود و از آن زمان دیگر این شمع. روشن نشده. است.


    راز حمام شیخ.بهایی چه بود؟

    ساختمان حمام شیخ بهایی مربوط به دوره صفوی - قاجار است و در تاریخ 29 تیر 1377 با شمارهٔ ثبت 2063 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

    این حمام با استفاده از یک سیستم پیچیده مهندسی به مدت طولانی تنها با یک شمع روشن می.شده است.

    درباره چگونگی گرم شدن این حمام به کمک شمع شایعات فراوانی وجود دارد، اما تنها نظریه قابل قبول درباره این حمام این است که یک سیستم سفالینه لوله کشی زیرزمینی در حد فاصل آبریزگاه مسجد جامع و این حمام وجود داشته که با روش مکش طبیعی، گازهایی مانند متان و اکسیدهای گوگردی را به مشعل خزینه حمام هدایت می.کرده و این گازها به عنوان منبع گرما در مشعل خزینه می.سوخته است.

    این احتمال وجود دارد که این گازها به طور مستقیم از مواد زاید دفع شده در خود حمام جمع آوری می.شده است.

    در جریان مرمت خانه شیخ بهایی که در نزدیکی گرمابه قرار دارد در کف زمین تنپوشه.های سفالی و چاه.های مرتبطی پیدا شده که احتمال دارد مربوط به طراحی حمام باشد.

    همچنین با مطالعات باستان.شناسی در این منطقه مشخص شد که فاضلاب شهر اصفهان توسط لوله.های جمع آوری فاضلاب وارد خزینه حمام می.شده است.

    در واقع شیخ بهایی طبق محاسباتی دقیقی خزینه حمام را به گونه.ای طراحی کرده بود که فاضلاب این مکان تبدیل به گاز متان شود.

    همچنین بخشی از لجن.های ته نشین شده در این مکان برای تولید بیوگاز مورد استفاده قرار می.گرفت، بدین شکل که شیخ بهایی با محاسباتی حجم لجن مورد نیاز برای تولید بیوگاز را مشخص کرده بود و گاز تولید شده به وسیله شعله.هایی مخزن آب حمام را گرم می.کرد.

    بنابراین آب این حمام با سیستم «دم و گاز» یعنی به کمک گاز متان فاضلاب مسجد جامع و چکیدن روغن عصارخانه شیخ بهایی (عصارخانه محلی برای تهیه روغن از دانه.های روغن بوده است) در مجاورت حمام روشن می.شده است.



    چگونه یک شمع می.تواند یک مخزن آب را گرم کند؟

    اما سوال بعدی این است که چگونه یک شمع می.تواند یک مخزن آب را گرم کند؟

    در سال.های اخیر یک مخترع مشهدی پس از 300 سال با شبیه سازی حمام شیخ بهایی به راز این موضوع پی برد.

    علی.اصغر برهمند، رئیس انجمن مخترعان خراسان رضوی و طراح شبیه سازی حمام شیخ بهایی مدعی شد که منبع آب این گرمابه از طلا بوده و با توجه به این که طلا رساناترین فلز انتقال گرما است، با حرارت کم انرژی زیادی تولید و آب منبع گرم می.شده است.

    در طرح شبیه سازی شده به علت دسترسی نداشتن به طلا از مس استفاده شده که در حمام منازل هم قابل استفاده است و موجب صرفه جویی 30 درصدی در مصرف سوخت می.شود.

    این اثر پژوهشی که به تایید انجمن مخترعان خراسان رضوی رسیده موفق به کسب دو نشان طلای سوئیس در سال 2006 و مدال طلای مسکو 2007 شده است.


    *. حمّام علی قلی آقا و استخری با حوضچه ضدعفونی پا

    این حمام مانند دیگر بناهای تاریخی ایران دارای معماری با ارزشی دارد و در نوع خود قابل توجه است.

    از نکات بسیار با اهمیت این بنای تاریخی قرار گیری آن در دل بافت یک محله با عناصر متفاوت است و لازم به ذکر است که این حمام تا 50 سال پیش مورد استفاده مردم اصفهان بوده است.

    این حمام دارای فضاهای تاسیساتی مانند انبار سوخت، گاو رو (محل کشیدن آب از چاه ) و کانال.های گربه.رو (محل.هایی به صورت کانال در زیر فضاهای حمام قرار گرفته که ضمن رد شدن تنبوشه.ها حرارت را نیز به کف حمام منتقل می.کردند) می.شود.

    بنای حمام شامل دو حمام بزرگ و کوچک و فضای چال.حوض است.

    هر یک از این دو حمام از دو بخش اصلی سربینه و گرم.خانه تشکیل یافته است، به طوری که در آن دوره مردان و زنان به صورت جداگانه می.توانستند از آن استفاده کنند.

    شکل قاعده سربینه حمام بزرگ، به شکل هشت ضلعی منتظم طراحی شده و در اطراف سربینه سکوهایی طراحی شده که فضاهای پشت آنها با طاق.نماهای مدور تزئین یافته و همچنین گنبد میانی سربینه بر هشت ستون بزرگ سنگی استوار است.

    تزئینات سقف حمام به صورت رسمی.بندی است و نورگیرهای سقف به صورت منظم از فضای اطراف به سمت مرکز سقف به صورت منظم طراحی شده.اند که در مواقع مختلف روز با ایجاد سایه روشن بر زیبائی تزئینات سقف می.افزاید.

    آب این حمام از مادی منشعب از آب زاینده رود تامین می.شده است.

    حمام علی قلی آقا دارای تزئینات و نقاشی..هایی از سه دوره تاریخی صفوی با تلفیقی از کاشی.کاری و آهکبری، نقاشی و کاشی.کاری قاجار و نقاشی کوچه بازاری دوره پهلوی است که این مجموعه تزئینات از جاذبه.های بسیار در خور توجه این حمام تاریخی است .

    از آنجا که این بنا پس از احداث در دوره.های بعدی نیز مورد استفاده قرار می.گرفته تعمیرات و یا الحاقاتی به صورت نادرست در بنا صورت پذیرفته است که در هنگام مرمت تمام آنها اصلاح شده و با لایه برداری بین سه تا پنج لایه پس از رسیدن به اولین لایه تزئینات دوره.های مختلف حمام قابل دسترسی باشد.

    این بنا هم اکنون به صورت موزه در معرض دید عموم گردشگران قرار گرفته است.

    جالب اینجاست که در کنار استخری که افراد پس از استحمام در آن آب.تنی می.کردند مانند استخرهای امروزی حوضچه آب آهکی برای ضدعفونی پا وجود داشته که اوج تمدن ایرانی را از گذشته.های دور تاکنون نشان می.دهد.

    از جمله دیگر حمام.های معروف دیگر اصفهان می.توان به حمام شاهزاده.ها، در بازار صباغان اصفهان، حمام بیگدلی در شمال شرقی میدان نقش جهان، حمام خواجو در مغرب چهارباغ صدر اصفهان، حمام شیخ لطف.الله در ضلع شرقی میدان نقش جهان، حمام تراش.ها در نزدیکی مسجد جامع عتیق، حمام مشیرالملک و حمام شیرعلی اشاره کرد.

    گفتنی است در محله خواجوی اصفهان حدود بیست حمام وجود داشته است.

    به طور کلی در زمان صفویه 273 باب حمام در اصفهان وجود داشته که بعضی از این حمام.ها هنوز دایر است و بسیاری از آن خراب و متروک شده است.
    با افتتاح حساب live نزد بروکر pcm از طریق لینک زیر میتوانید تحلیلهای رایگان را در گروه اختصاصی تلگرام دریافت کنیدو همچنین درصدی از کارمزد معاملات.

    https://pcmgate.co/fa/register?refID=MTE1NDc4Ng==

    پس از افتتاح حساب لطفا اسم و شماره اکانت خود را در پیغام خصوصی و یا از طریق آیدی زیر اعلام نمایید.

    https://t.me/Mostafatrader


    نمونه تحلیل و نتایج را می توانید در تاپیک زیر مشاهده کنید :

    https://www.traderha.com/forum/مباحث...�ی-مصطفی

    کانال تلگرام تحلیلی جفت ارزها :

    https://t.me/signalhha

    نظر


    • چرا ما ۱۳ فروردین یا همان سیزده بدر را نحس میدانیم:
      نخست باید به این موضوع توجه داشت که در فرهنگ ایران هیچ یک از روزهای سال نحس شمرده نشده، بلکه چنان چه می دانیم هر یک از روزهای هفته و ماه نام هایی زیبا و در ارتباط با یکی از مظاهر طبیعت یا ایزدان و امشاسپندان داشته و دارند، و روز سیزدهم هر ماه خورشیدی در گاه شماری ایرانی تیر روز(در زبان اوستایی و پهلوی تشتر یا تیشتر) نام دارد که از آنِ ایزد تیشتر، ایزد پدید آورنده ی باران می باشد و نیاکان فرهیخته ی ما از روی خجستگی، این روز را برای جشن انتخاب کرده اند.
      هم چنین هیچ دانشمندی یا هیچ یک از متون کهن از این روز به بدی یاد نکرده بلکه در بیشتر مقالات مکتوب و کتاب ها، از سیزدهم نوروز با عنوان روزی فرخنده و خجسته نام برده اند.
      برای مثال کتاب«آثار الباقیه» جدولی برای سعد و نحس بودن روزها دارد که در آن جدول در مقابل روز سیزدهم نوروز کلمه ی«سعد» به معنی نیک و فرخنده آورده شده است،

      بعضی از محققین معتقدند که پس از ورود اسلام به ایران بعضی از دشمنان حضرت علی (علیه السلام) وقتی متوجه محبوبیت ایشان نزد ایرانیان شدند شروع به شایعه پراکنی در مورد نحس بودن عدد سیزده بین مردم کردن که شاید بتوانند به اهداف شیطانی خود برسند ولی هرگز نباید فراموش کنیم که تمام وجود حضرت علی(علیه السلام) سرشار از حکمت و رمز و راز الهی برای هدایت ما انسان ها می باشد و سالروز تولد آن بزرگوار در سیزدهم رجب نیز نشانه آلهی دیگریست بر این که هرگز عدد سیزده نمی تواند نحس باشد.

      از سویی دیگر در زمان حکومت صفویان این بار فرهنگ اروپایی وارد ایران شد که شوربختانه آنان نیز عدد سیزده را نحس می دانستند، و هنوز هم با پیشرفت های علمی و تکنولوژیکی عمیقاً به این موضوع اعتقاد دارند. سیزده را غربی .ها به دلیل این که یهودای خائن قصد لو دادن حضرت عیسی(ع) را داشت و سیزدهمین نفر از گروه حواریون بود، نحس می. دانستند.

      تنها چیزی که در فرهنگ ایرانی در مورد عدد سیزده وجود دارد و دکتر غیاث آبادی به آن اشاره کرده است «بد قلق» بودن عدد سیزده به خاطر خاصیت بخش ناپذیری آن است اما وقتی درباره ی نیکویی و فرخندگی این روز بیشتر دقت می کنیم منابع معقول و مستند به سوابق تاریخی زیادی را می یابیم همان طور که گفته شد .

      فرودین ماه نیز که هنگام جشن و سرور و شادمانی و زمان فرود آمدن فروهرها است و تیر روز از این ماه نخستین تیر روز از سال می باشد در میان ایرانیان باستان بسیار گرامی بوده و پس از دوازده روز جشن که یاد آور دوازده ماه سال است،
      روز سیزدهم را پایان رسمی دوره ی نوروز می دانستند و با رفتن به کنار جویبارها و باغ و صحرا و شادی کردن در واقع جشن نوروز را با شادی به پایان می رساندند و به قول امروزی ها حسن ختامی بود بر بزرگ ترین جشن سال.نقلی نیز وجود دارد که در دورانی قبل از اسلام یهود با حمله به مناطقی از ایران مردم را در خانه قتل عام کرده و از ان سال به بعد ایرانی ها چنین روزی را در خانه نمیمانند
      ما زنده به آنیم که آرام نگیریم ...........موجیم که آسودگی ما عدم ماست............

      persian gulf traders

      نظر


      • انتظارها به پایان رسید...

        PDF کتابهای استاد عزیز .....
        برای دوستانی که حوصله خرید آن را ندارند...

        http://pcmbrokers.org/pcmfileupload/...4900199371.rar

        حالشو ببرید تا حذفش نکردن
        ویرایش توسط Mohammad-H : https://www.traderha.com/member/3446-mohammad-h در ساعت 04-02-2013, 03:27 PM
        نبردهای زندگی همیشه به نفع قویترین ها پایان نمی پذیرد، بلكه دیر یا زود برد با آن كسی است كه بردن را باور دارد...

        نظر


        • نوشته اصلی توسط Mohammad-H نمایش پست ها
          انتظارها به پایان رسید...

          PDF کتابهای استاد عزیز .....
          برای دوستانی که حوصله خرید آن را ندارند...

          http://pcmbrokers.org/pcmfileupload/...4900199371.rar

          حالشو ببرید تا حذفش نکردن

          من کتابها رو خریده بودم ولی بازم......... :دی

          امیدوارم هر کی دانلود کرد راضی باشه
          تحلیلهای عددی TwiMm

          قشنگتر از صد هزار تحلیل

          چون گردنم از مو باریکتره و زورم به روند نمی رسه فقط در جهت روند معامله می کنم

          نظر


          • همه دروغ 13 میگن من سوتی 13 دادم یه حرکت کردم عمرا ماینر و گنده تر از اون هم نتونند بزنند. توی کف کف کف فروختم

            الان اگه قانون بازار به جای تو کف بخر توی سقف بفروش برعکس بود من ترکونده بودم. تحلیلم درست بودا یه لحظه قاطی کردم توی کف باید بفروشم یا بخرم ولی به خودم افتخار می کنم که اینقدر قشنگ کف رو پیدا کردم. باور کنید یه فتوشاپ بزنم جای کلمه ی سل، بای بنویسم تمام بانکهای دنیا میان دنبام. این نیز بگذرد ولی خیلی بد بود ولی به عمرم ندیده بودم کسی پوزیشن بگیره یه پیپ هم تو سود نره حتی منفی دو که اسپردش بود منفی یک نشد یه کله رفت تو ضرر :دی

            خدایا پول که نمیدی اون که اصلا هیچی، عقل درست درمونم که ندادی اونم که کلا به کنار، یه شانس حداقل می دادی.
            از این به بعد پول میگیرم سیگنال میدم برعکسش رو بگیرید می ترکونید.


            ارادتمند--------امیر

            تحلیلهای عددی TwiMm

            قشنگتر از صد هزار تحلیل

            چون گردنم از مو باریکتره و زورم به روند نمی رسه فقط در جهت روند معامله می کنم

            نظر


















            • ما زنده به آنیم که آرام نگیریم ...........موجیم که آسودگی ما عدم ماست............

              persian gulf traders

              نظر


              • ..::* Dr Phils*::..
                ما زنده به آنیم که آرام نگیریم ...........موجیم که آسودگی ما عدم ماست............

                persian gulf traders

                نظر


                • نوشته اصلی توسط sajjadfox نمایش پست ها

                  با افتتاح حساب live نزد بروکر pcm از طریق لینک زیر میتوانید تحلیلهای رایگان را در گروه اختصاصی تلگرام دریافت کنیدو همچنین درصدی از کارمزد معاملات.

                  https://pcmgate.co/fa/register?refID=MTE1NDc4Ng==

                  پس از افتتاح حساب لطفا اسم و شماره اکانت خود را در پیغام خصوصی و یا از طریق آیدی زیر اعلام نمایید.

                  https://t.me/Mostafatrader


                  نمونه تحلیل و نتایج را می توانید در تاپیک زیر مشاهده کنید :

                  https://www.traderha.com/forum/مباحث...�ی-مصطفی

                  کانال تلگرام تحلیلی جفت ارزها :

                  https://t.me/signalhha

                  نظر


                  • امروز از اون روزاس که باس زد به دره بیخیالی وب گردی
                    يه سايت خارجي به نام school كه بزرگترين سايت آموزشي هست اقدام به كار جالبي كرده ابتدا به لينك زير بريد در قسمت Searrch ، کشور را انتخاب كنيد به صفحه بعد برويد در صفحه بعد مشخصات ...خود را كامل وارد كنيد نام و نام خانوادگي رو به انگليسي بنويسيد و سپس عكس خود را ببنيد اين سايت از عكسهاي موجود بر سرور آموزش پرورش استفاده مي كنه
                    World School Photographs
                    ما زنده به آنیم که آرام نگیریم ...........موجیم که آسودگی ما عدم ماست............

                    persian gulf traders

                    نظر




























































                    • عکس زیر ارسالی از خانم صدف



                      محمدرضا ظریف نیا



                      کیارش شهریاری


                      فرشید فیروزی از شیراز



                      داریوش فرجی



                      امیررضا شاهین نیا از خامنه



                      عباسعلی جوادی پور از تهران


                      ما زنده به آنیم که آرام نگیریم ...........موجیم که آسودگی ما عدم ماست............

                      persian gulf traders

                      نظر


                      • نوشته اصلی توسط sajjadfox نمایش پست ها
                        A Brilliant Mind Cannot Work Succesfully With a Weak Body.______William.D.GANN

                        نظر


                        • نوشته اصلی توسط sajjadfox نمایش پست ها

                          شما 50 امتیاز کسب کرده.اید، بنابراین:
                          دیگران به شما به چشم آدمی شاداب، سرزنده، جذاب، شوخ، عملگرا و همیشه جالب نگاه می.کنند. کسی که همیشه در مرکز توجه قرار دارد امّا در عین حال متعادل و مبادی آداب است. شما همچنین به چشم دیگران فردی مهربان، با ملاحظه و با درک بالا به نظر می.آیید. کسی که همیشه به آن.ها دلداری می.دهد و آن.ها را کمک می.کند.
                          ...همه يه جور در اومد!!!
                          before you start anything..learn how to finish it

                          نظر


                          • بچه ها کسی هست شطرنج بازی کنه ؟ یک سایت خوب کسی سراغ داره ؟
                            در ف ا رک س هر چه کمتر بدانید موفقتر هستید !

                            اساس کار در ف ا ر کس مدیریت سرمایه با یک توجیه تکنیکال هست !

                            همیشه بیاد داشته باشید انچیزی که در ف.ارکس تمام میشود "فرصتهای معاملاتی" نیست بلکه سرمایه شماست !

                            همه نوشتهایم جنبه اموزشی داردو نویسنده هیچ مسئولیتی در قبال خرید و فروش خوانندگان ندارد !




                            نظر


                            • یه روز یه کچلی میره آرایشگاه همه بهش میخندن، کچله میگه مرض اومدم آب بخورم
                              حالا
                              ​مردم گینه بى سائو یه سرى جك دارند كه اینجورى شروع میشه: "یه ایرانیه میره صرافى بهش میخندن، میگه مرض اومدم آب بخورم"

                              نظر


                              • ​من مطمئنم سلولای مغزم به جا خاکستری،قهوه ایه!
                                اینو میشه از تصمیمای مهم تو زندگیم راحت فهمید

                                نظر

                                پردازش ...
                                X