اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

زنگ تفریح

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • #31
    به قول قدیمی ها میگن گیرن پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل
    هرچه درآمد نفت زیاد میشه پول سر سفره مردم کمتر میشه
    ای داددددددددددددددددد ای هواررررررررررررررررررررررررر
    آنکس که بینای عیب خویش باشد و چشمان خویش را برای عیب دیگران بکار نیندازد , خردمند ترین مردم است (حضرت امیر(ع))
    گر بر سر نفس خود امیری مردی / گر بر دگری خرده نگیری مردی
    آن دانش که ز لطف خود بر تو داد / گر بر دگری دریغ نکردی مردی
    پی دی اف زیگ زاگ : دانلود
    پی دی اف شبانه : دانلود

    پاور پوینت پترن 123 : دانلود
    پرسش و پاسخ تحلیل ها: تاپیک پرسش و پاسخ آنجمن تحلیلهای یزدی

    نظر


    • #32
      وسط نشریه فوربس

      تازه ترین فهرست ثروتمندان جهان منتشر شد

      نشریه فوربس در تازه ترین شماره خود فهرست جدید میلیاردرهای جهان در سال 2012 میلادی را منتشر کرده است.






      بر اساس فهرست ثروتمند ترین های جهان که سالانه توسط فوربس منتشر می شود ثروتمند ترین فرد جهان کارلوس اسلیم مکزیکی است که ثروت هنگفتی را از طریق شرکت های مخابراتی به دست آورده است.

      بر اساس این گزارش این در حالی است که لاکشمی میتال میلیاردر هندی که هشت سال متوالی جزء ده نفر اول فهرست ثروتمندترین ها بوده است بیش ازده میلیارد دلار از دارایی خود را در سال گذشته از دست داده است.

      میتال در زمینه تجارت فولاد فعال است. این سومین سال متوالی است که کارلوس سلیم مقام اول را در میان ثروتمند ترین های جهان پیدا می کند . بر این اساس میزان دارایی های او بیش از 69 میلیارد دلار تخمین زده می شود .

      این گزارش حاکی است بیل گیتس از بنیانگذاران شرکت مایکروسافت دومین فرد ثروتمند جهان با 61 میلیارد دلار دارایی است و وارن بافت تاجر و سرمایه گذار آمریکایی در جایگاه سوم است.

      علیرغم رشد کند اقتصادی در اغلب کشورهای جهان 16 نفر به تعداد میلیاردرها افزوده شده است . بر اساس گزارش نشریه فوربس 104 زن میلیاردر در جهان وجود دارند و ثروتمندترین آنها کریستی والتون همسر مالک فروشگاه های زنجیره ای وال مارت است که پس از مرگ شوهرش ، امروز میزان دارایی اش به 25 میلیارد دلار می رسد .
      ویرایش توسط مصطفی : https://www.traderha.com/member/9-مصطفی در ساعت 03-08-2012, 11:44 AM
      با افتتاح حساب live نزد بروکر pcm از طریق لینک زیر میتوانید تحلیلهای رایگان را در گروه اختصاصی تلگرام دریافت کنیدو همچنین درصدی از کارمزد معاملات.

      https://pcmgate.co/fa/register?refID=MTE1NDc4Ng==

      پس از افتتاح حساب لطفا اسم و شماره اکانت خود را در پیغام خصوصی و یا از طریق آیدی زیر اعلام نمایید.

      https://t.me/Mostafatrader


      نمونه تحلیل و نتایج را می توانید در تاپیک زیر مشاهده کنید :

      https://www.traderha.com/forum/مباحث...�ی-مصطفی

      کانال تلگرام تحلیلی جفت ارزها :

      https://t.me/signalhha

      نظر


      • #33
        .::در ترید آرامش حرف اول را می زند::.
        https://telegram.me/Cyclicalwaves
        https://telegram.me/NimaAzaadi




        نظر


        • #34
          شاید دیر شده باشد

          نظر


          • #35
            گزارش اکونومیست از مزایای انرژی هسته ای و تبعات احتمالی آن

            اکونومیست طی گزارشی اعلام کرد یک سال پس از وقوع فاجعه بزرگ زمین لرزه در نیروگاه هسته *ای فوکوشیما در ژاپن آینده انرژی هسته ای هم از نظر هزینه و هم از نظر ایمنی در ابهام قرار دارد.


            به نقل از نشریه اکونومیست نیروی متمرکز در اجزای اتم می تواند یک قاره خشک و صحرایی را دگرگون کرده ، قطب های یخبندان کره زمین را ذوب کرده و تمام جهان را می توان با آن به یک باغ بهشت تبدیل کرد .
            اما به کارگیری انرژی هسته ای در شکل نظامی آن کاملا خلاف این پیش بینی را ثابت کرده است و بمب هسته ای می تواند سرزمین های گسترده و سرسبزی را به یک صحرای خشک و بی جان تبدیل کند .
            بر اساس این گزارش کارشناسان انرژی امیدوار بودند انرژی هسته ای در شکل غیرنظامی و صلح آمیز آن بتواند جایگزین ارزان تر، فراوان تر و قابل اتکا تری برای انرژی برق در قرن های آینده باشد ، ولی چنین رویایی تحقق نیافت و بعید به نظر می رسد که در آینده های نزدیک نیز امکان تحقق پیدا کند .
            نشریه اکونومیست 26 سال پیش در ارزیابی خود از انرژی هسته ای نوشت راه پیشرفت برای صعنت انرژی هسته ای احداث راکتورهای هسته* ای پرشمار و تضمین ایمنی و سلامت این مراکز تولید انرژی است . این صنعت باید بتواند ثابت کند که هر ساله تعداد حوادث، مرگ* ومیر و یا ضایعات زیست* محیطی ناشی از گسترش این صنعت کاهش می*یابد و در عمل تولید انرژی به این شیوه از تمام منابع دیگر انرژی ارزان* تر شود .
            بر این اساس شاید چنین ارزیابی در آن سال*ها منطقی و منصفانه بود اما نتیجه*گیری حاکی از اینکه گویا صنعت انرژی هسته*ای مثل کارخانه*های شکلات* سازی امن و بی خطر است عملا با وضعیتی که برای این صنعت پیش* بینی می*کردیم سازگاری نداشت . درست یک ماه پس از انتشار آن مقاله در 26 سال قبل راکتور هسته*ای چرنوبیل در اوکراین بر اثر اختلال در سامانه کنترل دچار سانحه و منفجر شد . تعدادی از کارکنان این مرکز هسته* ای کشته شده و نشت و گسترش مواد پرتو زا در محدوده گسترده* ای از خاک اوکراین هزاران نفر را بی*خانمان و محیط زیست منطقه را آلوده و غیر قابل زیست کرد . هنوز هم ارزیابی دقیقی از میزان آسیب*های ناشی از این انفجار به دست نیامده اما ضایعات انسانی آن از مرگ کارگران گرفته تا مصیبت*هایی که ساکنان این منطقه متحمل شدند بر کسی پوشیده نیست .
            اکونومیست در ادامه افزود 25 سال بعد از آن فاجعه ، یعنی گذشت زمان کافی برای اینکه برخی را متقاعد کند صنعت انرژی هسته* ای تحول اساسی پیدا کرده*است ، فاجعه* ای مشابه و این بار در ژاپن روی داد . مقامات و مسئولان ژاپنی در برابر رای *دهندگان و افکار عمومی این کشور مسئول و قاعدتا باید پاسخگو باشند . اما با این وجود آنها نیز اجازه دادند که علاقه و اشتیاق بیش از حد به تولید انرژی هسته*ای باعث شود که مقررات و کنترل سختگیرانه بر این صنعت نا دیده گرفته شود . سامانه نظارت ایمنی عملا کارایی لازم را نداشت و بی*توجهی عمدی به خطرات ناشی از احتمال گسترش آلودگی *های هسته*ای هم بخشی از حرکت کنترل نشده در مسیر تحقق بخشیدن به رویای انرژی هسته*ای بود . البته تمام حکومت*ها و نظام*های دموکراتیک چنین عملکرد ضعیف و بدی ندارند اما انرژی هسته *ای به مرور از برنامه*ها و سیاست*های رژیم*های دموکراتیک حذف می*شود .
            بزرگترین سرمایه*گذاری در این صنعت متعلق به چین است البته نه به این خاطر که چین در برنامه* ریزی*های راهبردی خود این انرژی را در اولویت قرار داده بلکه به این معنا که در کشور پرجمعیت و اقتصاد عظیمی چون چین حتی حد ناچیزی از سرمایه*گذاری و توجه به یک عرصه مشخص به نسبت سایر کشورها ابعاد بزرگتری پیدا می*کند . به احتمال زیاد تحت تاثیر فاجعه فوکوشیما سیستم نظارتی و کنترل برنامه*های هسته* ای در چین دقیق* تر و سختگیرانه* تر خواهد شد .
            برخی از مراکز تولید انرژی هسته*ای چین جزو تازه* ترین و مدرن*ترین رآکتورهای جهان هستند اما ایمنی در این مراکز به چیزی بیشتر از فناوری*های جدید نیاز دارد و در گرو نظارت و قانون*گذاری مستقل از حکومت و یک فرهنگ انتقادی و شفاف در مورد جنبه*های ایمنی زندگی مردم و محیط زیست است . این جنبه* ها در چین هنوز جا افتاده و دقیق نیستند و کشورهای دیگری از جمله روسیه نیز هنوز نتوانسته*اند ثابت کنند که برای این مسائل اهمیت کافی قایل هستند .
            تجربه نشان داده است که معمولا نظارت دولت بر مقررات ناظر بر فعالیت و ایمنی مراکز تولید انرژی هسته*ای می*تواند این مقررات را دقیق*تر و سختگیرانه* تر کند. اما از طرف دیگر معمولا بخش خصوصی در هیچ کشوری بدون کمک و همکاری دولت ، حاضر به سرمایه*گذاری در انرژی هسته*ای نیست. دلیل آن مخالفت بخش*هایی از افکار عمومی این کشورها ، احتمال تغییر مقررات و یا اولویت*های انرژی در هر کشوری است که در حوزه اختیارات و وظایف دولت است . اما مهم* ترین دلیل این است که ساخت و راه*اندازی راکتورهای هسته*ای بسیار پرهزینه است . فناوری و روش*های ساخت و بهره* برداری ارزان از رآکتورهای هسته*ای که پس از حادثه چرنوبیل صحبت آن مطرح شد هنوز به واقعیت نپیوسته* است.
            هزینه راکتورهای جدیدی که در دهه*های اخیر در اروپا احداث شده*اند همگی از بودجه پیش بینی شده بسیار فراتر رفته*است . در آمریکا که صاحب بزرگترین صنعت انرژی هسته* ای در جهان است اکنون بهره* برداری از گازهای حاصل از سنگ*های رسوبی که ارزان*تر از تولید سوخت هسته*ای است از توجه به احداث راکتورهای جدید کاسته است . بنابراین به احتمال زیاد احداث راکتورهای جدید برای تولید انرژی برق تنها در کشورهای آسیای جنوب شرقی که بازار انرژی آنها از سوی دولت کنترل می*شود محتمل خواهد بود .
            اکونومیست در ادامه نوشت انرژی هسته *ای تنها در حالتی می*تواند به ایفای نقش کنونی خود ادامه دهد که هزینه آن کاهش یابد و یا از سوی دیگر هزینه تولید برق با اتکا به منابع دیگر بسیار پرهزینه *تر شود . باید توجه داشت که هم* اکنون هزینه زیست* محیطی استفاده از سوخت*های فسیلی در نظر گرفته نمی*شود . اگر زمانی روی گازهای گلخانه* ای که توسط این نوع منابع انرژی تولید می*شود قیمت گذاشته شود مسلما بهای تولید برق از طریق سوزاندن نفت و گاز افزایش چشمگیری خواهد یافت.
            با افتتاح حساب live نزد بروکر pcm از طریق لینک زیر میتوانید تحلیلهای رایگان را در گروه اختصاصی تلگرام دریافت کنیدو همچنین درصدی از کارمزد معاملات.

            https://pcmgate.co/fa/register?refID=MTE1NDc4Ng==

            پس از افتتاح حساب لطفا اسم و شماره اکانت خود را در پیغام خصوصی و یا از طریق آیدی زیر اعلام نمایید.

            https://t.me/Mostafatrader


            نمونه تحلیل و نتایج را می توانید در تاپیک زیر مشاهده کنید :

            https://www.traderha.com/forum/مباحث...�ی-مصطفی

            کانال تلگرام تحلیلی جفت ارزها :

            https://t.me/signalhha

            نظر


            • #36
              قیمت بنزین در آمریکا افزایش یافت

              بر اساس یک مطالعه جدید قیمت بنزین در آمریکا در بالاترین قیمت به 4.35 دلار و متوسط قیمت بنزین در سراسر این کشور نیز به 3.8148 دلار افزایش یافت.


              بر اساس نظرسنجی سراسری لاندبرگ در آمریکا، قیمت بنزین در آمریکا در 2 هفته گذشته 12.31 سنت در اثر افزایش قیمت نفت افزایش یافت.

              بر اساس این نظرسنجی از خرده*فروشان بنزین در سراسر آمریکا، متوسط قیمت بنزین در این کشور در 9 مارس به 3.8148 دلار افزایش یافت.
              بیشترین قیمت بنزین در آمریکا متعلق به لس*آنجلس با قیمت 4.35 دلار در هر گالن و کمترین قیمت متعلق به دنور با قیمت 3.36 دلار است.
              تریلبی لاندربرگ سردبیر این نظرسنجی معتقد است: متوسط قیمت بنزین نسبت به نظرسنجی پیشین 18.6 سنت افزایش یافته است و جدیدترین افزایش در اثر افزایش قیمت نفت در ماه فوریه رخ داده است.
              وی افزود: دلایلی وجود دارد که باور کنیم ممکن است میزان این افزایش دوباره با کاهش روبرو شود.
              قیمت نفت خام آمریکا در اول ماه مارس اخیرا به 110 دلار در هر بشکه رسید و حدود 3 دلار در روز جمعه کاهش یافت و به 107.40 دلار رسید.
              بر اساس این گزارش به نظر می*آید که قیمت بنزین در آمریکا در سایه تقاضای به نسبت کم مشتریان نفتی و فعالیت دوباره پالایشگاه*های سواحل غربی آمریکا کاهش یابد.
              با افتتاح حساب live نزد بروکر pcm از طریق لینک زیر میتوانید تحلیلهای رایگان را در گروه اختصاصی تلگرام دریافت کنیدو همچنین درصدی از کارمزد معاملات.

              https://pcmgate.co/fa/register?refID=MTE1NDc4Ng==

              پس از افتتاح حساب لطفا اسم و شماره اکانت خود را در پیغام خصوصی و یا از طریق آیدی زیر اعلام نمایید.

              https://t.me/Mostafatrader


              نمونه تحلیل و نتایج را می توانید در تاپیک زیر مشاهده کنید :

              https://www.traderha.com/forum/مباحث...�ی-مصطفی

              کانال تلگرام تحلیلی جفت ارزها :

              https://t.me/signalhha

              نظر


              • #37
                چهارشنبه سوري
                يکی از آئينهای سالانه ايرانيان چهارشنبه سوری يا به عبارتی ديگر چارشنبه سوری است. ايرانيان آخرين سه شنبه سال خورشيدی را با بر افروختن آتش و پريدن از روی آن به استقبال نوروز می روند.
                چهارشنبه سوري، يک جشن بهاري است که پيش از رسيدن نوروز برگزار مي شود.

                مردم در اين روز برای دفع شر و بلا و برآورده شدن آرزوهايشان مراسمی را برگزار می کنند که ريشه اش به قرن ها پيش باز می گردد.
                مراسم ويژه آن در شب چهارشنبه صورت می گيرد برای مراسم در گوشه و کنار کوی و برزن نيز بچه ها آتش های بزرگ می افروزند و از روی آن می پرند و ترانه (سرخی تو از من ، زردي من از تو ) می خوانند.
                ظاهرا مراسم چهارشنبه سوری برگرفته از آئينهای کهن ايرانيان است که همچنان در ميان آنها و با اشکال ديگر در ميان باقی بازماندگان اقوام آريائی رواج دارد.
                اما دکتر کورش نيکنام موبد زرتشتی و پژوهشگر در آداب و سنن ايران باستان، عقيده دارد که چهارشنبه سوری هيچ ارتباطی با ايران باستان و زرتشتيان ندارد و شکل گيری اين مراسم را پس از حمله اعراب به ايران می داند.
                در ايران باستان هفت روز هفته نداشتيم.در ايران كهن هر يك از سي روز ماه، نامي ويژه دارد، كه نام فرشتگان است. شنبه و يکشنبه و... بعد از تسلط اعراب به فرهنگ ايران وارد شد. بنابراين اينکه ما شب چهارشنبه ای را جشن بگيريم( چون چهارشنبه در فرهنگ عرب روز نحس هفته بوده ) خودش گويای اين هست که چهارشنبه سوری بعد از اسلام در ايران مرسوم شد."
                "برای ما سال ۳۶۰ روز بوده با ۵ روز اضافه ( يا هر چهار سال ۶ روز اضافه ). ما در اين پنج روز آتش روشن می کرديم تا روح نياکانمان را به خانه هايمان دعوت کنيم."
                "بنابراين، اين آتش چهارشنبه سوری بازمانده آن آتش افروزی ۵ روز آخر سال در ايران باستان است و زرتشتيان به احتمال زياد برای اينکه اين سنت از بين نرود، نحسی چهارشنبه را بهانه کردند و اين جشن را با اعتقاد اعراب منطبق کردند و شد چهارشنبه سوری."
                بخش كردن ماه به چهار هفته در ايران ،پس از ظهور اسلام است و شنبه و يكشنبه و دوشنبه و ........ناميدن روز هاي هفته از زمان رواج آن .شنبه واژه اي سامي ودرآمده به زبان فارسي و در اصل "شنبد" بوده است.

                "
                سور "در زبان و ادبيات فارسيو برخي گويش هاي ايراني به معناي "جشن"،"مهماني"و "سرخ" آمده است
                مراسم چهارشنبه سوري
                بوته افروزي
                در ايران رسم است كه پيش از پريدن آفتاب، هر خانواده بوته هاي خار و گزني را كه از پيش فراهم كرده اند روي بام يازمين حياط خانه و يا در گذرگاه در سه يا پنج يا هفت «گله» كپه مي كنند. با غروبآفتاب و نيم تاريك شدن آسمان، زن و مرد و پير و جوان گرد هم جمع مي شوند و بوته هارا آتش مي زنند. در اين هنگام از بزرگ تا كوچك هر كدام سه بار از روي بوته هايافروخته مي پرند، تا مگر ضعف و زردي ناشي از بيماري و غم و محنت را از خود بزدايندو سلامت و سرخي و شادي به هستي خود بخشند. مردم در حال پريدن از روي آتش ترانه هاييمي خوانند.
                زردي من از تو ، سرخي تو از من
                غم برو شادي بيا ، محنت برو روزي بيا
                اي شب چهارشنبه ، اي كليه جاردنده ، بده مراد بنده
                خاکستر چهارشنبه سوري، نحس است، زيرا مردم هنگام پريدن از روي آن، زردي و یيماري خود را، از راه جادوي سرايتي، به آتش مي دهند و در عوض سرخي و شادابي آتش را به خود منتقل مي کنند. سرود "زردي من از تو / سرخي تو از من"
                هر خانه زني خاكستر را در خاك انداز جمع مي كند، و آن را از خانه بيرون مي برد و درسر چهار راه، يا در آب روان مي ريزد. در بازگشت به خانه، در خانه را مي كوبد و بهساكنان خانه مي گويد كه از عروسي مي آيد و تندرستي و شادي براي خانواده آورده است.
                در اين هنگام اهالي خانه در را به رويش مي گشايند. او بدين گونه همراه خودتندرستي و شادي را براي يك سال به درون خانه خود مي برد. ايرانيان عقيده دارند كهبا افروختن آتش و سوزاندن بوته و خار فضاي خانه را از موجودات زيانكار مي پالايند وديو پليدي و ناپاكي را از محيط زيست دور و پاك مي سازند. براي اين كه آتش آلودهنشود خاكستر آن را در سر چهارراه يا در آب روان مي ريزند تا باد يا آب آن را با خود
                ببرد.
                مراسم كوزه شكني مردم پس از آتش افروزي مقداري زغال به نشانه سياه بختي،كمي نمك به علامت شور چشمي، و يكي سكه دهشاهي به نشانه تنگدستي در كوزه اي سفالين مي اندازند و هر يك از افراد خانواده يك بار كوزه را دور سر خود مي چرخاند و آخرين نفر ، كوزه را بر سر بام خانه مي برد و آن را به كوچه پرتاب مي كند و مي گويد: «درد و بلاي خانه را ريختم به توي كوچه» و باور دارند كه با دور افكندن كوزه، تيره بختي، شور بختي و تنگدستي را از خانه و خانواده دور مي كنند. همچنين گفته ميشود وقتي ميتراييسم از تمدن ايران باستان در جهان گسترش يافت،در روم وبسياري از کشورهاي اروپايي ،روز 21 دسامبر ( 30 آذر ) به عنوان تولد ميترا جشن گرفته ميشد.ولي پس از قرن چهارم ميلادي در پي اشتباهي كه در محاسبه روز كبيسه رخ داد . اين روز به 25 دسامبر انتقال يافت
                فال گوش نشيني زنان و دختراني كه شوق شوهر كردن دارند، يا آرزوي زيارت و مسافرت،غروب شب چهارشنبه نيت مي كنند و از خانه بيرون مي روند و در سر گذر يا سر چهارسو ميايستند و گوش به صحبت رهگذران مي سپارند و به نيك و بد گفتن و تلخ و شيرين صحبتكردن رهگذران تفال مي زنند. اگر سخنان دلنشين و شاد از رهگذران بشنوند، برآمدن حاجتو آرزوي خود را برآورده مي پندارند. ولي اگر سخنان تلخ و اندوه زا بشنوند، رسيدن بهمراد و آرزو را در سال نو ممكن نخواهند دانست. قاشق زني زنان و دختران آرزومند و حاجت دار، قاشقي با كاسه اي مسين برمي دارند و شب هنگام در كوچه و گذر راه مي افتند و در برابر هفت خانه مي ايستند و بي آنكه حرفي بزنند پي در پي قاشق را بر كاسه مي زنند. صاحب خانه كه مي داند قاشق زنان نذر و حاجتي دارند، شيريني يا آجيل، برنج يا بنشن و يا مبلغي پول در كاسه هاي آنان مي گذارد. اگر قاشق زنان در قاشق زني چيزي به دست نياورند، از برآمدن آرزو و حاجت خود نااميد خواهند شد. گاه مردان به ويژه جوانان، چادري بر سر مي اندازند و براي خوشمزگي و تمسخر به قاشق زني در خانه هاي دوست و آشنا و نامزدان خود مي روند. آش چهارشنبه سوري خانواده هايي كه بيمار يا حاجتي داشتند براي برآمدن حاجت و بهبود يافتن بيمارشان نذر مي كردند و در شب چهارشنبه آخر سال «آش ابودردا» يا «آش بيمار» مي پختند و آن را اندكي به بيمار مي خوراندند و بقيه را هم در ميان فقرا پخش مي كردند. تقسيم آجيل چهارشنبه سوري
                زناني كه نذر و نيازي مي كردند در شب چهارشنبه آخر سال، آجيل هفت مغز به نام «آجيل چهارشنبه سوري» از دكان رو به قبله مي خريدند و پاك مي كردند و ميان خويش و آشنا پخش مي كردند و مي خورند. به هنگام پاك كردن آجيل، قصه مخصوص آجيل چهارشنبه، معروف به قصه خاركن را نقل مي كردند. امروزه، آجيل چهارشنبه سوري جنبه نذرانه اش را از دست داده و از تنقلات شب چهارشنبه سوري شده است.
                گرد آوردن بوته، گيراندن و پريدن از روی آن و گفتن عبارت "زردی من از تو، سرخی تو از من" شايد مهمترين اصل شب چهارشنبه سوری است. هر چند که در سالهای اخير متاسفانه اين رسم شيرين جايش را به ترقه بازی و استفاده از مواد محترقه و منفجره خطرناک داده است
                پس اميدورام دوستان عزيز با خواندن اين مطالب قشنگي اين رسم را با انجام كارهاي خطرناك و استفاده از ترقه هاي خطرناك خراب نكنند
                مراسم ديگري مانند توپ مروارید ، فال گوش ، آش نذری پختن ، آب پاشی ، بخت گشائی دختران ، دفع چشم زخمها ، کندرو خوشبو ، قلیا سودن ، فال گزفتن هم در این شب جزو مراسمات جالب و جذاب می باشد
                با افتتاح حساب live نزد بروکر pcm از طریق لینک زیر میتوانید تحلیلهای رایگان را در گروه اختصاصی تلگرام دریافت کنیدو همچنین درصدی از کارمزد معاملات.

                https://pcmgate.co/fa/register?refID=MTE1NDc4Ng==

                پس از افتتاح حساب لطفا اسم و شماره اکانت خود را در پیغام خصوصی و یا از طریق آیدی زیر اعلام نمایید.

                https://t.me/Mostafatrader


                نمونه تحلیل و نتایج را می توانید در تاپیک زیر مشاهده کنید :

                https://www.traderha.com/forum/مباحث...�ی-مصطفی

                کانال تلگرام تحلیلی جفت ارزها :

                https://t.me/signalhha

                نظر


                • #38
                  عکس های دیدنی از چشم اندازه های زیبای سراسر جهان























                  ویرایش توسط مصطفی : https://www.traderha.com/member/9-مصطفی در ساعت 03-16-2012, 12:19 AM
                  با افتتاح حساب live نزد بروکر pcm از طریق لینک زیر میتوانید تحلیلهای رایگان را در گروه اختصاصی تلگرام دریافت کنیدو همچنین درصدی از کارمزد معاملات.

                  https://pcmgate.co/fa/register?refID=MTE1NDc4Ng==

                  پس از افتتاح حساب لطفا اسم و شماره اکانت خود را در پیغام خصوصی و یا از طریق آیدی زیر اعلام نمایید.

                  https://t.me/Mostafatrader


                  نمونه تحلیل و نتایج را می توانید در تاپیک زیر مشاهده کنید :

                  https://www.traderha.com/forum/مباحث...�ی-مصطفی

                  کانال تلگرام تحلیلی جفت ارزها :

                  https://t.me/signalhha

                  نظر


                  • #39
                    فرار جالب خانوم تهرانی از طرح ترافیک با یک ترفند دیدنی

                    چسباندن روزنامه بر روی پلاک برای دور زدن دوربین های ترافیکی


                    با افتتاح حساب live نزد بروکر pcm از طریق لینک زیر میتوانید تحلیلهای رایگان را در گروه اختصاصی تلگرام دریافت کنیدو همچنین درصدی از کارمزد معاملات.

                    https://pcmgate.co/fa/register?refID=MTE1NDc4Ng==

                    پس از افتتاح حساب لطفا اسم و شماره اکانت خود را در پیغام خصوصی و یا از طریق آیدی زیر اعلام نمایید.

                    https://t.me/Mostafatrader


                    نمونه تحلیل و نتایج را می توانید در تاپیک زیر مشاهده کنید :

                    https://www.traderha.com/forum/مباحث...�ی-مصطفی

                    کانال تلگرام تحلیلی جفت ارزها :

                    https://t.me/signalhha

                    نظر


                    • #40
                      به غضنفر گفتن ميدوني بنفش چه رنگيه
                      گفت قرمز ديدي ?
                      آبيش !
                      ویرایش توسط مصطفی : https://www.traderha.com/member/9-مصطفی در ساعت 03-16-2012, 11:59 AM
                      با افتتاح حساب live نزد بروکر pcm از طریق لینک زیر میتوانید تحلیلهای رایگان را در گروه اختصاصی تلگرام دریافت کنیدو همچنین درصدی از کارمزد معاملات.

                      https://pcmgate.co/fa/register?refID=MTE1NDc4Ng==

                      پس از افتتاح حساب لطفا اسم و شماره اکانت خود را در پیغام خصوصی و یا از طریق آیدی زیر اعلام نمایید.

                      https://t.me/Mostafatrader


                      نمونه تحلیل و نتایج را می توانید در تاپیک زیر مشاهده کنید :

                      https://www.traderha.com/forum/مباحث...�ی-مصطفی

                      کانال تلگرام تحلیلی جفت ارزها :

                      https://t.me/signalhha

                      نظر


                      • #41
                        1- بیل گیتس در هر ثانیه ۲۵۰ دلار آمریکا درامد داره، یعنی ۲۰ میلیون دلار در روز و ۸/۷ میلیارد دلار در سال!

                        ۲- اگر ۱۰۰۰ دلار از دست وی بر زمین بیوفته به خودش این دردسر رو نمیده که برش داره، چون در ۴ ثانیه ای که برداشتنش طول میکشه، این پول عایدش شده!

                        ۳- آمریکا در حدود ۶۲/۵ هزار میلیارد دلار بدهی داره و بیل گیتس به تنهایی میتونه ظرف ۱۰ سال تمام بدهی آمریکا را بازپرداخت کنه!

                        ۴- او میتونه نفری ۱۵ دلار به همه جمعیت جهان بده و باز هم ۵ میلیون دلار در جیبش باقی خواهد ماند!

                        ۵- اگر مایکل جردن یعنی گرانترین ورزشکار آمریکایی هیچ غذا و آبی نخوره و همه ۳۰ میلیون دلار درامد سالانه اش رو پس انداز کنه، ۲۲۷ سال طول خواهد کشید تا به ثروتمندی بیل گیتس بشه!

                        ۶- اگر بیل گیتس رو به صورت یک کشور تصور کنیم، ۳۷ مین کشور ثروتمند جهان میشه! یا به تنهایی درامدی برابر سیزدهمین کمپانی عظیم آمریکایی خواهد داشت، حتی بیشتر از آی بی ام!

                        ۷- اگر همه ثروت بیل گیتس رو تبدیل به یک دلاری کنیم ، میشه جاده ای از ماه تا زمین باهاش کشید که ۱۴ بار رفته و برگشته! ولی ساخت این جاده، ۱۴۰۰ سال طول خواهد کشید و ۷۱۳ بوئینگ ۷۴۷ باید برای جابجایی این پول ها پرواز کنند.

                        ۸- بیل گیتس امسال ۴۰ ساله میشه. اگر فرض رو بر این بگیریم که هنوز ۳۵ سال دیگه هم زنده خواهد بود، میتونه روزی ۷۸/۶ میلیون دلار خرج کنه قبل از اینکه به بهشت بره!

                        ۹- اما اگر کاربران ویندوزهای مایکروسافت بتونن بابت هرباری که کامپیوترشون هنگ میکنه، یک دلار از بیل گیتس خسارت بگیرن، وی تنها در ۳ سال ورشکست خواهد شد! حالا ببین چه خبره؟
                        با افتتاح حساب live نزد بروکر pcm از طریق لینک زیر میتوانید تحلیلهای رایگان را در گروه اختصاصی تلگرام دریافت کنیدو همچنین درصدی از کارمزد معاملات.

                        https://pcmgate.co/fa/register?refID=MTE1NDc4Ng==

                        پس از افتتاح حساب لطفا اسم و شماره اکانت خود را در پیغام خصوصی و یا از طریق آیدی زیر اعلام نمایید.

                        https://t.me/Mostafatrader


                        نمونه تحلیل و نتایج را می توانید در تاپیک زیر مشاهده کنید :

                        https://www.traderha.com/forum/مباحث...�ی-مصطفی

                        کانال تلگرام تحلیلی جفت ارزها :

                        https://t.me/signalhha

                        نظر


                        • #42
                          کی گفته دخترا پارک کردن بلدنیستن؟!
                          اندکی تحمل فرمایید تا تصویر به طور کامل بارگذاری شود.


                          با افتتاح حساب live نزد بروکر pcm از طریق لینک زیر میتوانید تحلیلهای رایگان را در گروه اختصاصی تلگرام دریافت کنیدو همچنین درصدی از کارمزد معاملات.

                          https://pcmgate.co/fa/register?refID=MTE1NDc4Ng==

                          پس از افتتاح حساب لطفا اسم و شماره اکانت خود را در پیغام خصوصی و یا از طریق آیدی زیر اعلام نمایید.

                          https://t.me/Mostafatrader


                          نمونه تحلیل و نتایج را می توانید در تاپیک زیر مشاهده کنید :

                          https://www.traderha.com/forum/مباحث...�ی-مصطفی

                          کانال تلگرام تحلیلی جفت ارزها :

                          https://t.me/signalhha

                          نظر


                          • #43
                            رکورد مکالمه تلفنی شکسته شد

                            طولانی ترین تماس با تلفن همراه، توسط زوجی لتونیایی به ثبت رسید.
                            این مکالمه تلفنی 54 ساعت و 5 دقیقه با اپراتور تلفن همراه لیتوانی Tele 2 انجام شده است که جایزه ای 15 هزار لیتاسی را برای این زوج پرحرف به همراه داشته است.
                            پیش از این، طولانی ترین مکالمه تلفنی با 43 ساعت، 8 دقیقه و 55 ثانیه از آن دو سوئیسی بود که در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است.
                            هر چند این دو زوج تصمیم داشتند تا مکالمه تلفنی خود را همچنان ادامه دهند، اما پزشکان ناظر بر این مکالمه طولانی به جهت به خطر افتادن احتمالی سلامتی دو شرکت کننده مانع از ادامه گفتگوی آنان شدند.
                            قرار است تا در مراسمی نام این دو زوج لتونیایی در کتاب رکوردهای گینس ثبت شود.
                            با افتتاح حساب live نزد بروکر pcm از طریق لینک زیر میتوانید تحلیلهای رایگان را در گروه اختصاصی تلگرام دریافت کنیدو همچنین درصدی از کارمزد معاملات.

                            https://pcmgate.co/fa/register?refID=MTE1NDc4Ng==

                            پس از افتتاح حساب لطفا اسم و شماره اکانت خود را در پیغام خصوصی و یا از طریق آیدی زیر اعلام نمایید.

                            https://t.me/Mostafatrader


                            نمونه تحلیل و نتایج را می توانید در تاپیک زیر مشاهده کنید :

                            https://www.traderha.com/forum/مباحث...�ی-مصطفی

                            کانال تلگرام تحلیلی جفت ارزها :

                            https://t.me/signalhha

                            نظر


                            • #44
                              منوی غذای ایرانی در سال 1270



                              با افتتاح حساب live نزد بروکر pcm از طریق لینک زیر میتوانید تحلیلهای رایگان را در گروه اختصاصی تلگرام دریافت کنیدو همچنین درصدی از کارمزد معاملات.

                              https://pcmgate.co/fa/register?refID=MTE1NDc4Ng==

                              پس از افتتاح حساب لطفا اسم و شماره اکانت خود را در پیغام خصوصی و یا از طریق آیدی زیر اعلام نمایید.

                              https://t.me/Mostafatrader


                              نمونه تحلیل و نتایج را می توانید در تاپیک زیر مشاهده کنید :

                              https://www.traderha.com/forum/مباحث...�ی-مصطفی

                              کانال تلگرام تحلیلی جفت ارزها :

                              https://t.me/signalhha

                              نظر


                              • #45
                                پل اورتون یک پل شیطانیست که در سال ۱۸۵۹ در نزدیکی میلتون، دومبارتون، اسکاتلند بنا شده. شهرت این پل نه به خاطر قدمت یا عظمت آن بلکه بدلیل حوادث غیر قابل توضیحی است که روی آن رخ داده است. سگ هایی که به این پل می رسند بدون هیچ علتی خود را از آن به پائین پرت می کنند و خودکشی میکنند.


                                اولین موارد خودکشی سگ ها در دهه ی بین ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ ثبت شده است. در این سالها بیشتر قربانبان معمولا سگ هایی از نژاد کلی (سگ گله اسکاتلندی) بوده اند که در ابتدا بر روی پل می دویدند و خود را از این پل به پائین می انداخته اند. حتی مشاهده شده است در مواردی که سگی جان سالم به در می برد دوباره به بالای پل رفته و خود را دوباره به پائین پرت می کند. اینکار تا خودکشی کامل تکرار می شده است. هیچکس تا کنون دلیل این کار عجیب سگها را نمی داند. چیزی که این پل را یک راز غم انگیز می کند این است که تمامی سگانی که از این پل به پایین اقدام به پرش می کنند فقط از یک طرف و از یک نقطه پل می پرند.(بین دو حفاظ پایانی سمت راست پل) بسیاری افراد این پل را تسخیر شده می پندارند.

                                در سال ۱۹۹۴ یک مرد اسکاتلندی کودک خود را از این پل به پائین پرت کرده است. ادعا شد که او یک ضد مسیح بوده و مدتی بعد در همان مکان اقدم به خودکشی کرد. آیا پل اورتون مسئول این رویداد هاست؟! برخی معتقد اند پل اورتون مکان نازکی است، حصاری بین دنیای زندگان و دنیای ملاقات مردگان و بعضی مواقع حدود را رد می کند.
                                با افتتاح حساب live نزد بروکر pcm از طریق لینک زیر میتوانید تحلیلهای رایگان را در گروه اختصاصی تلگرام دریافت کنیدو همچنین درصدی از کارمزد معاملات.

                                https://pcmgate.co/fa/register?refID=MTE1NDc4Ng==

                                پس از افتتاح حساب لطفا اسم و شماره اکانت خود را در پیغام خصوصی و یا از طریق آیدی زیر اعلام نمایید.

                                https://t.me/Mostafatrader


                                نمونه تحلیل و نتایج را می توانید در تاپیک زیر مشاهده کنید :

                                https://www.traderha.com/forum/مباحث...�ی-مصطفی

                                کانال تلگرام تحلیلی جفت ارزها :

                                https://t.me/signalhha

                                نظر

                                پردازش ...
                                X