اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

زنگ تفریح

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید





  • به گزارش سه نسل، در این مطلب شما را با کبوتری آشنا خواهیم کرد که تاکنون ندیده*اید.

    این کبوتر به کبوتر «آبی تاجدار» معروف است که نام بی*ارتباطی برای این پرنده نیست، چون همانطور که در تصویر مشاهده می*کنید، رنگ این کبوتر آبی و بر بالای سرش پری چون تاج وجود دارد.

    این کبوتر تنها در یک نقطه از جهان و آن هم در کشور «گینه نو» در جنوب غربی اقیانوس آرام زندگی می*کنند و نسل آنها در خطر انقراض قرار دارد.
    کبوتر آبی تاجدار از جمله بزرگترین کبوترهای جهان به شمار می*آید. اندازه بدن این کبوتر به اندازه یک خروس لاری است و طول آن به ۷۰ سانتی*متر و وزن آن به ۲ کیلوگرم می*رسید.

    نظر


    • بلند قدترین زنان تاریخ را بشناسیم + تصاویر

      ۱۰٫”سویتلانا سنای”، زن هندی است که ۲۱۹ سانتی متری قد دارد و با مرد ۲۰۴ سانتی متری ازداوج کرد.

      ۹٫”مالگورزاتا دایدک” از بازیکنان مشهور بستکبال بود و در سن ۳۷ سالگی در حالی که ۲۱۹ سانتی متر قد داشت مرد.۸٫”زینب بیبی” از پاکستان که بلندی قد وی منجربه مهاجرتش به انگلیس شده بود، ۲۲۰ سانتی متر قد دارد.۷٫”ماریا ولیشیانا سانتو”، زن برزیلی است که ۲۲۵ سانتی متر قد دارد.۶٫”ساندی آلین” بلند ترین زن آمریکایی است که در سال ۲۰۰۸ با ۲۳۴ سانتی متر قد درگذشت.۵٫”یاو دیفین” از چین ۲۳۷ سانتی متر قد داشت که وی نیز به دلیل بیماری نادر ترشح زیاد هرمون رشد جان خود را از دست داد.۴٫”کاتیلا داویلا رودریگر”، دیگر زن بزریلی است که در سال ۲۰۰۱ با ۲۴۳ سانتی متر قد فوت کرد.۳٫”جین بانفورد” بلندقدترین زن شهروند انگلیسی بود که قد وی ۲۴۴ سانتی متر بود و در سن ۲۸ سالگی درگذشت.۲٫”زینگ جینلیان” یک شهروند کشور چین که به کوتاهی قد معروف هستند، است. وی ۲۴۹ سانتی متر قد داشت که در سن نوجوانی مرد.۱٫”ترجنتج کیفر” بلند ترین زن جهان که به دلیل بیمارهای سرطانی در دوران جوانی جان خود را از دست داد. وی با قد ۲۵۶ سانتی متر بلندترین زن جهان در تاریخ بشریت را به خود اختصاص داده بود.منبع: برترینها

      نظر


      • چه کسی باهوش ترین فرد جهان است


        از آنجا که ضریب هوشی انسان های معمولی بین ۸۵ تا ۱۱۵ است، فردی که ضریب هوشی ۲۵۰ داشته باشد، قطعا نابغه محسوب می شود.

        به گزارش سه نسل به نقل از برنا ، ویلیام جیم سایدیس، باهوش ترین فرد تاریخ بود که توانست در یک سالگی بنویسد، در ۵ سالگی به ۵ زبان رایج دنیا صحبت کند و در ۱۱ سالگی استاد دانشگاه هاروارد شود.
        سایدیس در سال ۱۸۹۸ در آمریکا به دنیا آمد و در سن ۴۶ سالگی نیز از دنیا رفت.
        او توانایی خارق العاده ای در یادگیری ریاضیات و زبان داشت. اولین بار به خاطر رشد مغزی زود هنگام نامش بر سر زبان ها افتاد و بعدها به خاطر تمرکز بر روی ذهنش به شهرت رسید اما در نهایت خود را از انظار عمومی دور کرد و از ریاضیات هم دلزده شد ریاضیات نیز عقب کشید و با چندین نام مستعار مطلب می نوشت. از دیگر ویژگی ها او این است که می توانست در ۱۸ ماهگی نیویورک تایمز بخواند و در ۸ سالگی به ۸ زبان صحبت کند. جالب اینکه بعدها خودش زبان دیگری را به وجود آورد که نامش را VENDERGOOD گذاشت.
        ناگفته نماند، ضریب هوشی انسان های نابغه بین ۱۵۵ تا ۲۰۰ است ولی سایدس در این زمینه رکورد باهوش ترین های دنیا را شکسته است. برای نمونه بد نیست بدانید که ضریب هوشی گالیله را ۱۸۰ تخمین می زنند و ضریب هوشی بیل گیتس بنیان گذار شرکت نرم افزاری مایکروسافت نیز ۱۶۰ است.

        نظر


        • چهار ساختمان و معماری شگفت*انگیز


          ۱- خیابان مسقف میلان: ما بازار مسقف در ایران کم نداریم، مثلا بازار زنجان که لقب طولانی*ترین بازار مسقف ایران را دارد یا بازار تبریز را که یکی از بزرگ*ترین و مهم*ترین بازارهای سرپوشیده در سطح ایران و قارهٔ آسیا به*شمار می*رود و با مساحتی حدود یک کیلومتر مربع، بزرگ*ترین بازار سرپوشیدهٔ جهان است.
          به گزارش سه نسل ، اما بد نیست در اینجا عکس*هایی از یک خیابان سرپوشیده در میلان را ببینید. این خیابان با یک سقف قوس*دار شیشه*ای بسیار زیبا پوشیده شده است، این خبابان موسوم به Galleria Vittorio Emanuele II است و در مرکز میلان قرار دارد.


          ۲- استخری در آسمان رو به ابدیت: ایده ساختن استخرهایی در ارتفاع، که یک ضلع آنها آزاد و به سمت بیرون باشد، ایده جالبی است. در سراسر دنیا شماری از هتل*های و آپارتمان*های لوکس و سواحل توریستی، مجهز به چنین استخرهایی هستند و استقبال خوبی از آنها شده است. اما یکی از مرتفع*ترین این استخرها در سنگاپور و در طبقه ۵۷*ام هتلی به نام Marina Bay Sands قرار دارد، به این استخر SkyPark می*گویند و ۱۲۴۰۰ متر مربع مساحت دارد. منظره این استخر بی*نظیر است:


          ۳- پل*های برای حیوانات: خیلی جالب است که در بعضی از نقاط دنیا انقدر برای محیط زیست و حیات وحششان ارزش قائل هستند که اگر از روی اجبار، مقامات مجبور شدند، جاده*ای را از دل طبیعت عبور بدهند، پل*هایی برای عبور حیوانات می*سازند!
          البته ساختن این پل*ها توجیه اقتصادی هم دارد، چرا که در تنها در ایالات متحده سالانه ۸ میلیارد دلار خسارت به خودروها به خاطر تصادف با حیوانات رخ می*دهد.
          فرانسه نخستین کشوری بود که در سال*های دهه ۱۹۵۰، یک پل برای حیوانات ساخت، بعد از فرانسه کشورهای هلند، سوئیس، کانادا و آمریکا هم مبادرت به این کار کردند.
          تنها در کشور هلند، ۶۰۰ تونل در زیر راه*های بزرگ و کوچک تعبیه شده است که نتیجه آن افزایش جمعیت حویانات در معرض انقراض مثل گورکن*ها بوده است.
          در اینجا نگاهی می*اندازیم به تعدادی از این پل*های باورنکردنی:
          - کانادا، آلبرتا، پارک ملی Banff:

          - هلند:

          - بلژیک:

          و باز هم هلند:

          ۴- خانه*هایی روی یک مرکز خرید: به تصویر این چهار خانه بر روی مرکز خرید Zhuzhao در چین نگاه کنید، این تصاویر این روزها در اینترنت دست به دست می*شوند، بعضی*ها به قانونی بودن ساخت این خانه*های شک دارند، اما گویا مجوزهای لازم برای ساخت آنها گرفته شده است.


          در راستای سیاست احداث شهرهای سبز از سوی دولت چین، شهر Zhuzhou همراه ۳۳ شهر دیگر چین، برای این منظور انتخاب شده است. به عنوان قسمتی از این سیاست، کلیه ساختمان*های کوتاه*تر از ۴۵ متر یا آنهایی که کمتر از ۱۲ طبقه دارند و در بیست سال اخیر ساخته شده*اند، باید روی سقف خود فضای سبز داشته باشند. اما ساخت خانه به این سبک روی سقف یک عمارت بزرگ، در نوع خود جالب است!

          نظر


          • خلق آثار بی نظیر با دود سیگار


            “فرناندو دی آل ریکه” هنرمند برزیلی با استفاده از اثرات رنگی دود سیگار روی کاغذ سفید، آثار زیبا و منحصر به فردی خلق میکند که این آثار و نحوه کشیدن آن را میبینید.



            برترینها

            نظر


            • قوانین مورفی را یاد بگیر ولی استفاده نکن! (۱)






              وقتی گوشیت زنگ میخوره و تو نمیخوای جواب بدی،انگار صداش بلندتر میشه!!!
              *******
              وقتی حقت رو میخورن، قانون هیچ کاره ای نیست، اما فقط کافیه حق یکی رو بخوری، تمام مواد و تبصره های قانون بر علیه*ت استفاده میشن!
              *******
              هر وقت یه پسته*ی سربسته رو دوباره بندازی تو ظرف آجیل هر دفعه دستتو میکنی تو ظرف باید مطمئن باشی همون پسته تو دستته!
              *******
              تنها کسی که همیشه شیشه رو آب میکنه میذاره تو یخچال تویی و تنها کسی که هر وقت میره سر یخچال آب بخوره شیشه ها خالین، باز هم تویی!
              *******
              فردای روزی که برای ماشین CD میزنی، چندتا آلبوم و تک آهنگ خوب میاد بیرون
              *******
              اگه دویست نفر هم تو اتاق باشه فرقی نمی کنه…سوسکِ بالدار صاف بال میزنه میاد میشینه رو سر و لباس تو!
              *******
              قرار گرفتن تو ترافیک اونم پشت سر کامیون یا وسایل نقلیه سنگین رابطه مستقیم با قیمت ادکلنت داره!
              *******
              مورفی دختر بچه ها :وقتی مامانت از دست بابات عصبانیه نده موهاتو شونه کنه!
              *******
              شیر آب سرد فقط تو زمستون آبش یخه و شیر آب گرم فقط تو تابستون آبش جوشه!
              *******
              از بین نوار زلزله و نوار نفت و گاز و نوار معادن سنگ، که از کشور ما میگذرند، ما فقط تاثیر نوار زلزله رو روی زندگیمون کاملاً حس میکنیم!
              *******
              موهایی که کف حمام می چسبه محکم تر از موهای سره.
              *******
              همیشه یه جای کار می*لنگه که اصلا” جای خوبی نیست …
              *******
              دقیقا همان روزی که تصمیم داری آدم خوبی بشی سگتر از هر روزت میشی!
              *******
              تهِ وجود همه لاتها و مردهای سبیل از بناگوش در رفته یه اواخواهری عجیبی نهفته ست!
              *******
              هر شبی که تصمیم میگیری زود بخوابی که فرداش صبحِ زود بیدار شی* ، همون شب از همهٔ شبها دیرتر می*خوابی!
              *******
              هیچوقت Time Remaining نصب یه نرم افزار درست از آب در نمی یاد!!
              *******
              موقع خواب دوست نداری بخوابی، موقع بیدار شدن هم دوست داری همه چیزتو بدی ولی بیدار نشی!
              *******
              مورفی وراثتی: بچه بیشتر از اینکه به باباش بره,به داییش میره!
              *******
              اگه واسه غذا خوردن سفره بندازیم یه مولکول غذا هم رو سفره نمیریزه ولی امان از وقتی که سفره نندازیم!
              *******
              همیشه اون لحظه ای که داری سیمکارتتو عوض میکنی یکی هست که به هر ۲ تا شمارت زنگ میزنه…!
              *******
              میری مهمونی ، آهنگ میذارن خوراکِ باشگاه. میری باشگاه آهنگ میذارن خوراکِ مهمونی!
              *******
              با ارزش ترین چیزها رو می شه توی کیسه ی جارو برقی پیدا کرد
              *******
              کمیل قاسمی سه بار کارش به قرعه کشی کلینچ می کشه هر سه بارم قرعه رو می بازه
              *******
              مورفی یعنی بدن پُرمو و سر بی*مو !
              *******
              میخوای از خیابون رد بشی .. تا خلوت میشه یه تاکسی فکر می کنه مسافری، میکشه کنار بوق میزنه راهتو می بنده!
              *******
              اونی که مدال برنز می گیره، خوشحال تر از اونیه که مدال نقره می گیره
              *******
              اشتباه در تایپ پسوورد معمولا در چند حرف آخر اتفاق می افته بطوریکه نفهمی کجا اشتباه شده و مجبور شی همشو پاک کنی و از اول تایپ کنی
              *******
              کنار هر خونه اى یه سوپر مارکت بزرگ هست که معمولا اون چیز هایى رو که میخوای نداره!
              *******
              همیشه اون قسمتی از یه سایت که تو باهاش کار داری دیرتر لود میشه
              *******
              همیشه وقتی با یکی، شریکی چیپس یا پفک می خوریم هی توهم داریم که در حقمون اجحاف شده!
              *******
              همیشه مشکل از اینترنتِ اما همه دق و دلی رو موس خالی میشه!
              *******
              طول مسیر به اندازه ایه که در حالت پیاده ۵ دقیقه طولانی تر از سواره س .. حالا هم در تصمیم گیری دچار تردید میشی هم اگر تصمیم گرفتی با تاکسی بری انقدر دیر تاکسی گیرت میاد که ۵ دقیقه دیرتر از حالت پیاده برسی!!
              *******
              هر چقدر زیر پتو دست و پا بزنی صاف نمیشه باید حتما بلند شی پهنش کنی تا خواب از سرت بپره
              *******

              نظر


              • آیا این حیوان زره پوش را دیده اید؟! +عکس

                این حیوان کوچک به دلیل مسلح بودن به ابزار دفاعی حیوان “زرهی” نام گرفت.
                حجم این حیوان به اندازه توپ تنیس است و با وجود اینکه هشت هفته از تولد آن بیشتر نمی گذرد بدون اینکه از شیر مادرش تغدیه شود قادر است از خود دفاع کند.
                محل اصلی زندگی این حیوان آمریکای جنوبی است و در حال حاضر می تواند با بستن غلاف خود، خودش را از حیوانات شکاری حفظ کند.




                منبع : برترینها

                نظر


                • تصاویری شگفت انگیز از مهاجرت پروانه ها




                  هر ساله ده ها میلیون پروانه از آمریکا و کانادا قبل از فرارسیدن سرمای زمستان به دامنه کوه های مکزیک و آمریکای جنوبی مهاجرت می کنند.

                  نظر


                  • عکس: تا حالا بالا رفتن بزها را از درخت دیدید؟


                    بالا رفتن بزها از یک درخت (مراکش)

                    نظر








                    • Chito که اهل و بومی کاستاریکا محسوب می شود یک دوست وحشتناک را برای همنشینی برگزیده است (دوستی بس ناباب ). تمساح عزیز او Pocho نام دارد و یکی از بزرگترین های گونه ی خود هم محسوب می شود.



                      ایران ناز، دوستی آنها از ۲۰ سال پیش اغاز شد. Chito که مرد تمساحی هم نامیده می شود در نزدیکی رودخانه ی Parisima در حال گشت زنی بود که متوجه Pocho می شود تمساح که توسط یک گاو از ناحیه ی چشم اسیب دیده شدیدا ناراحت و بیمار است.




                      چیتوی فداکار ما از تمساح می ترسد ولی دلش نمی اید به حیوان زبان بسته کمک نکند. Pocho که بسیار ضعیف شده بود و در دو قدمی مرگ قرار داشت با کمک دارو و غذایی که چیتو برایش فراهم می کرده زنده می ماند. اما چیتو ی فداکار علت زنده ماندن را چیز دیگری می داند او می گوید: Pocho زنده ماند چون من به او با تمام وجود محبت کردم که به نظر من هم درست میگوید.



                      این دو دوست صمیمی حالا در خانه ای درست کنار همان دریاچه زندگی می کنند. بدنیست بدانید چیتو حتی موقع خواب کنار دوستش می خوابد تا او احساس تنهایی نکند. او می گوید: این تمساح بعد از دو سال خیلی اهلی شد و من تصمیم گرفتن اون رو به مردم نشون بودم و مردم زیادی برای دیدن ما به اینجا اومدن و باعث شدن من یکی از جاذبه های توریستی کشورم بشوم.



                      اگر شما هم به دشت های گرم سیری Sarapiqui سفر کردید حتما به دیدار این دو دوست بروید.

                      نظر


                        • کوتاه ترین راه در نقشه زندگی








                        کوتاه ترین راه رسیدن به ثروت آن است که قابلیت هایت را بشناسی و برآنها تکیه کنی.
                        کوتاه ترین راه برای جلوگیری از شکست احتمالی ، مشورت با کسانی است که قبلاً آن راه را رفته اند.
                        کوتاه ترین راه برای داشتن روانی سالم ، در نظر گرفتن زمانی برای خنده و شادی در هر روز است.
                        کوتاه ترین راه بری اینکه نخواهی چیزی را به خاطر بسپاری ، نگفتن دروغ است.
                        کوتاه ترین راه برای رسیدن به آرزوها ، واقع بین بودن است.
                        کوتاه ترین راه برای غیبت نکردن آن است که عیوب خود را مثل عیب دیگران ، ببینی .
                        کوتاه ترین راه برای داشتن جسمی سالم ، اعتدال در خوردن است ، نه زیاد و نه کم.
                        کوتاه ترین راه برای یافتن یک دوست ، توجه به علایق طرف مقابل است.
                        کوتاه ترین راه مبارزه با ترس ، روبه رو شدن با آن ترس است.
                        کوتاه ترین راه عشق ورزیدن ، نگاهی است خالص و بی ریا توام با عشق.
                        کوتاه ترین راه برای رهایی از افسردگی ، فکر کردن به چیزهای خوب است.
                        کوتاه ترین راه برای رسیدن به ثبات ، آن است که بر آن چه ایمان داری پافشاری کنی ، حتی اگر یک لشکر مخالف داشته باشی.
                        کوتاه ترین راه برای رسیدن به تکامل ، انتقاد پذیریی است.
                        کوتاه ترین راه برای دروغ نگفتن ، شجاع بودن است.
                        کوتاه ترین راه برای آینده نگری ، قناعت است.
                        کوتاه ترین راه برای حسرت نخوردن ، آن است که همیشه در حال زندگی کنی.
                        کوتاه ترین راه برای حل یک مساله ، فهمیدن درست صورت مساله است.
                        کوتاه ترین راه برای رسیدن به آرامش ، آن است که کمتر به چیزهایی که نداری فکر کنی.
                        کوتاه ترین راه برای اثبات دوستی ات به یک دوست ، آن است که شنوده خوبی باشی.
                        کوتاه ترین راه برای فاش نساختن راز دیگران آن است که هرگز به رازشان گوش ندهی.
                        کوتاه ترین راه برای تحقیر نکردن دیگران این است که فقط چند لحظه خودت را جای آنها قرار دهی.
                        کوتاه ترین راه برای رسیدن به قدرت واقعی ، تقویت هر چه بیشتر منطق است.
                        کوتاه ترین راه مقابله با دشمنان آن است که هرگز خونسردی ات را از دست ندهی.
                        کوتاه ترین راه غلبه بر مشکلات ، کوچک و ناچیز شمردن آنها است.
                        کوتاه ترین راه برای دانستن یک ارتباط سالم ، داشتن فکر و اندیشه سالم و قلب پاک است.

                        نظر


                          • شهری که زیباترین پاییز دنیا را دارد





                          خبرآنلاین: شهر Ann Arbor در ایالت میشیگان آمریکا با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزاز نفر که بیش از ۳۵ درصد آن را قشر دانشجو و محصل تشکیل می دهند یکی از زیباترین شهرهای دنیا در فصل پاییز است. جنس و نوع درختان و پوشش آنها فضایی بسیار دل انگیز، منحصر بفرد و رویایی به این شهر میبخشد.
                          پاییز به نظر خیلی از افراد زیباترین فصل سال است.
                          از آن جایی که این شهر یکی از زیباترین شهرهای دنیا در فصل پاییز است مسافران زیادی را در این فصل به خود جلب می کند.
                          ییز این شهر کوچک در ایالت میشیگان از زیباترین تصاویر است.این شهرجمعیتی در حدود ۱۱۲ هزاز نفر دارد.شهر Ann Arbor در ایالت میشیگان آمریکا قرار دارد.
                          جنس و نوع درختان و پوشش آنها فضایی بسیار دل انگیز، منحصر بفرد و رویایی به این شهر میبخشد.

























                           

                          نظر







                          • نشانه*های گسترده افسردگی (سردرد، یبوست، کم*شدن اشتها، کمردرد، خستگی مزمن) باعث می*شود که کار تشخیص آن با دشواری مواجه شود. از این*رو سنجش میزان افسردگی بسیار مهم است و می*تواند در تعیین سرنوشت شما نقش زیادی بازی کند.
                            آزمونی قدیمی ولی کاملا استاندارد و معتبر
                            پرسشنامه افسردگی «بک» برای نخستین بار در سال ۱۹۶۱ توسط بک و همکاران او تدوین شد و یکی از آزمون*های معتبر برای سنجش میزان افسردگی است چون کاملا استاندارد است. شما باید به هر سؤال فقط یک جواب مطابق با روحیات خود بدهید. با خودتان روراست باشید، جواب تست را فقط خودتان می*بینید و دروغگویی به*خودتان فقط ممکن است وضعیت*تان را بدتر کند. البته حواستان باشد این تست فقط یکی از راه*های تشخیص افسردگی خواهد بود.

                            ۱
                            ۰
                            غمگین نیستم.

                            غمگین هستم.

                            غم دست بردار من نیست.

                            تحملم را از دست داده*ام.
                            ۱
                            ۲
                            ۳
                            ۲
                            ۰
                            به آینده امیدوارم.

                            بهآینده امیدی ندارم.

                            احساس می‎کنم آینده امیدبخشی در انتظارم نیست.

                            هیچ روزنه امیدی ندارم.
                            ۱
                            ۲
                            ۳
                            ۳
                            ۰
                            ناکام نیستم.

                            ناکام*تر از دیگرانم.

                            به زندگی گذشته*ام که نگاه می‎کنم هرچه می‎بینم شکست و ناکامی است.

                            آدم کاملا شکست*خورده‎ای هستم.
                            ۱
                            ۲
                            ۳
                            ۴
                            ۰
                            مثل گذشته از زندگی*ام راضی هستم.

                            مثل سابق از زندگی لذت نمی‎برم.

                            از زندگی رضایت واقعی ندارم.

                            از هرکس و هر چیز که بگویی ناراضی هستم.
                            ۱
                            ۲
                            ۳
                            ۵
                            ۰
                            احساس گناه نمی‎کنم.

                            گاهی*اوقات احساس گناه می‎کنم.

                            بیشتر اوقات احساس گناه می‎کنم.

                            همیشه احساس گناه می‎کنم.
                            ۱
                            ۲
                            ۳
                            ۶
                            ۰
                            انتظار مجازات ندارم.

                            احساس می‎کنم ممکن است مجازات شوم.

                            انتظار مجازات دارم.

                            احساس می‎کنم در حال مجازات شدن هستم.
                            ۱
                            ۲
                            ۳
                            ۷
                            ۰
                            از خودم راضی هستم.

                            از خود ناراضی هستم.

                            از خودم بدم می‎آید.

                            از خودم متنفرم.
                            ۱
                            ۲
                            ۳
                            ۸
                            ۰
                            بدتر از سایرین نیستم.

                            از خودم به خاطر خطاهایم انتقاد می‎کنم.

                            همیشه خودم را به خاطر خطاهایم سرزنش می‎کنم.

                            برای هر اتفاق بدی، خودم را سرزنش می‎کنم.
                            ۱
                            ۲
                            ۳
                            ۹
                            ۰
                            هرگز به فکر خودکشی نمی‎افتم.

                            فکر خودکشی به سرم زده اما اقدامی نکرده‎ام.

                            به فکر خودکشی هستم.

                            اگر بتوانم همین امروز خودکشی می‎کنم.
                            ۱
                            ۲
                            ۳
                            ۱۰
                            ۰
                            بیش از حد معمول گریه نمی‎کنم.

                            بیش از گذشته گریه می‎کنم.

                            همیشه گریانم.

                            قبلا گریه می‎کردم اما حالا با اینکه دلم هم می‎خواهد، نمی‎توانم گریه کنم.
                            ۱
                            ۲
                            ۳
                            ۱۱
                            ۰
                            کم حوصله‎تر از گذشته نیستم.

                            کم*حوصله‎تر از گذشته هستم.

                            بیشتر کم*حوصله هستم.

                            همیشه کم*حوصله هستم.
                            ۱
                            ۲
                            ۳
                            ۱۲
                            ۰
                            مثل همیشه مردم را دوست دارم.

                            به نسبت گذشته کمتر از مردم خوشم می‎آید.

                            تا حدود زیادی علاقه‎ام را به مردم از دست داده‎ام.

                            از مردم قطع امید کرده‎ام، به آنها علاقه‎ای ندارم.
                            ۱
                            ۲
                            ۳
                            ۱۳
                            ۰
                            مانند گذشته تصمیم می‎گیرم.

                            کمتر از گذشته تصمیم می‎گیرم.

                            نسبت به گذشته تصمیم‎گیری برایم دشوارتر شده است.

                            قدرت تصمیم*گیریام را از دست داده‎ام.
                            ۱
                            ۲
                            ۳
                            ۱۴
                            ۰
                            زیبایی گذشته‎ها را ندارم.

                            نگران هستم که زیبایی*ام را از دست بدهم.

                            احساس می‎کنم هر روز که می‎گذرد زیبایی*ام را بیشتر از دست می‎دهم.

                            زشت هستم.
                            ۱
                            ۲
                            ۳
                            ۱۵
                            ۰
                            مثل قبل کار می‎کنم.

                            به*خوبی گذشته کار نمی‎کنم.

                            برای اینکه کاری بکنم به*خودم فشار زیادی می‎آورم.

                            دستم به هیچ کاری نمی‎رود.
                            ۱
                            ۲
                            ۳
                            ۱۶
                            ۰
                            مثل همیشه خوب می‎خوابم.

                            مثل گذشته خوابم نمی‎برد.

                            یکی، دوساعتی زودتر از معمول از خواب بیدار می‎شوم و خوابیدن دوباره برایم مشکل است.

                            چند ساعت زودتر از معمول از خواب بیدار می‎شوم و دیگر خوابم نمی‎برد.
                            ۱
                            ۲
                            ۳
                            ۱۷
                            ۰
                            بیشتر از گذشته خسته نمی‎شوم.

                            بیش از گذشته خسته می‎شوم.

                            انجام هر کاری خسته‎ام می‎کند.

                            از شدت خستگی هیچ کاری از عهده‎ام ساخته نیست.
                            ۱
                            ۲
                            ۳
                            ۱۸
                            ۰
                            اشتهایم تغییری نکرده است.

                            اشتهایم به*خوبی گذشته نیست.

                            اشتهایم خیلی کم شده است.

                            به هیچ*چیز اشتها ندارم.
                            ۱
                            ۲
                            ۳
                            ۱۹
                            ۰
                            به تازگی وزن کم نکرده‎ام.

                            بیش از دو کیلو و نیم وزن کم نکرده‎ام.

                            بیش از پنج کیلو از وزن بدنم کم شده است.

                            بیش از هفت کیلو وزن کم کرده‎ام.
                            ۱
                            ۲
                            ۳
                            ۲۰
                            ۰
                            بیشتر از قبل بیمار نمی‎شوم.

                            از سردرد و دل*درد و یبوست کمی ناراحتم.

                            به*شدت نگران سلامت خود هستم.

                            آنقدر نگران سلامت خود هستم که دستم به هیچ کاری نمی‎رود.
                            ۱
                            ۲
                            ۳
                            ۲۱
                            ۰
                            میل به ارتباط زناشویی من تغییر نکرده است.

                            میل من کمتر شده است.

                            تمایل من خیلی کمتر شده است.

                            تمایلی در من وجود ندارد.
                            ۱
                            ۲
                            ۳

                            بعد از آزمون امتیازات خود را با هم جمع کنید تا وضعیت خود را روشن*تر درک کنیداگر امتیاز صفر تا ۱۰ داشتید یعنی شما افسرده نیستید
                            اگر امتیاز۱۱ تا ۱۶ داشتید یعنی افسردگی شما خفیف است
                            اگر امتیاز ۱۷ تا ۳۰ داشتید بهتر است هر چه زودتر با روانپزشک مشورت کنید
                            اگر امتیاز۳۰ تا ۴۰ داشتید یعنی افسردگی شما شدید است، مشورت با روانپزشک را فراموش نکنید
                            اگر امتیازبیشتر از ۴۰ داشتید یعنی افسردگی شما بسیار خطرناک و شدید است، سریعا مشورت با روانپزشک را در برنامه خود قرار دهید. این یک اورژانس است.

                            نظر









                            • این من هستم؟! چرا این طور در عکس بد افتاده*ام؟بسیاری از ماها از عکس*های خودمان راضی نیستیم یا دست*کم تصور می*کنیم عکس*هایی که از ما گرفته شده*اند، زاویه مناسبی ندارند، اگر سعی کرده باشید از خودتان عکس بگیرید هم قضیه به همین ترتیب است، باید بارها و بارها عکس بگیرید تا سرانجام از کارتان راضی شوید.
                              به طور مشابهی وقتی صدای ضبط* شده خودتان را گوش می*کنید، باز هم همین مسئله اتفاق می*افتد، صدای ضبط* شده ما با صدایی که ما خودمان هنگام صحبت می*شنویم، تفاوت*هایی دارد.
                              اما چرا این طور است؟
                              در مورد صدا، قضیه به سادگی توجیه می*شود: از آنجا که صدایی که ما از خودمان می*شنویم، حاصل ترکیب صدای هدایت شده توسط هوا و صدای هدایت شده به گوشمان از طریق استخوان*های و سینوس*های سرمان است، پس صدای دریافتی*مان تا حد زیادی با صدایی که دیگران تنها از طریق هدایت هوایی می*شوند، تفاوت دارد.
                              اما در مورد عکس، پاسخ را می*توان در تنها در یک کلمه خلاصه کرد: آینه!
                              علت اینکه عکس*هایمان به نظرمان اینقدر عجیب می*آیند و تصور می*کنیم با خودمان شباهت کمی دارند، این است که ما پیوسته برای دیدن خودمان از آینه استفاده می*کنیم.
                              منظره*ای که ما در آینه می*بینیم، منظره بسیار خاصی است، تنها خودمان هستیم که پیوسته خودمان را از این زاویه می*بینیم و بسیار بعید است که کسی که از شما عکس می*گیرد، دقیقا با همان زاویه و از همان ارتفاع عکسبرداری کند.
                              در سال ۱۹۷۷، سه روانشناس به نام*ها تئودور اچ میتا، مارشال دِمِر و جفری نایت، در جریان تحقیقی روی این نظریه کار کردند که اشخاص همواره به عکس*هایی که مطابق تصاویر آینه*ای هستند علاقه دارند تا عکس*های دیگر.
                              حالا سؤالی که پیش می*آید این است که آخر چرا ما همیشه به تصاویر آینه*ای خودمان بیشتر علاقه داریم، مگر نمی*شود که شخصی از زاویه دیگری جذاب*تر باشد، طوری که خودش هم قانع شود؟
                              رابرات زاجونک در دهه شصت میلادی، پدیده*ای را به نام پدیده مواجهه انحصاری یا mere-exposure ارائه داد، بر اساس این پدیده اشخاص تنها بر اساس مواجهه تکراری با یک چیز، ترجیحی نسبت به آن پیدا می*کنند. این چیز می*تواند یک صدای تکراری، نقاشی تکراری یا کلمات تکراری باشد.
                              برای تسلی شما، باید اضافه کنم، که حس بدی که شما بعد از دیدن تصاویر غیرآینه*ای*تان پیدا می*کنید، در اشخاص دیگر وجود ندارد و آنها منطقا چون به دیدن تصاویر آینه*ای شما عادت ندارند، عکس*های شما را طبیعی و شبیه خود واقعی*تان می*بینند.
                              و به عنوان یک توصیه، برای گرفتن یک عکس مطابق با تصویر آینه*تان، خیلی تلاش نکنید، چون وقتی این عکس را گرفتید و دوستانتان آن عکس را مشاهده کردند، به شما خواهند گفت، اصلا شبیه خودتان نیفتاده*اید!
                              منبع:۱pezeshk.com

                              نظر


                                • طولانی*ترین* خیابان *آبی* جهان





                                فرض کنید یک اتومبیل دارید و می*خواهید در شهری بزرگ رانندگی کنید. اطمینان دارید که با اتومبیل خود امکان ورود به تمامی خیابان*های شهر را دارید مگر این که ورود به این خیابان*ها توسط قوانین راهنمایی و رانندگی محدود شده باشد.این داستان اما در مورد یکی از شهرهای کشور کانادا متفاوت است چرا که شما ممکن است ناگهان با خیابانی روبه*رو شوید که تردد در آن با قایق*های کوچک و بزرگ انجام می*شود! درست است که نمونه این داستان در برخی شهرهای دنیا وجود دارد که مشهورترین آنها ونیز است ولی اینجا نه مانند ونیز بحث احتمال زیر آب رفتن وجود دارد و نه اصولا با یک شهر ساحلی طرف هستیم زیرا نزدیک*ترین ساحل با این شهر حدود یکصد کیلومتر فاصله دارد!
                                کانال آبی «ریدیو» در حقیقت یک جاده شهری است که در شهر اتاوا پایتخت کانادا قرار دارد. با ادامه دادن این جاده از شهر اتاوا می*توانید به شهر دیگری با نام «کینگ *استون» برسید.
                                این پل در سال ۱۸۳۲ و با اهداف نظامی و به منظور یک خط دفاعی در برابر جنگ احتمالی بین کانادا و ایالات متحده آمریکا ساخته شد و تا امروز از آن استفاده می*شود.

                                در واقع مردم کانادا این خیابان*های آبی را با کمک رود اتاوا ساخته*اند و این مسیر آبی دارای راه*های انشعابی کوچک و بزرگی است. این خیابان آبی قدیمی*ترین سازه آبی موجود در آمریکای شمالی است که هنوز از آن استفاده می*شود.
                                استفاده از این خیابان*های ویژه تنها در برخی از ماه*های سال امکان دارد و تردد در آن از اواسط ماه می* (اردیبهشت) شروع شده و در اواسط ماه اکتبر (مهر) پایان می*یابد و البته در این مدت، گشت و گذار در این خیابان*های آبی یکی از تفریحات مردم این شهر به شمار می*رود.
                                داستان ساخته*شدن این کانال به سال ۱۸۱۲ برمی*گردد. در این سال دولت انگلیس مطلع شد آمریکایی*ها قصد حمله به تاسیسات و کلنی*های انگلستان در شمال کانادا را دارند و به همین دلیل آنها با اقدامی پیشگیرانه اقدام به ساخت راه*های خشکی و کانال*های آبی متعددی برای کمک*رسانی احتمالی بین شهرهای مهم کردند که کانال ریدیو یکی از همین تاسیسات به شمار می*رود.

                                البته این جنگ هیچ*گاه روی نداد و امروزه تنها یادگارهای آن باقی مانده*اند، یادگارهایی که البته در جریان تکامل و توسعه شهرهای این کشور نقش مهمی ایفا کردند. این کانال حتی امروزه نیز برای حمل و نقل و ترابری از مناطق غربی به سمت شهر اتاوا کاربری گسترده دارد.
                                تاریخچه ساخت کانال البته چندان امیدوارکننده نیست، زیرا برای ساخته*شدن این کانال تعداد زیادی از کارگران و سازندگان به دلایل مختلفی جان سپردند که اصلی*ترین این عوامل بیماری مالاریا و حوادث در حین کار به شمار می*روند. امروزه آرامگاه بسیاری از این افراد در نزدیکی کانال به چشم می*خورند که البته مورد احترام مردم قرار دارند.

                                اگرچه وجود این کانال آبی در هر شهر یا کشوری می*تواند موضوعی جالب و البته تاثیرگذار در جذب گردشگر باشد ولی جالب اینجاست که مسئولان کشور کانادا برای ایجاد تاریخچه و پیشینه برای کشور جوان خود تلاش بسیاری می*کنند از جمله این که سال ۱۹۲۵ این کانال آبی به عنوان میراث تاریخی ملی کانادا معرفی شده و در نهایت سال ۲۰۰۰ کانال آبی ریدیو به عنوان یکی از آثار و مفاخر تاریخ کانادا ثبت *شده و جالب*تر این که سال ۲۰۰۷ و پس از جنجال *های فراوان این کانال آبی ۲۰۰ ساله در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

                                طول این کانال*های آبی چیزی در حدود ۲۰۲ کیلومتر است و آبراهه*های متعدد آن بخش*های مختلف شهر و همچنین رودهای کاتاریگو و ریدیو و دریاچه ریدیو را به هم متصل کرده و از طریق این آبراهه*ها به شهر کینگ*استون منتهی می*شود.
                                امروزه اصلی*ترین استفاده از این کانال*ها، استفاده تفریحی است و بسیاری از افراد و خانواده*ها ترجیح می*دهند سفرهای کوتاه و بلند خود را از این مسیر انجام داده و تجربه*ای متفاوت داشته باشند.

                                تورهای گردشگری فراوانی با قایق*های تفریحی در طول ماه*های سال که کانال دایر است، گردشگران را بین شهرهای اتاوا، کینگ*استون و از طریق راه آبی که جاذبه*های زیادی مانند مریکویل و آبشار اسمیت در آن قرار دارد، جا به جا می کنند.

                                منبع: جام جم








                                نظر

                                پردازش ...
                                X