اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

همه جیز اینجا پیدا میشه از مطالب جالب و خواندنی تا درد دل

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • #91
    آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا
    بی وفا حالا که من افتاده ام از پا چرا
    نوشداروئی و بعد از مرگ سهراب آمدی
    سنگدل این زودتر می خواستی حالا چرا
    عمر ما را مهلت امروز و فردای تو نیست
    من که یک امروز مهمان توام فردا چرا
    نازنینا ما به ناز تو جوانی داده ایم
    دیگر اکنون با جوانان نازکن با ما چرا
    وه که با این عمرهای کوته بی اعتبار
    اینهمه غافل شدن از چون منی شیدا چرا
    شور فرهادم بپرسش سر به زیر افکنده بود
    ای لب شیرین جواب تلخ سربالا چرا
    ای شب هجران که یک دم در تو چشم من نخفت
    اینقدر با بخت خواب آلود من لالا چرا
    آسمان چون جمع مشتاقان پریشان می کند
    در شگفتم من نمی پاشد ز هم دنیا چرا
    در خزان هجر گل ای بلبل طبع حزین
    خامشی شرط وفاداری بود غوغا چرا
    شهریارا بی جیب خود نمی کردی سفر
    این سفر راه قیامت میروی تنها چرا


    استاد شهریار
    با افتتاح حساب live نزد بروکر pcm از طریق لینک زیر میتوانید تحلیلهای رایگان را در گروه اختصاصی تلگرام دریافت کنیدو همچنین درصدی از کارمزد معاملات.

    https://pcmgate.co/fa/register?refID=MTE1NDc4Ng==

    پس از افتتاح حساب لطفا اسم و شماره اکانت خود را در پیغام خصوصی و یا از طریق آیدی زیر اعلام نمایید.

    https://t.me/Mostafatrader


    نمونه تحلیل و نتایج را می توانید در تاپیک زیر مشاهده کنید :

    https://www.traderha.com/forum/مباحث...�ی-مصطفی

    کانال تلگرام تحلیلی جفت ارزها :

    https://t.me/signalhha

    نظر


    • #92
      ای غنچه ی خندان چرا خون در دل ما میکنی
      خاری به خود می بندی و ما را ز سر وا میکنی
      از تیر کجتابی تو آخر کمان شد قامتم
      کاخت نگون باد ای فلک با ما چه بد تا میکنی
      ای شمع رقصان با نسیم آتش مزن پروانه را
      با دوست هم رحمی چو با دشمن مدارا میکنی
      با چون منی نازک خیال ابرو کشیدن از ملال
      زشت است ای وحشی غزال اما چه زیبا میکنی
      امروز ما بیچارگان امید فردائیش نیست
      این دانی و با ما هنوز امروز و فردا میکنی
      ای غم بگو از دست تو آخر کجا باید شدن
      در گوشه ی میخانه هم ما را تو پیدا میکنی
      ما شهریارا بلبلان دیدیم بر طرف چمن
      شورافکن و شیرین سخن اما تو غوغا میکنی

      استاد شهریار
      با افتتاح حساب live نزد بروکر pcm از طریق لینک زیر میتوانید تحلیلهای رایگان را در گروه اختصاصی تلگرام دریافت کنیدو همچنین درصدی از کارمزد معاملات.

      https://pcmgate.co/fa/register?refID=MTE1NDc4Ng==

      پس از افتتاح حساب لطفا اسم و شماره اکانت خود را در پیغام خصوصی و یا از طریق آیدی زیر اعلام نمایید.

      https://t.me/Mostafatrader


      نمونه تحلیل و نتایج را می توانید در تاپیک زیر مشاهده کنید :

      https://www.traderha.com/forum/مباحث...�ی-مصطفی

      کانال تلگرام تحلیلی جفت ارزها :

      https://t.me/signalhha

      نظر


      • #93
        پدرم گفت اداري نشويد
        اسب وابسته به گاري نشويد
        در ادارات كسي كس نشود
        تا كه وابسته به ناكس نشود
        شد فراموش چو حرف پدرم
        تا بنا گوش كله رفته سرم
        كارمندي چو مرا شد پيشه
        تيشه عمر زدم بر ريشه
        سوختم شعله شدم دود شدم
        بعد خاكستر و نابود شدم
        پسرم حرف پدر را بشنو
        تو به راهي كه پدر رفت مرو
        ویرایش توسط hm1353 : https://www.traderha.com/member/5507-hm1353 در ساعت 05-14-2012, 01:06 PM

        نظر


        • #94
          تو با خداي خود انداز كار و دل خوش دار
          كه رحم اگر نكند مدعي خدا بكند

          نظر


          • #95
            پشتكار كمر استعداد را مي شكند

            نظر


            • #96
              7 تروند ساده از تلفن ثابت

              همان طور که اطلاع دارید ، شرکت مخابرات ایران ، خدمات رایگان متنوعی را برای کاربران تلفن های ثابت در نظر گرفته است. اما بسیاری از مردم از این خدمات و نحوه فعال سازی آنها بی خبرند.
              ما قصد داریم تمامی این خدمات را معرفی کرده و کدهای فعال سازی هر یک را معرفی کنیم.
              این خدمات عبارتند از : انتقال مکالمه ، انتظار مکالمه ، شماره*گیری سریع ، مکالمه از خط اشغال به خطوط دیگر ، سرویس بیدار باش ، سرویس نمایشگر شماره CallerID و دایورت بعد از ۵ زنگ.
              ۱- انتقال مکالمه یا دایورت کردن ( Call diverting ) :
              با این سرویس می*توانید هنگامی که با تلفن شما تماس گرفته می*شود مکالمه را به یک خط دیگر ثابت یا همراه منتقل کنید و عمل دایورت کردن را انجام دهید. این سرویس با هر دستگاه تلفن دکمه*ای مجهز به سیستم تن انجام شدنی است.
              برای این کار شما باید کد زیر را در دستگاه تلفن وارد کنید:
              # شماره مورد نظر*۲۱*
              بعد از زدن این کد صدایی که میشنوید فرق خواهد کرد ، این یعنی اینکه خط شما دایورت شده است.
              برای غیر فعال کردن این سرویس باید باز گوشی رو بردارید (در این حالت باز همان صدای مخصوص شنیده میشود) و بعد عدد #۲۱# را وارد کنید.
              در صورتی که مجدد صدای بوق مخصوص را شنیدید ، گوشی را قطع کرده و مجدد روشن کنید. در این حالت خط شما کاملا از حالت دایورت خارج شده است.
              ۲- سرویس انتظار مکالمه یا پشت خطی ( Call waiting ) :
              هنگام مکالمه شخص دیگری به شما تلفن می*زند صدای بوق ضعیفی به گوشتان می*رسد و شما را آگاه می*کند شما می*توانید با کمک این سرویس مکالمه اول خود را موقتاً قطع و با شخص ثالث صحیح کنید پس از خاتمه ی مکالمه یا در حین مکالمه می*توانید مجدداً با شخص اول به صحبت خود ادامه دهید.
              برای استفاده از این سرویس شما باید بهنگام شنیدن صدای بوق ضعیف با فشار دادن دکمه “Flash” در تلفنهای دیجیتال و با “قطع و وصل کردن” در تلفنهای آنالوگ با نفر سوم تماس برقرار کنید..
              برای بازگشت به گفتگوی اول میتوانید همین کار را تکرار کنید.
              ۳- شماره*گیری سریع ( Speed dealing ):
              برای اجتناب از وقوع اشتباه در شماره*گیری و صرفه جویی در وقت با دادن شماره های دو رقمی به حافظه مخابرات میتونید از این سیستم بهره ببرید. این سرویس با هر دستگاه تلفن دکمه*ای مجهز به سیستم تن انجام شدنی است.
              برای استفاده از این امکان باید دستور زیر رو بکار ببرید :
              برای ایجاد کد دو رقمی :
              # شماره مورد نظر* کد دو رقمی *۵۱*
              بعد از وارد کردن این دستور حالا شما میتونید بعد از برداشتن گوشی با زدن کد دو رقمی** شماره ای رو که قبلا به آن داده اید را شماره گیری کنید.
              برای حذف یک شماره از یک کد دو رقمی و تغییر آن میتوانید از دستور زیر استفاده کنید :
              # کد دو رقمی *۵۱*
              برای غیر فعال کردن همه این کدهای دو رقمی باید از کد #۵۵# استفاده کنید.
              ۴- انتقال مکالمه از خط اشغال به خطوط دیگر ( Call forwarding) :
              برای این که تماس گیرندگان با بوق اشغال مواجه نشوند ، می*توانید یک یا چند شماره تلفن خود را به مرکز تلفن مربوط اعلام کنید که در صورت اشغال بودن هر یک از شماره*ها ارتباط به طور خودکار به شماره*های بعدی منتقل شود.
              این سرویس با هر دستگاه تلفن دکمه*ای مجهز به سیستم تن انجام شدنی است.
              برای استفاده از این حالت باید بعد از برداشتن گوشی کد #۴۳* رو بزنید … برای غیر فعال کردن این حالت باید کد #۴۳# را وارد کنید.
              ۵- سرویس بیدار باش :
              با اشتراک این سرویس زنگ تلفن در ساعت مشخص شده به صدا در می*آید .
              این سرویس با هر دستگاه تلفن دکمه*ای مجهز به سیستم تن انجام شدنی ست .
              برای استفاده از این حالت باید از روش زیر استفاده کنید:
              ابتدا *۵۵* رو بزنید بعد بترتیب ساعت و دقیقه را وارد کنید و در آخر # را بزنید.
              مثلا میخواهیم در ساعت ۱۴:۳۸ تلفن زنگ بزند ، این کد را میزنیم :
              ۱۴۳۸#*۵۵*
              برای غیر فعال کردن این سرویس باید کد #۵۵# را وارد کنید.
              ۶- سرویس نمایشگر شماره CallerID :
              در این سرویس شما کافی است یک دستگاه شماره انداز یا یک تلفن مجهز به نمایشگر شماره تلفن را ابتیاع کنید و با استفاده از آن میتوانید شماره را دریافت کنید. این سرویس نیازی به کد فعال سازی ندارد.
              ۷- دایورت بعد از ۵ زنگ :
              با استفاده از این سرویس شما میتوانید کاری کنید تا بعد از ۴ بار زنگ خوردن گوشی و جواب ندادن به گوشی در زنگ ۵ ام تلفن دایورت شود روی شماره ای دیگر..
              برای استفاده از این سرویس شما باید از کد زیر استفاده کنید:
              # شماره مورد نظر*۶۵*
              طبق معمول برای غیر فعال کردن این امکان باید کد #۶۵# رو وارد کنید
              ویرایش توسط saman51 : https://www.traderha.com/member/3847-saman51 در ساعت 05-14-2012, 11:22 PM
              WE LOVE YOU , PCM

              باز کردنحساب درPCM از لینگ زیر همراه با پشتیبانی من در تحلیل eurusd , online را با من معامله کنید.

              accuont real
              account demo


              نظر


              • #97
                راهی وجود داره برای سروته کردن چارت در داینامیک 180درجه چرخش

                نظر


                • #98
                  ارکان فلک را ، اشباح ملک را ، سکّان سمک را ، چه پیر و چه برنامخلوق دو عالم ، ارواح مکرّم ، از دوده آدم ، ذریه حواچون نیست مناصی ، جویند خلاصی ، از مومن و عاصی ، از جاهل و داناخواهند شفاعت ، آرند ضراعت ، دارند اطاعت ، در دنیا و عقبااز زهره زهرا ، صدّیقه کبری ، انسیّه حورا ، فرمانده آفاقهم صادر اول ، هم کامل و اکمل ، تنزیل و منزّل ، تأویل و مأوّلدر بحر بلا نوح، در جسم رسل روح، باب الله مفتوح، وحی الله منزلاز دوده خاتم ، در رتبه مقدّم ، از عیسی مریم ، از موسی مرسلمحتاج عطایش ، مشغول ثنایش ، باقی ببقایش ، از آخر و اوّلبر خلد مخلّد بر نعت سرمد بر قدرت ایزد ذاتش شده مصداقهم محیی اموات، هم مظهر آیات، هم مرجع طاعات، هم اصل کراماتهم ملجأ ایّام، هم ماحی آثام، هم حامی اسلام، هم آینه ذاتهم قائل و سامع، هم باعث و مانع، هم رافع و دافع، از جمله بلیّاتهم مرشد جبریل، هم معنی تنزیل، هم نسخ اباطیل، هم محو خرافاتمنجای بد و خوب هم منجی ایّوب، هم ملجأ یعقوب هم ناجی اسحاقایجاد جهان را امکان و مکان را پنهان و عیان را شد آمر و ناهیفرمانده سامی رزّاق گرامی فیّاض دوامی چون ذات الهیفرخنده خصالش اوصاف جلالش آیات کمالش خارج ز تناهیزو عالم ایجاد زو زمره امجاد ز اقطاب در اوتاد گردیده مباهیانوار جلی بود سرّ ازلی بود گر جفت علی بود از کون و مکان طاقدر جلوه نمائی آثار سمائی آیات خدائی بر حضرت او حصراز همّت والاش از رحمت عظماش آثار نبی فاش آیات خدا قصرهم قائمه دین هم ذخر تبیین هم آیه والتّین هم سوره والعصرهم ظاهر و مکنون هم مظهر بی چون در پرده و بیرون در جلوه به هر عصرزان لعل بدخشان تابنده و رخشان خورشید درخشان اندر که اشراقهم مام ائمّه هم کاشف غمّه هم شافع امّه هم دخت پیمبراز حضرت آدم و ز عیسی مریم از رتبه مقّدم در دوره مؤخّرحلّال مشاکل کشّاف مسائل بر سامع و قائل بر ابیض و احمردر چرخ شرف ماه در ملک هنر شاه از او نه کس آگاه جز حضرت داورهم مایه نعمت هم آیه رحمت هم ناصر امّت هم کافل ارزاقصدّیقه و عذرا مخدومه لعیا هم دختر حوّا هم مادر آدماز کثرت احسان اوراست ثناخوان هم موسی عمران هم عیسی مریمبر خیر مصبّ است با قدرت ربّ است هم فالق حبّ است هم خالق عالمسویش نبرد ره در بیگه و درگه اجسام منزّه ارواح مکرّمآن جوهر قدسی، حوریه انسی، از رومی و فرسی برهانده ز املاقدخت شه لولاک کز خلقت افلاک و ز آب و گل و خاک مقصود خدا اوستز اسرار نهانش و آیات عیانش وقت جریانش منشور قضا اوستبر سرّ معایب هنگام نوائب درگاه مصائب آیات رجا اوستفیض متراکم فرمانده و حاکم دیوان محاکم در ارض و سما اوستهم عاشق و معشوق هم رازق و مرزوق هم خالق و مخلوق هم بنده خلاقدر بحر کرم موج بر چرخ شرف اوج با شیر خدا زوج مانند خدا فردصدّیقه کبری مختومه عظمی مخدومه والا بر هر زن و هر مرداو عالم هر غیب ، او دافع هر ریب ، او ساتر هر عیب ، او داروی هر درداز جان شریفش ، از جسم لطیفش ،از شخص منیفش ، عطر است به هر وردبا لطف عمیم است با خلق عظیم است بر خلق رحیم است از نیکی اخلاقخرگاه جلالش توقیع کمالش الطاف و نوالش آن جوهره پاکاز عیب مصون است ، از حصر برون است ،بیرون و فزون است، از حیّز ادراکهم مصدر تأیید ،هم زینت ناهید ،افلاک دو خورشید ،بل برتر از افلاکخارج ز بیان شد برتر ز جنان شد نورش چه عیان شد اندر کره خاکبخشید جنابش ای بس ز ثوابش بر امّت بابش از کثرت اشفاقافسوس که امّت ناداشته حرمت زان مایه رحمت آن شمع هدایتبردند فدک را آرام ملک را خوش حق نمک را کردند رعایتزان واسطه فیض آن رابطه فیض آن ضابطه فیض آن عین عنایتزان گوهر نایاب بردند ز دل تاب از زاده خطّاب کردند حمایتتا یافت ز سیلی رخساره نیلی و ز فرط علیلی شد طاقت او طاقفیضش همه بردند و ز سینه ستردند عالم همه خوردند نان و نمک اومطرود بشر کرد هر روز بتر کرد از کینه عمر کرد غصب فدک اوبر ظلم رضا شد در راه خدا شد تا آنکه جدا شد قلب از محک اوغافل که چه خیزد آن کس که ستیزد نمرود گریزد، ز اسفل درک اوشد زآفت بازوش در صدمه پهلوش و آن لطمه که بر روش حق را به حق الحاقاز جور عمر داد کان ثانی شدّاد از آتش بیداد بر خانه شرر زدشد زلزله آئین بر خیل نبیّین او را لگد از کین آن دم که عمر زدآن کفر مجسّم با ظلم پسر عم آتش به دو عالم از آتش در زدبا حال فکارش با جسم نزارش بر سینه شرارش از قتل پسر زدتا عمر به سر رفت با سوز جگر رفت پس سوی پدر رفت با شدّت اشواق
                  میرزا یحیی مدرس بیدآبادی اصفهانی

                  نظر


                  • #99
                    از قضا روزی اگر حاکم این شهر شدم
                    خون صد شیخ به یک مست فدا خواهم کرد
                    ترک تسبیح و دعا خواهم کرد
                    وسط کعبه دو میخانه بنا خواهم کرد
                    تا نگویندکه مستان ز خدا بی خبرند!

                    نظر


                    • آیا میدانید که:
                      اعراب به ما آموختند که آنچه را که میخور...یم "غذا" بنامیم و حال آنکه در
                      زبان عربی غذا به "پس آب شتر" گفته میشود. در دهخدا بخوانید: غذا. [ غ َ] (ع اِ) بول شتر. (اقرب الموارد). رجوع به غذی شود.
                      دهخدا توصیه کرده است به جای غذا از پزا استفاده کنیم: دهخدا: پزآ ( پز + آ ) ، پخته شده و آماده گردیده ، واژه پزا را میتوان بجای غذا که هموزن یکدیگر میباشند بکار برد تا با این روند از درایش واژگان ناپسند بیگانه در زبان پارسی خودداری نمود
                      و
                      اعراب به ما آموختند که برای شمارش جمعیّتمان کلمۀ "نفر" را استفاده کنیم
                      و حال آنکه در زبان عربی حیوان را بااین کلمه میشمارند و انسان را با
                      کلمۀ "تن" میشمارند؟ شما
                      ۵تن آل عبا و ۷۲تن صحرای کربلا را بخوبی
                      میشناسید.
                      اعراب به ما آموختند که "صدای سگ" را "پارس" بگوئیم و حال آنکه این کلمه
                      نام کشور عزیزمان میباشد؟
                      اعراب به ما آموختند که "شاهنامه آخرش خوش است" و حال آنکه فردوسی در انتهای شاهنامه از شکست ایرانیان سخن میگوید.

                      عرب به ما کلمه ی اٌمت را آموخت به معنای ((گلیه ی شتر)) اعراب به ایرانیان را موالی نامیدند....
                      آیا بیشتر از این میشود به یک ملّت اهانت کرد و همین ملّت هنوز نمیفهمد، که به کسانی احترام میگذارد که به او نهایت حقارت را روا داشته اند وهنوز با استفادۀ همین کلمات به ریشش می خندد.
                      آیا در کتاب سفینه البهار نمیخوانیم که :

                      بالاترین ایرانی از پست ترین عرب پست تر است؟!!!!


                      -----------------------------------------------------------------------------





                      Reply to: Reply to MAMAS MAMAS
                      Reply to MAMAS MAMAS

                      نظر


                      • ترجیح میدهم باکفشهایم در خیابان راه بروم و به خدا فکرکنم تا اینکه در مسجدبنشینم و به کفشهایم


                        دکتر شریعتی

                        نظر


                        • قرآن کتابی است که با نام خدا آغاز می شود و با نام مردم پایان می پذیرد . کتابی آسمانی است اما بر خلاف آنچه مؤمنین امروزی می پندارند و بی ایمانان امروز قیاس می کنند بیشتر توجهش به طبیعت ، زندگی ، آگاهی ، عزت ، قدرت ، پیشرفت ، کمال و جهاد است!
                          کتابی است که نام بیش از ۷۰سوره اش از مسائل انسانی گرفته شده است و بیش از ۳۰ سوره اش از پدیده های مادی وتنها ۲ سوره اش از عبادات ! آن هم حج و نماز !
                          کتابی است که شماره آیات جهادش با آیات عبادتشقابل قیاس نیست ….…
                          کتابیاست که نخستین پیامش خواندن است و افتخار خدایش به تعلیم ، تعلیم انسان با قلم ....... آن همدر جامعه ای و قبایلی که کتاب و قلم و تعلیم و تربیت مطرح نیست .......
                          این کتاب از آن روزی که به حیله دشمن و به جهلدوست لایش را بستند ، لایهاش مصرف پیدا کردو وقتی متنش متروک شد ، جلدش رواج یافت و از آن هنگام کهاین کتاب را ــ که خواندنی نام دارد ــ دیگر نخواندندوبرای تقدیس و تبرک و اسباب کشی بکار رفت ،از وقتی که دیگر درمان دردهایفکری و روحیو اجتماعی را از او نخواستند ، وسیله شفای امراض جسمی چون دردکمر و باد شانه و ....... شد و چون در بیداری رهایش کردند ، بالایسر در خوابگذاشتند وبالاخره ، اینکه میبینی ؛ اکنون در خدمت اموات قرارش داده اند ونثار روح ارواح گذشتگانش و ندایش از قبرستان های ما به گوشمی رسد ،
                          قرآن ! من شرمنده توام اگر از توآواز مرگی ساخته ام که هر وقت در کوچهمان آوازت بلند می شود همه از هم می پرسند ” چه کس مرده است ؟
                          چه غفلت بزرگی که می پنداریم خدا ترا برای مردگانما نازل کرده است .
                          قرآن ! من شرمنده توام اگر ترا از یک نسخه عملی بهیک افسانه موزه نشینمبدل کرده ام .
                          یکی ذوق می کند که ترا بر روی برنج نوشته ،* یکیذوق میکند که ترا فرشکرده ، *یکی ذوق میکند که ترا با طلا نوشته ، *یکی به خود می بالد که ترادر کوچک ترین قطع ممکن منتشر کرده و ....... آیا واقعا خدا ترافرستاده تاموزه سازی کنیم ؟
                          قرآن ! من شرمنده توام اگر حتی آنان که تو را میخوانند و ترا می شنوند ،*آن چنان به پایتمی نشینند که خلایق به پای موسیقی های روزمره می نشینند ! …اگر چند آیه از تو را به یک نفس بخوانند مستمعین فریادمی زنند احسنت …! ” گویی مسابقه نفس است .......
                          قرآن !*من شرمنده توام اگر به یک فستیوال مبدلشده ای حفظ کردن تو با شمارهصفحه،خواندن تو از آخر به اول ، *یک معرفت است یا یکرکورد گیری ؟ ای کاش آنانکه ترا حفظ کردهاند ، *حفظ کنی ، تا این چنین ترا اسباب مسابقات هوشنکنند .
                          خوشا به حال هر کسی که دلش رحلی است برای تو .
                          آنان که وقتی ترا می خوانند چنان حظ می کنند ،*گویی که قرآن همین الانبه ایشان نازل شدهاست . آنچه ما با قرآن کرده ایم تنها بخشی از اسلام استکه به صلیب جهالت کشیدیم .


                          علی شریعتی ، برگرفته ازپدر مادر ما متهمیم ، مجموعه آثار ۲۲

                          نظر


                          • در سقوط هم میتوان سهمگین ، باشکوه ، با صلابت و زیبا بود ،
                            این را آبشار به من آموخت

                            نظر


                            • طلبه جوان و دختر فراری

                              شب هنگام محمد باقر - طلبه جوان- در اتاق خود مشغول مطالعه بود كه به
                              ناگاه دختري وارد اتاق او شد. در را بست و با انگشت به طلبه بيچاره اشاره
                              کرد که سكوت كند و هيچ نگويد. دختر پرسيد: شام چه داري ؟؟ طلبه آنچه را
                              که حاضر کرده بود آورد و سپس دختر كه شاهزاده بود و به خاطر اختلاف با
                              زنان حرمسرا خارج شده بود در گوشه*اي از اتاق خوابيد.

                              صبح که دختر از خواب بيدار شد و از اتاق خارج شد ماموران،شاهزاده خانم را
                              همراه طلبه جوان نزد شاه عباس بردند. شاه عصباني پرسيد چرا شب به ما اطلاع
                              ندادي و ....

                              محمد باقر گفت : شاهزاده تهديد کرد که اگر به کسي خبر دهم مرا به دست
                              جلاد خواهد داد. شاه دستور داد که تحقيق شود که آيا اين جوان خطائي کرده
                              يا نه؟ و بعد از تحقيق از محمد باقر پرسيد چطور توانستي در برابر نفست
                              مقاومت نمائي؟ محمد باقر 10 انگشت خود را نشان داد و شاه ديد که تمام
                              انگشتانش سوخته و ... علت را پرسيد. طلبه گفت : چون او به خواب رفت نفس
                              اماره مرا وسوسه مي نمود. هر بار که نفسم وسوسه مي کرد يکي از انگشتان را
                              بر روي شعله سوزان شمع مي*گذاشتم تا طعم آتش جهنم را بچشم و بالاخره از
                              سر شب تا صبح بدين وسيله با نفس مبارزه کردم و به فضل خدا ، شيطان
                              نتوانست مرا از راه راست منحرف کند و ايمانم را بسوزاند.

                              شاه عباس از تقوا و پرهيز کاري او خوشش آمد و دستور داد همين شاهزاده را
                              به عقد مير محمد باقر در آوردند و به او لقب ميرداماد داد و امروزه تمام
                              علم دوستان از وي به عظمت و نيکي ياد کرده و نام و يادش را گرامي مي
                              دارند. از مهمترين شاگردان وي مي توان به ملا صدرا اشاره نمود

                              نظر


                              • زیباترین قسم
                                سهراب سپهری
                                به حباب نگران لب یک رود قسم،
                                و به کوتاهی آن لحظه شادی که گذشت،
                                غصه هم می گذرد،
                                آنچنانی که فقط خاطره ای خواهد ماند...
                                لحظه ها عریانند.
                                به تن لحظه خود، جامه اندوه مپوشان هرگز.

                                نظر

                                پردازش ...
                                X