اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

همه جیز اینجا پیدا میشه از مطالب جالب و خواندنی تا درد دل

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • انسان نمی تواند با سرعت نور سفر کند





    دلتان می خواهد با سرعت نور سفر کنید؟ این یکی از آرزوهای قدیمی بشر بوده تا بتواند مسافت های بسیار طولانی را به سرعت طی کند. اما یک تحقیق جدید نشان می دهد که امکان سفر با سرعت نور برای انسان وجود ندارد.

    بر اساس این تحقیق اتم های هیدروژن در این سرعت برای ما دردسر ایجاد می کنند. در سرعت های بسیار بالا این اتم ها از خودشان تششع های بسیار شدیدی ساطع می کنند که به سرعت سبب مرگ انسان و تخریب دیگر دستگاه ها خواهد شد.

    به همین خاطر گفته شده که احتمالا انسان در بهترین حالت می تواند با نیمی از سرعت نور سفر کند و سرعت های بیشتر از آن برای ما کشنده خواهد بود.

    فعلا که این روش با در بسته مواجه شده اما فکر نمی کنم انسان هیچ وقت دست از تلاش اش برای رسیدن به سرعت های بالاتر بردارد. تله*پورت را که به خاطر دارید؟ شاید این راه بهتری باشد.

    نظر


    • حدیث فولادوند و علی ابوالحسنی* در کنار علیرضا خمسه و مهران احمدی در فیلم سینمایی «تتل و راز صندوقچه» ایفای نقش می*کنند.
      حدیث فولادوند به همراه علی ابوالحسنی و غزل ذوالفقاری در فیلم سینمایی «تتل و راز صندوقچه» به کارگردانی وحید گلستان*، تهیه*کنندگی سعید هاشمی *و با گریم*هایی متفاوت حضور خواهند داشت.

      بنا بر این گزارش، حدیث فولادوند در این فیلم نقش «حبه* انگور»، علی ابوالحسنی در دو نقش «دایی شنگول» و «دایی منگول» و غزل ذوالفقاری نیز نقش «تتل» را ایفا خواهند کرد.
      فولادوند در فیلم*هایی چون «دست*های آلوده»، «مارال»، «مسافر ری»، «غزل» و... و همچنین ابوالحسنی نیز* در فیلم*هایی چون «مانی و ندا» و «نامزد آمریکایی من» حضور داشته*اند.




      پیش*تر حضور علیرضا خمسه و مهران احمدی در این فیلم قطعی شده بود.
      فیلمنامه فیلم «تتل و راز صندوقچه» به طور مشترک توسط وحید گلستان و منصور غلامی نوشته شده است.
      فیلمبرداری این فیلم طبق برنامه*ریزی صورت گرفته در شمال کشور و منطقه تنکابن، اواخر هفته جاری آغاز می*شود.

      این فیلم که در ژانر کودک و با فضای فانتزی است، در شهرهای تهران، تنکابن، رامسر و چابهار فیلم*برداری خواهد شد.
      موضوع این فیلم درباره بزغاله*ای است که با اشتباه خود موجب بروز یک سری مشکلات برای خود و دیگران می*شود و تنها کسی که می*تواند این مشکلات را برطرف کند خودش می*باشد.
      فیلم سینمایی «تتل و راز صندوقچه» که به صورت رئال و انیمیشن تولید می*شود اولین همکاری مشترک بنیاد سینمایی فارابی و وزارت آموزش و پرورش پس از پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می*شود.

      نظر


      • نوشته اصلی توسط PCM نمایش پست ها
        با سلام
        .................................................
        .................................
        سیاست های یک بروکر رو هم خود بروکر تعیین می کند و هر زمان لازم باشد هم بر اساس منافع دو جانبه خود و مشتریانش در آن تغییر میدهد.

        یک سوال هم من از همه دوستان عزیزم در این فروم دارم، بروکری سراغ دارید که یک همچین فرومی داشته باشد و به سوالات کاربران و علاقه مندان خود حتی در مورد مسائل کاری مربوط به خود بروکر اینطور جواب گویی داشته باشد؟
        با سلام :
        هرچند شما پاسخ سوال بنده را ندادید .ولی بنده عرض میکنم که خیر بروکر دیگری سراغ ندارم که فروم فارسی داشته باشد و بتوان در ان سوالات خود را مطرح کرد و جواب گرفت .
        ما در سرزمینی زندگی میکنیم که اتفاقات عجیب و غریبی در ان می افتد .مثلا امروز بنده حساب بلند مدت خود را پس از 18 ماه در بانکی بستم و انها سود ماه اخر را چون به 30 روز نرسیده بود ندادند و استدلالشان هم این بود که مشتری خودش باید به روز پرداخت سود دقت کند .برای ان 25 روز ما سودی نیمدهیم .حال مشتری کجا باید حق خود را بگیرید .!!!
        حسابی در بانک دیگر داشتم که پس از مدتی که مراجعه کردم هیچ اثری از ان حساب در سیستمشان نبود .رئیس بانک بنده را به حراست بانک حواله داد که برو و شکایت کن .
        با توجه به این موارد و در دنیای تکنولوژی امروزی برای افتتاح حساب در مبالغ بالا شاید بهتر باشد که ابتدا مبالغ کم را امتحان کرد .و شاید دلیل اقبال حسابهای میکرو در سایر بروکرها(نماها)همین موضوع باشد .
        در هر صورت از اینکه به سوالات اینجانب پاسخ گفتید ممنونم
        با سپاس
        زندگی راه های خود را میجوید. لحظه ای که شروع میکنی همه چیز را مدیریت کنی، آنها را ضایع میکنی. بگذار زندگی آزاد باشد

        نظر


        • نظر


          • چه رسم جالبی است

            ...محبتت را می گذارند پای احتیاجت …
            ...صداقتت را می گذارند پای سادگیت …
            ...سکوتت را می گذارند پای نفهمیت …
            ...نگرانیت را می گذارند پای تنهاییت …
            ...و وفاداریت را پای بی کسیت …
            !!!و آن قدر تکرار می کنند که خودت باورت می شود که تنهایی و بی کس و محتاج...

            ...آدم ها آن قدر زود عوض می شوند …
            آن قدر زود که تو فرصت نمی کنی به ساعتت نگاهی بیندازی...
            ...و ببینی چند دقیقه بین دوستی ها تا دشمنی ها فاصله افتاده است …

            نظر


            • ثروتمندترين مرد سال 2012 کیست؟/ این مکزینی بالاخره از بیل گیتس پیشی گرفت + تصویر

              پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :



              یک تاجر اسپانیایی ،ثروتمندترین مرد سال 2012 معرفی شد.

              به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ، ثروتمند ترین مردان سال 2012 را معرفی کرد.

              بنابر اعلام بلومبرگ، کارلوس سلیم تاجر اسپانیایی با هفتاد و هفت میلیارد و پانصد میلیون دلار در رأس ثروتمندترین مردان جهان قرار دارد.

              بیل گیتس موسس شرکت مایکروسافت با شصت و چهار میلیارد و چهار صد میلیون دلار در مرتبه دوم و آمانسیو اورتگا دیگر تاجر اسپانیایی و موسس شرکت البسه ایندتکس، با پنجاه و سه میلیارد و ششصد میلیون دلار در مرتبه سوم قرار دارند.

              در میان مردان ثروتمند عرب نیز پنج اسم دیده می شود که بیشتر آنان عربستانی هستند و در رأس آنها،ولید بن طلال تاجر خاندان سعودی با بیست و دو میلیارد و نهصد میلیون دلار قرار دارد. وی در میان ثروتمندان جهان، رتبه بیستم را در اختیار دارد.

              در میان ثروتمندان روس نیز علی شیر عثمانف، که تاجر است، با هیجده میلیارد دلار در روسیه رتبه اول و در جهان رتبه چهلم را دارد. لئونید میخلسون مدیر شورای اداری شرکت روسی نوفوتیک، با شانزده میلیارد و نهصد میلیون دلار در روسیه رتبه دوم و در جهان رتبه چهل و یکم را دارد.

              پولدارترین مرد جهان کیست؟


              بسياري از مردم در سراسر دنيا نمي**دانند كارلوس سليم الو چه كسي است، در حالي كه او بي شك يكي از مشهورترين افراد در تاريخ مكزيك مي**باشد. ثروت او تنها در سن 26 سالگي به 40 ميليون دلار مي*رسيد!

              كارلوس سليم الو در 28 ژانويه 1940 در مكزيكو سيتي به دنيا آمد. كارلوس از نژاد مكزيكي نيست و خانواده*اش از مهاجران لبناني بوده*اند. كارلوس جوان پنجمين فرزند از شش فرزند و باهوش*ترين فرزند خانواده بزرگ *اش بود. او در مدرسه بر ديگران برتري داشت و همواره خود را وقف تحصيلاتش مي*كرد.

              بعد از دبيرستان او تصميم گرفت كه در رشته مهندسي تحصيل كند و در دانشگاه يونيورسيداد ناسيونال اتونوما دو مكزيكو پذيرفته شد. كارلوس به زودي دريافت كه استعدادش در كمك به سودآور شدن شركت*ها امري است كه او را بي*اندازه ثروتمند خواهد كرد. او با يافتن شركت*هايي كه ارزش شديدا پاييني داشتند و سودآور كردن آنها موفقيت مالي عظيمي*كسب كرد. اين كار هم براي شركت*هاي مربوطه و هم براي الو بي*نهايت مفيد بوده است.

              در سال 1965 كارلوس شروع به بنا كردن پايه*هاي گروپو كارسو نمود كه در 1966 به ثبت رسيد.از 1980 به بعد الو يك فرد موفق در بسياري از حوزه*هاي صنعتي، خريد و فروش املاك و تجارت بوده است. زماني كه مكزيك متحمل يك بحران مالي در سال 1982 شد، كارلوس تصميم به سرمايه*گذاري بزرگ در بازار گرفت كه نتايج واقعا خوبي در پي داشت. تا سال 1985 گروپو كارسو كنترل شركت*هاي زيادي را به دست گرفت.
              در 1990 گروپو كارسو تل*مكس را هم تحت كنترل گرفت و حيطه* جديدي از گسترش صنعتي را در سطح جهاني شروع كرد. در طي 15 سال تل مكس به واسطه بهينه*سازي فرايندهايش، پيشرفت زيادي در سطح جهاني و تكنولوژيكي كرد.

              الو كسب و كارهاي متفاوتي هم انجام داده است و بخشي از بسياري از صنايع را به دست گرفته است. مثلا او 4/6 درصد از سهام شركت نيويورك*تايمز را در اختيار دارد كه او را تبديل به بزرگ*ترين سهامدار اين شركت پس از صاحبان آن يعني خانواده سالزبرگر، مي*كند. تاكتيك*هاي او گرچه كاملا قانوني هستند، گاهي اوقات در دنياي كسب وكار مورد انتقاد واقع مي**شوند. دولت مكزيك در دوره 1990 به سمت خصوصي*سازي حركت كرد و الو به سرعت دست به كار شد و كنترل تله*فونسو دو مكزيك (*تل مكس) را به دست گرفت. او به سرعت به خاطر بالابردن قيمت**ها پس از بدست گرفتن كنترل شركت، مورد انتقاد قرار گرفت. گرچه او براي بهبود خدمات تلفن در مكزيك تلاش بسياري كرده و همچنين خدمات تماس محلي و از راه دور، خدمات اينترنتي، خدمات تلفن همراه و كتابچه راهنماي تلفن را نيز ارائه كرده است. بي**شك او بر صنعت تله**كام حكمراني مي*كند، زيرا در حال حاضر 90 درصد خطوط تلفن در مكزيك در كنترل تل*مكس است. همچنين 80 درصد خطوط تلفن همراه در مكزيك در اختيار تل*سل، شركت تلفن همراهي است كه توسط الو اداره مي*شود. الو همچنين صاحب بزرگ*ترين ارائه*كننده خدمات اينترنت در مكزيك يا حتي در ايالات متحده مي*باشد. از سال 2006 تا 2007 ثروت كارلوس از 30 ميليارد دلار به 49 ميليارد دلار جهش كرد. الو به روشي مشابه وارن بافت كسب درآمد مي*كند، يعني از طريق سرمايه*گذاري دقيق و بي*عيب، اما الو ترجيح مي*دهد خودش را به عنوان گرداننده شركت*ها و نه يك سرمايه*گذار صرف تصور كند.

              كارلوس پس از سال*ها كار سخت، بخش عمده* شركت*هايش را به پسرانش سپرده است و در حال حاضر او تنها در مقام رياست 5 شركت از مجموعه شركت*هايش قرار دارد.

              كارلوس به واسطه فعاليت*هايش در حوزه تكنولوژي بارها مورد تشويق قرار گرفته است. براي مثال او جوايزي از جمله مدال لياقت كارآفريني از تالار تجارت مكزيك و مدال فرمانده لئوپولد دوم از سوي دولت بلژيك و عنوان مدير ارشد اجرايي (CEO) سال و دهه *(در سال 2003) را از سوي مجله تريدبيزنس دريافت كرده است. الو براي كارهاي خيرخواهانه*اش نيز شهرت دارد. صندوق توسعه آمريكاي لاتين كه او رييس آن است، بودجه*اي بالاي 10 ميليارد دلار دارد كه صرف پروژه*هاي مختلف فرهنگي در سرتاسر آمريكاي لاتين مي*شود. به علاوه او بسيار علاقه*مند طبيعت و هنر است.

              نظر


              • نوشته اصلی توسط PCMFund نمایش پست ها
                سلام دوشتان عزیز

                در این مدتی که اینجا فعالیت داشتم با دوستان بزرگ و عزیز زیادی آشنا شدم که باعث افتخار بنده بود در خدمتشون باشم.

                حال مدتی است مریض احوال هستم و در بستری بیماری به سر می برم به همین هاطر آمدم در اینجا پست بدم و طلب عذرخواهی کنم چرا که به مدتی به اجبار باید از دوستان خداحافظی کنم

                در این بین یکی از دانشجویانم که مسلط به فاندامنتال و تکنیکال شاخه الیوت هست جانشین خودم قرار خواهم داد که جای خالی مارا در فروم پر کند

                ایشان به زودی شناسه ای خواهند ساخت و در تاپیک های بنده خود را معرفی خواهند کرد.

                امیدوارم شاد و پیروز باشید.

                ارادتمند خلیل رحمانی
                17 آبان ماه 1391
                خلیل جان لطف می کنید که آن دانشجویتان را رهسپار این تالار می کنید، اما بدانید هیچ کس جای شما را پر نمی کند و ما منتظر می مانیم تا این کسالت تان برطرف شود و به جمع دوستان خودتان برگردید.

                شاد باشید!

                نظر


                • سلام خلیل جان

                  امیدوارم هر چه زودتر رفع کسالت شود و ما بتونیم از دانش شما استفاده کنیم .
                  منتظرتان هستیم .
                  با افتتاح حساب live نزد بروکر pcm از طریق لینک زیر میتوانید تحلیلهای رایگان را در گروه اختصاصی تلگرام دریافت کنیدو همچنین درصدی از کارمزد معاملات.

                  https://pcmgate.co/fa/register?refID=MTE1NDc4Ng==

                  پس از افتتاح حساب لطفا اسم و شماره اکانت خود را در پیغام خصوصی و یا از طریق آیدی زیر اعلام نمایید.

                  https://t.me/Mostafatrader


                  نمونه تحلیل و نتایج را می توانید در تاپیک زیر مشاهده کنید :

                  https://www.traderha.com/forum/مباحث...�ی-مصطفی

                  کانال تلگرام تحلیلی جفت ارزها :

                  https://t.me/signalhha

                  نظر


                  • سلام حاج خلیل


                    منم به نوبه ی خودم اول ارزوی موفقیتو پیروزیو رفع کسالت دارم دوم اینکه مشتاقانه منتظر حضورتون هستیم
                    پیروز باشید
                    ما زنده به آنیم که آرام نگیریم ...........موجیم که آسودگی ما عدم ماست............

                    persian gulf traders

                    نظر


                    • اولین چاپخانه در سال ۱۲۲۷ توسط شاهزاده عباس میرزا در تبریز تاسیس شد و ۱۲ سال بعد دومین چاپخانه در تهران تاسیس گردید.
                      برای اولین بار کتب خارجی در تبریز ترجمه گردید که از آن جمله عبارتند از: پطر کبیر،شارل دوازدهم،اسکندر کبیر،... .
                      اولین رمان ایران به نام((ستارگان فریب خورده- حکایت یوسف شاه سراج)) توسط میرزا فتحعلی آخوند زاده در تبریز به رشته تحریر در آمد.
                      اولین دایرهّ المعارف توسط محمد رضا زنوزی تبریزی نوشته شد.
                      اولین کتابخانه عمومی توسط میرزاحسن خان خازن لشگردر سال ۱۳۱۲ در تبریز تاسیس شد.
                      اولین سینمای ایران پس از پنج سال از اختراع جهانی آن(توسط برادرن لومیر) ، در تبریزبا نام سولّی(آفتاب) تاسیس گردید.
                      اولین نمایشنامه وتئاتر در تبریز به سال ۱۲۶۱ شکل گرفت.
                      اولین عکاسخانه توسط قاسم میرزا در تبریز راه اندازی شد.
                      اولین فوتبالیست شاغل در اروپا (بلژیک) به نام حسین صدقیانی از اهالی تبریز در سالهای ۱۳۰۹-۱۳۱۱ بهترین گل زن باشگاههای این کشور بود و در فینال جام باشگاههای بلژیک با به ثمر رساندن سه گل باعث قهرمانی تیم رویال شالروا اسپورتینگ کلوپ در مقابل تیم بروکسل گردید.
                      در زمینه پزشکی نخستین طبیب محصل فرهنگ نخستین کتابهای پزشکی - نخستین آبله کوبی - نخستین دانشکده پرستاری مامائی - نخستین دندانهای مصنوعی - اولین عمل قلب باز - پیوند قلب برروی سگها و نخستین عمل پیوند کلیه توسط دکتر جواد هیات در سال ۱۳۴۷ در تبریز به انجام رسید.
                      اولین هوانورد ایرانی به نام کلنل محمد تقی خان پسیان از اهالی تبریز بود.
                      اولین کارخانه اسلحه و مهمات در شهر تبریز بنا نهاده شد .
                      اولین کارخانه چینی سازی در شهر تبریز ساخته شد.
                      اولین کارخانه تولید برق در این شهر و اولین خیابانی که در آن از چراغهای برقی استفاده شد خیابان چراغ گازی تبریز بود.
                      اولین ضرابخانه ماشینی و انتشار اسکناس از فعالیت های این شهر اولین ها بود.
                      اولین شهر ایران که صاحب تلفن شد تبریز بود .
                      اولین انجمن زنان در تبریز توسط صاحب سلطان خانم تشکیل گردید .
                      اولین بلدیه و نظمیه پلیس مردمی و شهرداری ایران متعلق به تبریز است.
                      اولین مهمانخانه توسط میرزا اسحق خان معززالدوله در تبریز پذیرای مهمان گردید .
                      اولین مدرسه کر و لال ها توسط جبارباغچه بان و اولین مدرسه نابینایان توسط یک میسیون آلمانی و اولین مدارس حرفه ای و بازرگانی توسط محمدعلی تربیت واولین کودکستان توسط ابوالقاسم فیوضات در تبریز بنا گذاشته شد.
                      اولین پایگاه لرزه نگاری در تبریز (شهر زلزله خیز) بنا گذاشته شد.

                      نظر


                      • رتبه های اول ایران در دنیا



                        ایران در چه زمینه هایی در جهان مقام اول را دارد؟


                        گرچه در بسیاری از پارامترهای مثبت در رده آخرین کشورهای دنیا و متاسفانه در بسیاری از گزینه های منفی در رده اولین های دنیا هستیم ... اما در برخی زمینه ها ی مثبت هم رتبه مناسبی در دنیا داریم که دانستنش برای حفظ روحیه مان خوب است. به این امید که با تلاش و کوشش و اعتماد به نفس و علاقه به حفظ داشته های مثبت ملی میزان اونها را روز به روز افزایش بدیم چراکه سرزمین ایران متعلق به ایرانیان است و بدست توانای ایرانیان افتخارات بیشتری کسب خواهد شد.

                        1.
                        بیشترین تولید پسته
                        2.
                        بیشترین تولید خاویار
                        3.
                        بیشترین تولید خانواده توت
                        4.
                        بیشترین تولید زعفران (80% کل تولید جهانی)
                        5.
                        بیشترین تولید زرشک
                        6.
                        بیشترین تولید میوه آلویی (از قبیل شفت و گیلاس وغیره)

                        7.
                        بالاترین دمای ثبت شده روی سطح زمین (70.7 درجه سانتیگرد در کویر لوت)
                        8.
                        بیشترین تلفات انسانی در سرما و کولاک برفی (4000 نفر در کولاک سال 1350 کشته شدند، میزان بارش برف 8 متر در 5 روز)
                        9.
                        بزرگترین وارد کننده گندم
                        10.
                        بیشترین آمار فرار مغزها !
                        11.
                        بیشترین نسبت زن به مرد در مدارس و دانشگاه ها (1.23 زن در مقابل هر مرد)
                        12.
                        بالاترین میزان تشعشات زمینی، با شدت سالانه 260 میلی سیورت در رامسر (مقایسه = یک عکس رادیوگرام سینه 0.05 میلی سیورت، میدانهای اطراف چرنوبیل 25 میلی سیورت)
                        13.
                        بیشترین تعداد زمین لرزه های بزرگ (بالای 5.5 ریشتر)
                        14.
                        دقیق ترین تقویم دنیا (تقویم جلالی)
                        15.
                        بیشترین مصرف مشتقات تریاک و هروئین (امریکا بیشترین مصرف کوکایین را دارد)
                        16.
                        بیشترین تعداد تغییر پایتخت در طول تاریخ (تهران سی و دومین پایتخت ایرانست)
                        17.
                        کهن ترین کشور دنیا (تاسیس شده در 3200 سال قبل از میلاد مسیح)
                        18.
                        میزبان بزرگترین جمعیت مهاجر جهان (اکثرا عراقی و افغانی)
                        19.
                        بزرگترین تولید کننده فیروزه
                        20.
                        بزرگترین منابع روی در جهان
                        21.
                        بزرگترین تولید کننده و صادر کننده فرش های دست بافت (75% کل تولید جهانی)
                        22.
                        بیشترین شتاب پیشرفت تولید علم و تکنولوژی در جهان (340000% رشد در طول 37 سال 1349-1387، شتاب رشدی یازده برابر متوسط جهان در سال 1388, رشد سالانه کنونی 25.7%)
                        23.
                        بزرگترین سیستم بانکی اسلامی (کل سرمایه 236 میلیارد دلار)
                        24.
                        بالاترین میزان وابستگی به انرژی (بیشترین اتلاف انرژی در جهان)
                        25.
                        بزرگترین منابع انرژی هیدروکربن (گاز و نفت با هم، با ارزش 14000 میلیارد دلار بر حسب قیمت جهانی 75 دلار هر بشکه نفت)
                        26.
                        بالاترین تناسب ذخایر به تولید برای نفت در جهان (با میزان تولید کنونی ایران معادل 89 سال ذخایر نفتی دارد)
                        27.
                        ارزانترین پایتخت جهان (طبق تحقیق شبکه خبری سی ان ان تهران ارزانترین پایتخت جهانست)
                        28.
                        بزرگترین فوران چاه نفت در تاریخ (نشت چاه نفتی قم در سال 1335 سه ماه ادامه داشت با فوران روزی 125000 بشکه نفت، ارتفاع فوران 52 متر، مقایسه با نشت نفتی خلیج مکزیک و با خروج سه ماه 53000 بشکه در روز)
                        29.
                        بالاترین آلودگی دی اکسید گوگرد در هوای شهری
                        30.
                        قدیمی ترین منبع مصنوعی یا ساختگی آبی جهان با قدمت 2700 سال (قنات گناد آباد هنوز هم آب 40.000 نفر را فراهم میکند)
                        31.
                        بزرگترین مجموعه جواهرات در جهان (جوهرات شاهی ایران در موزه بانک مرکزی ایران بزرگترین گنجینه جوهرات جهانست)
                        32.
                        کهن ترین امپراتوری جهان (هخامنشیان اولین ابرقدرت تاریخ بودند و در اوج قدرت بر 44% کل جمیعت جهان حکومت میکردند که این بالاترین درصد جمیعت تحت یک دولت در تاریخ هم هست)
                        33.
                        بیشترین تعداد تلفات در جنگ شیمیایی (100.000 کشته و 100.000 زخمی در جنگ با صدام، ایران همچنین دومین رتبه تلفات تاریخ را بر اثر سلاح های کشتار دست جمعی بعد از ژاپن دارد)
                        34.
                        بیشترین تعداد و تناسب مذهب شیعه در جهان (89% جمیعت ایران)
                        35.
                        بالاترین رشد مصرف گاز طبیعی
                        36.
                        بیشترین رشد تعداد خودروهای گازسوز
                        37.
                        بیشترین عمل زیبایی انجام شده در جهان
                        38.
                        بیشترین آمار طلاق در جهان

                        نظر


                        • اولین ها

                          اولین زن جراح ایرانی:"سکینه پری" متولد 1281-1307 در روسیه دیپلم دکتری گرفت و 1314 با اجازه نامه ی پزشکی خود را دریافت کرد.

                          اولین زن جراح پلاستیک:"دکتر هاسمیک هاراطونیان" در سال 1339 در این رشته فارغ التحصیل شد.

                          اولین زن داروساز:"اقدس غربی" و "اختر فردوس" اولین زنان دکتر داروساز ایرانی هستند که در سال 1316 وارد دانشگاه تهران شدند و در سال 1320 در این رشته فارغ التحصیل شدند.

                          اولین زن وکیل دادگستری:"یکاترینا سعیدخوانیان" متولد1278 اولین زن ایرانی که پس از تحصیل در رشته قضایی در روسیه به سال 1327 در تهران پروانه وکالت گرفت و به کار پرداخت.

                          اولین زن تاجر ایرانی: "مهین افشار" در سال 1336 موفق به دریافت کارت بازرگانی شد.

                          اولین زن سرتیب ایرانی:"مرضیه ارفعی" در سال 1312 با درجه هم ردیف سروانی در ارتش مشغول خدمت شد و در سال 1338 به عنوان اولین زن به درجه سرتیپی رسید.

                          اولین زن روزنامه نگار:"صدیقه دولت" در اصفهان به سال 1297 مجله" جمعیت نسوان وطن خواه" و مجله " زبان زنان" را منتشر کرد.

                          اولین زن خلبان:"عفت تجارتی" در سال 1318 در 22 سالگی برای اولین بار و به عنوان اولین زن در رشته خلبانی نام نویسی کرد و در همان سال اولین پرواز خود را با هواپیمای تایگرموس انجام داد.

                          اولین زن پرستار:"فاطمه توانایی" که در سال 1310 در آموزشگاه کوچک در شهر رشت نام نویسی کرد. او در سال 1314 در این رشته فارغ التحصیل شد.

                          اولین هنرمندان زن تاتر:اولین زنان که روی صحنه رفتند دو تن از زنان ارمنی به نام های " وارتوتریان"و"سراکالندریان" بودند.اولین زن آوازه خوان:"قمرالملوک وزیری" که صفحه پر کرد و پس از او "ملوک ضرابی" بود

                          نظر


                          • خوبی یک دوست

                            دو دوست با پای پیاده از جاده ای در بیابان عبور میکردند.
                            بین راه سرموضوعی اختلاف پیدا کردند و به مشاجره پرداختند.
                            یکی از آنها از سر خشم؛بر چهره دیگری سیلی زد.دوستی که سیلی خورده بود؛ سخت آزرده شد
                            ولی بدون آنکه چیزی بگوید، روی شنهای بیابان نوشت:
                            امروز... بهترین دوست من بر چهره ام سیلی زد.

                            آن دو کنار یکدیگر به راه خود ادامه دادند تا به یک آبادی رسیدند.
                            تصمیم گرفتند قدری آنجا بمانند و كنار برکه آب استراحت کنند.ناگهان شخصی که سیلی خورده بود؛
                            لغزید و در آب افتاد تا جایی که نزدیک بود غرق شود که دوستش به کمکش شتافت و او را نجات داد.
                            بعد از آنکه از غرق شدن نجات یافت؛ بر روی صخره ای سنگی این جمله را حک کرد:
                            امروز بهترین دوستم جان مرا نجات داد.

                            دوستش با تعجب پرسید: بعد از آنکه من با سیلی ترا آزردم؛ تو آن جمله را روی شنهای بیابان نوشتی ولی حالا
                            این جمله را روی تخته سنگ حک میکنی؟!
                            دیگری لبخند زد و گفت: وقتی کسی ما را آزار میدهد؛ باید روی شنهای صحرا بنویسیم تا بادهای بخشش؛ آن را پاک کنند
                            ولی وقتی کسی محبتی در حق ما میکند باید آن را روی سنگ حک کنیم تا هیچ بادی نتواند آن را از یادهاببرد.

                            ---
                            متاسفانه توی جامعه امروز بر عکس شده خوبی ها رو زود فراموش می کنیم و بدی های هم همیشه توی ذهمنون هست
                            و خودمون رو با این مسائل خسته تر و روحمون رو آزرده خاطر می کنیم.
                            با افتتاح حساب live نزد بروکر pcm از طریق لینک زیر میتوانید تحلیلهای رایگان را در گروه اختصاصی تلگرام دریافت کنیدو همچنین درصدی از کارمزد معاملات.

                            https://pcmgate.co/fa/register?refID=MTE1NDc4Ng==

                            پس از افتتاح حساب لطفا اسم و شماره اکانت خود را در پیغام خصوصی و یا از طریق آیدی زیر اعلام نمایید.

                            https://t.me/Mostafatrader


                            نمونه تحلیل و نتایج را می توانید در تاپیک زیر مشاهده کنید :

                            https://www.traderha.com/forum/مباحث...�ی-مصطفی

                            کانال تلگرام تحلیلی جفت ارزها :

                            https://t.me/signalhha

                            نظر


                            • دروردبچه ها میدونید چیه چند روزی هست تالار یا همون فروم چنگی به دل نمیزنهکسی حال نداره چه تحلیل بذاره و یا اصلا خرفی بزنه و یا اصلا یکی از اون سیستم هایی را که استادا ن عزیز ارایه کردن را دنبال کنندواقعا نمیدونم مشکل چیه ؟خرف های بنده کسی را مخاطب فرار نمیده در مورد خودم بگم شاید باورتون نشه اصلا من حساب ریل ندارم که یه وقت بخوام یکی از اون سیستم یا اسراتزی های که گفته شده را در تاپیک دنبال کنمدوستان گفتند بعضی تاپیک ها خیف که خاک بخوره و همچنین الان من میگم که خیلی از افراد از سیستم ها که دارند سود میگیرند دیگه استاد نمیشناسندواقعا متاسفمبگذریم . شاید بپرسید چرا حساب ریل نداری خوب اون برمیگرده به علمی ریادی که در این بازار مهیب ندارم و همچنین سرمایه این را هم باید اضافه کنم که دوستان بابت این فروم و تالار بسیار ریاد زحمت کشیدند در ضمن شانس ما گفته که این مدیران دارند این سایت را از خارج از کشور حمایت و ساپورت میکنند وگرنه تاحالا اب شده بود برامون مثل سایت اتو ترینگپس خواهشی که از همه و حتی خودم دارم اینکه ساده از یه چیز مهم و گرانقدر نباید بگذریم ما هم باید جزیی از این خمایت کنندگان باشیمارادت مند شما شهرام
                              (( هرچه پیش از این بوده بعد از این هم خواهد بود))

                              نظر



                              • غره مشو که مرکب مردان مرد را / در سنگلاخ بادیه پی ها بریده اند
                                نومید هم مباش که رندان جرعه نوش / ناگه به یک ترانه به یک منزل رسیده اند
                                عجب نبود گر از قرآن نصيبت نيست جزنقشي **** كه از خورشيد جز گرمي نبيند چشم نابينا

                                نظر

                                پردازش ...
                                X