اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

سیستم بی نظیر v.s.a یا تحلیل حجمی بازار

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • امروزیورو به دلاراستاپ خورد درسته؟نظردهید لطفا

    نظر


    • نوشته اصلی توسط mamalirani نمایش پست ها
      امروزیورو به دلاراستاپ خورد درسته؟نظردهید لطفا
      با سلام
      اين هم يورو به دلار
      http://

      نظر


      • نوشته اصلی توسط mamalirani نمایش پست ها
        امروزیورو به دلاراستاپ خورد درسته؟نظردهید لطفا
        بله ساعت18یورو دلار نشانه های سل داده بود ...البته پوند هم سیگنال بای داده بود که وارد شدن به اون بهتر بود که فعلا در حال سعود است...
        ویرایش توسط اسکار : https://www.traderha.com/member/7929-اسکار در ساعت 01-24-2013, 08:46 PM
        تریدر های عجول با ضرر خود سود تریدر های صبور را رغم میزنند...هشدار ریسک؛بازار های مالی پر مخاطره هستن و هیچکس جوابگوی ریسک شما نخواهد شد!!
        تحلیل و مباحث آموزشی در کانال تلگرام:
        http://telegram.me/technicalbors

        کابین اختصاصی تریدر ها | PCM Brokers

        نظر


        • نوشته اصلی توسط salehi نمایش پست ها




          سلام جناب مسلم
          موردی که من از این سیستم حجمی استفاده میکنم به این صورت است که من از یک استراتژی استفاده میکنم که همانطور که در تصویر دوم میبینید ، از 1.60 درحال ریزش بوده و ما منتظر 1.5700 هستیم . ترند کاملا منفی است و تا موقعیکه کندل وارد منطقه هاشور نشده (ساپورت و رزیستنس) کاری بهش نداریم . اما اگر از آن خارج شود خطرناک است و چنانچه یک کندل بالای آن تشکیل دهد سیگنال خروج است.
          خوب طی این مدت اگر سیسم VSA دها علامت رو به بالا بدهد (مانند آن آبیها)، من کاری با آنها ندارم....... در عوض بالای هاشور در جای خطر جند سیگنال ریزشی داده که بمن کمک کرد تا از عدم خروج جلوگیری کنم.
          همانطور که میبینید از این سیستم برای ترکیب و کمکی استفاده میکنم که بسیار عالی عمل میکند و همین الان پوند روی 174 پیپ مثبت است و من اصلا دنبال 20 پیپ نیستم.
          بخاطر این موضوع از شما که بیمنت آنرا بما معرفی کردید متشکرم
          ولی از اینکه اصرار به حساب دمو و استیتمنتهای 20 پیپی که دارید گله دارم. در امضاء هم درست نیست که مشخصات اکانت گذاشته شود ، زیرا در جاهای دیگری پست زده میشود و .....
          بحرحال طبق دستور شما چند پوز در آن حساب آماده کردم که حرف استاد مقدم است بر هرچیز
          باتشکر
          الحقیر
          صالحی
          سلام آقای صالحی
          ممکنه استراتژیتونو با علامت گذاشتن بیشتر و بهتر مشخص کنید؟
          منظورتون از منطقه هاشور(ساپورت و رزیستنس) رو واضح مشخص کنید.
          مرسی
          ویرایش توسط ناظرسایت : https://www.traderha.com/member/5564-ناظرسایت در ساعت 01-25-2013, 11:46 AM

          نظر


          • با سلام و خسته نباشید

            چون یکسری سئوالات در اینجا به طور کامل پاسخ داده نشده و اکثر افراد تازه کار دارای مشکل هستند پیشنهاد می کنم که روش حجمی را که قبلا بتوسط استاد احمدی برای اولین بار در ایران تا حدودی آموزش داده شد البته آنزمان هم ایشان کامل توضیح ندادند ولی برای اشخاصی که دنبال این روش هستند و می خواهند از نکات ریز این روش مطلع شوند حتما در آن سایت اون مطالب را بخوانند و مطالب ایشون هم دنبال کنند که می تواند مکمل خوب و عملی باشد تمام مطالب و اندیکاتورهاش را تریدری با اجازه ایشون همانجا آماده کرده با بهترین اندیکاتورهای این سیستم
            ویرایش توسط ناظرسایت : https://www.traderha.com/member/5564-ناظرسایت در ساعت 01-31-2013, 04:24 PM

            نظر


            • نوشته اصلی توسط bastamfx نمایش پست ها
              با سلام و خسته نباشید

              چون یکسری سئوالات در اینجا به طور کامل پاسخ داده نشده و اکثر افراد تازه کار دارای مشکل هستند پیشنهاد می کنم که روش حجمی را که قبلا بتوسط استاد احمدی در سایت ایگولد برای اولین بار در ایران تا حدودی آموزش داده شد البته آنزمان هم ایشان کامل توضیح ندادند ولی برای اشخاصی که دنبال این روش هستند و می خواهند از نکات ریز این روش مطلع شوند حتما در آن سایت اون مطالب را بخوانند و مطالب ایشون هم دنبال کنند که می تواند مکمل خوب و عملی باشد تمام مطالب و اندیکاتورهاش را تریدری با اجازه ایشون همانجا آماده کرده با بهترین اندیکاتورهای این سیستم


              سلام دوست عزيز،

              لطفاً آدرس سايت را هم قرار دهيد.

              با سپاس

              نظر


              • نوشته اصلی توسط joe نمایش پست ها
                سلام دوست عزيز،

                لطفاً آدرس سايت را هم قرار دهيد.

                با سپاس
                من مطالب رو پیدا میکنم و اینجا قرار میدهم تا همه اطلاعات بهتری بگیریم و این روش رو ادامه دهیم. البته با اجازه مسلم عزیز و برای کمک کردن به ایشان
                هر کجا مطالب ایرادی داشت میتوانند بیان کنند.
                ویرایش توسط hassan : https://www.traderha.com/member/2750-hassan در ساعت 01-25-2013, 10:45 AM

                نظر


                • در خصوص حجم بازار و روند ها می توان گفت یکی از افرادی که پیشگام در این مسیر بود و کتابی در این خصوص در سال 1930 منتشر کرد Wyckoff بود و با ترکیب و تفسیر سه حالت
                  Price Pattern, Volume, Time توانست دید بهتری را از روند ها ایجاد کند و عملا با این روش سطوح مهم رزیستنس و ساپورت یا همان سطوح Demand و Supply اهمیت خود را بیشتر از پیش نشان دادند البته ایشان اصل کار و استراتژی خود را بر اساس مقایسه و تفسیر این سه موضوع بیان کرد :
                  Price and Volume, Cause and Effect, Effort and Result
                  بدین معنا : قیمت و حجم – علت و اثر – تلاش و نتیجه
                  و تریدرهای مختلفی از آن به بعد با توجه و تمرکز بیشتر در بازار سهام کتاب و مقالاتی با توجه به این سه اصل مطرح کردند و کمتر به این بازار ارزها در ابتدا توجه می شود و اگر به گذشته نیز توجه ای داشته باشید متوجه می شوید افراد در 10 ساله گذشته مدام بدنبال برنامه یا همان اندیکاتور یا اکسپرتی که در بازار ارزها نیز کارائی داشته باشد بودند و کم کم مطلب مربوط به High/Low/Close برای کندل در هر تایم فریم و نیز Spread/Volume/Tick بیشتر مد نظر قرار گرفتند و از هم این جا بود که شما با استراتژیهای متفاوتی بر اساس این موارد روبرو می شوید که همه آنها بسیار کارآمد اما نوع ترید و اصول برداشت از آنها برای کسب سود متفاوت می باشد که باز اینجانب در بعضی از سایتها ( با کمال تاسف) دیده ام بدون توجه به اصل مطلب موارد با یکدیگر یکسان در نظر گرفته شده و توضیحی یکسان برای تفسیر حرکت آتی قیمت ها بوجود آمده که نهایتا موجب دلسردی تریدرها و احساس عدم کارائی این سیستم ها را بوجود آورده است لذا اگر اینجانب مواردی را برای شما مطرح می کنم و شما احساس می کنید با مواردی که قبلا مطالعه فرمودی کمی متفاوت است علتش تمرکز اصلی بروی همین روش و همین اصول و نحوه ترید بر اساس این استراتژی می باشد که گاهی نیز به بعضی دوستان وقتی مطلبی را توضیح می دهند گوشزد می کنم که این روش ، روشی دیگری است نه بخاطر مخالفت می باشد بلکه بدلیل این است که موجب گمراه شدن و نهایتا ضررکردنشان نشود که متاسفانه اکثر نمی خواهند این مورد را قبول کنند .
                  اما حرکت قیمت را می توان با توجه به این نوع متد براساس :
                  Trend-Up, Trend-Down, Over Bought/Sold, Break-Out
                  در نظر گرفت که در بازار سهام نحوه تفسیر کاملا با بازار ارزها متفاوت است و اینجانب فقط به بازار ارزها اشاره می کنم که در کتاب اینجانب ( که متاسفانه هنوز آن را به زبان فارسی ترجمه نکردم زیرا برای بازار سهام است و چندان نیز در ایران لازم نمی دانستم اگر چه امروزه سهام نیز در حال باز کردن جای خاصی بین تریدرها می باشد ) بیشتر تمرکز روی سهام می باشد تا ارزها.
                  اما هنگامی که میزان Inflation در کشوری شروع به بالا رفتن می کند تریدرهای حرفه ای پیش بینی احتمال افزایش Interest Rate را برای ارز آن کشور می دهند و قبل از این حالت شما یک حالت OverBought/Sold برای قیمت ها را مشاهده میکنید که با مسئله مطرحی برای اندیکاتورها کاملا متفاوت است و اشتباه نشود که این منطقه یک منطقه بازگشتی است ( لطفا خوب توجه کنید ) و ما قبل از قرار گرفتن قیمت ها در چنین حالتی بازار را با یک روند Ranging یا همان Sideways مشاهده میکنیم ، که جنگی بین خریداران و فروشندگان است تا نهایتا یک سطح بر اساس تحلیل صحیح BreakOut یا بقولی شکسته می شود و این زمانی است که اکثر تریدرها وارد بازار می شوند و شما با یک کندل با بدنه بزرگ در چارت روبرو می شوید (Price Pattern استراتژی مبنی بر شکل کندل ها و شکل کلی قیمت ها نیز وجود دارد که شاخه دیگری از روشهاست ) شکسته شدن صحیح این سطح که در تایم فریم بالا بوجود می آید ورود تریدرهای Conservative را گوشزد می کند و قبل از این حالت تریدرهای که به اصطلاح عام Risky Traders هستند که به نظر خود من تریدرهای Professional می باشند ، وارد ترید شده اند و بقولی در بهترین سطح پوزیشن را باز کرده اند و این حالت تنها برای اشخاصی است که دارای یک دید کامل از نظر فاندمنتال و تکنیکال را دارا می باشند که آنها را قادر به پیش بینی صحیح بر اساس آنچه عرض شد بوجود می آورد .
                  یعنی برعکس آنچه همه فکر می کردند این گروه با این که میزان حجم معامله بسیار پایین است و شما روند خاصی را نمی بینید این گروه تریدر حرفه ای پوزیشن خود را باز می کنند (زیرا میزان Spread در این حالت از مسئله Volume مهمتر می باشد ) ولی گروه Conservatives یا محافظه کار با کمترین ریسک زمانی که حجم به میزان بالائی رسیده وارد ترید می شوند و از سودی مطمئن بهره می برند . پس اهمیت حجم و اخبار فاندمنتال و شکل قیمت ها و اسپرد ( Spread, Volume, Price Pattern, Support&Resistance Level)را در این نوع استراتژی تا اینجا متوجه شدید که عاملی برای باز کردن دو نوع پوزیشن شد یکی ( به اصطلاح عام) بسیار ریسکی و دیگری بسیار محافظه کارانه
                  نقل شده از: احمدی ایمان

                  نظر


                  • در ادامه موارد گذشته ابتدا به Volume می پردازم . همانطور که بارها شنیده اید ، پیشنهاد می شود در ابتدای هر روز اگر بازار بتوسط اندیکاتورهای مثلا : ATR یا ADR دارای چنین رنجی بود برای آن جفت ارز برنامه ریزی ترید داشته باشید و اگر از مثلا فلان میزان پایین تر بود روی جفت ارز دیگر تمرکز داشته باشید یا امروز یا این بازار مثلا اسیا یا اروپا یا آمریکا برای ترید مناسب نمی باشد . یعنی با محاسبه تعداد تریدرها به شما این پیشنهاد می شود ترید را انجام دهید یا به زبانی دیگر حجم یا همان Volume نشانه خوبی از ترید را دارد و یا ندارد اما آنچه برای محاسبه این استراتژی مد نظر می باشد تعریف چنین Volume نیست و نباید با این مورد اشتباه گرفته شود .
                    بلکه مقایسه ای بین Spread و Volume و Tick Volume براساس تعداد اندیکاتورهای گذشته با اندیکاتور جدید در آن تایم فریم بخصوص می باشد که به شما دیدی می دهد که احتمال روند بعدی قیمت به چه صورت است . اما مشکل اصلی این روش چیست ؟ مشکل این است که این محاسبه بر اساس اندیکاتوری که آنها را به شما نشان می دهد از بروکری به بروکر دیگر مقادیرش متفاوت می باشد مثلا شما همین میزان را در تایم فریم یکسان برای آلپاری به یک میزان دارید و برای بروکر مثلا فیبو به یک میزان دیگر حال راه حل چیست ؟ استفاده از چندین بروکر معتبر و چندین مونیتور برای نمایش این میزان ها یا محاسبه میزان درجه حرکتی می باشد ، که قبلا نیز متذکر شدم این روش برای کسب یک میزان صحیح و سرمایه گذاری با لات بالا در خور یک تیم با دید مناسب از این روش می باشد مگر شما مهارت لازم و وسایل لازم را داشته باشید و دسترسی به اطلاعات صحیح که برعکس آنچه دوستان فکر می کنند در ایران میسر نمی باشد اما بنده اینطور فکر نمی کنم، می باشد .
                    البته تنها یک مرکز را در زمانی که در ایران در مسافرت بودم در یکی از استانها مشاهده کردم که به علت مسائلی اسم این شرکت را نمی توانم ذکر کنم که در حال استخدام افراد برای چنین روشی بودند که باید گفت اگر تا به امروز به این امر نائل شده باشند از سود قابل قبولی نیز می توانند برخوردار باشند ( البته نه برای سرمایه گذاری 10 یا 50 میلیونی بلکه برای مبالغ بالای 500 میلیون تومان )
                    حال اگر حرکت رنجینگ بین دوسطح قرار داشته باشد شما با تمرکز روی میزان حجم و تجربه بخصوص در آنروز ازمیزان حجم ترید که دیگر این آموزشی نبوده و تجربه است و تایم فریم مربوطه با رسیدن قیمت ها به سطح ساپورت که حجم در حال کاهش است شما با شکل خاص کندل ها مثل دوجی یا دنباله بلند …. یا شکل خاص قیمت ها مثل Head&Shoulders, Double Down و بوجود آمدن یک کندل صعودی متوجه تغییر روند تا رزیستنس بعدی را می شوید و پوزیشن Buy را باز می کنید حال ممکن است با این که حجم پایین آمده شما با عبوری از سطح ساپورت روبرو شوید و این همان Fake Breakout می باشد که گروهی با باز کردن پوزیشن با تغییر سریع روند روبرو شده و بروکر یا سیستم خود را مقصر می دانند و غافل از این که روش صحیح ترید را بلد نیستند و یا هزار دلیل دیگر می آورند و درست عکس این حالت برای باز کردن پوزیشن Short باید در نظر گرفته شود و اگر در نزدیگی این سطوح حجم نیز باز در حال افزایش باشد شما از ادامه روند مطمئن می شوید و باید به میزان Spread و یا با کمک از اندیکاتورهای که استفاده می کنید با اضافه کردن به پوزیشن قبلی و انتقال نقطه ضرر برای پوزیشن اول روند را دنبال کنید . در این بخش نیز سعی کردم تا حدودی مطالب در خصوص حجم را بیان کنم هر چند خود این مطلب در کلاسهای آموزشی بیش از چندین جلسه بحث و گفتگو و تحلیل چارت را بخود اختصاص می دهد لذا گزیده گوی اینجانب را بخاطر کمی وقتم بپذیرید .
                    نقل شده از: احمدی ایمان

                    نظر


                    • در خصوص Volume تا حدودی صحبت شد و اما این بخش را اختصاص به Spread و نکته ای مهم در خصوص ترکیب این دو با هم می دهیم .
                      همانطور که می دانید یک کندل دارای سطح باز شدن و بسته شدن و سطح حداکثر و حداقل می باشد .
                      که بیشتر تنظیمات اندیکاتورها را به عنوان یک پارامتر ما بروی سطح بسته شدن یا Close در نظر می گیریم و اما اختلاف بین سطح حداکثر و سطح حداقل یا High/Low Level را به عنوان Spread در نظر می گیریم .
                      برای محاسبه میانگین، شما این دو مقدار 1.8 و 0.8 را به عنوان یک میزان که دیگر توضیحش از حوصله این مبحث خارج است در نظر داشته باشید و اگر میزان اسپرد یک کندل از مقدار میانگین محاسبه شده کندل های قبلی 1.8 بیشتر باشد می توان گفت که اسپرد Wide می باشد ونمایشی که برای بیشتر اندیکاتور برای این سیستم می باشد بهمین صورت است و اگر میزان 0.8 بیشتر باشد گویم اسپرد Narrow می باشد که البته با توجه به نوع بازار از نظر زمانی و تایم فریم متفاوت می باشد که با مراجعه به کتابهای در این مورد این مبحث کاملا توضیح داده شده است و اما برای این سیستم اگر گفته شد میانگین اسپرد برای این کندل Wide می باشد یعنی ما از نوسان خوبی یا به گفته ای از حجم خوبی برای ترید برخورداریم و بازار دارای نوسان خوبی است و در حالت Narrow عکس این مطلب می باشد ومثلا می گویند اوایل باز شدن بازار آسیا اسپرد بسیار Narrow می باشد .
                      اما سطح Close یا بسته شدن کندل ، اگر یک کندل در هنگام بسته شدن در 40 درصد بالای بدنه بسته شود می گویند یک کندل با تمایل صعودی و در 40 درصد به سطح پایین کندل بسته شود، شما با یک کندل با تمایل نزولی و درمیانه بدنه کندل که بی تمایلی تریدرها را برای خرید یا فروش نشان می دهد یا بین فروشندگان و خریداران یک بلاتکلیفی وجود دارد حال یا بخاطر نزدیگ بودن اخبار مهم است یا بی ثباتی بازار برای تصمیم گیری جهت خرید یا فروش ارزی می باشد و درست همانند نزدیگ شدن خطوط اندیکاتور بولینجر بند در کنار هم می باشد و با بازاری ارام روبرو خواهیم بود یا حالت خوابیده خطوط انیدکاتور الیگیتور Alligator .
                      اما این محاسبه چه کاربردی دارد ؟ محاسبه چنین حالتی بتوسط این سیستم و توضیحی در خصوص اندیکاتور نشان دهنده قوی بودن بازار در یک روند یا از بین رفتن قدرت بازار در روند را به ما گوشزد می کند و حتی می تواند نشان دهنده تغییر روند نیز باشد و هر کندل با نشان دادن درصدهای سطح بسته شدن بتوسط این اندیکاتور می تواند دید خوبی را برای ما داشته باشد .
                      حال شما ممکن است در یک رنج بالا یا Wide Spread با یک کندل که ابتدا بسیار با بدنه بزرگ شکل گرفته و سپس حرکت از سطح صعود به یکباره به سطح حداقلش نزول یافته و در همانجا بسته می شود و ما در قبل از این زمان اگر به Volume توجه کنیم میزانش به یکباره بالا رفته است و این درست زمانی است که باید سریعا از ترید خارج شویم زیرا با تغییر شدید روند روبرو می شویم و جالب است تریدرهای بی تجربه در قبل از این نزول تازه اقدام به باز کردن پوزیشن کرده و به یکباره با تغییر روند 15 تا حتی 60 پیپ روبرو می شوند و در کمتر از چند ثانیه مبلغ زیادی را از دست می دهند . پس در این بخش نیز با اصطلاحاتی در خصوص اسپرد و نکته مهم حجم و شکل کندل و اصطلاحات مخصوص به آن که اندیکاتور نمایش می دهد آشنا شدید .
                      نقل شده از: احمدی ایمان

                      نظر


                      • به عنوان یک جمع بندی از موارد یاد شده گذشته متوجه شدیم شناسائی سطوح مهم برای ترید بسیار حیاتی می باشند و در نزدیگی این سطوح به مواردی که باید توجه کرد حجم ، سطح بسته شدن و باز شدن کندل نسبت به کندل قبلی ؛ شکل کندل و کندلها و نیز اسپرد
                        (Volume, High/Low/Close/Open, Price Pattern, Spread, Key Levels)
                        - پس حجم میزانش در نزدیگی سطوح مهم یا همان رزیستنس و ساپورت یا عرضه و تقاضا یا سطوح کلیدی برای تشخیص ادامه روند یا معکوس شدن روند مهم است .
                        - سطح بسته شدن کندل و باز شدن کندل نسبت به کندل قبل نشانه قدرت روند یا ضعف روند می باشد .
                        - اسپرد نشانه میزان نوسان قوی ، متوسط و ضعیف بازار را نمایش می دهد .
                        نکاتی که در بخش های گذشته بصورت کلی بیان شد . اما نکته مهم برای معکوس شدن کلی روند یا یک حرکت اصلاحی با توجه به میزان اسپرد و حجم . اگر مقدار حجم پس از معکوس شدن روند غالب کم کم از مقدار کلی قبلی افزایش یابد یا در نزدیگی همان میزان باشد و میزان اسپرد نیز از متوسط به بالا باشد دیگر باید قبول کرد روند برای آن روز یا تا چند روز اینده به احتمال زیاد معکوس می شود ( برای داشتن یک رکورد از حجم شما می بایستی با انتقال میزان ها در یک اکسل به بررسی و تفسیر برسید مگر بخواهید همان روش ترید موقت و روزانه را داشته باشید اما برای سرمایه گذاری های بالا احتیاج به چنین کاری می باشد ) و حال اگر میزان حجم کمی از زمان معکوس شدن روند بیشتر شده باشد اما نه خیلی زیاد و اسپرد هم مقدار متوسط داشته باشد باید انتظار یک حرکت اصلاحی موقت را حال در روی سطوح فیبو یا رسیدن به سطوح کلیدی ساپورت و رزیستنس را داشته باشید و هنگامی که میزان حجم کندل تشکیل شده جدید در روند اصلاحی نزدیگ به میزان حجم اعلامی کندل قبلی می شود باید متوجه تمام شدن روند اصلاحی باشید ( که اندیکاتور بصورت هم ستون های در زیر قیمت ها آنها را نشان می دهد و هم با مقدار عددی که انواع این اندیکاتور با ورژن های متفاوت بصورت رایگان در اینترنت وجود دارد که می توانید آنها را دانلود کنید و اینجانب نیز نمی توانم توصیه در این خصوص داشته باشم جز آنکه می گویم با هر کدام احساس بهتری دارید و سریعتر می توانید بازار را تفسیر کنید کار کنید ) و هر آن ممکن است روند به روند غالب بازگشت یابد که به میزان بالائی جلوی ضرر کردن شما را یا می توان گفت کم شدن میزان سودی که باید کسب کنید را خواهد گرفت و همیشه شما در بالاترین سطح پوزیشن فروش مطمئن و در پایین ترین سطح پوزیشن خرید مطمئن و در هر دو حالت بالاترین میزان سطح کسب سود را خواهید داشت
                        نقل شده از: احمدی ایمان

                        نظر


                        • بخش 6
                          شاید مهمترین بخش و بحث برانگیزترین مورد همین مورد است که هنگام آموزش همیشه با تعجب اکثر تریدرهای تازه وارد به این بازار روبرو می شوم ( برای رفع خستگی شما اینطور بیان می کنم : با چشمهای از حدقه بیرون زده روبرو می شوم ) و علت چیست ؟
                          تریدرهای حرفه ای هنگامی که حجم در نزدیگی سطح ساپورت پایین آمده و بر اساس تجربه و از شکل روند بازار می دانند بزودی حرکت معکوس می شود بر خلاف دیگر تریدرها که به فروش اقدام کرده اند و احتمال نزول بیشتر را می دهند اقدام به خرید می کنند یعنی در بهترین مکان اقدام به فروش کرده اند که بالاترین سطح بوده و خیلی از تریدرها آنجا اقدام به خرید کرده بودند و در این سطح نیز درست همان رفتار را دارند
                          و این حرکت های سریع در اثر اخبار خاصی است که در بازارهای اقتصادی وجود دارد و جالب است وقتی اخباری برای منطقه ای خوب اعلام می شود افراد حرفه ای صبر می کنند و درست زمانی که تعداد زیادی شروع به خرید می کنند و حجم به یکباره بسیار زیاد افزایش می یابد در آن زمان بجای خرید به فروش اقدام می کنند چون می دانند در نزدیگی همین سطوح مهم بازگشت انجام می شود و باز در بالاترین سطح پوزیشن را باز کرده اند البته مطلب به همین سادگی نیست و احتیاج به تجربه زیادی در این خصوص در رابطه با میزان اسپرد و حجم با مقایسه با میزان های قبلی دارد که به مرور زمان برای شما ایجاد می شود مثلا اندازه کندل بسیار بزرگ شده است و در درصدی بالای از نیمه بدنه که بر اساس حجم نمایشی در زیر صفحه چارت مشخص می شود این تریدرهای حرفه ای در آن سطح اقدام به فروش می کنند تا خرید ( متوجه هستم الان بخود می گوید این دیگر چه توضیحی است ولی از دست من با بازگو کردن این مطالب در بین این سطوح کاری بیشتر نمی تواند ایجاد گردد امیدوارم پای قصور یا عدم میل درونی برای بازگو کردن مطلب نگذارید )
                          پس اندازه کندل و حجم باز در اینجا بسیار حیاتی است و تنها راه درکش مشاهده بازار و تماشای نحوه نمایش کندل ها خصوصا وقتی بازار دارای نوسان بالائی است و شما رفت و برگشت را بخوبی مشاهده می کنید و باید این موارد را بدرستی هم یادداشت برداری کنید و هم تصویر را در همان زمان بروی کامپیوتر ضبط کنید تا یک رفرنس خوب برای شما باشد به این علت که موضوع این بخش شاید کمی به نظرتان شفاف نبوده باشد در همیجا مطلب را به بخش بعدی موکول می کنم که فرصتی برای بررسی این نکات را بروی چارت داشته باشید . پس برنامه فعلی شما پس از نصب اندیکاتور ملاحظه بازار و تماشای نمایش اندیکاتور می باشد تا در بخش بعد جزئی تر مطلب دنبال گردد .
                          نقل شده از: احمدی ایمان

                          نظر


                          • بخش 7
                            امروز می خواهم ابتدا از شما درخواست کنم که به بخش سایت *****Factory در تاپیک مربوط به malconVSA که در رابطه با این روش می باشد رفته و ترید لحظه ای را در هنگام بازار ملاحظه کنید ، اما چندان به نکات اصولی توجه نکنید بلکه به عنوان یک دید کلی به این بخش توجه داشته باشید چون باز موارد گفته شده با اصول این روش هنگام ترید همخوانی ندارد زیرا بیشتر آن افراد یا تازه کار هستند یا نظریه و منطق خود را برای این روش اعمال می کنند که در نهایت به سود دهی منتهی نمی شود که علت در محاسبه نوع اندیکاتورهای مورد استفاده در این روش می باشد که با تصور این گروه همخوانی ندارد که امروز در خصوص آن توضیح خواهم داد .
                            این سیستم برای تمامی تایم فریم ها کاربرد دارد زیرا همانطور که گفتم اصل حرکت و تشخیص روند بازار است اما امروز بر اساس تایم فریم روزانه توضیح خواهم داد و باید گفت سازمان ها و افراد حرفه ای نیز که به سودهای بالای 500 پیپ تا 2 یا 3 هزار پیپ توجه می کنند با تایم فریم هفتگی و ماهیانه این روش را دنبال می کنند و برای حتی تایم فریم 1 دقیقه ای نیز این مسئله کاملا قابل اجراست اما میزان سود کمتر می شود مثلا برای تایم یکساعته شما به میزان حداقل 80 پیپ و در تایم 5 دقیقه حداکثر به میزان 10 تا 30 پیپ توجه می کنید .
                            این توضیح در مورد چارت با تایم فریم روزانه یا همان Daily در نظر گرفته می شود .
                            اما مجددا مسئله حجم و بسته شدن سطح کندل امروز نسبت به کندل قبلی روز گذشته اهمیت دارد و در اینجا به یک اندیکاتور که در تمامی چارتها وجود دارد اشاره میکنم و آن OBV که مخفف On Balance Volume می باشد . ابتدا محاسبات این اندیکاتور که بسیار مهم می باشد را توضیح می دهم :
                            برای مثال اگر سطح بسته شدن کندل در امروز بالاتر از کندل روز قبل باشد روند نمایشی این اندیکاتور دید صعود را به ما می دهد و محاسبه اش :
                            اگر سطح بسته شدن کندل در امروز بالاتر از سطح بسته شدن کندل روز قبل باشد :
                            سطح نمایشی این اندیکاتور در امروز = میزان سطح بسته شدن کندل در روز قبل + حجم کندل امروز
                            اگر سطح بسته شدن کندل در امروز پایین تر از سطح بسته شدن کندل در روز قبل باشد :
                            مقدار این اندیکاتور در امروز = میزان سطح بسته شدن اندیکاتور در روزقبل – حجم کندل امروز
                            اگر سطح بسته شدن کندل در امروز برابر با سطح بسته شدن کندل در روز قبل باشد :
                            سطح بسته شدن کندل امروز = سطح بسته شدن کندل روز قبل
                            خوب این به ما چه چیزی را گوشزد می کند و چه دیدی از روند آتی احتمالی قیمت برای روز بعد دارد :
                            این اندیکاتور اگر زودتر از حرکت قیمت ها روندی را نشان دهد مثلا نزولی به معنای این است که افراد حرفه ای و سازمان های بزرگ در حال فروش این جفت ارز می باشند و احتمال نزول را برای جفت ارز می دهند و شما به یکباره در روز جدید نزول شدیدی را مشاهده می کنید و حال اگر محاسبات درست و بموقع وارد ترید شده باشید از بیشترین میزان پیپ بهره می برید و بجائی این که در انتهای روند نزولی که دیگر تریدری برای فروش وجود ندارد و اکثرا آماده گرفتن سود بوده و با وارد شدن شما به ترید با حرکت سریع بازگشتی روند روبرو می شوید و تعجب می کنید که جفت ارز که در حال نزول بود و روند نیز در حال نمایش نزول بود و بقیه اندیکاتورها نیز این روند را تائید می کردند پس چه اتفاقی افتاده است . اما شما غافل از این هستید که آن اندیکاتورها تمرکزشان برای محاسبه بروی حجم معاملاتی نیست . پس باز اهمیت حجم و تفاوت در محاسبه اندیکاتور ها را گوشزد می کنم .
                            اما به عنوان یک ف ی ل ت ر که آیا این پیش بینی که کرده اید به احتمال قوی بوجود می آید یا خیر ؟ شکل خود کندل است که شما نمایش کندل امروز را مشاهده می کنید که دارای اسپرد کمتری نسبت به کندل روز قبل است و تائید کننده و این از بین رفتن قدرت روند را مثلا در روند صعودی می دهد و شما شاهد نزول باید باشید .
                            اما گاهی کندل ها زودتر از این اندیکاتور OBVنمایشی از حرکت به سمتی را آغاز می کنند این نشانه بی ثباتی بازار می باشد و حرکت احساسی است و ما بیشتر در طی یک یا دو یا چند روز روند افقی یا Sideways را شاهد هستیم تا باز سازمان ها و افراد حرفه ای وارد عمل شده که این گروه سود کنندگان اصلی هستند چون در بهترین سطح اقدام به باز کردن پوزیشن داشته و بعد تریدرهای غیر حرفه ای وارد می شوند و اگر بسیار دیر اقدام کرده باشند متاسفانه با ضرر روبرو می شوند . البته این تنها یک شروع به عنوان یک استفاده از حجم و سطح بسته شدن و اسپرد در تایم روزانه بود که کم ، کم باید با توجه به اصل سیستم مسائل موشکافانه تر مورد بحث قرار بگیرد .
                            تا جلسه بعد خواهشمند این موارد را در روی چارت روزانه در روزهای گذشته مورد بررسی قرار دهید .
                            نقل شده از: احمدی ایمان
                            ویرایش توسط hassan : https://www.traderha.com/member/2750-hassan در ساعت 01-25-2013, 11:02 AM

                            نظر


                            • نکته ای که در بخش 7 ممکن است مورد سئوال شما دوستان باشد این است که آیا می توان با توجه به استراتژی یا سیستمی که از قبل مورد استفاده بتوسط شما قرار می گرفته باز از این روش استفاده کرد . باید بگویم اتفاقا تریدرهای موفق از ترکیب روش های متفاوت با توجه به تغییرات بازار می توانند با تلفیق این سیستم ها با هم به موفقیت بیشتری دست یابند و مثلا اگر شما از روش ترید الیوت استفاده می کنید و یا برای پیش بینی روند از فیبوناچی یا هر سیستم دیگری استفاده می کنید می توانید به عنوان ف ی ل ت ر سیگنال پیشنهادی سیستمتان از این روش بخوبی بهره ببرید و باید بگویم در روش حجمی شاخه ای از ترید بر اساس امواج 1 و 2 و 3 الیوت وجود دارد که میزان تغییرات حجم بخوبی در این روند ها تعریف می شود و با یک الگو برداری بلند مدت شما می توانید با توجه به روحیه افرادی که در این جفت ارز ترید می کنند یک رکورد بسیار خوبی از پیش بینی را در نظر داشته باشید که البته انقدر این سیستم جالب است که گاهی شما حتی در خارج از زمان ترید روند زندگی معمولی خود را با همین روش برنامه ریزی می کنید که دیگر وارد بحث روانشناسی ترید می شود .
                              و حتی اقتصاد دانان و تیم های که در تجارتهای جهانی خارج از ارزها مشغول هستند براحتی با تلفیق حجم و سطوح و الگوریتم بوجود آمده از خریداران و فروشندگان به یک نتایج تجاری خاصی در بعضی فصول می رسند و اگر توجه کنید بعضی شرکت ها بعضی ماه ها را فقط به تبلیغات مشغولند و در بعضی ماهها به بررسی بازار و در ادامه به عرضه محصولات . لذا خواهشمندم با دید دیگری به تجارت و بخصوص تجارت ارزها نگاه کنید و از امروز افق جدیدی را برای آینده خود برنامه ریزی نمایید
                              به امید هفته ای پر بار برای همه شما دوستان
                              نقل شده از: احمدی ایمان

                              نظر


                              • بخش 8
                                در نظر گرفتن موارد زیر می تواند ما را تا حدود زیادی از روند آتی روز بعد قیمت آگاه کند :
                                Volume و Spread و قرار گرفتن اندیکاتور RSI در منطقه OverBought و نیز OBV و از همه مهمتر سطوح مهم که در این جا سطوح سایکو میبا شد :
                                میزان حجم هر روز را برای کندل های شماره گذاری شده ( هر کندل نمایش دهنده نوسان در یک روز می باشد زیرا تایم فریم انتخابی ما روزانه یا Daily است ) را در پایین مشاهده میکنید که اینکار می تواند بتوسط زدن کلید F2 بتوسط چارت و یا همان اندیکاتور VSA که برای هر کندل و نیز متوسط حجم روزهای تعیین شده گذشته را بر اساس تعداد روز مشخص شده نشان دهد ، در نظر گرفته شود :
                                1= 12595, 2=14498, 3=12543, 4=504, 5=10375, 6=16377, 7=12361, 8=14079, 9=100014
                                10=249, 11=16660
                                اگر توجه کنید تقریبا از دومین روز اندیکاتور RSI در منطقه Over Bought قرار دارد یعنی این پیش بینی را برای شما دارد که باید اقدام به فروش کنید اما اگر توجه کنید حتی تا روز هشتم این اتفاق نمی افتد و قیمت ها در بین دو سطح مهم 1.43 و 1.45 در نوسان می باشند که به این سطوح به اصطلاح سطوح سایکو می گویند .
                                فرض بر این است که شما روز سوم می خواهید وارد ترید شوید و پیش بینی از روند داشته باشید و با تغییر تقریبی میزان حجم نیز مواجه شده اید و یک کندل نزولی می تواند پیشنهاد نزول را به شما بدهد و همینطور اندیکاتور اوسیلاتور ما هم نزول را محتمل می داند برای ف ی ل ت ر شما می توانید به اسپرد توجه کنید که این میزان اسپرد چندان بالا نمی باشد که بتواند روند نزولی را درصد بالا پیشنهاد کند و همچنین نزدیگ سطح سایکو 1.43 نیز می باشید تنها زمانی می توانید از نزول مطمئن شوید که کندل روز بعد یعنی روز چهارم زیر سطح گفته شده باز شود و اگر به تایم فریم های پایین مراجعه کنید البته نوسان بیشتر مشخص است ، اما توانائی عبور از سطح سایکو وجود نداشته و به سمت سطح بعدی یعنی 1.44 متمایل می شود و به همینطور تا روز دیگر اما شما در روز چهارم با یک تغییر ناگهانی حجم به میزان 504 روبرو می شوید و می خواهید برای روز پنجم برنامه ترید را داشته باشید و لذا اولین طرز برخورد شما باز عدم صعود می باشد و نهایت صعود را نزدیگ سطح 1.45 و نزول بیشتر را در زیر سطح 1.44 در نظر دارید یعنی حداقل نزدیک سطح 1.45 اقدام به پوزیشن خرید نمی کنید و بیشتر به فروش باید فکر کنید و در نهایت به روز هشتم می رسید با این که کندل شکل صعودی دارد اما تمایل بیشتر به نزول بوده است زیرا بین حداکثر و حداقل تمایل حرکتی به زیر سطح سایکو 1.44 وجود داشته است و نهایتا با از بین رفتن کامل اسپرد بیشتر در حالت صعودی در روز 10 و 11 شما با نزول روبرو خواهید شد حال با توجه به سیستم ها و روش های متفاوت مثلا گروهی حرکت اصلاحی بروی سطوح فیبو را در نظر دارند و گروهی که سیستم الیوت استفاده می کنند، اینطور بیان می کنند اتمام موج سوم و شروع موج چهارم و به همین ترتیب .
                                اما نکات : رسیدن اندیکاتورهای نمایش دهنده Overbought/Sold با رسیدن به این سطوح به معنای معکوس شدن سریع روند نمی باشد بلکه شما بر اساس میزان تغییر حجم و در نظر گرفتن اسپرد کندل و سطوح مهم باید به اطمینان برای تغییر روند برسید به این طریق می توانید به طرز صحیح از اندیکاتورهای خارج از اندیکاتورهای VSA بهره ببرید و اندیکاتور OBV نیز در اینجا در خصوص تغییر روند کلی یا تنها یک روند اصلاحی نیز مارا بر اساس حجم نمایشی راهنمائی می کند .
                                خواهشمندم با در نظر گرفتن میزان حجم و اسپرد برای روزهای بعد شروع به تحلیل کنید و بر اساس این تایم فریم صحت پیش بینی خود را بررسی کنید.
                                نقل شده از: احمدی ایمان
                                فایل های پیوست شده
                                ویرایش توسط hassan : https://www.traderha.com/member/2750-hassan در ساعت 01-25-2013, 11:14 AM

                                نظر

                                پردازش ...
                                X