جدا از شناخت بازار و بهره برداری از قدرت تحلیلی بالا،باید ازبرنامه ی استراتژیک معاملاتی خاص خودتان بهره ببریدکه دقیقا با روحیه ی ریسک پذیری شما ،مطابقت داشته باشد.که تهیه ی این استراتژی ها،قبل از انجام معامله ضرورت دارد نه پس از انجام معامله! البته باید به شدت حواسمان جمع یاشد که به سودها و ضررهای احتمالی افراد کم تجربه اصلا توجه نکنیم !
اما قبل از انتخاب یک استراتژی خاص ومیزان قابلیت آن،باید به تفاوت اصلی این بازارسرمایه گذاری با سرمایه گذاری سنتی درکشورمان،وحتی تفاوت فاحش آن با بازارسرمایه در بورس ایران پی ببریم لطفابا دقت به این بررسی ها توجه کنید:
1-اگرشما در بازار سنتی اقدام به خریدکالایی کنیدکه درآینده با افزایش قیمت آن کالا به سود برسیدشما همواره بسود خواهی رسید مگر اینکه بخواهیدزودتر از زمان بسود رسیدن،اقدام به فروش آن نمایید!(پس بحث مدیریت زمان دربازار سنتی تعیین کننده می شود) اما دراین بازار اگر یک خرید یا فروش اشتباهی را انجام دهیدحتی اگر جزیی و با قیمت کم هم باشداحتمال اینکه چندین برابر قیمت اولیه به شما سود یا ضرر برساندیا اولین معامله ی شما را به آخرین معامله تبدیل کندبسیار بسیار زیاد هست که بازارهای دیگر، همچنین قابلیتی ندارند!
2- دربازار سنتی همه ی تخم مرغها را در یک سبد نمی گذاریم ولی در این بازار ، رعایت این اصل مهم،روش متفاوتی را می طلبد بدین صورت که باید همه ی تخم مرغها را در یک سبد بگذاریم و از معامله کردن هم زمان ارزهای مختلف بپرهیزیم اما بجای اینکه همه ی قدرت سرمایه گذاری مان رابا اعتماد به یک تحلیل خاص، در یک معامله بکار گیریم بخشی از سرمایه را برای مدیریت و درآوردن آن معامله از ضرر،درنظر بگیریم که دقبقا از همینجا نقش استراتژی معاملات بکار می آید.استراتژی ایی که به شما می گوید:1- به چه دلیل به خرید یا فروش بپردازید! 2-اگر بسود رسیدیدچکار کنیدوتا کجا در سود باقی بمانیدو چه زمان از سود خارج شوید! 3-اگر در ضرر رفتیدتاکجا در ضرر بمانیدوچه زمان از ضرر خارج شوید آیا فقط داشتن حد ضرر و حد سود کفایت می کند و.....!
پ
اما قبل از انتخاب یک استراتژی خاص ومیزان قابلیت آن،باید به تفاوت اصلی این بازارسرمایه گذاری با سرمایه گذاری سنتی درکشورمان،وحتی تفاوت فاحش آن با بازارسرمایه در بورس ایران پی ببریم لطفابا دقت به این بررسی ها توجه کنید:
1-اگرشما در بازار سنتی اقدام به خریدکالایی کنیدکه درآینده با افزایش قیمت آن کالا به سود برسیدشما همواره بسود خواهی رسید مگر اینکه بخواهیدزودتر از زمان بسود رسیدن،اقدام به فروش آن نمایید!(پس بحث مدیریت زمان دربازار سنتی تعیین کننده می شود) اما دراین بازار اگر یک خرید یا فروش اشتباهی را انجام دهیدحتی اگر جزیی و با قیمت کم هم باشداحتمال اینکه چندین برابر قیمت اولیه به شما سود یا ضرر برساندیا اولین معامله ی شما را به آخرین معامله تبدیل کندبسیار بسیار زیاد هست که بازارهای دیگر، همچنین قابلیتی ندارند!
2- دربازار سنتی همه ی تخم مرغها را در یک سبد نمی گذاریم ولی در این بازار ، رعایت این اصل مهم،روش متفاوتی را می طلبد بدین صورت که باید همه ی تخم مرغها را در یک سبد بگذاریم و از معامله کردن هم زمان ارزهای مختلف بپرهیزیم اما بجای اینکه همه ی قدرت سرمایه گذاری مان رابا اعتماد به یک تحلیل خاص، در یک معامله بکار گیریم بخشی از سرمایه را برای مدیریت و درآوردن آن معامله از ضرر،درنظر بگیریم که دقبقا از همینجا نقش استراتژی معاملات بکار می آید.استراتژی ایی که به شما می گوید:1- به چه دلیل به خرید یا فروش بپردازید! 2-اگر بسود رسیدیدچکار کنیدوتا کجا در سود باقی بمانیدو چه زمان از سود خارج شوید! 3-اگر در ضرر رفتیدتاکجا در ضرر بمانیدوچه زمان از ضرر خارج شوید آیا فقط داشتن حد ضرر و حد سود کفایت می کند و.....!
پ
نظر