تعادل اقتصادی:بازکردن قیمت تعادلی
برای بازکردن قیمت تعادلی، باید یک منحنی عرضه و تقاضا کشید، یا باز کرد معادله ی برابری.
در این نمودار، شرح می دهد مجموعه ی ساده از منحنی های عرضه و تقاضا که مقدار تقاضا و عرضه در قیمت( P) برابرند. عرضه تجاوز می کند از تقاضا، اگر چه در قیمت پایین P در هر قیمتی بالای مقدار تقاضا فراتر از عرضه است .به عبارت دیگر، قیمت آنجا که عرضه و تقاضا از تعادل بیرون است نقاط دوره ای غیر تعادلی کوتاه روی عرضه. تغییر در شرایطی از تقاضا یا عرضه که تغییر جهت خواهد داد منحنی های تقاضا یا عرضه. این موجب تغییر قیمت تعادلی و مقدار در بازار می شود. ملاحظه کنید عرضه و تقاضا را در فهرست زیرین:
وقتی ما کمبود در بازار می بینیم برای اینکه اصلاح کنیم این عدم تعادل راقیمت کالا افزایش یابد قیمت بر میگردد به ۵.۰۰ دلار، بدین گونه، مقدار تقاضا کمتر شده و مقدار عرضه افزایش می یابد بدین گونه بازار در تعادل است. وقتی اضافه عرضه از یک کالا هست، مثل وقتی که قیمت بالای ۶.۰۰ دلار است، سپس ما می بینیم وقتی که تولید کاهش خواهد داد قیمت را سپس افزایش می یابد مقدار تقاضا برای کالا، بدین گونه این اضافه محدود می شود و تعادل بازار به عقب بر می گردد. به عنوان مثال، شروع از وضعیت عرضه و تقاضای بالا و افزایش سطح از دست دادن درآمد شاید تولید یک جدول جدید برای تقاضا کند، مثل فهرست در زیر آمده:
اینجا ما می بینیم افزایش خواسته ی از دست دادن درآمد، افزایش می دهد مقدار تقاضا ی کالا توسط ۴۰۰۰ واحد از هر قیمت. این افزایش در تقاضا اثرا می گذارد وباعث تغییر مسیر منحنی تقاضا به سمت راست می شود. به دلیل این تغییر در قیمت است که مقدار عرضه برابر با مقدار تقاضا است .در این مورد ما می بینیم دو برابر می شود هر افزایش قیمت از۶.۰۰ دلار توجه کنید که کاهش در از دست دادن درآمد اثر وارونه ی تحمیلی دارد روی تعادل بازار . بنا بر این اینجا ما می بینیم رفتار مشابه در قیمت وقتی یک تغییر در جدول عرضه اتفاق می افتد؛ چه بدلیل تغییرات تکنولوژی وچه بدلیل تغییر در هزینه های داد و ستد . افزایش در کاربرد تکنولوژی یا داشتن کاهش در هزینه ها چه اثرات افزایشی در مقدار عرضه در هر قیمت دارد، بدین گونه باعث کاهش قیمت تعادلی می شود . از سویی دیگر، کاهش در تکنولوژی یا افزایش در هزینه های داد و ستد، کاهش خواهد داد مقدار عرضه در هر قیمت، بدین گونه قیمت تعادلی را افزایش می دهد. مراحلی از مقایسه ی هر یک از دو تعادل ایستا، در مثال بالایی، نشان می دهد مقایسه ی ایستایی را. برای مثال، پس از افزایش در درآمد مصرف کننده گان منجر به بالا رفتن قیمت می شود (و یک کاهش در درآمد مصرف کننده منجر به بالا رفتن قیمت در هر مورد که دو چیز تغییر می کنند در همان جهت مشابه)، ما بیان می کنیم مقایسه ی اثرات ایستایی از در آمد مصرف کننده جاییکه قیمت مثبت است. این راههای دیگری از بیان کردن کل قیمت فرعی در رابطه با درآمد مصرف کننده است که بزرگتر از صفر است.
برای بازکردن قیمت تعادلی، باید یک منحنی عرضه و تقاضا کشید، یا باز کرد معادله ی برابری.
در این نمودار، شرح می دهد مجموعه ی ساده از منحنی های عرضه و تقاضا که مقدار تقاضا و عرضه در قیمت( P) برابرند. عرضه تجاوز می کند از تقاضا، اگر چه در قیمت پایین P در هر قیمتی بالای مقدار تقاضا فراتر از عرضه است .به عبارت دیگر، قیمت آنجا که عرضه و تقاضا از تعادل بیرون است نقاط دوره ای غیر تعادلی کوتاه روی عرضه. تغییر در شرایطی از تقاضا یا عرضه که تغییر جهت خواهد داد منحنی های تقاضا یا عرضه. این موجب تغییر قیمت تعادلی و مقدار در بازار می شود. ملاحظه کنید عرضه و تقاضا را در فهرست زیرین:
- تعادل قیمت در بازار ۵.۰۰ دلار است جاییکه تقاضا و عرضه برابر ۱۲۰۰۰ واحد هستند.
- اگر قیمت جاری بازار ۳.۰۰ باشد خلق می کند اضافه تقاضا کوتاه برای ۸۰۰۰ واحد.
- اگر قیمت جاری بازار ۸.۰۰ دلار باشد اضاف عرضه ۱۲۰۰۰ واحد است.
وقتی ما کمبود در بازار می بینیم برای اینکه اصلاح کنیم این عدم تعادل راقیمت کالا افزایش یابد قیمت بر میگردد به ۵.۰۰ دلار، بدین گونه، مقدار تقاضا کمتر شده و مقدار عرضه افزایش می یابد بدین گونه بازار در تعادل است. وقتی اضافه عرضه از یک کالا هست، مثل وقتی که قیمت بالای ۶.۰۰ دلار است، سپس ما می بینیم وقتی که تولید کاهش خواهد داد قیمت را سپس افزایش می یابد مقدار تقاضا برای کالا، بدین گونه این اضافه محدود می شود و تعادل بازار به عقب بر می گردد. به عنوان مثال، شروع از وضعیت عرضه و تقاضای بالا و افزایش سطح از دست دادن درآمد شاید تولید یک جدول جدید برای تقاضا کند، مثل فهرست در زیر آمده:
اینجا ما می بینیم افزایش خواسته ی از دست دادن درآمد، افزایش می دهد مقدار تقاضا ی کالا توسط ۴۰۰۰ واحد از هر قیمت. این افزایش در تقاضا اثرا می گذارد وباعث تغییر مسیر منحنی تقاضا به سمت راست می شود. به دلیل این تغییر در قیمت است که مقدار عرضه برابر با مقدار تقاضا است .در این مورد ما می بینیم دو برابر می شود هر افزایش قیمت از۶.۰۰ دلار توجه کنید که کاهش در از دست دادن درآمد اثر وارونه ی تحمیلی دارد روی تعادل بازار . بنا بر این اینجا ما می بینیم رفتار مشابه در قیمت وقتی یک تغییر در جدول عرضه اتفاق می افتد؛ چه بدلیل تغییرات تکنولوژی وچه بدلیل تغییر در هزینه های داد و ستد . افزایش در کاربرد تکنولوژی یا داشتن کاهش در هزینه ها چه اثرات افزایشی در مقدار عرضه در هر قیمت دارد، بدین گونه باعث کاهش قیمت تعادلی می شود . از سویی دیگر، کاهش در تکنولوژی یا افزایش در هزینه های داد و ستد، کاهش خواهد داد مقدار عرضه در هر قیمت، بدین گونه قیمت تعادلی را افزایش می دهد. مراحلی از مقایسه ی هر یک از دو تعادل ایستا، در مثال بالایی، نشان می دهد مقایسه ی ایستایی را. برای مثال، پس از افزایش در درآمد مصرف کننده گان منجر به بالا رفتن قیمت می شود (و یک کاهش در درآمد مصرف کننده منجر به بالا رفتن قیمت در هر مورد که دو چیز تغییر می کنند در همان جهت مشابه)، ما بیان می کنیم مقایسه ی اثرات ایستایی از در آمد مصرف کننده جاییکه قیمت مثبت است. این راههای دیگری از بیان کردن کل قیمت فرعی در رابطه با درآمد مصرف کننده است که بزرگتر از صفر است.
نظر