اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

دنیای تریدری

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • ادامه پست 240

    سلام و درود

    15 جمعیت و شما .
    چرا حباب قیمتی در بازارھای سھام ایجاد میشود؟ چون سھامداران شروع به تقلید از یکدیگر میکنند. وقتی شما وارد بازار میشوید و جو بازار شما را میگیرد، مانند کودکی عمل میکنید که بدنبال والدینش روان است. فکر را کنار میگذارید و به آنچه دیگران میگویند عمل میکنید. اما به خاطر داشته باشبد که تریدرھای موفق مستقل فکر و عمل میکنند .
    چرا بپیوندیم؟
    امنیت دلیل اصلی ورود ھر کسی به یک جمعیت است. در کوھنوردی میگویند تنھا به کوه نروید. در شکار احتمال خطر کمتر میشود اگر به صورت دسته جمعی به شکار بروید .
    اما در ترید به محض ورودتان به یک جمع، استقلال فکریتان گرفته میشود. اگر شما به حرفھای این و آن (مثلاً استاد اعظم) بیشتر از خودتان اعتماد کنید. اگر سیستم ترید دیگران را بیشتر از سیستم ترید خودتان قبول دارید، بازنده خواھید بود. در این شرایط است که باید سعی کنید حواستان را جمع کنید و از این حس بیرون بیایید. اگر به ھر دلیلی نتوانستید، پوزیشتان را ببندید و تا مرتب شدن اوضاع خود، ترید نکنید .
    تفکر جمعی
    مردم به محض پیوستن به جمع، تابع دیگران میشوند. به طور ذاتی انسان تحت استرس و فشار عصبی استقلال رایش را از دست میدھد. وقتی میخواھیم ترید کنیم، ناخود آگاه شروع میکنیم به آنچه دیگران انجام میدھند توجه کردن. به ھمین دلیل است که باید سیستم ترید و مدیریت سرمایه ای محکم داشته باشیم. این دو نشانگر منطقمان برای تصمیم گیری فردی پیش از ورود به جمع و متاثر شدن از فضای جمع ھستند .
    رھبر کیست؟
    یک پیروزی شما را سروخوش میکند و یک باخت شما را افسرده. تریدرھا زمانی وارد یک جمع میشوند که دچار استرس یا ترسند. و تحت تاثیر احساسات استقلال رایشان را از دست میدھند و شروع به تقلید از دیگران و به ویژه رھبر جمع میکنند. مانند مودکان که وقتی میترسند از دیگران می پرسند که چه بکنند .
    قیمت رھبر یک جمع ترید است. اکثر تریدرھا فکر میکنند که مستقل عمل میکنند. اما تعداد کمی ھستند که میدانند که ما چقدر وابسته به رفتارھای رھبر گروھیم . ترندی که در جھت دلخواه شما پیش میرود، مثل پدر مھربانی است که از شما میخواھد سر میز شام بروید والا غذایی نخواھید داشت. از طرف دیگر روندی که خلاف جھت شما حرکت میکند، مثل پدری عصبانی است که قصد تنبیه شما را دارد.و زمانی که شما تحت تاثیر این احساسات ھستید به سادگی سیگنالھایی که به شما آلارم خروج میدھند را فراموش میکنید .
    استقلال
    لازم است که برنامه تریدتان را به خوبی بریزید و تحت تاثیر حرکت قیمت وارد ترید نشوید. باید از قبل بدانید دقیقاً در چه شرایطی وارد ترید خواھید شد .
    تنھا زمانی در ترید موفق میشوید که به تنھایی فکر و عمل کنید .نقطه ضعف ھر سیستم تریدی، تریدر است. دلایل ورود و خروج خود را با ذکر مدیریت سرمایه مکتوب کنید و ھرگز زمانی که پوزیشن باز دارید اقدام به تغییر سیستم نکنید .
    سیرنھا موجودات افسانه ای یونان باستان بودند که در اقیانوس زندگی میکردند .صدایشان آنقدر جذاب بود که ملوانان از فرط سرخوشی به آب می پریدند و غرق میشدند .ادیسه میخواست صدای آنھا را بشنود. پس به مردانش دستور داد او را به دکل کشتی بستند و در گوشھای خودشان ھم پنبه فرو کردند. وقتی کشتی به محل سیرن ھا رسید، ادیسه صدای آنھا را شنید اما چون به دکل بسته شده بود نمیتوانست به درون آب بپرد. برای نجات یافتن در ترید ھم شما باید خود را به دکل قوانین سیستم ترید و مدیریت سرمایه ببندید.

    ادامه دارد
    آنکس که بینای عیب خویش باشد و چشمان خویش را برای عیب دیگران بکار نیندازد , خردمند ترین مردم است (حضرت امیر(ع))
    گر بر سر نفس خود امیری مردی / گر بر دگری خرده نگیری مردی
    آن دانش که ز لطف خود بر تو داد / گر بر دگری دریغ نکردی مردی
    پی دی اف زیگ زاگ : دانلود
    پی دی اف شبانه : دانلود

    پاور پوینت پترن 123 : دانلود
    پرسش و پاسخ تحلیل ها: تاپیک پرسش و پاسخ آنجمن تحلیلهای یزدی

    نظر


    • ادامه پست 241

      سلام و درود
      روانشناسی ترند
      ھر میله یا کندلی در نمودار نشاندھنده جنگی میان گاوھا و خرسھاست. وقتی گاوھا احساس قدرت میکنند با اشتیاق می خرند و این قیمت را بالا می برد. و زمانی که خرسھا قدرتمند شدند، با اشتیاق می فروشند و قیمت پایین میرود .
      نمودارھا پنجره ای به روانشناسی جمعی ھستند. با تحلیل ھر نمودار، شما روفتار تریدرھا را تحلیل میکنید. اندیکاتورھای تکنیکی به این تحلیل عینیت می بخشند . تحلیل تکنیکی روانشناسی اجتماعی عملی است. ھدف آن تشخیص روندھا و تغییراتی است که در رفتار جمع برای اتخاذ تصمیمات ھوشمندانه رخ میدھد .
      احساسات قوی
      اگر از اکثر تریدرھا بپرسید چرا قیمتھا بالا میروند میگویند چون تعداد بیشتری خریدار نسبت به فروشنده وجود دارد. این اشتباه است. تعداد خریدھا و فروشھا در بازارھای مالی ھمیشه برابر است .
      اگر بخواھید یک لات یورو-دلار خرید کنید، باید یک نفر باشد تا آنرا به شما بفروشد و بالعکس. پس تعداد معاملات در دو طرف برابر است. دلیل حرکت قیمت در بازارھای مالی تغییر در میزان طمع و ترس خریداران و فروشندگان است .
      وقتی بازار صعودی است، گاوھا خوش بینند و حاضرند برای جفت ارز کمی بیشتر از قیمت فعلی بپردازند و ھمین پرداختھای بیشتر از قیمت فعلی نرخ را بالا و بالاتر میبرد. از طرف دیگر خرسھا ھم ناراحتند و فقط در قیمتھای بالاتر به فروش راضی میشوند. طمع و خوش بینی گاوھا ھمراه با ناراحتی خرسھا یک رالی (حرکت صعودی (درست میکند.
      ھرچه اشتیاق این دو دسته قویتر باشد، قیمت با شیب بیشتری بالا میرود .وقتی گاوھا اشتیاقشان را از دست میدھند، رالی به پایان میرسد. با بروز این اتفاق خرسھا شروع میکنند به فروش در قیمتھای کمتر. گاوھا ھراسان میشوند و با قیمتھای کمتر موافقت میکنند. خرسھا تا جایی که احساس برنده شدن کنند، با قیمتھای کمترمی فروشند و افت قیمتی و روند نزولی ادامه می یابد .
      یکی دیگر از نکات موثر در حرکت قیمتھا، خروجھای با حد ضرر است. در یک رالی صعودی وقتی تعداد زیادی خروج با حد ضرر در یک محل جمع شده باشد، به محض رسیدن قیمت به آن حد، ھمه آنھا میخورد و این استاپھا مانند سوخت تازه ای که به لوکومتیو گاوھا برسد، باعث حرکت آن میشود .
      صعود و سقوط
      تریدرھای محدودی ھستند که کاملاً منطقی عمل کنند .بسیاری از حرکتھای بازار احساسی است. خریدارھا معمولاً میخواھند در قیمتھای پایین خرید کنند اما وقتی طمع به آنھا غلبه میکند یا خیلی کله شق میشوند و احساس میکنند قیمت بالا خواھد رفت، بیشتر توجه شان را به این میدھند که از این قطار صعودی جا نمانند و به ھمین دلیل ھم حاضر میشوند قیمتھای بالاتری را بپردازند. رالی ھم تا آنجا میرود که گاوھا تقاضای قیمتی خرسھا را پاسخ بدھند .
      شیب روند صعودی به میزان طمع خریداران بستگی دارد. اگر خریداران کمی قویتر از فروشندگان باشند، قیمتھا آھسته بالا میرود. اما اگر بسیار قویتر باشند، قیمت سریع بالا میرود. یک تحلیلگر تکنیکی باید بتواند دریابد که از این دو دستهکدام قویترند و در چه زمانی قطار روند دسته قوی از حرکت باز خواھد ایستاد . با صعود قیمت، فروشندگان احساس زیان میکنند و شروع به بستن پوزیشنھای سل خود میکنند و این سرعت صعود را بیشتر میکند. ترس از طمع قویتر است و ھمیشه روندھایی که براثر بستن پوزیشنھای سل ایجاد میشوند قویترند .
      رھبران روند
      وفاداری یک جمعیت را بھم پیوسته نگه میدارد. اعضاء انتظار دارند وقتی کار خوبی میکنند توسط رھبر تشویق شوند و تا کار بدی مرتکب نشده اند انتظار تنبیه ندارند .
      تریدرھا با توجه زیاد به قیمت، آنرا رھبر یک روند میکنند. ھمانطور که در بالا گفته شد، در یک روند صعودی گاوھا با طمع میخرند و خرسھا با ترس می فروشند تا جاییکه برای عرضه خرسھا دیگر تقاضایی وجود ندارد و آنجاست که روند بر میگردد. گاوھا مثل کودکانی که از پدرشان کتک خورده اند، احساس میکنند با آنھا بد رفتار شده و خرسھا شادمان ھستند .
      تعداد زیادی اندیکاتور تکنیکی برای تشخیص این رخداد که به آن واگرایی منفی (bearish divergence) گفته میشود وجود دارد( به بخش آموزش تحلیل تکنیکال رجوع کنید). واگرایی منفی زمانی رخ میدھد که قیمت بالا و بالاتر میرود اما اندیکاتور پایین می آید که به این معناست که انرژی قطار صعودی درحال کاھش است و افت نزدیک است. واگرایی منفی یکی از بھترین سیگنالھای فروش است که البته باید با سیگنالھای دیگر تایید شود .

      ادامه دارد
      آنکس که بینای عیب خویش باشد و چشمان خویش را برای عیب دیگران بکار نیندازد , خردمند ترین مردم است (حضرت امیر(ع))
      گر بر سر نفس خود امیری مردی / گر بر دگری خرده نگیری مردی
      آن دانش که ز لطف خود بر تو داد / گر بر دگری دریغ نکردی مردی
      پی دی اف زیگ زاگ : دانلود
      پی دی اف شبانه : دانلود

      پاور پوینت پترن 123 : دانلود
      پرسش و پاسخ تحلیل ها: تاپیک پرسش و پاسخ آنجمن تحلیلهای یزدی

      نظر


      • ادامه پست 242

        سلام و درود
        روانشناسی اجتماعی
        بنا به دلایل روانشناسی امکان بررسی رفتار یک فرد سختتر از رفتار یک جمع است. در تحلیل بازار ما رفتار جمعی را تحلیل میکنیم. در تحلیل بازار لازم است بدانیم که گروه از کدام جھت میرود و کی تغییر جھت میدھد .
        ھرچه یک رالی ادامه می یابد، تحلیلگران تکنیکی بیشتری مجذوب حرکت آن میشوند و سیگنالھای نزولی که پایان رالی را نشان میدھد فراموش میکنند. ھمین اصل در حرکت نزولی ھم صادق است. به ھمین دلیل است که بعنوان یک تحلیلگر باید برنامه و سیستمی مکتوب برای ترید داشته باشیم والا سیگنالھا را نمی بینیم و ضرر میدھیم. باید در این برنامه بدانیم که چه اندیکاتورھایی را استفاده خواھیم کرد و رفتار اندیکاتورھا را به خوبی بشناسیم. در اینجا لازم است به تفاوت اندیکاتور و اسیلاتور اشاره کنم. اندیکاتور به ھر نشانه ای در تحلیل تکنیکی می گویند. بر فرض خطوط ساپورتو رزیستنس و میانگین متحرک اندیکاتوراند. بعضی اندیکاتورھا اسیلاتور ھستند مثل RSI و stochastics .
        .مدیریت در مقابل پیش بینی
        زمانی در یک سمینار جراح چاقی را دیدم که میگفت من در سه سال گذشته نیم میلیون دلار در بازار ضرر دادم. وقتی از او پرسیدم چگونه ترید میکند، شکمش را نشانم داد! دو آلترناتیو دیگر برای "ترید شکمی" تحلیل تکنیکی و تحلیل فاندامنتال ھستند .
        عوامل فاندامنتال (بنیادی) با تاثیرشان بر عرضه و تقاضا باعث حرکت بازار میشوند. در تحلیل بنیادی، تحلیلگر این عوامل را بررسی میکند .حتی اگر بتوانید تمام این عوامل بنیادی را بدانید، تا روندھای کوتاه و میان مدت را که مبتنی بر احساسات جمعی نشناسید، ضرر خواھید داد .
        تحلیلگران تکنیکی معتقدند که قیمت نشانگر تمام اتفاقاتی است که در بازار رخ میدھد از جمله عوامل بنیادی .تحلیل تکنیکی شناخت روانشناسی جمعی است. تحلیل تکنیکی ترکیبی از علم و ھنر است .تحلیلگران تکنیکی از روشھای علمی برای مثل تئوری بازیھا، احتمالات و غیره استفاده میکنند. از طرف دیگر قیمت در نمودار الگوھایی می سازد که به تحلیلگر احساسی در مورد چگونه ترید کردن میدھد. تحلیلگران تکنیکی زمانی ترید میکنند که الگویی را تشخیص بدھند.
        نظرسنجی
        تحلیلگران تکنیکی مانند نظرسنجانی ھستند که سعی میکنند فکر مردم را بخوانند. در عالم سیاست نظرسنجان به یکی از احزاب وابسته اند اما نظرسنجان تکنیکی باید مستقل عمل کنند. یک گاو به نمودار مینگرد و میگوید کجا بایدبخرم؟ یک خرس ھم ھمان نمودار را می بیند و میگوید: کجا باید بفروشم؟ اما یک تحلیلگر تکنیکی بیطرف ھمان نمودار را که می بیند میگوید: چه باید بکنم؟
        راه حلی برای جلوگیری از پیش داوری دارم. اگر نموداری را دیدید و خواستید بخرید، نمودار را برعکس بگیرید و ببینید آیا نمودار شبیه فروش است؟ اگر بازھم مثل خرید بود، شما در قضاوتتان پیش داوری میکنید و باید خودتان را اصلاح کنید.
        گوی بلورین
        اکثر تریدرھا به تنھایی کار میکنند. با آنھا صحبت که میکنی از سودھایشان میگویند و سعی میکنند ضررھایشان را پنھان کنند. اما میتوانی از ظاھرشان به ضررھایشان پی ببری . اکثر تریدرھا فکر میکنند وظیفه تحلیل بازار پیشبینی قیمت آینده است. آماتورھا بدنبال پیش بینی میروند اما حرفه ای ھا با جمع کردن و مدیریت اطلاعات، به بررسی احتمالات می پردازند .
        مثالی میزنم: خاوناده ای مریضشان را که چاقویی در شکمش فرو رفته به اورژانس میرسانند. آنھا دو سوال میکنند : "زنده می ماند؟" و "کی مرخص میشود؟" آنھا پیش بینی میخواھند. اما دکتر شروع میکند به بررسی اوضاع بیمار. دادن مسکن، انتی بیوتیک، تزریق خون، عمل جراحی و ... او شرایط را مدیریت میکند و احتمال ھر اتفاقی را بررسی میکند .
        برای سود کردن در بازارھای مالی لازم نیست که شما آینده را پیش بینی کنید. بلکه باید تنھا با توجه به شرایط دریابید که گاوھا یا خرسھا کدامیک کنترل بازار را دارند. قدرت دو گروه را بسنجید و با اصول مدیریت سرمایه ھدفتان را بقاء در بازار قرار دھید. به خودتان مسلط باشید و به گرداب طمع و ترس نیفتید. تریدری که چنین کند از ھر پیشگویی موفقتر خواھد بود.
        بازار را بخوان، خودت را مدیریت کن
        مقادیر بسیار زیادی داده دایماً به بازار سرازیر میشود. وظیفه شما تحلیل این داده ھا و تصمیم گیری بر اساس آنھاست . زمانی که بازار را بررسی میکنید از عقل سلیم کمک بگیرید. اتفاقات بازار را با اتفاقات بیرون مقایسه کنید. فرض کنید سیستم شما برای دو جفت ارز سیگنال خرید میدھد. یکی از ایندو جفت قبل از سیگنال افت شدیدی داشته است و دیگری افت کمی. کدام را میخرید؟ این را با مثالی از بیرون جواب دھید: فرض کنید دو نفر در حال دویدن ھستند. یکی از ایندو از ٢ پله می افتد و دیگری از ٣ طبقه. کدام زودتر بر میخیزند و به راھشان ادامه میدھند؟ آنکه از ارتفاع کمتری افتاده. دیگری مدتی طول میکشد تا به راه بیافتد . ترید موفق بر سه پایه استوار است. باید بتوانید بالانس میان گاوھا و خرسھا را بیابید .مدیریت سرمایه خوبی داشته باشید. و در نھایت با کمک دیسیپلین برنامه ترید خود را پیاده کنید و دست به ریسک بیھوده نزنید.

        ادامه دارد

        ویرایش توسط shyazdi : https://www.traderha.com/member/2792-shyazdi در ساعت 04-15-2013, 06:20 PM
        آنکس که بینای عیب خویش باشد و چشمان خویش را برای عیب دیگران بکار نیندازد , خردمند ترین مردم است (حضرت امیر(ع))
        گر بر سر نفس خود امیری مردی / گر بر دگری خرده نگیری مردی
        آن دانش که ز لطف خود بر تو داد / گر بر دگری دریغ نکردی مردی
        پی دی اف زیگ زاگ : دانلود
        پی دی اف شبانه : دانلود

        پاور پوینت پترن 123 : دانلود
        پرسش و پاسخ تحلیل ها: تاپیک پرسش و پاسخ آنجمن تحلیلهای یزدی

        نظر


        • ادامه پست 243

          تمرکز
          کلید موفقیت در فارکس و سایر بازارھای مالی تمرکز است .روی یک جفت ارز یا حداکثر دو جفت کار کنید. سیستم تست شده تان را استفاده کنید و به قواعد سیستمتان پایبند باشید.
          بزرگترین مشکل آماتورھا از این شاخه به آن
          شاخه پریدن است. دنیا (و بخصوص اینترنت) پر است از سیستمھایی که برای بعضی کار میکنند و برای بعضی کار نمیکنند. اگر شما سیستمی را تھیه کرده اید که برایتان کار میکند چرا باز ھم دنبال سیستمھای جدید میگردید؟

          آماتورھا فقط روی سیستم ترید تمرکز میکنند و نقش مدیریت سرمایه و روانشناسی را فراموش میکنند و به سرعت مارجین کال میشوند. اکثر حرفه ای ها با یک یا حداکثر ٢ سیستم ترید میکنند. به جای دایماً بدنبال سیستم بھتر گشتن بھتر است سیستم خودتان را بھتر بشناسید.
          ببینید در کدام تایم فریم و با کدام ارز بھتر جواب میدھد. ضمن اینکه
          میتوانید در وقت اضافه خود یک سیستم دیگر طراحی کنید. اما ھرگز با بیشتر از یک یا دو سیستم با حساب واقعی خود کار نکنید.
          روی کارتان تمرکز کنید و مطمئن باشید ھمین سیستم بک تست شده ای که الان دارید را اگر درست
          پیاده کنید، بھترین سیستم دنیاست و اگر بھترین سیستم دنیا را که میلیونھا پیپسدر ماه سود میدھد را داشته باشید اما روی آن تمرکز نکنید، چیزی جز ضرر نصیبتان نمیکند .

          تحلیلگر تکنیکی روانشناسی اجتماعی عملی است که به کامپیوتر، چارت و اندیکاتورھا مسلح است و با آنھا رفتار جمع را بررسی میکند.

          ادامه دارد
          آنکس که بینای عیب خویش باشد و چشمان خویش را برای عیب دیگران بکار نیندازد , خردمند ترین مردم است (حضرت امیر(ع))
          گر بر سر نفس خود امیری مردی / گر بر دگری خرده نگیری مردی
          آن دانش که ز لطف خود بر تو داد / گر بر دگری دریغ نکردی مردی
          پی دی اف زیگ زاگ : دانلود
          پی دی اف شبانه : دانلود

          پاور پوینت پترن 123 : دانلود
          پرسش و پاسخ تحلیل ها: تاپیک پرسش و پاسخ آنجمن تحلیلهای یزدی

          نظر


          • ادامه پست 244

            سلام و درود
            ج) مدیریت ریسک

            1- احساسات و احتمالات .
            ترید به آماتورھا احساس فوق العاده ای میدھد. آماتورھا با ترید کردن سرخوش میشوند. اما فراموش نکنید که نمیتوان در آن واحد ھم سرخوش بود و ھم سود کرد. تریدری که از سود متزلزل میشود و دیسیپلین را فراموش میکند، مثل وکیلی است که در وسط دادگاه حق الوکالتش را شمارش میکند .تریدری که با دیدن ضرر روحیه اش را می بازد مثل جراحی است که ھنگام عمل با دیدن خون غش میکند. تریدر حرفه ای ھیچگاه با دیدن سود یا زیانش احساساتی نمیشود .
            ھدف ھر کسی در ھر حرفه ای رسیدن به بھترین افتخارات است – بھترین دکتر شدن، بھترین وکیل شدن یا بھترین تریدر شدن. وقتی بھترین شدی، پول خودش سرازیر میشود. لازم است بر ترید تمرکز داشته باشی، نه بر پول. با ھر ترید باید مثل عمل جراحی رفتار کرد: دقیق، با سلامت، بدون شلختگی و میان بر زدن.
            چرا داود نمیتواند پوزیشنش را ببندد؟
            بازنده نمیتواند ضررش را ببندد. وقتی اوضاع یک ترید خراب میشود، او امیدوار است که بازار برمیگردد. او با امید اینکه بازار برمیگردد مارجین کال میشود. به محض مارجین کال شدن، بازار بر میگردد .
            ھمه بازنده ھا مثل ھم ھستند. آنھا به عوض اینکه بر مبنای منطق و سیستم عمل کنند، بر اساس احساسات شکمیشان عمل میکنند و می بازند. این ھیچ ربطی به نژاد و قومیت و سطح سواد ندارد .ھمه آنھا با دستانی عرق کرده در حالی که قلبشان به شدت می تپد به مانیتور خیره شده اند و از بین رفتن سرمایه شان را می بینند . خیال پردازی در بازار غیر قابل تحمل است. اگر بر اساس خیال پردازی ترید میکنید، بھتر است پولتان را خرج یک روانکاو خوب بکنید ! یکی از روانشناسان امریکایی دو پیشنھاد به گروھی از مردم داد: ٧۵ % شانسبردن ١٠٠٠ دلار در مقابل ٢۵ % شانس نبردن ھیچ پولی یا گرفتن ٧٠٠ دلار و بیرون رفتن از بازی. از ھر ۵ نفر ۴ نفر به ٧٠٠ دلار راضی میشدند حتی بعد از اینکه به آنھا توضیح داده میشد در صورت ماندن در بازی حداقل ٧۵٠ دلار نصیبشان خواھد شد. اکثر مردم احساسی عمل میکنند .
            تست دوم این بود: ٧۵ % شانس باختن ١٠٠٠ دلار در مقابل ٢۵ %شانس نباختن و یا باخت ٧٠٠ دلار و بیرون رفتن از بازی. و جالب اینجاست که سه چھارم شرکت کنندگان گزینه اول را انتخاب میکردند یعنی در طول زمان ۵٠ دلار ضرر بیشتر .آنھا برای کاھش ریسک ضررشان را افزایش میدادند . تریدرھای احساسی به سود ثابت قانع ھستند و از ھرگونه مساله ای که پای احتمالات را به میان بکشد ناراضی میشوند .
            از طرف دیگر آنھا به جای پذیرش ضر ثابت به قمار روی می آورند. این ذات انسان است که سود را بر میدارد و
            ضرر را به تاخیر می اندازد . ترید احساسی نابود کننده است .
            اگر به روزنگار تریدتان نگاه کنید میبیند که آنچه حسابتان را نابود کرده چند ترید بسیار
            ضررده بوده و یا یک سری ترید ضررده ای که ھدف از گرفتنشان کسب سودھای بزرگ برای نجات از چاه زیان بوده است.
            مدیریت صحیح سرمایه شما را از درافتادن به این چاه مصون میدارد



            ادامه دارد
            آنکس که بینای عیب خویش باشد و چشمان خویش را برای عیب دیگران بکار نیندازد , خردمند ترین مردم است (حضرت امیر(ع))
            گر بر سر نفس خود امیری مردی / گر بر دگری خرده نگیری مردی
            آن دانش که ز لطف خود بر تو داد / گر بر دگری دریغ نکردی مردی
            پی دی اف زیگ زاگ : دانلود
            پی دی اف شبانه : دانلود

            پاور پوینت پترن 123 : دانلود
            پرسش و پاسخ تحلیل ها: تاپیک پرسش و پاسخ آنجمن تحلیلهای یزدی

            نظر


            • ادامه پست 245

              سلام و درود

              ببخشید کمی طولانی است گفتم فردا تعطیله برای مطالعه وقت هست
              احتمالات و بیسواد ریاضی
              تریدرھای بازنده بدنبال "یک روش مطمئن" ھستند، و با بی منطقی ضررھای کوچک را نمیپذیرند. ترید آنھا احساسی است. آنھا حساب احتمالات را درک نمیکنند و نسبت به احتمال وقوع یک اتفاق دیدی خرافاتی دارند .
              بیسوادی در ریاضی و ندانستن اصول کلی احتمالات، شانس و تصادف ضعف بسیار بزرگی در ترید است. یک تریدر موفق ھمه این اصول را که در کتب پایه ریاضی یافت میشود، می آموزد .
              کتاب Innumeracyنوشته John Allen Paulos شروع بسیار عالی است. نویسنده می گوید روزی شخص به ظاھر فھمیده ای به من گفت: اگر احتمال آمده باران در روز شنبه ۵٠ % و یکشنبه ھم % ۵٠ باشد، به احتمال ١٠٠ % آخر ھفته ای بارانی خواھیم داشت!!! کسی که اینقدر از دنیای احتمالات بی اطلاع است، مسلماً در بازار بازنده خواھد بود. خودتان را ملزم کنید که اصول اولیه ریاضی را بیاموزید .
              پیش بینی ریاضی فرآیند بسیار بسیار مھمی در ترید است. شما میتوانید این علم را به نفع خودتان بکار ببرید و یا طرف مقابل آنرا به نفع خودش استفاده خواھد کرد .
              در شیر یا خط، شانس ھر دو طرف ۵٠ % است و ھیچ یک بر دیگری برتری ندارند. اما در کازینو زمانی که شما سکه را در بازیی پرتاب میکنید که کازینو از ھر پرتاب ١٠ % سود میبرد، شما بازنده اید. زیرا اگر برای ھر شیر شما ١ دلار سود کنید با احتساب ١٠ % شما ٩٠ سنت برنده میشوید اما ھر باخت برایتان ١ دلار آب خواھد خورد. بدین صورت در طول زمان شما بازنده خواھید بود. به این پیش بینی ریاضی منفی میگویند و ھیچ سیستم مدیریت سرمایه ای نمیتواند شما را برنده این بازی کند .
              اما فرض کنید شما در بازی بلک جک ( ٢١ ) کارت خوانی بلدید. در این صورت شما یک سیستم پیش بینی ریاضی مثبت دارید و مدیریت سرمایه مناسب میتواند با کاھش ریسک شما را برنده کند.شما تنھا در صورتی برنده میشوید که سیستمتان پیش بینی ریاضی مثبت باشد .
              نھایتاً وقتی یک سیستم ترید خوب دارید خرابش نکنید. فقط زمانی دنبال یک سیستم ترید دیگر بروید که میخواھید اولی را ناقص کنید. به قول رابرت پرچتر: اکثر تریدرھا یک سیستم خوب را میگیرند و با ھدف کامل کردن آن، آنرا نابود میکنند . وقتی سیستمتان خوب است، بدنبال مدیریت سرمایه باشید
              .مدیریت سرمایه
              فرض کنید با ھم شیر یا خط می اندازیم. ھر شیر من ١ سنت برنده میشوم و ھر خط یک سنت می بازم. اگر شما ١٠ دلار و من فقط ١ دلار داشته باشم، باز ھم من چندان نگرانی نخواھم داشت چون ١٠٠ خط متوالی لازم است تا من را بازنده کند. مگر اینکه دو بروکر میا ما نشسته باشند ! حال فرض کنید به جای ١ سنت روی ٢۵ سنت شرط ببندیم. اینجا اوضاع کاملاً فرق میکند. ۴ شکست متوالی من را ورشکست میکندو ۴٠ شکست متوالی شما را و ۴ احتمال بالاتری از ۴٠ دارد. اگر ھمه شرایط یکسان باشد، فرد فقیرتر زودتر ورشکست میشود . اکثر تازه واردان فکر میکنند که "بقیه شرایط "یکسان نیست! آنھا خودشان را از بقیه باھوشتر میدانند. آنھا ریسکھای احمقانه میکنند و از بازار بیرون می افتند.
              راز بقا
              اولین ھدف مدیریت سرمایه تضمین بقاست. باید از ریسکھای ورشکست کننده اجتناب کنیم. ھدف دوم کسب مداوم پول و ھدف سوم در آوردن پول زیاد است .اما بقا اول است . "تمام پولت رو ریسک نکن" اولین قانون ترید است و بازندگان فوراً این قانون را میکشنند و خود ھم شکسته میشوند. آنھا وقتی به دور ضرر می افتند دایماً بر لات سایزشان اضافه میکنند تا جبران ضرر کنند. آنھا میخواھند از چاھی که در آن افتاده اند نجات پیدا کنند اما مدیریت سرمایه مانع از افتادن در چاه در اول کار میشد .
              ھرچه بیشتر بیفتی سختتر بر خواھی گشت. اگر ١٠ % ضرر کنی باید ١١ % سود کنی تا به صفر برگردی. اگر ٢٠ % ضرر کنی ٢۵ % سود لازم است و برای ۵٠ % ضرر به ١٠٠ %سود نیاز است تا به نقطه صفر برسی. در حالی که ضررھا توالی حسابی دارند، سودھا از توالی ھندسی پیروی میکنند . از ابتدا باید بدانیم که چقدر میتوانیم ضرر را تحمل کنیم و جایی را که باید با ضرر خارج شویم بشناسیم. حرفه ای ھا به
              محضی که بوی خطر را بشناسند بیرون میپرند و وقتی بازار آرام میشود بر میگردند. اما آماتورھا می نشینند و آرزو میکنند.


              ادامه دارد


              ویرایش توسط shyazdi : https://www.traderha.com/member/2792-shyazdi در ساعت 04-19-2013, 07:11 PM
              آنکس که بینای عیب خویش باشد و چشمان خویش را برای عیب دیگران بکار نیندازد , خردمند ترین مردم است (حضرت امیر(ع))
              گر بر سر نفس خود امیری مردی / گر بر دگری خرده نگیری مردی
              آن دانش که ز لطف خود بر تو داد / گر بر دگری دریغ نکردی مردی
              پی دی اف زیگ زاگ : دانلود
              پی دی اف شبانه : دانلود

              پاور پوینت پترن 123 : دانلود
              پرسش و پاسخ تحلیل ها: تاپیک پرسش و پاسخ آنجمن تحلیلهای یزدی

              نظر


              • ادامه پست 246

                سلام و درود

                آھسته پولدار شوید
                آماتورھا میخواھند سریع پولدار شوند. این رفتارشان مانند دویدن روی طنابی است که در ارتفاع ١٠٠ متری نصب شده . تریدرھای سازمانھا به دلیل نظارت دقیق و بیرحمانه مدیرانشان از ما موفقترند. اگر فقط روی یک ترید بیشاز اندازه تعیین شده ضرر بدھند به دلیل نافرمانی اخراج میشوند. اگر بیش از حد مشخص ماھانه ضرر بدھند، تا پایان ماه از ترید محروم میشوند. اگر چند ماه بیش از حد مشخص ماھیانه ضرر بدھند، اخراج یا منتقل میشوند. ما چنین امکانی نداریم و در حقیقت باید خودمان رییس خود باشیم .
                اکثر تازه کارھا میپرسند سالی چند درصد میتوانیم سود کنیم؟ پاسخ این سوال بستگی به توانایی تریدر و شرایط بازار دارد. آماتورھا ھرگز سوال مھمتر را نمیپرسند:" چقدر ضرر میکنم تا پیش از اینکه ترید را متوقف کنم و به بررسی خودم، سیستمم و بازار بپردازم؟" اگر شما به ضررھا توجه کنید، سودھا خودشان می آیند . اگر شما بتوانید بطور متوالی و یکنواخت سود بگیرید مردم خودشان برای دادن پولشان به نزدتان می آیند. پس سعی کنید خیلی آھسته و یکنواخت سود کنید و ضررھایتان را کنترل کنید. قطعاً داشتن روزنگار منظم در جلب مشتری بکارتان می آید.
                چقدر ریسک کنیم
                اکثر تریدرھا با یکی از این دو گلوله کشته میشوند :جھالت، احساسات. تازه کارھا تریدھایی را میگیرند و به آنھا میچسبند که اصلاً نباید میگرفتند. آنھایی که از این مرحله نجات می یابند، بدنبال درست کردن سیستم ترید میروند. بعد با اعتماد بنفس سرشان را از پناھگاه بیرون می آورند و بنگ... تیر دوم :طمع باعث میشود که سایز تریدشان را بزرگ و بزرگتر کنند و بدون توجه به مدیریت سرمایه کار کنند. پس با کوچکترین اوضاع نا به سامانی از بازار بیرون می افتند .
                اگر شما یک چھارم سرمایتان را روی ھر ترید بگذارید، نابودیتان قطعیست. با چند ترید ضررده به سادگی مارجین کال میشوید. حتی با ریسک یک دھم سرمایه تان ھم شانس چندانی نخواھید داشت .
                ھیچ حرفه ای بیش از یک قسمت کوچک از سرمایه اش را ریسک نمیکند. اما تازه کاران برخوردشان با ترید مثل الکلی ھاست. میخواھد لذت ببرد اما خودش را نابود میکند .
                تحقیقات ما نشان داده است که میزانی که یک تریدر میتواند روی ھر ترید ریسک کند ٢% است. اکثر آماتورھا ٢% را خیلی کم میدانند اما اکثر حرفه ای ھا آنرا خیلی زیاد به حساب می آورند.
                آنها روی ١- ١٫۵ % کار میکنند . ٢% آرامش خاطر را برای تریدر به ارمغان می آورد.و حتی ۵-۶ تریدضرر ده هم نمیتواند او را ورشکست کند . از طرف دیگر ضرر کردن بیش از ۶- ٨ % در ماه هم خطرناک است و به محضی که به این حد ضرر رسیدید ترید را متوقف کنید. و به بررسی اشکال خود بپردازید .
                سیستم ھرمی

                حالا که میزان ریسک ھر تریدتان مشخص شد، وقت آن است که مشخص کنید آیا این مقدار ریسک در ھر ترید چقدر باید باشد. یکی از قدیمی ترین سیستمھای ترید سیستم ھرمی است. در این سیستم که اصولاً برای قمار طراحی شده است، بعد از ھر "باخت"، لات سایز را دو برابر میکنند تا در صورت برنده شدن ضرر جبران شود. لزومی ندارد که خاطر نشان کنیم که چنین سیستمی بسیار احساسی بوده و محکوم به شکست است .
                در این سیستم با دوبرابر کردن لات سایز اولین سود ضررھای قبلی را جبران میکند اما اگر تریدر گرفتار زنجیره ای از ضرر بشود، بسیار سریع از بازار بیرون می افتد. اگر با ١ دلار شروع کنیم، بعد از ۴۶ ضرر پیاپی شخص باید در چھل و ھفتمین ترید ٧٠ تریلیون دلار ریسک کند - مبلغی که از کل دارایی جھان ھم بیشتر است .
                تازه کاران عاشق این روش ترید ھستند چون کاملاً احساسی ترید میکنند. اینکه شما از حدی بیشتر نمیتوانید بدشانس باشید و ضرر به شانس بستگی دارد، خرافات است .آماتورھا بعد از ضرر سنگینتر وارد میشوند و متضرر میشوند. این سیستم برای مدیریت سرمایه بسیار بد است .
                روش منطقی اینست که زمانی که در سود ھستید سایز تریدتان را افزایش دھید و سیستم ٢% اینکار را انجام میدھد.

                ادامه دارد
                آنکس که بینای عیب خویش باشد و چشمان خویش را برای عیب دیگران بکار نیندازد , خردمند ترین مردم است (حضرت امیر(ع))
                گر بر سر نفس خود امیری مردی / گر بر دگری خرده نگیری مردی
                آن دانش که ز لطف خود بر تو داد / گر بر دگری دریغ نکردی مردی
                پی دی اف زیگ زاگ : دانلود
                پی دی اف شبانه : دانلود

                پاور پوینت پترن 123 : دانلود
                پرسش و پاسخ تحلیل ها: تاپیک پرسش و پاسخ آنجمن تحلیلهای یزدی

                نظر


                • ادامه پست 247

                  سلام و درود

                  Optimal f
                  بعضی تریدرھا با روشھای کامپیوتری به جزء ثابت بھینه یا optimal f میرسند. میزان سرمایه ای که در ھر ترید صرف میکنند بستگی به میزان سوددھی ترید و اندازه حسابشان دارد. این سیستم پیچیده است اما میتوان درسھای خوبی از آن گرفت .
                  رالف وینس در کتاب Portfolio Management Formulas نشان میدھد که :
                  1- ضریب بھینه متغیر است
                  2- اگر شما بیش از این ضریب ریسک کنید، سودی عایدتان نمیشود و احتمال ورشکستگیتان بالا میرود .
                  3- اگر کمتر از این ضریب ترید کنید، ریسکتان حسابی و سودتان ھندسی پایین می آید .
                  ترید در این ضریب کار ساده ای نیست و باید مراقب بود. مطمئن باشید که اگر از این روش استفاده میکنید، ریسک بیش از f کارتان را یکسره میکند. درسی که میگیریم این است: وقتی شک دارید، ریسک را کم کنید .
                  یکی دیگر از راھھای مدیریت سرمایه پراکنده کردن آن است. در بازارھای که بسیار بھم مرتبطند – مانند فارکس- امکان پراکنده کردن سرمایه نیست. تریدر مجبور است که ھمه تخم مرغھایش را در یک سبد بگذارد و از آنھا مانند عقاب مراقبت کند .
                  طبق نظر وینس سیستمھای کامپیوتری مدیریت سرمایه چند نکته را روشن کرده اند: پله ای خرید نکنید، با مارجین بالا وارد نشوید، اگر نیاز به بستن یکی از چند پوزیشنتان دارید، بدترین آنھا را ببندید.
                  سرمایه گذاری مجدد
                  یکی از نکات مھم اینست: زمانی که به سود رسیدید، با سودتان چه میکنید. برداشتن مقداری از سود عاقلانه است اما از طرفی سرمایه گذاری مجدد سود در حساب به شما کمک میکند لات سایز بزرگتری بگیرید و سودتان بزرگتر شود. سرمایه گذاری مجدد غلط میتواند یک سیستم سودده را زیان ده کند اما ھیچ روشی نمیتواند یک سیستم زیان ده را سودده کند.
                  -خروج از ترید
                  ضرر کردن از نظر احساسی سخت است اما سود کردن سختتر است. اگر شما دیسیپلین کافی برای قرار دادن استاپ در آغاز ھر ترید داشته باشید، ضررتان مشخص است. اما پیدا کردن نقطه سود مبھمتر است. وقتی بازار به نفع شما حرکت میکند، باید بدانید میخواھید بمانید، بیرون بروید یا پوزیشن جدید بگیرید . تازه کاران فوراً شروع به محاسبه میزان دلاری سود میکنند و طمع به سراغشان می آید. سپسقیمت شروع به حرکت خلاف جھتشان میکند و ترس اغاز میشود.تریدری که با احساساتش ترید میکند، نمیتواند درست تصمیم بگیرد .
                  محاسبه میزان دلاری سود یک پوزیشن باز یکی از بدترین خطاھایی است که یک تریدر میتواند مرتکب شود. اگر دیدید در حال جمع و ضرب سودتان ھستید، فوراً از اینکار دست بکشید و اگر نمیتوانید پوزیشنتان را ببندید .
                  وقتی تازه کاری خیلی سریع پولش را نقد میکند و ترید در جھت مورد نظرش حرکت میکند با خود میگوید دفعه دیگر بیشتر می مانم و بار بعد آنقدر می ماند که قیمت بر میگردد و ضرر میکند. اگر به دلیل برگشت قیمتی سودش به ضرر تبدیل شود، بار بعد سریع پوزیشن را با حداقل سود میبندد و چه بسا که روند بزرگی را از دست بدھد . تریدری که با احساسش ترید میکند و نه با واقعیت خارجی، محکوم به شکست است. او البته گاھی سود میکند اما در مجموع حتی با داشتن یک سیستم خوب ترید ھم محکوم به شکست است.
                  طمع و ترس با مسدود کردن ذھن تریدر او را ورشکست میکنند. تنھا راه نجات استفاده از فکر است .

                  ادامه دارد
                  ویرایش توسط shyazdi : https://www.traderha.com/member/2792-shyazdi در ساعت 04-21-2013, 05:21 PM
                  آنکس که بینای عیب خویش باشد و چشمان خویش را برای عیب دیگران بکار نیندازد , خردمند ترین مردم است (حضرت امیر(ع))
                  گر بر سر نفس خود امیری مردی / گر بر دگری خرده نگیری مردی
                  آن دانش که ز لطف خود بر تو داد / گر بر دگری دریغ نکردی مردی
                  پی دی اف زیگ زاگ : دانلود
                  پی دی اف شبانه : دانلود

                  پاور پوینت پترن 123 : دانلود
                  پرسش و پاسخ تحلیل ها: تاپیک پرسش و پاسخ آنجمن تحلیلهای یزدی

                  نظر


                  • ادامه پست 248

                    سلام و درود
                    کیفیت پیش از کمیت
                    ھدف تریدرھای موفق داشتن تریدھای خوب است. پول در مرحله دوم قرار دارد. اگر از این گفته تعجب میکنید فراموش نکنید که بھترینھا در ھر زمینه ای – تدریس، مھندسی، پزشکی، وکالت، کشاورزی و صنعت- پول خوبی در می آورند اما در زمان انجام کارشان برای پول کار نمیکنند. آنھا برای کیفیت کار میکنند .
                    اگر از یک دکتر بپرسید امروز چقدر کاسب شدی او نمیتواند جوابتان را بدھد ( و اگر بدھد به او بعنوان دکتر اعتماد نمیکنیم). یک حرفه ای وقتش را صرف بھتر انجام دادن کارش میکند نه شمردن پولھایش .
                    به کیفیت بیاندیشید – به یافتن تریدھایی که خوب ھستند و مدیریت سرمایه ای که معقول است. بدنبال یافتن نقاط ورود خوب باشید. قمار نکنید. آنگاه است که پول خودش می آید .
                    سیگنالھای اندیکاتورھا
                    اگر از اندیکاتورھا برای ورود به پوزیشن استفاده میکنید از ھمانھا ھم برای خروج استفاده کنید. تریدرھا معمولاً با احساسات فراوان به تریدشان میچسبند و حاضر به ترکش نیستند. وقتی اندیکاتورتان دستور خروج داد بدون توجه به احساستان از ترید خارج شوید .
                    تارگت، الیوت و فیبوناچی
                    بسیاری سعی میکنند بھترین نقطه خروج را پیش بینی کنند. بسیاری از امواج الیوت استفاده میکنند. اکثر کسانی که از امواج الیوت استفاده میکنند به تفصیل چارت موجود را توضیح میدھند اما در پیش بینی آینده چندان موفق نیستند . بسیاری امروزه از سطوح فیبوناچی استفاده میکنند. نکته مھم در این روشھا اینست که باید روش مشخصی برای یافتن تارگت داشته باشیم .
                    استاپ
                    تریدرھای موفق به محض وارد شدن به ترید استاپشان را مشخص میکنند. با گذشت زمان استاپ باید جھت کم کردن ریسک تغییر کند. استاپ فقط باید در یک جھت حرکت کند – در جھت ترید. ھمه ما آرزو میکنیم که تریدمان موفقیت آمیز باشد و استاپ تنھا واقعیتی است که ما فقط به امید دل نبسته باشیم .
                    جا دادن بیشتر به ترید ضرر ده کار بازندگان است. اگر ترید خلاف انتظارتان است یعنی یا تحلیلتان اشتباه بوده یا اینکه بازار عوض شده است. در ھر دو صورت باید فوراً با ضرر کم خارج شوید و به امید برگشت بازار ضررتان را بزرگتر نکنید.
                    اینھا را فراموش نکنید :

                    1- استاپ : به محض ورود به ترید استاپتان را ست کنید. ترید بدون استاپ مثل رفتن بدون شلوار به خیابان است. میتوان انجامش داد اما به دردسرش نمی ارزد. استاپ سیستم بد را خوب نمیکند فقط از شدت خسارت می کاھد .2- Break-even:بعد از اینکه بازار در جھت دلخواھتان حرکت کرد، استاپ را به نقطه خرید بیاورید. حالا بدون ریسک سرمایه بازار را دنبال کنید .
                    3- حفظ سود :حالا که قیمت بیشتر و بیشتر در جھت دلخواھتان حرکت میکند، استاپتان را حرکت دھید و سودتان را حفظ کنید. وقتی شک دارید سودتان را بردارید و بدون داشتن پوزیشن فکر کنید. اینگونه فکرتان ھم بھتر کار میکند .
                    بعد از ترید
                    حالا که ترید کردید، روزنگارتان را پر کنید و تریدتان را بررسی کنید. نقاط قوت و ضعفتان را بیابید و آنھا را یادداشت کنید. در آینده باز ھم به نوشته ھایتان رجوع کنید و اوضاع را بررسی کنید .
                    موفق باشید ....
                    پایان
                    سخن آخر
                    بی شک یکی از ارکان اساسی ترید مساله روانشناسی است.در فروم و انجمن روانشناسی و مدیریت سرمایه مطالب بسیار زیبا و متنوعی از دوستان وجود دارد که ھر کدام به تنھائی مسیر شما عزیزان را ھموار می کند.
                    ھر چند وقت یکبار بر می گردم و دوباره این مطالب را مرور می کنم. جالب این جاست که با ھر مرور جدید مطالبی می بینم و می فھمم که قبل از آن شاید توجه کمتری به آن داشتم.
                    در پایان از آقای حامد صمدی عزیز به خاطر زحمت ترجمه بخشی از مطالب زیبا متشکرم. امیدوارم برای دوستان مفید باشد.
                    انشاا... اگر عمری باقی باشد سعی خواهم کرد با مطالب مفید و ارزنده در بعد روانشناسی دنیای ترید مبحث جدیدی را آغاز نمایم .
                    امیدوارم که روزی برسد که تمام بچه های این سرزمین به جای اینکه از زیان های خود به تلخی یاد کنند . در آرامش ترید کنند و از حالات خوش سود جستن و سرخوشی خود یاد کنند .
                    موفق و پیروز باشید .
                    تا بعد خدانگهدار
                    ویرایش توسط shyazdi : https://www.traderha.com/member/2792-shyazdi در ساعت 04-23-2013, 05:31 PM
                    آنکس که بینای عیب خویش باشد و چشمان خویش را برای عیب دیگران بکار نیندازد , خردمند ترین مردم است (حضرت امیر(ع))
                    گر بر سر نفس خود امیری مردی / گر بر دگری خرده نگیری مردی
                    آن دانش که ز لطف خود بر تو داد / گر بر دگری دریغ نکردی مردی
                    پی دی اف زیگ زاگ : دانلود
                    پی دی اف شبانه : دانلود

                    پاور پوینت پترن 123 : دانلود
                    پرسش و پاسخ تحلیل ها: تاپیک پرسش و پاسخ آنجمن تحلیلهای یزدی

                    نظر


                    • افسردگی های ناشی از ترید

                      سلام و درود
                      در این مبحث میخواهیم به عواملی که باعث افسردگی ناشی از ترید ایجاد میشود بپردازیم . و با شناخت عوامل سعی در جلوگیری از آنها داشته باشیم تا بتوانیم با روحی سالم و جسمی سلامت از کار و ترید های روزانه خویش لذت ببریم . در این مبحث مقاله از Aamed با ترجمه آقای خسروی انتخاب کردم که امیدوارم مورد توجه عزیزان قرارگیرد .
                      مقدمه
                      از آنجا که طی سالیان دراز فعالیت در فارکس(بازارھای مالی CFD) بسیار شاھد این قضیه بوده ام نشانه ھایی از افسردگی در افراد متضرر حاضر در این بازارھا مشاھده می گردد بر آن شدم به کمک مقالات، کتاب ھا و تحقیقات شخصی در این مورد به بررسی این بیماری شایع بین معامله گران این بازار بپردازم. با اینکه آماری دقیق پیرامون معامله گران و افراد حاضر در بازار ھای مالی وجود ندارد اما غریب به یقین میتوان به این برآورد رسید که اغلب افراد متضرر در بازار به علائمی از این بیماری مبتلا می شوند. البته این نظریه که شاید بسیاری از افراد حاضر در این بازار قبل از ورود دارای نشانه ھایی از افسردگی بوده اند و در داخل بازار سعی در برون رفت از بیماری خود داشته اند نیز میتواند صحیح باشد. گواه این تاثیر را میتوان در حضور بازیگرانی در این بازار دید که در بورس ھای محلی، سایت ھای ھایپ، شبکه ھای ھرمی یا دیگر فعالیت ھای اقتصادی متحمل خسارت شده اند و بازار فارکس را مکانی برای برون رفت وضعیت روحی و مالی خویش یافته اند حال آنکه با نرسیدن به آمال و اھداف خود بیماری ایشان وضعیت وخیم تری پیدا کرده است.
                      یک اختلال افسرده کننده چیست؟
                      یک اختلال افسرده کننده یک بیماری است که جسم، حالات و فکر را درگیر می کند. در صورتی که فرد در بازارھای مالی(مانند فارکس) متحمل خسارت شود، به علت نرسیدن به اھداف و رویاھایی که قبل از ورود در ذھنش ساخته است یا زحماتی که در طول زمان حضور کشیده است بسیار مستعد ابتلا می باشد. عموما ھزینه اقتصادی برای این اختلال بالاست اما ھزینه رنج بردن انسان ھا نمیتواند برآورده شود.
                      در صورتی که افسردگی به خاطر موقعیت ھای مالی از دست رفته باشد می تواند زندگی خانوادگی بیماررا ھمچون زندگی خود فرد به مخاطره روحی و مالی بیاندازد. بیشتر مردم با یک بیماری افسردگی درمان را جستجو نمی کنند با اینکه درمان به اکثریت متعددی، حتی آنھایی که افسردگیشان به شدت سخت است می تواند کمک کند.
                      این بیماری بر طریقه خوردن، خوابیدن و احساس یک فرد درباره خودش و طریقه فکر کردن درباره موجودات و اتفاقات اطرافش تاثیر می گذارد. افرادی با یک اختلال افسرده کننده به تنھایی نمی توانند بر اعصاب خود تسلط پیدا کنند و بھتر شوند. نشانه ھای این بیماری، بدون درمان می تواند برای زمانی طولانی طول بکشد.
                      انواع افسردگی تحت تاثیر خسارت مالی:
                      اختلال افسردگی درجات و شکل ھای متفاوتی دارد اما در اینجا تنھا به دو نوع متداول و مشاھده شده آن در بازارھای مالی اشاره خواھم داشت.
                      افسردگی می تواند تحت تاثیر علایم بارز ایجاد بیماری(در اینجا بازارھای مالی) بوسیله یک ترکیب علایم آشکار شده مانند کارکردن، مطالعه کردن، خوابیدن، خوردن، و لذت بردن بیشتر از فعالیت ھا مداخله کرده و باعث تشدید بیماری گردد. در اینجا به بررسی و علت این بیماری و علایم آن در بازارھای مالی خواھیم پرداخت. گرچه در بسیاری موارد شاھد آن بوده ایم که بیمار اختلال در جھت قطب مقابل را نشان می دھد اما عموما بیماران در یکی از دو طیف (مانیاک-دپرسیو) دسته بندی می شوند.
                      مانیاک: تغییرات با شدت بالا دیوانگی،شیدایی(ھیجان بی دلیل و زیاد)
                      دپرسیو: تغییرات با شدت کم افسردگی(پرشانی)
                      فرد در دوره افسرده است می تواند ھیچ علامتی نداشته باشد یا دارای ھمه علایم افسردگی باشد. ھنگامی که فرد در دوره شیدایی است، ممکن است نشانه ھایی را بروز دھد که در زیر به تفصیل در مورد آنھا صحبت خواھیم کرد.
                      نشانه ھای افسردگی و شیدایی:
                      اغلب معامله گران تعداد کمی از نشانه ھا را تجربه می کنند، برخی نیز تعداد زیادی از نشانه ھا را تجربه می کنند.

                      ادامه دارد
                      آنکس که بینای عیب خویش باشد و چشمان خویش را برای عیب دیگران بکار نیندازد , خردمند ترین مردم است (حضرت امیر(ع))
                      گر بر سر نفس خود امیری مردی / گر بر دگری خرده نگیری مردی
                      آن دانش که ز لطف خود بر تو داد / گر بر دگری دریغ نکردی مردی
                      پی دی اف زیگ زاگ : دانلود
                      پی دی اف شبانه : دانلود

                      پاور پوینت پترن 123 : دانلود
                      پرسش و پاسخ تحلیل ها: تاپیک پرسش و پاسخ آنجمن تحلیلهای یزدی

                      نظر


                      • ادامه پست 2510

                        سلام و درود
                        افسردگی(دپرسیو):

                        *اندوھگینی، دلواپسی مداوم و یا بی حوصلگی
                        فرد در این مرحله از معاملات خود ناراضی، نگران آینده یا معاملات جاری و در مواقعی ترجیح دوری از بازار(در عین وابستگی) را تجربه میکند.
                        *احساس ناامیدی، بدبینی
                        فرد نسبت به آینده خود و کسب درآمد از بازار بسیار احساس ناامیدی می کند. دلیل عمده این حالت درک نکردن بازار وتسلط نداشتن بر احساسات می باشد. در بعضی مواقع نیز فرد از روی بدبینی به خاطر خسارت خویش، به کارگزارش شک می ورزد.
                        *احساس گناه کردن، بی ارزشی، بیچارگی
                        این حالت اغلب در مواقعی بوجود می آید که فرد بدون در نظر گرفتن شرایط مختلف، جمع بندی نتایج و تسلط نداشتن بر مباحث، متحمل زیان می گردد در این حالت خود را سرزنش کرده، احساس گناه نسبت به از دست دادن پول و زمان خود دارد و به اعتماد به نفس وی شدیدا خدشه وارد می شود.
                        *فقدان علاقه یا لذت بردن از سرگرمی ھا و فعالیت ھایی که سابقاَ برایش لذت بخش بوده
                        این حالت عموما برای افرادی پیش می آید که قبل از ورود به مارکت یا امتحان یک استراتژی جدید، لذت و پیروزی فراوانی از این کشف خود می برند در نتیجه از سایر لذت ھا و سرگرمی ھای زندگی دست کشیده و به حد افراطی خود را وابسته به بازار و احساسات خود می بینند در نتیجه پس از مدتی خود را جدا شده از اصل خویش می یابند و بازار را باعث جدایی خویش از دنیای اطراف قلمداد می کنند.
                        *کاھش یافتن انرژی، خسته شدن، سست شدن تدریجی
                        فرد در این مرحله با اینکه نیاز به فعالیت فیزیکی چندانی در بازار ندارد. خود را وابسته و زنجیر به بازار حس می کند که توانایی فعالیت ھای بیشتررا از وی سلب کرده و در سایر فعالیت ھای زندگی با کمبود انرژی، دلتنگی و ناامیدی روبرو است.
                        *اشکال در تمرکز کردن، به خاطر آوردن و تصمیم گیری
                        این حالت شایع ترین حالت در بین معامله گران زیان دیده است. زیان مالی اغلب موارد منجر به عدم تمرکز و درگیری ذھنی معامله گر می شود که نتیجه آن تصمیم گیری اشتباه، به خاطر نیاوردن قوانین شخصی و بوجود آمدن زیان ھای جدید است. این سیکل منفی می تواند زیان ھای مادی و معنوی زیادی را به معامله گر وارد نماید.
                        *بیماری بی خوابی، صبح زود بیدار شدن یا خواب ماندن
                        بر اثر این شرایط فرد از تمرکز کامل دور شده یا در زمانھایی که در بازارھای ٢٤ ساعته بازار شرایط استراتژی وی را ندارد بر اثر بی خوابی سعی در یافتن راھی برای ورود به بازار می باشد که نتیجه آن اغلب موارد زیان به حساب می باشد. در مواردی نیز دیده شده خواب فرد افزایش یافته و در حالی که در بازار حضور داشته یا شرایط بازار برای سود بالقوه آماده بوده فرد بر اثر خستگی و نیاز به استراحت، خوابیده و شرایط ایده آل معامله درست را از دست داده است.
                        *کم اشتھایی و کاھش وزن یا پرخوری و زیاد شدن وزن
                        به خاطر نیاز نداشتن حضور در بازار به فعالیت بدنی، و تمرکز ذھنی معامله گر بر شرایط بازار، اغلب معامله گران از توجه به وضعیت جسم خویش قافل شده و ناآگاھانه به سمت کم اشتھایی یا پرخوری متمایل می شوند و افراط و تفریطی ناخواسته بر وضع تغذیه ایشان حاکم می گردد.
                        *اندیشیدن به مرگ یا خود کشی
                        در موارد حاد بیماری، که فرد یا متحمل زیان زیادی گردد یا ضرر وی به زندگی شخصی اش آسیب جدی وارد کند فکر توھم زا و اشتباه خودکشی ذھن وی را مشغول می کند. با اینکه در کشورھای غربی (و کشور ما) مبادرت به خودکشی به علت زیان ھای مالی بسیار معدود می باشد اما ھمیشه باید نسبت به این شرایط، فرد و اطرافیان وی نظارت داشته باشند.
                        *بی قراری، زودرنجی
                        این حالت نیز اغلب در پی معاملات اشتباه و ھمراه با ضرر ایجاد می گردد و فرد غیر از بی قراری شخصی، بسیار نسبت به اطرافیان و شرایط حساس می شود و برای مسایل جزئی رنجش و بی قراری فراوانی را می آفریند.
                        *مداومت نشانه ھای جسمانی که به درمان پاسخ نمی دھند، مثل سردردھا، اختلالات گوارشی و دردھای مزمن دیگر.
                        باعث مداومت بیماری ھای جسمانی نیز اغلب موارد شرایط فرد در زمان حضور در بازار می باشد که فرد از شرایط جسمانی خویش قافل می شود و بدن وی به خاطر تعامل ھای روانی منفی وی با بازار قادر به پاسخ گویی به درمان نیست. جالب آنکه مداومت بیماری برعکس نشانه ھای قبلی حتی در افرادی که در بازار سود می کنند نیز دیده می شود.

                        ادامه دارد
                        آنکس که بینای عیب خویش باشد و چشمان خویش را برای عیب دیگران بکار نیندازد , خردمند ترین مردم است (حضرت امیر(ع))
                        گر بر سر نفس خود امیری مردی / گر بر دگری خرده نگیری مردی
                        آن دانش که ز لطف خود بر تو داد / گر بر دگری دریغ نکردی مردی
                        پی دی اف زیگ زاگ : دانلود
                        پی دی اف شبانه : دانلود

                        پاور پوینت پترن 123 : دانلود
                        پرسش و پاسخ تحلیل ها: تاپیک پرسش و پاسخ آنجمن تحلیلهای یزدی

                        نظر


                        • ادامه پست 251

                          سلام و درود
                          شیدایی(مانیاک):
                          *شادی غیر طبیعی یا بیش از حد
                          فرد در زمان کسب سود(ھرچند کوچک) بیش از حد خوشحال و شاد می شود و عکس العمل ھای شدیدی برای شادی خود بروز می دھد.حتی در موارد حاد دیده شده فرد پس از ضرر نیز شادی داشته است که دلیل این امر معانی واھی و تفسیرھای اشتباھی است که فرد بیمار به اشتباه ضرر خویش را مترادف با سود و کسب تجربه می بیند.
                          *زودرنجی غیر عادی
                          این حالت در شیدایی، مانند حالت افسردگی اغلب از معاملات زیان آور نشات می گیرد با این تفاوت که عکس العمل فرد نسبت به عامل خارجی رنجش بسیار تھاجمی و غیر قابل پیش بینی است.
                          *کاھش یافتن خواب
                          اگر در حالت افسردگی فرد نیاز به افزایش خواب یا خواب نامنظم را تجربه می کند در این حالت فرد زمان بسیار کمی را به خواب و استراحت خود اختصاص می دھد عموما تا دیروقت زمان خود را با بازار می گذراند و حتی با علم به اینکه تمرکزش کاھش یافته بازار را برای خود افیونی روانی تجسم می کند نتیجه این حالت نیز در قالب موارد کاھش تمرکز و زیان مالی می باشد.
                          *اندیشه ھای بزرگ غیر طبیعی
                          این حالت اغلب برای افرادی پیش می آید که تازه با بازارھای مالی آشنا شده اند. ھمانطور که قبلا اشاره شد ایشان تمامی آمال، اھداف و آرزوھای از دست رفته خویش را در این بازارھا جستجو می کنند و به خاطر درک نکردن شرایط و عوامل موثر بر بازار در قالب موارد در بدو ورود متحمل ضرر می گردند. این حالت در موارد اندک برای افراد با سابقه نیز دیده شده است.
                          *اندیشه ھای رقابت(تفکر رقابتی داشتن غیر واقعی با سایرین)
                          فرد زیان دیده برای انگیزه دادن به خویش، به ایجاد دشمن یا رقبای قوی در ذھن خویش مبادرت می ورزد. خود را در حال نبرد با بازار و رقبا می بیند. از نظر وی دور است که، حجم بالا و بازیگران متعدد، ماھیت رقابتی مستقیم را در بازار از بین برده و فرد فقط در حال رقابت با خویش و بھبود شرایط خودش است در حالی که فرد بیمار کوچکترین توجھی به این مسایل ندارد.
                          *افزایش میل تھاجمی
                          فرد معامله گر میل شدیدی به تھاجم و انتقام گیری از بازار دارد در حالی که فراموش کرده که برای به سود رسیدن در بسیاری موارد نیاز به آرامش، بیرون نشستن و تجزیه و تحلیل بازار می باشد. ایشان با فرض اینکه موقعیت ھا و حرکات بازار را از دست خواھند داد با کوچکترین و کم اھمیت ترین علایم با ھدف به زانو در آوردن بازار وارد معامله می شوند. این حالت بعد از معاملات ھمراه با زیان بسیار بیش از پیش شایع می باشد. خویشتنداری و کنترل احساسات، تنھا راه دوری گزیدن از این دام خود ساخته است.
                          *افزایش انرژی قابل ملاحظه
                          این حالت نیز قالباً در ادامه حالت تھاجمی پیش می آید و به علت اینکه فرد در بازار قابلیت تخلیه فیزیکی انرژی مازاد خویش را ندارد با افزایش تعداد و حجم معاملات سعی در تخلیه خود را دارد. نتیجه معاملات بدون تعمل و تفکر نیز کاملا مشخص می باشد.
                          *ناتوانی در داوری(داوری نامطلوب)
                          در این حالت فرد تنھا بر اساس منافع(اغلب منافع کوتاه مدت) به داوری شرایط حاکم می پردازد. از منطق و شرایط حاکم دوری گزیده و احساسات وی راھبر اعمالش می شوند. از قضاوت عادلانه و دور از احساس شرایط عاجز می شود و تنھا می خواھد بازار را بر اساس حدس ھا و گمان ھای خویش تجربه کند.
                          *رفتار اجتماعی نامناسب
                          احساس خویش در زمان متحمل ضرر شدن را به محیط خارج از بازار سوق می دھد و با ارائه رفتارھای ناھنجار،سعی در تخلیه روحی و روانی خویش دارد. قالبا به قدرت ھای بزرگتر از شرایط حاکم بر بازار می اندیشد. با دعا و توسل سعی در تسلی دادن به خویش است و پس از مدتی نظر مثبت خود نسبت به این موارد را نیز از دست می دھد.

                          ادامه دارد
                          آنکس که بینای عیب خویش باشد و چشمان خویش را برای عیب دیگران بکار نیندازد , خردمند ترین مردم است (حضرت امیر(ع))
                          گر بر سر نفس خود امیری مردی / گر بر دگری خرده نگیری مردی
                          آن دانش که ز لطف خود بر تو داد / گر بر دگری دریغ نکردی مردی
                          پی دی اف زیگ زاگ : دانلود
                          پی دی اف شبانه : دانلود

                          پاور پوینت پترن 123 : دانلود
                          پرسش و پاسخ تحلیل ها: تاپیک پرسش و پاسخ آنجمن تحلیلهای یزدی

                          نظر


                          • ادامه پست 252

                            سلام و درود
                            دلایل بیرونی افسردگی:
                            غیر از مسایل حضور و معاملات در بازار، عوامل دیگری نیز میتواند بسط دھنده و تاثیرگذار بر روی بیماری باشد. یکی از این عوامل که ھنوز دلایل علمی تاثیر آن بر بیماری افسردگی کشف نشده عوامل آسیب پذیری زیست شناختی ارثی بیماری می باشد به این معنا که افراد دارای سابقه افسردگی در خانواده یا نزدیکان با حضور در بازارھای مالی استعداد بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارا می باشند.
                            دلایل بیرونی دیگر مانند فشار مالی، استرس خانه، محل کار و تحصیل نیز می توانند از علایم بروز افسردگی فرد در بازار باشند. از دیگر دلایل علاقه فرد به بازارھای مالی، سابقه افسردگی در وی و فقدان توانایی برقراری ارتباط با محیط و دیگران می باشد وی در این شرایط با حضور در بازار سعی در پوشاندن این نقیصه خویش دارد.در این قضیه در صورت کسب نکردن سود نه تنھا کمکی به وی نمی شود بلکه علایم بیشتر و حادتری از بیماری در وی دیده می شود.
                            با اینکه زنان دو برابر مردان به افسردگی مبتلا می شوند اما عموما در بازارھای مالی، مردان استعداد بیشتری برای ابتلا دارند و عموما عواقب بدتری از بیماری را تجربه می کنند. نکته دیگر عکس العمل مردان در مقابله با ضرر و ھجوم علایم افسردگی، رجوع ایشان به الکل و مواد مخدر می باشد بدین وسیله ایشان سعی در پنھان کردن و منحرف کردن ذھن خویش را دارند و ناخواسته به بیماری خویش دامن می زنند.
                            در مورد افسردگی در مردان، مساعدت و پذیرش کمتر ایشان نسبت به بیماری بسیار شایع می باشد مخصوصا اگر عامل بیماریشان، بازار و زیان ھای مالی باشد بسیار در مقابل پذیرش و درمان مقاومت نشان می دھند.
                            ارزیابی و درمان افسردگی:
                            اگر در فرد بعد از حضور در بازارھای مالی تعدادی از علایم بالا ظاھر شده است وی باید توجه بیشتری نسبت به خود داشته باشد و در صورت نیاز به پزشک مراجعه کند. البته این امکان بسیار محتمل است که دلیل علایم بالا بازارھای مالی نباشند یا تشخیص اصلا بیماری افسردگی نباشد.
                            اما عموما این تشخیص باید به پزشک سپرده شود تا وی با بررسی احتمالات بواسطه آزمایش، مذاکره و تست ھای آزمایشگاھی تشخیص درست را بدھد. ترجیحا در زمان مراجعه فرد به پزشک وی باید شرایط کامل بازار و افکار خویش را نسبت به آن برای پزشک به تفصیل توضیح دھد.
                            آگاھی پزشک نسبت به شرایط و افکار بیمار، میتواند کمک شایانی به وی در تجویز دارو یا گفتگو درمانی بکند. درمان ھای شناختی، رفتاری به بیماران کمک می کند که شیوه ھای تفکر و رفتار منفی ای را که غالبا با افسردگی مرتبط بوده اند را تغییر دھند.

                            ادامه دارد
                            آنکس که بینای عیب خویش باشد و چشمان خویش را برای عیب دیگران بکار نیندازد , خردمند ترین مردم است (حضرت امیر(ع))
                            گر بر سر نفس خود امیری مردی / گر بر دگری خرده نگیری مردی
                            آن دانش که ز لطف خود بر تو داد / گر بر دگری دریغ نکردی مردی
                            پی دی اف زیگ زاگ : دانلود
                            پی دی اف شبانه : دانلود

                            پاور پوینت پترن 123 : دانلود
                            پرسش و پاسخ تحلیل ها: تاپیک پرسش و پاسخ آنجمن تحلیلهای یزدی

                            نظر


                            • ادامه پست 252

                              سلام و درود
                              چگونه می توانید به خود کمک کنید؟
                              در اینجا بر آن نیستم اصول ریز و کاربردی روانشناسی معاملات و مدیریت سرمایه را یادآوری کنم؛ اما اصولی که میتواند به فرد در درمان یا جلوگیری از افسردگی کمک کند را به صورت خلاصه ذکر می کنم.
                              *قراردادن اھداف واقع بینانه و به عھده گرفتن مسئولیت
                              اھداف واقع بینانه نسبت به موفقیت در بازار، برعھده گرفتن نتایج تمامی تصمیمات، پرھیز از حضور در بازارھای واقعی تا قبل از رسیدن به استراتژی سودآور، می تواند کمک شایانی به فرد در درمان افسردگی داشته باشد.
                              *خُرد کردن کارھای بزرگ به کوچک، حق تقدم برای کارھا و انجام دادن ھرآنچه که می توانید به ھمان اندازه که می توانید.
                              مساله کوچک کردن و خُرد کردن اھداف و کارھای بزرگ میتواند تاثیر عمیقی بر موفقیت و آرامش فرد بگذارد. ایجاد برنامه برای اولویت بندی کارھا می تواند باعث آگاھی فرد نسبت به برنامه و موقعیت خویش گردد و نکته دیگر این قسمت نیز دوری نکردن از بازار توسط معامله گر و تلاش در جھت پیشرفت می باشد به شرطی که فرد از خود انتظار ایجاد نکند ولی در حد توان برای اھداف مالی خویش تلاش داشته باشد.
                              * کوشش برای با سایر مردم بودن و اعتماد کردن به آنھا، سھیم شدن در فعالیت ھایی که میتواند احساس بھتری بوجود آورد.
                              در بازارھای مالی از طریق اتاقھای کنفرانس اینترنتی، انجمن ھای گفتگوی تخصصی و نزدیکی به دیگر فعالان بازار خود را در بطن تعاملا با دیگران قرار دھد به یکی از ھمکاران امین خود اطمینان کند و شرایط خود را برایش بازگو کند تا وی از نقطه نظری جدید کمک حال باشد. تعامل با جمع، از فشار روانی تنھایی و مرموز بودن می کاھد و این میتواند دقیقا ھمان چیزی باشد که غیر از اطلاعات فنی میتواند موقعیت روانی فرد را بھبود بخشد.
                              *فعالیت ھای جنبی مورد علاقه
                              قبل از آشنایی با بازارھای مالی به احتمال زیاد فرد تفریحات و سرگرمی ھای لذت بخش زیادی برای خود داشته است، باید دوباره به انجام آنھا رو بیاورد. ورزش ملایم انجام دھد، به سینما برود، موسیقی مورد علاقه اش را گوش کند، در مراسم مذھبی یا اجتماعی که برایش لذت بخش است شرکت کند و حتی اگر برحسب شرایط کاری در منزل فعالیت میکند به ظاھر و لباس خود اھمیت دھد. تمامی این کارھا در بھبود وضع روحی و مالی فرد تاثیری فراوان دارد.
                              *قبول اینکه احساس بھتر زمان میبرد
                              این نکته را بپذیرد که اگر شرایط روحی نامناسبی دارد یک شبه افکار و عقاید وی تغییر نمیکند و این مساله به مرور زمان حل می شود به خاطر بھبود شرایط روحی و مالی خویش بیش از حد به خود فشار نیاورد. در حد امکان تلاش خویش را انجام دھد اما اجازه دھد زمان ایده آل ھا را بیافریند.
                              *به تعویق انداختن تصمیمات مھم
                              تا حد امکان معاملات واقعی خود را متوقف کند یا حجم آنرا به میزان قابل توجھی کاھش دھد. حسابھای مجازی را بار دیگر امتحان کند واز آنھا لذت ببرد.دوره ھای آموزشی جدیدی را تجربه کند.برای بھبود وضعیت خویش از به تعویق انداختن تصمیمات مھم زندگی شخصی(تغییر کار، ازدواج و غیره) ابایی نداشته باشد. مطمئن باشد این تعویق در بھبود وضعیت وی بسیار مفید خواھد بود.
                              *مثبت اندیشی را با منفی اندیشی جایگزین کند
                              با اینکه در بازارھای مالی نیاز وافری به تحلیل واقعی بازار می باشد اما این نکته ھیچ منافاتی با مثبت اندیشی ندارد.بلکه سم واقعی ذھن ایجاد تفکر منفی است که بر گرفته از بیماری افسردگی درجات متفاوتی دارد بنابراین برای بھبودی بیماری و شرایط خودتا حد امکان مثبت بیاندیشد.
                              سخن آخر
                              امیدوارم که هیچ یک از این عارضه ها در هیچکدام از شما وجود نداشته باشد اما اگر هر کدام از این نکته ها را در خود مشاهده نمودید حتما" جدی بگیرید و تا کهنه نشده درصدد رفع آن برآیید قبل از اینکه کهنه شود . این مقاله ما هم در همین جا به پایان میرسد امیدوارم که جمع آوری این مطالب و عرضه آنها بتواند هر چند ناچیز در امر تریدری شما تاثیر گذار باشد و بتوانید به همراه تریدهاتون لحطات خوشی را هم تجربه کنید در دنیا هیچ چیز با ارزش تر از آرامش و سلامت روح و جسم نیست . همواره برایتان تریدهای توام با آرامش و پر پیپی را آرزو میکنم انشاا... تا مبحث بعدی خدا یارو یاورتان باد .

                              پایان
                              آنکس که بینای عیب خویش باشد و چشمان خویش را برای عیب دیگران بکار نیندازد , خردمند ترین مردم است (حضرت امیر(ع))
                              گر بر سر نفس خود امیری مردی / گر بر دگری خرده نگیری مردی
                              آن دانش که ز لطف خود بر تو داد / گر بر دگری دریغ نکردی مردی
                              پی دی اف زیگ زاگ : دانلود
                              پی دی اف شبانه : دانلود

                              پاور پوینت پترن 123 : دانلود
                              پرسش و پاسخ تحلیل ها: تاپیک پرسش و پاسخ آنجمن تحلیلهای یزدی

                              نظر


                              • از کسایی که دوست دارند کمکم کنند درخواست دارم

                                سلام من چند مدتی هست فارکس کار میکنم ولی بعضی جاها مشکل دارم خواستم بدونم کسی وقت داره بهم آموزش بده و باهم مشاوره کنیم. من اطلاعاتم 0 نیست و 1 سالی هست کار میکنم آیدی یاهو رو برام بزارین ادد کنم کسی که خواست

                                مرسی از همتون

                                نظر

                                پردازش ...
                                X