نگاهی به رسانه ها نشان میدهد که نوسان قیمت ها را مرتبآ به انتشار
این یا آن خبر نسبت میدهند .
در اصل مردم نیاز دارند دلیل هر کاهش یا افزایش قیمت و یا هر رویدادی را بدانند و
بدون آن سیستم روانی و عصبی انسان مختل میشود .
رسانه ها هم که دنبال جذب مشتری بیشتر هستند همین نیاز را به نوعی برآورده میکنند . مهم نیست چه مینویسند مهم اینست که برای نوسان های روزانه دلیلی بیاورند یا بتراشند .یک روز مینویسند طلای جهانی افزایش یافت چون مردم بیشتر نگران بحران اروپا شدند ،یک روز هم طلا پائین میاید باز همین دلیل را مینویسند . دلار در ایران رفت بالا چون دیشب فلانی مصاحبه کرد . آمد پائین چون بانک مرکزی اطلاعیه داد و گفت فلان و بیسار میکنم . اگر همزمانی اخبار و نوسان گاه تند و گاه ملایم قیمتها و دلیل رسانه ها دنبال شود آشفته بازاری را میبینیم که یک روز با ذهنیت ما میخواند و یک روز سرگیجه می آورد .چنین مینماید که باور اغلب مردم و بسیاری از مفسران قیمت اینستکه خبر مثبت یا منفی باعث افزایش یا کاهش قیمت میشود .
این نوشته به تدریج ادامه میابد
این یا آن خبر نسبت میدهند .
در اصل مردم نیاز دارند دلیل هر کاهش یا افزایش قیمت و یا هر رویدادی را بدانند و
بدون آن سیستم روانی و عصبی انسان مختل میشود .
رسانه ها هم که دنبال جذب مشتری بیشتر هستند همین نیاز را به نوعی برآورده میکنند . مهم نیست چه مینویسند مهم اینست که برای نوسان های روزانه دلیلی بیاورند یا بتراشند .یک روز مینویسند طلای جهانی افزایش یافت چون مردم بیشتر نگران بحران اروپا شدند ،یک روز هم طلا پائین میاید باز همین دلیل را مینویسند . دلار در ایران رفت بالا چون دیشب فلانی مصاحبه کرد . آمد پائین چون بانک مرکزی اطلاعیه داد و گفت فلان و بیسار میکنم . اگر همزمانی اخبار و نوسان گاه تند و گاه ملایم قیمتها و دلیل رسانه ها دنبال شود آشفته بازاری را میبینیم که یک روز با ذهنیت ما میخواند و یک روز سرگیجه می آورد .چنین مینماید که باور اغلب مردم و بسیاری از مفسران قیمت اینستکه خبر مثبت یا منفی باعث افزایش یا کاهش قیمت میشود .
این نوشته به تدریج ادامه میابد
نظر