اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

Ra

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • گزارش روزانه بازارهای جهانی 10 دی 93

    در آخرین روز سال 2014 میلادی بازارهای جهانی چشم به آمار شاخص مدیران خرید چین داشتند. در گزارش دیروز اشاره کرده بودیم که انتظار مانتره از برآیند تاثیر انتشار آمار امروز، توقف رالی اخیر ارزهای حوزه اقیانوسیه باشد که رفتار بازار در روز جاری تاییدی بود بر این تحلیل.


    شاخص مدیران خرید چین برای ماه دسامبر در عدد 49.6 اعلام شد که پایین تر از عدد اعلام شده برای ماه نوامبر یعنی 50 می باشد.

    ادامه

    نظر


    • خودشناسی و هنر معامله گری - بخش 1


      «شناخت دیگران هوش و آگاهی است؛ شناخت خود خرد ناب است.
      تسلط بر دیگران قدرت است؛ تسلط بر خود قدرت حقیقی است.»
      تائو ته چینگ – آموزه های لائوتزو، اندیشمند چینی
      اغراق نیست اگر بگوییم که درک و درونی سازی جملات فوق که حدود 2600 سال پیش بر زبان یک فیلسوف شهیر چینی رانده شده از مبانی و ضروریات تبدیل شدن به یک معامله گر حرفه ای و موفق می باشد. بارها شنیده و می شنویم که تنها اندکی از معامله گرانی که با امید و آرزوی کسب ثروت وارد بازارهای مالی می شوند قادر به تحقق بخشیدن به رویاهای خود شده و در مقابل بیشینه معامله گران نتیجه ای جز خسران و زیان مالی و روانی کسب نمی کنند. به باور ما و بر اساس انبوهی از داده ها و نتایج پژوهشهای آکادمیک ،آنچه که دلیل اصلی این تفاوت عظیم میان اندکی معامله گر موفق ثروت اندوز – همچون برنارد باروخ، پل تئودور جونز و الکساندر الدر – با انبوه همکاران ناموفق و ورشکسته شان می شود، رعایت اصول حرفه ای معامله گری همچون وفاداری به سیستم معاملاتی، رعایت مبانی مدیریت ریسک و سرمایه و حفظ آرامش روانی حین مدیریت معاملات می باشد. نکته کلیدی اما اینجاست که توان اجرای اصول حرفه ای یادشده نیازمند یک ویژگی شخصیتی بارز است که بدون شک «شناخت خود و تسلط بر خود» می باشد. معامله گری که قادر باشد تا تکانه ها و فشارهای روانی همراه با فعالیت در بازارهای مالی را با بهره گیری از توان کنترل بر نفس خود مدیریت نماید، بدون شک مهمترین و زیربنایی ترین گام در مسیر ثروت سازی در بازارهای مالی را پیموده و اکنون تنها نیازمند انتخاب، بهینه سازی و کاربست یک سیستم تحلیلی-معاملاتی منسجم می باشد که با پایبندی به آن بتواند لبه احتمالات را به سود خود برگردانده و امید ریاضی معاملاتش را هر چه بیشتر به سمت منطقه بالای صفر هدایت نماید.

      ادامه

      نظر


      • گزارش روزانه بازارهای جهانی 12 دی 93

        در نخستین روز معاملاتی سال 2015 میلادی و در حالی که هنوز حجم و دامنه نوسان حرکات بازارها به سطح معمول خود بازنگشته است، شاهد تداوم تقاضا برای دلار آمریکا بودیم.


        در حوزه اروپا امروز انبوهی از گزارش های مربوط به شاخص مدیران خرید بخش کارخانه ای کشورهای قاره سبز در ماه دسامبر را داشتیم که در مجموع تصویری ناپایدار و نه چندان مثبت از چشم انداز رشد و رونق تولید اقتصادی در این حوزه را ترسیم می کند. در این زمینه شاخص مدیران خرید بخش کارخانه ای یونان در عدد 49.4 اعلام شد که از پیش بینی تحلیل گران مبنی بر انتشار عدد 49.1 بهتر است اما همچنان پایین تر از عدد 50 بوده و نشانگر تداوم انقباض و رکود بخش تولید می باشد. آمار مشابه برای اسپانیا در عدد 53.8 اعلام شد که هر چند از پیش بینی ها – یعنی عدد 54.7 – پایین تر است اما نشانگر تداوم بهبود اقتصاد اسپانیا محسوب می شود.

        ادامه

        نظر


        • سلام علی جان

          بنظرت ممکنه بازار در سال جدید تغییر رفتار بدهد و شاهد کندلهای حجیم نوسان بالا 500 پیپ در روز یا هفته باشیم ؟

          نظرت در مورد دلار کانادا چی هست ؟ از رشد اقتصادی امریکا تاثیری نمیگیره ؟

          موفق باشید
          در ف ا رک س هر چه کمتر بدانید موفقتر هستید !

          اساس کار در ف ا ر کس مدیریت سرمایه با یک توجیه تکنیکال هست !

          همیشه بیاد داشته باشید انچیزی که در ف.ارکس تمام میشود "فرصتهای معاملاتی" نیست بلکه سرمایه شماست !

          همه نوشتهایم جنبه اموزشی داردو نویسنده هیچ مسئولیتی در قبال خرید و فروش خوانندگان ندارد !




          نظر


          • نوشته اصلی توسط مسلم آل شبر نمایش پست ها
            سلام علی جان

            بنظرت ممکنه بازار در سال جدید تغییر رفتار بدهد و شاهد کندلهای حجیم نوسان بالا 500 پیپ در روز یا هفته باشیم ؟

            نظرت در مورد دلار کانادا چی هست ؟ از رشد اقتصادی امریکا تاثیری نمیگیره ؟

            موفق باشید
            سلام مسلم عزیز؛

            به نظرم سال آینده هم تفاوت چندانی با سال فعلی از نظر نوسانات نخواهدداشت. واقعیت این است که بانک های مرکزی در این دوره بیشتر از هر دوره دیگری در حال دخالت ورزی در بازار هستند و اجازه گران شدن بیش از حد ارزهایشان را نمی دهند.

            درباره دلار کانادا، به نظرم از ارزهای پربازده سال 2015 خواهدبود.

            شاد باشید

            نظر


            • گزارش روزانه بازارهای جهانی 15 دی 93

              نخستین روز از نخستین هفته معاملاتی سال 2015 میلادی همراه با نوسانات شدیدی در بازارهای جهانی بود. در ساعات اولیه معاملاتی در بازارهای استرالیا و ژاپن شاهد ریزش شدید یورو، فرانک و پوند به پایین ترین سطوح چند ساله اخیر خود در برابر دلار آمریکا بودیم که به تدریج و با باز شدن بازارهای اروپایی این امر تا حدی تخفیف یافت.


              در حوزه اروپا، امروز سخنگوی دولت آلمان ابزار امیدواری کرد که دولت جدید یونان از هر حزب و گرایشی که باشد، نسبت به وفاداری به تعهدات مالی خود شکی در اذهان عمومی ایجاد ننماید. با این حال وی تاکید کرد که تغییری در مواضع آلمان نسبت به یونان و لزوم اتخاذ سیاست های ریاضتی و انضباطی مالی و پولی از سوی این کشور ایجاد نشده است.

              ادامه

              نظر


              • گزارش روزانه بازارهای جهانی 16 دی 93

                دومین روز از هفته معاملاتی جدید در بازارهای جهانی به دلیل انتشار اخبار و گزارشهای مهم اقتصادی با نوسانات شدید و غیرمنتظره ای همراه بود.


                تمرکز اصلی اخبار امروز روی آمارهای مربوط به شاخص مدیران خرید بخش خدمات در حوزه های اروپا، انگلستان و ایالات متحده بود. در حوزه اروپا، اغلب شاخص های مدیران خرید بخش خدمات نشانگر بهبود نسبی اوضاع در بخش خدمات در اغلب کشورهای این حوزه می باشد. در ایرلند شاخص یادشده در عدد 62.6 اعلام شد که بالاترین عدد برای شاخص مذبور از فوریه سال 2007 محسوب می شود. در این کشور سابقاً بحران زده، شاخص استخدام بخش خدمات در عدد 61.8 اعلام شد که بالاترین عدد اعلام شده از زمان گردآوری داده می باشد. در اسپانیا نیز – به عنوان یکی دیگر از کشورهای آسیب دیده از بحران اخیر – شاخص مدیران خرید بخش خدمات بهتر از پیش بینی ها (52.7) و عدد 54.3 اعلام شد که همچنان بهبود مداوم اقتصادی در این کشور جنوب اروپا را نشان می دهد. به نظر می رسد که ایرلند و اسپانیا به تدریج از بحران خارج شده و با مدیریت صحیح در حال بازیابی اعتبار و جایگاه اقتصادی خود می باشند. در نکته مثبت دیگری، شاخص مدیران خرید بخش خدمات فرانسه نیز بالاتر از تخمین بازار – یعنی 49.8 – و در عدد 50.6 اعلام شد که نشانگر خروج بخش مهم خدمات در این کشور از منطقه رکود (زیر 50) می باشد. در آلمان نیز شاخص یادشده از تخمین تحلیل گران – عدد 51.4 – فزونی گرفت و در سطح 52.1 اعلام شد که باز نشانه ای مثبت از اوضاع عمومی اقتصاد بزرگترین اقتصاد اروپایی می باشد. تنها نکته تاریک گزارش های امروز از حوزه خدمات اروپا مربوط به ایتالیا بود که شاخص مدیران خرید بخش خدمات آن با کاهش به زیر منطقه 50 در عدد 49.4 ایستاد که نشان می دهد بخش خدمات این کشور بحران زده برای نخستین بار در 3 ماه گذشته دچار رکود شده است. در مجموع آنچه که از تحلیل گزارش های امروز منتشره از بخش خدمات اروپا برمی آید این است که به جز یکی دو کشور مشکل ساز – از جمله اقتصاد ورشکسته ایتالیا – بخش خدمات در اغلب این کشورها رو بهبود است که این نشانه ای امیدوارکننده برای اقتصاد قاره سبز به شمار می رود.

                ادامه

                نظر


                • گزارش روزانه بازارهای جهانی 17 دی 93

                  امروز هم به دلیل انتشار اخبار مهم بازارهای جهانی روز پرتلاطمی را سپری کردند.


                  در حوزه اروپا، سرانجام به طور رسمی تایید شد که اقتصاد این قاره برای نخستین بار از سال 2009 وارد دوره تورم منفی شده است. موسسه EuroStat در گزارش امروز خود آورده است که شاخص عمومی تورم در دسامبر 2014 نسبت به دسامبر 2013 به میزان 0.2% کاهش داشته است. این امر عملاً به منزله توجیهی نیرومند برای آغاز برنامه وعده داده شده خرید گسترده اوراق قرضه دولتی – یا QE – از سوی بانک مرکزی اروپا تلقی می شود. در پی انتشار این آمار یورو همچنان به سقوط آزاد خود در برابر دلار ادامه داد اما بازارهای سهام اروپایی به دلیل پیش بینی سفته بازان از تزریق پول بیشتر از سوی ECB با رشد تقاضا و افزایش قیمت روبرو شدند. با همه این اوصاف نظر ما در مانتره بر این است که اوضاع بنیادین اقتصادی در اروپا آنطور که همه می پندارند وخیم نیست و اگر بحران یونان به درستی مدیریت شود، احتمال ایجاد یک کف چند ماهه برای یورو از حدود مارس امسال – چنانچه پیشتر گفتیم – وجود دارد. آمارهای نسبتاً مناسب PMI در روزهای اخیر گواهی بر این مدعاست. امروز نیز چند آمار مناسب از حوزه یورو داشتیم که از آن جمله می توان به افزایش 1 درصدی نرخ خرده فروشی در آلمان و کاهش 27 هزار نفری شمار بیکاران در این کشور اشاره کرد که هر دو بهتر از پیش بینی ها بودند.

                  ادامه

                  نظر


                  • قواعد تکنیکال در همه بازارها صادق اند. یکی از این قوانین می گوید که گپ ها دیر یا زود پر می شوند. در بازار ارز، به دلیل ماهیت نامتمرکز آن در صورت ایجاد گپ در یک سشن بازار، بانک های فعال در دیگر بازارها این فاصله را نپذیرفته و به سرعت می کوشند تا گپ را پر کنند.

                    نمونه:

                    نظر


                    • من بر این باورم که دلار در 2015 همان راهی را خواهدرفت که پوند در 2014 رفت؛ بالا رفتن انتظارات برای افزایش نرخ بهره ولی سرانجام سقوط به دلیل انصراف فدرال رزرو از این اقدام به دلیل هراس از توقف رشد اقتصادی در یک محیط با تورم پایین.

                      نظر


                      • نوشته اصلی توسط AIO نمایش پست ها
                        AUD/USD - Monthly



                        شاهد منطقه تبدیل سطوحی هستیم که از سال 1996 به ایفای نقش پرداخته است. با توجه به موقعیت بیش خرید دلار در قراردادهای آتی ارزی بورس شیکاگو انتظار داریم تا سطح نشان داده شده این بار به ایفای نقش حمایتی بپردازد و شاهد رشد تقاضا برای دلار استرالیا باشیم.

                        در صورتی که سطح یادشده به پایین بشکند، تا خط روندفرضی انتظار نزول خواهیم داشت.
                        تحلیل الیوتی:

                        ویرایش توسط AIO : https://www.traderha.com/member/4465-aio در ساعت 01-11-2015, 10:12 PM

                        نظر


                        • گزارش هفتگی بازارهای جهانی 21 دی 93

                          در هفته گذشته بازارهای جهانی به دلیل انتشار اخبار و گزارشهای مهم اقتصادی و نیز اخبار غیرمنتظره سیاسی نوسانات شدیدی را تجربه کردند که انتظار می رود این روند در هفته های آتی تا حدی تعدیل شود.
                          در فرانسه هفته گذشته شاهد وخیم ترین حادثه تروریستی در دهه های اخیر بودیم که طی آن 2 تروریست بنیادگرا ضمن حمله به دفتر یک نشریه مشهور طنز فرانسوی چندین کاریکاتوریست و عابر و پلیس را کشتند. در پی این حادثه این تروریست ها در منطقه ای دیگر دست به گروگانگیری زدند که سرانجام با دخالت پلیس این تروریست ها به همراه 4 گروگانگیر کشته شدند. این حادثه خون آلود – که شاخه یمن گروهک القاعده مسئولیت انجام آن را بر عهده گرفته است –منجر به تعمیق شکافهای قومی و دینی در جامعه فرانسه شده که نتیجه آن تقویت گروههای افراطی راست گرا در این کشور – خصوصاً جبهه ملی – خواهدبود که با توجه به دیدگاههای این گروهها، احتمال وخیم شدن شرایط کسب و کار در دومین اقتصاد اروپا تشدید خواهدشد.

                          ادامه

                          نظر


                          • گزارش روزانه بازارهای جهانی 23 دی 93

                            در دومین روز از هفته جاری معاملاتی همچنان تقاضا برای دلار آمریکا و فشار فروش روی ارزهای حوزه اقیانوسیه – چنانچه دیروز اشاره کردیم – ادامه دارد. امروز طلا نیز ابتدا با رشد تقاضا روبرو شد و قیمت 1244 دلار به ازای هر اونس را به خود دید که بالاترین قیمت برای این فلز زرد گرانبها از اواسط ماه دسامبر به این سو محسوب می شود. در سوی مقابل بهای جهانی نفت بر خلاف پیش بینی تحلیل گران باز هم دچار سقوط شد و با رسیدن به سطح 44 دلار برای هر بشکه به پایین ترین سطح قیمتی خود در 5 سال و نیم گذشته رسید. اهم اخبار و گزارشهای امروز در بازارهای جهانی به شرح زیر می باشد:

                            ادامه

                            نظر


                            • گزارش روزانه بازارهای جهانی 25 دی 93

                              امروز پنجشنبه 25 دی 1393 برابر با 15 ژانویه 2015 را بایستی در تقویم بازارهای جهانی به عنوان یکی از تاریخی ترین روزهای این بازارها به ثبت رساند. در حالی که تا اوایل ظهر امروز شاهد تداوم روند طبیعی بازارها بودیم، اعلام تصمیمات غیرمنتظره بانک ملی سوییس منجر به ایجاد تلاطمات و نوسانات شدید و بی سابقه ای – ابتدا در کراسهای فرانک سوییس و متعاقباً در دیگر جفت ارزها – شد تا جایی که طبق برخی اخبار بعضی از کارگزاریها به کلی به قطع خدمات خود روی کراسهای مربوط به فرانک پرداختند. نوسانات دوسویه و شدید بازار در امروز به حدی پردامنه بود که در حال حاضر عملاً کندل روزانه کراسهای فرانک – خصوصاً دلار به فرانک – با کندل ماهانه این ارزها مشابه شده است چرا که سقف و کف امروز معادل سقف و کف چندماهه می باشد. در شکل زیر کندلهای روزانه و ماهانه دلار به فرانک را مشاهده می کنید:

                              ادامه

                              نظر


                              • گزارش هفتگی بازارهای جهانی 28 دی 93

                                مهمترین تحول خبرساز هفته گذشته در بازارهای جهانی تصمیم غیرمنتظره بانک ملی سوییس (SNB) در توقف سیاست گره زدن نرخ فرانک به یورو بود که نوسانات شدیدی را موجب شد. در پی اعلام این تصمیم که علیرغم تاکید SNB بر دفاع از سطح 1.2 یورو به فرانک در بیانیه های رسمی پیشین روی داد، نرخ برابری یورو در برابر فرانک به 0.85172 رسید که پایین ترین عدد ثبت شده برای جفت ارز یاددشده می باشد. ارزش برابری فرانک سوییس در برابر دیگر ارزهای مهم نیز رشد شدیدی را تجربه نمود که در ماههای اخیر بی سابقه بوده است. با توجه به مدل غیرمنتظره و شوک آور اعلام تصمیم بانک ملی سوییس، برای دقایقی جریان طبیعی بازارها به شدت دچار اختلال شد که نتیجه آن انباشت زیان های سنگین برای بسیاری از فعالین بازار – از مشتریان خرده پا تا کارگزاری ها و صندوق های سرمایه گذاری – بوده است. در نتیجه این امر شمار زیادی از کارگزاری های نام آشنا – از جمله FXCM – به حدی دچار مشکل انباشت زیان لحظه ای شدند که امکان ورشکستگی آنها می رود. در این میان شرکت معظم ...... UK رسماً اعلام ورشکستگی و قطع ارائه خدمات نموده که بازتاب های زیادی را در میان جامعه فعالین بازارهای جهانی موجب شده است.

                                ادامه

                                نظر

                                پردازش ...
                                X