اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

Ra

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • خودشناسی و هنر معامله گری – بخش 2

    در بخش نخست این سلسله نوشتار، به اهمیت و جایگاه رفیع بحث خودشناسی در پیمودن جاده موفقیت – خصوصاً در کار معامله گری – اشاره کردیم. در این بخش می خواهیم با طرح پرسش هایی چند، نوع شخصیت معامله گری تان را مشخص سازیم تا بر اساس پاسخهایی که به این پرسشها می دهید در نوشتار بعدی 2 مدل راهبرد معاملاتی را در اختیار شما قرار دهیم.


    پرسش 1 – آیا شما خود را در ابتدای راه تبدیل شدن به یک معامله گر موفق می دانید یا خود را معامله گری باتجربه و پخته به شمار می آورید؟
    واقعیت این است که بسیاری از معامله گران در ابتدای راه، آرزو و رویای باشکوه تبدیل شدن به یک معامله گر موفق و ثروتمند را در همان ماههای آغازین شروع به کارشان در سرمی پرورانند. اما تجربیات بارها و بارها ثابت شده می گوید که معامله گری موفق نیازمند یک فرآیند نسبتاً طولانی آموزش و درونی سازی اصول متعدد ذهنی و روانی است. از این رو هر چه که یک معامله گر نوپا زودتر به این نکته دست یابد و آن را بپذیرد، احتمال بیشتری برای تبدیل شدن او به یک معامله گر موفق وجود خواهدداشت.


    ادامه

    نظر


    • NZD/JPY - H4

      بررسی ما نشان می دهد که ریزش نزولی اخیر رو به اتمام است و دستکم یک رالی صعودی رو به بالا بایستی داشته باشیم.



      در این نگاه، یک الگوی صعودی 5-0 در حال شکل گیری است که به دلیل همپوشانی PRZ آن روی یک منطقه تبدیل سطوح احتمالی امید زیادی به عمل کردن آن می رود.



      در این نگاه، موج شماری الیوتی ما حاکی از یک اصلاح Expanded Flat می باشد که نقطه انتهایی موج 5 از C آن با PRZ الگوی 5-0 ما همپوشانی دارد.

      بر اساس این تحلیل ها، ما 1/3 از حجم خود را اکنون وارد پوزیشن خرید می شویم. 2/3 باقی را در محدوده مشخص شده وارد خواهیم شد. حد سودها و حد زیان ما نیز در چارت زیر مشخص است:



      به این ترتیب 2 بخش از حجم خرید در حد سودهای مشخص شده بسته می شوند و قسمت سوم بدون حد سود خواهدبود چرا که گمان می کنیم یک موج 5 بزرگ در پیش باشد. با رسیدن قیمت به حد سود 1، بقیه پوزیشن ها به صورت بدون ریسک مدیریت خواهندشد.

      نظر


      • سلام

        من با منظقه 87.87 برای صعود nzd/jpy موافقم

        ارادتمندم
        در بازار نظم وجود ندارد ولی مطلقاً منطق رعایت میشود

        نظر


        • نوشته اصلی توسط ezzal نمایش پست ها
          سلام

          من با منظقه 87.87 برای صعود nzd/jpy موافقم

          ارادتمندم
          درود بر شما؛

          پوزیشن من استاپ خورده اما به تحلیلم همچنان امیدوارم. دوباره دنبال فرصت خرید خواهم بود.

          شاد باشید

          نظر


          • گزارش روزانه بازارهای جهانی 6 بهمن 93

            در نخستین روز از هفته جدید معاملاتی بازارهای جهانی تحت تاثیر اخبار سیاسی یونان بودند. همان طور که قابل پیش بینی بود و قبلاً نیز در گزارشهای خود اشاره کرده بودیم، حزب چپگرای سیریزا به رهبری الکسیس تسیپراس موفق شد تا در انتخابات زودهنگام پارلمانی یونان که دیروز برگزار شد حزب حاکم راستگرای دموکراسی نو را شکست دهد و متعاقباً با حمایت حزب استقلال یونان، صندلی های لازم برای تشکیل دولت ائتلافی را به دست آورد. هر چند که هنوز به طور قطع نمی توان درباره مواضع سیریزا پس از رسیدن به قدرت و درجه انحراف این حزب از شعارهای تندروانه کارزار تبلیغاتی اش اظهارنظر کرد، اما به نظر می رسد که رهبران حزب در شرایط فعلی تمایلی به خروج یونان از اتحادیه پولی اروپا داشته باشند. این امر زمانی محتمل تر می شود که واکنش های نرم تر دیگر اعضای اروپایی نسبت به مواضع چپگرایان سیریزا را درنظر آوریم. در حالی که در حین کارزارهای انتخاباتی یونان، اعضای اتحادیه پولی اروپا و خصوصاً آلمانی ها به شدت با هر گونه گفتگو بر سر بخشودگی بدهی های یونان و یا تمدید زمان بازپرداخت اقساط آنها مخالف بودند، مواضع اخیر اروپایی ها از جمله دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا و وزیر امور مالی فنلاند حاکی از تخفیف مواضع تند آنها نسبت به احتمال ساختاربندی مجدد بدهی های یونان دارد.

            ادامه

            نظر


            • گزارش روزانه بازارهای جهانی بهمن 93

              در حالی به آخرین روز معاملاتی هفته جاری رسیده ایم که این هفته نیز همچون چند هفته گذشته بازارهای جهانی به شدت تحت تاثیر تصمیم سازی بانک های مرکزی جهان بوده اند. در واقع این طور به نظر می رسد که جهان هم اکنون شاهد یک جنگ ارزی میان بانک های مرکزی کشورهای جهان است که هدف مبارزان آن کاهش هر چه بیشتر نرخ برابری ارزهای ملی می باشد.
              اهم اخبار و رویدادهای امروز:
              حوزه استرالیا:
              - با انتشار آمار شاخص بهای تولیدکننده (PPI) گمانه زنی ها درباره نشست بسیار مهم بانک مرکزی استرالیا در 3 فوریه شدت گرفته است. در حالی که بازار به انتظار انتشار عدد رشد 0.2% برای این شاخص مهم نشسته بود، عدد اعلام شده نصف این میزان یعنی 0.1% بود که نسبت به میزان رشد دوره قبل یعنی 0.3% کاهش معناداری نشان می دهد. واقعیتی که درباره وضعیت اقتصادی استرالیا وجود دارد این است که در این کشور نرخ بهره از نرخ تورم بالاتر است که در شکل زیر که از وبسایت رسمی بانک مرکزی استرالیا برداشته شده مشهود است:

              وقتی که نرخ بهره از نرخ تورم بالاتر باشد، عملاً با سپرده گذاری در بانک ها ثروت افراد افزایش می یابد و این مسئله منجر به گرایش بخشی از سرمایه گذاران ریسک گریز به قرار دادن پول خود در بانک ها می شود.

              ادامه

              نظر


              • درود به همه دوستان؛

                تحلیل من از گزارش nfp امروز این است که این گزارش پایین تر از انتظارات (ایجاد 240 هزار شغل) منتشر شده و شاهد تنزل دلار آمریکا خصوصاً در برابر یورو خواهیم بود. در آمار مربوط به مدعیان بیمه بیکاری که دیروز منتشر شد شاهد بودیم که این میزان به بالاترین سطح خود در 9 ماه گذشته رسیده است. در گزارش adp هم نظاره گر ایجاد مشاغل با نرخی پایین تر از نرخ موردانتظار بودیم. از این رو انتظار من این است که آمار امروز پایین تر از انتظارات بازار منتشر خواهدشد.

                در این صورت، انتظار دارم تا یورو کف اصلی و تاریخی در برابر دلار ثبت کند که تا 8 ماه و تا رسیدن به دستکم محدوده 1.25 تا 1.27 به آن نفوذ نخواهدشد. اگر هم یورو از همین امروز تا نرخ 1.8 بدون نفوذ به کف ثبت شده در این هفته تاخت تعجب نکنید. سایکل بزرگی در حال اتمام است.

                نظر


                • USD/JPY - DAILY



                  قیمت در یک محدوده حدوداً 630 پیپی در نوسان است. در حال حاضر، صعود اخیر به دلیل برخورد به محدوده تلاقی مقاومتی و سقف 2 کانال به شدت کند و فرسایشی شده است. پیش بینی می کنیم که خریداران نیاز به استراحت داشته باشند و لذا نزول به کف کانال مدنظرما است. در صورت شکست قطعی کانال از بالا یا پایین، می توان با اطمینان بالا از ایجاد یک حرکت 630 پیپی سخت گفت که در راستای تعیین اهداف قیمتی به کار خواهدآمد.

                  موفق باشید

                  نظر


                  • شاخص دلار و بازار سهام آمریکا

                    رابطه شاخص دلار آمریکا با بازار سهام این کشور از 2 منظر قابل ارزیابی است:

                    1- وضعیت عمومی اقتصاد آمریکا
                    2- جو ریسک گریزی/ریسک پذیری در جامعه جهانی سرمایه گذاری

                    به طور معمول، وقتی که اقتصاد آمریکا در وضعیت رشد و رونق قرار داشته باشد، تقاضا برای دلار این کشور بالا رفته و لذا شاهد صعود شاخص دلار خواهیم بود. در این حالت، بازار سهام آمریکا نیز متاثر از اقتصاد این کشور رو به رشد خواهدگذاشت. بر عکس وقتی که اقتصاد آمریکا وارد چرخه نزول شده باشد، روند عرضه دلار آغاز شده و شاهد تنزل ارزش شاخص دلار هستیم. در این حالت، بازار سهام آمریکا نیز متاثر از اقتصاد این کشور رو به نزول خواهدگذاشت.
                    در تنها مدلی که اقتصاد آمریکا رو به نزول است اما شاخص دلار صعودی خواهدبود، حاکم شدن جو ریسک گریزی در بازارهای مالی جهان می باشد. در این حالت، بازار سهام آمریکا به دلیل ریسک گریزی سرمایه گذاران دچار افت شدید می شود.

                    در شکل زیر، چارتهای شاخص دلار و شاخص S&P500 آورده شده اند:



                    در کادر اول، رشد شدید شاخص دلار به دلیل وقوع بحران بی سابقه مالی در سالهای 2008 و 2009 روی داده که بازتاب آن را می توان در تنزل شدید شاخص S&P500 مشاهده نمود.

                    در کادر دوم، شاهد رشد همزمان شاخص دلار و شاخص S&P500 هستیم که دلیل آن بهبود قابل ملاحظه در وضعیت عمومی اقتصاد آمریکا از سال 2012 به این سو بوده است.

                    نظر


                    • نوشته اصلی توسط AIO نمایش پست ها
                      من بر این باورم که دلار در 2015 همان راهی را خواهدرفت که پوند در 2014 رفت؛ بالا رفتن انتظارات برای افزایش نرخ بهره ولی سرانجام سقوط به دلیل انصراف فدرال رزرو از این اقدام به دلیل هراس از توقف رشد اقتصادی در یک محیط با تورم پایین.
                      آیا این پیش بینی محقق خواهدشد؟!

                      نظر


                      • درود بر یکه مرد تحلیل پازلی اقتصاد

                        نشانه های پیش رویی دلار و اقتصادی با تورم ضعیف انتظاری بیش از این نخواهد رفت و در نهایت در یک مدل حرکتی محکوم به حرکت هست. معمولا پایه و اساس امورات یکسان میباشد اما شکل و تنوع در آنها باعث تمایز آنها و گیچ کردن تحلیلگر تبحر دارند.مثلا کلاشینکف ک بیس اساسی داره اما هر کشور در انواع و اقسام مدل ها تولید میکنند که هدف نهایی کارکرد آن در همه شرایط هست. حال فد چند ساله ملت رو سرکار گذاشته و هی شرایط برای افرایش نرخ بهره گذاشت و زمان خرید... در نهایت وقتی انتظارات برآورد نشود حالت معکوس در پیش خواهد گرفت که از دیدگاه بنده کلید حرکات نزولی دلار زده شده و در پایان سال شاهد یک برآیند منفی از شاخص دلار خواهیم بود
                        انتظارات

                        نظر


                        • سلام بر اساتید بنیادی
                          اگه افتخار بدید و ما را راهنمایی کنیید ممنون میشم
                          دلار در ایران را در سال جدی چگونه ارزیابی میکنیید ؟
                          همچنین اگه توفق حاصل بشه قیمت چند میشه بنظرتون؟
                          ممنون میشم
                          (( هرچه پیش از این بوده بعد از این هم خواهد بود))

                          نظر


                          • نوشته اصلی توسط PCMFund نمایش پست ها
                            درود بر یکه مرد تحلیل پازلی اقتصاد

                            نشانه های پیش رویی دلار و اقتصادی با تورم ضعیف انتظاری بیش از این نخواهد رفت و در نهایت در یک مدل حرکتی محکوم به حرکت هست. معمولا پایه و اساس امورات یکسان میباشد اما شکل و تنوع در آنها باعث تمایز آنها و گیچ کردن تحلیلگر تبحر دارند.مثلا کلاشینکف ک بیس اساسی داره اما هر کشور در انواع و اقسام مدل ها تولید میکنند که هدف نهایی کارکرد آن در همه شرایط هست. حال فد چند ساله ملت رو سرکار گذاشته و هی شرایط برای افرایش نرخ بهره گذاشت و زمان خرید... در نهایت وقتی انتظارات برآورد نشود حالت معکوس در پیش خواهد گرفت که از دیدگاه بنده کلید حرکات نزولی دلار زده شده و در پایان سال شاهد یک برآیند منفی از شاخص دلار خواهیم بود
                            انتظارات
                            درود بر شما

                            دقیقاً همین گونه است. بسیار بعید می دانم فدرال رزرو بخواهد با افزایش نرخ بهره در مقیاس قابل توجه، در جهانی که همه بانک های مرکزی در حال جنگ ارزی به منظور کاهش ارزش پولی ملی خود هستند بخواهد دروازه های جهنم را به روی اقتصاد آمریکا بگشاید.

                            نظر


                            • سلام و درود خدمت دوست عزیزمان جناب علی[br][br]سال نو مبارک[br][br]حقیقتا دلمان برای تحلیل های زیبای شما تنگ شده لطفا ما مبتدیان را با تحلیل های زیبایتان دریابید.[br][br]سپاس

                              نظر


                              • DXY - 15 min



                                شاخص دلار دیروز دوباره کوشید تا سطح 98.63 را فتح کند که نتوانست و وارد یک کانال نزولی شده است. در حال حاضر در محدوده سقف کانال خود و کف کانال شکسته شده قبلی و یک منطقه تبدیل سطوح قرار داشته و انتظار نزول داریم.

                                نظر

                                پردازش ...
                                X