اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

درددل های بازاری

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • نوشته اصلی توسط PCMTrader نمایش پست ها
    سلام

    یک طرح بنظرم خوب توی ذهنم هست بر مبنای اندیکاتور atr که شوک های حرکتی رو قبل از وقوع تخمین میزنه و کاربردهای جانبی هم میتونه داشته باشه، اگر کسی میتونه توی این زمینه کمک کنه یک ندا بده.

    با تشکر


    با 2-3 روز تاخیر الوعده وفا

    جدولی نیاز داریم که این موارد را به عنوان ورودی بگیرد:

    1. ATR 22
    2. ATR 10
    3. ATR 5
    4. ATR 3
    5. Last Day Range
    6.Today Range

    ATR
    محدوده نوسان روزانه یا همان Average True Range هست و عدد جلویش روز می باشد یعنی ATR22 یعنی میانگین محدوده نوسان 22 روز گذشته.
    گزینه پنجم محدوده نوسان روز گذشته میباشد. و گزینه ششم محدوده نوسان فعلی روز می باشد مثلا الان ساعت 3 بعد از ظهر است و قیمت معادل 40 پیپ نوسان کرده است.....

    در گام اول یک اندیکاتور می خواهیم که 6 لول داشته باشد و حساسیت لایه ها بالا باشد که بتواند یک محدوده اختلافی کم در چند 4-5 پیپ را با فاصله از هم نشان دهد تا تفکیک شود.
    هر گزینه یک لول را نشان دهد.

    اگر گزینه 5 ام ما یعنی نوسان روز قبل کوچک تر تمام 4 گزینه اول باشد یعنی بازار رکودی داریم و ترجیحاً دنبال نوسانات بزرگ در بازار نباشیم. در این حالت محدوده نوسان روز جاری را حاصل ضرب نوسان روز قبل در میانگینی از 4 دوره قبل محاسبه می کنیم و انتظار داریم بازار امروز در همین محدوده محاسبه شده نوسان کند و ترجحاً معاملات ترندی در این مدل نمی گنجد و بازار بیشتر تمایل به درجا زدن دارد.(تفسیرش در آینده به طور کامل تشریح می شود)
    اما اگر گزینه 5 ام ما بزرگ تر از هر کدام از آن 4 دوره قبل باشد بازار پر قدرتی داریم که می توان دنبال حرکات قوی روزانه در بازار بود و بهرتین گزینه ها برای معامله گری می باشد.
    حال وظیفه اندیکاتور ورژن 1 اش چیست؟
    ما باید ATR را در دوره های مختلف روزانه بخوانیم یعنی 22 روزه(یک ماه)، 10 روزه(دو هفته)، 5 روزه(یک هفته) و 3 روزه(نصف هفته). این اعداد را ذخیره کند و هر روز اول وقت در خود نگاه دارد. کار بعدی این است محدوده نوسان روز قبل را بگیرد مثلاً 85 پیپ و در خود ذخیره کند. حال عملیات محاسباتی انجام دهد بدین شکل که عدد روز قبل را با هر یک از اعداد 4 دوره قبل مقایسه کند اگر از همه اعدادش بزرگ تر بود بازار احتمالاً برای امروز هم پر شتاب هست و در اندیکاتور ثبت کند Sharp (باکس سمت چپ ) اگر از هر 4 دوره قبل کمتر بود ثبت کند Slow و چنانچه از برخی کمتر و از برخی بیشتر بود ثبت کند Medium
    بنابراین باکس سمت چپ ما سه حالته است و سه گزینه با محاسبات بدست می آید.
    در باکس وسط نوسان روز قبل به پیپ درج می شود یعنی چند پیپ نوسان نموده است مثلاً اگر روز قبل 85 پیپ نوسان کرده ثبت کند 85 پیپ.
    در باکس سمت راست که حساسیت بالایی دارد محاسبات احتمالی نوسان امروز هست یک میانگینی از 4 دوره قبل انجام گیرد در نوسان روز قبل لحاظ شود. مثال:
    دوره 22 روزه 80 پیپ
    دوره 10 روزه 70 پیپ
    دوره 5 روزه 75 پیپ
    دوره 3 روزه 75 پیپ
    روز قبل 80 پیپ
    میانگین 4 دوره قبل می شود حاصل جمع 80+70+75+75 تقسیم بر 4 که می شود 75 پیپ. حال نوسان روز قبل که 80 هست را بر نوسان میانگین که 75 هست تقسیم می کنیم که می شود 1.06 و بعد ضربدر نوسان روز قبل می کنیم که می شود 85 پیپ.
    بنابراین انتظار داریم امروز 85 پیپ نوسان داشته باشیم.
    حال بسته به اینکه در طول روز کجای بازار هستیم حد بالا و پایین احتمالی روز را تخمین میزنیم.
    مثلا فرض کنید یورو دلار از 1.3000 بازگشایی شده و تا 1.3020 بالا رفته و ریخته الان 1.2990 هست و اکنون مجدوده 1.3000 هست حال چگونه حد بالا و پایین محاسبه شود؟ ما تا اینجای روز 30 پیپ نوسان داشتیم یعنی از 1.2990 تا 1.3020 (سقف و کف روزانه تا ان لحظه از روز) و برای اینکه به نوسان 85 پیپی محاسبه شده برسیم باید 55 نوسان دیگر باز کنیم که این 55 تا را به 1.3020 اضافه می کنیم و از 1.2990 کم می کنیم بنابراین حد نوسان روز ما 1.3075 و 1.2935 بدست می آید. حال اگر یک تحلیلی مبنی بر رشد بازار داشته باشیم و قیمت فعلی ما 1.3000 بود برای نوسان امروز رشد تا 1.3075 محتمل خواهد بود.
    در باکس سمت راست قیمت فعلی وسط و تراز محاسباتی بالا در بالا و تراز محاسباتی پایین در پایین درج شود.
    CP: Current Price
    UP: Up Pcice
    DP: Down Price
    فعلاً تا اینجا را داشته باشیم و دوستانی که اعلام آمادگی کردند برای اندیکاتور اقدام کنند تا ورژن های بعدی یک مقدار فنی تر باشیم.

    فعلاً تا اینجا را داشته باشیم و دوستانی که اعلام آمادگی کردند برای اندیکاتور اقدام کنند تا ورژن های بعدی یک مقدار فنی تر باشیم.


    .::در ترید آرامش حرف اول را می زند::.
    https://telegram.me/Cyclicalwaves
    https://telegram.me/NimaAzaadi




    نظر


    • عالی بود نیما جان .
      دست مریزاد .
      تو با خدای خود انداز کار و دل خوش دار
      که رحــ ـم اگر نکند مدعـی ، خدا بکنـــد

      نظر


      • مهندس جان مرسی

        من که برنامه نویسی ام کیو ال سردر نمیارم و سیستم کاریم طوری نیست که نیاز بخوام پیدا کنم منتهی اگر نیاز دارید و کسی نیست اینکار انجام بده یک دوست دارم که میتونه راه بندازه ... حالا هزینه ای هم بخواد خودم بهش شیرینی میدم

        ساختار دلار استرالیا به دلار ایالات متحده نگاه کردید؟ ساختاری اصلاحی واضحی در تایم ساعتی داشت که اینقدر واضح بود که این موقعیت ها حتی گذاشتنش واسه من در فروم سخته چرا که یه چیز خیلی واضح نیاز به حرف زدن نداره ... حالا با هر سیستمی که ادم کار میکنه هارمونیک زیگزاگ مهندس یزدی ، روش یک دو سه... میشد تریگر زد !

        منو ساختن واسه مراحل سخت که تحلیل مشکله بیام پست تحلیلی درج کنم منظورم موج های چهار کامپلکس... اینهاست.

        دقت کرده باشید بازدهی هفته قبل به سود دلار امریکا و به ضرر دلار استرالیا رود منتهی از قیمت جاری که در اشباع فروش بود نمیشد تریگر زد و باید منتظر یک فرصت ایده آل برای فروش می نشستید.

        به عقیده دارم که رو پول الکی نباید ریسک کرد اونم از رو تعصب و لجبازی با یک ایندکس یا شاخص که باید باید بریزه... فاندامنتال این گفته تولید ناخالص اینه ... سیاست پولی به امانه ... خط روند اینه و کندل انگولفینگ زده ... خلاصه با کله خشکی بری جلو...

        من نفسم بریدن اومد و نتونستم منظورم به عزیزان برسونم بابا به خودت بیاموز که هر چارتی ارزش دیدن ندارد ...

        در طول روز تلفن من مداوم رو تماس هست ... تنها حرفم اینه منطقی باشید و طبق اصول و سیستم کاری پوزیشن بگیر و اگر قواعد رعایت کردی باشی ولو که استاب بخوری نگرانی نداره...

        تماس میاد که فلانی به جان فلان فلان به دادم برس همینقدر پول بیشتر ندارم ... دپوزیتم وام بوده فلان بوده... خوب عزیزم مگه حرف اول و آخر تریدرهای موفق این نیست که مدیریت ریسک و سرمایه رعایت کنید؟ حالا که اینجوره من تاپیک زیرزمینی که استارت زدم در این زمینه از مدیران انجمن میخوام که بیارن در فضای عمومی تا من استارت این بزنم... میخوام بر حسب نوشته های بنت ای مکدوول برم جلو...

        شاید راهگشای خیلی افراد شد ...

        ارادت
        آموزش مالتی مدیا تحلیل فاندامنتال ( بنیادی )

        چه فرقی می کند یا من از این طوفان...به ساحل می رسم یا موج یا قایق


        نظر


        • سلام

          روز بخیر

          یک سوال چالشی:

          فرض کنیم در یک جای رندوم از یک جفت ارزی هستیم اگر به ما بگویند رشد 300 پیپی از این نقطه حتمی است چقدر احتمال دارد که آن جفت ارز معادل 50 پیپ بیشتر یعنی 350 پیپ رشد نکند؟

          منتظریم!
          .::در ترید آرامش حرف اول را می زند::.
          https://telegram.me/Cyclicalwaves
          https://telegram.me/NimaAzaadi




          نظر


          • وقتس میگن حتمیه باید دلیلش رو بدونیم چون همینجوری نمیشه که!!!! ولی طبق یه محاسبه آماری(احتمال)میشه تشخیص داد

            نظر


            • آقای ..... امروز برادرم شما رو در نمایشگاه دیده بود وسوالاتی از شما کرده بود من هم چند روز گذشته یه مطلب نوشتم که صندوقتون باز نبود !یه مطلب شخصی بود چطوری میتونم با شما ارتباط بر قرارکنم؟

              نظر


              • نوشته اصلی توسط داود$ نمایش پست ها
                آقای ..... امروز برادرم شما رو در نمایشگاه دیده بود وسوالاتی از شما کرده بود من هم چند روز گذشته یه مطلب نوشتم که صندوقتون باز نبود !یه مطلب شخصی بود چطوری میتونم با شما ارتباط بر قرارکنم؟
                شما رو به عنوان دوست ادد کردم، قبول کنید بعد میتونید پیام خصوصی بدید.
                .::در ترید آرامش حرف اول را می زند::.
                https://telegram.me/Cyclicalwaves
                https://telegram.me/NimaAzaadi




                نظر


                • نوشته اصلی توسط PCMTrader نمایش پست ها
                  سلام

                  روز بخیر

                  یک سوال چالشی:

                  فرض کنیم در یک جای رندوم از یک جفت ارزی هستیم اگر به ما بگویند رشد 300 پیپی از این نقطه حتمی است چقدر احتمال دارد که آن جفت ارز معادل 50 پیپ بیشتر یعنی 350 پیپ رشد نکند؟

                  منتظریم!
                  درود استاد،

                  به نظرم کمتر از 10% . حرکت بازار مانند پدیده های فیزیکی است و لذا قانون اینرسی نیز به نظرم در این مورد صادق است. اینرسی حرکت عظیمی که 300 پیپ باعث پیشروی بشود، به نظرم آن 50 پیپ را هم خواهدبرد.

                  البته شخصاً اعتقاد دارم بدون درنظر گرفتن پارامتر زمان نمی شود تحلیل دقیقی داشت. این 300 پیپ در 1 ساعت طی شده یا 5 ساعت؟! به نظرم بایستی مفهومی به نام پیپ/ثانیه تعریف شود.

                  با احترام

                  نظر


                  • نوشته اصلی توسط PCMTrader نمایش پست ها
                    سلام

                    روز بخیر

                    یک سوال چالشی:

                    فرض کنیم در یک جای رندوم از یک جفت ارزی هستیم اگر به ما بگویند رشد 300 پیپی از این نقطه حتمی است چقدر احتمال دارد که آن جفت ارز معادل 50 پیپ بیشتر یعنی 350 پیپ رشد نکند؟

                    منتظریم!

                    باسلام

                    اینها دو پیشامد مستقل هستند یعنی احتمال پیشامد دوم ( احتمال رشد نکردن 50 پیپسی ) مستقل از احتمال پیشامد اول ( احتمال حتمی رشد 300 پیپسی ) است. پس برای حل این مسئله احتمالی کافیست احتمال عدم رشد 50 پیپسی به تنهایی محاسبه شود. یعنی صورت مسئله اینطوری خلاصه میشه : " احتمال عدم رشد 50 پیپسی از یک نقطه ( قیمت ) چقدر است ؟ "
                    بدون اضافه نمودن هیچ جزئیات دیگری به این مسئله احتمالی , با توجه به ماهیت این بازار , نظر حقیر جواب احتمال 50% است.

                    ارادت

                    نظر


                    • نوشته اصلی توسط realfx نمایش پست ها
                      باسلام

                      اینها دو پیشامد مستقل هستند یعنی احتمال پیشامد دوم ( احتمال رشد نکردن 50 پیپسی ) مستقل از احتمال پیشامد اول ( احتمال حتمی رشد 300 پیپسی ) است. پس برای حل این مسئله احتمالی کافیست احتمال عدم رشد 50 پیپسی به تنهایی محاسبه شود. یعنی صورت مسئله اینطوری خلاصه میشه : " احتمال عدم رشد 50 پیپسی از یک نقطه ( قیمت ) چقدر است ؟ "
                      بدون اضافه نمودن هیچ جزئیات دیگری به این مسئله احتمالی , با توجه به ماهیت این بازار , نظر حقیر جواب احتمال 50% است.

                      ارادت
                      مساله را به اشتباه تغییر دادید

                      اتفاقاً 300 تا رشد به 50 تا رشد بعد از ان ارتباط معنا داری دارد! و مساله اصلی همینجاست و شما نیم توانید دو پدیده را کاملاً مستقل کنید.
                      .::در ترید آرامش حرف اول را می زند::.
                      https://telegram.me/Cyclicalwaves
                      https://telegram.me/NimaAzaadi




                      نظر


                      • نوشته اصلی توسط PCMTrader نمایش پست ها
                        مساله را به اشتباه تغییر دادید

                        اتفاقاً 300 تا رشد به 50 تا رشد بعد از ان ارتباط معنا داری دارد! و مساله اصلی همینجاست و شما نیم توانید دو پدیده را کاملاً مستقل کنید.

                        چگونه نشان می دهید این دو پیشامد به هم وابسته هستند و مستقل نیستند ؟

                        نظر


                        • با سلام.به نظر من بستگی به هیجان بازار و این که این 300 pip رو در چه مدت زمانی طی کرده مثلا در یک ساعت یا طی دو روز. اگر در طی زمان کوتاهی طی کند امکان این که 50 pip بیشتر طی کند بسیار زیاد است

                          نظر


                          • <p>
                            نوشته اصلی توسط PCMTrader نمایش پست ها
                            سلام روز بخیر یک سوال چالشی: فرض کنیم در یک جای رندوم از یک جفت ارزی هستیم اگر به ما بگویند رشد 300 پیپی از این نقطه حتمی است چقدر احتمال دارد که آن جفت ارز معادل 50 پیپ بیشتر یعنی 350 پیپ رشد نکند؟ منتظریم!
                            سلام من وقتی میخواهم ذهنم باز بشه هندسه حل میکنم وقتی می خوام منطقم قوی بشه جبر و آنالیز حل میکنم اما وقتی می خواهم قوه تخیل و ابتکارم بره بالا آمار احتمال حل میکنم شما میفرمایید 300 پیپ رشد حتمی است اگر پیپ ها را پیوسته بگیریم یعنی کسری از پیپ یعنی یکدهم پیپ داشته باشیم یک خورده سخت میشه اما اگر پیپ ها بصورت پلکانی باشد احتمالش ضعیفه چون 50 در صد احتمال دارد از پیپ 301 بازار برگرده و همچنین 50 درصد از پیپ 302 و به همین ترتیب چون 50 بار نصف میشه احتمالش مساوی 50/50 حدودا یک درصد!</p>
                            ویرایش توسط ebrahimi : https://www.traderha.com/member/4021-ebrahimi در ساعت 05-09-2013, 10:09 PM
                            برد کشتی آنجا که خواهد خدای ... وگر جامه بر تن درد ناخدای

                            نظر


                            • یک سوال
                              آن نظریه که حتمی بودن رشد تا 300 پیپ را پیش گویی ( دقت کنید نه پیش بینی) کرده ایا نمی توانسته رشد 350 پیپی را هم پیش گویی کند؟

                              نظر


                              • نوشته اصلی توسط realfx نمایش پست ها
                                باسلام

                                اینها دو پیشامد مستقل هستند یعنی احتمال پیشامد دوم ( احتمال رشد نکردن 50 پیپسی ) مستقل از احتمال پیشامد اول ( احتمال حتمی رشد 300 پیپسی ) است. پس برای حل این مسئله احتمالی کافیست احتمال عدم رشد 50 پیپسی به تنهایی محاسبه شود. یعنی صورت مسئله اینطوری خلاصه میشه : " احتمال عدم رشد 50 پیپسی از یک نقطه ( قیمت ) چقدر است ؟ "
                                بدون اضافه نمودن هیچ جزئیات دیگری به این مسئله احتمالی , با توجه به ماهیت این بازار , نظر حقیر جواب احتمال 50% است.

                                ارادت
                                نوشته اصلی توسط PCMTrader نمایش پست ها
                                مساله را به اشتباه تغییر دادید

                                اتفاقاً 300 تا رشد به 50 تا رشد بعد از ان ارتباط معنا داری دارد! و مساله اصلی همینجاست و شما نیم توانید دو پدیده را کاملاً مستقل کنید.
                                در حالت کلی به نظر بنده رشد 300 پیپ و رشد 50 پیپ دو متغیر تصادفی است. و حرف شما درست ولی تو بازار مالی و اون هم بصورتی که در صورت سوال مطرح شده مستقل دونستن پیشامد ها اشتباه به نظر میاد...

                                تکنیکالیش رو مثال بزنم. مگه ما نمیگیم اگه فلان مقاومت رو شیکوند تا فلان جا میره و یا مثلا اگر سطح فلان اکسپنشن رو رد کرد تا سطح .... یا طی فاصله بین پیوت ها . . .

                                پس به نظر میرسه نمیشه اینها رو چندان مستقل دونست!

                                و از اون طرف اگر بخوایم سوال رو یه احتمال شرطی در نظر بگیریم . . . :-؟ عجب سوال جلبی !!!

                                و یا شاید اگر اینها رو توزیع احتمال در نظر بگیریم . . . همیشه با جلد دوی کتاب آمارمون مشکل داشتم:دی

                                پ.ن : میگم . . . دقت کردین نسبت 50 و 300 رو ؟؟؟ یکم یاد اعداد فیبوناچی نمی افتین؟؟؟؟ 300 تقسیم به 50 میشه 1.666666 که نسبتیه که بین اعداد چهارم و پینجم فیبو برقراره . . . و همونطور که هممون میدونیم همگرا به 1.618

                                یعنی نیمای عزیز این سوال رو همینجوری مطرح کرده ؟؟؟! هیچ چی تو بازار اتفاقی نیست!!!

                                با اینکه اینا رو چندان از هم منفک نمیدونم ولی شاید باید یکم تکنیکی تر نگاه کنیم تا ریاضیاتی!! همم؟ نظرتون چیه؟
                                ویرایش توسط zooze : https://www.traderha.com/member/7268-zooze در ساعت 05-09-2013, 11:01 PM

                                نظر

                                پردازش ...
                                X