اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

درددل های بازاری

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • ا بررسی چگونگی انتشار اطلاعات شرکت ها روی سامانه کدال
    آقای معتمد، سواد مالی بازار را به سخره گرفته اند!


    پالایش نفت بندرعباس نیز در حالی طی مدت زمان طولانی طی سال گذشته با رشد قیمتی همراه شد و مدیران "شبندر" به طور مکرر طی نامه ارسالی شفاف سازی روی سامانه کدال خبر از عدم تغییر با اهمیت در وضعیت سودآوری این مجموعه می دادند که "شبندر" پس از رشد قیمتی قابل توجه سهام شرکت، پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی جاری خود را همراه با تعدیل مثبت سود برآوردی ارایه کرد و بدین ترتیب برخلاف اظهارات خود در نامه شفاف سازی عمل کرد.
    فعالان و تحلیلگران بازار سرمایه در حالی همواره اطلاعات و صورت های مالی شرکت های بورسی طی عملکرد میان دوره ای را یکی از مستندات موجود جهت انجام تحلیل و سرمایه گذاری در بورس قرار می دهند که به نظر می رسد به تدریج این گزارشات تنها با هدف اجرای ظاهری تعهدات و در قالب اعداد و ارقام نه چندان واقعی از سوی مدیران برخی مجموعه های بورسی تهیه و به سازمان بورس ارایه می شود، به گونه ای که دیگر نمی توان به گزارشات منتشر شده روی سامانه کدال اتکا کرد.


    براساس گزارش بورس نیوز، در این گزارش در نظر داریم به نحوه ارایه گزارشات از سوی برخی شرکت های بورسی همچون "وخارزم"، "فایرا"، "رمپنا"، "حسینا"، "شتران" و در نهایت "خپارس" و اتفاقات نامتعارفی که در این مجموعه ها رخ داده، بپردازیم. صورت های مالی که از سوی مدیران این شرکت ها تهیه و بررسی شده و از زیر ذره بین نهادهای ناظر نیز عبور کرده است، اما حکایت از عدم اجرای درست و دقیق تعهدات مدیران شرکت های مذکور و نیز نهادهای ناظر دارد.

    متولیان بازار سرمایه در حالی نظارت بر ارایه گزارشات شرکت های بورسی را یکی از وظایف مهم خود می دانند که که بارها و بارها سهامداران و فعالان بازار سرمایه تقاضای خود را مبنی بر رسیدگی به شکایات سهامداران به مدیران و مسئولان ذیربط ارایه نموده اند، حال آنکه این افراد تنها بر وظیفه نظارت بر نحوه انتشار گزارشات اصرار داشته اند که به نظر می رسد این امر نیز به درستی انجام نپذیرفته است.

    توقف نماد یک طرف قرارداد خرید نیروگاه "وبصادر"

    شرکت سرمایه گذاری خوارزمی در حالی درصدد خرید نیروگاه تحت تملک بانک صادرات ایران برآمده که نماد معاملاتی "وخارزم" به دلیل بررسی آثار مثبت ناشی از انجام این امر بر وضعیت سودآوری شرکت از ششم فرودین ماه سال جاری تاکنون متوقف شده، حال آنکه نماد معاملاتی طرف قرارداد یعنی بانک صادرات ایران متوقف نشده و روند معاملاتی "وبصادر" طی دوره مذکور تداوم داشته است.

    اما سوالی که در این خصوص مطرح می شود این است که در صورتی که خرید نیروگاه بانک صادرات توسط سرمایه گذاری خوارزمی بر وضعیت خریدار تأثیر می گذارد و نماد معاملاتی آن نیز درست به همین دلیل متوقف می شود، آیا این تأثیرپذیری یک طرفه بوده و هیچ تغییراتی را بر وضعیت طرف دیگر قرارداد یعنی بانک صادرات اعمال نمی کند؟ آیا نباید نماد معاملاتی خریدار و فروشنده نیروگاه یعنی "وخارزم" و "وبصادر" همزمان متوقف می شد تا حقوق سهامداران شرکت سرمایه گذاری خوارزمی نیز ضایع نشود.

    عدم انتشار گزارش حسابرسی ویژه "فایرا"

    مورد دوم شرکت آلومینیوم ایران است که در پی درخواست سهامداران آن و تکلیف مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده طی 13 مهر ماه سال 92 مقرر شده بود که پس از بررسی مدارک و مستندات موجود "فایرا"، گزارش حسابرسی ویژه در خصوص خرید پودر آلومینا و آند و نیز ارزیابی عملکرد شرکت بابت فعالیت های بازرگانی در بخش فروش شمش آلومینیوم و ضایعات، در جلسه ای با حضور سهامداران ارایه و بررسی شود، حال آنکه این جلسه به دلیل به حد نصاب نرسیدن حاضرین در مجمع رسمیت نیافت و تغییر مدیر عامل این مجموعه حدود چهار ساعت بعد از زمان برگزاری جلسه همزمان با حسابرسی ویژه پیرامون موارد عنوان شده، شبهه بروز برخی تخلفات و نیز سوء مدیریت را برای "فایرا" به وجود آورد.

    اگرچه گزارش حسابرسی در خصوص موارد عنوان شده از سوی مدیران مجموعه مذکور تهیه شد، اما این گزارش روی سامانه کدال جهت اطلاع رسانی عموم قرار نگرفت و سهامداران حقیقی "فایرا" همچنان از نتیجه این جلسه بی خبرند.

    عدم شفافیت اطلاعاتی و درآمدی "رمپنا"

    اما در ادامه به بررسی بزرگترین مجموعه بورسی فعال در گروه پیمانکاری یعنی گروه مپنا می پردازیم، شرکتی که با تأسیس شرکت مپنا بین الملل در دبی بخش قابل توجهی از دارایی ها و درآمدهای خود را به حساب این شرکت خارجی زیرمجموعه واریز کرده و در پی آن هیچ یک از سهامداران"رمپنا" به دلیل عدم دسترسی به این اطلاعات از میزان درآمدهای این مجموعه هیچ اطلاعی ندارند.

    برهمین اساس انتظار می رود تا نهادهای ناظر اقداماتی جهت درخواست ارایه شفاف سازی توسط مدیران مسئول گروه مپنا انجام دهند تا اطلاعات واقعی موجود در این مجموعه پیمانکاری در دسترس همه سهامداران "رمپنا" قرار گیرد.

    بازدهی 249 درصدی "حسینا"

    شرکت خدمات بندری سینا نیز یکی از مجموعه هایی است که طی 27 آذر ماه سال گذشته پا به فرابورس گذاشت و بعد از دو ماه معامله سهام طی اول بهمن ماه همان سال به دلیل اعلام تعدیل مثبت سود برآوردی متوقف شد و پس از آن نیز به دلیل عدم اعلام تعدیل قابل توجه سود برآوردی خود قبل از عرضه اولیه سهام مورد توبیخ اداره تخلفات قرار گرفت. این در حالی است که نماد "حسینا" طی دوم اردیبهشت ماه سال جاری مورد بازگشایی قرار گرفت و از زمان عرضه سهام آن در فرابورس تاکنون بازدهی مثبت 249 درصدی را به سهامداران خود اعطا کرده است.

    اعلام تعدیل مثبت پس از گذر هفت روز از زمان کشف قیمت

    مورد دیگر در خصوص گران ترین سهم بازار سرمایه یعنی پالایش نفت تهران است، "شتران" در حالی طی 19 مهر ماه سال 91 در بازار فرابورس عرضه شد که مجموعه مذکور پس از گذشت هفت روز از کشف قیمت هفت هزار و 500 تومانی پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 91 خود را براساس عملکرد سه ماهه نخست همان سال با پوشش 106 درصدی اعلام کرد و نماد معاملاتی "شتران" در پی شکایت سهامداران آن مبنی بر عدم اعلام تعدیل مثبت سود برآوردی قبل از عرضه سهام در بورس به مدت شش ماه متوقف ماند. سرانجام نیز طی 10 اردیبهشت ماه سال 92 با رشد قیمتی بیش از 677 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت و بدین ترتیب گران ترین سهم بازار سرمایه شد.

    تناقض در رفتار و اظهارات مدیران "شبندر"

    پالایش نفت بندرعباس نیز در حالی طی مدت زمان طولانی طی سال گذشته با رشد قیمتی همراه شد و مدیران "شبندر" به طور مکرر طی نامه ارسالی شفاف سازی روی سامانه کدال خبر از عدم تغییر با اهمیت در وضعیت سودآوری این مجموعه می دادند که "شبندر" پس از رشد قیمتی قابل توجه سهام شرکت، پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی جاری خود را همراه با تعدیل مثبت سود برآوردی ارایه کرد و بدین ترتیب برخلاف اظهارات خود در نامه شفاف سازی عمل کرد.

    "خپارس" و عدم تأثیرپذیری از تخصیص ارز مبادله ای

    و اما نمونه آخر نامه شفاف سازی شرکت پارس خودرو است که در پی اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تخصیص ارز مبادله ای به خودروسازان، طی ارسال نامه شفاف سازی روی سامانه کدال اظهار داشت که اختصاص ارز مبادله ای هیچ تأثیری بر وضعیت سودآوری شرکت نخواهد داشت، چراکه این مجموعه درصدد داخلی سازی محصولات بوده و علاوه بر آن نیز میزان مصارف ارزی مورد نیاز خود را نیز طی سال گذشته با ارز آزاد خریداری و ذخیره نموده است.

    نامه شفاف سازی شرکت پارس خودرو در حالی طی صبح روز گذشته توسط مدیر عامل شرکت تهیه شده و به سرعت به تأیید نهادهای ناظر ذیربط رسیده که طی عصر همان روز جهت اطلاع رسانی عموم روی سامانه کدال منتشر شده است. از این رو، در صورتی که مسئولان ذیربط از توانایی دریافت نامه شفاف سازی از مجموعه های بورسی با سرعت این چنین برخوردارند، چرا چنین اقدامی را در خصوص سایر شرکت های بورسی که ابهاماتی در وضعیت سودآوری و روند معاملاتی سهام آنها وجود دارد، نمی کنند؟ و درخواست آخر اینکه در صورتی که نامه مذکور مورد تأیید نهادهای ناظر است، لطفاً مستندات خود را در خصوص صحت این امر ارایه فرمایید.

    چراکه با نگاهی به صورت های مالی مجموعه مذکور به وضوح مشخص می شود که این مجموعه در حالی موجودی کالا ندارد و مصارف ارزی آن طی سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که "خپارس" خبر از برنامه های آن جهت داخلی سازی محصولات می دهد.

    مدیران مربوطه، لطفاً پیگیری کنید

    در پایان درخواستی که از نهادهای ناظر همچون اداره نظارت بر ناشران بورسی و رییس اداره نظارت بر بازارهای بورس و فرابورس داریم، پیگیری صحت و سقم اظهارات مدیر عامل شرکت پارس خودرو در نامه شفاف سازی مذکور است و در صورتی که نامه مذکور مورد تأیید مسئولان ذیربط قرار ندارد اقدامات لازم را جهت پیگیری این امر انجام دهند تا حقوق سهامداران تضییع نشود.

    نظر


    • رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تشریح کرد
      اهداف صندوق توسعه بورس/ تأسیس صندوق.های تخصصی در دستور کار
      صالح.آبادی گفت: صندوق توسعه بازار سرمایه از سال 91 و با هدف تقویت نقدشوندگی و ثبات راه.اندازی شد و موضوعی که اخیرا پیگیری شد، تقویت منابع مالی صندوق برای ایفای نقش مؤثرتر، ازجمله در زمینه بازارگردانی سهام در بازار بود.







      ،. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در با پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، ضمن بیان توضیحاتی در خصوص سیاست ها و سازوکارهایی که در کشورها برای اعتماد بخشی و تقویت بازار سرمایه اتخاذ می شود، به برخی سوالات درخصوص نحوه فعالیت صندوق توسعه در بازار سرمایه کشور پاسخ داد. صالح آبادی با اشاره به اینکه دولت ها و سیاست گذاران بازار سرمایه عمدتا در شرایط خاص، سیاست هایی را برای تقویت بازار سرمایه، شرکت ها و بنگاه های اقتصادی به اجرا می گذارند، افزود: این سیاست ها بگونه ای اجرایی می شود که ضمن حفظ نقدشوندگی بازار، رفتارهای هیجانی سرمایه گذاران مدیریت شود. وی در تشریح روش های تقویت و توسعه بازار سرمایه گفت: یکی از این روش ها، تشکیل صندوق های ثبات یا توسعه در بازار سرمایه است که چنین روشی، در کشورهایی همچون چین، تایوان، هنگ کنگ، روسیه و برخی کشورهای دیگر به اجرا گذاشته شده و سیاست گذاران بازار سرمایه با تأسیس این صندوق ها، توانسته اند به افزایش نقدشوندگی و تعادل بخشی بازار و نیز جلوگیری از رفتارهای هیجانی کمک کنند. تقویت منابع صندوق توسعه توسط حقوقی.ها، به معنای دخالت دولت نیست سخنگوی سازمان بورس بازارگردانی رسمی سهام را از دیگر روش های تقویت قابلیت نقدشوندگی سهام در بازار سرمایه دانست و ضمن مقایسه کارکرد صندوق های توسعه یا ثبات بازار سرمایه با بازارگردان ها افزود: این دو راهکار، نقش متفاوت در بازار سرمایه بازی نمی کنند، بلکه نقش مکمل یکدیگر را دارند و هدف هر دو، حفظ ثبات و نقدشوندگی در بازار سرمایه است، البته صندوق های ثبات کارایی بیشتری در این موارد دارند، اما در مجموع در برخی کشورها هر دوی این روش ها و در برخی دیگر از طریق یک روش اهداف فوق مورد توجه قرار می گیرد. دبیر شورای عالی بورس در پاسخ به اینکه آیا سیاست اخیری که درخصوص تقویت صندوق توسعه بازار سرمایه توسط سازمان بورس به اجرا گذاشته شد و نیز توصیه وزیر اقتصاد به حقوقی ها برای تقویت منابع صندوق، به معنای دخالت دولت در بازار سرمایه است، افزود: این موضوع از دو منظر قابل بررسی است، اولاً اینکه دولت هیچگونه منابعی وارد بازار سرمایه نکرده است، در واقع این سهامداران حقوقی بزرگ هستند که منابعشان در صندوق توسعه بازار سرمایه است و با ورود منابع جدید به این صندوق، به منافع بلندمدت فکر می کنند و قصدشان برقراری ثبات بلندمدت بازار سرمایه است تا اگر بازار در مقاطعی رفتارهای هیجانی داشت، این صندوق بتواند نقدشوندگی بازار سرمایه را تأمین کند و این رویکرد، به هیچ وجه مداخله دولت تلقی نمی شود، ضمن اینکه تأمین کنندگان منابع صندوق توسعه بازار سرمایه، همان سهامداران حقوقی بزرگ مانند بانک ها، بیمه ها و شرکتهای سرمایه گذاری هستند که برای حفظ ارزش دارایی های خود، منابع صندوق را به عنوان عاملی برای حفظ ثبات و نقدشوندگی بازار، تقویت میکنند و البته، علاوه بر بحث بازارگردانی و تقویت نقدشوندگی سهام، اهداف سودآوری و تأمین منافع ذینفعان را نیز مدنظر دارند. راه اندازی صندوق های تخصصی برای بازارگردانی سهام، در دستور کار صالح آبادی در تشریح نکته دوم درخصوص صندوق توسعه بازار سرمایه گفت: این صندوق از سال 91 و با توجه به اینکه خلأ چنین نهادی برای تقویت نقدشوندگی بازار و جلوگیری از رفتارهای هیجانی احساس میشد، راه اندازی شد و موضوعی که اخیرا پیگیری شد، تقویت منابع صندوق برای ایفای نقش بهتر و مؤثرتر، از جمله در زمینه بازارگردانی سهام در بازار بود، البته این برنامه وجود دارد که در کنار صندوق فعلی، صندوق های جدید تخصصی و با رویکرد بازارگردانی سهام صنایع مشخص، راه اندازی شود که سهامداران عمده روی صنایع مختلف مدنظر خود، فعالیت بازارگردانی داشته باشند و به این ترتیب، شاهد فعالیت گسترده تر و حرفه ای تر صندوق های توسعه بازار سرمایه در بورس باشیم. وی با تأکید بر اینکه نه دولت و نه شخص وزیر اقتصاد به هیچ وجه مد نظرشان تزریق پول از منابع دولتی به بازار سرمایه نبوده است، خاطر نشان کرد: اقدام اخیر، در واقع هماهنگی خوبی بود که با سهامداران حقوقی بزرگ بازار در راستای تقویت منابع صندوق توسعه بازار سرمایه صورت گرفت. رییس سازمان بورس در عین حال، خاطرنشان کرد اصل موضوع حمایت دولت از سهامداران و تقویت بازار سرمایه در سایر کشورها نیز مدنظر دولت ها بوده و دولت ها، اغلب متناسب با شرایطی که بعضا در بازار سرمایه ممکن است به وجود بیاید، سیاست هایی را در راستای رفع نگرانی سهامداران و بهبود شرایط بازار اتخاذ می کنند، بنابراین نباید اینطور تصور شود که تحت هیـچ شرایطی، دولت اجازه ورود به بازار سرمایه و اعمال سیاست های حمایتـی در این بازار را ندارد. هدف صندوق، تقویت نقدشوندگی سهام است نه رشد شاخص دبیر شورای عالی بورس با بیان اینکه صندوق توسعه بازار سرمایه، به هیچ وجه بدنبال مثبت نگه داشتن بازار بطور تصنعی نیست، خاطر نشان کرد: بازارگردانی به معنی حمایت قیمتی از سهام نیست، بلکه تقویت قابلیت نقدشوندگی سهام مبتنی بر ارزش ذاتی آنهاست، به این مفهوم که اگر قیمت سهمی بی دلیل و بدون پشتوانه منطقی، در حال افزایش است، صندوق با عرضه آن سهم مانع افزایش قیمت شود و بالعکس، اگر سهمی بی دلیل زیر قیمت ارزش ذاتی در حال معامله است، با تقویت جانب تقاضا بتواند سهم را در محدوده ارزش ذاتی کنترل کند، بدین ترتیب هم نقدشوندگی در بازار ایجاد می شود و هم از بروز نوسانات کاذب در بازار جلوگیری خواهد شـد. سخنگوی سازمان بورس تأکید کرد: خوشبختانه حجم و ارزش معاملات و کارایی بازار سرمایه آنقدر افزایش پیدا کرده است که اینگونه حمایت ها، اساسا نمی تواند منجر به تغییر کاذب در بازار شود، به علاوه هر سهم ارزش ذاتی مشخص خود را دارد و نیروی عرضه و تقاضا در بازار، تعیین کننده قیمت سهام هستند، بنابراین نوع ورود صندوق به بازار قطعا با این هدف نیست که هر روز، شاخص را بالا و پایین ببرد و تغییر کاذب در قیمت سهام ایجاد کند. اطمینان بخشی به بازار و کاهش ریسک سیستماتیک، دو اولویت کلیدی وی با بیان اینکه امروز در بسیاری از بورس های بزرگ دنیا، مثل بورس نیویورک سازوکار بازارگردانی سهام حاکم است، افزود: اگر در این بورس ها بازارگردانی صورت میگیرد، اصلا به این معنا نیست که با عملیات بازارگردانی، بورس لزوما مثبت می شود، چراکه مثبت شدن بازار به متغیرهای بنیادی شرکت ها، سودآوری شرکت ها و شرایط واقعی اقتصاد برمی گردد و این مجموعه عوامل، قیمت ها را در بازار سرمایه تعیین می کند، بنابراین عملکرد صندوق توسعه بازار را نیز باید در راستای این کارکرد، مدنظر قرار داد. رییس سازمان بورس با بیان اینکه تقویت صندوق، به معنی مشارکت فعالانه سهامداران حقوقی بزرگ و عمده است، درباره دیگر مزایای این صندوق گفت: با تشکیل این صندوق به توسعه بازار سرمایه و جلب اطمینان بیشتر مردم برای ورود به بازار کمک می شود، چرا که فعالیت این صندوق منجر به جلوگیری از بروز بحران های ناشی از خروج سرمایه بخاطر نوسانات شدید در بازار شده و با تقویت ثبات در بازار سرمایه، افزایش اعتماد سرمایه گذاران خرد به بازار سرمایه و کاهش ریسک سیستماتیک بازار را بدنبال خواهـد داشت. بازارگردانی سهام، یک الزام با چندین محدودیت صالح آبادی صندوق توسعه بازار سرمایه را یک نهاد مالی دانست و در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه بازارگردانی سهام، یکی از کارکردهای اصلی صندوق است، چرا بطور مشخص تاکنون بازارگردان رسمی در بازار سرمایه ایران فعالیت نداشته است، گفت: از آنجایی که شرکت هایی که طی سال های اخیر واگذار شدند، عمدتا شرکت های دولتی بودند، دولت نمی توانست بازارگردان این شرکت ها باشد، ضمن اینکه این شرکت ها سهامدار عمده هم نداشتند تا وظیفه بازارگردانی را برعهده بگیرد، بنابراین وجود بازارگردان رسمی برای اغلب سهام طی سال های اخیر عملا امکان پذیر نبود، به علاوه تعداد زیادی از شرکت ها نیز در قالب سبد سهام عدالت واگذار شده اند که منابع مالی لازم برای بازارگردانی این گروه از سهام، عملا وجود ندارد، بنابراین اگرچه حالت مطلوب این است که شرکت ها از دولت به یک بخش غیردولتی و خصوصی واگذار شوند تا سهامدار عمده بازارگردانی سهام را به عهده بگیرد؛ اما در شرایط فعلی و با توجه به توضیحات ارائه شده، فعالیت این گونه صندوق ها در نقش بازارگردان می تواند ضمن پر کردن این خلأ، آرامش و اطمینان را در بازار و بین سهامداران ایجاد کنـد. صندوق توسعه بازار سرمایه، نهادی برای همه ذینفعان رییس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره چگونگی تقویت منابع مالی صندوق و تزریق این نقدینگی به بازار سرمایه گفت: قطعا منابع مالی صندوق به یکباره وارد بازار نخواهد شد، بلکه این منابع بصورت مستمر تقویت شده و در یک افق زمانی بلندمدت و متناسب با شرایط بازار، وارد بورس خواهد شد، زیرا صرفا برقراری ثبات کوتاه مدت در بازار مدنظر نیست و بازار سرمایه باید در بازه زمانی بلندمدت، با ثبات باشد. صالح آبادی با بیان اینکه منافع مشارکت در این صندوق، به خود نهادهای حاضر در آن برمی گردد گفت: رویکرد ذینفعان این صندوق، خرید واحدهای صندوق سرمایه گذاری (یونیت) با دید سرمایه گذاری بلندمدت است که علاوه بر ایجاد ثبات در بازار سرمایه، سهامداران صندوق را نیز از سودهای بازار منتفع میکند، بنابراین این مشارکت حقوقی ها در این صندوق، به هیچ وجه در تعارض با اهداف سودآوری آنها نخواهد بود. وی در پایان، درباره معیار ارزیابی موفقیت عملکرد صندوق توسعه بازار سرمایه خاطرنشان کرد: میزان موفقیت صندوق را نباید در لابه لای آمار و ارقام های خرید و فروش صندوق جستجو کرد، چون این صندوق مانند یک صندوق سرمایه گذرای دیگر در حال فعالیت است و بهترین ملاک برای ارزیابی این صندوق این است که در بازار شاهد نقدشوندگی سهام و ثبات نسبی باشیـم. -
      ویرایش توسط arminfar : https://www.traderha.com/member/13968-arminfar در ساعت 05-03-2014, 03:48 AM

      نظر


      • نوشته اصلی توسط arminfar نمایش پست ها
        شاید اولین چیزی که هر تحلیل گری بهش احتیاج داره، سطوح حمایت و مقاومت هستن. یکی از روش هایی که برای محاسبه سطوح حمایت و مقاومت استفاده میشه و کمتر در ایران مرسوم هست رو میخوام امروز بهش اشاره کنم.
        اجاز بدید از همون نمودار فملی با کف قیمتی 2508 ریال استفاده کنیم. اگر بخواهیم سطوح مقاومتی رو حساب کنیم به رابطه زیر نگاه کنید:












        چرا توی ماشین حساب ما این عدد در نمیاد؟
        .::در ترید آرامش حرف اول را می زند::.
        https://telegram.me/Cyclicalwaves
        https://telegram.me/NimaAzaadi




        نظر


        • نوشته اصلی توسط PCMTrader نمایش پست ها
          چرا توی ماشین حساب ما این عدد در نمیاد؟
          درسته مشکلی نداره همین عدد به دست میاد .
          پیامبر اسلام فرمودند: آنکه بدون علم به عمل برخیزد، پیش از آنکه اصلاح کند باعث تباهی می شود.

          نظر


          • نوشته اصلی توسط PCMTrader نمایش پست ها
            چرا توی ماشین حساب ما این عدد در نمیاد؟
            درود .
            نیما جان تقریبا همین عدد در میاد .

            هميشه آماتورها در امتداد يک روند قوي به دنبال الگوهاي برگشتي مي گردند...


            «قومی متفکرند اندر ره دین// قومی به گمان فتاده در راه یقین// می ترسم از آن که بانگ آید روزی// کی بی خبران راه نه آن است و نه این»



            .

            نظر


            • نوشته اصلی توسط payam154 نمایش پست ها
              درود .
              نیما جان تقریبا همین عدد در میاد .

              درسته

              حواسم نبود عدد رو به ریال میزدم ..... میزدم 2508 !

              ممنونم
              .::در ترید آرامش حرف اول را می زند::.
              https://telegram.me/Cyclicalwaves
              https://telegram.me/NimaAzaadi




              نظر


              • نوشته اصلی توسط PCMTrader نمایش پست ها
                درسته

                حواسم نبود عدد رو به ریال میزدم ..... میزدم 2508 !

                ممنونم
                با درود و عرض ادب و احترام خدمت برادر و مربی عزیز جناب اقای ازادی

                آقا نیما این مطلب را بهانه کرده و با توجه به اینکه امروز روز معلم است

                جا دارد از شما بخاطر زحماتی که در این چند ساله برای جامعه معامله گری ایران کشیده اید

                نهایت سپاس و قدر دانی را داشته باشم

                و این حقیر جز دعای خیر در حق شما و خواستار قرین بودن سلامتی و عاقبت بخیری در طول عمرتان


                کاری که در خور زحمات شما باشد ندارم و امیدوارم شاهد موفقیتهای بیشتر شما در تمام ضمینه های زندگیتان باشیم



                و این روز را به شما عزیز تبریک می گویم


                دوستان این مطلبی که بنده را جه به سطوح حمایت و مقاومت گذاشتم اصل ان از بنده نیست و با توجه به اینکه گذاشتن لینک خلاف مقررات است

                دوستانی که علاقمند هستند با سرچ عبارت (عجایب هفتگانه بازار) به اصل مطلب و صاحب اصلی این مطالب میر سن

                و میتوانن پیگیر ادامه مباجث باشن


                با نهایت احترام

                نظر


                • نوشته اصلی توسط arminfar نمایش پست ها
                  با درود و عرض ادب و احترام خدمت برادر و مربی عزیز جناب اقای ازادی

                  آقا نیما این مطلب را بهانه کرده و با توجه به اینکه امروز روز معلم است

                  جا دارد از شما بخاطر زحماتی که در این چند ساله برای جامعه معامله گری ایران کشیده اید

                  نهایت سپاس و قدر دانی را داشته باشم

                  و این حقیر جز دعای خیر در حق شما و خواستار قرین بودن سلامتی و عاقبت بخیری در طول عمرتان


                  کاری که در خور زحمات شما باشد ندارم و امیدوارم شاهد موفقیتهای بیشتر شما در تمام ضمینه های زندگیتان باشیم



                  و این روز را به شما عزیز تبریک می گویم


                  دوستان این مطلبی که بنده را جه به سطوح حمایت و مقاومت گذاشتم اصل ان از بنده نیست و با توجه به اینکه گذاشتن لینک خلاف مقررات است

                  دوستانی که علاقمند هستند با سرچ عبارت (عجایب هفتگانه بازار) به اصل مطلب و صاحب اصلی این مطالب میر سن

                  و میتوانن پیگیر ادامه مباجث باشن


                  با نهایت احترام
                  سلام مرسی دوست نازنین.

                  این مطلب رو یادمه چند وقت پیش سعید یوسفی توی سایت مطرح کرده بود اگر امکانش هست لینک اصلی رو برام توی پیام خصوصی بفرستید.

                  این مدل عددی یکی از تکنیک های ناب تحلیل هست که در کنار مدل ترسیمی میتونه بسیار مفید فایده باشه.
                  .::در ترید آرامش حرف اول را می زند::.
                  https://telegram.me/Cyclicalwaves
                  https://telegram.me/NimaAzaadi




                  نظر


                  • نوشته اصلی توسط PCMTrader نمایش پست ها
                    سلام مرسی دوست نازنین.

                    این مطلب رو یادمه چند وقت پیش سعید یوسفی توی سایت مطرح کرده بود اگر امکانش هست لینک اصلی رو برام توی پیام خصوصی بفرستید.

                    این مدل عددی یکی از تکنیک های ناب تحلیل هست که در کنار مدل ترسیمی میتونه بسیار مفید فایده باشه.
                    با درود

                    وعرض روز بخیر


                    نیما خان در پیام خصوصی اجازه اینکه لینک ارسال کنم نیست ولی شما میتوانید با سرچ عبارت


                    (عجایب هفتگانه بازار)


                    در گوگل سریع به ان لینک برسید


                    کم من امتحان کرده و فورا شما را به ان مطلب میرساند

                    دوستان با توجه به این که نیما ی عزیز از روشهای ترسیمی نام بردن من در اینجا یک سری ویدیو قرار میدهم

                    که در کل راجع به کل استراتژیها بحث شده و نگاهی نو به ما میده

                    : استراتژی های معاملاتی - سید مصطفی امام

                    حجم : 789 مگابایت

                    زمان ویدئو: 147 دقیقه

                    http://www.mediafire.com/download/qg...emam.part1.rar

                    http://www.mediafire.com/download/yb...emam.part2.rar

                    http://www.mediafire.com/download/6x...emam.part3.rar


                    لطفا هر سه را در یک فایل دانلود و دریک فایل از حالت فشرده خارج نمایید


                    با نهایت احترام

                    نظر


                    • تاپیک هایی که در بخش تحلیلی بنده بود و حالت عمومی داشت را به این بخش منتقل کردیم تا هر عزیزی که میخواد مطلب بزنه بتونه توش مطلب بزنه.
                      .::در ترید آرامش حرف اول را می زند::.
                      https://telegram.me/Cyclicalwaves
                      https://telegram.me/NimaAzaadi




                      نظر


                      • سلام دوستان

                        یکی از دوستان روز گذشته لینک این تاپیک رو برام فرستاد و حالا خوشحالم از اینکه مطالب "عجایب هفت گانه" در این تاپیک مورد توجه قرار گرفته ...

                        و چه خوب که فرصتی شد تا برای عرض ادب خدمت شما دوستان برسم ...

                        نکته ای که لازم دیدم عرض کنم این هستش که مجموعه روش های ترسیمی و جبری و نجومی که فرا گرفتم و گاهاً برای بورس ایران بومی سازی شده، شاید بیشتر از 100 روش مدل کردن باشه که توی اون تاپیک قصد داشتم 7 تا از ایده هایی که میتونن جرقه بزنن رو بگم و لذا به هیچ عنوان به مطالب صفحات گذشته که نقل قول مطالب بنده در سایت x هستش، به چشم یک روش تمام عیار نگاه نکنید. فقط ایده ای خام و اولیه است که همیشه جای کار داره ...

                        در ادامه باید گفت همه این مطالب رو از منابع مختلف بدست آوردم و هیچ ادعایی در موردشون ندارم و مطمئن هستم که کمتر از 1 درصد از چیزایی که وجود داره رو من دیدم. این رو فقط برای این میگم که سوء تعبیر نشه ...

                        یا حق

                        نظر


                        • پشت پرده های جلسه کمیته فیلترینگ درباره واتس اپ
                          وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در جلسه تعیین تکلیف برای فیلترینگ شبکه اجتماعی واتس اپ یکی از نمایندگان سابق دولت در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، برای خداحافظی رفته بود، اما بجای نماینده دولت در این کارگروه رای مثبت به فیلترینگ شبکه اجتماعی واتس اپ داد که دولت در این زمینه اعتراض خود را به این موضوع اعلام کرده و از نظر ما این مصوبه دارای نقصان است.



                          به گزارش خبرنگار مهر، محمود واعظی امروز بعد از ظهر در جمع خبرنگاران با اشاره به ابهامات موجود در زمینه ..... شبکه اجتماعی واتس اپ گفت: در این کارگروه شخصی که سمتش تغییر کرده بود و برای خداحافظی از اعضای کارگروه تعیین مصادیق به آنجا رفته بود و قاعدتا اختیاری برای رای نداشت، رای مثبت خود را در زمینه فیلترینگ این شبکه اجتماعی داد. که وزیر این مجموعه زمانی که موضوع را فهمید کتبا به رئیس جمهور و نیز کارگروه تعیین مصادیق مراتب را اعلام کرد و تاکید کرد که رای وزیر برای ..... این شبکه اجتماعی منفی است

                          http://www.mehrnews.com/detail/News/2286538


                          بازم دم این اقای وزیر ما گرم ...................

                          ما زنده به آنیم که آرام نگیریم ...........موجیم که آسودگی ما عدم ماست............

                          persian gulf traders

                          نظر


                          • آقو ما رفتیم بانک یارانمونو بگیریم…
                            طرف گفت دیگه به شما یارانه تعلق نمیگیره!
                            گفتیم چرا؟گفت چون شما 21 روزه که مردی!!!!
                            آقو مارو به زور بردن پزشکی قانونی زنده زنده کالبد شکافیمون کردن!
                            گفتن مرگش مشکوک بوده پلیس اومد 2 ماه و نیم تحقیق کرد
                            آخرش گفت تنها مظنون ماجرا خود ماییم!مارو بردن دادگاه…
                            گفتیم خدارو شکر اولیای دم خونواده خودمونن مارو میبخشن…
                            آقو وسط دادگاه خونوادمونو جو گرفت
                            از قاضی اشد مجازات رو خواستار شدن!!…ها ها ها…
                            قراره پس فردا اعداممون کنن!…
                            همش به خاطر 40تومن یارانه ایجور داغون شدیم!

                            ما زنده به آنیم که آرام نگیریم ...........موجیم که آسودگی ما عدم ماست............

                            persian gulf traders

                            نظر


                            • http://www.persianorarabiangulf.com/index.php


                              سلام دوستان عزیز یه رای گیری جهانی در مود تغییر نام خلیج فارس به عرب توی این سایت هست لطفا شرکت کنید به به خلیج همیشه فارس رای بدید

                              امار متاسفانه نزدیک به هم هست

                              چو ایران نباشد تن من مباد
                              ویرایش توسط sajjadfox : https://www.traderha.com/member/5621-sajjadfox در ساعت 05-14-2014, 12:11 PM
                              ما زنده به آنیم که آرام نگیریم ...........موجیم که آسودگی ما عدم ماست............

                              persian gulf traders

                              نظر


                              • نوشته اصلی توسط sajjadfox نمایش پست ها
                                http://www.persianorarabiangulf.com/index.php


                                سلام دوستان عزیز یه رای گیری جهانی در مود تغییر نام خلیج فارس به عرب توی این سایت هست لطفا شرکت کنید به به خلیج همیشه فارس رای بدید

                                امار متاسفانه نزدیک به هم هست

                                چو ایران نباشد تن من مباد
                                یک سوال بپرسم؟

                                من میام اصفهان و ادعای مالکیت روی خونه شما میکنم، بعد شما میای توی اصفهان نظر سنجی میزاری که بگید این خونه مال من سجاد هست یا مال نیما آزادی؟


                                بابا بی خیال شید اینها توطئه استکبار هست روی چیزی که ملکیتش با ما هست که هی نظر سنجی نمیزارند........


                                بی خیال آقا بی خیال .......
                                .::در ترید آرامش حرف اول را می زند::.
                                https://telegram.me/Cyclicalwaves
                                https://telegram.me/NimaAzaadi




                                نظر

                                پردازش ...
                                X