افت ضریب اطمینان مصرف کننده در آلمان
شاخص ضریب اطمینان مصرف کننده در آلمان متعلق به گروه تحقیقات بازار GfK از رقم به شکل نزولی تصحیح شدۀ 5.8 در ماه دسامبر به رقم 5.6 در ماه ژانویه رسید. در حالیکه اقتصاددانان انتظار داشتند که رقم 5.9 گزارش شود.
GfK در بیانیۀ خود آورده است که مصرف کنندگان آلمانی در انتهای سال دچار بی اعتمادی شده اند که به دلیل موانع اقتصادی جهانی است.
مؤلفۀ انتظارات اقتصادی این شاخص از رقم منفی 14.6 در ماه نوامبر به رقم منفی 17.9 در ماه دسامبر رسید.
ضعف اقتصادی آلمان بر تمایل مصرف کنندگان به خرید تاثیر منفی گذاشته است بطوریکه شاخص مربوط به این تمایل برای دومین ماه متوالی در دسامبر افت پیدا کرد. این شاخص از رقم 29.4 در نوامبر به رقم 20.1 در ماه دسامبر رسید.
شاخص ضریب اطمینان مصرف کننده متعلق به GfK همواره مربوط به ماه آینده می شود اما شاخص های فرعی انتظارات اقتصادی و انتظارات درآمدی و تمایل به خرید به ماه جاری اشاره دارند.
شاخص انتظارات درآمدی از رقم 17.8 به رقم 21.2 در ماه دسامبر رسید.
شاخص ضریب اطمینان مصرف کننده در آلمان متعلق به گروه تحقیقات بازار GfK از رقم به شکل نزولی تصحیح شدۀ 5.8 در ماه دسامبر به رقم 5.6 در ماه ژانویه رسید. در حالیکه اقتصاددانان انتظار داشتند که رقم 5.9 گزارش شود.
GfK در بیانیۀ خود آورده است که مصرف کنندگان آلمانی در انتهای سال دچار بی اعتمادی شده اند که به دلیل موانع اقتصادی جهانی است.
مؤلفۀ انتظارات اقتصادی این شاخص از رقم منفی 14.6 در ماه نوامبر به رقم منفی 17.9 در ماه دسامبر رسید.
ضعف اقتصادی آلمان بر تمایل مصرف کنندگان به خرید تاثیر منفی گذاشته است بطوریکه شاخص مربوط به این تمایل برای دومین ماه متوالی در دسامبر افت پیدا کرد. این شاخص از رقم 29.4 در نوامبر به رقم 20.1 در ماه دسامبر رسید.
شاخص ضریب اطمینان مصرف کننده متعلق به GfK همواره مربوط به ماه آینده می شود اما شاخص های فرعی انتظارات اقتصادی و انتظارات درآمدی و تمایل به خرید به ماه جاری اشاره دارند.
شاخص انتظارات درآمدی از رقم 17.8 به رقم 21.2 در ماه دسامبر رسید.
نظر