اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

پوزیشن های بلومبرگی

بستن
این تاپیک ، یک تاپیک مهم است .
X
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • گروه بین الملل / حوزه آمریکا، اروپا
    92/01/08 - 19:28
    شماره: 13920108000428


    وزیر خارجه قبرس: اتحادیه اروپا اقتصاد ما را به سال ۱۹۷۴ برگرداند
    وزیر خارجه قبرس از شرایطی که اتحادیه اروپا برای کمک مالی به قبرس وضع کرده انتقاد کرد و گفت این اتحادیه اقتصاد آن کشور را به شرایط سال ۱۹۷۴ بازگردانده است.





    به گزارش خبرگزاری فارس، در حالی که بانکهای قبرس امروز (پنجشنبه 8 فروردین) در میان تدابیر شدید امنیتی بازگشایی شده.اند، وزیر خارجه این کشور از عدم وجود همبستگی در میان اتحادیه اروپا و تأثیر آن بر اقتصاد قبرس گلایه کرده است.
    به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی «یورو آبزرور»، آقای «لوانیس کاسولیدس»، وزیر خارجه کشور قبرس در مصاحبه با یک روزنامه فرانسوی و شبکه تلویزیونی «اسکای تی.وی» یونان گفته است عدم وجود همبستگی در بین کشورهای اتحادیه اروپا باعث شده اقتصاد کشورش به سال 1974، یعنی بعد از زمان حمله ترکیه به این کشور، بازگردد.
    وی به روزنامه فرانسوی «لس ایکاس» گفت: «ما باید از صفر شروع کنیم، مثل سال 1974 که اقتصاد ما پس از حمله ترکیه نابود شد.»
    وی افزود: «بهتر است درباره همبستگی صحبت نکنم. اروپا وانمود می کند که دارد به ما کمک می.کند، اما هزینه.ای که بر ما تحمیل می.کند خیلی بالاست: باید بی.رحمانه مدل اقتصادی.مان را نابود کنیم که مشکلات زیاد و طولانی.مدتی به مردم قبرس وارد خواهد کرد.»
    اشاره آقای «کاسولیدس» به بسته نجات اقتصادی اتحادیه اروپاست که روز دوشنبه بر سر آن توافق شد و بر اساس آن قرار شده است دولت قبرس در برابر وضع محدودیت.های مالی و پولی در این کشور از کمک مالی مشترک اتحادیه اروپا و صندوق بین.المللی پول به مبلغ 10 میلیارد یورو برخوردار شود.
    براساس این توافق، سپرده.های بالاتر از یکصد هزار یورو در بانک.های قبرسی مشمول 10درصد مالیات می.شود که یک بار اخذ خواهد شد. گفته می.شود بخش عمده.ای از این سپرده ها متعلق به خارجیان به خصوص شهروندان ثروتمند روسی است که از امکانات بانکی قبرس برای فرار از مالیات استفاده کرده.اند.
    همچنین، بانک لائیکی (مردمی)، دومین بانک بزرگ قبرسی، کلا تعطیل می.شود و سپرده.های زیر یکصد هزار یورو نزد آن، به بانک قبرس، بزرگترین بانک بومی این کشور انتقال خواهد یافت که قرار است ساختار آن نیز بازنگری و اصلاح شود. عملیات بانکی در مورد سپرده.های بالای یکصد هزار یورو نیز با محدودیت هایی مواجه خواهد بود.

    وزیر خارجه قبرس گفته است این اقدامات اتحادیه اروپا اقتصاد این کشور را به سال 1974 بازگردانده است.
    ترکیه در سال 1974 اقدام به کودتای نظامی در قبرس کرد و هم.اکنون نیز بخش شمالی این کشور را اشغال کرده است.
    وزیر خارجه قبرس اضافه کرد توریسم که دومین بخش بزرگ اقتصاد قبرس است نیز از این اقدامات ضربه خواهد دید. وی گفت: «صنعت توریسم ما نیز در معرض خطر است چون هتل.ها و رستوران.های ما دیگر نمی.توانند به خاطر تعطیلی بانکها و کنترل سرمایه.ها عملکردی عادی داشته باشند».

    نظر


    • افت تولید صنعتی ژاپن

      آمار رسمی دولتی منتشر شده در امروز نشان می دهند که تولید صنعتی ژاپن در فوریه کاهش پیدا کرده است و بهای پایۀ مصرف کننده همچنان به افت خود ادامه می دهد‪. ‬اینها علائمی هستند از اینکه مشکلات برای شینزو آبه‪Shinzo Abe‬، نخست وزیر ژاپن، همچنان پابرجاست در حالیکه وی تلاش دارد تا رشد سومین اقتصاد بزرگ جهان را افزایش دهد‪.‬

      ‬تولید صنعتی در فوریه و در مقیاس ماهیانه ‪0.1% ‬کاهش پیدا کرد در حالیکه اقتصاددانان انتظار داشتند که ‪2.5% ‬افزایش گزارش شود‪. ‬شاخص پایۀ بهای مصرف کننده که در آن بهای موادغذایی تازه محاسبه نمی شود، در مقیاس سالیانه ‪0.3% ‬کاهش پیدا کرد که بهتر از رقم افت ‪0.4‬درصدی است که انتظار انتشار آن می رفت هرچند بسیار با نرخ هدف ‪2% ‬تعیین شده از سوی بانک مرکزی ژاپن فاصله دارد‪.‬

      ‬آقای آبه تلاش دارد تا رشد اقتصادی ژاپن را که از پنجمین رکود طی ‪15 ‬ساله اخیر خارج می شود، سرعت بخشد‪. ‬وی قصد دارد این کار را با افزایش نقدینگی و افزایش تورم انجام دهد‪. ‬اما ظاهراً تا اقتصاد سایر کشورهای جهان رو به راه نشود، ژاپن راه به جایی نخواهد برد‪.‬

      ‬موجودی انبارهای تولید کنندگان ژاپنی در فوریه ‪2.0% ‬کاهش پیدا کرد و به پایین ترین سطح خود از اواخر سال ‪2011 ‬تاکنون رسید‪. ‬وقتی موجودی انبارها کاهش کنند علامتی است روند نزولی تولید در آن کشور‪. ‬از آنجائیکه اقتصاد ژاپن بسیار متکی به بخش صادرات است لذا بهبود شرایط اقتصادی سایر کشورهای جهان که از شرکای تجاری این کشور محسوب می شوند می تواند در بهبود روند اقتصادی اش تاثیر مثبت گذارد‪. ‬از نظر تحلیل گران، چشم انداز زیاد هم بد نیست و این انتظار وجود دارد که بهبود اقتصاد ژاپن از اواسط یا اواخر سال ‪2013 ‬آغاز شود‪. ‬انتظار می رود که شرکت های ژاپنی در ماه مارس ‪1.0% ‬و در ماه آوریل ‪0.6% ‬به تولیدشان اضافه کنند‪.‬

      ‬همچنین آمار منتشر شده از سوی وزارت امور داخله و ارتباطات ژاپن نشان می دهد که مخارج خانوار در فوریه در مقیاس سالیانه ‪0.8% ‬افزایش پیدا کرده است‪. ‬برای ژانویه رقم افزایش ‪2.4% ‬به ثبت رسیده است‪. ‬

      ‬نرخ بیکاری ژاپن نیز از رقم ‪4.2% ‬در ژانویه به رقم ‪4.3% ‬در فوریه رسیده است‪. ‬

      ایچیموکو سر مشقی است برای آنان که به فراتر از افق های خویش می اندیشند .



      نظر


      • اقتصادهای بزرگ جهان به آهستگی بهبود می.یابند


        سازمان همکاری اقتصادی و توسعه می گوید که رشد اقتصادی آمریکا و ژاپن که سال گذشته کاهش یافته بود، در حال بهبود یافتن است، اما سرعت رشد اقتصادی در کشورهای حوزه یورو هنوز کند است و تفاوت زیادی بین رشد اقتصادی کشورهای اصلی این حوزه وجود دارد.

        بر اساس پیش بینی این سازمان از وضعیت شش ماه آینده اقتصادهای بزرگ جهان، نرخ رشد اقتصادی آمریکا به ۳ و نیم درصد خواهد رسید و رشد اقتصادی ژاپن نیز نزدیک به همین میزان خواهد بود.
        در بین کشورهای اروپایی، پیش بینی می شود که رشد اقتصادی آلمان بهبود یابد، اما اقتصاد ایتالیا همچنان کوچکتر می شود.
        سازمان همکاری اقتصادی و توسعه از بانک مرکزی اروپا خواسته است که برای افزایش تحرک اقتصادی تلاش بیشتری کند.

        این سازمان که مرکز آن در پاریس است، می گوید که تلاش ها در آمریکا برای حل اختلافات مربوط به کسر بودجه و تعهد بانک مرکزی اروپا به کشورهای دچار مشکل اقتصادی در حوزه یورو، خطرات تهدید کننده رشد اقتصادی را کاهش داده است.
        اما به گفته این سازمان، بهبودی که در بازارهای مالی ایجاد شده هنوز در فعالیت های واقعی اقتصادی به طور کامل اثر نگذاشته است.
        در بین اقتصادهای نوظهور، چین در نیمه اول سال ۲۰۱۳ همچنان رشد اقتصادی بالاتر از ۸ درصد خواهد داشت.
        در این بازار اگر سودی است ،با درویش خرسند است ...

        نظر


        • تعطیلی بانکها

          سلام و درود
          امروز دوشنبه 1 آپریل به جهت عید پاک بانکهای کشورهای نیوزلند , استرالیا , و اروپا (سویس, و انگلیس و آلمان و فرانسه )تعطیل می باشند.
          لذا بازار ها میتوانند بیشتر تحت تاثیر سفته بازان قرار گرفته و دارای سقف و کف های نامنظم گردد.

          بدرود
          آنکس که بینای عیب خویش باشد و چشمان خویش را برای عیب دیگران بکار نیندازد , خردمند ترین مردم است (حضرت امیر(ع))
          گر بر سر نفس خود امیری مردی / گر بر دگری خرده نگیری مردی
          آن دانش که ز لطف خود بر تو داد / گر بر دگری دریغ نکردی مردی
          پی دی اف زیگ زاگ : دانلود
          پی دی اف شبانه : دانلود

          پاور پوینت پترن 123 : دانلود
          پرسش و پاسخ تحلیل ها: تاپیک پرسش و پاسخ آنجمن تحلیلهای یزدی

          نظر


          • مجلس قبرس امروز در مورد طرح مالیات بر سپرده.های بانکی تصمیم می.گیرد

            رئیس.جمهور قبرس، امروز سعی خود را خواهد کرد تا نمایندگان مجلس کشورش را قانع کند از طرح وضع مالیات ۱۰درصدی بر سپرده.های بانکی مردم این جزیره، به عنوان بخشی از قرارداد اعطای وام ۱۳ میلیارد دلاری توسط اتحادیه اروپا و صندوق بین.المللی پول، حمایت کنند.








            به نقل از بلومبرگ، نیکوس آناستاسیادس، رئیس جمهور قبرس، امروز، سعی خود را خواهد کرد تا نمایندگان مجلس کشورش را قانع کند که از طرح وضع مالیات 10 درصدی بر سپرده های بانکی مردم این جزیره که به عنوان بخشی از قرارداد اعطای وام 13 میلیارد دلاری برای جلوگیری از ویرانی مالی قبرس و جدایی احتمالی آن از منطقه یورو، است، حمایت کنند.

            بر اساس این گزارش، آناستاسیادس قرار است امروز در نیکوزیا، پایتخت قبرس، پیش از اغاز جلسه رسمی مجلس برای تصمیم گیری در مورد پذیرش طرح اتحادیه اروپا، از تصمیم خود برای پذیرش این طرح نجات بخش که در اولین اقدام قصد دارد سپرده گذاران را جریمه کند، دفاع کند. البته این جلسه یک روز دیرتر از زمان معین آن برگزار خواهد شد، چراکه آناستاسیادس دیروز را ناچارا به فرونشاندن خشم عمومی و جمع کردن رای اکثریتی که به آن نیاز مبرم دارد، پرداخت.
            وی در یک برنامه تلویزیونی خطاب به ملت کشورش گفت: تصمیم من، که بسیار امیدوارم نتیجه بخش باشد، به تصویب مجلس نیاز دارد. من از احزاب مجلس تقاضا دارم که تصمیمشان را، که هر چه باشد کاملا مورد احترام من است، با توجه به بهترین نفع ملت و سرزمینشان اتخاذ کنند.
            وزیران مالی منطقه یورو طی جلساتی در 15 و 16 مارس بر سر وضع مالیات بر سپرده های بانکی مردم قبرس به توافق رسیدند.
            با افتتاح حساب live نزد بروکر pcm از طریق لینک زیر میتوانید تحلیلهای رایگان را در گروه اختصاصی تلگرام دریافت کنیدو همچنین درصدی از کارمزد معاملات.

            https://pcmgate.co/fa/register?refID=MTE1NDc4Ng==

            پس از افتتاح حساب لطفا اسم و شماره اکانت خود را در پیغام خصوصی و یا از طریق آیدی زیر اعلام نمایید.

            https://t.me/Mostafatrader


            نمونه تحلیل و نتایج را می توانید در تاپیک زیر مشاهده کنید :

            https://www.traderha.com/forum/مباحث...�ی-مصطفی

            کانال تلگرام تحلیلی جفت ارزها :

            https://t.me/signalhha

            نظر


            • افت تولید در بزرگترین شرکت مس جهان

              بزرگترین تولیدکننده مس جهان در گزارشی از افت محسوس تولید خود در سال 2012 میلادی خبر داد.
              شرکت ملی مس شیلی یا همان کودلکو که به عنوان تولیدکننده شماره یک مس در جهان شناخته می شود اعلام کرد که تولید مس این شرکت در سال گذشته میلادی به علت بالارفتن سن معادن در مناطق شمالی شیلی و سخت تر شدن استخراج در این منطقه ، به پایین ترین سطح از سال 2008 تا کنون رسیده است.
              بر این اساس مجموع تولید مس این شرکت در سال گذشته بالغ بر یک میلیون و 672 هزار تن شده که پایین ترین سطح تولید در پنج سال اخیر به حساب می آید و منعکس کننده افتی پنج درصدی نسبت به سال گذشته است.
              شایان ذکر است که مسئولین کودلکو در این گزارش اظهار کرده اند که مشکلات عدیده ای در سال جاری نیز در راه تولبد مس این شرکت وجود دارد که از جمله آنها می توان می توان به بالا رفتن شدید هزینه های تولید، اعتصابات کارگری، مشکلات تامین انرژی و وضعیت بد آب و هوایی اشاره کرد .

              بنظر بنده با توجه به این خبر فملی و فباهنر رشد خوبی خواهند داشت

              نظر


              • گروه بین الملل / حوزه آمریکا، اروپا
                92/01/12 - 09:24
                شماره: 13920110000649


                منطقه یورو به کدام سو می.رود؟/بحران مدیریت اقتصادی در اتحادیه اروپا
                نحوه مواجهه مقامات اروپایی با بحران مالی قبرس نشان از سوء مدیریت شدید در منطقه یورو است، سوء مدیریتی که با گذشت زمان تشدید می.شود.



                به گزارش خبرگزاری فارس، از ابتدای سال 2013 میلادی تا کنون شاهد تشدید بحران اقتصادی در منطقه یورو هستیم. اظهارات نخست وزیر انگلیس در خصوص خروج از اتحادیه اروپا، ایجاد فضای سیاسی مبهم در رم پس از برگزاری انتخابات سراسری در ایتالیا و در نهایت وخامت اوضاع اقتصادی قبرس جملگی منجر به تشدید بحران مالی در منطقه یورو شده است. در چنین شرایطی سران اتحادیه اروپا نه تنها اقدام موثری در راستای کاهش بحرانهای اقتصادی در منطقه یورو صورت نداده اند،بلکه با سیاستها و اقدامات نادرست خود زمینه را برای بروز بحرانهای اقتصادی،اجتماعی و سیاسی در اکثر کشورهای اروپایی فراهم کرده اند.
                اصرار مقامات اروپایی بر اقدامات ریاضتی
                اصرار مقامات اروپایی بر اقدامات ریاضتی یکی از اصلی ترین عوامل تشدید بحرانهای اقتصادی در منطقه یورو محسوب می شود.در این میان آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به عنوان اصلی ترین بانی و حامی اجرای طرح های ریاضتی در کشورهای مختلف عضو منطقه یورو محسوب می شود. مرکل بارها بر اجرای طرح های ریاضتی در کشورهای عضو منطقه یورو اصرار ورزیده و بسیاری از کشورها را ملزم به تبعیت از این ایده شکست خورده کرده است. در چنین شرایطی شاهد تشدید بحران اقتصادی در اروپا ،مخصوصا منطقه یورو طی سالهای اخیر هستیم. قرار بود بر اساس پیش بینی ها و وعده های مقامات اروپایی بحران اقتصادی اروپا تا سال 2010 میلادی به اتمام رسیده یا حداقل بخش خطرناک و بحرانی آن به پایان برسد اما هم اکنون شاهد تشدید بحران اقتصادی طی سالهای 2012 و 2013 میلادی هستیم. به نظر می رسد بحران مالی اروپا در سال 2013 میلادی به مراتب از وضعیت فعلی وخیم تر شود زیرا کشورهایی مانند بلغارستان و استونی که قبلا کمتر درگیر بحران مالی بودند نیز در وضعیت حساسی به سر می برند. در مقابل شاهد هستیم که ایجاد بن بست سیاسی در ایتالیا و وخامت اوضاع اقتصادی در قبرس بر بحرانهای جاری در اروپا افزوده است. نکته قابل تامل اینکه مقامات اروپایی ایده ای برای مقابله با بحرانهای موجود نداشته و در مقابل سعی دارند صرفا بر روی راهکارهای ریاضتی اصرار بورزند. این در حالیست که ادامه راهکارهای ریاضتی نه تنها منجر به بهبود وضعیت اقتصادی موجود در اروپا نمی شود بلکه زمینه را برای تشدید اعتراض افکار عمومی در کشورهای عضو منطقه یورو فراهم می آورد. این در حالیست که مقامات اروپایی بارها ناتوانی خود را در مقابله با اعتراض افکار عمومی نشان داده اند. به عبارت بهتر، سران کشورهای اروپایی در عین اینکه مولد بحران اقتصادی و سیاسی در سرزمینهای خود هستند، قدرت مقابله با این بحرانها را ندارند. یکی از اصلی ترین معضلات اتحادیه اروپا و منطقه یورو در این است که مسببین بحران اقتصادی در این مناطق در کسوت مقابله کنندگان با بحران وارد عمل شده اند و همین مسئله اوضاع را به ضرر ملتهای اروپایی وخیم تر کرده است.
                ناتوانی مقامات اروپایی در تحلیل بحران اقتصادی
                اصلی ترین ریشه سوء مدیریت موجود در منطقه یورو و اتحادیه اروپا عدم تطابق تحلیلهای موجود بر سر بحران اقتصادی است. در نتیجه این عدم تطابق شاهد ارائه راهکارهای متفاوتی برای مقابله با بحرانهای اقتصادی هستیم. ارائه این راهکارهای متفاوت به طور طبیعی منجر به سردرگمی ملتهای اروپایی شده است. در حال حاضر کشورهایی مانند سوئد،انگلیس،جمهوری چک و فرانسه با راهکارهای اقتصادی ارائه شده از سوی مرکل موافق نیستند و بارها در مقاطع مختلف این مخالفت خود را بروز داده اند. با این حال برخی کشورهای اروپایی تحت تاثیر قدرت اقتصادی و سیاسی برلین قرار گرفته و به صورت اجباری راهکارهای ریاضتی مرکل را به عنوان تنها راه مقابله با بحرانهای موجود پذیرفته اند. در ماورای این پذیرش "اجبار" بیشتر از "اقناع" عینیت یافته است. از این رو عملا وحدت رویه ای در مقابله با بحران اقتصادی میان مقامات اروپایی وجود ندارد. بارها مقامات رسمی اروپا از جمله ماریو مونتی نخست وزیر سابق ایتالیا اعلام کرده اند که آلمان و فرانسه اصلی ترین عوامل ایجاد بحران بدهی و دیگر بحرانهای اقتصادی در اروپا هستند. از سوی دیگر، برلین و پاریس نیز به عناوین مختلف دیگر کشورهای اروپایی را در تشدید بحران مالی مقصر قلمداد می کنند. نتیجه این تقابل علنی چیزی جز تشدید بحرانهای موجود در منطقه یورو نیست. بدون شک در صورت تشدید بحران در کشورهای عضو منطقه یورو کل اتحادیه اروپا تحت تاثیر بحران قرار خواهد گرفت. این مسئله ای است که در برهه فعلی به صورتی علنی مشاهده می شود. در حال حاضر شاهد هستیم که بحران اقتصادی اروپا دیگر به کشورهایی مانند یونان و اسپانیا ختم نمی شود و کشورهای ایتالیا و قبرس و پرتغال نیز به کانونهای تازه بحران در اروپا تبدیل شده اند. به راستی مقامات اروپایی در قبال تکثر کانونهای بحران در اروپا چه راهکاری ارائه کرده اند؟
                بحران قبرس؛ نمادی از سوء مدریت اقتصادی در اروپا
                تشدید بحران اقتصادی در قبرس نماد و نشانه ای از سوء مدیریت موجود در اتحادیه اروپا و منطقه یورو محسوب می شود. در خلال مواجهه اتحادیه اروپا با بحران قبرس شاهد بودیم که تصمیم گیری جمعی مقامات اروپایی بر سر حل این بحران مدتها به طور انجامید و همین مسئله باعث تشدید معضلات اقتصادی و سیاسی در نیکوزیا شد. قبرس در سال 2012 میلادی جهت نجات بانکهای خود از بحران اعتباری و مالی نیاز به کمکهای اروپا داشت اما این درخواست قبرسی ها در پروسه طویل تصمیم گیری مقامات اروپایی معطل ماند و از دست رفتن زمان بر وخامت اوضاع نیکوزیا افزود. از سوی دیگر، هم اکنون شاهد هستیم که همزمان با تصویب بسته کمکی اروپا برای مقابله با بحران مالی قبرس معضلات به مراتب شدیدتری گریبانگیر ملت قبرس شده است. هم اکنون ملت قبرس باید سالها خود ر ا درگیر اجرای طرح های ریاضتی ببیند و این برای شهروندانی که آرزوی خروج کامل از بحران را داشتند قابل تصور نیست. از سوی دیگر، اعمال مالیاتهای سنگین برای حسابهای بانکی شهروندان قبرسی از یک سو و لزوم صرفه جویی در بودجه عمومی این کشور کوچک اروپایی ( به عنوان شرطی تحمیلی از سوی اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول) قدرت هرگونه مانور اقتصادی را از دولت نیکوزیا سلب می کند. در چنین شرایطی شاهد استثمار علنی ملت قبرس توسط سران منطقه یورو خواهیم بود. این دقیقا مانند معامله ای بود که با ملت یونان صورت گرفت. مقامات اروپایی طی سالهای اخیر بارها از بهبود اوضاع اقتصادی یونانی سخن به میان آورده بودند اما در عمل شاهد هستیم که نرخ بیکاری در این کشور اروپایی افزایش یافته و اوضاع اقتصادی وخیم تر شده است. چنین سرنوشت غمباری در انتظار قبرس نیز خواهد بود. خصوصا اینکه ساختار اقتصادی و سیاسی قبرس و یونان به یکدیگر نزدیک و به عبارتی به هم پیوسته است.
                در هر صورت نحوه مقابله سران کشورهای اروپایی با بحران قبرس نشان داد که عملا درایت و مدیریتی برای مقابله با بحرانهای مالی موجود در اروپا از سوی سران این مجموعه وجود ندارد و افرادی مانند آنگلا مرکل به قیمت اجرای طرح های ریاضتی خود اهمیتی برای سرنوشت ملتهای اروپایی قائل نمی شوند. در چنین فضایی سوء مدیریت در منطقه یورو و اتحادیه اروپا در آینده ای نزدیک بحرانهای شدیدتری را در این مجموعه ایجاد خواهد که هر یک می تواند نشانه ای برای از هم گسیختگی اقتصادی و سیاسی اروپا باشد.

                نظر


                • سرعت توسعه در بخش تولید ایالات متحده به شدت در ماه مارس به پایین ترین سطح از ماه قبل یعنی دسامبر کاهش یافته و با توجه به ISM شاخص. موسسه برای تامین مدیریت شاخص از 54.2٪ به 51.3٪ در ماه فوریه کاهش یافته است

                  The pace of expansion in the US manufacturing sector slowed sharply in March to the lowest level since December, according to the closely followed ISM index


                  نظر


                  • بررسی بازار

                    امروز اکثر بانک های اروپایی و بازارهای آسیا تعطیل هستند و به همین دلیل جفت ارزهای اصلی بدون جهت گیری های صعودی و نزولی معامله می شوند. یورو در برابر دلار آمریکا از نقطۀ اوج 1.2844 که روز پنجشنبه به آن رسیده بود اندکی ریزش پیدا کرد و هم اکنون حول و حوش 1.2850 نوسان دارد. بانک مرکزی قبرس طی بیانیه ای اعلام کرد که بیشتر از 100هزار از سپرده های بانکی در آن کشور با کسر 60% از موجودی شان مواجه خواهند شد. بعلاوه، 37.5% به سهام تبدیل می شوند و 22.5% به طور موقتی مسدود می شوند و احتمالاً بخشی از تمام آن سپرده به سهامی تبدیل می شود که بانک برای تامین مجدد سرمایۀ خود به آن نیاز دارد. گرۀ سیاسی ایتالیا پس از گذشت بیشتر از یک ماه، همچنان به قوت خود باقی است و این موضوع بر جفت ارز eurusd فشار وارد می کند. سرمایه گذاران در انتظار انتشار شاخص مدیران خرید منطقۀ یورو و گزارش بیکاری در فردا هستند. این هفته همچنین در انتظار تصمیم پولی بانک مرکزی اتحادیۀ اروپا هستیم. این احتمال وجود دارد که این بانک نرخ های بهره را پایین نگه دارد.

                    ایچیموکو سر مشقی است برای آنان که به فراتر از افق های خویش می اندیشند .



                    نظر


                    • علی آقا سلام
                      ممنون از پستتون
                      به نظر شما با توجه به این بحران موجود امکان ریزش جفت ارز یورو دلار در روزهای آتی محتمل هست یا خیر.در ضمن تو این هفته چند خبر دلار از جمله ترید بالانس و ان اف پی و نرخ بیکاری و ....که تعدادی از اونا فورکستای نسبتا خوبی داره که تقویت دلار محتمله.
                      اگر در این باره توضیحی بفرمایید ممنون میشم
                      با تشکر

                      نظر


                      • بانک مرکزی استرالیا نرخ بهره را در ‪3% ‬ثابت نگه داشت

                        بانک مرکزی استرالیا امروز، سه شنبه، طبق آنچه که اقتصاددانان انتظارش را داشتند، نرخ بهره را در ‪3% ‬ثابت نگه داشت‪. ‬از دسامبر تاکنون نرخ بهره در استرالیا تغییر نکرده است‪. ‬بانک مرکزی استرالیا در بیانیۀ امروز خود گفته است که ‪"‬پیش بینی می شود رشد جهانی اندکی پایین تر از میانگین باشد اما خطرات تهدید کنندۀ رشد، کاهش پیدا کرده اند‪." ‬سیاستگذاران این بانک همچنین اعلام کردند که هزینه های کار همچنان مهار شده هستند و مشاغل در تلاش اند تا بهره وری را ارتقاء دهند‪. ‬با وجود این عوامل، نرخ بهره همچنان پایین می ماند مگر اینکه اثرات برجا مانده روی قیمت ها ناشی از نرخ بهره از بین بروند‪."‬

                        ایچیموکو سر مشقی است برای آنان که به فراتر از افق های خویش می اندیشند .



                        نظر


                        • اظهار نظر جنجالی وزیر بریتانیایی درباره هزینه زندگی
                          وزیر کار و امور اجتماعی بریتانیا در اظهار نظری جنجالی گفت که قادر است با درآمدی معادل 63 یورو در هفته زندگی کند.

                          او در دفاع از برنامه های اصلاحات اقتصادی دولت و در پاسخ به یکی از شهروندان که گفته بود حقوقی که از تامین اجتماعی دریافت می کند این رقم است چنین مطلبی را عنوان کرد.

                          درآمد این وزیر بریتانیایی در حال حاضر حدود پنجاه برابر این رقم است.

                          نظر


                          • کازینوها به کمک اقتصاد قبرس می آیند
                            رئیس جمهوری قبرس در نشستی با رهبران احزاب سیاسی این کشور درباره برنامه هایش برای بهبود اقتصاد قبرس صحبت کرد. از جمله برنامه های جدید دولت لغو ممنوعیت فعالیت کازینوها در بخش یونانی نشین قیرس است. دولت قبرس امیدوار است که شرکتهای خارجی با سرمایه گذاری در این بخش به کمک اقتصاد بحران زده قبرس بیایند.

                            برنامه دیگر دولت در نظر گرفتن معافیت مالیاتی برای شرکتهایی است که با سودشان در قبرس سرمایه گذاری می کنند.
                            نیکوس آناستازیادس، رئیس جمهوری قبرس در روز دوشنبه که روز ملی قبرسیهای یونانی تبار است در مراسم جشنی در کلیسای نیکوزیا شرکت کرد.
                            روز اول آوریل روزی است که نیروهای مسلح قبرسی فعالیت خود را علیه استعمارگران بریتانیایی آغاز کردند.
                            آقای آناستازیادس در مراسمی که در کلیسای ارتدوکس برگزار شد گفت که کشورش از یونان تقاضای کمک مالی نخواهد کرد.
                            او تاکید کرد که اولویت اول اصلاحات اقتصادی دولت یافتن سرمایه گذاران خارجی برای احیای اقتصاد است.
                            پس از این که وزیران دارایی منطقه مالی یورو از اعطای وام ده میلیارد یورویی به قبرس خبر دادند، دولت این کشور در اقدامی بحث برانگیز اعلام کرد که از سپرده های سرمایه گذاران در بانکها برای بازپرداخت وام استفاده خواهد کرد و همچنین برای نقل و انتقالهای مالی محدودیت ایجاد کرد. محدودیتی که در تاریخ چهارده ساله یورو بی سابقه بوده است.

                            نظر


                            • سپرده گذاران بانک قبرس 60 درصد از دارایی خود را از دست می دهند



                              بانک قبرس اعلام کرد که با اعمال قوانین جدید مالیاتی، سپرده گذاران بزرگ این بانک تا ۶۰ درصد از دارایی خود را از دست خواهند داد.
                              بر این اساس ۵. ۳۷ درصد از سپرده سرمایه گذارانی که بیش از صدهزار یورو در بانک قبرس دارند، به سهام این بانک تبدیل خواهد شد.
                              در این گزارش آمده است که به ۵. ۲۲ درصد از سپرده های آنها نیز هیچگونه سودی تعلق نمی گیرد.

                              بحرانی مالی در قبرس، تعطیلی بانکهای این کشور برای مدت حدود دو هفته را در پی داشت.
                              بازگشایی بانکها حاصل توافقی میان دولت قبرس و اتحادیه اروپا در برابر وضع محدودیت هایی در زمینه های مالی و پولی در این کشور بوده است.
                              دولت قبرس همچنین محدودیت های دیگری در زمینه برداشت نقدی از حساب های بانکی و خارج کردن پول از کشور را به اجرا گذاشته است.
                              عجب خبرهابدی میاد برای حوزه اتحادیه اروپا نظرتون چیه؟

                              نظر


                              • بدهی های سرسام آور ژاپن و نگرانی مقامات این کشور

                                هاروهیکو کورودا، رییس جدید بانک مرکزی ژاپن میزان بدهی های کشورش بیش از ۲۰۰ درصد تولید ناخالص داخلی را در دراز مدت غیر قابل تحمل توصیف کرد.
                                میزان بدهی های ژاپن، سومین قدرت اقتصادی دنیا تا پایان سال ۲۰۱۳ معادل ۲۴۵ درصد تولید ناخالص داخلی آن برآورد شده است.
                                آقای کورودا که از سی ام اسفند ماه سال جاری کار خود را به عنوان رییس بانک مرکزی آغاز کرده، مبارزه با تورم منفی و کاهش بدهی های کشور را از اهداف اصلی خود معرفی کرده است.
                                صندوق بین المللی پول نیز پیش بینی می کند میزان کسری بودجه ژاپن در سال جاری ۹.۱ درصد خواهد بود.
                                اندرو فرریس، کارشناس مسائل اقتصادی می گوید: “متاسفانه همان راه حل هایی که طی ۱۵ سال پیش داشتیم، ارائه شده است. تنها تفاوت اینست که این بار میزان برنامه های محرک اقتصادی دو برابر شده اما در مورد تاثیر جدی آنها برای تغییرات ساختاری در سیستم اقتصادی ژاپن تردید دارم. بجز یک مورد بسیار خوب که تقویت بازار اوراق قرضه در کوتاه و میان مدت است.”
                                از سوی دیگر سازمان همکاری اقتصادی و توسعه پیش بینی می کند برنامه ها و تدابیر اتخاذ شده برای اقتصاد ژاپن موجب خواهد شد اقتصادی این کشور در سه ماهه اول سال جاری ۳.۲ درصد رشد داشته باشد.






                                نظر

                                پردازش ...
                                X