اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

پوزیشن های بلومبرگی

بستن
این تاپیک ، یک تاپیک مهم است .
X
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • در ایالات متحده:

    ‬کسری تراز تجاری این کشور در ماه ژوئیه در مقایسه با ماه ژوئن با ‪ 0.6% ‬کاهش به ‪ 40.55 ‬میلیارد دلار رسید‪. ‬صادارت با ‪ 0.9% ‬افزایش به ‪ 198.02 ‬میلیارد دلار و واردات با ‪ 0.7% ‬افزایش به ‪238.57 ‬ میلیارد دلار رسید‪. ‬

    ‬اقتصاددانان انتظار داشتند که رقم کسری تراز تجاری ای معادل ‪ 42.5 ‬میلیارد دلار برای ژوئیه گزارش شود‪. ‬

    ‬کسری تراز تجاری با چین با ‪ 2.7% ‬افزایش به ‪ 30.9 ‬میلیارد دلار رسید

    نظر


    • در ایالات متحده:

      تعداد مدعیان جدید بیکاری در این کشور در هفتۀ گذشته یعنی هفتۀ منتهی به ‪ 30 ‬اوت، با ‪ 4000 ‬نفر افزایش بطور تطبیقی فصلی به رقم ‪302‬ هزار نفر رسید‪. ‬پیش می شد که رقم ‪ 300‬هزار نفر اعلام شود‪. ‬

      ‬میانگین چهارهفته ای تعداد مدعیان بیکاری با ‪ 3000 ‬نفر افزایش به ‪ 302,750‬نفر رسید‪. ‬

      ‬تعداد افرادی که در هفت منتهی به ‪ 23 ‬اوت پس از گذشت یک هفته همچنان درخواست دریافت حقوق بیکاری داشتند با ‪ 64‬هزار نفر کاهش به ‪ 2,464,000 ‬نفر رسید‪. ‬

      نظر


      • در ایالات متحده:

        بهره وری کار غیرکشاورزی که تولید در هر ساعت کاری را نشان می دهد در سه ماهۀ دوم و در مقیاس سالیانه ‪2.3% ‬ افزایش پیدا کرده است‪. ‬پیش از این رقم رشد ‪ 2.5% ‬تخمین زده شده بود‪. ‬

        ‬هزینه های واحد کار که معیاری است برای سنجش فشار تورمی در سه ماهۀ دوم ‪ 0.1% ‬افت پیدا کرد‪. ‬پیش از این رقم رشد ‪ 0.6% ‬تخمین زده شده بود‪. ‬

        ‬اقتصاددانان انتظار داشتند که بهره وری ‪ 2.3% ‬و هزینه های کار ‪ 0.5% ‬رشد داشته باشند‪. ‬

        نظر


        • آلمان‪:‬

          ‬تولید صنعتی Industrial Production در ژوئیه بطور تطبیقی در مقیاس ماهیانه ‪1.9% ‬و در مقیاس سالیانه ‪2.5% ‬افزایش پیدا کرد‪. ‬پیش بینی می شد که در مقیاس ماهیانه ‪0.5% ‬افزایش گزارش شود‪. ‬

          ‬تولید کارخانه ای در ژوئیه در مقیاس ماهیانه ‪2.6% ‬ و در تولید ساخت و ساز در همین مقیاس ‪ 1.7% ‬افزایش پیدا کرد‪. ‬

          نظر


          • اخبار مهم روز


            تاریخ: چهارشنبه 17 سپتامبر 2014


            آمار اشتغال بریتانیا:
            تعداد افراد مدعی مزایای مزایای بیکاری در بریتانیا پس از یک سقوط 39500 نفری در ماه ژوئن بیش از انتظار در ماه جولای کاهش یافته است که با پایین آوردن نرخ بیکاری تا 6.4% در 3 ماهه منتهی به جولای باعث کاهش رقم تعدیل شده فصلی آن تا 33600 نفر گردید. اقتصاددانان انتظار کاهشی کوچکتر به میزان 29700 نفر را دارند. در همین حال، شاخص میانگین درآمد پس از یک افزایش 0.4 درصدی در 3 مهه منتهی به ماه می 0.2% در 3 ماهه منتهی به ژوئن 0.4% سقوط نمود. انتظار می رود تعداد افراد جویای کاردر ماه آگوست به میزان 29700 نفر کاهش یابد.


            تصمیم سیاست پولی Fed:
            انتظار می رود Fed برنامه خرید اوراق قرضه اش را برای هفتمین بار در آخرین قدم کاهش تدریجی اش پیش از پایان برنامه QE در ماه اکتبر تا 15 میلیارد دلار کاهش دهد. برخی انتظار این را دارند که خانم یلن و همکارانش با حذف کلمه "چشمگیر" از زمان بندی مورد انتظار در رابطه با نرخ های بهره بیانیه این بانک را تغییر دهند. اگرچه با توجه به داده های اخیر نه چندان غیرمنتظره اشتغال، شانس بهتری وجود دارد که تغییری در لحن آن مشاهده نشود. پیش بینی های اقتصادی ممکن است ارتقا داده شده و پیام عمومی میتواند حاوی چیزی بیشتر از "بالاتر از انتظار" باشد، اما خانم یلن ممکن است خواستار نگه داشتن اشارات و نکته ها درباره نرخ های بهره ند خود تا موقعیت دیگری برای بیان آن باشد. این رویدادی کلیدی برای دلار است. هر کلمه در بیانیه اینبانک و در کنفرانس مطبوعاتی خانم یلن بدقت مورد بررسی قرار گرفته و مشاهده تاثیر کامل آن بر روی بازار زمان خواهد بود. حذف غافلگیر کننده کلمه "قابل توجه (چشمگیر)" تاثیر مثبت شایان توجهی بر روی دلار خواهد داشت، این در حالیست که هیچ تغییری در بیانیه تمرکز بازار را به سوی لحن عمومی و دیدگاه اقتصادی خانم یلن تغییر خواهد داد.


            GDPنیوزلند:
            اقتصاد نیوزلند در پی رقم تجدیدنظر شده 1.0% در 3 ماهه پایانی سال 2013 در نخستین فصل سال جاری 1.0% افزایش یافت. بخش ساخت و ساز با 12.5% صعود، بعنوان بزرگترین میزان افزایش از مارس 2000 به این سو عامل اصلی این افزایش بود. تجارت خرده در مقیاس سالانه 4.4% و در مقیاس ماهانه 1.4% افزایش یافت. بخش معدن در 3 ماهه نخست 6.3% افزایش یافت. میزان هزینه کرد خانوار با وجود 7.3% افزایش در درآمد یکبار مصرف ناخالص ملی واقعی، که بزرگترین صعود سالانه در تمام دوران این داده بود بدون تغییر باقی ماند. میزان صادرات برای این فصل 3.1% افزایش یافت که دلیل اصلی آن 18.6% صعود در محصولات ماهیگیری و کشاورزی بود.

            نظر


            • اخبار امروز

              تاریخ: پنج شنبه 18 سپتامبر 2014

              تصمیم نرخ بهره بانک مرکزی سوئیس
              بانک ملی سوئیس (SNB) حالا در حال جشن گرفتن نرخ 1.20 برای EUR/CHF است، و هیچ نشانه ای از اینکه چیزی به این زودی های تغییر کند وجود ندارد. اقتصاد سوئیس هنوز در حال تجربه دوران رکود است. انتظار می رود نرخ بهره حداقل بدون تغییر در جای خود باقی بماند، هنوز برخی اینطور سفته بازی می کنند که SNB ممکن است از ECB الگو برداری نموده و برای نرخ بهره منفی اقدام کند. این اقدام فرانک را زیر فشار قرار داده و آن را پایین تر از کف نرخ حال حاضر قرار خواهد داد.

              مجوزهای ساخت و ساز ایالات متحده
              مجوزهای ساخت و ساز ایالات متحده با دستیابی به یک رقم تعدیل شده فصلی سالانه 1.09 میلیون واحد در ماه جولای 15.7% افزایش یافت. این افزایش پس از 2 کاهش متوالی بوقوع پیوست. اقتصاددانان انتظار آغاز افزایش تا 969000 واحد را داشتند. بازار مسکن پس از افزایش در نرخهای بهره شکننده شد و صعود بیشتری نکرد. دولت ماه گذشته گزارش داد که نرخ صاحبخانه بودن در 3 ماهه دوم سال به کف 19 ساله خود رسیده است، این در حالیست که نرخ وجود واحدهای اجاره ای در بیش از 19 سال گذشته در پایین ترین حد خود قرار داشت. انتظار می رود تعداد مجوزهای ساخت و ساز در این بار به 1.04 میلیون واحد برسد.

              مدعیان بیکاری ایالات متحده
              تعداد آمریکایی های جویای مزایای بیکاری در هفته گذشته به میزان 11000 نفر و تا 315000 نفر افزایش یافت. اگرچه، میانگین 4 هفته ای این داده با افزایش بسیار کمی به میزان 750 نفر تنها تا 304000 نفر افزایش یافت. این میانگین 7.1% پایین تر از سال گذشته می باشد. آمار مزایای بیکاری ممکن است در نزدیکی تعطیلات دچار نوسان شده و توضیجی باشد برای افزایش 11000 نفری این داده. در کل، بازار کار ایالات متحده به قدرت گرفتن خود با روند رشدی واضح و روشن ادامه می دهد. انتظار می رود این داده تا 312000 نفر در این هفته رشد کند.

              سخنرانی خانم ژانت یلن
              خانم ژانت یلن ریاست Fed در واشنگتن سخنرانی خواهد نمود. ایشان ممکن است درباره بازار کار ایالات متحده و احتمال افزایش نرخ بهره در پی دوره کاهش تدریجی صحبت کنند. انتظار نوسان در بازار می رود و ایشان شانسی برای شفاف سازی هر چیزی که در روز پیش از آن می گوید را دارد.

              شاخص تولید بانک فدرال فیلادلفیا در ایالات متحده
              شرایط تجاری در ناحیه فیلادلفیا با افزایش از 23.9 در ماه جولای تا 28 بهبود یافت. این سومین صعود متوالی با بر جای گذاشتن بالاترین رقم از مارس 2011 به این سو بود. اقتصاددانان انتظار افزایشی نسبتا کم تا 19.7 واحد را دارند. اگرچه با وجود شاخص سفارشات جدید که دلگرمی کمتری می بخشید، لحن کلی این داده مثبت است. انتظار می رود شرایط تجاری در فیلادلفیا تا 2.8 کاهش یابد.

              رای گیری برای استقلال اسکاتلند
              رای دهندگان اسکاتلندی درباره اینکه آیا از بریتانیا جدا شده یا بعنوان کشوری واحد بهمراه انگلستان، ولز و جزایر شمالی باقی بمانند تصمیم خواهند گرفت. رای گیری سایت YouGov که برای روزنامه Sunday Times برگزار گردید و روز یکشنبه منتشر شد نشان داد که رای "مثبت برای استقلال" 51% و رای "منفی برای وابستگی" 49% از آرا را به خود اختصاص داده و این مطمئنا بر روی پوند اثر منفی خواهد داشت، این در حالیست که نتایج جدید رای گیری پیش از این 4% پیشی گرفتن از سوی رای دهندگان به استقلال را نشان داده است. رای گیری های بسیار دیگری وجود دارد بر روی استرلینگ تاثیرگذار می باشد. نخست وزیر اسکاتلند و رهبر SNP آلکس سالموند از طرفداران پر آوازه استقلال بوده اند. نخست وزیر بریتانیا دیوید کامرون از ملت اسکاتلند خواستار عدم جدایی از پادشاهی واحد بریتانیای کبیر و جزایر شمالی می باشد. عدم اطمینان درباره نتیجه رفراندوم اسکاتلند پوند را تحت فشار قرار داده و ضعیف نموده است. این مهم است که توجه شود احتمال ضعیفی برای نه گفتن به استقلال وجود دارد، اما هیچ چیزی از قبل مشخص نیست. بنابراین، رای به عدم استقلال پوند را بطور قابل توجهی به بالاتر خواهد راند، در حالیکه رای به استقلال این سرزمین برای پوند نابود کننده خواهد بود، و ممکن است منجر به تست سطوح دیده شده در سال 2010 گردد.

              نظر


              • نرخ بهره منفي يعني چي
                يعني وام بدون بهره كه بهمون ميدن هيچ يك سودي هم براي گرفتن وام بهمون ميدن
                از ابتداي ٢٠١٢ فرانك حول ١.٢ تا ١.٢٥ حركت ميكنه و تغييرات ناچيزي داشته


                Sent from Trader@Meta

                نظر


                • نرخ بهره منفی یعنی بابت نگه داری پولت ازت پول میگیرن
                  وقتی نرخ بهره کم میشه مگه ندیدی عرضه اون ارز زیاد میشه نمونه اش همین یورو دو هفته پیش

                  نظر


                  • در انگلیس‪:

                    ‬خرده فروشی در ماه اوت در مقیاس ماهیانه ‪ 0.4% ‬و در مقیاس سالیانه ‪ 3.9% ‬افزایش پیدا کرد‪. ‬پیش بینی می شد که در مقیاس ماهیانه ‪ 0.6% ‬و در مقیاس سالیانه ‪ 4.2% ‬افزایش گزارش شود‪. ‬

                    نظر


                    • دیروز فدرال ریزرو در بیانیۀ سیاستگذاری اش متعهد شد تا نرخ های بهرۀ را برای ‪"‬مدت زمانی قابل توجه‪" ‬پایین نگه دارد و در عین حال اعلام کرد که افزایش نرخ بهره سریع تر خواهد بود چراکه فدرال ریزرو برنامۀ انقباضی اعتباری را آغاز کرده است‪. ‬

                      به این ترتیب سیاستگذاران پس از پایان برنامه های خرید دارائی، لحن و بیان شان را برای حفظ نرخ های بهره برای ‪"‬مدتی قابل توجه‪" ‬در نزدیکی رقم صفر حفظ می کنند‪.

                      "‬جانت یلن‪"‬، رئیس فدرال ریزرو، این تصمیم را اینگونه به خبرنگاران توضیح داد که چشم انداز اقتصادی طی چند ماه اخیر چندان تغییری نداشته است‪. ‬

                      همزمان سیاستگذاران تخمین های شان را برای سال های آینده افزایش دادند و تخمین میانگین برای نرخ مرجع در انتهای سال ‪2015 ‬را از رقم ‪1.125% ‬که در ماه ژوئن تخمین زده شده بود به رقم ‪1.375 ‬افزایش دادند‪. ‬

                      آنها پیش بینی کردند که نرخ ها پس از آن طی دو سال بیشتر از ‪2‬درصد افزایش خواهند داشت و به عنوان اولین تخمین شان نرخ ‪3.75% ‬را برای انتهای سال ‪2017 ‬پیش بینی کردند‪. ‬

                      کمیتۀ بازار آزاد فدرال ریزرو همچنین تصمیم گرفت تا خرید ماهیانۀ اوراق قرضه را ‪10 ‬میلیارد دلار کاهش دهد و این بار به ‪15 ‬میلیارد برساند‪. ‬

                      آنها همچنین اعلام کردند که انتظار دارند برنامۀ خرید دارائی ماه آینده به اتمام برسد‪. ‬بیانیۀ فدرال ریزرو همچنین جزئیات مربوط به استراتژی خروج برای انتقال به اعتبار گران تر را نشان داد‪

                      سیاستگذاران اعلام کردند که ابزار اصلی شان برای اعتبار انقباضی، تغییرات در نرخ بهرۀ فدرال ریزرو برای پرداخت ها به بانک های بازرگانی برای مازاد ذخایری است که آنها با بانک مرکزی نگه می دارند‪. ‬

                      توافقات برای خرید ذخایر شبانه به عنوان یک ابزار مکمل برای برداشت نقدینگی از صندوق های بازار پول مورد استفاده قرار خواهند گرفت

                      نظر


                      • نفت:

                        افزایش تولید نفت ایالات متحده و رسیدن آن به بالاترین سطح از سال ‪1986 ‬تاکنون و افزایش ذخایر نفتی آن کشور، قیمت نفت کاهش پیدا کرد‪. ‬

                        روش شکاف هیدرولیکی و حفاری عمودی به تولیدکنندگان در ایالات متحده اجازه داده است تا در مرکز آن کشور اقدام به بهره برداری از نفت شیل نمایند‪. ‬

                        رونق در تولید نفت شیل، همراه با آغاز مجدد تولید نفت آلاسکا پس از تعطیلی یک خط لوله و اصلاح صعودی ارقام تولید خلیج مکزیک ضمن اینکه هیچ طوفانی هنوز رخ نداده است، تولید نفت را به ‪8.838 ‬میلیون بشکه در روز رساند، ‪248‬هزار بشکه افزایش. ‬

                        گزارش مرکز آمار انرژی ایالات متحده ‪(eia) ‬نشان داد که میزان ذخایر نفتی ایالات متحده در هفت روز پایانی ‪12 ‬سپتامبر ‪3.67 ‬میلیون بشکه افزایش داشته است در حالیکه پیش بینی می شد ‪1.5 ‬میلیون بشکه کاهش گزارش شود‪.

                        نظر


                        • ایالات متحده

                          ‬تعداد مدعیان جدید بیکاری در هفتۀ گذشته یعنی هفتۀ منتهی به ‪13 ‬سپتامبر با ‪36‬هزار نفر کاهش بطور تطبیقی فصلی به رقم ‪280‬هزار نفر رسید‪. ‬این در حالیست که اقتصاددانان انتظار داشتند رقمی معادل ‪ 305‬هزار نفر منتشر شود‪. ‬

                          ‬میانگین چهارهفته ای تعداد مدعیان بیکاری با ‪4,750 ‬ نفر کاهش به ‪299,500 ‬ نفر رسید‪. ‬

                          ‬تعداد افرادی که در هفتۀ منتهی به ‪6 ‬سپتامبر پس از گذشت یک هفته همچنان درخواست دریافت حقوق بیکاری داشتند با ‪ 63‬هزار نفر کاهش به ‪2,429,000 ‬ نفر رسید‪.

                          نظر


                          • ایالات متحده

                            ‬شروع ساخت مسکن در این کشور در ماه اوت در مقیاس ماهیانه ‪ 14.4% ‬کاهش پیدا کرد و بطور تطبیقی فصلی به نرخ سالیانۀ ‪956‬هزار واحد افت پیدا کرد‪. ‬

                            پیش بینی می شد که کاهشی ‪5.5‬ درصدی گزارش شود‪. ‬رقم رشد گزارش شده برای ماه ژوئیه از ‪ 15.7% ‬به ‪ 22.9% ‬تصحیح شد‪.‬

                            ‬تعداد جواز ساحت صادر شده که در ژوئیه ‪ 8.6% ‬افزایش پیدا کرده بود در ماه اوت ‪ 5.6% ‬کاهش پیدا کرد و به ‪998‬هزار عدد رسید‪. ‬اقتصاددانان انتظار داشتند که کاهشی ‪1.1‬ درصدی گزارش شود‪. ‬

                            نظر


                            • خبرهای مهم روز

                              تاریخ آپدیت: دوشنبه 22 سپتامبر 2014

                              سخنراني ماريو دراگي
                              ماريو دراگي رياست ecb طبق برنامه در برابر كميته پولي و اقتصادي پارلمان اروپا در بروكسل شهادت خواهد داد. دراگي شايد درباره نياز به سرمايه گذاري ها همراه با كمك دولت صحبت كند.
                              انتظار نوسان در بازار مي رود، بخصوص در صورتي كه درباره موضوعات حساسي مانند برنامه abs و qe صحبت به ميان بياورد، كه پس از نخستين مرحله اجراي ضعيف برنامه tltro حالا به نظر محتمل تر مي رسد.

                              نظر


                              • در منطقۀ یورو‪:‬

                                ‬عرضۀ پول ‪m3 ‬ در ماه اوت در مقیاس سالیانه ‪ 2.0% ‬افزایش پیدا کرد‪. ‬پیش بینی می شد که ‪ 1.9% ‬افزایش اعلام شود‪.‬

                                ‬میانگین سه ماهۀ عرضۀ پول ‪ m3 ‬از ژوئن تا اوت ‪ 1.8% ‬افزایش پیدا کرد‪. ‬پیش بینی می شد که همین رقم اعلام شود‪. ‬

                                ‬اعطای وام بخش خصوصی که در ماه ژوئیه ‪1.6% ‬ کاهش پیدا کرده بود در ماه اوت ‪ 1.5% ‬کاهش پیدا کرد‪. ‬

                                نظر

                                پردازش ...
                                X