اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

پوزیشن های بلومبرگی

بستن
این تاپیک ، یک تاپیک مهم است .
X
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • دوستانمون خودشون پوز نداشتن مطلب رو درك نكردن
    حركت امرو مثل اين بود كه
    انس ١٨٠٠ دلاري بشه ١٠٠ دلار
    حالا بروكر چطور ميتونه استاب گارانتي كنه

    نظر


    • ماهیت این بازار اینه که ضرر انبووهی از تریدرها مساویست با سود عده ای قلیل ، سعی کنید با درایت و اندیشه جزء اون عده قلیل باشید . آگاهانه و هوشمندانه با بازار برخورد کنید
      در بازار نظم وجود ندارد ولی مطلقاً منطق رعایت میشود

      نظر


      • نوشته اصلی توسط hdtrader نمایش پست ها
        دوستانمون خودشون پوز نداشتن مطلب رو درك نكردن
        حركت امرو مثل اين بود كه
        انس ١٨٠٠ دلاري بشه ١٠٠ دلار
        حالا بروكر چطور ميتونه استاب گارانتي كنه
        چرا نتونه بده دوست عزیز؟
        همه که ضرر نکردن،خیلیا سود کردند که بروکر میتونه ضررها رو کاور کنه

        بعدشم قرار نیست که به شما سود بدن که ،فقط ضرر رو استاپی که گذاشتید رو محاسبه میکنن
        ویرایش توسط ناظرسایت : https://www.traderha.com/member/5564-ناظرسایت در ساعت 01-16-2015, 03:26 AM

        نظر


        • نمیدونم چرا بعضی ها فکر میکنن این کار snb طبیعیه !!! اتفاقا کاملا غیر طبیعی و احمقانه بود . حتی یکی از کارشناسان اقتصادی در یورو نیوز گفت این مثل یه خودکشی برای بانک مرکزی یه کشوره که اجازه بده 20٪ ارزش ارز خودشو در زمان کمتر از یک ساعت تغییر بده !!! حتی با انتشار این خبر ارزش سهام بازار در سوئیس هم 8٪ سقوط کرد .

          بعضی ها فکر کردن کار بزرگان بازار بوده ! در حالی خود بزرگان بازار هم تو باغ نبودن ... اصلا خبر نداشتن که قرار snb همچین گندی به بازار بزنه .

          snb از سال 2011 از یورو حمایت کرد ... چون احتمال میداد تا سال 2015 مشکلات یورو حل میشه ولی نشد !!! حالا هم منتظر سقوط آزاد ارزش یورو باشید چون وقتی snb از این ارز نامید شده پس مطمئن باشید بزودی دیگه از یورو خبری نیست .

          نظر


          • سلام.
            حالا سوال اصلی اینه: بعد از این اتفاق جهت کراس های فرانک کدوم طرفی میشه؟
            دوستان فاندامنتالیست تحلیل کنند

            نظر


            • سلام

              الان که یکم هیجانات و ناراحتی در اثر ضرر ها و یا افسوس برای از دست دادن سودهای احتمالی نسبت به دیروز کمتر شده بیاید یکم در مورد استاپ لاس در چنین مواقعی صحبت کنیم.

              فقط به عنوان انجام وظیفه و به اشتراک گذاشتن چیزی که خودم در حرکات مشابه اینچنین که دیروز بار سوم بود تجربه کردم این مطلب را مینویسم تا شاید برای دیگران هم برای دفعات بعد مفید باشه. ضرری راکه برخی دوستان دیروز متحمل شدند را درک میکنم ولی میتونست این اتفاق براشون نیافته، اگر نکاتی را رعایت میکردند. البته تمام مطالب این پست بنده هم کمک به جلوگیری از تمام ضرر ها نمیکنه وفقط کمکی هست برای درک بهتر بازار.

              ببینید دیروز بعد از باز شدن کندل جدید که آغاز حرکت شارپ بود بازار حدود 30 پیپ در لحظات کمی حرکت کرد، یعنی گامی که نیاز به زمان بیشترداشت و مخصوصا این که باید از نظر کندلی هم کمی از زمان اوپن کندل سپری میشد، یعنی گامی بزرگتر و زود هنگام نسبت به ظرفیت زمانی کندل. خب این اتفاق میتونه خیلی معمولی باشه اگر اسپرد هم کمی کاهش پیدا میکرد و یا حتی بیشتر نمیشد که معنیش اینه که به صورت طبیعی حجم معالات به یک باره بیشتر شده و حجم معاملات هست که داره به بازار حرکت میده چون همین حجم بالا هست که باعث کاهش اسپرد هم شده و این میتونه هر دلیل قانع کننده ای داشته باشه.
              ولی در حرکت دیروز بلافاصله بعد از حرکت اولیه ( همون 30 پیپ در ابتدای کندل ) اسپرد شروع به افزایش کرد و بیش از حد معمول در اون ساعت از طول روز واید شد و به حدود 4 برابر رسید، این یعنی اینکه بانکهای بزرگ حجم بالایی از معاملات خودشون را بستند و این باعث ازدیاد فاصله قیمت خرید و فروش در بازار و نهایتا بالا رفتن اسپرد شده،،،، پس تریدر صبور و آگاه حتی اگه تمام شرایط براش محیا باشه بازم دست به ترید نمیزنه چون حرکت ایجاد شده چیزی نیست که بشه برای ترید بهش اتکا کرد چون میدونه که این ازدیاد اسپرد در این حرکت 30 پیپی غیر معمول نشان از زیاد شدن حجم معاملات که ندارد حتی نشان از کم شدن حجم معاملات داره پس چرا بیاد و بر خلاف حرکتی انجام بده ؟ این دقیقا همون زمانی هست که اگر هم کسی ترید باز داشت و درحال مشاهده این قضیه بود باید یا معقول پوزیشنش را می بست و یا ریسکش را میپذیرفت و ادامه میداد. چون تا این جا زمان برای خروج هنوز بود.

              چند دقیقه بعد بلافاصله دیدیم که اسپرد تا حدود 8 برابر هم بالا رفت و این یعنی دیگه حجم خیلی بالایی از معاملات بسته شدند و دیگه معامله جدیدی ( با حجم بالا ) در بازار نیستند پس عملا خرید و فروشی نبوده که بخواد قیمت اسک و بید را نزدیک کنه و اسپرد کم بشه و دقیقا به همین علت اسپرد ناگهان بالا رفت پس این یعنی تمام بانکهای بزرگ و هدفاندها یا هر چیز دیگه حجم اعظم معاملاتشون را بستند و معامله جدید هم نداشتن..... حالا در این جاست که چون حجم معاملات فوق العاده کم شده پس من که میخوام معاملمو بندم با این مشکل رو به رو میشم که مثل یک زمان معمولی در بازار معامله ای در مقابل معامله من وجود نخواهد داشت و 8 برابر فاصله در اولین ترید مخالف من داره ایجاد میشه که بتونه معامله منو با خودش تسویه کنه پس کاملا قانونی و طبیعی ( با توجه به این که من دارم در یک بازار حقیقی معامله میکنم ) باید صبر کنم تا معامله ای خلاف معامله من در بازار به وجود بیاد تا من بتونم خارج بشم .... تازه هنوز مونده ..... چرا ؟؟ چون کسایی بودن که زود تر از من اقدام به بستن پوزیشن کردن و یا حد ضرر و سود داشتن و از نظر بازار ( لکوئیدیتی پراوایدر ) اولویت با کسانی هست که زود تر از من اقدام کردن... الان فرض میگیریم که از نظر زمانی نوبت من شده و معامله مخالف هم در بازار شکل گرفته.... ولی من طبق قوانین ساده بازار که حتی تو بازا چرم فروشها هم حاکمه باید با اولین قیمت موجود در بازار معامله من تسویه بشه پس باید باز صبر کنم تا اولین قیمت موجود در بازار......
              پس نه بروکرم کلاه بردار بوده و نه بر خلاف منافع من و در جهت منافع خودش منو متضرر کرده.... بلکه این بازار بوده که کاملا طبیعی و قانونی و ساده با من خشک عمل کرده، حالا زمانی که من این روابط و قوانین ساده بازار را بلد باشم خیلی راحت هم میتونم تصمیم بگیرم و هم میتونم با ضرر یا سودی که در حسابم ایجاد شده کنار بیام و نه بازار را مقصر بدونم و نه بروکر را ..... چون منی که دارم تو یه رشته و زمینه کار میکنم پس باید تمام مسائل اون را بلد باشم و منطقی برخورد کنم.

              و هنوز هم تاکید میکنم که اگه مدیریت سرمایه معقول و حساب شده استفاده بشه حتی اگه استاپ با ضرر بیشتری هم عمل کنه نباید حساب کال بشه. متاسفانه این یه حقیقت هست که در ایران به آگاهی در مورد مدیریت سرمایه از 100 باید نمره 5 داد چون یا اصول مدیریت سرمایه معتبر و آکادمیک نداریم و یا با همون موجودی ها هم از حد اقلش مطلع هستیم.

              انشاالله که مفید باشه
              ورود به معامله با منطق انسانی
              خروج
              از معامله با احساس ماشینی
              لینکهای پرایس اکشن:

              وبسایت

              کانال تلگرام

              نظر


              • مگه همه تريدرها چشماشون تو مانيتوره و از پشت صندلي تكون نميخورن كه اين مشاهدات رو ببينند
                و بيخيال پوز بشن
                usd chf and eur usd
                تعجب هم از اونايي كه فكر ميكنند استاپ لاس ميتونسته جلوي دود شدن سرمايه رو بگيره
                وقتي قيمت تو دو ثانيه اينقدر ريزش ميكنه بروكر چطور ميتونه پوز رو جمع كنه
                اونم بروكري كه مستقيم به بازار وصله
                به اندازه يكسال كندل زده

                نظر


                • نوشته اصلی توسط hdtrader نمایش پست ها
                  [ATTACH]3585[/ATTACH][ATTACH]3586[/ATTACH]
                  دانشمند و مدرس
                  اتفاق امروز اگرچه نادر اما '،،،،،،،،،طبيعي ،،،،،،،،،بود
                  خدايا ما با كيا طرفيم
                  همين اتفاقات طبيعتي رو تو چارت بروكرتون به ما نشون بدين
                  من الان از سال ٢٠١٢ چارت گذاشتم شما از ٢٠٠٥ هم بزاري پيدا نمي كني
                  قبلش متاتريدري نبوده
                  بنده از پشت كوه اومدم
                  بنده خدا با ٣ دهم لات تو حساب ١٠٠٠ دلاري پوز گرفته
                  اومدن ميگن مديريت سرمايه بلد نيستي
                  با با شما ديگه كي هستين
                  متاسفم برای ادب و مرام شما اولین چیزی که تو کلاسای اموزشی بما یاد میدادن این بود که کنترل اعصاب و ذهن خودمونو داشته باشیم چییزی که متاسفانه در شما کم میبینم امیدوارم خدا بهت صبر بده تو مصیبتت مارو هم شریک بدون !
                  گر بر سر نفس خود امیری مردی...
                  انجمن بورس بازان نیکوکــــار
                  (هم اکنون نیازمند یاری سبزتان هستیم!)


                  نظر


                  • درود

                    من نمیدونم چرا بعضی وقتا از این بحث های غیر علمی و بی پایه در فروم شکل میگیره. اگر حرفی دارید مستند باشه بهتره تا حداقل دوستانی که در حال کسب تجربه هستند به اشتباه نیفتند.

                    من دیروز یکی از کسانی بودم که بر روی فرانک چند پوزیشن داشتم و اتفاقا در چت باکس با عرشیای عزیز گزارش لحظه به لحظه رو قرار میدادیم.

                    من 2 تا پوزیشن خرید در یورو فرانک داشتم که استاپ خورد و تصویرش رو در زیر قرار دادم.استاپ عمل کرد. اگر خیلی پایین بود ( که دلیل نداشت پایین تر استاپ یذارم ) اگر استاپ فعال نمیشد من تعجب نمیکردم چون لیکویتی پرووایدر ها قیمتی را به بروکر ها نمیدادند تا زمانی که از هیجان کاسته شود و قیمت ها تعادلی.


                    یه پوزیشن فروش هم داشتم که به عنوان هج قرار داده بودم و اون هم فعال شده و تا حدود 2700 پیپ در سود رفت و الان در حدود 1800 تا مثبته .تصویر اون رو هم قرار دادم. دیروز هرچی سعی کردم ببندمش آف کوت داد . حدود 165000 هزار دلار مثبت بود. باز هم تعجب نکردم و برای من قابل پذیرش بود. الانم نبستمش تا زمان مناسب.



                    و پوزیشن آخر فروش در دلار فرانک بود که با وچود حدود 370 پیپ مثبت بود ( لات 0.4 ) موفق به بستن نشدم و در آخر با 28 دلار منفی بستم که باز هم زیاد ناراحت نیستم !

                    این چند خط رو فقط به این دلیل نوشتم که دوستان کم تجربه در جریان باشند که اگر مدیریت سرمایه رو رعایت کنند و استاپ رو جزو جدانشدنی معاملات قرار دهند و در آخر با بروکری درست درمان طرف باشند شانس کال شدن خیلی کم است ولی باز هم صفر نیست !

                    این پوزیشن ها در بروکر پرسپولیس است .
                    پیروز باشید
                    ویرایش توسط payam154 : https://www.traderha.com/member/3016-payam154 در ساعت 01-16-2015, 02:46 PM
                    هميشه آماتورها در امتداد يک روند قوي به دنبال الگوهاي برگشتي مي گردند...


                    «قومی متفکرند اندر ره دین// قومی به گمان فتاده در راه یقین// می ترسم از آن که بانگ آید روزی// کی بی خبران راه نه آن است و نه این»



                    .

                    نظر


                    • بعضي از دوستان طوري از مديريت سرمايه حرف ميزنند كه انگار بازار 500 يا 1000پيپس حركت كرده و ملت رو كال كرده !!! لابد از نظر اين دوستان بايد به ازاي هر 1000 دلار سرمايه 1% معامله داشت اگر واقعا نظرشون اين هست بايد بگم اينطوري هر كسي اگر پولش رو تو بانك سر كوچشون بگذاره بمراتب سود بيشتري ميكنه . اگر مرهم زخم كسي نيستيد نمك روي زخمش نپاشيد اميدوارم دوستاني كه ضرر كردن مشكل خاصي براشون پيش نياد و در جايي ديگه تو زندگيشون سود خوبي نصيبشون بشه.

                      نظر


                      • نوشته اصلی توسط hdtrader نمایش پست ها
                        مگه همه تريدرها چشماشون تو مانيتوره و از پشت صندلي تكون نميخورن كه اين مشاهدات رو ببينند
                        و بيخيال پوز بشن

                        usd chf and eur usd

                        تعجب هم از اونايي كه فكر ميكنند استاپ لاس ميتونسته جلوي دود شدن سرمايه رو بگيره
                        وقتي قيمت تو دو ثانيه اينقدر ريزش ميكنه بروكر چطور ميتونه پوز رو جمع كنه
                        اونم بروكري كه مستقيم به بازار وصله

                        به اندازه يكسال كندل زده

                        شما ظاهرا حتی معنی تریدر را هم نمیدونید.. بزارید اینجوری بهش نگاه کنیم که همون طور که یه معلم توی کلاس درسه و یه راننده پشت فرمون و یه نانوا پشت تنور و یه پیمانکار بالای سرش کارش،، پس یه تریدر هم دیگه محل کارش مشخصه دیگه... راهنمایی بیشتر بدم ؟؟

                        شما انگار کلا با درک مفاهیم مشکل داری وگرنه با خوندن پست قبلی بنده دیگه برات جا می افتاد که بازار چه قوائدی داره و بروکر چه نقشی، بهتره پست 3324 را بخونید و عملکرد یه بروکر را در همین شرایط در حساب ریل ببیند این جوری دیگه خیلی باید راحت هضمش کنی

                        ولش کن این کندلو به اصل قضیه بچسب
                        ورود به معامله با منطق انسانی
                        خروج
                        از معامله با احساس ماشینی
                        لینکهای پرایس اکشن:

                        وبسایت

                        کانال تلگرام

                        نظر


                        • نوشته اصلی توسط night28 نمایش پست ها
                          بعضي از دوستان طوري از مديريت سرمايه حرف ميزنند كه انگار بازار 500 يا 1000پيپس حركت كرده و ملت رو كال كرده !!! لابد از نظر اين دوستان بايد به ازاي هر 1000 دلار سرمايه 1% معامله داشت اگر واقعا نظرشون اين هست بايد بگم اينطوري هر كسي اگر پولش رو تو بانك سر كوچشون بگذاره بمراتب سود بيشتري ميكنه . اگر مرهم زخم كسي نيستيد نمك روي زخمش نپاشيد اميدوارم دوستاني كه ضرر كردن مشكل خاصي براشون پيش نياد و در جايي ديگه تو زندگيشون سود خوبي نصيبشون بشه.
                          واقعا فکر میکنید که مدیریت سرمایه در میزان لاتیج و به ازای هر بالانسی فلان لات گرفتن هست و خلاصه شده ؟

                          نمک روی زخم، این نیست که راهنمایی کنی و تشویق برای یادگیری موثر و مفید، بلکه اینه که همه چی گفته میشه ولی متاسفانه هنوز روی باورهای 0 و بی اساس پا فشاری بشه و ریز ترین جنبه مدیریت سرمایه ملاک قرار بگیره.
                          ورود به معامله با منطق انسانی
                          خروج
                          از معامله با احساس ماشینی
                          لینکهای پرایس اکشن:

                          وبسایت

                          کانال تلگرام

                          نظر


                          • چند تا مطلب جالب دیدم تو سایت همسایه (سایت کریس ) در مورد اتفاق دیروز گفتم اینجا به اشتراک بزارم دوستان در جریان باشند

                            فکر نمیکنم این مطلب هم برخلاف قوانین فروم باشه چون تو هیچ کدوم از برو کرهای زیر ایرانی ها نمیتونن به طور مستقیم حساب داشته باشند



                            اینطور که f xc m در زیر اعلام کرده خیلی نزدیک شده به ورشکستگی به خاطر اتفاق دیروز فرانک و نزدیکه به 225 بیلیون دلار مشکل کاپیتال پیدا کردن




                            خب این هم معنی یک بروکر خوب .بروکر OA N DA به همه تریدرهاش اعلام کرده که هر کسی روی فرانک دیروز ضرر کرده این ضرر رو پاک میکنن چون قبول داشتن موقعیت بازار طوری بوده که تریدر نمیتونسته ترید رو ببنده
                            عکس زیر توسط یکی از تریدرها شیر شده





                            موفقيت روي ستون هاي شکست شکل مي گيرد









                            نظر


                            • نوشته اصلی توسط Jabalameli نمایش پست ها

                              شما ظاهرا حتی معنی تریدر را هم نمیدونید.. بزارید اینجوری بهش نگاه کنیم که همون طور که یه معلم توی کلاس درسه و یه راننده پشت فرمون و یه نانوا پشت تنور و یه پیمانکار بالای سرش کارش،، پس یه تریدر هم دیگه محل کارش مشخصه دیگه... راهنمایی بیشتر بدم ؟؟

                              شما انگار کلا با درک مفاهیم مشکل داری وگرنه با خوندن پست قبلی بنده دیگه برات جا می افتاد که بازار چه قوائدی داره و بروکر چه نقشی، بهتره پست 3324 را بخونید و عملکرد یه بروکر را در همین شرایط در حساب ریل ببیند این جوری دیگه خیلی باید راحت هضمش کنی

                              ولش کن این کندلو به اصل قضیه بچسب
                              دوست عزیز
                              بنده از پسکوه به فارکس نقل مکان کردم و معنی مدیریت سرمایه رو نمیدونم
                              شما اگر راهنمایی و توصیه ای در مورد مدیریت سرمایه دارید به بروکر اف ایکس سی ام اطلاع رسانی کنید چون ظاهرا 225 میلیون ضرر کردن

                              نظر


                              • تفاوت كندل ديروز دلار - فرانك در بروكر سوئيسي و بروكر روسي كه در بروكر سوئيسي ريزش تا 8341 هست و در بروكر روس تا 6722
                                فایل های پیوست شده

                                نظر

                                پردازش ...
                                X