اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

پوزیشن های بلومبرگی

بستن
این تاپیک ، یک تاپیک مهم است .
X
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • مهمترین خبرهای روز ( 18 مارس 2015 ، چهارشنبه 27 اسفند ماه )

    تاریخ آپدیت: 17 مارس 2015

    داده اشتغال بریتانیا: بازار کار بریتانیا با یک کاهش بزرگتر از انتظار در تعداد تقاضانامه های استفاده از مزایای بیکاری به بهبود خود در ماه ژانویه ادامه داد. تعداد افراد از کار بیکار شده پس از یک افت 35800 نفری در ماه دسامبر، در ماه ژانویه به میزان 38600 نفر کاهش یافت، که نشان از در حال رشد بودن وضعیت اشتغالزایی در این کشور دارد. اقتصاددانان یک کاهش کوچکتر به میزان 25200 نفر را در ماه ژانویه پیش بینی کرده بودند. طبق سنجش موسسه ILO، میزان بیکاری با پایین آوردن نرخ بیکاری تا 5.7% به میزان 97000 نفر در سه ماهه منتهی به دسامبر سقوط کرده است. کاهش دیگری به میزان 31000 نفر در این نوبت از این داده انتظار می رود.

    پیش بینی ها و چشم اندازهای اقتصادی FOMC: در نشست اخیر خود در ماه دسامبر، مقامات رسمی فدرال رزرو به گفتگو درباره احتمال افزایش نرخ بهره در اوایل سال 2015 ادامه دادند، اما خاطر نشان کردند این افزایش بیش از آنی که قبلا انتظار می رفت تدریجی خواهد بود، همینطور روند افزایش های صورت گرفته نیز بواسطه داده های اقتصادی تعیین خواهد شد. اعضای FOMC افزایش متعادل تورم را با عنایت به کاهش بهای نفت خام پیش بینی کرده اند، اما انتظار دارند اقتصاد از بهای پایین انرژی با تقویت رشد بواسطه افزایش میزان هزینه کرد مصرف کننده سود ببرد.

    تصمیم نرخ بهره ایالات متحده: فدرال رزرو پس از بیشتر از 6 سال از نرخ بهره نزدیک به صفر در ماه ژانویه با باقی گذاردن احتمالات برای یک افزایش نرخ بهره حدود ژوئن 2015 سیاست پولی خود را حفظ کرد. Fed اذغان داشت که تورم بطور قابل توجهی با عنایت به افت اخیر در بهای نفت خام کاهش داشته است. اعضای Fed مراقب تحولات اقتصادی هستند تا شاهد این باشند که چه اتفاق خواهد افتاد. افزایش رقم اشتغال به رشد خود ادامه داد و نرخ بیکاری نیز تا نزدیکی سطح پیش از بحران مالی کاهش یافت، اگرچه، از آنجاییکه شرکت ها در جستجوی منبع فراوانی از کارمندان احتمالی ادامه می دهند رشد دستمزد همچنان بی جان و کم فروغ باقی ماند. انتظار می رود نرخ بهره در همان سطح 0.25% باقی بماند.

    GDP نیوزلند: اقتصاد نیوزلند رشد خود را با افزایش 1 درصدی در سه ماهه سوم سال گذشته تقویت نمود که این قویترین افزایش در 15 سال اخیر بوده است. این ارقام چشمگیر پیرو یک رشد 0.7 درصدی در سه ماه دوم بود. اقتصاددانان انتظار یک نرخ رشد 0.7% را داشتند. در مقیاس سالانه، میزان رشد نسبت به سه ماهه دوم با دستیابی به رقم 3.2% بدون تغییر باقی ماند. انتظار می رود اقتصاد نیوزلند 0.8% در سه ماهه چهارم 2014 رشد نماید.

    نظر


    • با سلام خدمت همگي
      من سئوالي داشتم و ميخواستم بدانم كه چه بلايي بر سر اين سايت امده است كه ديگر براي سئوالات ديگران ارزشي قائل نميشود؟ يك زماني بود كه هيچ سئوالي بيجواب نميداد و همه بر سر جواب دادن به سئوالات با يكديگر رقابت ميكردند. اميدوارم كه اين مشكل عدم همياري دوستان فقط مانند اقتصاد جهاني مشكل مقطعي باشد كه پس از ركود مجددا به رونق خود نزديك گردد. از ان ميترسم كه اين مشكل اساسي باشد و منجر به سقوط كامل اين سايت گردد. مديران محترم خود بهتر ميدانند كه اين بيتفاوتي در اين يكسال اخير نشانه خوبي نبوده و بايد تا دير نشده راهكار مناسبي براي ان اتخاذ گردد. خود من كه تقريبا نااميد شدم و مجبورم جوابهاي خود را از سايتهاي خارجي پيدا كنم. يك سئوال چند روز پيش كردم وان اين بود كه من در سايت بلومبرگ نرم افزار Citrix Receiver را دانلود كردم اما زماني كه ميخواهم انرا اجرا كنم، از من ادرس سرور ميخواهد و هنوز جوابي نگرفتم.
      در اخر خواسته اي از خدا دارم : بارالها ، مشكلات اين سايت را كه بدون شك در طول چند سال گذشته بهترين سايتها بوده و خود من تحليل فاندامنتال را از اين سايت ياد گرفتم ، برطرف نما.
      پروردگارا براي مديران اين سايت بركت و فراواني و پول به ارمغان بياور تا ما اين پشتوانه بزرگ تحليلي را بيشتر در جوار خود داشته باشيم و همواره از انها بيشتر ياد بگيريم
      بارالها، به استاد خليل رحماني ثروتي همانند وارن بافت اعطا فرما تا سرمشقي براي جوانان ايراني شده و همواره ما بجاي يادگيري از وارن بافت از اين استاد بزرگ كسب تجربه كنيم
      به اميد روزهاي خوب در اين سايت

      نظر


      • سلام و درود بر آقا امید عزیز

        برادر در ابتدا سال جدید را به شما و خانواده محترم تبریک عرض میکنم. لطف همه دوستان شامل حال بنده شده و ما را شرمنده محبت هایشان کردند.

        بنده مدتی است واحد خدمتی ام تغییر یافته و در این واحد هیچ اصول و برنامه زمان بندی مشخصی ندارند و باعث شده که در امورات ام خلل ایجاد کنند. خوب این ماه که تعطیلات هست و ماه بعد در مرخصی استحقاقی و استعلاجی به سر خواهیم برد و می ماند دو ب ج سه و چهار که بدون شک واحد خود را تغییر خواهم داد. و در نهایت برج پنج امسال اگر خداوند عمری اعطا بفرمایند به پایان دوره خواهیم رفت و خدمت را می بوسیم و به افراد دیگر واگذار می نماییم و ما از این طوفان سهمگین در زندگانی شخصی و تخصصی بیرون خواهیم رفت.

        ما همچنان در کنار شما و سایر عزیزان هستیم و به شما قول خواهم داد امسال متفاوت تر از سال گذشته و قدرتمند تر از سال های قبل پیش رویی خواهیم نمود و هر آنچه در توان هست برای عزیزان خدمتگذاری خواهم نمود.

        از دعاهای شما برای بنده بسیار سپاسگذارم و همینجا از دوستانی که پیامک و تماس و ایمیل بابت تبریک سال جدید ارسال کردند و نتوانستم پاسخ ارسال کنم عذرخواهی میکنم . بنده در حصر پادگان "شیفت بندی" بودیم.

        برای همه شما سروران آرزوی سلامتی و سود دارم.

        کوچیک شما
        ویرایش توسط FundTrader : https://www.traderha.com/member/3510-fundtrader در ساعت 03-26-2015, 03:34 PM

        نظر


        • مهمترین خبرهای روز

          تاریخ : 3 آوریل 2015 ( 14 فروردین 1394 )

          NFP و نرخ بیکاری در ایالات متحده امریکا
          : اشتغال زایی در ایالات متحده در ماه فوریه با افزایش 295000 نفری و کاهش نرخ بیکاری تا حداقل میزان خود در 5.5% در 5/6 سال گذشته تقویت شد. افزایش اشتغال با وجود شرایط سخت آب و هوایی که باعث ایجاد اختلال در فعالیت بازار می شود قویتر از باقی آیتم ها بود. این گزارش از افزایش نرخ بهره Fed که برای اجرا در ماه ژوئن برنامه ریزی شده پشتیبانی کرده است. میانگین درآمد ساعتی به مقدار 3 سنت افزایش یافت و افزایش های بیشتر نیز انتظار می رود. انتظار میرود نسبت اشتغال به جمعیت در بازار کار ایالات متحده در رقم سقف 5.5 ساله خود در 59.3% با ثبات بماند. انتظار می رود بخش خصوصی ایالات متحده یک افزایش 251000 نفری در تعداد موقعیت های شغلی داشته باشد، این در حالیست که نرخ بیکاری پیش بینی می شود در رقم 5.5% باقی بماند.

          نظر


          • سخنی در باب آشنایی بیشتر

            اول سال 94 همانطور که قول داده بودم روال فروم و صحبت ها و مطالب دقیقاً به گرمی سال قبل تر برگرده و الان اینجام که همینجور باشد . دوستان زیاد جدیدی به فروم پیوستند و شاید همانند سالهای گذشته روابط دوستانه تر و نزدیکتر برقرار نشده باشد که هدف ام در کنار کارهای آموزشی و تحلیلگری این موصوع است که گرمای جدیدی بر این خانه قدیمی امان بیاوریم .اینجا محل بحث های اقتصادی بازار ارز بوده و هست و در کنار ان دوستان صحبت های آموزشی دوستانه هم داشتند. شاید خیلی ها نام مدیران فروم را ک به صورت یوزر شرکتی است ، ندانند ولی یوزر بنده به خاطر کلیپ های آموزش بنیادی نام ام را در آنها، شنیده باشند . برای دوستان جدید خود را معرفی مختصری کنم که محفل دوستانه تر شود. خلیل رحمانی هستم 25 ساله ، ساکن جنوب کشور و اکنون در خدمت مقدس سربازی به سر میبریم که انشالله برج پنج امسال به اتمام خواهد رسید . به دلیل همین خدمت باعث شد که فعالیتم افت پیدا کند اما شکر خدا به پشتوانه دوستان و صبوری آنها این دوره ما در حال به سر آمدن هست و آنچنان محبت آنها را جبران کنم که خیالم در هر دو دنیا راحت باشد و از شرمندگی بیرون بیایم.در زمینه تحلیل بنیادی ، تکنیکال شاخه الیوت و هارمونیک ، تحلیل بین بازاری و انتظارات در حد قابل قبولی که بتوانیم یک معامله با احتمال سوددهی بالا انجام دهیم سر رشته دارم و بر روی سبک های نوین تحلیلگری در اقتصاد و تکنیکال و شیوه های مدیریت ریسک در حال تحقیق و مطالعه هستم که اندک سوادمان را بتوانیم افزایش دهیم.

            حال دوستان اگر قبلاً سوالی پرسیده اند و بنده جواب ندادم میتوانند دوباره اینجا بازگو کنند چرا که به دلیل مشغله های که بیان کردم فرصت مطالعه تک تک پست ها نبوده است.

            ارادت

            نظر


            • دو ساعت و 22 دقیقه دیگه nfp اعلام میشه .

              چون بانک های دنیا تعطیل اند باعث کاهش حجم ( لیکویدی ) میشه. پس ریسک معامله کردن در مارکت به شدت بالاست و احتمال داره در نبود آنها ، افراد قوی و پشت پرده بازار را به هر سوی که خود میپسند بکشانند. پس توصیه میشه معامله ای امروز نداشته باشید و نظاره گر باشید.
              ویرایش توسط FundTrader : https://www.traderha.com/member/3510-fundtrader در ساعت 04-03-2015, 02:40 PM

              نظر


              • باسلام و عرض ادب خدمت استاد محترم
                قبل از هر چيز فرا رسيدن سال نو را بشما و همه مديران محترم و همچنين كليه دوستان خوبمان تبريك ميگويم. در ضمن لازم است كه توافق هسته اي ايران را نيز بنوبه خود به همه ايرانيان تبريك بگويم. واقعيتش من قبل از اينكه با اين سايت اشنا بشوم، تحليل فاندامنتال را فقط در اين ميدانستم كه مثلا زماني كه هر شاخص اعلام ميگردد، بايد در همان زمان وارد معامله شد و مثلا با 50 پيپ از معامله خارج گرديد. بسياري از فايلهاي اموزشي كه شما در سطح اينترنت در مورد اموزش تكنيكال ميبينيد، به اين موضوع اشاره دارد كه تحليل فاندامنتال خوب نيست چرا كه در بسياري از مواقع حهت روند با جهت اخبار شاخصها همخواني ندارد، فلذا به اين دليل تحليل تكنيكال از فاندامنتال بهتر است. اما اكنون پس از اشنايي با مطالب شما فهميدم كه نبايد با اين ديد به شاخصها نگاه كرد. بلكه بايد به دنبال انتظارات بود. يعني از كدام بانك مركزي انتظار ميرود كه نرخ بهره خود را افزايش دهد و هر شاخصي كه باعث شود كه گمانه زنيها بابت افزايش نرخ بهره در ان كشور را بيشتر شود، ميتواند تاثير بر ارزش ارز ان كشور داشته باشد. اكنون معني جديدي در مورد تحليل فاندامنتال دانستم: تمام ارزها بغير از دلار بمانند هم حركت ميكنند و جهت همه انها (اعم از ين ، يورو ، پوند، فرانك ) مخالف جهت دلار امريكا ميباشد. پس در ديد بلندمدت همواره بايد بدانيم كه دو ارز وجود دارد 1- دلار امريكا 2- ساير ارزها. اما از ديد كوتاه مدت و ميان مدت اختلاف بين ارزها را فقط انتظارات در جهت كاهش يا افزايش نرخ بهره توسط بانك مركزي مربوطه تعيين ميكند. يعني اگر ما ديد سرمايه گذاري نداشته باشيم و فقط به دنبال سوداگري و سودهاي ناچيز هستيم، بايد بيانيه هاي بانك مركزي كشورها را دنبال كرده و بفهميم كه كدام يك ميخواهند نرخ بهره خود را تغيير دهند و يا كدام شاخصها ميتواند ديد بانك مركزي مربوطه را در جهت تغيير نرخ بهره تغيير دهد و اين يعني تحليل فاندامنتال. حتي ريسك پذيري و ريسك گريزي هم به اين نرخ بهره وابسته است چرا كه باز انتظارات معامله گران را تغيير ميدهد.اين موضوع را من مديون مطالب شما هستم و البته سئوالاتي برايم پيش امد كه به مرور با مطالعه در اين زمينه برايم حل گرديد. اكنون مطالعاتم را در زمينه تحليل بين بازاري بيشتر كرده ام و چند سئوال در حال حاضر در اين زمينه از جنابعالي داشتم كه مرا به رسيدن به حقيقت بيشتر كمك كند.
                من كتاب جان مورفي را خواندم اما پيدا كردن نمودارها و مقايسه ان باهم برايم مشكلات بزرگي ايجاد كرده است. مثلا هنوز نميدانم كه شاخصted را از كجا ميتوانم پيدا كنم و نمودار انرا با مثلا نمودار اوراق قرضه مقايسه نمايم.، ميدانم كه سايت بلومبرگ ميتواند در اين زمينه بمن كمك كند اما پيدا كردن اين شاخصها در بلومبرگ بسيار سخت است و ايا ميتوان ليستي تهيه كرد كه در ان سمبلهاي سايت بلومبرگ بدرستي در ان جدا شده باشد و بتوانم كه مثلا اگر به دنبال نمودار نفت هستم، از ان ليست سمبل نفت را پيدا كرده و نمودار را در بلومبرگ بدرستي ببينم؟
                در ضمن سايت بلومبرگ مشكل بزرگي دارد و ان اين است مثلا وقتي خطوط مقاومت و روند را در ان ترسيم ميكنم، ديگر نميتوانم كه انرا ذخيره كنم و پس از بيرون امدن از ان كليه انديكاتورهاي من حذف ميگردد. ايا راهي هست كه مثلا من بتوانم مثل متاتريدر ، تحليلهاي تكنيكي كه بر روي نمودار رسم كرده ام را ذخيره كنم و هر زمان كه وارد ان شوم بتوانم ادامه ان را ترسيم نمايم؟ حتي اگر سايت ديگر را بمن معرفي كنيد كه مانند بلومبرگ اين امكانات را داشته باشد از شما ممنون ميشوم.
                البته سئوالات من بسيار بيشتر است وو مطمئنا در اينده و در هنگام گير كردن در موضوعي انرا بيان خواهم كرد
                باتشكر

                نظر


                • نوشته اصلی توسط omidnabeghe نمایش پست ها
                  باسلام و عرض ادب خدمت استاد محترم
                  قبل از هر چيز فرا رسيدن سال نو را بشما و همه مديران محترم و همچنين كليه دوستان خوبمان تبريك ميگويم. در ضمن لازم است كه توافق هسته اي ايران را نيز بنوبه خود به همه ايرانيان تبريك بگويم. واقعيتش من قبل از اينكه با اين سايت اشنا بشوم، تحليل فاندامنتال را فقط در اين ميدانستم كه مثلا زماني كه هر شاخص اعلام ميگردد، بايد در همان زمان وارد معامله شد و مثلا با 50 پيپ از معامله خارج گرديد. بسياري از فايلهاي اموزشي كه شما در سطح اينترنت در مورد اموزش تكنيكال ميبينيد، به اين موضوع اشاره دارد كه تحليل فاندامنتال خوب نيست چرا كه در بسياري از مواقع حهت روند با جهت اخبار شاخصها همخواني ندارد، فلذا به اين دليل تحليل تكنيكال از فاندامنتال بهتر است. اما اكنون پس از اشنايي با مطالب شما فهميدم كه نبايد با اين ديد به شاخصها نگاه كرد. بلكه بايد به دنبال انتظارات بود. يعني از كدام بانك مركزي انتظار ميرود كه نرخ بهره خود را افزايش دهد و هر شاخصي كه باعث شود كه گمانه زنيها بابت افزايش نرخ بهره در ان كشور را بيشتر شود، ميتواند تاثير بر ارزش ارز ان كشور داشته باشد. اكنون معني جديدي در مورد تحليل فاندامنتال دانستم: تمام ارزها بغير از دلار بمانند هم حركت ميكنند و جهت همه انها (اعم از ين ، يورو ، پوند، فرانك ) مخالف جهت دلار امريكا ميباشد. پس در ديد بلندمدت همواره بايد بدانيم كه دو ارز وجود دارد 1- دلار امريكا 2- ساير ارزها. اما از ديد كوتاه مدت و ميان مدت اختلاف بين ارزها را فقط انتظارات در جهت كاهش يا افزايش نرخ بهره توسط بانك مركزي مربوطه تعيين ميكند. يعني اگر ما ديد سرمايه گذاري نداشته باشيم و فقط به دنبال سوداگري و سودهاي ناچيز هستيم، بايد بيانيه هاي بانك مركزي كشورها را دنبال كرده و بفهميم كه كدام يك ميخواهند نرخ بهره خود را تغيير دهند و يا كدام شاخصها ميتواند ديد بانك مركزي مربوطه را در جهت تغيير نرخ بهره تغيير دهد و اين يعني تحليل فاندامنتال. حتي ريسك پذيري و ريسك گريزي هم به اين نرخ بهره وابسته است چرا كه باز انتظارات معامله گران را تغيير ميدهد.اين موضوع را من مديون مطالب شما هستم و البته سئوالاتي برايم پيش امد كه به مرور با مطالعه در اين زمينه برايم حل گرديد. اكنون مطالعاتم را در زمينه تحليل بين بازاري بيشتر كرده ام و چند سئوال در حال حاضر در اين زمينه از جنابعالي داشتم كه مرا به رسيدن به حقيقت بيشتر كمك كند.
                  من كتاب جان مورفي را خواندم اما پيدا كردن نمودارها و مقايسه ان باهم برايم مشكلات بزرگي ايجاد كرده است. مثلا هنوز نميدانم كه شاخصted را از كجا ميتوانم پيدا كنم و نمودار انرا با مثلا نمودار اوراق قرضه مقايسه نمايم.، ميدانم كه سايت بلومبرگ ميتواند در اين زمينه بمن كمك كند اما پيدا كردن اين شاخصها در بلومبرگ بسيار سخت است و ايا ميتوان ليستي تهيه كرد كه در ان سمبلهاي سايت بلومبرگ بدرستي در ان جدا شده باشد و بتوانم كه مثلا اگر به دنبال نمودار نفت هستم، از ان ليست سمبل نفت را پيدا كرده و نمودار را در بلومبرگ بدرستي ببينم؟
                  در ضمن سايت بلومبرگ مشكل بزرگي دارد و ان اين است مثلا وقتي خطوط مقاومت و روند را در ان ترسيم ميكنم، ديگر نميتوانم كه انرا ذخيره كنم و پس از بيرون امدن از ان كليه انديكاتورهاي من حذف ميگردد. ايا راهي هست كه مثلا من بتوانم مثل متاتريدر ، تحليلهاي تكنيكي كه بر روي نمودار رسم كرده ام را ذخيره كنم و هر زمان كه وارد ان شوم بتوانم ادامه ان را ترسيم نمايم؟ حتي اگر سايت ديگر را بمن معرفي كنيد كه مانند بلومبرگ اين امكانات را داشته باشد از شما ممنون ميشوم.
                  البته سئوالات من بسيار بيشتر است وو مطمئنا در اينده و در هنگام گير كردن در موضوعي انرا بيان خواهم كرد
                  باتشكر
                  سلام امید جان شما لطف دارید برادر

                  در مورد فاندامنتال حق با شماست اکثر افراد فکر میکنند فقط شاخص های خبری در دسته تحلیل فاندامنتال قرار دارد که هنگام انتشار بایست معامله کرد . اما دیدگاهی که باعث کشف جهت و انتظارات دارایی ها میشه بهترین دیدگاه در تحلیل بنیادی هست و از طریق میکس این جهت با تکنیکال و تاییدیه از انتظارات و بین بازاری به شکل راحتی میتوان یک معامله با احتمال سوددهی باز کرد. خوشحالم که شما توانستید ارتباط معنا داری پیدا کنید.

                  در مورد تحلیل بین بازاری حق با شماست ، معمولا خودمون به پلتفرم متاتریدر و گرفتن دیتا از این طریق عادت کردیم که متاسفانه خیلی از شاخص ها و ایندکس ها در این پلتفرم نیست . اوراق قرضه قبلاً از یک پلتفرم میگرفتم که متاسفانه کلاً اوراق برداشته شد . دیتاها بایست سرچ کرد و بعد از تهیه به صورت خوراک به یک نرم افزار میز کار ، وارد کنیم که بنده از داینامیک تریدر بهره میبرم .

                  تحلیل بین بازاری در بین بازاری دو شاخه داره بین بازاری و درون بازاری که معمولا مشکل بالا در بین بازارها هست . واقعیت سایت خاصی مد نظر ندارم که چارت ارایه دهد و بتوان ان را سیو نمود هر آنچه دیده ام مثل بلومبرگ هست مگر امکاناتی برای گرفتن تصویر و عکس داشته باشد که باز فایده ندارد . به ناچار دست و پا شکسته در حال کار با این موضوع هستیم . اگر یک پلتفرم متاتریدری ایندکس های مختلف را ارایه میداد که بتوانیم دیتاها را به داینامیک منتقل نمائیم حرف نداشت.

                  من در خدمت شما هستم

                  نظر


                  • سلام خلیل جان. خسته نباشید.
                    امروز که روز خوبی برای من نبود و نتیجه nfp بسیار با انتظار من متفاوت بود، اما میخواستم از شما بعنوان فردی که با خم و چم بازار و بسیاری از قواعد بازار آشنایی دارید بپرسم که نظر شخصیتون در مورد روند میان مدت حرکت دلار چیه؟ ناگفته نمونه که من تحلیلها و نظرات بسیاری رو امروز مطالعه کردم و تقریبا اکثرشون معتقدند این صعود یورو موقتیه و بزودی دلار به روند صعودی ادامه میده، اما کمی با آمار امروز مردد شدم. ممنون میشم اگر نظر شما رو هم در این مورد بدونم.
                    ارادتمند. سعید.

                    نظر


                    • باتشكر از جوابيه جنابعالي
                      من از شما ممنونم كه سئوالي كه هنوز برايش جوابي پيدا نكرديد بدرستي اعلام كرديد كه نميدانيد و اين خود يك نكته مثبت در شما ميباشد. سئوال مهم ديگري هم داشتم كه انتظار دارم كه در صورتي كه براساس تجربيات شخصي خود هنوز نتوانستيد براي ان جوابي پيدا كنيد مانند جوابيه بالا بصورت كاملا شفاف انرا بيان نماييد. دليلم از گفتن اين موضوع ان است كه بسياري از سايتهاي ديگر بصورت كاملا كليشه اي به سئوالات جواب ميدهند كه كمكي به سئوال كننده نميكند. دليلش ان است كه خودشان براساس تجربيات شخصي راه حلي براي ان پيدا نكرده اند و فقط با استناد به كتابها در مورد مطلب توضيح ميدهند. بر اساس تجربه فهميده ام كه شما اگر سئوالي را تجربه نكرده باشيد ميفرماييد كه نميدانم
                      اما قبل از انكه سئوالم را بپرسم لازم است كه جسارت كرده و جواب اين دوستمان را با عقل ناقص خود بدهم و از شما در خواست دارم كه بمن ابتدا بگوييد كه ايا جواب من منطقي است و بعد در يك مطلب ديگر من سئوال خود را كه شايد سئوال همگي دوستان فاندامنتال باشد، بپرسم
                      بنظر من با اين گزارش nfp افتضاحي كه از امريكا به بيرون امد، تمام كساني را كه منتظر بودند كه بانك مركزي امريكا بزودي نرخ بهره خود را بالا ميبرد، مايوس كرد. پس از امروز به بعد همه انتظار خواهند داشت كه نرخ بهره تغييري نخواهد كرد فلذا دلار كاهش پيدا خواهد كرد. بايد منتظر گزارشات جديدي از امريكا باشيد تا جهت كاهشي دلار تغيير كند . اما نزديكترين گزارشي كه ميتواند انتظارات افزايش نرخ بهره را بيشتر كند، نرخ تورم است كه تا دو هفته اينده اعلام ميگردد. در ضمن اگر ان گزارش هم مايوس كننده باشد، نشست بانك مركزي امريكا انتهاي ماه اپريل است كه براساس وضعيت بد اشتغال و همچنين تورم بد احتمالي ، مطمئنا افزايش نرخ بهره را به عقبتر انداخته و اين مسئله ميتواند سقوط دلار را بيشتر نمايد. من انتظار دارم كه احتمالا تا ماه اينده در چنين روزي كه نرخ nfp مجددا اعلام ميشود، دلار سقوط كند .
                      اما از طرف ديگر يورو را بايد در نظر بگيريم. ديروز اين ارز بدون هيچ دليلي افزايش پيدا كرد (همه ارزهاي ديگر بدون تغيير بودندو فقط يورو تغيير كرد). من هنوز نميدانم كه دليل اين افزايش يورو چه بوده است. اما همانطور كه ميدانيد، اين اتحاديه شروع به چاپ پول بدون پشتوانه در مقياس وسيع كرده است كه اين خود ميتواند باعث تضعيف يورور گردد. درست است كه بعد از اعمال طرح QE (چاپ پول بدون پشتوانه) ، شاخصهاي اروپا بسيار خوب ظاهر شده و بهبود نسبي اروپا را نويد دادند، اما باز بايد توجه داشته باشي كه اگر طرح QE در ابتداي كار باشد، معمولا باعث تضعيف ارز ميگردد.هر زمان كه اين طرح باعث افزايش توليد گردد، درانصورت ارزش ان ارز افزايش پيدا ميكند. اكنون يكماه است كه اين طرح اجرا شده و من با تجربه كم خود نميدانم كه تا چند وقت بعد از اعمال اين طرح، يورو كاهش پيدا ميكند. پس ميتوانم نتيجه بگيرم كه شايد ضعف يورو باعث گردد كه EURUSD سقوط كند. اما در مورد اينكه ضعف يورو قدرت انرا داشته باشد كه بر ضعف دلار بچربد و باعث نزول EURUSD گردد، كاملا شك دارم و حتما بايد استاد به اين سئوال پاسخ دهد. اميدوارم كه منظورم را بدرستي رسانده باش. منتظر تاييديه استاد ميمانم تا اشكالاتم را در اين تحليل بمن بگويد و من در مطلب بعدي سئوال خود را خواهم پرسيد
                      باتشكر

                      نظر


                      • سلام بزرگوار شما لطف دارید

                        بنده معتقدم در تغییر فاز های اقتصادی ما دچار خلاء های هستیم که دیتاها شروع میکنند به حرکات عجیب و غریب که nfp امروز در این دسته حرکات جای دارد. ما الان در یک خبر A کلاس شاهد یک شیب کاهشی در رشد مثبت آن هستیم . الان بحث دلار تنها هم نیست در اتحادیه اروپا سیاست های سوپر انبساطی به اجرا در اومده

                        نوشته اصلی توسط Sarsa نمایش پست ها
                        سلام خلیل جان. خسته نباشید.
                        امروز که روز خوبی برای من نبود و نتیجه nfp بسیار با انتظار من متفاوت بود، اما میخواستم از شما بعنوان فردی که با خم و چم بازار و بسیاری از قواعد بازار آشنایی دارید بپرسم که نظر شخصیتون در مورد روند میان مدت حرکت دلار چیه؟ ناگفته نمونه که من تحلیلها و نظرات بسیاری رو امروز مطالعه کردم و تقریبا اکثرشون معتقدند این صعود یورو موقتیه و بزودی دلار به روند صعودی ادامه میده، اما کمی با آمار امروز مردد شدم. ممنون میشم اگر نظر شما رو هم در این مورد بدونم.
                        ارادتمند. سعید.
                        امید جان بنده هم مثل شما هستم ، چیزی ندانم بایست گفت نمیدانم . اینکه کسی را بخواهیم بپیچانیم کاری ناپسند هست .

                        در مورد یورو به دلار همانطور که از دو ناحیه اقتصادی بررسی کردید درست است ، یورو از ناحیه یونان هنوز دچار آسیب هست و با اجرای سیاست سوپر انبساطی بایست تضعیف گردد و این روند میبایست حداقل تا شش ماه اثر خود را بگذارد و باعث حرکت در چرخه اقتصاد شود والی روند معکوسی را در پیش خواهد گرفت . و همانطور که بیان کردید این سیاست با افزایش سطح پایه پولی درصدد ایجاد تورم و رونق هست که خود در ابتدا باعث کاهش ارزش پول میگردد اما بعد از ایجاد محرک های اقتصادی باعث تقویت ارزش پول میگردد حال اگر اثری نگذارد این روند معکوس خواهد شد یعنی به جای اینکه در نهایت در تقویت ارز موثر باشد کاهش ارزش را تجربه خواهد کرد . در مورد ایالات متحده باز فرمایشات جنابعالی درست میباشد ، nfp در یک بازه و شیب مثبت در جرکت بوده و اکنون با وجود مثبت اعلام شدن ، شیب آن کاهشی بود که این خبر در درسته A کلاس ها میباشد ( روند سازها ) که میتوان گفت اولین نشانه برای تضعیف دلار نمود پیدا کرد ، حال انتظارات و گمانه زنی ها در مورد افزایش نرخ بهره به دلیل این خبر میتواند دچار خدشه شود که کماکان باعث تضعیف دلار خواهد شد. از بعد تکنیکی باز به این روند حاکم بر یورو به دلار نگاهی بیاندازیم متوجه میشویم که به احتمال بالا وارد یک فاز استراحت شده و در کوتاه مدت ( این ماه ) انتظار نزول برای این جفت ارز نمیرود مگر از این رنج صعودی خارج گردد. پس در کوتاه مدت انتظار صعود دارم و در میان مدت انتظار یک ریزش برای برداشتن گام نهایی روند هستم. حال این سناریو با اومدن دیتاهای اقتصادی میشه اصلاح یا تایید کرد.

                        نوشته اصلی توسط omidnabeghe نمایش پست ها
                        باتشكر از جوابيه جنابعالي
                        من از شما ممنونم كه سئوالي كه هنوز برايش جوابي پيدا نكرديد بدرستي اعلام كرديد كه نميدانيد و اين خود يك نكته مثبت در شما ميباشد. سئوال مهم ديگري هم داشتم كه انتظار دارم كه در صورتي كه براساس تجربيات شخصي خود هنوز نتوانستيد براي ان جوابي پيدا كنيد مانند جوابيه بالا بصورت كاملا شفاف انرا بيان نماييد. دليلم از گفتن اين موضوع ان است كه بسياري از سايتهاي ديگر بصورت كاملا كليشه اي به سئوالات جواب ميدهند كه كمكي به سئوال كننده نميكند. دليلش ان است كه خودشان براساس تجربيات شخصي راه حلي براي ان پيدا نكرده اند و فقط با استناد به كتابها در مورد مطلب توضيح ميدهند. بر اساس تجربه فهميده ام كه شما اگر سئوالي را تجربه نكرده باشيد ميفرماييد كه نميدانم
                        اما قبل از انكه سئوالم را بپرسم لازم است كه جسارت كرده و جواب اين دوستمان را با عقل ناقص خود بدهم و از شما در خواست دارم كه بمن ابتدا بگوييد كه ايا جواب من منطقي است و بعد در يك مطلب ديگر من سئوال خود را كه شايد سئوال همگي دوستان فاندامنتال باشد، بپرسم
                        بنظر من با اين گزارش nfp افتضاحي كه از امريكا به بيرون امد، تمام كساني را كه منتظر بودند كه بانك مركزي امريكا بزودي نرخ بهره خود را بالا ميبرد، مايوس كرد. پس از امروز به بعد همه انتظار خواهند داشت كه نرخ بهره تغييري نخواهد كرد فلذا دلار كاهش پيدا خواهد كرد. بايد منتظر گزارشات جديدي از امريكا باشيد تا جهت كاهشي دلار تغيير كند . اما نزديكترين گزارشي كه ميتواند انتظارات افزايش نرخ بهره را بيشتر كند، نرخ تورم است كه تا دو هفته اينده اعلام ميگردد. در ضمن اگر ان گزارش هم مايوس كننده باشد، نشست بانك مركزي امريكا انتهاي ماه اپريل است كه براساس وضعيت بد اشتغال و همچنين تورم بد احتمالي ، مطمئنا افزايش نرخ بهره را به عقبتر انداخته و اين مسئله ميتواند سقوط دلار را بيشتر نمايد. من انتظار دارم كه احتمالا تا ماه اينده در چنين روزي كه نرخ nfp مجددا اعلام ميشود، دلار سقوط كند .
                        اما از طرف ديگر يورو را بايد در نظر بگيريم. ديروز اين ارز بدون هيچ دليلي افزايش پيدا كرد (همه ارزهاي ديگر بدون تغيير بودندو فقط يورو تغيير كرد). من هنوز نميدانم كه دليل اين افزايش يورو چه بوده است. اما همانطور كه ميدانيد، اين اتحاديه شروع به چاپ پول بدون پشتوانه در مقياس وسيع كرده است كه اين خود ميتواند باعث تضعيف يورور گردد. درست است كه بعد از اعمال طرح QE (چاپ پول بدون پشتوانه) ، شاخصهاي اروپا بسيار خوب ظاهر شده و بهبود نسبي اروپا را نويد دادند، اما باز بايد توجه داشته باشي كه اگر طرح QE در ابتداي كار باشد، معمولا باعث تضعيف ارز ميگردد.هر زمان كه اين طرح باعث افزايش توليد گردد، درانصورت ارزش ان ارز افزايش پيدا ميكند. اكنون يكماه است كه اين طرح اجرا شده و من با تجربه كم خود نميدانم كه تا چند وقت بعد از اعمال اين طرح، يورو كاهش پيدا ميكند. پس ميتوانم نتيجه بگيرم كه شايد ضعف يورو باعث گردد كه EURUSD سقوط كند. اما در مورد اينكه ضعف يورو قدرت انرا داشته باشد كه بر ضعف دلار بچربد و باعث نزول EURUSD گردد، كاملا شك دارم و حتما بايد استاد به اين سئوال پاسخ دهد. اميدوارم كه منظورم را بدرستي رسانده باش. منتظر تاييديه استاد ميمانم تا اشكالاتم را در اين تحليل بمن بگويد و من در مطلب بعدي سئوال خود را خواهم پرسيد
                        باتشكر

                        نظر


                        • باتشكر از نظرات استاد
                          من معتقدم كه الان كه فرصت خوبي براي من پيش امده كه سئوالاتم را مطرح كنم و جنابعالي به ان جواب ميدهيد، نميخواهم كه اين فرصت گرانبها را از دست داده و استدعا دارم كه مرا از طرح مكرر اين سئوالات ببخشيد چرا كه شايد در زمانهاي ديگر مانند چند ماه گذشته فرصت مناسبي پيش نيايد
                          سئوال من درباره ريسك پذيري و ريسك گريزي ميباشد. همه ما درباره اين دو مقوله از جنابعالي چيزهاي زيادي ياد گرفتيم و بطور خلاصه بايد بگويم كه هر زمان نگراني در مورد موضع خاصي پيش بيايد(مثل يونان ، چين ، جنگ اوكراينو..) مردم بسمت خريد كالاهاي ايمن ميروند و بالعكس. اكنون ميخواهم از جنبه كليشه اي اين موضوع پا فراتر گذاشته و در مورد تجربيات شخصي شما در مورد اين موضوع سئوالي مطرح نمايم. ايا شما از اين روش استفاده ميكنيد؟ روش گرفتن پوزيشن در زمان ريسك پذيري و ريسك گريزي در بين تريدرهاي بزرگ چگونه است؟ ايا به اين صورت است كه تا ما خبر بدي از چين شنيديم بايد سريعا طلا و ين بخريم؟كدام سايت براي شنيدن اخبار در مورد اين موضوع سريعتر عمل ميكند؟ ايا خود شما تابحال برمبناي ريسك پذيري و ريسك گريزي معامله گرفته ايد؟ چه زمان بود و از چه روشي استفاده كرده ايد؟ ميخواهم مانند اموزشهاي قبلي خود كه يك الگوريتم را براي تحليل فاندامنتال و تكنيكال مطرح كرده بوديد ، براي اين دو مقوله هم يك الگوريتم تعريف كنيد اگر كه معاملات شما در اين زمينه موفقيت اميز بوده است. حتما در اين دو مقوله روشي وجود دارد چرا كه باعث ميگردد كليه ارزهاي پر ريسك در يك لحظه جابجا شوند پس محققا خيليها روش ان را ميدانند.اميدوارم كه شما استاد استفاده از اين روش باشيد كه مطمئنا باعث سرافرازي ايرانيها ميگردد.
                          باتشكر

                          نظر


                          • نوشته اصلی توسط omidnabeghe نمایش پست ها
                            باتشكر از نظرات استاد
                            من معتقدم كه الان كه فرصت خوبي براي من پيش امده كه سئوالاتم را مطرح كنم و جنابعالي به ان جواب ميدهيد، نميخواهم كه اين فرصت گرانبها را از دست داده و استدعا دارم كه مرا از طرح مكرر اين سئوالات ببخشيد چرا كه شايد در زمانهاي ديگر مانند چند ماه گذشته فرصت مناسبي پيش نيايد
                            سئوال من درباره ريسك پذيري و ريسك گريزي ميباشد. همه ما درباره اين دو مقوله از جنابعالي چيزهاي زيادي ياد گرفتيم و بطور خلاصه بايد بگويم كه هر زمان نگراني در مورد موضع خاصي پيش بيايد(مثل يونان ، چين ، جنگ اوكراينو..) مردم بسمت خريد كالاهاي ايمن ميروند و بالعكس. اكنون ميخواهم از جنبه كليشه اي اين موضوع پا فراتر گذاشته و در مورد تجربيات شخصي شما در مورد اين موضوع سئوالي مطرح نمايم. ايا شما از اين روش استفاده ميكنيد؟ روش گرفتن پوزيشن در زمان ريسك پذيري و ريسك گريزي در بين تريدرهاي بزرگ چگونه است؟ ايا به اين صورت است كه تا ما خبر بدي از چين شنيديم بايد سريعا طلا و ين بخريم؟كدام سايت براي شنيدن اخبار در مورد اين موضوع سريعتر عمل ميكند؟ ايا خود شما تابحال برمبناي ريسك پذيري و ريسك گريزي معامله گرفته ايد؟ چه زمان بود و از چه روشي استفاده كرده ايد؟ ميخواهم مانند اموزشهاي قبلي خود كه يك الگوريتم را براي تحليل فاندامنتال و تكنيكال مطرح كرده بوديد ، براي اين دو مقوله هم يك الگوريتم تعريف كنيد اگر كه معاملات شما در اين زمينه موفقيت اميز بوده است. حتما در اين دو مقوله روشي وجود دارد چرا كه باعث ميگردد كليه ارزهاي پر ريسك در يك لحظه جابجا شوند پس محققا خيليها روش ان را ميدانند.اميدوارم كه شما استاد استفاده از اين روش باشيد كه مطمئنا باعث سرافرازي ايرانيها ميگردد.
                            باتشكر
                            به باد داشته باشیم هیچ گاه علم به صورت ایستا و ساکن نبوده است ، هیچ گاه کلمه انتهایی برای یک مطلب وجود نخواهد داشت پس منو استاد خطاب نکن برادر من

                            در مرحله ابتدایی برای تحلیل بنیادی بایست ریسک پذیری و ریسک گریزی در بازار را تشخیص دهیم گر چنین بود وضعیت ما مشخص هست که چه دارایی های را طلب کنیم

                            بدون شک بزرگان بازار بر خبرها احاظه بیشتر و جامع تری دارند و مسایل را بهتر درک میکنند و هرگاه احساس ریسک کنند به دارایی های ایمن روی میاورند . شما چرخش سرمایه ها را بین بازارها ببینید ( از نوسانات بازارها مشخص هست ) متوجه خواهی شد که چرخش سرمایه ها شاید در کسری از ثانیه هم انجام گیرد و ما با اعتبارات در حال انجام کار هستیم و لازم نیست بزرگان تعللی در زمان جریان سرمایه داشته باشند

                            اینکه مبنای خرید و فروش ما بر اساس یک خبر باشد کاری عبث و بیهوده است مگر خبرهای روند ساز و کلاس بالا a باشند . پس هر خبری مبنای خرید و فروش ما نیست

                            سریعترین سایتی که خبرها را انعکاس میدهد رویترز هست . و در ابتدا عنوان کردم در شروع یک تحلیل بنیادی بایست به مبحث جریان سرمایه ها و ریسک پذیری و ریسک گریزی توجه نمود و استفاده زیادی کردیم. به کرات بهره بردیم .زمانی که بازار به سمت دارایی های ایمن دلار و ین به حرکت بوده بر روی ارزهای مقابل ریسک پذیر خریید انجام دادیم البته با استفاده از تکنیکال و نقاط مناسب جهت انجام معامله چنین کاری کردیم.

                            شما وقتی جهت سرازیری سرمایه را مطلع باشید به راحتی با تکنیکال کلاسیک هم قادرخواهید بود نقاط مناسبی را جهت معامله برگزینید .

                            انشالله در دروس پایانی مجموعه مولتی مدیاها به جمع بندی های خواهیم رسید که راحتتر قابل درک میشه

                            نظر


                            • فراموش کردم ، مثال نزدم از موقعیت چون باید نگاه به نمدارها بندازم و موقعیت های که بوده را استخراج کنم . چون تریدر لحظات هستم و هر لحظه قبل را طبق عادت روانشناسی بایست فراموش کنم ( چه سود چه ضرر ) چیزی در گذر ذهنم نیامد که بیان کنم. اما به کرات در همین تاپیک هم تعللی کنید خواهید دید که ما موقعیت های زیادی داشتیم

                              نظر


                              • ریسک پذیری و ریسک گریزی مهمترین عامل بنیادی تاثیر گذار بر نرخ ارزهاست. این عامل در سطح جهانی آنقدر برای ارزهای اصلی حائز اهمیت است که بر اخبار و داده های داخلی نیز تاثیر می گذارد. ارزهای فرا ملیتی به مانند دلار آمریکا ،ین ژاپن ، فرانک سوئیس و یورو بسیار اثرپذیری بیشتری نسبت به این شرایط دارند


                                یک راه کلی برای بررسی ریسک پذیری و ریسک گریزی:

                                جدول بازدهی نگاه کنید. در اول هفته میتوانید متوجه حرکت سرمایه ها بین دارایی های درون یک بازار باشید و اینکه ریسک پذیری یا ریسک گریزی در جریان هست یا نه ، تنها اشکال اینه که یک هفته از اجرا عقب هستید.و اگر ریسک ها تغییری نکنند به راحتی میتوانیم در جهت ریسک مشخص شده اقدام به نقطه یابی برای معامله کنیم

                                راه دیگر بررسی دارایی هاست:



                                مطابق شکل بالا در ریسک پذیری جریان سرمایه و تقویت ارزها از چپ به راست است بدین معنی که ین و دلار آمریکا تضعیف می شوند و یورو و پوند تقویت می شوند در عین حال برای تایید این جریان بازارهای سهام و کالاهای مصرفی تقویت می شوند و اوراق قرضه و فلزات گرانبها تضعیف می شوند.

                                توجه کنید ارزهای بالا که معرفی شد به صورت تاریخی خاصیت ریسک پذیری و ریسک گریزی دارند والی الان پوند نسبت به ارزهای کالایی ( دلار استرالیا و نیوزلند و کانادا ) دارای نرخ بهره پایین تری است ...و دقت کنید مبنای در نظر گرفتن کالاهای مصرفی شاخص قیمت مصرف کننده و تورم است.

                                وقتی صحبت از تقویت ارزهای پربازده می شود مبنای شناسایی این موضوع بازدهی این ارزها در مقابل یکدیگر می باشد به همین دلیل که در دوره هایی که نرخ بهره افزایش پیدا می کند قیمت سهام بالا می رود یا قیمت کالاهای مصرفی یا اولیه به مانند نفت افزایش پیدا میکند شاهد تقویت پوند ، یورو ، دلار استرالیا و دلار نیوزلند هستیم. روند ریسک پذیری بر روی نمودار بصورت آهسته و پیوسته اتفاق می افتد و ناگهانی یا با شکست انجام نمی شود بلکه شاهد تغییرات قیمت به شکلی هستید که شیب 45 درجه روند اغلب حفظ می شود. برای این دوره توصیه می شود در بازگشت ها اصلاح هایی که قیمت در داخل روند انجام می دهد و ترجیحا به خط می رسد افدام برای ورود به معامله انجام شود.

                                در نقطه مقابل در شرایط ریسک گریزی دارایی ها سمت چپ نمودار بالا تقویت می شوند . بازدهی ین ژاپن و دلار آمریکا در مقابل سایر ارزها مثبت می شود و در نقطه مقابل یورو و پوند بازدهی منفی نشان می دهند. در کنار شرایط بازدهی سهام و کالاهای مصرفی به مانند نفت یا شاخص CRB تضعیف می شوندو اوراق قرضه و فلزات گرانبها تقویت می شوند.البته دقت شود در بعضی موارد تقویت دلار به حدی زیاد است که فلزات گرانبها به مانند طلا نیز در چنین دوره ای ارزش خود را از دست می دهند. در بین ارزهای پربازده ، پوند ارزش خود را در مقابل یورو از دست می دهد و دلار ارزش خود را در بین ارزهای ایمن در مقابل ین از دست می دهد. دقت شود روند تقویت در ارزهای کم بازده و ایمن در این دوره در مقابل ارزهای پر بازده به صورت شکست با شیب زیاد است. شیب زیاد روند در این دوره و عبور از خطوط حمایت از دیگر مولفه های این دوره است. برای این دوره توصیه می شود با شکست خطوط حمایت و مقاومت اقدام برای معامله شود

                                نظر

                                پردازش ...
                                X