اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

پوزیشن های بلومبرگی

بستن
این تاپیک ، یک تاپیک مهم است .
X
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • رشد معضل بیکاری در یونان و پرتغال

    در حالی که دولت پرتغال برای مقابله با بحران اقتصادی برنامه های سختگیرانه اقتصادی وسیعی را اجرا می کند، باید با معضل بیکاری موجود در کشور نیز مقابله کند.مطابق ارقام منتشر شده توسط موسسه ملی آمار پرتغال میزان بیکاری طی یک سال گذشته ۱۶.۲ درصد افزایش داشته است.بدین ترتیب در سه ماهه اول سال جاری ۱۷.۷ درصد جمعیت فعال پرتغال دچار معضل بیکاری هستند. از این میان ۴۲ درصد جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله این کشور بیکار هستند.آمار و ارقام مربوط به نرخ بیکاری در پرتغال زمانی منتشر می شود که نمایندگان گروه تروئیکا شامل اتحادیه اروپا، صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا از جمله مهمترین بستانکاران این کشور جهت بررسی وضعیت اقتصادی و برنامه جدید ریاضت اقتصادی دولت آن در لیسبون به سر می برند.مطابق این برنامه جدید، دولت پرتغال حذف حدود ۳۰ هزار کارمند بخش دولتی از ۶۰۰ هزار نفر را در دستور کار خود قرار داده است.از سوی دیگر دولت یونان نیز گرفتار معضل بیکاری در این کشور است. مطابق آمارها روند صعودی نرخ بیکاری در این کشور بحران زده همچنان ادامه دارد.بدین ترتیب نرخ بیکاری در ماه فوریه گذشته به ۲۷ درصد جمعیت فعال یونان می رسد. ۶۴.۲ درصد جوانان بین ۱۵ تا ۲۴ ساله نیز در این کشور بیکار هستند.این نرخ بیکاری در یونان بیش از دو برابر میانگین نرخ بیکاری ۱۲.۱ درصدی در حوزه پولی یوروست. یونان و اسپانیا دارای بالاترین نرخ بیکاری در منطقه پولی یورو هستند.اقتصاد یونان ششمین سال رکود خود را می گذراند. پیش بینی می شود در سال جاری تولید ناخالص داخلی این کشور افت بیش از ۴.۲ درصدی را تجربه کند.

    نظر


    • اعتراض به فرار مالیاتی در آستانه اجلاس گروه هفت

      کنفرانس جهانی سرمایه گذاری روز پنجشنبه در لندن برگزار شد. لندن در این کنفرانس سعی دارد از جایگاه خود به عنوان اولین مقصد در دنیا برای سرمایه گذاری دفاع کند.
      در حاشیه این کنفرانس سازمانهای غیر دولتی از جمله فدراسیون انجمنهای خیریه به نام “ایف” به وجود بهشتهای مالیاتی و فرار مالیاتی در بریتانیا اعتراض کردند. ملانی وارد، سخنگوی “ایف” می گوید: “خیلی ها اینجا در بریتانیا و در دنیا به فرارهای مالیاتی اعتراض دارند و از این موضوع کلافه هستند. آنها از سیستمی که در آن قوانین خاصی برای ثروتمندان و افراد قدرتمند وجود دارد به تنگ آمده اند. زمان آن فرا رسیده تا جورج آزبورن این پیام را بشنود و بهشت های مالیاتی را مجبور به تابعیت از قانون کند.”نشست وزیران دارایی هفت کشور بزرگ صنعتی جهان موسوم به گروه هفت روزهای جمعه و شنبه در حومه لندن برگزار می شود. به نظر نمی رسد بحث و تبادل نظر درباره مبارزه با فرار مالیاتی و بهشت های مالیاتی در دستور کار این نشست باشد. جزایر برمودا و کیمن متعلق به بریتانیا از جمله مکانهایی هستند که به بهشت مالیاتی معروف شده اند. از سوی دیگر دیوید کامرون، نخست وزیر محافظه کار بریتانیا یک روز پیش از آغاز این نشست اعلام کرد بریتانیا در ریتم و روند برنامه های سختگیرانه دولت برای کاهش کسری بودجه خود تغییری نخواهد کرد. آقای کامرون اعمال این برنامه ها را مسئولانه خواند و تاکید کرد اجرای این برنامه ها برای کاهش کسری بودجه کشورش ضروری است و جانشینی برای آنها وجود ندارد.

      نظر


      • http://forum.broker-fa.com/f91/%D9%B...html#post66465

        http://forum.broker-fa.com/f91/%D9%B...html#post66502

        خوب بر اساس جهتی که داشتیم می بایست نقاط ورود بر حسب تکنیکال انتخاب میکردیم !

        تکنیکال هم باز خیلی واضح بود زیگزاگش... فقط می بایست مدیریت سرمایه رعایت میکردید

        این نمونه ای باز از یک ماکرو دیتا بود !
        آموزش مالتی مدیا تحلیل فاندامنتال ( بنیادی )

        چه فرقی می کند یا من از این طوفان...به ساحل می رسم یا موج یا قایق


        نظر




        • برنانکی نگران است/رشد تاریخی بورس آمریکا حبابی است؟

          جهان - رئیس بانک مرکزی آمریکا نگران ایجاد حباب مالی متعاقب بهبود وضعیت اقتصادی و افزایش شاخص.های سهام است.

          به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ تریبون، رئیس بانک مرکزی آمریکا روز جمعه در یک سخنرانی پیرامون افزایش شاخص.های بورس آمریکا اعلام کرد: بازیگران بازار.های مالی در وضعیتی که شرایط اقتصاد کلان کشور نسبتاً باثبات شده، تمایل دارند ریسک.های بزرگی در آن به وجود آوردند. وی افزود: این احتمال وجود دارد پس از یک دورۀ طولانی نسبتا باثبات، اثرات منفی بدی منتظرمان باشد.
          گفتنی است متعاقب تزریق پول از سوی بانک مرکزی آمریکا به بازارهای مالی، سرمایه.گذاران طی روزهای اخیر، شاخص بورس وال استریت را به رقمی تاریخی رساندند و در مقابل احتمال بروز حباب مالی در ایالات متحده آمریکا را افزایش داده.اند، کشوری که همچنان مشکلات زیادی برای جدا شدن از وضعیت فعلی دارد. روز چهارشنبه بزرگترین شاخص.های وال استریت، داو جونز، اس.اندپی500(S&P 500) به بالاترین میزان خود رسیدند.
          برنانکی افزود: با توجه به پائین بودن نرخ بهره، ما با دقت فراوان روند موجود و احتمال سایر ریسک.ها را تحت مراقبت قرار می.دهیم، مسئله.ای که می.تواند بر قیمت سهام و همچنین سایر بخش.های اقتصادی تأثیر داشته باشد. برنانکی می.گوید: بانک مرکزی آمریکا بیش از همه نگران تغییرات ناگهانی قیمت سهام است تا ارزش متوسط آنها در یک دورۀ زمانی خاص.
          به اعتقاد برنانکی نظام بانکداری سایه (shadow banking) از مهمترین خطراتی است که ثبات مالی را تهدید می.کند.(بانکداری سایه مجموعه.ای از واسطه.های مالی غیربانکی نظیر صندوق.های سرمایه.گذاری، بازارهای سهام و رسانه.های سرمایه.گذاری سازمان یافته است که به بانک.های سنتی ارایه خدمت می.کند) رئیس بانک مرکزی آمریکا می.گوید: هر چند بخش بانکداری سایه امروز در مقایسه با دیروز از اهمیت کمتری برخوردار است، اما تنظیم.کنندگان، عاملان و بخش خصوصی باید عوامل شکنندگی موجود را از میان بردارند.
          3152


          نظر


          • رئیس فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد
            هشدار به خطرات فزاینده سیستم بانکی آمریکا


            بزرگنمایی
            ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۲/۲۱کد خبر: 1070
            Banker - رئیس فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین اظهارات خود هشدار داد سیستم بانکداری سایه هنوز به شدت ثبات مالی آمریکا را تهدید می کند.
            به گزارش بنکر (Banker)، به نقل از رویترز؛ بن برنانکه روز جمعه تاکید کرد سیستم بانکداری سایه ثبات مالی و اقتصادی امریکا را تهدید می کند و این مساله می تواند موجب ورشکستگی بسیاری از صندوق های سرمایه گذاری و موسسات مالی شود.
            بر اساس این گزارش، برنانکه تصریح کرد: فدرال رزرو به دقت سلامت و ثبات سیستم بانکی آمریکا را زیر نظر دارد و بازار دارایی و سرمایه در این کشور را کنترل می کند.
            وی در ادامه افزود: گرچه بخش بانکداری سایه در آمریکا نسبت به پیش از بحران مالی و اقتصادی کوچک تر شده ولی بخش خصوصی آمریکا باید با چالش های موجود در این بخش به شدت مقابله کنند. سیستم بانکی آمریکا هنوز به شدت در برابر این ریسک ها آسیب پذیر است.
            بحران مالی و اقتصادی طی سال های 2007 تا 2009 میلادی نشان داد که بانکداری سایه خطر و تهدید بزرگی برای سیستم مالی و بانکی آمریکا به شمار می رود.
            بانکداری سایه در آمریکا به موسسات مالی و بانکی گفته می شود که با قوانین مستحکمی اداره نمی شود ولی خطر و ریسک بزرگی برای نظام بانکی آمریکا دارند.
            شورای نظارت بر ثبات مالی آمریکا به ریاست وزیر دارایی این کشور نیز ماه گذشته نسبت به خطرات جدی سیستم بانکداری سایه در این کشور هشدار داده است./طلا

            نظر


            • چرا قیمت طلا هفته آینده کاهش می یابد؟


              بزرگنمایی
              ۱۱:۵ - ۱۳۹۲/۲/۲۱کد خبر: 1063
              Banker - نظرات شرکت.کنندگان در آمارگیری این هفته کیتکو در مورد مسیر آینده قیمت طلا متفاوت است اما در مجموع تعداد طرفداران کاهش قیمت طلا اندکی بیشتر از سایرین است.
              به گزارش بنکر (Banker)، به نقل از کیتکو، نظریات شرکت.کنندگان در آمارگیری هفتگی کیتکو در مورد روند آینده قیمت طلا تقریبا به سه دسته تقسیم می.شود و هیچ گروهی در اکثریت قرار نمی.گیرد، که البته تعداد طرفداران کاهش قیمت طلا اندکی بیشتر از سایرین است.
              25 نفر در این آمارگیری شرکت کرده.اند. این افراد شامل معامله.گران شمش طلا، بانک.های سرمایه.گذاری، معامله.گران بازارهای آتی، مدیران پولی و تحلیل.گران فنی بازارها هستند. از این میان، 8 نفر افزایش قیمت.ها را پیش.بینی می.کنند در حالیکه 11 نفر انتظار کاهش قیمت.ها در هفته آینده را دارند و 6 نفر طرفدار ثبات یا نوسانات اندک قیمت طلا در روزهای آینده هستند.
              طرفداران کاهش قیمت طلا اعتقاد دارند که عوامل مختلفی مانند افزایش ارزش دلار، بازارهای قوی.تر دارایی.های سرمایه.ای به همراه تحلیل.های نمودارهای فنی نشان از کاهش قیمت طلا در روزهای آینده دارند.
              فرانک لش (Frank Lesh)، کاگزار بازارهای آتی، معتقد است که "در روزهای گذشته، طلا سعی کرد که مرز قیمت.های حمایتی را بشکند اما موفق نشد. زمانی که بازار در تلاش برای گذر از کانال 1400 دلاری بود، ابزارهای مالی در پوزیشن.های خرید باعث تثبیت قیمت در سطح کم.تر از 1500 دلار شدند. از سوی دیگر پوزیشن.های فروش بر خلاف قیمت 1500 دلاری بسته شدند و پوزیشن.های خرید را تحت فشار قرار دارند. در بازارهای آتی با وجود روند نزولی، دستورهای فروش برای قیمت.ها پایین.تر به کارگرفته خواهند شد. البته در بازارهای ETF هنوز پوزیشن.های خرید وجود دارد و این بازارها در حال آزمایش تصمیمات خود هستند. خرید فیزیکی هند و چین نیز جایگزین سرمایه.گذاری دلاری در بازارهای ETF نخواهند شد. در حال حاضر، تقویت ارزش دلار نیز یک مشکل بزرگ برای بازار طلا است. طلا در رسیدن به سطح قیمتی 1500 دلار شکست خورد و در روزهای آینده خواهیم دید که بازار طلا چگونه با قیمت 1400 دلار روبرو خواهد شد. قیمت.ها در هفته آینده قطعا کاهش شدیدی را تجربه خواهند کرد."
              طرفداران افزایش قیمت طلا اعتقاد دارند که به دلیل پایین بودن قیمت.های طلا در حال حاضر، انگیزه برای خرید این فلز زرد افزایش خواهد یافت و قیمت.ها دوباره به سطوح قبلی باز خواهند گشت.
              طرفداران ثبات یا نوسانات اندک قیمت طلا اعتقاد دارند که قیمت.ها در حال حاضر در تلاش برای تثبت در محدوده فعلی هستند.
              آدریان دی (Adrian Day)، مدیر یک موسسه مدیریت دارایی، معتقد است که "در هفته آینده، قیمت.های طلا ثابت خواهند بود و به احتمال زیاد با افزایش و کاهش.های بسیار اندک در اطراف محدوده قیمتی فعلی روبرو خواهیم شد. بعد از سقوط قیمت.ها در میانه ماه آوریل و سپس یک جهش ناگهانی در قیمت. این فلز زرد رنگ، انتظار می.رود که بازار با یک روند تقریبا ثابت روبرو شود."/اقتصادآنلاین

              نظر


              • (Timezone: GMT 0.0, DST off)
                Sunday May 12, 22:45 New Zealand Food Price Index (MoM) Low -1.3%
                Sunday May 12, 23:50 Japan Money Supply M2+CD (YoY) Low 3.0% 3.1%
                Monday May 13, 00:00 Colombia Ascension Day
                Monday May 13, 00:00 European Monetary Union Eurogroup meeting Medium
                Monday May 13, 01:30 Australia Home Loans Medium 2.0% 3.5%
                Monday May 13, 01:30 Australia Investment Lending for Homes Low 1.8%
                Monday May 13, 01:30 Australia National Australia Bank's Business Conditions Low -7.0
                Monday May 13, 01:30 Australia National Australia Bank's Business Confidence Medium 2.0
                Monday May 13, 04:00 Indonesia Bank Indonesia Rate Low 5.75%
                Monday May 13, 05:30 China Industrial Production (YoY) Medium 8.9% 9.5%
                Monday May 13, 05:30 China Retail Sales (YoY) Medium 12.6% 12.8%
                Monday May 13, 05:30 China Urban investment (YTD) (YoY) Low 20.9% 21.0%
                Monday May 13, 07:00 Turkey Current Account Balance Low $-5.13
                Monday May 13, 07:15 Switzerland Real Retail Sales (YoY) Medium 2.4% 0.8%
                Monday May 13, 09:00 Russia Foreign Trade Low $15.9
                Monday May 13, 10:00 Portugal Consumer Price Index (MoM) Low 1.7%
                Monday May 13, 10:00 Portugal Consumer Price Index (YoY) Low 0.5%
                Monday May 13, 12:30 United States Retail Sales (MoM) High -0.4% -0.2%
                Monday May 13, 12:30 United States Retail Sales ex Autos (MoM) High -0.4% -0.1%
                Monday May 13, 14:00 United States Business Inventories Medium 0.1% 0.2%
                Monday May 13, 22:45 New Zealand Retail Sales (QoQ) Medium 2.1% 0.8%
                Monday May 13, 22:45 New Zealand Retail Sales ex Autos (QoQ) Medium 1.5%
                Monday May 13, 23:01 United Kingdom RICS Housing Price Balance Medium -1.0% 2.0%
                Monday May 13, 23:50 Japan Domestic Corporate Goods Price Index (MoM) Low 0.1% 0.1%
                Monday May 13, 23:50 Japan Domestic Corporate Goods Price Index (YoY) Low -0.5% -0.2%
                Tuesday May 14, 02:30 New Zealand REINZ House Price Index (MoM) Low 2.4
                Tuesday May 14, 06:00 Germany Harmonised Index of Consumer Prices (MoM) Medium 0.4% -0.5%
                Tuesday May 14, 06:00 Germany Harmonised Index of Consumer Prices (YoY) High 1.8% 1.1%
                Tuesday May 14, 06:00 Germany Consumer Price Index (MoM) Medium 0.5% -0.5%
                Tuesday May 14, 06:00 Germany Consumer Price Index (YoY) High 1.4% 1.2%
                Tuesday May 14, 06:00 Finland Consumer Price Index (YoY) Low 1.7%
                Tuesday May 14, 06:00 Germany Wholesale Price Index (MoM) Low -0.2%
                Tuesday May 14, 06:00 Germany Wholesale Price Index (YoY) Low 0.3%
                Tuesday May 14, 06:00 Japan Machine Tool Orders (YoY) Medium -26.4%
                Tuesday May 14, 06:00 United States Philadelphia Fed's Plosser speech Low
                Tuesday May 14, 06:45 France Current Account Low €-4.9
                Tuesday May 14, 07:00 Spain HICP (YoY) Low 2.6% 1.5%
                Tuesday May 14, 07:00 Spain Consumer Price Index (MoM) Low 0.4% 0.4%
                Tuesday May 14, 07:00 Spain Consumer Price Index (YoY) Low 2.4% 1.4%
                Tuesday May 14, 07:00 Spain HICP (MoM) Low 1.9% 0.1%
                Tuesday May 14, 07:00 Slovakia Headline Inflation (MoM) Low 0.1%
                Tuesday May 14, 07:00 Slovakia Headline Inflation (YoY) Low 1.9%
                Tuesday May 14, 07:00 Slovakia Core Inflation (MoM) Low 0.1%
                Tuesday May 14, 07:00 Slovakia Core Inflation (YoY) Low 1.9%
                Tuesday May 14, 07:30 Sweden Consumer Price Index (MoM) Low -0.8%
                Tuesday May 14, 07:30 Sweden Consumer Price Index (YoY) Low 0.0%
                Tuesday May 14, 08:00 Italy Consumer Price Index (EU Norm) (MoM) Low 2.3% 0.3%
                Tuesday May 14, 08:00 Italy Consumer Price Index (EU Norm) (YoY) Low 1.8% 1.3%
                Tuesday May 14, 08:00 Italy Consumer Price Index (MoM) Low 0.2% 0.1%
                Tuesday May 14, 08:00 Italy Consumer Price Index (YoY) Low 1.6% 1.2%
                Tuesday May 14, 08:30 Netherlands, The Retail Sales (YoY) Low -4.8%
                Tuesday May 14, 08:40 Spain 12-Month Letras Auction Low 1.235%
                Tuesday May 14, 08:50 Spain 6-Month Letras Auction Low 0.53%
                Tuesday May 14, 09:00 United Kingdom CB Leading Economic Index Low 0.4%
                Tuesday May 14, 09:00 Germany ZEW Survey - Current Situation Medium 9.2 10.0
                Tuesday May 14, 09:00 Germany ZEW Survey - Economic Sentiment High 36.3 38.3
                Tuesday May 14, 09:00 European Monetary Union ZEW Survey - Economic Sentiment Medium 24.9 39.0
                Tuesday May 14, 09:00 European Monetary Union Industrial Production s.a. (MoM) Low 0.4% 0.4%
                Tuesday May 14, 09:00 European Monetary Union Industrial Production w.d.a. (YoY) Medium -3.1% -2.2%
                Tuesday May 14, 10:10 Italy 5-y Bond Auction Low 2.84%
                Tuesday May 14, 11:30 United States NFIB Business Optimism Index Low 89.5 89.8
                Tuesday May 14, 11:50 United Kingdom 10-y Bond Auction Low 1.73%
                Tuesday May 14, 12:00 Poland M3 Money Supply (YoY) Low 6.6%
                Tuesday May 14, 12:30 United States Import Price Index (MoM) Medium -0.5% -0.2%
                Tuesday May 14, 12:30 United States Import Price Index (YoY) Medium -2.7%
                Tuesday May 14, 12:30 United States Export Price Index (MoM) Low -0.4% -0.1%
                Tuesday May 14, 12:30 United States Export Price Index (YoY) Low 0.3%
                Tuesday May 14, 12:55 United States Redbook index (MoM) Low -2.5%
                Tuesday May 14, 12:55 United States Redbook index (YoY) Low 2.3%
                Tuesday May 14, 23:00 Korea, Republic of Unemployment Rate Low 3.2%
                Tuesday May 14, 23:50 Japan Tertiary Industry Index (MoM) Medium 1.1% -0.7%
                Wednesday May 15, 00:30 Australia Westpac Consumer Confidence Medium -5.1%
                Wednesday May 15, 01:30 Australia New Motor Vehicle Sales (MoM) Low -0.6%
                Wednesday May 15, 01:30 Australia New Motor Vehicle Sales (YoY) Low 4.5%
                Wednesday May 15, 01:30 Australia Wage Price Index (QoQ) Low 0.8% 0.8%
                Wednesday May 15, 01:30 Australia Wage Price Index (YoY) Low 3.4% 3.3%
                Wednesday May 15, 05:00 Singapore Retail Sales (MoM) Low 3.6
                Wednesday May 15, 05:00 Singapore Retail Sales (YoY) Low -2.7
                Wednesday May 15, 05:00 Japan Consumer Confidence Index Medium 44.8 45.5
                Wednesday May 15, 05:30 France Gross Domestic Product (QoQ) Low -0.3% -0.3%
                Wednesday May 15, 05:30 France Gross Domestic Product (YoY) Medium 0.0% -0.4%
                Wednesday May 15, 06:00 Germany Gross Domestic Product s.a (QoQ) High -0.6% 0.3%
                Wednesday May 15, 06:00 Germany Gross Domestic Product w.d.a (YoY) High 0.4% 0.2%
                Wednesday May 15, 06:00 Germany Gross Domestic Product n.s.a (YoY) Low 0.1% 0.2%
                Wednesday May 15, 06:45 France Consumer Price Index (EU norm) final (MoM) Low 0.8% -0.1%
                Wednesday May 15, 06:45 France Consumer Price Index (EU norm) final (YoY) Low 1.1%


                نظر


                • یک کارشناس ارشد اقتصادی ضمن اشاره به افت شدید قیمت طلا در هفته.های اخیر تاکید کرد: افزایش نسبی قیمت طلا پس از افت شدید در اواسط ماه آوریل نشان می.دهد که نیروهای ساختاری در بازار طلا هنوز بهبود نیافته است.به گزارش سایت طلا به نقل از یاهو نیوز، «پیتر شیف» کارشناس ارشد اقتصادی و رییس موسسه سرمایه گذاری یورو پاسیفیک کاپیتال تاکید کرد: قیمت طلا از 1900 دلار در سپتامبر 2011 میلادی بیش از 20 درصد کاهش داشته است. در این مدت شاخص سهام اس اند پی 500 آمریکا با رشد 40 درصدی روبه.رو شده است. وی در این باره تصریح کرد: من تاکنون چنین وضعیتی را در بازار جهانی طلا ندیده.ام. سرمایه.گذاران به شدت نگران وضعیت آینده قیمت طلا هستند. این نگرانی.ها می.تواند مانع بزرگی برای افزایش قیمت طلا در ماه.های آینده باشد. این کارشناس اقتصادی افزود: انتقال سرمایه.گذاران از بازار طلا به بازار سهام نادرست و بر اساس ارزیابی.های اشتباه صورت گرفته است.
                  سرمایه.گذاران فکر می.کنند اقتصاد آمریکا رو به رشد و رونق است. این یک توهم بزرگ است که بر اساس اجرای سیاست.های انبساطی پولی و افت نرخ تورم حاصل شده است. وی گفت: زمانی که واقعیت.ها آشکار شود شاخص سهام آمریکا به شدت کاهش خواهد یافت و قیمت طلا واقعی خواهد شد. قیمت جهانی طلا پس از رشد متوالی در 12 سال گذشته از ابتدای امسال تا کنون کاهش داشته است.در عین حال به گفته فرانک لش، کارگزار معاملات آتی موسسه فیوچرز پث، اونس جهانی طلا در هفته گذشته برای عبور از سطح 1500دلار تلاش کرد اما نتوانست افزایش یابد و در نهایت این فلز طی هفته گذشته بین 1400 و 1500دلار
                  داد و ستد شد. وی در ادامه افزود: تقاضای خرید فیزیکی طلا در چین و هند نیز قادر به افزایش بهای این فلز گرانبها در هفته جاری نخواهد شد. رشد ارزش دلار آمریکا مساله بسیار مهمی برای افت بهای طلا است.

                  نظر


                  • در چین‪:‬

                    ‬ تولید صنعتی که در ماه مارس ‪8.9% ‬رشد پیدا کرده بود در آوریل ‪9.3% ‬رشد پیدا کرد که کمتر از حد انتظار است‪.‬
                    خرده فروشی در ماه آوریل ‪12.8% ‬رشد پیدا کرد‪. ‬برای ماه مارس رشدی ‪12.6‬درصدی به ثبت رسیده است‪. ‬

                    ایچیموکو سر مشقی است برای آنان که به فراتر از افق های خویش می اندیشند .



                    نظر


                    • نوشته اصلی توسط خلیل رحمانی نمایش پست ها
                      نظرتون در مورد نرخ بهره بین بانکی و اوراق قرضه کوتاه مدت برای پیش بینی سیاست اتخاذی در مورد نرخ بهره پایه بانکی چیه؟

                      تا اینجای کار پس : نرخ فیوچرز دلار استرالیا ، شاخص بورس و لحن استیتمنت که خانوم کتی لین بر اون اشاره کرده بود.( صحبت اف ایکس رامین عزیز )

                      سلام جناب رحمانی

                      میشه بیشتر توضیح بدید که چطور از نرخ های بهره بین بانکی... میشه انتظارات بانک مرکزی نسبت به نرخ بهره پایه بانکی بیرون آورد ؟

                      تازه پست ها دیده ام ، مبحث خیلی جالبی مطرح کردید.

                      راهکارتون نسبت به ماکرو دیتاها واقغا جالب و زیرکانه هست.

                      نظر


                      • نوشته اصلی توسط ali_mobayyen نمایش پست ها
                        در چین‪:‬

                        ‬ تولید صنعتی که در ماه مارس ‪8.9% ‬رشد پیدا کرده بود در آوریل ‪9.3% ‬رشد پیدا کرد که کمتر از حد انتظار است‪.‬
                        خرده فروشی در ماه آوریل ‪12.8% ‬رشد پیدا کرد‪. ‬برای ماه مارس رشدی ‪12.6‬درصدی به ثبت رسیده است‪. ‬


                        تولید صنعتی چین در ماه آوریل در مقیاس سالیانه ‪3.9% ‬رشد پیدا کرد که نسبت به رقم رشد ‪8.9% ‬ثبت شده برای ماه مارس پیشرفت کرده است‪. ‬تولید صنعتی در دورۀ زمانی ژانویه تا فوریه ‪9.9% ‬رشد پیدا کرد‪. ‬این در حالیست که اقتصاددانان انتظار داشتند که رقم رشد ‪9.5% ‬برای آوریل گزارش شود‪.‬

                        ‬همچنین خرده فروشی برای آوریل در مقیاس سالیانه ‪12.8% ‬رشد پیدا کرد در حالیکه برای ماه مارس رقم رشد ‪12.6% ‬به ثبت رسیده است‪. ‬این رقم برابر با پیش بینی اقتصاددانانی است که خبرگزاری رویترز از آنان نظرسنجی کرده است‪. ‬

                        ‬سرمایه گذاری تثبیت شدۀ شهری که معیاری است برای سنجش مخارج ساخت و ساز و زیرسازی در دورۀ زمانی ژانویه تا آوریل ‪20.6% ‬رشد پیدا کرد در حالیکه برای ژانویه تا مارس رشد ی‪20.9‬درصدی به ثبت رسیده است و اقتصاددانان انتظار داشتند که رشدی ‪21‬درصدی گزارش شود‪. ‬

                        ایچیموکو سر مشقی است برای آنان که به فراتر از افق های خویش می اندیشند .



                        نظر


                        • اختلافات بین وزیران دارایی کشورهای عضو گروه هفت موجب شد نشست آنان بدون صدور بیانیه پایانی به اتمام برسد.
                          به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، در پایان نشست وزیران دارایی کشورهای عضو گروه هفت بیانیه ای درباره مذاکرات صورت گرفته صادر نشد و صرفا جرج آزبورن وزیر دارایی انگلیس در پایان این نشست کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کرد.
                          انگلیس که برای کاستن از شدت اختلافات بین اعضای گروه هفت تلاش می کرد و نشست وزیران دارایی این کشورها را در یکی از کاخ های سلطنتی به دور از لندن برگزار کرد، نتوانست به اختلافات بین دو جناح اصلی پایان دهد.
                          جناح نخست را آمریکا و فرانسه و جناح دوم را انگلیس و آلمان هدایت می کردند. واشنگتن و پاریس با سیاست های ریاضت اقتصادی که مورد حمایت لندن و برلین است مخالف و خواستار تمرکز بیشتر بر توسعه اقتصادی هستند. اما لندن و برلین می گویند کاهش هزینه های دولتی راه حل مناسب برای کاهش کسری بودجه است.
                          نرخ ارز نیز از جمله مسائل مورد اختلاف بین اعضای گروه هفت است. واشنگتن در این زمینه به روشنی به ژاپن درباره کاهش دادن عمدی ارزش ین هشدار داد ولی وزیر دارایی ژاپن به منظور کاستن از شدت اختلافات چنین اقدامی را تکذیب کرد.
                          کارشناسان اقتصادی معتقدند سیاست های اقتصادی کشورهای عضو گروه هفت را نمی توان سیاست هایی داخلی دانست که در چارچوب حاکمیت هر کشور اتخاذ می شود زیرا اقتصاد این کشورها به شدت به یکدیگر وابسته است و تدابیر ریاضتی که کشورهایی مانند آلمان و انگلیس اجرا می کنند بر اقتصاد کشورهای اروپایی و اقتصاد بین الملل تاثیر می گذارد.
                          راه مناسب برای خروج از رکود اقتصادی از دیگر مسائل مورد اختلاف وزیران دارایی کشورهای عضو گروه هفت است.
                          این کشورها به دستیابی به توافق در این زمینه امیدی ندارند و حتی برخی از آنها هشدار دادند عملکرد دیگر اعضای گروه هفت در این زمینه موجب تشدید بحران می شود و به جای حل مشکل، اختلافات را تشدید می کند.

                          نظر


                          • افزایش کسری تجاری هندوستان

                            افزایش واردات طلا و نقرۀ هندوستان باعث شد تا کسری تجاری این کشور از ماه آوریل ‪70% ‬بیشتر از ماه مارس باشد‪.‬

                            ‬کسری تجاری هندوستان از رقم ‪10.31 ‬میلیارد دلار در ماه مارس به رقم ‪17.8 ‬میلیارد دلار در ماه آوریل رسید‪. ‬کسری تجاری هندوستان در آوریل سال قبل میلادی ‪14.0 ‬میلیارد دلار بود‪.‬

                            ‬واردات در آوریل در مقیاس سالیانه با ‪10.9% ‬افزایش به ‪41.95 ‬میلیارد دلار رسید‪. ‬هندوستان در ماه گذشتۀ میلادی ‪7.5 ‬میلیارد دلار طلا و نفره وارد کرد در حالیکه در مدت زمان مشابه در سال قبل ‪3.1 ‬میلیارد دلار واردات طلا و نقره داشت‪.‬

                            ‬صادرات هندوستان با ‪1.6% ‬افزایش در آوریل به‪24.16 ‬میلیارد دلار رسید‪.‬

                            ‬بیشترین تعداد خریداران طلا در هندوستان زندگی می کنند‪. ‬تقاضا برای طلا در هندوستان به دلیل کاهش قیمت آن افزایش بیشتری نیز پیدا کرده است‪. ‬

                            ‬از نظر تحلیل گران واردات طلای هندوستان تعجب برانگیز بوده است و انتظار چنین رقمی وجود نداشت‪. ‬

                            ایچیموکو سر مشقی است برای آنان که به فراتر از افق های خویش می اندیشند .



                            نظر


                            • نوشته اصلی توسط علی خفار نمایش پست ها
                              سلام جناب رحمانی

                              میشه بیشتر توضیح بدید که چطور از نرخ های بهره بین بانکی... میشه انتظارات بانک مرکزی نسبت به نرخ بهره پایه بانکی بیرون آورد ؟

                              تازه پست ها دیده ام ، مبحث خیلی جالبی مطرح کردید.

                              راهکارتون نسبت به ماکرو دیتاها واقغا جالب و زیرکانه هست.
                              درود بر شما

                              صبور باشید تا به مطالب نرخ بهره برسیم.این ماه مطالب تورم خواهم گذاشت و در حال تایپ آنها هستم و ماه بعد هم آخرین مبحث نرخ بهره و اوراق قرضه به اتمام خواهم رساند که تماما توضیحات در اونجا خواهید یافت.

                              منتهی در ایندکس نرخ بهره بین بانکی دلار استرالیا تامل کنید جواب سوالتون خواهید یافت.

                              پ.ن: ایندکس نرخ بهره بین بانکی از جمع سررسید سه ماهه با یک ساله و تقسیم آن بر عدد دو بدست می آید.

                              موفق باشید
                              آموزش مالتی مدیا تحلیل فاندامنتال ( بنیادی )

                              چه فرقی می کند یا من از این طوفان...به ساحل می رسم یا موج یا قایق


                              نظر


                              • نوشته اصلی توسط علی خفار نمایش پست ها
                                سلام جناب رحمانی

                                میشه بیشتر توضیح بدید که چطور از نرخ های بهره بین بانکی... میشه انتظارات بانک مرکزی نسبت به نرخ بهره پایه بانکی بیرون آورد ؟

                                تازه پست ها دیده ام ، مبحث خیلی جالبی مطرح کردید.

                                راهکارتون نسبت به ماکرو دیتاها واقغا جالب و زیرکانه هست.
                                درود بر شما

                                صبور باشید تا به مطالب نرخ بهره برسیم.این ماه مطالب تورم خواهم گذاشت و در حال تایپ آنها هستم و ماه بعد هم آخرین مبحث نرخ بهره و اوراق قرضه به اتمام خواهم رساند که تماما توضیحات در اونجا خواهید یافت.

                                منتهی در ایندکس نرخ بهره بین بانکی دلار استرالیا تامل کنید جواب سوالتون خواهید یافت.

                                پ.ن: ایندکس نرخ بهره بین بانکی از جمع سررسید سه ماهه با یک ساله و تقسیم آن بر عدد دو بدست می آید.

                                موفق باشید
                                آموزش مالتی مدیا تحلیل فاندامنتال ( بنیادی )

                                چه فرقی می کند یا من از این طوفان...به ساحل می رسم یا موج یا قایق


                                نظر

                                پردازش ...
                                X