اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

طلا در سال 2008 در مقابل طلا در سال 2021

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • تحلیل: طلا در سال 2008 در مقابل طلا در سال 2021

    یک سال پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر، جنگ ایالات متحده با عراق آغاز شد و طلا از 300 دلار در هر اونس افزایش یافت و شاخص دلار از 110 کاهش یافت. جنگ بین آمریکا و عراق بیش از 2 تریلیون دلار هزینه داشت و به همین دلیل، بدهی ملی ایالات متحده از 5.5 تریلیون دلار به 7.5 تریلیون دلار در سال 2005 افزایش یافت و نسبت بدهی دولت آمریکا به تولید ناخالص داخلی از 55٪ در سال 2001 به 62% در سال 2005 افزایش یافت.

    کسری حساب جاری ایالات متحده، که تراز تجارت به علاوه درآمد خالص و پرداخت مستقیم را ارزیابی می کند، از سال 2002 تا 2006، 120 میلیارد دلار افزایش یافت و به 220- میلیارد دلار رسید.

    کاهش شاخص دلار آمریکا (از سال 2002 تا 2008) باعث رشد کالاها شد؛ برای مثال، شاخص دفتر تحقیقات کالا (crb) از 150 در سال 2002، به 460 در سال 2008 افزایش یافت. نرخ تورم ایالات متحده تحت تأثیر رشد کالاها قرار گرفت و از 1٪ در سال 2000، به 4٪ در 2006 افزایش یافت.

    هنگامی که اقتصاد رونق داشت و قیمت ها در حال افزایش بود، فدرال رزرو نرخ بهره را از 1٪ در سال 2005 به 5٪ در 2007 افزایش داد و به همین دلیل، بازارها تحت فشار قرار گرفتند و سرانجام، در سال 2008، حباب ها ترکیدند و بازارها به شدت دچار رکود شدند. برای مثال، نفت خام برنت و مس هر دو 70٪ افت کردند.

    معمولاً، زمانی که اقتصاد دچار بحران می شود، استراتژی حفظ نقدینگی برای سرمایه گذاران منطقی است؛ به عبارت دیگر، سرمایه گذاران ترجیح می دهند همه چیز را بفروشند تا پول نقد را به دست آورند و آن را نگه دارند. به همین دلیل، پس از بحران مالی سال 2008، کالاها و سهام و حتی طلا افت کرد و ارزش دلار آمریکا افزایش یافت.

    به دلیل بحران مالی سال 2008، فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ بهره به 0٪ کرده و ترازنامه مرکزی را به بیش از 2 تریلیون دلار آمریکا افزایش داد.

    با افزایش ترازنامه فدرال رزرو در سال 2008، نسبت بین ترازنامه فدرال رزرو به طلا نیز به شدت افزایش یافت. معمولاً، وقتی این نسبت خیلی سریع بالا می رود و از میانگین فاصله می گیرد، نشان می دهد که طلا ارزان می شود.

    نرخ تورم ایالات متحده در سال 2009، تحت تاثیر افزایش شدید ترازنامه فدرال رزرو (چاپ پول)، شروع به افزایش کرد، و پس از آن، ارزش طلا نیز شروع به افزایش کرد. معمولاً وقتی نرخ تورم بالا می رود، سرمایه گذاران استراتژی «حفظ نقدینگی اشتباه است» را منطقی می دانند و آنها ترجیح می دهند برای جلوگیری از کاهش قدرت خرید نقدینگی خود، فلزات گرانبها مانند طلا یا سهام یا کالاها را خریداری کنند.
پردازش ...
X