آخرین گزارش منتشر شده از سوی شورای جهانی طلا (wgc) در مورد بازار طلا نشان می دهد که در سال 2021، تقاضا برای خرده فروشی طلا افزایش یافته است. از ابتدای سال، تقاضای مصرف کننده برای طلا شاهد افزایش قابل توجهی بوده است.
برای مثال، در هند، تقاضای خرده فروشی در ماه ژانویه، شروع به افزایش کرد و در ماه فوریه، شتاب بیشتری گرفت، که دلیل آن بیشتر کاهش عوارض واردات طلا ، کاهش قیمت طلا و افزایش ارزش روپیه هند بود. پایین آمدن قیمت طلا منجر به افزایش خرید جواهرات عروسی شد. همچنین، سرمایه گذاران خرده فروشی از قیمت های پایین برای ورود به بازار طلا استفاده کردند.
تقاضای خرده فروشی برای شمش های کوچک و سکه طلا در طول ماه بیشتر شد. افت بیشتر قیمت طلا این روند را تا اواسط ماه مارس حفظ کرد. با این حال، تقاضا تا اواخر ماه مارس کاهش یافت، چون در میان جهش ناگهانی موارد ابتلا به بیماری کووید19، قیمت طلا با افزایش تدریجی روبرو شد.
بر اساس گزارش های رسیده از بازارهای چین، مصرف طلا در دو ماه ابتدایی سال افزایش یافته است. میزان فروش تمام گروه های جواهرات از سال گذشته 161 درصد افزایش داشته است که عمدتا ناشی از تعطیلات سال نو چین و افت قیمت های محلی طلا بوده است. صندوق قابل معامله طلای چین نیز از افزایش مشارکت سرمایه گذاران خبر دادند.
برای مثال، در هند، تقاضای خرده فروشی در ماه ژانویه، شروع به افزایش کرد و در ماه فوریه، شتاب بیشتری گرفت، که دلیل آن بیشتر کاهش عوارض واردات طلا ، کاهش قیمت طلا و افزایش ارزش روپیه هند بود. پایین آمدن قیمت طلا منجر به افزایش خرید جواهرات عروسی شد. همچنین، سرمایه گذاران خرده فروشی از قیمت های پایین برای ورود به بازار طلا استفاده کردند.
تقاضای خرده فروشی برای شمش های کوچک و سکه طلا در طول ماه بیشتر شد. افت بیشتر قیمت طلا این روند را تا اواسط ماه مارس حفظ کرد. با این حال، تقاضا تا اواخر ماه مارس کاهش یافت، چون در میان جهش ناگهانی موارد ابتلا به بیماری کووید19، قیمت طلا با افزایش تدریجی روبرو شد.
بر اساس گزارش های رسیده از بازارهای چین، مصرف طلا در دو ماه ابتدایی سال افزایش یافته است. میزان فروش تمام گروه های جواهرات از سال گذشته 161 درصد افزایش داشته است که عمدتا ناشی از تعطیلات سال نو چین و افت قیمت های محلی طلا بوده است. صندوق قابل معامله طلای چین نیز از افزایش مشارکت سرمایه گذاران خبر دادند.