اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 10 می 2022

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • تحلیل: گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 10 می 2022

    در میان نگرانی‌ها در مورد توانایی فدرال رزرو برای تعدیل تورم بدون ایجاد رکود اقتصادی، بازارهای سهام در سرتاسر جهان هفته را در حالی آغاز کردند که شاخص S&P 500 به پایین‌ترین سطح از مارس سال گذشته سقوط کرد.

    در نیمه اول روز، ارزش دلار به بالای 104 جهش کرد و از بالاترین حد در سال 2002 فراتر رفت، در حالی که بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به 3.20 درصد رسید.

    تورم قیمت مصرف کننده ایالات متحده در این چهارشنبه کاهش یافته است و پیش بینی می شود که در ماه آوریل سرعت خود را کاهش دهد و 8.1٪ نسبت به سال گذشته رشد کند، در حالی که این شاخص در ماه مارس 8.5% رشد داشت.

    در همین حال، بیش از دو ماه پس از تشدید بحران اوکراین و تحریم های متعاقب آن بر روسیه، فعالان بازار اکنون پیش بینی می کنند تولید ناخالص داخلی روسیه تا 12 درصد در سال 2022 کاهش یابد که بیشترین کاهش از اوایل دهه 1990 است.

    فلزات در بورس فلزات لندن از جو عمومی بازار امروز پیروی کرد و در سراسر جهان زیرقیمت فروخته شدند. این روند نزولی با نگرانی های فزاینده تقاضا از چین تقویت شد.

    در واقع، صادرات و واردات چین در ماه آوریل کاهش داشت و صادرات آن با کمترین سرعت از ژوئن 2020 رشد کرد. با وجود کشتی‌هایی که همچنان برای پهلوگیری و تخلیه بار در بنادر شانگهای با مشکل مواجه هستند، داده ها حاکی از اختلالاتی است که به دلیل محدودیت‌های کرونایی، در زنجیره‌های تامین ایجاد شده است.

    بانک مرکزی چین بار دیگر بر تعهد خود مبنی بر حمایت از اقتصاد و تقویت اعتماد بازار تاکید کرد و درعین‌حال به کاهش کنترل‌های دارایی اشاره کرد و در عوض، مسئولیت کنترل را به دولت‌های محلی واگذار کرد.

    بهای نیکل با بیش از 6 درصد کاهش به 28,185 دلار در هر تن رسید، یعنی همان سطحی که این فلز قبل از فشار کوتاه در ماه مارس در آن معامله می‌شد.

    در رده بعدی، قلع قرار داشت که بهای آن بیش از 6 درصد کاهش یافت و به 37119 دلار در هر تن رسید.

    قیمت آلومینیوم به زیر سطوح حمایتی 2800 دلار در هر تن سقوط کرد تا در سطوح مشاهده شده در دسامبر 2021، با 2755 دلار در هر تن بسته شود.

    به همین ترتیب، بهای مس پایین آمد، اما در سطح 9139 دلار در هر تن، مورد حمایت قرار گرفت و از آن زمان، با قیمت های بالاتری معامله شد تا با 9237.50 دلار در هر تن بسته شود.

    به دلیل عوامل نزولی متعدد، از جمله انتشار اخباری مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا قصد دارد مانع از فروش کالاهای روسی به سایر مشتریان شود، ارزش قراردادهای آتی نفت کاهش یافت. نفت وست تگزاس و برنت بالاتر از 100 دلار در هر بشکه معامله شدند و بهای آنها، به ترتیب، به 103.46 و 106.28 دلار در هر بشکه رسید.

    فلزات گرانبها روند متفاوتی با یکدیگر طی کردند؛ طلا و نقره در وضعیت نامطلوبی قرار داشتند. بهای نقره کاهش قابل توجهی داشت و به 21.85 دلار در هر اونس سقوط کرد. طلا با قیمت 1860 دلار در هر اونس معامله شد.


    منبع
پردازش ...
X