اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

باز شدن مرزهای چین به روی واردات چند میلیارد دلاری طلا

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • باز شدن مرزهای چین به روی واردات چند میلیارد دلاری طلا

    به گزارش منابع آگاه، چین به بانک های داخلی و بین المللی اجازه واردات مقادیر زیادی طلا به این کشور را داده است، که پس از ماه ها کاهش، به طور بالقوه به حمایت از قیمت طلا کمک می کند.

    چین بزرگترین مصرف کننده طلا در جهان است که هر ساله صدها تن به ارزش ده ها میلیارد دلار را جذب می کند، اما با گسترش ویروس کرونا و کاهش تقاضای داخلی، واردات آن کاهش یافت.

    با رشد مجدد اقتصاد چین از نیمه دوم سال گذشته، تقاضای آن برای جواهرات، شمش و سکه های طلا نیز بهبود یافته است و از ماه ژانویه، قیمت های داخلی بالاتر از نرخ های معیار جهانی بوده است و واردات شمش به این کشور را سودآور کرده است.

    بانک خلق چین (pboc)، بانک مرکزی کشور، میزان ورود طلا به چین را از طریق سیستم سهمیه های داده شده به بانک های تجاری کنترل می کند. این بانک معمولاً به اندازه کافی، طلا را برای تأمین تقاضای داخلی فراهم می کند، اما گاهی اوقات، جریان ورودی آن را محدود می کند. در هفته های اخیر، اجازه واردات مقدار زیادی شمش داده شده است.

    یک منبع در یکی از بانک های منتقل کننده طلا به چین گفت: "مدتی سهمیه نداشتیم. اکنون سهمیه را از سال 2019 دریافت می کنیم. احتمالاً حدود 150 تن طلا به ارزش 8.5 میلیارد دلار با قیمت های فعلی وارد می شود. شمش در آوریل وارد می شود. دو نفر دیگر گفتند که در طول ماه های آوریل و مه، این محموله به چین می رسد.

    عمده واردات طلای چین معمولاً از استرالیا، آفریقای جنوبی و سوئیس انجام می شود. حجم محموله ها نشان دهنده بازگشت چشمگیر چین به بازار جهانی شمش است. اطلاعات گمرک چین نشان می دهد که از فوریه 2020، این کشور به طور متوسط حدود 10 تن طلا به ارزش حدود 600 میلیون دلار در ماه وارد کرده است.

    در سال 2019، واردات آن حدود 3.5 میلیارد دلار در ماه، یا تقریباً 75 تن بود. بانک خلق چین به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

    عدم حضور چین در بازار طلا تغییر چندانی در قیمت آن در اوایل دوران گسترش بیماری همه گیر ایجاد نکرد، چون سرمایه گذاران غربی از ترس فاجعه اقتصادی مقدار زیادی شمش را- که به عنوان یک دارایی ایمن شناخته می شود- ذخیره کردند و قیمت آن را به رکورد بالای 2072 دلار و 50 سنت در هر اونس رساندند.

    اما با توجه به اینکه واکسن ها و بسته های تشویقی دولت باعث احیای رشد اقتصادی شد، علاقه سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در طلا کاهش یافت و قیمت ها به حدود 1750 دلار پایین آمد.


پردازش ...
X