اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

آیا طلا از افزایش سطح پس اندازها سود می برد؟

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • آیا طلا از افزایش سطح پس اندازها سود می برد؟

    در مقاله جدیدی که در فاینانشال تایمز منتشر شده است، تخمین زده شده است که از ابتدای شیوع بیماری کووید-19، خانوارها در سراسر جهان 5.4 میلیارد دلار بیشتر پس انداز کرده اند. این مسئله می تواند زمینه را برای افزایش شدید هزینه های مصرف کننده فراهم کرده و روند بهبود اقتصادی را تقویت نماید.

    از ابتدای سال جاری، به طور کلی، خوش بینی اقتصادی در حال افزایش بوده است. پس از آن که سرمایه گذاران توجه خود را به فشارهای احتمالی تورمی معطوف کردند که با توسعه اقتصادی به وجود آمده است، بازارهای سهام به روند صعودی خود ادامه داده و بازدهی آن نیز افزایش یافته است. این مسئله بیشتر به لطف سطوح بی سابقه بسته های تشویقی پولی و مالی ارائه شده توسط دولت ها در سراسر جهان پیش آمده است.

    در این شرایط طلا روندی صعودی در پیش گرفته است. و برخی ممکن است تصور کنند که موجی از هزینه های مصرف کننده، که باعث رشد اقتصادی بالاتر می شود، فقط برای دارایی ممکن است منفی باشد که در برابر بی ثباتی های مالی هِج در نظر گرفته می شود.

    اما، در حالی که ممکن است ریسک و عدم اطمینان کمتر باشد، تأثیر بالقوه بر طلا کمی بیشتر از آن چیزی است که ممکن است برخی از سرمایه گذاران درک کنند. پس، چگونه این افزایش پس انداز می تواند بر طلا تأثیر بگذارد؟

    خوب، برای پاسخ به این سئوال، لازم است تا ماهیت دوگانه طلا را، هم به عنوان یک دارایی برای سرمایه گذاری و هم کالای مصرفی، بررسی کنیم. منابع مختلف تقاضای طلا و چگونگی تأثیر آنها بر رفتار طلا، برای درک مزایای متنوع سازی آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

    ماهیت دوگانه طلا
    تقاضا برای جواهرات و فناوری می تواند از هزینه های اختیاری بالاتر بهره مند شود. به دور از منفی بودن، توسعه اقتصادی نیروی مثبتی بر عناصر خاصی از تقاضای طلا است. آن دسته از مصرف كنندگانی كه از بودجه های سنگین برخوردار هستند، می توانند مقداری از این مبلغ را صرف خرید طلا كنند.

    تقاضا برای جواهرات و فناوری که تقریباً 40٪ از تقاضای سالانه طلای خالص را تشکیل می دهند، هر دو در جهت دور تجاری هستند، به این معنی که ارتباط جدی با رشد درآمد و رشد اقتصادی دارند. هزینه های اختیاری بیشتر می تواند به تقاضای بیشتری برای هر دو منجر شود. در واقع، در حال حاضر، شاهد نشانه هایی از افزایش تقاضا برای جواهرات در چین و هند، دو بازار بزرگ طلا، در سه ماهه اول هستیم.

    تقاضا برای سرمایه گذاری نیز ممکن است با وجود عدم اطمینان کمتر بیشتر شود. در حالی که بخش غیر دوره ای تقاضا برای سرمایه گذاری- که به ریسک و عدم اطمینان مرتبط است- ممکن است به دلیل چشم انداز مثبت اقتصادی کاهش یابد، اما یک عنصر سرمایه گذاری ممکن است از این سطح پس انداز بالاتر بهره مند شود. مصرف کنندگان، با آگاهی از این که با نرخ بهره بسیار پایین یا منفی روی پس انداز و چشم انداز تورم روبرو هستند، ممکن است تصمیم بگیرند مقداری از این مبلغ را به طلا تبدیل کنند، چون طلا منبع ارزش اثبات شده ای است. پیش از این نیز، شواهد و مدارکی در مورد سه ماهه اول وجود داشته است که سطوح بالایی از تقاضا برای سکه های طلا را از سوی ایالات متحده و ضرابخانه پرت ثبت کرده است.

    تبدیل حدود 5.4 تریلیون دلار آمریکا پس انداز به طلا، می تواند روند بهبود اقتصاد جهانی را تسریع کند. اما این پیشرفت مثبت لزوماً برای طلا بد نیست.
پردازش ...
X