اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

چگونه در فلزات گرانبها سرمایه گذاری کنیم؟

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • چگونه در فلزات گرانبها سرمایه گذاری کنیم؟

    طلای فیزیکی بخرید- برای افراد غیرحرفه ای، بله دقیقاً این معنی آن است. خرید سکه های طلا یا نقره، شمش و غیره. این کار دارایی فیزیکی برای شما حاصل می کند که خارج از سیستم مالی سنتی در اختیار خواهید داشت و خطر سرمایه گذاری طرف مقابل را کاهش می دهد. به عبارت دیگر، سایر سرمایه گذاری ها در معرض خطر عدم انجام تعهدات طرف دیگر قرار دارند.

    خرید فلز فیزیکی به درک خوبی از قیمت لحظه ای فعلی فلز در زمان خرید نیاز دارد. پرداخت بیش از حد بهای اضافی برای فلز فیزیکی، بازگرداندن سرمایه اولیه شما را دشوار می کند.

    در صندوق قابل معامله فلزات گرانبها (etf) سرمایه گذاری کنید- خرید فلز فیزیکی محدودیت هایی دارد. یکی از این محدودیت ها این است که سرمایه گذاران به روشی برای ذخیره فلزات نیاز دارند. این مسئله صندوق های قابل معامله در بورس (etf) را به گزینه ای جذاب تبدیل می کند. مزیت اصلی سرمایه گذاری در فلزات گرانبها از طریق etf نقدینگی است. به زبان ساده، شما می توانید سهام خود را از طریق حساب کارگزاری خود خرید و فروش کنید. این کار راحت و به طور کلی ارزان تر است.

    با این حال، یکی از نقاط ضعف سرمایه گذاری در فلزات گرانبها از طریق etf این است که شما مالک فلز فیزیکی نیستید و نمی توانید هیچ ادعایی نسبت به فلز فیزیکی متعلق به صندوق داشته باشید.

    سهام معادن را بخرید- گزینه سوم خرید سهام شرکت هایی است که در استخراج فلزات گرانبها مشارکت دارند. این روش موسوم به "بیل و کلنگ" برای سرمایه گذاری در فلزات گرانبها است. با این حال، مانند سرمایه گذاری در etf، شما مالکیت فلز فیزیکی را ندارید.

    تبادل فلزات گرانبها در بازار آتی
    تجارت گزینه ها در بین سرمایه گذاران خرده فروشی بسیار محبوب شده است. و فلزات گرانبها از این امر مستثنی نیستند. با این حال، مانند تمام معاملات گزینه ها، پاداش یک سود بزرگ باید در مقابل این احتمال سنجیده شود که شما می توانید کل سرمایه خود را از دست بدهید، که مغایر با کل سرمایه گذاری در فلزات گرانبها است.

    محدودیت های سرمایه گذاری در فلزات گرانبها
    دو محدودیت اصلی وجود دارد که سرمایه گذاران هنگام سرمایه گذاری در فلزات گرانبها باید در نظر بگیرند. اولین مورد این است که فلزات گرانبها کالا محسوب می شوند. و این بدان معناست که شما آنها را در یک لحظه از زمان خریداری می کنید با این امید که بتوانید در آینده، آنها را با قیمت بالاتری بفروشید. و گرچه آنها تمایل دارند که ارزش درازمدت خود را در برابر تورم حفظ کنند، هیچ جریان نقدی (مانند بسیاری از سهام رشد) یا سود (مانند اوراق قرضه) تولید نمی کنند.

    محدودیت دیگر هزینه های معامله است. هنگام خرید فلزات گرانبها، شرکتی که این فلز را با قیمت عمده فروشی خریداری می کند، با فروش آن با قیمت خرده فروشی سود کسب می کند. سرمایه گذاران همچنین ممکن است متحمل هزینه حمل و نقل شوند. علاوه براین، هزینه های مربوط به ذخیره سازی فلزات نیز وجود دارد.

    سرمایه گذاری در etf ریسک کمتری را در پی دارد، اما نسبت هزینه ای وجود دارد که باید در نظر گرفت.

    سخن آخر برای سرمایه گذاری در فلزات گرانبها

    در سخن از سرمایه گذاری در فلزات گرانبها احساسات زیادی وجود دارد. اما سرمایه گذاری در این کلاس دارایی می تواند احساسات را از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری نادیده بگیرد.

    سهم دقیق شما مختص شرایط شما خواهد بود. اختصاص بیش از حد سرمایه به فلزات گرانبها شما را در خطر عدم برخورداری از سودهای موجود در سایر انواع دارایی قرار می دهد. با این حال، عدم قرار گرفتن در معرض فلزات گرانبها ممکن است باعث شود تا اندوخته شما در معرض ریسک بیشتری قرار گیرد.
پردازش ...
X