اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

ویژگی های مقررات مالی آفریقای جنوبی (قسمت 1)

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • ویژگی های مقررات مالی آفریقای جنوبی (قسمت 1)

    درست مانند هر کشور دیگری، آفریقای جنوبی نیز دارای مقررات مالی خاص خود است. با این حال، می توان گفت که این مقررات کاملا جدید است. این مقررات برای اولین بار در سال 1991 وضع شد که از نظر استانداردهای مقررات مالی بسیار جوان است.

    دلیل وضع این مقررات کاملا منطقی است. اقتصاد آفریقای جنوبی در حال رشد بود و نیاز بود قانونی برای تنظیم واقعی آن وضع شود. با این حال، آفریقای جنوبی هدف جدی دیگری را پیش روی خود قرار داده بود. تنظیم کننده مالی آنها باید نمونه کاملی برای سایر کشورهای آفریقایی باشد. و نیازی به گفتن نیست که آنها توانستند به این هدف برسند. ما می خواهیم چندین جنبه از این تنظیم کننده را بررسی کنیم و مشخص کنیم که چگونه آنها توانسته اند به نمونه ای مثال زدنی تبدیل شوند. نام این مؤسسه FSB (هیئت خدمات مالی) است، اما اکنون آنها نام خود را به FSCA (مرجع رفتار خدمات مالی) تغییر داده اند. بیایید جزئیات FSCA را دریابیم و ببینیم چگونه آنها توانسته اند استانداردی را برای سایر کشورهای آفریقایی تعیین کنند.

    شروع همه چیز

    این مؤسسه برای اولین بار در سال 1991 با نام FSB ایجاد شد و در برخی موارد هنوز مردم با این نام از آن یاد می کنند. در کمال صداقت، جای تعجب نیست زیرا این نام کمی کمتر از یک سال است که تغییر کرده است. نیاز به ایجاد چنین مؤسسه ای در سایر کشورها نیز کاملاً حس می شد. دولت توانایی فشار دادن به وزارت دارایی را برای تنظیم مقررات برای همه نداشت، به همین دلیل مجبور شدند نهادی مستقل را برای انجام کارهای سنگین ایجاد کنند.

    اما کار تنظیم کننده چیست؟ خوب، تقریباً هر ارائه‌دهنده خدمات مالی، از جمله بهترین کارگزاران فارکس آفریقای جنوبی که در اینجا فهرست شده‌اند، موظف به ارائه گزارش و پاسخگویی به قوانین FSCA هستند. همچنین، هر شرکتی که به عنوان بیمه گر، بازار سرمایه، شرکت سرمایه گذاری یا صندوق بازنشستگی در نظر گرفته شود، تحت اختیارات قانونی مستقیم FSCA قرار می گیرد.

    وظیفه اصلی آنها شفاف سازی و عادلانه نگه داشتن عملیات، پایبندی به قوانین مبارزه با پولشویی و توجه به مشتریان است. این بدان معناست که FSCA به نوعی تضمینی برای مشتریان این شرکت‌ها است، که اگر اتفاقی بیفتد، از این مشتری برای حل مشکل حمایت می‌کند. طبیعتاً، این مؤسسه مغرضانه عمل نخواهد کرد، و در صورت اثبات اشتباه مشتری، جریمه های پیشنهادی را به جای شرکت بر آنها اعمال می کند. اما باید گفت که تنظیم کننده محدودیتی برای این که چه میزان جریمه برای تخلف از قوانین خود صادر کند، ندارد.


    منبع
پردازش ...
X