اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

درک توقف ضرر (Stop loss)

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • درک توقف ضرر (Stop loss)

    اگر می خواهید معامله گری برنده باشید، درک صحیح توقف ضرر در معاملات فارکس ضروری است. معامله گران خوب در پذیرش شکست و تصدیق اشتباه خود تردید نخواهند کرد. غیرممکن است که همیشه حق با شما باشد و هر چه زودتر این مسئله را بپذیرید، زودتر برای به حداقل رساندن ضرر اقدام خواهید کرد.

    به عبارت دیگر، تصور کنید که یک معامله گر سهامی را به قیمت 30 دلار خریداری می کند و انتظار دارد آن را به 34 دلار افزایش دهد، اما شاهد کاهش ناگهانی ارزش آن باشد. تصمیم گیری در مورد زمان فروش و زمان تصدیق اشتباه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر معامله‌گر سهام را به محض کاهش قیمت آن به زیر 29 دلار بفروشد، ضرر حاصله ناچیز خواهد بود. علاوه بر این، ضررهای جزئی به این معنی است که هنوز پولی برای معامله در روز بعد وجود خواهد داشت.

    تعیین نسبت ریسک و پاداش قبل از تصدی یک موقعیت الزامی است. اگر مورد فوق را در نظر بگیریم، و پیش‌بینی درست می‌شد، معامله‌گر چهار امتیاز کسب می‌کرد. یک پیش‌بینی اشتباه به معنای از دست دادن یک امتیاز است. این بدان معناست که نسبت ریسک و پاداش در این مورد خاص چهار به یک است.

    حال، فرض می کنیم که معامله گر در دو معامله از چهار معامله، یعنی پنجاه درصد، درست عمل کرده است. این بدان معناست که معامله گر هشت امتیاز (دو برابر چهار امتیاز) کسب کرده و دو امتیاز (دو بار یک امتیاز) را از دست داده است. این به ما سود کلی شش امتیازی می دهد و معامله گر فقط پنجاه درصد معاملات را حدس زده است. حتی اگر معامله گر آنقدر بد بود که فقط در بیست و پنج درصد از معاملات خود درست عمل کرده بود، باز هم یک امتیاز سود داشت.

    معامله گران باید همیشه نسبت ریسک و پاداش چهار به یک را حفظ کنند. هرگز نباید به سراغ نسبت دو به یک بروید. نسبت دو به یک به این معنی است که به احتمال زیاد نمی توان گفت که بازار به چه سمتی خواهد رفت. اغلب بازار به سمتی حرکت می کند و تعداد زیادی از معامله گران به جای اینکه فقط از معامله کردن خودداری کنند، پول خود را هدر می دهند.

    شما به راحتی می توانید با شبیه سازی معاملات روی کاغذ در این شرایط بازار، این موضوع را خودتان بررسی کنید. نتایج به شما نشان می دهد که انتخاب درستی کرده اید که پول خود را روی آن معاملات سرمایه گذاری نکرده اید. مهمترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید، این است که انتخاب نکردن معامله و درست عمل کردن نیز راهی برای برنده شدن است. با توجه به این واقعیت، بی انضباط بودن در نهایت منجر به از دست دادن پول می شود.


    منبع
پردازش ...
X