اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

سازمان غیرمتمرکز مستقل (dao) چه بود و اتریوم کلاسیک چیست؟

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • سازمان غیرمتمرکز مستقل (dao) چه بود و اتریوم کلاسیک چیست؟

    با اتریوم، راه‌های کاملاً جدیدی برای همکاری باز از طریق اینترنت ممکن شده است. به عنوان مثال، سازمان های خودمختار غیرمتمرکز را در نظر بگیرید، که نهادهایی هستند که توسط کد کامپیوتری، شبیه به یک برنامه کامپیوتری، کنترل می شوند.

    یکی از اولین و جاه طلبانه ترین تلاش ها برای چنین سازمانی "DAO" بود. این سازمان از قراردادهای هوشمند پیچیده ای تشکیل شده بود که در بالای اتریوم اجرا می شدند و به عنوان یک صندوق سرمایه گذاری مستقل عمل می کردند. توکن‌های DAO در یک ICO توزیع شدند و سهام مالکیت را همراه با حق رای به دارندگان توکن دادند.

    با این حال، مدت زیادی پس از راه‌اندازی آن، عوامل مخرب از یک آسیب‌پذیری سوءاستفاده کردند و تقریباً یک سوم سرمایه‌های DAO را تحلیل بردند. شایان ذکر است که در آن زمان، 14 درصد از کل عرضه اتر در DAO انجام شده بود. نیازی به گفتن نیست که این رویدادی ویرانگر برای شبکه هنوز نوپای اتریوم بود.

    پس از مدتی بررسی، زنجیر به سختی به دو زنجیره تبدیل شد. در یکی از این زنجیره ها، تراکنش‌های مخرب عملاً برای بازگرداندن وجوه «برعکس» شدند– این زنجیره همان چیزی است که اکنون به عنوان بلاک چین اتریوم شناخته می‌شود. زنجیره اصلی، جایی که این تراکنش‌ها معکوس نشدند، و تغییر ناپذیری حفظ شد، اکنون به عنوان اتریوم کلاسیک شناخته می‌شود.

    این رویداد یادآور خطرات این فناوری بود، و اینکه چگونه سپردن کد مستقل با مقادیر زیادی ثروت می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. همچنین نمونه جالبی از این است که چگونه تصمیم گیری جمعی در یک محیط باز می تواند چالش های مهمی ایجاد کند. با نادیده گرفتن آسیب‌پذیری‌های امنیتی، DAO به خوبی پتانسیل قراردادهای هوشمند را در امکان همکاری بدون اعتماد در مقیاس بزرگ از طریق اینترنت نشان داد.


    منبع
پردازش ...
X