اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

اهمیت ریسک: نسبت پاداش

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • اهمیت ریسک: نسبت پاداش

    معامله گر الف درصد برد 75 درصدی در تمام معاملات دارد، در حالی که معامله گر ب درصد برد نزدیک به 40 درصد در تمام معاملات دارد. سود کدام معامله گر بیشتر است؟

    البته ما نمی‌توانیم به آن پاسخ دهیم، زیرا نمی‌دانیم هر معامله‌گر وقتی درست می‌گوید، در مقایسه با اینکه وقتی اشتباه می‌کند، چقدر ضرر می‌کند و چقدر سود می‌برد. بنابراین درصد برد مهم ترین عامل در معاملات نیست. ما مطمئن هستیم که همه ما دوست داریم در بیشتر معاملات خود، سود کنیم، اما اگر هدف ما سودآوری است، عوامل بیشتری در این معادله وجود دارد. این معادله نسبت ریسک: پاداش نامیده می شود و یکی از مهمترین جنبه های مدیریت پول و کلید تبدیل شدن به یک معامله گر سودآور است. بیایید چند نمونه را بررسی کنیم:
    • اگر 100 پیپ ریسک می کنید و به دنبال سود 300 پیپ هستید، نسبت ریسک: پاداش شما 1:3 است، که به معنی یک پیپ ریسک به ازای هر سه پیپ در سود بالقوه است.
    • اگر 100 پیپ ریسک می کنید و به دنبال سود 200 پیپ هستید، نسبت ریسک: پاداش شما 1:2 است، که به معنی یک پیپ ریسک به ازای هر دو پیپ در سود بالقوه است.
    • اگر 100 پیپ ریسک می کنید و به دنبال سود 100 پیپ هستید، نسبت ریسک به پاداش شما 1:1 است، که به معنی یک پیپ ریسک به ازای هر پیپ در سود بالقوه است.
    • اگر 100 پیپ ریسک می کنید و به دنبال سود 50 پیپ هستید، نسبت ریسک: پاداش شما 2:1 است، به این معنی که به ازای هر یک پیپ در سود بالقوه، دو پیپ ریسک وجود دارد.
    • اگر 100 پیپ ریسک می کنید و به دنبال سود 25 پیپ هستید، نسبت ریسک: پاداش شما 4:1 است به این معنی که به ازای هر یک پیپ در سود بالقوه، چهار پیپ ریسک وجود دارد.

    بنابراین، معامله گر الف با استفاده از نسبت ریسک: پاداش 4:1 سودآور نخواهد بود، در حالی که درصد برد 75 درصد را حفظ می کند. از سوی دیگر، معامله گر ب با استفاده از نسبت ریسک: پاداش 1:2 در حالی که درصد برد 40 درصد را حفظ می کند، معامله گر سودآوری است.

    ما توصیه می کنیم که معامله گران جدید از نسبت ریسک: پاداش 1:2 در معاملات خود استفاده کنند. اگر معامله ای با ریسک 25 پیپ باز می کنید، سعی کنید دو برابر آن یا 50 پیپ سود کسب کنید. همچنین توصیه می‌کنیم زمانی که بازار تا نیمه به سمت هدف شما حرکت می‌کند، استاپ محافظ خود را تا نقطه سربه‌سر حرکت دهید. نمونه ای از این مسئله این است که اگر با قیمت 1.2500 خریده باشید و استاپ محافظ خود را روی 1.2475 قرار دهید، ریسک شما 25 پیپ است. استفاده از نسبت ریسک: پاداش 1:2 به معنای قرار دادن سفارش محدود خود برای کسب سود در 1.2550 برای سود بالقوه 50 پیپ است. هنگامی که بازار در نیمه راه به سمت هدف شما که سطح 1.2525 خواهد بود، به سمت بالا حرکت می کند، استاپ محافظ خود را از 1.2475 به سطح ورودی 1.2500 منتقل می کنید. در این مرحله، شما فقط می توانید برنده شوید یا در معامله شکست بخورید. سپس می توانید به جای دنبال کردن تجارت فعلی، وقت خود را صرف جستجوی فرصت معاملاتی بعدی کنید.


    منبع
پردازش ...
X