اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

جریان مبادلات تجاری و جریان سرمایه (قسمت 2)

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • جریان مبادلات تجاری و جریان سرمایه (قسمت 2)

    جریان های تجاری (Trade Flows)
    جریان های تجاری خرید و فروش کالاها و خدمات بین کشورها است. این جریان ها تراز تجاری (صادرات- واردات) را ارزیابی می کنند. این جریان ها عبارت هستند از مقدار کالایی که یک کشور به کشورهای دیگر می فروشد، منهای مقدار کالایی که آن کشور از کشورهای دیگر خریداری می کند. این محاسبه شامل تمام معاملات کالاهای بین المللی است و تراز تجاری یک کشور را نشان می دهد.

    کشورهایی که صادرکننده خالص هستند، بیشتر از آن که از تولیدکنندگان بین المللی کالا وارد کنند، به مشتریان بین المللی صادر می کنند.

    صادرکنندگان خالص مازاد تجاری دارند. دلیل این مسئله این است که آنها بیشتر از آن که از بازارهای بین المللی خرید کنند، کالاهای خود را به بازارهای بین المللی می فروشند. سپس تقاضا برای ارز آن کشور افزایش می یابد، چون مشتریان بین المللی برای خرید این کالاها باید ارز آن کشور را خریداری کنند. این مسئله باعث می شود تا ارزش آن ارز افزایش یابد.

    کشورهایی که واردکننده خالص هستند، بیش از آنکه به مشتریان بین المللی صادر کنند، از تولیدکنندگان بین المللی کالا وارد می کنند.

    واردکنندگان خالص کسری تجاری دارند. دلیل این مسئله این است که آنها بیشتر از آنچه به بازارهای بین المللی می فروشند، کالاهای خارجی خریداری می کنند. واردکنندگان برای خرید این کالاهای بین المللی، باید ارز داخلی خود را بفروشند و ارز خارجی خریداری کنند. این مسئله باعث کاهش ارزش پول داخلی آن کشورها می شود.

    به عنوان مثال، ژاپن را در نظر بگیرید، که دارای اقتصادی صادرات محور است که معمولاً دارای مازاد تجاری است. ژاپن، بیشتر از آن که از تولیدکنندگان بین المللی، کالا وارد کند، کالاهای بیشتری را به مشتریان بین المللی صادر می کند.

    مازاد تجاری ژاپن دلیل اصلی این مسئله است که با وجود ضعف شدید اقتصادی، ارزش یِن چندان کاهش نیافته است.

    ژاپن یک صادرکننده خالص با مازاد حساب جاری حدود 3 درصد تولید ناخالص داخلی است.

    این مسئله باعث ایجاد تقاضای بین المللی برای خرید یِن ژاپن می شود تا مشتریان بین المللی بتوانند محصولات ژاپنی را خریداری کنند.

    واضح است که تغییر در تراز پرداخت ها از کشوری به کشور دیگر تأثیر مستقیمی بر ارزش هر ارز دارد. بنابراین، برای معامله گران مهم است که از داده های اقتصادی مربوط به این تراز آگاه باشند و پیامدهای تغییرات در تراز پرداخت ها را درک کنند.




    منبع
پردازش ...
X