اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

آیا قیمت طلا در سال 2022 افزایش می یابد؟

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • آیا قیمت طلا در سال 2022 افزایش می یابد؟

    پس از ثبت رکوردهای بالایی در سال 2020، قیمت طلا در سال گذشته کاهش یافت. از آنجا که بازارهای سهام جهان روند بهبودی قابل توجهی را تجربه کردند و سرمایه‌گذاران منتظر افزایش نرخ‌های بهره آمریکا در سال 2022 بودند، طلا بخشی از جذابیت خود را از دست داد. نرخ‌های بهره بالاتر ایالات متحده به افزایش ارزش دلار و در نتیجه، نیاز به دلار کمتری برای خرید یک اونس طلا منجر می‌شود.

    رمزارزها نیز سال گذشته قیمت طلا را با چالش جدی مواجه کردند. سرمایه‌گذارانی که قصد دارند با تنوع بخشیدن به سرمایه خود از ارزش دارایی خود در برابر کاهش ارزش ارزهای کاغذی که با چاپ پول توسط بانک‌های مرکزی کاهش می یابد، محافظت کنند، هیچگاه گزینه‌های زیادی برای انتخاب نداشته‌اند.

    با این حال، همچنان که سال جدید را آغاز می کنیم، دلایل متعددی وجود دارد که نشان می دهد عملکرد ضعیف اخیر طلا می تواند بر روی آن تاثیر بگذارد. اول این که، ثابت شده است که تورم از آنچه بسیاری فکر می‌کردند، سخت‌تر و شدیدتر است. شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا در ماه گذشته به 7 درصد رسید.

    40 سال پیش، آخرین باری که تورم به این سطح رسید، طلا در حال پرواز بود. تورم به معنای کاهش قدرت خرید ارزهای کاغذی است، که شامل میزان طلایی که می توان در مقابل مقدار مشخصی اسکناس خریداری کرد نیز می شود.

    دوم این که، اقتصاد ایالات متحده، که دو سوم آن با هزینه‌های مصرف کننده هدایت می شود، ممکن است امسال دچار رکود شود. افزایش هزینه‌های کالاها و خدمات ضروری اکنون فشار زیادی را بر امور مالی خانوار وارد می‌کند و پول کمتری را برای هزینه های مصرف‌کنندگان در هر ماه باقی می‌گذارد.

    در مورد دلار، بسیاری از «خبرهای خوب» در مورد بهبود رشد آمریکا و نرخ‌های بهره بالاتر اکنون می‌توانند مربوط به قیمت باشند. اگر اینطور باشد، تغییرات ارزش دلار در سال 2022 می تواند تأثیر مثبتی بر ارزش طلا داشته باشد.

    سوم این که، رمزارزها به خوبی از طریق روش‌های پرداخت رایج قابل استفاده نیستند. جریان های پولی زودگذر به این معنی است که آنها بیشتر شبیه دارایی های خطرناک با نوسان بالا رفتار می کنند که به طور فزاینده ای با سهام فناوری ایالات متحده مرتبط است. بیت کوین در حال حاضر در حدود 42000 دلار آمریکا معامله می شود، در حالی که همین دو ماه پیش رکورد 69000 دلار را ثبت کرد.

    علاوه بر این، در زمانی که جهان دچار بحران های مختلف شده و سایر دارایی ها دچار زیان هایی می شوند، طلا عملکرد خوبی داشته است.

    رویدادهایی که می‌توانند سهام و اوراق قرضه را در سال جاری از مسیر خارج کنند، عبارت هستند از: افزایش نرخ بهره که مانع از حمایت از بخش‌های غرق در بدهی اقتصاد یا بازارهای نوظهور شکننده، مثل ترکیه، می شود، یا افزایش خطرات ژئوپلیتیکی، برای مثال، از اوکراین گرفته، تا دریای جنوبی چین یا ایران.

    اگر هر یک از این خطرات یا سایر شوک‌های پیش‌بینی نشده در سال 2022 روی دهند، طلا به خوبی می‌تواند به همان کاری که در گذشته انجام داده، ادامه دهد و از کاهش قیمت دارایی‌ها جلوگیری نماید.




    منبع
پردازش ...
X