اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

دو نوع اسپرد معاملات فارکس

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • دو نوع اسپرد معاملات فارکس

    اسپرد تفاوت بین قیمتی که یک معامله گر می پردازد و قیمت ارائه شده توسط یک کارگزار است. اسپرد با pip/s بیان می شود. به عنوان مثال، اگر قیمت یک معامله گر 4.000 و پیشنهاد یک دلال 3.500 باشد، تفاوت بین آنها 0.500 است. بنابراین، اسپرد 500 پیپ است. با وجودی که اسپرد یکی از مفاهیم اساسی در فارکس است، ممکن است هنوز برای یک مبتدی مشخص نباشد. دلیل این مسئله معمولاً این تفکر است که همه اسپردها یکسان هستند.

    اسپرد ثابت (Fixed spread)

    همانطور که از نام آن پیداست، یک اسپرد ثابت "ثابت" است. یعنی صرف نظر از فعالیت و شرایط بازار، ارزش اصلی خود را حفظ می کند. یک مزیت این است که ممکن است یک معامله اولیه انجام شود. معمولاً توسط یک کارگزار تنظیم می شود. اگر او و تاجری بر سر قیمت توافق کنند، با وجود متغیر بودن کیفیت سهام، مقدار اسپرد حفظ می‌شود. برای اطمینان از پایداری آن، ابتدا باید انعطاف پذیر باشد. اگر اسپرد به درستی ارزش گذاری شود، هر عاملی که ممکن است بر آن تأثیر بگذارد، نمی تواند بر تغییر تأثیر بگذارد.

    مزایا
    • بهترین برای معامله گران
    • دارای قابلیت برنامه ریزی آسان و اجرای موثر

    مثال
    هنگام تبدیل یورو به دلار آمریکا، اگر یک کارگزار به معامله گر قول دهد که 10 پیپ معادل 400 دلار تفاوت داشته باشد، ممکن است با گذشت زمان معاملات دوباره انجام شود، اما تفاوت همچنان باید 400 دلار باشد. اسپرد ثابت تلقی می شود، چون بحران های اقتصادی، نقدینگی، نوسانات بازار و مقادیر معاملات نادیده گرفته شده اند.

    اسپرد متغیر یا شناور (Variable spread)

    اسپرد متغیر پیپی است که ممکن است به راحتی تغییر کند. برای اینکه یک معامله گر بتواند در مسیر سرمایه گذاری خود بماند، باید به نگرانی های اخیر در مورد سهام خود توجه کند. یک تغییر ممکن است تأثیر عمده ای داشته باشد که گاهی اوقات می تواند سه برابر بیشتر باشد. معامله گران باتجربه معمولاً کسانی هستند که از نوع اسپرد سود می برند.

    مزایا
    • این اسپرد می تواند در طول نوسانات بالا بسیار کم باشد.
    • اوراق بهادار ممکن است ارزان خریداری شود.

    مثال
    هنگامی که بحران های اقتصادی و مالی در کشورهایی که از یورو و دلار آمریکا استفاده می کنند رخ می دهد، ارزش مبادله ای جفت ارز تحت تأثیر قرار می گیرد. بنابراین، معامله آنها نیز تحت تأثیر قرار می گیرد. این مثالی است که شامل یک اسپرد متغیر است. 10 پیپ اولیه 400 دلاری ممکن است به 250 یا 450 دلار تغییر کند.

    اسپرد ثابت در مقابل اسپرد متغیر

    اگر یک معامله گر قصد دارد برای مدت طولانی در صنعت فارکس بماند، تصمیم گیری بین استفاده از یک اسپرد ثابت یا متغیر به اندازه یک معامله گر کوتاه مدت مهم نیست. اگر او قصد دارد تراکنشی را دنبال کند، از دست دادن صد پیپ ریسک را برای او تغییر نمی‌دهد، چون ممکن است ضرر از طریق تغییر هزینه‌های معاملاتی به مرور زمان جبران شود.


    منبع
پردازش ...
X