اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

تحليل و تريد سهام بورس ایران

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • وخارزم بیشتر پرتفوی اش
    پاسارگاد و فارس و شبندر وبانک است
    فارس و وبانک رو هم که بستن
    اگه فارس و وبانک باز بود 140 هم میدادن
    فعلا دارن شاخص مهندسی میکنند
    نوسان 5 درصدی کاری به پرتفوی و ارزش سهم نداره بقول ارمین فر پس بدون در نظر گرفتن اینها ببینیم چی میشه
    اگه 4 ماه پیش کسی میومد میگفت فملی میشه 270 شخصا میگفتم چی با خودت فکر میکنی این حرفا رو میزنی
    ولی یا علی گفتیم و تدبیر و امید کردیم شد

    نظر


    • نوشته اصلی توسط Meta نمایش پست ها
      وخارزم بیشتر پرتفوی اش
      پاسارگاد و فارس و شبندر وبانک است
      فارس و وبانک رو هم که بستن
      اگه فارس و وبانک باز بود 140 هم میدادن
      فعلا دارن شاخص مهندسی میکنند
      نوسان 5 درصدی کاری به پرتفوی و ارزش سهم نداره بقول ارمین فر پس بدون در نظر گرفتن اینها ببینیم چی میشه
      اگه 4 ماه پیش کسی میومد میگفت فملی میشه 270 شخصا میگفتم چی با خودت فکر میکنی این حرفا رو میزنی
      ولی یا علی گفتیم و تدبیر و امید کردیم شد

      سلام

      مرسی

      اظهار نظر میکنی

      میدونم معامله گر هستی و

      بچه با سواد ی هم هستی

      غرض از این صحبتها

      کمک به هم

      در این سختترین سالهای اقتصادی مملکتمون

      واقعا از از نظر اقتصادی وضعیت بدی رو داریم تجربه میکنم

      وقتی جریان نقدینگی نباشه

      تحلیل بنیادی و تکنیکال معنی نداره

      واقعا اینده نا مشخصی رو داریم

      نمیگم من ال هستم یا بل هستم

      ولی دوستانه

      میگم

      کسانی که تازه کار هستن اطلا وارد خرید هیچ سهمی نشن

      نهایت با هر سرمایه ای هستید با 30 درصد درگیر بازار باشید

      گول ارزنده بودن سهامها رو نخورید

      تا نشانه های خوبی ندید وارد نشوید برای میان مدتی و بلند مدتی

      بورسی که زیر 100 میلیارد داره معامله میشه یعنی مرده

      حالا چند نفر سود میکن یا نمیکنن
      دلیل نمیشه کسی کم تجربه است هم سود کنه

      چون اینجا بیشتریها تکنیکال میدونن میگم
      سعی کنید تاپیکهای که از نمادها در دیگر فروم ها موجود است

      مطالعه کنید از اول اون تا به حالا

      تا ببینید چطور یک سهم به اخبار مو مسایل پشت پرده داره واکنش نشون میده

      این موارد میتونه خیلی برای اینده معاملاتی شما مفید باشه

      نمیدونم چی بگم

      من زیاد عادت به نوشتن ندارم

      ایکاش ریدکال فعال بود تا اینقدر اذیت نمیشودیم

      یا علی

      نظر


      • یک pdf


        تقدیم به شما

        انشالله بدرد شما عزیزان بخوره

        یا علی مدد

        سهام یاب - شبکه اجتماعی بورس - دانلود کتاب کلیک کنید
        f

        نظر


        • ارزش خالص دارایی های بورسی شرکت ها در تاریخ 93.3.28 در فهرست زیر گرد آمده است.
          مطابق با فرض کارشناسان بازار، چنانچه هر سهم با قیمتی در حدود 70 درصد از NAV شرکت که نماینده ارزش ذاتی سهام شرکت های سرمایه گذاری می باشد، در بازار مورد معامله قرار گیرد، قیمت مناسبی داشته و حتی فرصت رشد نیز می تواند داشته باشد.گفتنی است محاسبه NAV که مطابق تعريف عبارت است از خالص ارزش دارايي.هاي يك شركت و به عبارت ديگر، ارزش كل دارايي.هاي شركت پس از كسر بدهي.ها مي.باشد، از نظر حسابداري امری آسان و از نظر تحلیلی با محدودیت هایی روبرو می باشد. چرا كه در ترازنامه، ارزش بسياري از دارايي.ها به بهاي تمام شده تاريخي گزارش مي.شوند كه در برخي سرفصل.ها بين ارزش روز آنها و مبلغ دفتري تفاوت وجود دارد.بنابراين به منظور كشف NAV سهام شركت.هاي سرمايه.گذاري لازم است ابتدا سرمايه.گذاري.هاي شركت را ارزش گذاري كنيم و سپس اين رقم را با بهاي تمام شده مندرج در ترازنامه مقايسه کرده و در صورتي كه ارزش بازار بيشتر از بهاي تمام شده باشد، .اين «مازاد ارزش نسبت به بهاي تمام شده » بايد در محاسبه خالص ارزش دارايي.ها در نظر گرفته شود.با نگاهی به جدول زیر در می یابیم که که در بین شرکت های مختلف ، نماد معاملاتی "وپخش" بیشترین NAV را به خود اختصاص داده است. نسبت p/nav نیز در این سهم معادل 72 درصد می باشد. این بدین معناست که در بازار این سهم با قیمتی در حدود 72 درصد از ارزش ذاتی خود مورد معامله قرار می گیرد.همچنین کمترین NAV مربوط به نماد های معاملاتی "وملت" ، "نیرو" و "وگستر" می باشد. بیشترین نسبت p/nav نیز که 170 درصد می باشد متعلق به نماد "نیرو" است. این در حالی است که کمترین نسبت p/nav تا 32 درصد بوده و مربوط به نماد "کرمان" می باشد.به طوری کلی در جدول زیر 27 شرکت از 53 شرکت سرمایه گذاری مورد گزارش، دارای نسبت p/nav کوچکتر و مساوی 70 درصد می باشند که می توانند برای رسیدن به ارزش ذاتی خود در بازار مورد رقابت قرار بگیرند.همچنین 10 شرکت نیز نسبت p/nav بیش از 100 درصد دارند که چنانچه ناشی از ارزش نهفته ناشی از سرمایه گذاری ها و یا اخبار مثبت در رابطه با سرمایه گذاری های شرکت نباشد، به معنای قیمت گذاری بیش از ارزش ذاتی بوده و در واقع قیمت سهام حبابی می باشد.

          نظر


          • بورس نیوز
            یکی از سوالات همیشه مطرح بازار سهام در یک سال گذشته " شبندر چقدر می ارزد ؟ " بوده است. کارشناسان مختلف نظرات مختلفی را در این زمینه بیان کرده و می کنند. بعضی از کارشناسان دلیل رشد بی وقفه این صنعت را تفاوت ارزش جایگرینی بیان می کنند و دسته ای دیگر رشد سود آوری این شرکت ها در سال گذشته را مهمترین دلیل رشد قیمتی این صنعت می دانند. اما نکته ای که در مورد این صنعت می توان به آن اشاره کرد ارزش بازار بالای این صنعت است تا جایی که تغییرات روند این صنعت به راحتی می تواند موجب تغییر روند شاخص کل شود. پس شناخت این صنعت می تواند به سرمایه گذاری بهتر در بازار سرمایه کمک زیادی نماید.



            نکاتی در زمینه تحلیل شرکت های این صنعت

            1. سهم صندوق توسعه ملی

            شرکت های پالایشگاهی که نفت خام را به قیمت 95 درصد فوب خلیج فارس دریافت می کنند باید 26 درصد از درآمد حاصل از فروش صادراتی خود را به صندوق پرداخت می کردند . شرکت های صادراتی در ایران پالایشگاه نفت بندر عباس و پالایشگاه نفت لاوان هستند . البته بر اساس آخرین تصمیم گیری ها این شرکت ها از پرداخت این مبالغ معاف شده اند.

            *نتیجه : این بند اهمیت خود را در صورت های مالی از دست داده است.

            2. مالیات بر ارزش افزوده

            ماهیت مالیات بر ارزش افزوده به گونه ای طراحی شده است که اثر سود و زیانی بر شرکت های تولید کننده ندارد و فقط به صورت جابجایی مالیات دریافتی از مصرف کننده نهایی، از شرکتی به شرکت دیگر تا رسیدن مالیات بر ارزش افزوده به ارگان های مالیاتی کشور می باشد. اما متاسفانه به اشتباه در برداشت این مفهوم، باعث شده سرمایه گذاران بازار سرمایه به اشتباه این اثر را سود و زیانی شناسایی نمایند و آن را در تصمیمات خود برای خرید سهام این شرکت ها اعمال می نمایند. تنها موضوع مهم در این زمینه مالیات های بر ارزش افزوده در سال های 89 و 90 است.در آن سال ها اختلاف نظری میان شرکت های پالایشی و توزیع کنندگان بنزین جایگاه ها درباره پرداخت مالیات بر ارزش افزوده این واحد ها به دولت ایجاد شد. چرا که شرکت های پالایشی تولید کننده بنزین موظف به پرداخت این مبلغ به دولت بودند، حال آنکه شرکت های توزیع کننده این محصول با وجود افزایش قیمت آن ، همچنان اجباری به پرداخت مالیات نداشتند.

            *نتیجه : در خصوص مالیات های سال های 89 و 90 چنانچه رای به نفع پالایشی ها صادر شود، شرکت های توزیع کننده بنزین موظف به پرداخت بخشی از مالیات بر ارزش افزوده آن سال ها به دولت می شوند و هزینه مالیاتی شرکت های پالایشی برای سال های 89 و 90 کاهش می یابد.

            3. اثر نرخ ارز

            همچنین نرخ ارز بر سودآوری این شرکت ها تاثیر قابل توجه ای دارد ، افزایش نرخ ارز در سال گذشته باعث افزایش سود ریالی این شرکت ها و در نتیجه افزایش قیمت شدید سهام این شرکت ها در بازار شد. این شرکت ها بر مبنای دلار مبادلاتی فروش و مواد اولیه خود را تسعیر مینمایند، با توجه به ثبات دلار مبادلاتی نمی توان انتظار رشد درآمد این شرکت ها را از این محل داشت.

            4. صورت های مالی مبهم

            متاسفانه صورت های مالی این شرکت ها دارای ابهامات فراوان از جمله مطالبات معوق فراوان و عدم وجود اطلاعات کافی و درست در مورد نتیجه دعاوی قانونی در مورد وصول آن ، اختلافات محاسباتی در قیمت مورد معامله مواد اولیه فروخته شده به شرکت های پتروشیمی و شیمیایی ، یارانه های پرداخت نشده از سوی دولت به این شرکت ها ، مباحث مالیات بر عملکرد سالهای گذشته ، عدم برآورد صحیح مدت زمان اجرای پروژه ها در بودجه ، عدم ارتباط صحیح بین بهای نفت خام و قیمت 5 فرآورده اصلی در بودجه شرکت ها و موارد متعدد دیگری که میتواند باعث انحراف تحلیل بنیادی این شرکت ها شود. به طور مثال مابه التفاوت نرخ ارز مرجع و مبادله ای موجودی های پایان سال 1391 و فرآورده های ویژه که طبق آخرین مکاتبات صورت گرفته بین شرکت، شرکت ملی پالایش و پخش و همینطور ارگان های ذی الصلاح حاکی از الزام پرداخت این مقادیر توسط شرکت های پالایشگاهی به حساب خزانه می باشد. ولی شرکت هایی به مانند شرکت پالایش نفت بندر عباس این موضوع را نپذیرفته و برای آن ذخیره ای هم در نظر نگرفته است. قابل ذکر است این مابه التفاوت برای شرکت در حدود 2528 میلیارد ریال می باشد ( در حدود 180 ریال به ازای هر سهم) . یا در موارد دیگر شاهد اختلاف حساب در دفاتر پالایش و پخش و این شرکت می باشیم که متاسفانه در سال های گذشته بارها شاهد اختلاف مابین شرکت و شرکت ملی پخش و پالایش بر روی نرخ ها و محاسبات مختلف بوده ایم. این اختلاف ها بر عدم شفافیت شرکت افزوده است و به نظر نمی رسد به زودی شاهد رفع این مشکل باشیم.

            *نتیجه:هر چه این ابهامات در صورت های مالی پالایشگاه ها باقی بماند، سودآوری این مجموعه ها دستخوش نوسان خواهد شد. مضاف بر آنکه اثر این ابهامات بر سود هر سهم در بیشتر موارد حائز اهمیت می باشد.

            5. عدم وجود مکانیزم عرضه و تقاضا در فروش محصولات

            شرکت های پالایشگاهی مواد اولیه خود را از شرکت ملی پالایش و پخش تحویل گرفته و مجدد محصولات اصلی خود را به شرکت ملی پالایش و پخش تحویل میدهد . در واقع این شرکت ها به صورت حق العمل کار هستند و در پایان دوره های 1 تا 3 ماهه مابه التفاوت مقدار فروش محصولات و نفت خام دریافتی را به صورت تهاتری دریافت می نمایند.

            *نتیجه: این امر موجب می گردد تا شرکت پالایش و پخش با تصمیم گیری های خود به راحتی قدرت اثرگذاری در شرکت های پالایشی را داشته باشد و در عمل شرکت های مذکور نتوانند عملکرد شفافی داشته باشند.

            6. عمر بالای دارایی ها

            اکثر پالایشگاه های کشور دارای عمر زیادی می باشند به همین دلیل هزینه نگه داری و تعمیرات این دارایی ها رو به افزایش می باشند.

            7. پرت تولید

            رابطه مصرف و خوراک و تولید محصول دراین گروه حاکی از هدر رفت و پرت تولید حدود یک میلیون و سیصد هزار متر مکعب در سال است ، که به دلیل فرسودگی و تکنولوژی نسبتآ پایین ناشی می شود.خاطر نشان می سازد که حد نصاب پرت تولید در مجتمع های پالایشگاهی دارای تکنولوژی بالا در جهان حدود نیم درصد است.در بین پالایشگاه های ایران "شبریز" با پرت تولید 0.7 درصد کمترین میزان و "شتران" با 4.7 درصد پرت تولید بیشترین میزان پرت تولید را دارند. در این بین "شپنا" با 0.9 ، "شبندر" با 2 و "شاوان" با 3.9 درصد در این بین قرار دارند. در این بین "شراز" دارای پرت تولید بسیار ناچیزی میباشد و به دلیل تولید میعانات گازی میزان تولید آن به دلیل سبکتر بودن این فرآورده از میزان خوراک مصرفی آن بیشتر است.قابل ذکر است اکثر این شرکت ها در حال اجرای طرح های بهینه سازی می باشند که این امر می تواند کمک شایانی به کاهش مقدار پرت تولید نماید. البته قابل ذکر است که مقداری از این پرت تولید مربوط به عملیات خود شرکت می باشد، یعنی در فرآیند تولید استفاده می شود.

            *نتیجه: با اجرای طرح های بهینه سازی از هزینه هدر رفت تولید کاسته خواهد شد.

            8. موجودی کالای تولید شده و در جریان ساخت پایان دوره

            مقادیر این بخش از صورت های مالی در گزارش های مختلف دارای نوسانات زیادی می باشد، قابل دستکاری بودن این مقدار نه تنها در این شرکت ها بلکه در اکثر صنایع باعث شده است که بودجه ارائه شده توسط شرکت ها قابل تغییر در طی سال شود، حتی در صورتی که تغییری در میزان تولیدات شرکت ها صورت نگیرد میتوانند سود هر سهم را با تعدیل همراه نماید.

            9. قیمت گذاری نفت خام بر مبنای کیفیت

            نفت خام سنگین طبق عرف بین الملل ( مجله پلاتس ) باید 1.8 تا 2.8 دلار از نفت سبک ارزانتر باشد. این در حالی است که نفت خام تحویلی به پالایشگاه ها به نرخ های تقریبآ مشابه داده می شود.به طور مثال شرکت پالایشگاه بندر عباس ترکیبی از نفت خام سنگین و میعانات گازی استفاده می نماید، این در حالی است که شرکت نفت خام را با قیمت نفت خام سبک دریافت کرده است. قابل ذکر است یکی از دلایلی که نرخ نفت خام شرکت بالاتر بوده است طبق نظر شرکت ملی پخش و پالایش، هزینه حمل نفت خام به شرکت می باشد که بالاتر از سایر شرکت ها به دلیل انتقال با کشتی می باشد. از آنجایی که هزینه حمل طبق قانون بر عهده شرکت نمی باشد نباید این هزینه به شرکت تحمیل شود.

            *نتیجه: در صورت حذف هزینه های حمل شرکت های پالایشی می توانند نفت خام سنگین را به قیمت های واقعی خود و با بهای تمام شده کمتری دریافت نمایند.

            10.قیمت گذاری محصولات شرکت

            در حال حاضر قیمت محصولات این شرکت بر اساس قیمت های فوب خلیج فارس تعیین می شود. البته بنزین فوب خلیج فارس بر اساس اکتان 95 می باشد. به همین دلیل بنزین 87 اکتان شرکت به 97 درصد قیمت فوب خریداری می شود. که در صورت بهره برداری از طرح توسعه و کیفی سازی شرکت این محصول نیز به قیمت کامل و واقعی خود به فروش خواهد رسید. قابل ذکر است یکی از برنامه های شرکت ملی نفت در سال جاری قیمت گذاری محصولات شرکت های پالایشگاهی بر اساس کیفیت آن ها می باشد (میزان اکتان، گوگرد و بنزن ).

            *نتیجه: به نظر می رسد که قیمت گذاری جدید نمی تواند انحرافی بیشتر از 2 تا 3 درصد با نحوه قیمت گذاری قبلی داشته باشد ولی می تواند سودآوری شرکت های پالایشگاهی را با تغییراتی مثبت همراه سازد.

            11.طرح کیفی سازی

            اکثر این شرکت ها دارای طرح کیفی سازی محصولات مخصوصآ بنزین و گازوئیل می باشند. این طرح ها بدون افزایش مقدار نفت خام مصرفی می باشند و این یعنی مقدار تولید شرکت ثابت خواهد ماند ولی ترکیب تولید محصولات در سبد تولیدات تغییر خواهد کرد. به طور مثال برای افزایش تولید بنزین، نفتا و نفت کوره کاهش پیدا خواهد کرد و به دلیل شکسته شدن کربن بیشتر تولید بنزین و گوگرد افزایش خواهد یافت. بر اساس این نکته در صورتی که نرخ محصولات کیفی سازی شده مانند بنزین و گازوئیل با مقادیر فعلی آن تغییری نداشته باشد، به دلیل کاهش محصولات دیگر مانند نفتا و نفت کوره و افزایش محصولی مانند گوگرد، سود این شرکت ها حتی کاهش خواهد یافت. برای مثال در شرکت نفت بندر عباس، زمان اجرایی شدن طرح یکی از ابهامات اصلی این شرکت در یک سال گذشته است ولی طبق آخرین برآورد ها این طرح تا پایان سال جاری راه اندازی خواهد شد. در صورتی که طرح راه اندازی شود و نرخ های جدید و کیفی شده به مقدار مناسب نباشند طرح دارای توجیه نخواهد بود و حتی می تواند به دلیل کاهش محصولاتی مانند نفتا باعث کاهش سودآوری شرکت نیز شود. طرح در مرحله اول برای ظرفیت 400 هزار بشکه ای طراحی شده است و به همین دلیل مقادیر منتشره طرح توسط این شرکت به دلیل افزایش میزان محصولات بدون افزایش نفت خام منطقی به نظر نمی رسد و باید مجددا برآورد گردد.

            *نتیجه : در صورتی که طرح های کیفی سازی راه اندازی شود و نرخ های جدید و کیفی شده به مقدار مناسب نباشند طرح دارای توجیه نخواهد بود و حتی می تواند به دلیل کاهش محصولاتی مانند نفتا باعث کاهش سودآوری شرکت نیز شود.

            12. طرح هدفمندی

            بارها در ذهن سرمایه گذاران این سوال مطرح می شود که آیا گران شدن بنزین بر سود این شرکت ها تاثیر دارد یا خیر؟ جواب خیر است، زیرا قیمت فروش محصولات بر اساس قیمت های جهانی ( فوب خلیج فارس ) می باشد. مابه التفاوت قیمت فروش بنزین در جایگاه های سوخت و قیمت های جهانی به صورت سوبسید به این شرکت ها داده می شود.

            *نتیجه: اجرای هدفمندی یارانه و آزادسازی قیمت بنزین اثر سود و زیانی بر پالایشگاه ها ندارد.

            13. قیمت محصولات

            مهمترین عامل تاثیر گذار بر قیمت محصولات این شرکت ها قیمت نفت خام است. قیمت نفت خام از طرفی بر قیمت محصولات تاثیر می گذارد و از طرف دیگر بر بهای تمام شده مواد اولیه شرکت، پس شناخت عوامل بنیادی ( تغییر فصل ، رشد اقتصادی ، سیاست های پولی و مالی و ...) و همچنین عوامل غیر بنیادی ( عوامل سیاسی ، تحریم ها ، ناآرامی های منطقه ای و ... ) تاثیر گذار بر قیمت نفت خام، می توانند کمک قابل توجه ی به پیش بینی روند قیمت فرآورده های نفتی بنماید.

            عوامل بنیادی تا حدودی بر اساس روند گذشته قابل پیش بینی می باشد، اما عوامل غیر بنیادی این گونه نمی باشند. پیش بینی صورت گرفته با استفاده از روش های اقتصاد سنجی نشان از یک روند ضیف نزولی در ادامه سال جاری برای قیمت جهانی نفت خام می باشد. میانگین قیمت نفت 105 دلار برای ادامه سال جاری می تواند مقداری منطقی باشد. شکل زیر روند ماهانه قیمت نفت طی 10 سال اخیر را نشان میدهد، با استفاده از این داده ها و یک مدل ARMA روند آتی قیمت نفت پیش بینی شده است.



            نتیجه : روند نزولی قیمت نفت خام از یک سو موجب کاهش قیمت فروش محصولات شرکت های پالایشی و از سوی دیگر کاهش بهای تمام شده آن ها خواهد شد. حال آنکه باید دید میزان اثر گذاری این روند نزولی در کدام بخش اثر گذاری بیشتری دارد؟ بخش فروش یا بهای تمام شده؟


            جمع بندی اطلاعات

            با توجه به بررسی های فوق به جز موضوع تولید محصولات همگام با استاندارد های جهانی (اکتان بالا) که با اجرای آن در شرکت های پالایشی می توان شاهد اثرات مثبت بر قیمت محصولات و سود هر سهم این مجموعه ها بود ، مابقی موضوعات عنوان شده ، بیشتر موجبات ابهام در صورت های مالی شرکت های مذکور را فراهم نموده است به گونه ای که هر گونه تغییر منفی در آن ها می تواند آثار کاهش سودآوری را در بردارد.
            تاپیک تحلیل های شخصی
            برای مشاهده تحلیل های جدید نئو ویو از بازار سهام و ارز و دانلود آخرین ورژن اندیکاتورهای انتقال دیتا به بلاگ بنده مراجعه کنید.


            ارشیا رحیمی

            نظر


            • رنا، پالایش نفت بندرعباس، تولید کاشی کاشمر، سنگ آهن شرق، پتروشیمی کازرون،لوله اهواز و...


              سازمان خصوصی.سازی در نظر دارد، به استناد تکالیف مقرر در قانون اجرای سياستهاي كلي اصل 44قانون اساسي و قوانین و مقررات مربوط به آن و همچنين مصوبات هیأت واگذاری، سهام (دارائي) بنگاه های زیر را با مشخصات و شرایط مندرج در این آگهی واگذار نمايد.

              http://www.ipo.ir/uploads/Ipo-930401_7279.pdf

              naseri

              هر انسانی آینده خویش را با دستان خود می سازد...

              نظر


              • فولاد -هفتگی
                اکسل و استفاده آن در معاملات(بورس)

                Telegram : @ImHere62

                أللَّهمَ صَلِّ عَلی مُحمَّدوَّالِ مُحمَّد

                نظر


                • توریل روزانه
                  ویرایش توسط Amin.T : https://www.traderha.com/member/13495-amin-t در ساعت 06-24-2014, 12:07 PM
                  اکسل و استفاده آن در معاملات(بورس)

                  Telegram : @ImHere62

                  أللَّهمَ صَلِّ عَلی مُحمَّدوَّالِ مُحمَّد

                  نظر


                  • سلام

                    دوستان کسی می دونه چه اتفاقی برای سهم ( شپاس ) افتاده که افت کرده اینقدر ؟؟

                    نظر


                    • کروی:
                      چارت ماهانه بیشترین احتمال برای برگشتدر مقیاس ماهانه را حداقل اواسط خرداد و حداکثر اواسط شهریور معرفی می کند. که دراین صورت 4 ماه خوب را برای سهم در پی خواهد داشت.


                      در چارت هفتگی واگرایی در انتهایحرکت نزولی کاملا مشهود است و این نشانه ی بسیار خوبی برای سهم است. درضمن همینهفته ها انتظار برگشت بازار می رود که باتوجه به شکل کندل های آخر بسیار محتمل استو قرار گرفتن در محدوده ی time band هم یک نشانه ی خوب دیگر برای ماخواهد بود.

                      در چارت روزانه هم شکل آخرین کندل(تاریخ24 جون) که در تصویر به دلیل قدیمی بودن داده ها مشخص نیست به شدت عالی است وبه نظر من می توان آن را تریگر ورود دانست در صورتی که 230 شکسسته شود به راحتی تا250 را خواهد رفت و اگر توان شکست 260 را هم داشته باشد، روند نزولی شکستهشده و اهداف بالاتری می توان در نظر داشت.یک تایید دیگر که در چارت روزانه مشهود است واگرایی مخفی است که محدودهی زمانی مشخص شده را بسیار پر قدرت می کند.


                      نظر


                      • گزارش خوب فاراک
                        حسب توافق انجام شده با سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران و پيرو پرداخت بدهيهاي شرکت به سازمان مذکور مبلغ 22 ميليارد ريال از جرائم ديرکرد تسهيلات اعطائي ايدرو به ماشين سازي اراک مورد بخشودگي واقع شده و همچنين اسناد مالکيت شرکت که در رهن سازمان ياد شده بوده آزاد گرديده است. اين رويداد منجر به کاهش تسهيلات به مبلغ 156 ميليارد ريال و کاهش حسابهاي پرداختني بلند مدت به مبلغ 57 ميليارد ريال شده است

                        نظر


                        • نقل قول از یک دوست که زحمت یکسری از شاخصها رو کشیدن

                          با سلام خدمت دوستان

                          در تاریخ 93/03/27 (سه شنبه) یه نگاهی به نمودار کل انداختم و هنوز هم ادامه ریزش رو در صورت عدم بروز اخبار سیاسی خاص محتملتر می دونم.

                          امروز سه شنبه 93/04/03 هم یه نگاهی به چند شاخص گروه بندازیم ببینیم چه خبره.

                          شاخص شیمیایی
                          در 5060 واحد در گیر حمایت میانگین متحرک 200 روزه بوده و هفته قبل اون رو به پایین شکسته و دوباره یه پولبک به اون زده. اگر بتونه دوباره خودش رو بالای این حمایت نگه داره میشه فعلا به عدم افت شاخص امیدوار بود. در خیر اینصورت احتمال افت تا میانگین متحرک 2 ساله وجود داره.




                          شاخص سرمایه گزاریها
                          این شاخص هم شرایطی مشابه شاخص شیمیایی داره یعنی در گیر حمایت میانگین متحرک 200 روزه بوده و هفته قبل اون رو به پایین شکسته و دوباره یه پولبک به اون زده.



                          شاخص فراورده های نفتی
                          این شاخص، هم حمایت 200 روزه و هم 2 ساله میانگین متحرک رو به سمت پایین شکونده. امروزهم متاسفانه، هم در قیمت و هم در ار اس ای نفوذی به حمایت بعدی خود داشته. (دایره زرد رنگ)




                          شاخص فلزات اساسی
                          این شاخص هم مثل شاخص نفتی، هم حمایت 200 روزه و هم 2 ساله میانگین متحرک رو با تبحر خاصی و با دریبل های پیاپی (در حد مسی: تحلیل اینجوری بخاطر مصادف بودن با برگزاری مسابقات جام جهانیه) به سمت پایین شکونده. البته میشه انتظار یه پولبک رو داشت تا ار اس ای هم به مقاومت بخوره و بعد شاهد ادامه روند باشیم.



                          شاخص غذایی
                          رفتاری مشابه شاخص فلزات داشته. البته یه قدم جلوتر چون پولبکش رو کامل کرده.




                          شاخص صنعت
                          این شاخص هم در حال شکستن حمایت محکمی در نمودار قیمت و هم در حال شکستن حمایت میانگین متحرک 200 روزه می باشد.



                          شاخص بانکی

                          این شاخص در یک کانال نزولی در حال حرکته. احتمال رسیدن به کف کانال وجود داره ولیکن در سر راهش 2 حمایت میانگین متحرک 200 روزه و 2 ساله وجود دارن که در چند روز گذشته میانگین 200 روزه جلوی افت بیشتر این شاخص رو گرفته. البته درگیری بین نمودار قیمت و این حمایت همچنان ادامه دارد.




                          ببخشید که یکم زیادی طولانی شد

                          شاد باشید

                          نظر


                          • نوشته اصلی توسط arminfar نمایش پست ها
                            چشم

                            حتما موقعیت شد میذارم


                            اینم یک سیگنال

                            خکار اگر رفت پایین تر از این قیمت یعنی یک منفی دیگه خورد

                            اماده نوسان است

                            اینم برادر متا

                            هی نگه من دارم قمپوز در میکنم

                            خکار اماده نوسان

                            نظر


                            • چرا توافق در باره نرخ سود سپرده پایدار نخواهد بود؟


                              فرض کنید در یک جامعه خیالی تنها دو فروشنده برای یک کالای خاص وجود دارد و هر دو فروشنده به لحاظ سهم بازار و توان عرضه کالا در موضعی مشابه قرار داشته باشند. اگر این دو فروشنده قصد داشته باشند تا سود خودشان را به حداکثر برسانند، می.توانند با کنار گذاشتن رقابت و توافق با یکدیگر قیمت کالا و میزان تولید آن را در حدی نگه دارند تا سود آنها حداکثر شود. در این حالت امکان رسیدن به توافق برای طرفین راحت.تر است؛ چرا که اگر یکی از طرفین بخواهد برای افزایش سهم خودش از بازار و جذب مشتری، قیمت کالای خود را کاهش دهد و توافق را زیر پا بگذارد، طرف دیگر نیز می.تواند همین کار را تکرار کند و عملا با کاهش قیمت کالا هر دو متضرر می.شوند. بنابراین به نفع هر دو طرف خواهد بود که به توافق انجام.شده احترام بگذارند و قیمت کالای خود را بالا نگاه دارند. حال اگر فروشنده سومی وارد رقابت شود و بخواهد برای تصاحب سهمی از بازار همان کالا را با قیمت پایین.تری عرضه کند، امکان توافق کمتر خواهد شد؛ چراکه فروشنده.هایی که جدیدا وارد بازار می.شوند سهم کمتری از بازار داشته و انگیزه آنها برای زیر پا گذاشتن این توافق به.منظور کسب درآمد و جلب مشتری بیشتر، افزایش خواهد یافت. بنابر تئوری مشهور بازی.ها (Game Theory) به لحاظ ریاضی قابل اثبات است که هر چقدر در یک رقابت اقتصادی، تعداد بازیگران بیشتر و تفاوت بین آنها از لحاظ سهم بازار بیشتر باشد، امکان تبانی و توافق بین بازیگران روی یک قیمت کمتر خواهد بود. این واقعیت به لحاظ تجربی نیز در بازارهای مختلف تجربه شده است.
                              حال ببینیم در بازار سپرده.های بانکی بر اساس این تحلیل چه اتفاقی می.افتد. زمانی تعداد کل بانک.های کشور از انگشتان یک دست تجاوز نمی.کرد و دولت مالک همه آنها بود. بانک مرکزی به راحتی می.توانست با یک بخشنامه نرخ سود سپرده.ها و تسهيلات را تعیین و ابلاغ کند. در ابتدای دهه 80 بانک.های خصوصی وارد این بازار شدند، در چند سال اول تعداد آنها کم بود و تمام آنها از لحاظ حجم فعالیت، سرمایه و سهم بازار موقعیتی مشابه داشتند؛ بنابراین باز هم امکان توافق بانک.های خصوصی در آن زمان بر سر نرخ سود سپرده.ها و تسهيلات میسر بود. اکنون پس از گذشت بیش از 13 سال از تاسیس اولین بانک خصوصی شمار بانک.های غیر.دولتی به همراه بانک.های دولتی و موسسات مالی و اعتباری مجاز بیش از 30 عدد است. برخی از این بانک.ها به تازگی وارد بازار رقابت شده.اند و طبیعتا نیاز به جذب منابع برای توسعه فعالیت.های خود دارند. از طرف دیگر بانک مرکزی میزان حداقل سرمایه لازم برای بانک.ها را به میزان چهار میلیارد ریال تعیین کرده است. یک بانک تازه.تاسیس با این حجم سرمایه برای آنکه فعالیتش برای سهامداران توجیه اقتصادی داشته باشد، باید بتواند حداقل 8 تا 9 برابر میزان سرمایه خودش منابع سپرده.ای جذب کند. برای جذب چنین حجمی از سپرده در غیاب ابزارهای نوین مالی و نبود یک بازار بین.بانکی، چاره.ای جز تاسیس شعب بیشتر و افزایش نرخ سود سپرده برای جلب مشتریان نیست. در عین حال بانک.های رقیب که طی این سال.ها با سرمایه.گذاری بالا و هزینه فراوان توانسته.اند سپرده جذب کنند، برای جلوگیری از فرار سپرده.ها و از دست ندادن مشتریان خود مجبورند نرخ سود سپرده.های خود را افزایش دهند. در چنین شرایطی جای تعجب نیست که چرا توافق بین بانک.ها مبنی بر ثابت نگه داشتن سقف نرخ سود سپرده، عملا توسط خود آنها زیر پا گذاشته می.شود. دلیل آن هم این است که هم تعداد بازیگران در بازار جذب منابع بانکی و هم اختلاف بین آنها از لحاظ سهم بازار، میزان سرمایه و میزان دارایی بسیار زیاد است؛ بنابراین همان.گونه که عملا بخشنامه.های بانک مرکزی در هشت سال گذشته مبنی .بر کاهش نرخ سود تسهيلات بانکی اجرا نشد، «توصیه» بانک مرکزی مبنی .بر اعطای سود یکسان توسط بانک.ها به سپرده.های بانکی اجرا نخواهد شد.
                              اصولا در هیچ بازاری که جنبه رقابتی دارد و تعداد عرضه.کنندگان یک محصول بیشتر از انگشتان دست است، شما نمی.توانید با بخشنامه و دستور قیمت.ها را کاهش دهید. هر چه.قدر رقابت بین عرضه.کنندگان یک خدمت یا کالا بیشتر شود، هم کیفیت آن کالا افزایش پیدا می.کند و هم کارآیی بنگاه.هایی که در آن بازار رقابت می.کنند افزایش می.یابد و در نهایت این مشتریان هستند که از این رقابت منتفع می.شوند. بازار خدمات بانکی هم از این امر مستثنی نیست و تجربه هشت سال گذشته نیز به.خوبی این موضوع را نشان می.دهد. ریشه بسیاری از مشکلات کنونی سیستم بانکی از جمله حجم بالای معوقات بانکی، افزایش بی.رویه شعب بانک.ها، صف طویل متقاضیان تسهيلات بانکی و ... را باید در همین عدم تعادل نرخ.های سود بانکی جست.وجو کرد. بانک مرکزی باید به جای کنترل نرخ.های سود از طریق بخشنامه، از ابزارهای مالی که در بسیاری از کشورها سال.ها است مورد استفاده قرار گرفته از جمله راه.اندازی بازار متمرکز منابع بین بانکی استفاده کند. تجربه نشان داده که در شرایطی که بانک مرکزی بخواهد به.صورت دستوری نرخ.های سود را کنترل کند، در نهایت این مردم و مشتریان بانک.ها هستند که متضرر شده و باید هزینه آن را پرداخت کنند.

                              ايمان نوربخش

                              نظر


                              • خصدرا ی عزیز . . .
                                ویرایش توسط hamed_7 : https://www.traderha.com/member/12140-hamed_7 در ساعت 06-25-2014, 10:07 AM

                                نظر

                                پردازش ...
                                X