اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

Forecastfx & market

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • #91
    جناب forecastfx بنده تاپیک جنابعالی را خیلی مفید وقابل استفاده یافته ام اما در مورد مفهوم دو عبارت « سطح افزایشی » و « سطح کاهشی » مشکل دارم اگر منظورتان را در مورد این دو موضوع بدانم از مطالب ارزنده تان بهتر و
    بیشتر می توانم بهره ببرم . لطفا در صورت امکان در مورد موارد مذکور توضیحاتی ارایه فرمایید . با تشکر وافر

    نظر


    • #92
      نوشته اصلی توسط SA26 نمایش پست ها
      جناب forecastfx بنده تاپیک جنابعالی را خیلی مفید وقابل استفاده یافته ام اما در مورد مفهوم دو عبارت « سطح افزایشی » و « سطح کاهشی » مشکل دارم اگر منظورتان را در مورد این دو موضوع بدانم از مطالب ارزنده تان بهتر و
      بیشتر می توانم بهره ببرم . لطفا در صورت امکان در مورد موارد مذکور توضیحاتی ارایه فرمایید . با تشکر وافر

      با درود و تشکر از توجه شما.

      در رابطه با سطوح مذکور نکاتی رو خدمت شما عرض میکنم که امیدوارم برای شما و سایر مخاطبان که مطالب رو پیگیری میکنند مفید واقع بشه:

      سطوح کاهشی و افزایشی یک سری جنبه های کاربردی دارند که از دید من هر کسی با هر سبک و سیاقی میتونه اونها رو طوری مدنظر قرار بده که با حفظ دیدگاه شخصی تحلیلگر قابل انطباق باشه و خود تحلیلگر از اونها هم قادر به شناسایی جهت باشه هم بتونه استراتژی حاکم بر بازارو شکار کنه و بنوعی سیگنال مناسب رو هم بدست بیاره و بهمین دلیل هست که من با یک بیس کلی مطالب رو در قالب هفتگی که در اصل بردی سالیانه و ماهیانه داره در تایپیک ارائه میکنم:

      جنبه هایی که مدنظر هست رو بطور خلاصه به 5 قسمت تقسیم کردم:

      سطوح افزایشی =سطوحی هستند که محور تقاضا قرار میگیرند یعنی جایی که نیروی حاکم بر بازار با قرار گرفتن بالای این سطوح قیمت را طوری بالا میبرد که بسوی اهداف صعودی رفته و اهداف رو ببینند .

      سطوح کاهشی= درست عکس سطوح افزایشی عمل میکنند بنحوی که محور کاهش تقاضا ( عرضه ) قرار گرفته یعنی جایی که نیروی حاکم بازار با قرار گرفتن زیر سطوح مربوطه بسوی اهداف نزولی خواهند رفت تا اونها رو روءیت کنند.

      با توجه به تعاریف فوق 5 جنبهء کاربردی اونها رو بررسی میکنیم:


      1.جنبهء تمایلی قیمت= سطوح مربوطه همیشه مورد تمایل قیمت قرار میگیرند چه در جهت مشخص یا خلاف جهت این برمیگرده به زمانیکه قیمت از اونها فاصله داره خود این سطوح میشن عامل هدف برای دیده شدن ! یعنی درست از جایی که خودش یک تم استارت بشمار میره برای بالا یا پایین رفتن! در نتیجه برای محاسبات میتونن محور تخمین زدن هم قرار بگیرن!

      2.جنبهء شناسایی جهت قیمت= بسیار واضح هست با شکست اونها قیمت یک هدف رو نشونه میره و یک وظیفه رو برای انجام تعریف میکنه پس با شکستها متوجه برنامه ریزی قیمت میشیم حالا میخواد سطح کاهشی باشه یا افزایشی فرقی نمیکنه حتی اگر سطوح تغییر ترند هم باشن وضعیت همین هست!

      3.جنبهء فضاسازی و تعریف محدودهء قیمت= این مورد بر میگرده به زمانیکه قیمت شکست رو ایجاد کرده و در شرف تثبیت قرار دارد و با توجه به فاصلهء بین 2 سطح کاهشی و افزایشی قیمت بین این دو سطح بازی کرده و جهت خلاف رو نشکسته یعنی هر کدوم از 2 سطح رو دیده به زیر یا بالای دیگری نفوذ نکرده و در حال صرف زمان برای رفتن بسوی هدف میباشد در برخی موارد تم بریک آوت غالب شده و زمان کمتری برای دیده شدن اهداف صورت میگیرد و این بستگی به میزان گام حرکتی و فاصلهء سطوح با اهداف دارد یادتون باشه فاصله = زمان .

      4.جنبهء زمانی و تغییر رفتاری قیمت= این مورد رابطهء مستقیم با مورد 3 داره فضا زمان همیشه با هم هستند یعنی تعاریفشون از هم جدا نیست و همدیگرو کامل میکنن این جنبه به مواردی اشاره داره که قیمت میتونه اهدافی رو دیده یا ندیده باشه شکست سطوح کاهشی یا افزایشی رو هم بصورت جداگانه انجام داده باشه اما قیمت به سطوح مخالف خودش نفوذ کرده باشه و بعبارتی رفتارش ناقض تعاریف و وظایفش باشه در این موقع میگیم رفتار تغییر کرده و قیمت جاری در این موارد به فاصلهء 2 محدوده هم میتونه بازگشت کنه و بعبارتی در موضع اصلاحی قرار بگیره و ازونجایی که هر 2 طرف رو برای حرکاتش برنامه ریزی کرده تقدم و تاخر زمانی رو همراه کارش بیان میکنه بطوری که اهداف دور و نزدیک رو لحاظ میکنه این موقعها جنبهء تمایلی قیمت هم دخیل میشه و بما هشدار میده که زمان مشخص شدن تم معاملاتی نرسیده یا صبر رو بما گوشزد میکنه بنوعی دست کشیدن از کار روی اون مورد معاملاتی رو یادآوری میکنه!

      5. جنبهء شناسایی قوا برای قیمت= تثبیت و جهت گیری قیمت ها در صورت پایداری ما رو بطور اتومات وارد عرصهء بازی قدرت میکنه بشکلی که از بین ارزهای مورد نظر یکی یا چند مورد هم جهت یا خلاف جهت هم در موازنهء قوا برای بقا خواهند جنگید و همین مورد هست که بما نشون میده کدامیک قوی یا ضعیف میشوند و سود ما در شناسایی همین برنده ها و بازنده ها هستند خصوصا" در جریان ورود و حفظ پوزیشن های معملاتی این جنبه بسیار مهمتر هست چرا که بعد از شناسایی جهت اینکه نیروی بازار بر کدام ارز متمرکز میشود بمراتب با اهمیت تر خواهد بود . بعنوان مثال میتوان به وضعیت پوند به دلار بعد از شکست سطح 1.6121 به پایین و همینطور شکست پوند به ین در سطح 157.33 به پایین و ورود این ارز در جهت قربانی شدن و رسیدن به ضعف نهایی برابر رقبا در همان بازهء زمانی اشاره کرد.


      بطور کلی تجربه هست که در طول زمان این موارد رو براتون روشن میکنه و چیزی نیست که بشه بعنوان یک قانون ثابت و مدون آموزشی بهش پرداخت اما میتوان با اشاره به اونها و مورد نظر قرار دادنشون دیدگاه رو منتقل کرد به این امید که بکار دوستان بیاد. سعی خودم رو کردم تا بتونم کلیاتی رو در رابطه با سوالتون تقدیم کنم امیدوارم که برای دوستان قابل استفاده باشه.

      موفق باشید.

      نظر


      • #93
        وضعیت بازار بطور کلی در این لحظه:


        ارزهای برابر دلار = بطور کلی به استثناء دلار استرالیا و دلار نیوزیلند با کاهشی نسبی روبرو شدند !!!!!!!!!!!!!!

        ارزهای برابر ین = انها هم برابر ین با کاهشی نسبی روبرو شدند ولی موقعیت افزایشی خود را در قالب اولیه که از ابتدای هفته پیش گرفته بودند تا کنون حفظ کرده اند!

        ارزهای برابر فرانک= دلار برابر فرانک به بالای سطح افزایشی نفوذ کرده و لی یورو تا مرز سطح افزایشی پیش رفت و هنوز موفق به شکست سطح افزایشی مربوط به خود نشده است!

        نکته اینکه دلار استرالیا هم به بالای سطح افزایشی خود رفته و در موقعیت تثبیت قرار دارد دلار استرالیا به ین هم تا 94.09 هم رفت و این بخش از هدف را روءیت کرد با حفظ موقعیت افزایشی خود همچنان به کار ادامه میدهد.........



        فلزات و نفت در حال حاضر با افزایش نسبی روبرو شده اند اما در موقعیت نزولی زیر سطوح کاهشی هستند .

        در نتیجه در بحث قوا دلار امریکا با تقاضای بیشتر نسبت به ین و فرانک در بالاترین سطح قرار دارد و فرانک در پایینترین سطح هست و این تحولات که از دیروز بما هشدار تغییری تازه را میدادند تا این لحظه بروشنی در سطوح موارد معاملاتی قابل روءیت هست مثل ارزهای برابر فرانک و ارزهای کالایی برابر دلار!

        تا تحلیلی دیگر ......

        بدرود.

        نظر


        • #94
          جناب forecastfx ،بادرود فراوان، از اینکه زحمت تقبل فرموده ودر مورد اصطلاحات «سطوح افزایشی وسطوح کاهشی » اطلاعات مبسوط وتوضیحات لازم را در اختیار بنده وسایر عزیزان قراردادید از جنابعالی کمال تشکر وامتنان را دارم .با آرزوی توفیقات روز افزون .

          نظر


          • #95
            ارزیابی مارکت در حال حاضر:

            ارزهای برابر دلار:

            یورو به دلار=به زیر سطح افزایشی 1.3536 نفوذ کرد ولی به سطوح حساس ریورسال و کاهشی نرسید موقعیت صعودی هنوز برقرار است و باید منتظر حرکات بعدی قیمت باشیم.

            قیمت جاری=1.3545

            پوند به دلار= زیر سطح کاهشی قرار دارد و موقعیتش همچنان نزولیست.........

            قیمت جاری=1.5960

            دلار استرالیا به دلار امریکا=بالای سطح افزایشی قرار دارد در جهت هدف0.9612 قرار دارد.

            قیمت جاری=0.9553

            دلار نیوزیلند به دلار امریکا= تقویت شده و در مسیر سطح افزایشی بسر میبرد هنوز به سطح 0.8461 نرسیده است !

            قیمت جاری=0.8438

            دلار کانادا به دلار امریکا=ناپایداری قیمت با شکست سطح تغییر ترند و افزایشی 1.0399 به اینجا رسید که قیمت با تثبیت زیر سطح 1.0372 تمایلش برای نزدیک شدن به 1.0290 بیشتر شد تا اینکه قیمت را در مسیر بالاروندگی قرار دهد!

            قیمت جاری=1.0330

            دلار به ین =با استقرار روی سطح افزایشی 97.78 قیمت را بسوی سطح تغییر ترند نزولی قیمت در 98.77 رساند و قیمت پس از فرازو نشیبی زیاد خود را به سطحی که زمانی شکستش آنرا به پایین میکشید بازگرداند !

            قیمت جاری=98.59

            پوند به ین=هنوز به سطح افزایشی نرسیده و در وضعیتی میانه در محدوده فقط خود را بالای سطح کاهشی نگه داشته است موقعیت پوند در موضع ضعف بسر میبرد و این از موقعیت تثبیتش در سطوح مشخص هست1

            قیمت جاری=157.42

            یورو به ین=بالای سطح افزایشی مستقر شده موقعیت خودش را حفظ کرده است .

            قیمت جاری=133.59

            فرانک به ین=هنوز زیر سطح افزایشی هست لذا سعی در دیدن ان دارد و بالای سطح کاهشی مستقر مانده است!

            قیمت جاری=108.12

            دلار استرالیا به ین= با شکست سطح 94.09 قیمت در مسیر هدف صعودی 95.00 قرار دارد.

            قیمت جاری=94.22

            دلار به فرانک=در شرف تثبیت بر سطح افزایشی خود قرار دارد و هر از گاهی با کاهشی نسبی روبرو میشود ولی موقعیت افزایشی خود را حفظ کرده است!

            قیمت جاری=0.9120

            یورو به فرانک=هنوز به بالای سطح افزایشی 1.2378 نفوذ نکرده ولی تمایل برای این کار را دارد لذا در وضعیت تقویت شده باقی مانده است!

            قیمت جاری=1.2355

            فلزات:

            طلا= هنوز زیر سطح کاهشی 1306.21 هست و لی وضعیتی تقویت شده دارد!

            قیمت جاری=1282

            نقره=خود را به بالای سطح کاهشی 21.28 رسانده وضعیتی تقویت شده دارد !

            قیمت جاری=21.36

            نفت=به بالای سطح کاهشی 102.19 امده و خود را به سطح افزایشی 103.22 نزدیک نموده است ! نفت هم تقویت قابل توجه داشته است !

            قیمت جاری=102.65

            نفت و فلزات از دیروز تمایل برای خروج از وضعیت نزولی را تا کنون به نمایش گذاشته اند باید دید با اغاز نیمهء دوم ماه میلادی چقدر خواهند توانست وضعیت خود را تغییر دهند !؟ هر یک اهداف مهمی را دیده اند و برای اهدافی عمیقتر در نزول برنامه دارند از طرفی تغییر تمایلات در این شرایط برای تثبیت نیاز به زمان دارد با همین دید زیر نظرشان میگیریم تا ببینیم چه خواهند کرد!

            امروز هم روز برتری نسبی دلار نسبت به ین و فرانک بود اما هم اکنون این برتری کاهش یافته است این احتمال هست که فرانک باز در موقعیت برتر قرار گیرد لذا تغییرات بعدی نشان خواهد داد میزان پایداری این موازنه چقدر خواهد بود!
            ویرایش توسط forecastfx : https://www.traderha.com/member/10332-forecastfx در ساعت 10-16-2013, 10:35 PM

            نظر


            • #96
              ارزیابی مارکت برای امروز:

              در شرایطی بسر میبریم که دلار به پایین ترین سطح تقاضا نزول کرده و فرانک عکس آن در بالاترین سطح تقاضا قرار گرفته است و ین در وضعیتی میانه بین آنها قرار دارد

              امروز فلزات تقویت شدند طلا خود را به سطح افزایشی و تغییر ترند موقت 1320 هم رساند و نفت با توجه به تقویت نسبی خود باز به زیر سطح کاهشی 102.19 بازگشت تغییر تمایلات به این شکل نشان از ناپایداری قیمت داشته لذا تا تثبیت قیمت باید برای ترید روی کالاها و انرژی های گرانبها ازین دست بسیار محتاط بود چراکه هنوز جهت غالب برای فلزات و نفت نزولیست و تا تثبیت برای پایداری در جهت بالاروندگی صورت نگیرد تم خرید مناسبی روی انها بوجود نخواهد امد!

              قیمت جاری طلا=1308

              قیمت جاری نقره=21.75

              قیمت جاری نفت=101.75

              ارزهای برابر دلار=

              یورو به دلار=افزایشی و در جهت هدف قرار دارد قیمت جاری= 1.3630

              پوند به دلار= تقویت شده ولی زیر سطح کاهشی و نزولی باقی مانده قیمت جاری= 1.6067

              دلار استرالیا به دلار امریکا= افزایشی در جهت هدف صعودی است قیمت جاری= 0.9618

              دلار نیوزیلند به دلار امریکا= بالای سطح افزایشی در جهت هدف صعودیست قیمت جاری=0.8485

              دلار امریکا به دلار کانادا= تمایل به کاهشی شدن همچنان باقیست و قیمت سطح کاهشی را هم روءیت کرده تثبیت زیر سطح 1.0290 قیمت را باز در جهت نزولی قرار خواهد داد! قیمت جاری=1.0297

              ارزهای برابر ین وضعیتشان همانند دیروز هست امروز با کاهش نسبی همراه شدند ولی موقعیت بالاروندگی شان همچنان باقیست !!!!!!!!!!!!


              دلار به فرانک= به زیر سطح افزایشی بازگشته ولی هنوز بالای سطح کاهشی قرار دارد قیمت جاری= 0.9035 برتری فرانک کاملا" در این موازنه قابل روءیت هست!

              یورو به فرانک= همچنان زیر سطح افزایشی هست و بالای سطح کاهشی مستقر شده است قیمت جاری= 1.2318


              تا تحلیل بعد...


              بدرود.
              ویرایش توسط forecastfx : https://www.traderha.com/member/10332-forecastfx در ساعت 10-17-2013, 03:51 PM

              نظر


              • #97
                وضعیت پوند به دلار:


                قیمت در حال حاضر با عبور از سطح کاهشی خود در 1.6121 و نفوذ به بالای سطح افزایشی در 1.6134 موقعیت نزولی خود راموقتا" تغییر داده است ازونجایی که فاصلهء 2 سطح کاهشی و افزایشی بسیار بهم نزدیک هست تثبیت در این جفت ارز در این شرایط حرف اول را میزند !


                قیمت جاری=1.6146

                شبیه این مورد را در جفت ارز دلار کانادا به دلار امریکا شاهد هستیم که موضوع پایداری قیمت چقدر میتواند سرنوشت ساز باشد

                ارزهای کالایی همچنان بالارو ,ارزهای برابر ین همچنان افزایشی و فلزات هم با توجه به تقویت شدنشان اطراف سطح افزایشی و تغییر ترند خود نوسان میکنند هنوز به پایداری نرسیده اند موقعیتشان همچنان در غالب کلی نزولیست نفت هم در موقعیت نزولی کامل هست زیر سطح کاهشی قرار دارد قیمت جاری نفت=100.68

                قربانی این ضعف در موازنهء قوا دلار امریکاست پوند نسبت به دیروز قویتر شده ین در میانهء موازنه و فرانک هم در صدر این برتری قرار دارد و بازار در همین مسیر پیش میرود...................

                وضعیت باقی ارزها همان است که در پست قبلی بیان شد!

                تا تحلیل بعد.


                موفق باشید

                بدرود.
                ویرایش توسط forecastfx : https://www.traderha.com/member/10332-forecastfx در ساعت 10-17-2013, 06:35 PM

                نظر


                • #98
                  ارزیابی بازار در روز پایانی هفته:


                  ارزهای برابر دلار:

                  یورو به دلار= قیمت با تثبیت بالای سطح افزایشی و شکست سطح کلیدی 1.3650 در مسیر دیدن سطح مهم و ریورسال 1.3708 قرار دارد شکست و تثبیت قیمت بالای این سطح برای برآورد اهداف آیندهء یورو به دلار در مسیر هدف صعودی 1.4100 بسیار حیاتیست!

                  قیمت جاری=1.3699

                  پوند به دلار= قیمت امروز را با تثبیت بالای سطح افزایشی 1.6134 اغاز نمود و تا زمانیکه به زیر سطح کاهشی 1.6121 بازنگردد برگامهای افزایشی خود همچنان خواهد افزود و بسوی 1.6300 خواهد رفت .

                  قیمت جاری=1.6218

                  دلار استرالیا به دلار امریکا= هدف خود را در 0.9612 دیده است و با حفظ موقعیت در محدودهء هدف تا 0.9709 هم خواهد رفت.

                  قیمت جاری=0.9674

                  دلار نیوزیلند به دلار امریکا=بالای سطح افزایشی مستقر شده و در مسیر هدف 0.8570 قرار دارد.

                  قیمت جاری=0.8502

                  دلار امریکا به دلار کانادا=قیمت به زیر سطح کاهشی 1.0290 نفوذ کرده با تثبیت زیر این سطح بسوی هدف نزولی 1.0072 خواهد رفت.

                  قیمت جاری=1.0285

                  دلار به فرانک= بین محدودهء 2 سطح کاهشی و افزایشی قرار دارد لذا وضعیت اصلاحیست و تم معاملاتی برای آن نداریم هر چند تمایل به کاهشی شدن در آن نمایان تر شده ولی تا زمانیکه سطح کاهشی شکسته نشود هدفی نخواهیم داشت!

                  قیمت جاری=0.9014

                  یورو به فرانک=شبیه وضعیت دلار به فرانک هست! بین محدودهء 2 سطح کاهشی و افزایشی قرار دارد لذا وضعیت اصلاحیست و تم معاملاتی برای آن نداریم هر چند تمایل به کاهشی شدن در آن نمایان تر شده ولی تا زمانیکه سطح کاهشی شکسته نشود هدفی نخواهیم داشت!

                  قیمت جاری=1.2349

                  ارزهای برابر ین :

                  دلار به ین=بازگشت به زیر سطح افزایشی و این موضوع خبر از ورود به محدودهء رنج معملاتی دارد که قیمت میتواند بین 2 سطح بازی کند لذا در این موارد تم معملاتی مناسبی وجود ندارد هر چند که اهداف جا ماندهء نزولی برای این جفت ارز و سایر جفت ارزها برابر ین همچنان باقی هستند باید صبر نمود تا قیمت به سطوح مهم تغییر ترند یا کاهشی برای جهت گیری برسد و شکست و تثبیت مناسبی ایجاد کند.

                  قیمت جاری= 97.61

                  یورو و پوند و فرانک برابر ین وضعیتی مشابه دارند سطوح افزایشی آنها شکسته و در پروسهء تثبیت هستند ! و در این بین یورو افزایشی تر نسبت به سایرین ظاهر شده است!

                  قیمت جاری یورو به ین=133.70

                  قیمت جاری پوند به ین=158.30

                  قیمت جاری فرانک به ین=108.29

                  دلار استرالیا به ین=صعودی در جهت دیدن هدف 95.00 قرار دارد.

                  قیمت جاری=94.39

                  طلا=در پروسهء تثبیت بالای سطح افزایشی و تغییر ترند 1320.64 قرار دارد بطوریکه به زیر سطح کاهشی 1306.21 بازنگردد تا 1360 در اولین گام بالا خواهد رفت!

                  قیمت جاری=1320

                  نقره= در پروسهء تثبیت بالای سطح افزایشی و تغییر ترند 21.91 قرار گرفته بطوریکه زیر سطح کاهشی 21.28 بازنگردد در یک گام کوتاه تا سطح کلیدی 22.54 بالا خواهد رفت.

                  قیمت جاری=21.97

                  نفت هنوز زیر سطح کاهشی 102.19 هست لذا با شکست هدف 100.76 میتواند تا سطح ریورسال 99.50 برود و شکست این سطح راه را برای دیدن هدف نزولی بعدی در 97.78 هموار خواهد ساخت !

                  قیمت جاری=100.98

                  دلار برای امروز تا اینجای کار در پایین ترین سطح تقاضا هست فرانک و ین در مبادله ای پایاپای نزدیک بهم در سطح بالاتری از تقاضا قرار دارند آثارش در ارزهای مربوط به انها مشخص هست.



                  موفق باشید.
                  ویرایش توسط forecastfx : https://www.traderha.com/member/10332-forecastfx در ساعت 10-18-2013, 02:59 PM

                  نظر


                  • #99
                    با درود خدمت دوستان عزیز.

                    در ابتدای هفتهء کاری هستیم و برای این هفته هم مرجع تحلیلها همانند هفتهء قبل پستهای 80 و 81 خواهد بود !

                    فلزات:

                    طلا و نقره بالای سطح افزایشی هستند و تا زمانیکه به زیر سطوح کاهشی خود برای یک تغییر رفتار دیگر بازنگردند و تثبیتی در این جهت صورت نگیرد بسوی اهدافشان پیش خواهد رفت. طلا بسوی 1360 و نقره بسوی 22.54 در اولین قدم!

                    قیمت جاری طلا=1322

                    قیمت جاری نقره=22.22


                    نفت با حفظ موقعیت نزولی زیر سطح 100.76 مستقر شده است و در راستای سطح 99.50 قرار دارد! و تغییری در جهت خلاف تا این لحظه در آن ایجاد نشده است اولین نشانه برای تقویت موقت قیمت و خروج موقت از نزول بازگشت به بالای سطح 101.47 میتواند باشد!

                    قیمت جاری نفت=100.58

                    ارزهای برابر دلار:

                    یورو به دلار= بالای سطح 1.3650 سطح مهم شکسته شده قرار دارد تغییری در گامها در جهت خلاف مشاهده نشده موقعیت افزایشی آن همچنان محفوظ است!

                    قیمت جاری=1.3667

                    پوند به دلار= این جفت ارز هم در موقعیت افزایشی خود قرار دارد و در جهت هدف مستقر شده!

                    قیمت جاری=1.6163

                    دلار امریکا به دلار کانادا= در حوالی سطح کاهشی نوسان میکند و موقعیت کاهشی ان قویتر هست و تغییری در جهت خلاف در ان دیده نمیشود لااقل تا این لحظه!

                    قیمت جاری= 1.0295

                    دلار استرالیا به دلار امریکا=موقعیت صعودی و در جهت هدف !

                    قیمت جاری=0.9656

                    دلار نیوزیلند به دلار امریکا= موقعیت صعودی و در جهت هدف!

                    قیمت جاری =0.8466

                    ارزهای برابر ین= کمی بیشتر نسبت به هفتهء قبل برابر ین تقویت شدند موقعیت افزایشی و بالاروندگیشان همچنان باقیست و تغییر خاصی در جهت خلاف نداشته اند!

                    ارزهای برابر فرانک هم تغییر محسوسی تا این لحظه نداشته اند و وضعیتشان مثل روزهای پایانی هفتهء قبل است!


                    و اما موازنهء قوا = دلار و فرانک و ین در مبادله ای نسبی در ضعف و قوتی ناپایدار نسبت بهم قرار دارند و هنوز برتری خاصی برای تقاضای بیشتر نسبت بهم پیدا نکرده اند این امر در حفظ موقعیت ساختاری ارزها و کالاها نسبت بهم کاملا" مشخص هست باید دید در ساعات و در طول روزهای پیش رو این موازنه به کدام سمت تثبیت خواهد شد.


                    موفق باشد.

                    نظر


                    • شکست سطح 99.50 برای نفت:


                      قیمت با شکست سطح ریورسال 99.50 به بخشی از اهداف نزولی خود دست یافت!

                      نکتهء مهم برای نفت در رابطه با ادامهء شرایط نزولی این است که شکست سطح 99.50 یک هدف دیگر را برای نفت در گام بعدی کلید زده است و ان سطح 97.78 میباشد لذا در صورتیکه قیمت به زیر سطح 97.78 نفوذ کند در نزولی ترین حالت باید خود را به سطح 93.93 برساند ! که بنوعی حد نزول نفت در این مرحله محسوب میشود !

                      در نتیجه در صورت تثبیت قیمت پایین سطح 99.50 قیمت برای نزول بیشتر آماده میشود ولی اگر با همین ساختار به بالای سطح 100.76 بازگردد میتواند تا سطح 101.47 تقویت شود و از ان پس تکلیف گام بعدی رفتاری برای افزایشی شدن بیشتر را بردارد!


                      قیمت جاری=99.99


                      موازنهء قوا در این لحظات حکایت از تقویت نسبی دلار دارد که به اتفاق فرانک تنگاتنگ تقویت شده اند ولی ین زاپن در موضع ضعف بیشتری قرار گرفته و تقاضای آن کمتر شده است در نتیجه با نگاهی به وضعیت سطوح , ارزهای برابر ین بیشتر تقویت شده اند ارزها برابر فرانک تغییر خاصی نکرده اند بخصوص دلار و یورو برابر فرانک! و ارزهای برابر دلار با حفظ موقعیت افزایشی در وضعیت رنج قرار دارند و هر از گاهی با کاهش نسبی هم روبرو میشوند ! فلزات کمی با کاهشی نسبی روبرو شده اند و اطراف سطوح افزایشی و تغییر ترند موقت در نوسان هستند........

                      تا تحلیلی دیگر.......


                      بدرود.

                      نظر


                      • ارزیابی قیمتها در حال حاضر:

                        ارزهای برابر دلار:

                        یورو به دلار =قیمت سطح 1.3708 را شکسته و با تثبیت بالای این سطح در مسیر 1.4100 قرار خواهد گرفت!!!!!!!!!!

                        قیمت جاری=1.3729

                        پوند به دلار=بالای سطح افزایشی قرار دارد و در مسیر 1.6300 مستقر شده است!!!!!!

                        قیمت جاری=1.6170

                        دلار استرالیا به دلار امریکا = در شرف دیدن هدف 0.9709 قرار دارد با حفظ موقعیت افزایشی !

                        قیمت جاری= 0.9696

                        دلار نیوزیلند به دلار امریکا= در مسیر هدف 0.8570 قرار گرفته با حفظ موقعیت افزایشی!

                        قیمت جاری=0.8497

                        دلار امریکا به دلار کانادا= زیر سطح کاهشی 1.0290 قرار دارد در موقعیت کاهشی بسر میبرد!

                        قیمت جاری=1.0288

                        دلار امریکا به فرانک=سطح کاهشی 0.8954 را شکسته است در صورت تثبیت زیر این سطح بسوی هدف نزولی 0.8754 خواهد رفت!!!!

                        قیمت جاری=0.8996

                        یورو به فرانک= هنوز بالای سطح کاهشی مستقر است در محدوده بازی میکند و موقعیت رنج خود را حفظ کرده است!

                        قیمت جاری=1.2351

                        ارزهای برابر ین : در قالبی کلی همه بالای سطح افزایشی در جهت اهداف صعودی هستند !

                        دلار استرالیا به ین هدف صعودی خود در 95.00 را دیده است!

                        فلزات =بالای سطح افزایشی هستند و امروز هم تقویت شدند!

                        طلا در جهت هدف 1360 قرار دارد

                        قیمت جاری=1328

                        نقره سطح کلیدی 22.54 را هم دیده است و با تثبیت بالای آن تا سطح 23.80 هم همگام با طلا میتواند بالا برود!

                        قیمت جاری=22.48

                        نفت= موقعیت کاهشی دارد اهداف مهمی را یکی پس از دیگری دیده است و اهداف تازه تری هم پیش روی خود قرار داده در نتیجه با تثبیت زیر سطح 99.50 بسوی اهداف 97.78 و پس از ان حتی تا 93.93 هم میتواند برود این در صورتیست که پیش از روءیت اهداف به بالای سطح 100.76 و بعد از ان 101.47 نرفته باشد!

                        قیمت جاری=98.93

                        موازنهء قوا با توجه به شرایطی که گفتیم با تقاضای بیشتر فرانک همراه است و پس از آن دلار ! و ین هم در پایین ترین سطح تقاضا قرار دارد.
                        ویرایش توسط forecastfx : https://www.traderha.com/member/10332-forecastfx در ساعت 10-22-2013, 06:04 PM

                        نظر


                        • نفت هدف 97.78 را هم روءیت کرد!

                          قیمت با دیدن سطح مربوطه یک گام دیگر را برای رسیدن به هدفی دیگر سپری نمود حال با توجه به شرایط پیش رو قیمت با تثبیت زیر همین سطح میتواند یک گام نزولی دیگر را برای نفت رقم بزند و قیمت را تا حوالی سطح 93.93 پایین بکشد !

                          قیمت جاری=97.61

                          ارزهای برابر فرانک با کاهش بیشتری روبرو شدند ارزهای برابر ین همچنان وضعیت صعودی دارند پوند و یورو هم برابر دلار صعودیست!


                          تا تحلیلی دیگر......

                          بدرود.

                          نظر


                          • وضعیت مارکت برای امروز با توجه به تغییرات حاصله:


                            ارزهای برابر دلار:

                            یورو به دلار= قیمت در حال حاضر موقعیت خود را بالای سطح 1.3708 حفظ کرده و موقعیت صعودی آن بدون تغییر باقی مانده است !

                            جهت هشدار به خریداران ! سطحی که قیمت با نفوذ به زیر آن موقتا" کاهشی میشود 1.3650 هست .

                            قیمت جاری=1.3759

                            پوند به دلار= قیمت با کاهش نسبی روبرو شده ولی همچنان بالای سطح افزایشی بسر میبرد!

                            جهت هشدار به خریداران ! سطحی که قیمت با نفوذ به زیر آن کاهشی میشود همان سطح 1.6121 میباشد!

                            قیمت جاری=1.6145

                            دلار استرالیا به دلار امریکا= این جفت ارز هدف خود را در 0.9709 دیده است و برای ادامهء صعودش باید پس از شکست بالای سطح 0.9764 تثبیت شود در اینصورت بسوی هدف جدیدش در 0.9875 حرکت خواهد کرد!

                            جهت هشدار به خریداران ! سطحی که قیمت با نفوذ و تثبیت زیر ان موقتا" کاهشی میشود 0.9635 هست !

                            قیمت جاری=0.9645

                            دلار نیوزیلند به دلار امریکا= قیمت در مسیر هدف 0.8570 قرار دارد هنوز انرا ندیده است با کاهش نسبی روبرو شده ولی موقعیتش برای صعود هنوز حفظ شده است!

                            جهت هشدار به خریداران ! سطحی که قیمت با نفوذ و تثبیت زیر آن موقتا" کاهشی میشود 0.8381 میباشد.

                            قیمت جاری=0.8400

                            دلار امریکا به دلار کانادا= این جفت ارز با کمی تقویت به بالای سطح کاهشی خود یعنی 1.0290 آمده و در موقعیتی هست که تم معاملاتی بر آن وارد نیست !

                            در نتیجه تا تغییری بالای سطوح تغییر ترند و افزایشی ( 1.0399 ) رخ ندهد تمایلات کاهشی آن غالب خواهد بود!

                            قیمت جاری=1.0329

                            دلار به فرانک= وضعیتی کاهشی دارد و با تثبیت زیر سطح مربوطه در 0.8954 بسوی هدف نزولی خود خواهد رفت!

                            قیمت جاری=0.8958

                            یورو به فرانک= بالای سطح کاهشی در وضعیتی رنج بسر میبرد و کار آن از زمانیکه به زیر سطح مربوطه در 1.2250 نفوذ کند برای دیدن هدف نزولی آغاز خواهد شد!

                            قیمت جاری=1.2328

                            ارزهای برابر ین:

                            برای امروز با کاهشی نسبی ظاهر شدند 2 جفت ارز از بین آنها اهداف خود را دیده اند.

                            دلار استرالیا به ین که سطح 95.00 را دید.

                            یورو به ین هم هدف خود را در 135.46 دید.

                            دلار به ین = بالای سطح کاهشی خود ( 96.98 ) قرار دارد به زیر سطح افزایشی امده و در محدودهء رنجی قرار گرفته که قیمت بازی خواهد داشت!

                            قیمت جاری=97.48

                            پوند به ین= با کاهشی نسبی روبرو شده بالای سطح تغییر ترند 157.33 مستقر هست و همین امر موقعیتش را برای تقویت دوباره حفظ خواهد کرد همین سطح تغییر ترند میتواند سطحی کاهشی برای این جفت ارز به حساب اید!

                            قیمت جاری=157.40

                            فرانک به ین= هنوز هدف صعودی خود در 110.82 را ندیده و در حال حاضر با کاهشی نسبی روی سطح افزایشی خود را حفظ کرده در نتیجه موقعیت بالاروندگی آن باقیست!

                            جهت هشدار به خریداران ! سطحی که قیمت با نفوذ به زیر ان کاهشی میشود 107.43 میباشد!

                            قیمت جاری=108.81


                            طلا و نقره = هر دو در موقعیت افزایشی هستند !

                            طلا در جهت هدف 1360 قرار دارد ! قیمت جاری=1334

                            نقره در جهت 23.80 قرار دارد! قیمت جاری=22.63


                            نفت= در موقعیت کاهشی هست و با تثبیت زیر هدف 97.78 تا 93.93 موقعیت کاهشی بیشتری خواهد یافت !

                            هشدار برای فروشندگان ! سطحی که قیمت را موقتا" از نزول بیشتر خارج میکند تثبیت روی 99.50 میباشد که باعث تقویت نفت خواهد شد لذا به این پیوت توجه زیادی داشته باشید!

                            قیمت جاری=97.73

                            با توجه به مطالب فوق واضح است که در باب موازنهء قوا ین ژاپن بالاترین سطح تقاضا را داشته و فرانک بعد از ان قرار گرفته است و دلار هم پایین تر از هر دوی آنها!

                            بهمین ترتیب مارکت را تعقیب میکنیم تا تغییرات بعدی را رصد کنیم.

                            موفق و سربلند باشید.

                            بدرود.
                            ویرایش توسط forecastfx : https://www.traderha.com/member/10332-forecastfx در ساعت 10-23-2013, 12:03 PM

                            نظر


                            • نوشته اصلی توسط forecastfx نمایش پست ها
                              تقدیم به علاقمندان داو جونز:








                              موفق باشید.


                              بررسی وضعیت کنونی داو جونز:


                              چندی پیش راجع به داو مواردی رو بیان کردیم بصورت تصویری مطالبی رو نشون دادیم حال وضعیت فعلی قیمت رو برای علاقمندان مورد ارزیابی قرار میدیم !

                              قیمت بعد از نفوذ به زیر سطح 15192 در موقعیتی کاهشی قرار گرفت تا حدی نزولی شد ولی به هدف مهم خود نرسید هدفی که در 13851 برای اون مشخص شده بود حال با زازگشت بالای سطح کاهشی و نزدیک شدن به سطح 15673 که بنوعی یک سطح افزایشی بسیار بسیار نیرومند بحساب میاید در وضعیتی رنج قرار گرفته و میتواند بین 2 سطح بازی کند در نتیجه تا زمانیکه سطح افزایشی مربوطه شکسته نشده قیمت همچنان موقعیت کاهشی خود را حفظ کرده و تغییری در اصل موضوع که باید به هدف نزولی خود برسد نخواهد داشت مگر اینکه قیمت بالای سطح افزایشی تثبیت شود که در اینصورت موقتا" هدف نزولی از دستور کار خارج شده و قیمت در جهت هدف 17040 قرار خواهد گرفت که اولین گام از یک هدف بالارو بشمار میرود لذا تا آن موقع ما همچنان داو جونز رو نزولی در جهت هدف نزولی ارزیابی خواهیم نمود!

                              قیمت جاری=15318


                              موفق باشید.

                              با احترام.

                              نظر


                              • دلار امریکا به دلار کانادا در موقعیت افزایشی قرار گرفت!!!!!!!!!!!

                                برای امروز بارزترین تغییر بر روی این جفت ارز ایجاد شد قیمت همزمان سطح افزایشی و سطح تغییر ترند برای بالاروندگی را در سطح 1.0399 برای چندمین بار به بالا شکست و بالای این سطح مستقر شده است در دفعهء قبل ناپایداری قیمت آنرا بسوی سطح کاهشی 1.0290 کشاند حال باید دید اینبار قیمت چه میکند !

                                با توجه به شرایط پیش آمده قیمت با تثبیت بالای سطح 1.0399 بسوی سطح کلیدی 1.0535 خواهد رفت اما در صورتیکه در این پروسه به زیر سطح 1.0372 بازنگردد و الا بازم کاهشی خواهد شد !

                                قیمت جاری= 1.0428


                                وضعیت بازار نسبت به دیروز در کل تغییر خاصی نداشته و قیمتها در جهات مورد نظر با توجه به شکستها و تثبیتها حرکت نموده اند !

                                یورو و پوند برابر دلار موقعیت خود را در جهت صعود حفظ کرده اند لذا پوند برابر دلار هنوز گامهای حرکتی پیشرونده ای رو برای رسیدن به هدف 1.6300 انجام نداده و همچنان بالای سطح افزایشی قرار دارد.

                                قیمت جاری یورو به دلار=1.3803

                                قیمت جاری پوند به دلار=1.6166

                                دلار استرالیا و دلار نیوزیلند برابر دلار هر دو به زیر سطوح کاهشی خود آمدند دیروز به حساسیت این نقاط اشاره کرده بودیم و این ارزها موقعیت کاهشی را موقتا" تجربه میکنند!

                                قیمت جاری دلار نیوزیلند به دلار امریکا=0.8340

                                قیمت جاری دلار استرالیا به دلار امریکا=0.9589

                                دلار و یورو برابر فرانک هر دو موقعیت کاهشی دارند یا این تفاوت که دلار برابر فرانک به زیر سطح کاهشی نفوذ کرده و در جهت هدف نزولیست ولی یورو به فرانک بالای سطح کاهشی همچنان در محدوده بازی میکند با این حساب که تمایلات کاهشی آن محرز و میباشد.

                                قیمت جاری دلار به فرانک=0.8916

                                قیمت جاری یورو به فرانک=1.2307

                                ارزهای برابر ین :

                                همانند دیروز امروز هم با کاهشی نسبی روبرو شدند به استثناء فرانک به ین که نسبت به سایر ارزهای برابر ین بیشتر برابر ین افزایشی شده است!

                                قیمت جاری= 109.16

                                وضعیت فلزات افزایشی و نسبت به دیروز بیشتر تقویت شده اند و بسوی اهدافشان حرکت میکنند و هنوز تغییر خلاف جهت در آنها روءیت نشده است!

                                قیمت جاری طلا= 1346

                                قیمت جاری نقره= 22.75

                                نفت= همچنان کاهشی هست و در مسیر هدف نزولی یا حد نزولش در 93.93 !

                                نکته اینکه قیمت در مسیری قرار دارد که هر لحظه میتواند واکنش های شدیدی بخصوص در نهایی کردن گامهای حرکتی در دیدن اهداف از خود نشان دهد پیشنهاد به فروشندگان اینست که با جابجایی استاپ از سود خود محافظت کنند !

                                قیمت جاری=96.47

                                امروز فرانک نسبت به ین در سطح بیشتری از تقاضا قرار گرفت و دلار همچنان در سطح پایین تری از هر دوی آنها در امر تقاضا قرار دارد!


                                مارکت را به اتفاق تعقیب میکنیم تا تغییرات بعدی را رصد کنیم.


                                موفق باشید.
                                ویرایش توسط forecastfx : https://www.traderha.com/member/10332-forecastfx در ساعت 10-24-2013, 07:41 PM

                                نظر

                                پردازش ...
                                X