اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

کافه افتصاد

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • #16
    ببر های گذشته ، شیر های بی کوپال امروز

    خواندن این مطلب را به تمامی دوستان پیشنهاد میکنم

    در دهه1960 و ترس از گسترس کمونیست در جهان و آسیا شرقی، امریکا و ژاپن با انتقال سرمایه و تکنولوژی های برتر به کشورهای جنوب شرق آسیا تهدید های بالقوه از طرف کمونیست را در این مناطق دور کردند و این جریان سرمایه و فناوری ها تا دهه 1997 ادامه داشت در بحبوحه مسائل جهانی این کشورها (ببرها) با بحران مسکن و تورم بالا دست و پنجه نرم کردند و کسری تراز تجاری زیاد و کاهش نرخ برابری ارز را لمس کردند در نتیجه برای حل این مشکل مجبور به دریافت وام های بلند مدت از صندوق بین المللی پول شدند تا طبق برنامه ریزی های این صندوق مسیر اصلاحات را به جلو ببرند و از وضعیت دچار شده به آن رهایی یابند.
    حدودا بعد از 20 سال دو کشور از گروه بریک که رشد های اقتصادی خوبی را تجربه کرده بودند در سال 2010 با بحران اقتصادی روبرو شدند (کشورهای بریک شامل هند، چین، برزیل و روسیه است)
    کشورهای برزیل و روسیه با تورم بالا و نرخ پایین رشد (نزدیک به 1 درصد) و کاهش ارزش پولی مواجه شدند و به احتمال زیاد سال 2015 برای آنها سال خوبی نخواهد بود
    در این بین،، 5 کشور که با وضعیت شکننده روبرو بودند شامل هند ترکیه اندونزی افریقای جنوبی برزیل با ترکیبی از تورم بالا و کسری حساب جاری بزرگ روبرو بودند. به این معنا که صادرات را بسیار مهم و گرامی میپنداشتند. این موضوع به معنی دستکاری در نرخ برابری ارز و ایجاد زمینه هایی برای تغییرات نرخ برابری و جلوگیری از یک بازار مبادلات ارز شناور بود .
    بانک های بزرگ این کشورها در ماه نوامبر دست به تداخل در بازار ارز زدند و این به معنی یک فعالیت از پیش شکست خورده بود!

    این کشورها دارای مشکلات مشترکی بودند تورم بالا و کسری دوقلو
    کسری دوقلو به کمبود بودجه ای عنوان میشود که بین ستون بدهی و حساب جاری شکاف عمیقی وجود دارد که به معنی متکی بودن به جریان سرمایه از خارج است .

    هند و اندونزی
    در این میان اندوزی و هند امن تر به نظر می آیند روپیه در مقابل دلار هنوز پا برجاست و کسری بودجه کمتر دارد اندونزی نیز 10 درصد از ارزش خود را از دست داده اما تورم تعدیل شده و رشد قوی تری دارد.
    اما سایر کشور ها هنوز با مشکلات خود دسته پنجه نرم میکنند اما روزنه هایی امید بخش برای این کشورها وجود دارد .قیمت انرژی در جهان باعث کاهش کسری حساب نفت و گاز میشود .

    ترکیه و افریقای جنوبی
    ترکیه 90 درصد انرژی مورد نیازش را از طریق واردات تسهیل میکند و این کاهش بزرگ قیمت تعدیل خوبی برای آنها به شمار میرود همچنین اعتصاب ها در صنایع صادراتی مواد معدنی در افریقای جنوبی در حال فروکش کردن است و میتواند نوید رشد اقتصادی 2.5 درصدی را در سال آینده نشان دهد.


    برزیل و روسیه
    اما در مقابل برزیل و روسیه در وضعیت به مراتب بدتری هستند و این دو کشور که بعد از چین بزرگترین کشورهای نوظهور هستند هر دو دچار مشکلات عدیده ای شده اند ارز انها در حاشیه قرار گرفته است و سقوط های پی در پی را لمس میکند و کسری بودجه آنها رو به تزاید است و رشد اقتصادی به پایین ترین حد خود نسبت به دهه 1998 رسیده است این یک رکود تورمی است.
    درک و حس رکود تورمی برای مردم ایران بسیار آشنا است افزایش تورم به صورت افسار گسیخته نرخ بالای بیکاری و کاهش قدرت خرید و.....
    شرکای اصلی تجارت با برزیل یعنی چین و منطقه یورو و آرژانتین با رکود و بحران دست و پنجه نرم میکنند و حجم پایین صادرات موید این موضوع است .قیمت کالاهایی که برزیل به فروش میرساند همچون سنگ آهن نفت شکر و کلزا و ... با توجه کاهش تقاضای جهانی کاهش یافته است روسیه نیز با رکود قیمت نفت دست و پنجه نرم میکند 5 شرکت بزرگ روسیه با نزدیک به 1 میلیون کارگر نزدیک به 350 میلیارد دلار از طریق خط لوله ها در آسیا و اروپا در سال 2013 عایدی داشته است اما با کاهش قیمت مشکلات جدی را مشاهده میکند این کاهش به سود ترکیه و ضرر روسیه است.
    اما مشکلات برزیل و روسیه ریشه در وضعیت داخلی دارد در سال 1990 برزیل تمایل به هدف گذاری اولیه خود و کاهش نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی حدود 3 درصد را داشت اما بعد از پیروزی دیلما روسف درانتخابات مجدد وی سیاست های مالی را دچار تغییرات جدی کرد و با گسترس برنامه های اقتصادی میزان بدهی ها را هر روز بیشتر از گذشته کرد هزینه های مالی عمومی با گسترس میدان های نفتی و ارتباطات 4g به رقم بالاتری رسید.
    اما وضعیت در روسیه به مراتب بدتر بود بعد از اتفاقات اوکراین و تحریم های امریکا و اروپا شرکت های نفتی و تکنولوژیک امریکا از تجارت با شرکت های نفتی روسی منع شدند و این موانع باعث شد که اقای پوتین دست به تحریم مواد غذایی بزند که باعث افزایش قیمت این کالا ها در کشور خود شد.
    عدم واکنش متناسب وزرای مالی این دو کشور باعث شد که نرخ برابری ارز و تورم دستخوش تغییر شود تا انجا که روسیه مجبور به دخالت در بازار ارز شد و پوتین دلالان(سفته بازها) در بازار ارز را مشتی زیان بار خطاب کرد کاری که انگلا مرکل در بحران سال 2008 انجام داد.
    در روسیه یک قانون در زمینه کسری بودجه وجود دارد که سطح کسری بودجه می بایست 1 درصد تولید ناخالص داخلی باشد و رقم بیشتر از آن به سیاست های مالی سخت نیاز دارد.
    این موضوع باعث میشود که دولت در آمد کمتری داشته باشد و هزینه بخش های عمومی را کمتر کند بانک ها نرخ بهره وام ها را بالاتر می آورند و به بخش خدمات آسیب میزنند .
    اما بازار اوراق قرضه نیز موضوع جالبی است روسیه سال پیش نزدیک به 100 میلیارد دلار در بازار اوراق بدهی ضرر کرده است و در 6 ماهه آینده میبایست 90 میلیارد دلار بدهی خود را پرداخت کند و نزدیک به 370 میلیارد دلار بدهی نیز دارد.

    در نمودار زیر میزان نرخ تورم و رشد اقتصادی را در سمت راست و نرخ برابری ارز را در سمت راست مشاهده میکنید

    نظر


    • #17
      نوشته اصلی توسط komijani نمایش پست ها
      دوستان سلام.
      سلام ویژه خدمت جناب (hercool)
      صحبتم به گونه ای سوالی هستش.امیدوارم بتونم جواب خوبی از شما بشنوم.
      امروز داده های قیمت انگلیس منتشر شد.cpi و core cpi
      افق اقتصاد جهانی به خصوص برای کشور هایی همچون انگلیس و اروپا و ژاپن و استرالیا و نیوزلند افق روشنی نیست.اثرات بحران 2008 هنوز از کشور های اروپایی پاک نشده که میبینیم دوباره مشکل رکود اون ها رو تهدید میکنه.بعنی به استثنای کشور های امریکایی (ایلات متحده و کانادا) همچنان رشد اقتصادی ضعیف و تورم در سطح نامناسبی هستش.
      اقتصاد انگلیس یک اقتصاد خدماتی(بانک و بیمه و حمل و نقل و ...) و بعد از اون مقداری نفتی(10 درصد تولید ناخالص داخلی حاصل از درامد نفتی است) هستش.
      قیمت نفت رو به کاهش و اقتصاد رو به رکود.پس پوند روز های ناخوشی رو سپری میکنه.
      شاید به نوعی شاخص ترین داده این روز های پوند همانا تورم هستش.
      یک تحلیل گر فاندامنتال خوب که تحلیل بکنه امروز قبل از خبر میتونست پیش بینی بکنه داده های تورم به نفع انگلستان نخواهد آمد (بر خلاف پیش بینی سایت ها و تقویم های اقتصادی).و این موضوع هم رخ داد.به طوری که داده شاخص عمومی قیمت ها(cpi) و همچنین هسته این آمار هر کدام 0.3 درصد کاهش رو نشون دادند.
      تا اینجا تحلیل گر فاند به خوبی به وظیفه خودش عملکرده و حتی میتونست قبل از خبر وارد معامله فروش بشه.
      و اما واکنش بازار:180 پیپ صعود پوند!!!
      چرا؟؟؟از منظر تکنیکال شاید بشه جوابی یافت اما از منظر فاندامنتال چه جوابی هستش؟؟؟
      پیشاپیش از حسن توجه شما و پاسختون کمال تشکر رو دارم.
      با احترام.کمیجانی
      سلام
      ببینید درسته که نرخ تورم مورد انتظار کمتر از پیش بینی بود اما باید مینوت مورد نظر را هم مد نظر قرار میدادید
      در رابطه با نرخ تورم میتوان گفعت که درست است نرخ تورم پایین تر از پیش بینی ها است اما این به قدرت مصرف کننده کمک میکند و آمارهای منتشر شده در این بخش نشان از تقویت بخش مصرف دارد و انتظار برای افزایش خرید و در نتیجه ایجاد تورم مثبت است
      اما
      اما نکته مهم و جواب اصلی شما این است
      در مینوت بحث بر سر این بود که با توجه به عدم تغییر نرخ تورم انتظار برای تغییر هدف های نرخ تورم افزایش یافته است
      as for the medium-term outlook, the boe expects the cpi rate to remain at around 1% in the first quarter of next year, before crawling up to 1.1% in the second quarter of 2015. It then estimates inflation at 1.6% in the first quarter of 2016, down from the 1.7% it estimated in august. From the fourth quarter of 2016 onward, the outlook remains broadly unchanged when compared with the previous forecast, with cpi at around 2% in three-years time.
      آقای مک کارنی گفته که نامه ای رو به نخست وزیر میده مبنی بر اینکه با توجه به تغییرات کم نرخ بهره و جلوگیری از عدم تعادل در بازار ها قصد افزایش نرخ بهره را دارد اما 2 تن از اعضاء دیگر با این امر مخالفت کرده اند این نشان دهنده عدم همبستگی اعضا boe است. در نتیجه بازار پوند را تا نقطه 1.5741 تقاضا کرد
      البته بحث خرید دلار نیز در بازار وجود دارد

      موفق و پایدار باشید

      نظر


      • #18
        یلن و تصمیمات در رابطه با محدودیت های نرخ بهره
        رئیس بانک مرکزی آمریکا در پایان نشت خود در اخرین جلسه سال 2014 آخرین سیاست بانک مرکزی را در رابطه با اقتصاد امریکا مطرح کرد.گفته های خانم یلن دارای یک موضوع بسیار شفاف بود
        نرخ بهره به صورت تدریجی افزایش خواهد یافت و تا پایان سال 2017 به نرخ نرمال خود خواهد رسید این صحبت خانم یلن بازار را به تاریخ 2004 میبرد زمانی که بانک مرکزی افزایش نرخ بهره را به صورت تدریجی اغاز کرد و ظرف دو سال آن را به بیش از 5 درصد رساند اما این موضوع که نرخ بهره در سال 2017 رشد چشمگیری داشته باشد کمی دور از انتظار است
        خانم یلن در رابطه با وضعیت نرخ تورم رشد اقتصادی و نرخ بیکاری و رشد دستمزد ها نیز سخن گفت و تاکید کرد که تغییرات قیمت بازار انرژی و قیمت سهام باعث کندی رشد تورم شده است و تورم بعد از افزایش قیمت نفت به قیمت واقعی خود می رسد .
        دلار و بازدهی اوراق خزانه افزایش داشت و این فرایند شباهتی با افزایش نرخ بهره داشت چرا که سرمایه گذاران احتمال افزایش نرخ بهره را در سال 2015 محتمل می دانند
        البته خانم یلن اعلام کرده است که در 3 ماهه اول سال به مشاهده داده های بازار بسنده میکند و تغییرات نرخ بهره را در فصل دوم مورد توجه و ترجیحا افزایش قرار میدهد.
        شاخص دلار نقدی بلومبرگ افزایش پیدا کرد و خودش را به بالاترین نقطه 5 ساله رساند و بازدهی 10 ساله اوراق خزانه به 2.14 رسید .
        البته در بانک مرکزی و افراد تصمیم گیر در این مجمع همبستگی آرا وجود ندارد و آنچه گفته میشود این است که خانم یلن راهی از بین این دو ایده را انتاخب کرده است راهی که به گفته برخی از مخالفان تصمیم وی غیر شفاف ، خام و زمخت است .
        مخالفان افزایش نرخ بهره ، دلایل خود را وضعیت نرخ تورم و نرخ بیکاری میدانند در حقیقت افزایش نرخ خرده فروشی به واسطه آخر سال تا مرز 0.7 درصد تقویت شده است و نرخ بیکاری هنوز نیازمند رسیدن به 5.2 درصد دارد تا نرخ بهره را تغییر دهند
        موافقان طرح نیز پایین بودن نرخ بهره را برای مدت 6 سال در نزدیکی سطح صفر مطلوب نمیدانند و این موضوع را برای اقتصاد امریکا برای بلند مدت نامطلوب میدانند
        ارزیابی ها از نرخ بهره نشان میدهد که نرخ بهره تا پایان سال2015 به 1.125 نسبت به پیش بینی ها در سپتامبر که 1.375 بود میرسد یعنی رشد نرخ بهره کمتر از پیش بینی ها است و نرخ بهره در پایان سال 2016 به 2.5 درصد میرسد و 3.625 در پایان سال 2017.
        دوره زمانی زیاد برای این میزان نرخ بهره این دیدگاه را که بازار هنوز پتانسیل نرخ بهره بالا را ندارد را تداعی میکند و در نتیجه انتظار بر این است که نرخ بیکاری در پایان 2015 به نرخ 5.3 برسد و نرخ استخدام به 5.5 برسد که این تعدیل کمی منقبضانه است
        ویرایش توسط hercool : https://www.traderha.com/member/8484-hercool در ساعت 12-18-2014, 08:44 PM

        نظر


        • #19
          درود بر دوستان
          نزدیک به 2 ماه بود که مطلبی ننوشته بودم و البته فرصت بسیار اندکی برای اتمام پروژه های ناتمام داشتم در هر صورت این فرصت به وجود آمد که دوباره بتوانم به نوشتن روی بیاورم و کمکی به انتشار مطالبی که در دسترس عموم نیست و به دانش سرمایه گذاران و مخاطبان مشتاق اقتصاد و حوزه مالی کمک میکند داشته باشم با داشتن وقت کافی که برایم به وجود آمده از امروز مطالب را ادامه میدهم و مطمئن ام که نبض این تاپیک کند نخواهد شد.
          برای ابتدای کار


          در 6 می 2010 ساعت 2:30 دقیقه بعداظهر بازار سهام امریکا شروع به سقوط کرد .در 5 دقیقه ابتدایی 600 واحد سقوط را که معادل ارزش 800 میلیارد دلار بود را تجربه کرد و بازار تا پایان روز بخش زیادی را پوشش داد و برگشت. اما سرمایه گذاران در رابطه با این موضوع هنوز هم صحبت میکردند و کمیسیون اوراق بهادار مبادلاتی امریکا برای حدود 4 ماه به دنبال دلیل این رخداد بود تنها یک سفارش قرار داد آتی به مبلغ 4 میلیارد یورو به فروش رسیده بود و ان سقوط در ذهن ها ماند.
          حجم های فروش نشان از فروش های بخش بندی شده در بازار را روایت میکرد و عدم یک پارچگی بزرگترین بازار سرمایه جهان حکایت از کارایی ضعیف در این بخش را نشان می داد که نیازمند اصلاحات بود اما چه اصلاحات و به چه دلیل؟
          4 سال بعد سیستم قدرتمندی توسط نظام رگولاتوری بازار با امکانات خارق العاده ،جهت ترسیم نقشه بازار و وضعیت آن طراحی شد.
          حسابرسی تلفیقی نوین ( (CATبه عنوان یک سیستم پردازش قوی که روزانه تعداد 50 میلیارد مبادلات سهام بازار امریکا را در خود ثبت میکند معرفی شد.(بازار سهام ایران مجموعا در این 15 سال 200 میلیون رکورد دارد)این سیستم توانایی ثبت سفارشات خرید و فروش ها را در هر زمان و هر کجا را، به طور پیوسته ثبت میکند کارگزاری ها به این سیستم دسترسی دارند و مصرف کنندگان قابلیت دیدن آن را دارند این سیستم برای 18 عدد از بازارهای سهام و اختیار معامله در آمریکا باز تعریف شده است و اتاق معاملات بانک ها محلی برای عملیات استخر تاریک است .
          اگر این برنامه به طور کامل کار کند SEC به عنوان نهاد مهم نظارتی میتواند بازار را رصد کند و توانایی روشن کردن بخشی از معاملات پنهانی را داشته باشد بیش از 30 درصد معاملات در بازار، خارج از SEC اتفاق می افتد و خرید و فروش از طریق عمده فروشان بزرگ صورت می پذیرد این کامپیوتر قادر است در زمان اجرا این معاملات، نشانه ای (پرچمی) را نشان دهد و الگوهای این نوع معاملات را شناسایی کند.
          این نشان میدهد که آیا بازار با یک تقلب بزرگ در قیمت ها مواجه است و آیا این سیستم میتواند به سرمایه گذاران کوچک کمک کند؟
          البته این سیستم کمک میکند تا نهاد های نظارتی سیاست های جدید را بر اساس آزمون بازار اجرا کند. البته هزینه های اجرای این طرح بسیار زیاد است و کارگزاران نه قادر و نه تمایل به پرداخت این مبلغ دارند و البته باید گفت بخش زیادی از سود خود را از این بازار از عملیات ناشفاف بازار مالی بدست می اورند.
          استخر تاریک (dark pools) و حرکت بانک مرکزی به سمت تقویت بازار
          اگر شما پوکر بازی میکنید همه کارت ها را نشان بدهید شما نمی توانید بلوف بزنید!!

          استخر تاریک به معنی عملیات مالی غیر شفاف اطلاق میشود که خرید و فروش سهام و اوراق مشتقه خارج از دستور کارگزاری ها و خارج از بازار بورس انجام می پذیرد.
          بازار ها به چند دسته تقسیم بندی میشوند و یکی از این تقسیم بندی ها شامل انجام معاملات به وسیله شرکت های نهادی که خارج از بورس صورت می پذیرد است که برای عدم پرداخت کارمزد و کاهش اثرات معامله بر قیمت اجرا میشود

          مطمئنا منافع و مزایای مختتلفی در این نوع معامله وجود دارد اما نشانه ها حاکی از آن است که افزایش بی رویه اینگونه معاملات از سال 2007 به این سو پیشرفت چشمگیری داشته است و زد و بند های مالی خارج از دید سرمایه گذاران خرد نشان از عدم کارایی بازار دارد
          این نوع معاملات حاوی ساختارهای یک معامله عمومی است اما عملکرد اجرایی آن متفاوت از معاملات عمومی است در نتیجه میتواند اثرات کمی بر بازار در کوتاه مدت بگذارد اما بی تاثیر نیست!

          این ناپدید شدن نقدینگی باعث میشود تا طرفین از یک بازار پر جنبش و محرک غافل بشوند و به سمت یک بازار نامطلوب هدایت شوند.
          معامله گران به عملیات استخر تاریک خو گرفته اند اما خرید و فروش ها پنهان میشوند و نهاد های نظارتی نظارت خوبی بر این معاملات و رقبای انها ندارند. نقدینگی زیر آب است. و نهاد های زیادی از مناطق مختلف مالی در این امر شرکت میکنند انها با استفاده از سفارشات کوه یخی این عملیات را تعدیل میکنند.

          اتحادیه اروپا قصد دارد در جلسه پیش رو قوانینی را برای تسریع در امور مالی و بازارهای غیر سهام به اجرا بگذارد تا اینگونه معاملات تا اواخر 2017 شفاف تر و تحت نظارت بیشتر و قابل رهگیری باشد.البته این قانون کارگزاری هایی را که هزینه گزافی را به معامله گران منتقل میکردند را پس میزند.
          اگر نقدینگی از بازار رخت ببندد بازار از بین میرود این یک اصطلاح است که کارایی بازار زمانی قابلیت خود را دارد که نقدینگی در بازار حضور داشته باشد و عملیات استخر تاریک که به معنی عملیات ناشفاف مالی است باعث خروج سرمایه از نقل و انتقالات میشود .قوانین جدید مانند نوری که به یک استخر تاریک نور تشعشع میکند و عمق ان را نشان میدهد عمل میکند .
          البته این قوانین نیز میتواند نقدینگی و عملیات مربوط را از بازار لندن خارج کند و به سوی رقبای بازار لندن یعنی هنک کنگ بکشاند در نتیجه این قوانین نیازمند توجیه مسائل نسبتا فنی است!
          آنچه که از قوانین مطروحه بر میآید یکی از اهداف آن قابلیت انعطاف پذیری این قوانین در زمان بحران است و به تسهیل بازار در زمان بحران کمک میکند
          در سال 2009 کردیت سوئیس روزانه 178 میلیون سهم را از طریق این عملیات در بازار امریکا عملیاتی میکرده و تا به امروز هم قوانین مهمی و قابل پیگیری در این بازار تصویب نشده است. حدودا 9.2 درصد از مبادلات بازار سهام امریکا در سال 2009 از این طریق صورت میگرفته است و تا به امروز رقم های بالاتری را لمس کرده است رشد این بازار ها باعث عدم دسترسی مردم به اطلاعات واقعی میشود در نتیجه در سرمایه گذاری افراد ،موسسات نهادی کوچک تاثیر گذار است.

          نظر


          • #20
            مبارزه هند و چین
            در دهه 1970 تغییرات اقتصادی در چین آغاز شد و بر خلاف گفته بسیاری از محققان این تغییرات نه از سیاست های دولتی بلکه از تفکر غالب مردم و به صورت تدریجی اغاز شد. بعد از سیاست های مرگبار مائو وظیفه تغییرات به عهده خود مردم بود و میل و رغبتی برای تغییر در چین از طرف دولت مرکزی وجود نداشت اما این مردم بودند که از نسخه های پیچیده شده و بعضا پوسیده و کهنه قدیمی ؛ خود را رها کردند و به دنیای جدید سلامی گرم کردند.در نهایت دولت متوجه تغییر خواست مردم خود شد و بجای مبارزه با مردم مجبور به تغییر روش کهنه و قدیمی خود شد.سالها تغییرات گسترده اقتصادی با برنامه های نوین و تجربه شده و منتقل شده از غرب و ورود تحصیل کنندگان چینی از غرب باعث رشد بسیار زیاد و دو رقمی در چین شد که در تاریخ این کشور به ثبت رسید. جمعیت انبوه و نیروی کار فراوان موتور اصلی و آغازین این رشد ها بود.
            چین به میدان رقابت برند ها و کمپانی های بسیار بزرگ تبدیل شده بود و گسیل بسیاری از شرکت های کوچک و بزرگ در سرتاسر جهان به این کشور بکر و دست نخورده باعث افزایش رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری و جذب سرمایه گذاری های فراوان شده بود.
            اما سیاست های جنسیتی در چین و تک فرزندی باعث افزایش هرم سنی چینی ها در دو دهه اخیر شده است و این سیاست ها امروزه باعث رخت بر بستن مزیت نسبی اصلی چینی ها یعنی نیروی انسانی ارزان قیمت شده است .
            افزایش فساد در این کشور (ناپدید شدن یک تریلیون دلار سرمایه گذاری در بازار مسکن) و زد و بند های سیاسی و ایفای نقش جدید سیاسی در منطقه از طرف چین باعث تغییرات گسترده در نگاه دولتمردان و مردم این کشور شده است نمونه آن مبارزه رهبر فعلی چین با فساد او را به عنوان یک رهبر مثبت برای مردم چین نشان میدهد.

            در دهه 1990 وزیر دارایی هند با ارائه بودجه طراحی شده خود به مجلس راه را برای شروع تغییرات بنیادی و گشودن درهای اقتصادی به سمت دنیای بیرون ارائه کرد وی با جذب سرمایه گذاری های خارجی در صنایع مختلف سعی نمود از رقیب فعلی خود چین عقب نماند اما هند دو دهه دیرتر وارد این بازی شد.چین در دهه 1990 برای جلوگیری از رشد روز افزون هند شتاب بیشتری به اصلاحات داد.
            اصلاحات چین بجز سال 1999 نسبت به همسایه کوچک خود بهتر عمل کرد اما زمان تغییر نیز فرا رسید.
            رشد سریع اقتصادی در سال 2014 در هند به رقم 7.5 درصد رسیده است که نسبت به چین رقم مطلوب تری است و این رشد نیز در حال بهبود است نخست وزیر هند به اصلاحات بیشتر دست زده است اما نکته حائز اهمیت آن است که نیروی کار چین از 2012 به بعد کوچک شده است اما در طرف مقابل نیمی از نیروی کار هند در سن 25 سالگی هستند و به احتمال بسیار زیاد هند کشوری با بهبود سریع تر نسبت به چین در بین کشورهای در حال ظهور خواهد بود.

            نظر


            • #21
              سوئد و بازی کاهش نرخ بهره و سیاست qe
              امروز استفان عزیز رئیس بانک مرکزی سوئد (ریکسبانک) نرخ بهره کلیدی این بانک به زیر صفر و در محدوده -0.1 درصد رساند و 10 میلیارد کرونور یا 1.2 میلیارد دلار به اقتصاد این کشور تزریق کرد.
              با توجه به گفته های وی دلیل این سیاست ها کاهش نرخ تورم و رشد پایین قیمت ها در اقتصاد عنوان شده است بعد از اعلام این سیاست کرونور ارز سوئد به پایین ترین سطح خود در سال 2010 رسید .استفان اعلام کرد که اگر لازم باشد حاضر است مقدار بیشتری نرخ بهره را پایین بیاورد و اگر علائمی جهت بهبود وضعیت بازار را نبیند این کار را عملی خواهد کرد.
              انتظار بانک مرکزی سوئد احیای اقتصادی و ریکاوری اقتصاد به دوره های مطلوب است اما نرخ رشد بسیار کاهنده خواهد بود.

              این در حال است که کشورهای چین ژاپن و اتحادیه اروپا مقادیر قابل توجهی وجه نقد را وارد اقتصاد های خود کرده اند و این نگرانی وجود دارد که کشور هند و برزیل نیز سیاست های خود را در طرف عرضه پول افزایش دهند.
              نگرانی که قابل توجه است چرا که قدرت ارزی روپیه هند در مدت بسیار کوتاهی نسبت به تمام ارزهای بازار (دلار وون ین و یورو)افزایش پیدا کرده است و این نگرانی را در فعالین بخش تولیدی و صادراتی هند بیش از پیش افزایش داده است که قدرت رقابتی خود را در خارج از مرزها وبازار های صنعتی از دست میدهند.

              نظر


              • #22
                سال ها پیش مردی متدین از کلیسا برخواست و با در دست داشتن مدرکی از دولت خواستار باز پس گیری زمینی شد که به کلیسا تعلق داشت!!!
                او بعد از سالها موفق شد زمین بسیار زیادی را به دست بیاورد و با ساخت و ساز های فراوان و ایجاد مسکن برای قشر از همه جا بیخبر یونان آنها را صاحب خانه کند
                در این وانفسا مردم یونان از اتفاقاتی که برای ملت همیشه در صحنه یونان در حال رخ دادن بود بی خبر بودند. افراد با نفوذی به وجود آمده بودند که وام های کلانی را از بانک ها و صندوق های مهم دنیا اخذ میکردند و در زمان سررسید توانایی پرداخت بدهی را نداشتند!!
                در نتیجه دوباره با اخذ وام که شامل اصل وام قبلی + بهره و جریمه بود مبلغی را نیز برای گذران مردم فقیر و جان بر کف یونان دریافت میکردند
                مردم یونان به کار میپرداختند اما نه به اندازه سایر کشورهای اروپایی و دستمزد های بالاتری را دریافت میکردند نه به اندازه مردم سایر دُول اروپایی!

                البته ناگفته نماند از وضعیت موجود نیز بسیار خرسند بودند این داستان سالها ادامه یافت تا اینکه کارد به استخوان رسید و موعد سر رسید ها فرا رسید و چه زمانی بهتر از شروع بحران بزرگ اقتصادی 2008
                بانک ها نه توانایی و نه تمایل داشتند که مبالغ بیشتری به یونان وام بدهند چرا که پولی نداشتند که بخواهند وام بدهند و امارات متحد عربی اللخصوص دبی توانایی پرداخت بدهی های خود را که برای ساخت مسکن دریافت کرده بود نداشت در نتیجه بحران اعتبارات و پرداخت وام با حساسیت بیشتری دنبال شد.

                اروپا و سران آن و صندوق معظم پول(IMF) برای جلوگیری از ادامه بحران و سرایت ان به سایر کشورها و افزایش نگرانی ها در دنیای سرمایه داری تصمیم گرفت مبالغ کلان را به دولت یونان قرض دهد و در قبال آن مردم یونان و دولت یونان دست به یکسری اقدامات ریاضتی بزنند کاری که با زندگی و مرام مردم یونان هم راستا نبود در حقیقت مردم یونان حاضر به تحمل سختی ها نبودند(نه اینکه کمی نازک نارنجی بودند
                بعد از دریافت وام و اجرا برنامه های ریاضتی مردم به فکر فرو رفتند آنها که مبالغی دریافت نکرده اند ,درآمدشان تغییر نکرده به ثروت آنها اضافه نشده و هنوز تعداد زیادی از افراد آنها بیکار هستند پس چرا باید طعم ریاضت را بچشند؟
                در نتیجه در یک حرکت خودجوش نخست وزیر را وادار به استعفا کردند تا به این مشکل بزرگ فائق آیند و از ریاضت اقتصادی و پرداخت بدهی های بسیار فراوان شانه خالی کنند!
                نخست وزیر جدید با شعار به ریاضت جواب نه بگو به قدرت رسید و به مردم خود قول داد تا زیر یوغ اروپا نخواهد رفت و ریاضت اقتصادی را تحمل نخواهد کرد
                اروپا به سرعت واکنش داد چرا که مبالغ هنگفتی به یونان وام داده بود در نتیجه آنها میدانستند اگر یونان را راضی نکنند بدهی آنها سالهای سال خاک خواهد خورد چرا که یونان قبلا مایملک زیادی را در دوران بحران خصوصی کرده بود!!
                در نتیجه چیز زیادی در بساط نداشت دولت آلمان نیز حاضر به پذیرش مهلت دوباره برای مردم یونان نیست چرا که این کار فقط صورت مسئله را پاک میکند و نه چیزی فراتر از آن
                حال پس از سپری شدن سالها از آغاز دریافت وام نوبت به پرداخت آن رسیده است و سال 2015 و اللخصوص تابستان آن برای یک حمام آفتاب برای مردم یونان بسیار جذاب خواهد بود البته بدون کرم آفتاب

                بخش قابل توجهی از پرداخت های دولت صرف باز پرداخت بدهی ها خواهد شد چالش جدی در تابستان است پرداخت 6.7 میلیارد یورو اوراق SMP متعلق به ECB که سررسید آن قبل از سپتامبر است و 9.8 میلیارد پول IMF
                2.3 میلیارد یورو به صندوق پول 5.7 میلیارد اوراق خزانه و 14.5 میلیارد کل پرداخت بانک های داخلی و .....البته به نظر میرسد این ابتدای یک داستان دراماتیک برای مردم یونان است و تا سال 2050 این داستان ادامه دارد

                ناگفته نماد قدرت مافیا در یونان را نباید دست کم گرفت کسانی که سالها خون این ملت را در شیشه کردند و در حال حاضر خود را از دروازه طوفان کنار کشیده اند و این مردم هستند که باید با این موضوع کنار بیایند
                در نمودار زیر مبالغ پرداخت و نوع اوراق و بدهی ها مشخص است

                نظر


                • #23
                  ماجراجویی های پوتین


                  بعد از فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی و افول یکی از مهمترین بازیگران اصلی جهان دوباره بحث بر سر ظهور آن شروع شده است
                  بعد از اتفاقاتی که در شرق اوکراین و در شبه جزیره کریمه اتفاق افتاد و دولت همسو با اتحادیه اروپا و مخالف با سیاست های روسیه بر سر کار آمد دخالت های روسیه به مرزی فراتر از انچه که انتظار میرفت گسترش یافت در قائله اوکراین، دولت روسیه برای نخستین بار سبکی جدید از جنگ را به نمایش گذاشت. دولت پوتین در مناقشه کریمه از قدرت نظامی خود به همراه فشار سیاسی اقتصادی استفاده کرد و البته همزمان انکار این فرآیند را در مجامع بین المللی در پیش گرفت.
                  هنگامی که رویداد اوکراین اغاز شد روسیه با یک حمله برق آسا تامی نیروهای اوکراین را زمین گیر کرد و نیروهای ارتش خود را بدون نشان به میدان نبرد رهسپار کرد و در این بین از فشار هایس سیاسی و اقتصادی فروگذار نکرد

                  در دسامبر 2014 پوتین دکترین نظامی را به امضاء رساند که 3 هدف مهم را دنبال میکرد
                  1- مقابله با ناتو به عنوان تهدید جدی و تقویت سپر موشکی در اتالینگراد
                  2-افزایش نیروهای نظامی و متخصصین اکتشاف در قطب شمال
                  3-حضور گسترده نیروهای نظامی در شبه جزیره کریمه


                  استالینگراد
                  استالینگراد را از دوره جنگ جهانی دوم و سپس جنگ سرد بخاطر می آوریم منطقه ای بسیار مهم که آماج گاه بسیاری از نبرد های مهم بود منطقه ای بسیار مهم و استراتژیک .
                  این منطقه همانطور که در نقشه جهانی نیز قابل روئیت است از مرز روسیه جداست و بین دو کشور لهستان و لیتوانی قرار دارد و از سال 2012 به این سوء سرمایه گذاری بسیار گسترده ای در رابطه با نیروهای هوایی و زمینی و موشکی در این استان انجام گرفته است و این منطقه مهمترین تهدید برای ناتو و اتحادیه اروپا به شمار میرود چنانکه در دوران بحران اوکراین پرواز جنگنده های مخفی و جاسوسی(پهپاد ها) روسیه را بر فراز اتحادیه اروپا شاهد بودیم به نوعی رجز خوانی روسیه برای ناتو . این منطقه همچنین محل استقرار ناوگان بالتیک و دو پایگاه. هوایی روسیه است.

                  قطب شمال
                  این منطقه بین المللی و بسیار مهم دارای منابع بسیار عظیم می باشد بنا به تخمین مراکز تحقیقاتی آمریکا، در حدود 15 درصد از منابع نفتی باقی.مانده در دنیا، 30 درصد منابع گاز و 20 درصد منابع گاز مایع طبیعی در بستر اقیانوس منجمد شمالی نهفته است. مسکو اخیراً ساخت. و سازهای خود را در این منطقه بشدت افزایش داده تا همچنان نیروی نظامی غالب در قطب شمال باقی بماند. روسیه همچنین در حال ساخت 10 مرکز جستجو و نجات، 16 بندر زیرآبی، 13 پایگاه هوایی و 10 مرکز رادار هوایی در مناطق اطراف اقیانوس منجمد شمالی است.این منطقه بین 4 کشور امریکا دانمارک کانادا و روسیه قرار دارد که خواهان استفاده حداکثر از این موهبت خدادای هستند.


                  شبه جزیره کریمه
                  بعد از بحران اوکراین و استقلال طلبی این شبه جزیره که جمعیت قابل توجه آن دلبستگی عمیقی به روسیه دارند غرب استقلال طلبی این منطقه را محکوم کرد!!
                  اما رای اکثریت به پیوستن به روسیه کار را بسیار سخت تر کرد و در نتیجه حضور گسترده نظامیان روسیه را در منطقه قابل توجیه کرد!
                  روسیه در حال توسعه یک تیپ موشکی مجهز به سامانه.های کریزانتما، ام.استا و ترنادو-جی در این منطقه است. بعلاوه، روسیه در حال بازسازی و تقویت ناوگان دریای سیاه است و با توجه به تجهیز نیروهای شورشی (شما بخوانید ارتش روسیه) این گروه توانایی مقابله با ارتش اوکراین لهستان و لیتوانی را دارد این نشانه ای از شروع یک نبرد قدیمی بین غرب و امریکا با روسیه است


                  افزایش سرمایه گذاری ها در بخش نظامی و همچنین تجهیز نیروهای مسلح و نیروهای هوایی به مبلغ 2.2 هزار میلیارد روبل معادل 50 میلیارد دلار گمانه زنی ها را نسبت به ماجراجویی های پوتین افزایش داده است افزایش دستمزد نیروهای مسلح نیز بار حقوقی زیادی را برای کرملین به وجود آورده است اما نکته حائز اهمیت آن است که در سال 2014 نزدیک به 295 هزار نیروی نظامی جدید استخدام شده و انتظار بر آن است که روسیه در سال 2015 حدود 350 هزار نیروی دیگر را در ارتش استخدام کند این کار همراه با تخصصی کردن و ورزیده کردن نیروها توان ارتش روسیه را بالا خواهد برد
                  افزایش تسلیحات روسیه به قرار زیر است:

                  1- 3فروند زیر دریایی اتمی و 5 فروند در سال 2016
                  2- افزایش 38 موشک بالستیک و 50 مورد دیگر در سال 2015
                  3- 250 فروند هلیکوپتر و جنگنده بمب افکن های سوخو و ...
                  و.....

                  در این بین تلاش کرملین برای قدرت گرفتن گروه های سیاسی مخالف سیاست های غرب نیز در کشورهای غربی که در چند مطلب قبلی به آن اشاره کرده ام نیز قابل بحث است.

                  این ماجراجویی ها نیز عکس العمل جدی در پنتاگون به همراه داشته است و بحث بر سر افزایش قدرت نظامی بر پهنه آسمان و فضا و تکنولوژی های پیشرفته بیشتر از پیش افزایش یافته است
                  البته با کاهش درآمد های نفتی و مشکلات اقتصادی در روسیه این گمانه زنی ها به وجود آمده است که سیاست های روسیه احتمالا با مشکلاتی روبرو خواهد شد و افزایش دیون این کشور به عنوان پاشنه آشیلی برای این کشور عمل خواهد کرد.

                  حال میتوان دلیل مذاکرات آمریکا با کوبا و ایران و کره شمالی را بیشتر موشکافی کرد آمریکا در حال حاضر به فکر جدا کردن این کشورها از روسیه است تا بتواند روسیه را در تنگنای بیشتر قرار دهد و پوتین را از ماجراجویی های بیشتر منصرف کند

                  نظر


                  • #24
                    سلام

                    جناب Hercool

                    شما اقای وهاب قهرمانی هستید درسته؟

                    نظر


                    • #25
                      نوشته اصلی توسط patriot نمایش پست ها
                      سلام

                      جناب Hercool

                      شما اقای وهاب قهرمانی هستید درسته؟
                      با سلام
                      خیر

                      نظر


                      • #26
                        با سلام

                        دوشنبه لیستی از اصلاحات را مقامات یونان به اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول ارائه دادند که شامل اصلاحاتی بود که انتظار آن میرفت که در دوره پیش رو یونان آن را اتخاذ کند که امروز مورد تایید وزیران اتحادیه اروپا قرار گرفت
                        یونان در این لیست, اصلاحاتی که به گفته خود آن ها "بهترین گزینه" است را ارائه داد که هم قابل توجه اتحادیه اروپا و بدهکاران خواهد بود هم مورد توجه و رضایت رای دهندگان.
                        در نامه پیوستی در این طرح اعتقاد و هدف دولت یونان بر این است که به مبارزه با فساد گسترده و برخورد با فرار مالیاتی و همچنین بروکراسی ادارای پیچیده و مبارزه با قاچاق را مورد توجه قرار دهد و برای ساختن یک آینده بهتر برای شهروندانش و ایجاد اعتماد دو سویه نسبت به اروپا و بدهکارانش تلاش نماید

                        البته اگر این موضوع را بدور از احساسات بررسی کنیم میتوان گفت مبارزه با فساد و جلوگیری از فرار مالیاتی و ... کمی ایدآل گرایی مطلق است چرا که سالهاست این کشور در بند فساد گرفتار شده است
                        اما بازار ها نسبت به این رخداد و ارئه لیست اصلاحات عکس العمل مثبت نشان دادند و اتحادیه اروپا نیز ان را مثبت ارزیابی کرد(بهتر از این هم نمیتوانست بکند)
                        در حال حاضر شاخص سهام یونان 8.7 درصد افزایش داشته است



                        امریکا
                        امروز خانم جنت یلین رئیس مهمترین بانک مرکزی دنیا و کشوری که بیش از 30 درصد جریان های اقتصادی از آن عبور میکند سیگنال بسیار مهمی داد (LIVE)
                        همانطور که قبلا هم نوشته بودم حالا حالا ها آمریکا قصد افزایش نرخ بهره را ندارد
                        امرور خانم یلن در برابر کنگره امریکا و کمیسیون اقتصادی کنگره شهادت داد و در رابطه با سیاست های qe و وضعیت اقتصادی مسائلی را تشریح کردکه برآیند کلی سخنان خانم یلن آن بود که نگرانی در رابطه با اروپا و چین و رشد اقتصادی این دو قطب اقتصادی زیاد است و در حال حاضر در 2 جلسه آینده بانک مرکزی , افزایش نرخ بهره منتفی است.
                        همچنین کنگره در رابطه با اقدامات صبورانه و البته سیاست تسهیلی که بانک مرکزی آن را انجام داده صحبت هایی کردند و با اغماض گفتند که بانک مرکزی می بایست اقدامات بهتری میکرد و بانک مرکزی نتوانسته است رسالت واقعی خود را به نحو احسن انجام دهد
                        بگذریم وضعیت فعلی بازار های جهانی فعلا مثبت است
                        • Italy: +16% • France: +14% • Germany: +14% • Argentina: +12% • Russia: +12% • Japan: +7% • USA: +2%

                        خانم یلن عنوان کردند که مشارکت نیروی کار در سطح بسیار پایینی است و رشد دستمزد ها نیز تنبل است
                        نرخ تورم مورد انتظار کم است و هنوز با هدف گذاری بانک مرکزی فاصله دارد.
                        البته صحبتی نیز در رابطه با کاهش قیمت نفت و تاثیر آن بر اقتصاد جهانی و کشور آمریکا نیز مورد توجه کنگره بود
                        خانم یلن در رابطه با میزان ارزش بازار سهام صحبت کرند البته در رابطه با بعضی از سهام ها گفتند که بسیار گران هستند و البته ما باید توجهی به بازار سهام نیز داشته باشیم
                        فایل های پیوست شده

                        نظر


                        • #27
                          ادامه
                          در همین زمان که خانم یلن در حال شهادت دادن در کنگره است و چند روز آینده نیز در سنا سخنرانی خواهند داشت
                          نکات بسیار بسیار جالبی به چشم میخورد که باعث شگفتی است

                          1- ابتدا یکی از نمایندگان عنوان کرد چرا شما بجای استفاده از شاخص CPI به شاخص PCE چشم دوخته اید؟
                          خانم یلن خیلی ساده و بدور از خجالت عنوان کردند که در حال حاضر نگاه بانک مرکزی هدف 2 درصد تورمی است که در ان شرایط نرخ بهره را افزایش خواهیم داد
                          توجه:
                          نرخ CPI سالانه است و تغییرات سالانه را مد نظر قرار میدهد و در صورت محاسبه آن در حال حاضر نرخ تورم نزدیک به 2.4 درصد است اما شاخص PCE ماهانه گرداوری میشود و با توجه به تغییرات بازار جهانی نفت و افت قیمت آن و تغییر شاخص که با کالاهای ارزان تر پر میشود به دلیل کاهش قیمت , شاخص را پایین تر از واقعیت بازار نشان میدهد
                          خوب اگر بخواهم ساده عنوان کنم و وارد مباحث آماری جدی نشوم می شود گفت با حذف 31 درصد نقاط بالاتر و 24 درصد نقاط پایین تر شاخص به سمت پایین تورش دارد در نتیجه شاخص کمتر از واقعیت نشان داده خواهد شد


                          2- از خانم یلن سوال شد که چرا نرخ بهره در سطح بحرانی قرار دارد در صورتی که دارایی ها با درآمد ثابت در نقطه بحرانی و حبابی هستند؟
                          خانم یلن گفت بله صندوق های سرمایه گذاری و ... در شرایط حبابی وجود دارند اما نرخ مد نظر تنها در صورت عبور نرخ تورم از نقطه 2 درصد میسر است و نمیتوانیم در حال حاضر ریسک افزایش نرخ بهره را بخاطر حباب موجود در اوراق با درآمد ثابت به خطر بیاندازیم
                          این امر نشان دهنده افزایش نگرانی ها در رابطه با این موضوع است که صندوق های سرمایه گذاری در دارایی های حباب دار سرمایه گذاری کرده اند

                          3-سوال بسیار بسیار مهم این بود خانم یلن نظر شما در رابطه با حسابرسی از بانک فدرال چیست؟
                          خانم یلن نیز کاملا این موضوع را رد کرد و گفت این موضوع میتواند اقتدار بانک مرکزی و سیاست های آن را زیر سوال ببرد.

                          و در ادامه از طرف نمایندگان کنگره عنوان شد که احتمال آن نیز وجود دارد که لابی های قدرتمند شامل موسسات بزرگ و کوچک مالی در اخذ تصمیمات سیاست های پولی در بانک مرکزی دخالت داشته اند ؟
                          خانم یلن قویا رد کرد!(مثلا ما خبر نداریم گلدمن و برادرا اصلا کاری به این موضوعات ندارن)

                          یکی از طرفداران سر سخت خانم یلن گفت این یک سیاسی بازی از طرف نمایندگان جمهوری خواه است و این صحیح نیست

                          البته باید به این نماینده نیز گفت چاقو که دسته خودش رو نمیبره

                          4-در رابطه با قانون داد فرانک هم سوال شد که در رابطه با مقررات مالی و ... آیا موسسات در این تصمیم گیری دخالت داشتند و ...
                          که خانم یلن جواب نداد!!

                          در کل میشود گفت سخنان خانم یلن قوی بود چرا که نسبت به هجوم انتقادات بازار را مثبت ارزیابی کرد و انتظار بر این میرود نزدیک به سپتامبر نرخ بهره تغییر کند!
                          البته بحث چالشی بر این است که احتمالا بازار ها طبق گفته بسیاری از منتقدان بازار , سهام امریکا در حباب قیمت است و در صورت افزایش سطح قیمت ها انتظار میرود این حباب به این زودی ها خالی نشود
                          ویرایش توسط hercool : https://www.traderha.com/member/8484-hercool در ساعت 02-24-2015, 09:54 PM

                          نظر


                          • #28
                            با سلام
                            بعد از سخنرانی خانم یلن و ارائه دیدگاه هایشان در رابطه با وضعیت اقتصاد ایالات متحده امریکا و همچنین وضعیت رشد و رکود در بازارهای مختلف در اقتصاد بر آن شدم که به موشکافی بیشتری از وضعیت مارکت ها اللخصوص بازار کار و تورم و نرخ بهره و رشد اقتصادی بیاندازم که به مرور نوشته خواهد شد

                            بعد از مرور گزارش 400 صفحه ای کاخ سفید در رابطه با وضعیت ایالات متحده و مرور اطلاعات از وال استریت ژورنال و بلومبرگ ابتدا نکاتی را در رابطه با وضعیت بازار کار امریکا عنوان میکنم و سپس وارد مباحث دیگری که خانم یلن عنوان کردن میشم در چند نوشتار آینده سعی بر آن است که وضعیت بازار امریکا را بیشتر موشکافی کنم و سپس به کشورهای دیگر از جمله انگلستان چین اتحادیه اروپا و ژاپن بپردازم

                            نرخ بیکاری
                            در آغاز بحران سال 2008 مشاغل به سرعت در حال از بین رفتن بودند و نرخ بیکاری در حال افزایش بود و شتاب آن سرعت بیشتری گرفته بود در اوایل سال 2010 نرخ بیکاری به نزدیکی مرز 10 درصد رسید و مولفه اول بانک مرکزی به عنوان مهمترین نهاد در زمینه تصمیم گیری در اقتصاد ایجاد فرصت های شغلی و کاهش نرخ بیکاری عنوان شد.
                            همانطور که در نمودار پایین نگاه میکنید نرخ بیکاری از سال 2010 شروع به کاهش میکند و هر چه جلوتر میرود سرعت سقوط این نرخ افزایش پیدا میکند اما هنوز شکاف در بازار کار وجود دارد

                            در گذشته نرخ بیکاری 3 درصد مطلوب به شمار میرفت اما کم کم نرخ بیکاری برای کشورهای صنعتی نرخ 6 درصد عنوان شد دلایل آن نیز افزایش بهره وری و سرمایه بر, شدن کسب و کارها و... قلمداد شد.
                            در پایان سال 2014 نرخ بیکاری به مرز5.6 درصد رسید البته باید گفت این نرخ و اندازه گیری آن دارای مشکلاتی بود

                            تعداد از نیروی کار، پاره وقت بودند که تمایل به کار تمام وقت داشتند وسهم آنها از بیکاری بیش از 6 ماه بود در 15 سال گذشته کسادی(بحران ها) باعث افزایش سطوح بیکاری غیر ارادی در نرخ بیکاری بلند مدت شده است و نرخ کاهشی آن بسیار کند است

                            مصرف انرژی
                            از سال 2005 به این سو مصرف انرژی و اللخصوص نفت در امریکا 21 درصد کاهش داشته است در حقیقت مردم امریکا انرژی بیشتر تولید کرده اند و مصرف خود را کاهش داده اند که در یک دهه گذشته اتفاق افتاده است و قابل تعمق بیشتر است


                            نکته قابل توجه دیگر افزایش تولید در گاز , نفت و سوخت های زیستی است که امریکا بزرگترین تولید کننده این نوع سوخت ها در جهان است(در آینده مقاله ای را در رابطه با نگاه به سوخت های زیستی یا سبز ارائه میدم تا بیشتر با سوخت های زیستی آشنا شوید)


                            نکته دیگر آموزش نیروی کار است در گذشته به آموزش نیروی کار اهمیت بیشتری داده میشد اما امروزه به آموزش نیروی کار کمتر توجه می شود دلیل آن هم توجه بیشتر کارفرمایان به نیروی متخصص و دانش آموخته است و به گفته مشاوران اقتصادی این موضوع به نابرابری بیشتر منجر می شود./
                            قابل توجه دوستان باشد که در گذشته بخش زیادی از نیروی کار در بازار مسکن کار میکردند که نیازی به تحصیلات نداشتند و در حال حاضر در بازار کار برای آنها کار مناسب وجود ندارد در نتیجه یکی از علل بالای نرخ بیکاری در آمریکا این موضوع است و با رشد بازار مسکن این نرخ کاهش بیشتری خواهد داشت


                            نکته بعدی بهبود وضعیت دستمزد ها برای بالای 90 درصد از مشاغل است



                            البته طبق گفته خانم یلن این بهبود کم است و باید بیشتر باشد
                            نکته قابل توجه آن است که در نیم قرن اخیر مشارکت زنان در کار افزایش بیشتری داشته است و زنان در سنین کمتر وارد بازار کار میشوند حتی در کشورهای پیشرفته این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است


                            البته آقای اوباما در رابطه با تسهیل مرخصی و سیاست های پرداخت های منعطف تر تاکید کرده است چرا که با افزایش تعداد 2 نان آور (کارمند) در خانواده ها میتواند رشد بهتری وجود داشته باشد

                            یکی از بزرگترین خطرات برای اقتصاد امریکا ریسک خارجی است
                            به طور مثال چین
                            چین برای تعادل در اقتصاد و جلوگیری از وابستگی شدید به صادرات در حال انجام یک سری تغییرات گسترده برای ایجاد توازن در اقتصاد است از جمله تقویت مصرف داخلی.این موضوع بعد از بحران بیشتر مورد توجه سیاستگذارن قرار گرفت و مقاله ای در این رابطه در سال 2008 نوشته بودم که آن را در زمان تحلیل بازار چین منتشر میکنم البته یکی از نگرانی ها بزرگ دولت، افزایش رشد بخش اعتباری در بین خانوارها و کسب و کارهای غیر مالی, که خارج از نظارت بانکی دولت چین است.
                            این موضوع باعث کاهش رشد اقتصادی کشور چین میشود چرا که به عنوان یک فعالیت ناشناخته عنوان میشود.

                            نظر


                            • #29
                              با سلام
                              جناب هرکول تابحال اینقدر از مطالعه مطالب و تحلیلهای اقتصادی لذت نبرده بودم. نوع نگارش شما بسیار شیوا و قابل فهمه . خیلی خیلی سپاسگذادرم .

                              نظر


                              • #30
                                بازدهی اوراق قرضه 30 ساله به میزان 12٪ افزایش داشته !

                                قابل توجه برو بچ بین بازاری . لطفا تحلیل کنن

                                نظر

                                پردازش ...
                                X