اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

ژورنال تریدینگ hosseiny

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • #46
    نوشته اصلی توسط HOSSEINY نمایش پست ها
    AUD / CHF

    تایم چهارساعته

    فعلا پوزیشن اول در ضرر هست از سناریو دوم استفاده میکنم



    دلار استرالیا



    ================
    این ماه روی نیوزیلند ترید نمیکنم صرفا جنبه تحلیلی برام داره

    sometimes it is the people no one can imagine anything of who do the things no one can imagine

    نظر


    • #47
      پوزیشن استرالیا به فرانک استاپ خورد

      =====================================

      اواتار یکی از دوستانم نظرم رو جلب کرد و ازش سوال کردم این شخصیت کیه ! برام یه مقاله فرستاد که خیلی جالب بود فردی که به خرس وال استریت معروف بود



      قصد معرفی کردن یکی از بزرگان وال استریت را دارم کسی که به خرس بزرگ وال استریت مشهور است. جس لیورمور قطعاً یکى از بزرگترین تریدرهاى تاریخ است. او از سن ۱۴ سالگى به عنوان پادو در یکى از کارگزارى هاى بوستون شروع به کار کرد. استعداد فوق العاده او در ریاضیات باعث شد که او به وجود الگوهایى در نوسانات قیمت ها پى ببرد و این زمانى بود که اکثر مردم نوسانات قیمت را تصادفى مى دانسته و روى سهام قمار مى کردند.
      اولین سود پانزده دلاری
      او نخستین ترید خودش را با خرید ۵ دلار از سهمى آغاز کرد که سیستمش سیگنال خرید داده بود و دو روز بعد سهم را با ۱۵ دلار سود نقد کرد. در آن روزها مغازه هایى براى قمار روى نوسانات زنده بازار وجود داشت و جس با سیستمش آنقدر در این مغازه ها موفق عمل کرد که تمام این مغازه ها ورود جس را به محل کسبشان ممنوع کردند. جس که در سنى حدود ۲۰ سال توانسته بود ده هزار دلار پول نقد داشته باشد براى خرید و فروش به وال استریت رفت.
      یکى از مهمترین درس هایى که او در ۵ سال اول تریدش گرفته بود این بود که وقتى شروع به استفاده از یک سیستم مطمئن کرد با رعایت کامل دیسیپلین، هرگز خارج از سیگنال هاى سیستم ترید نکند، درسى که برایش به قیمت چند هزار دلار تمام شده بود
      جس به سرعت در وال استریت ورشکست شد و به بوستون باز گشت. جس شروع کرد به بررسى دلایل شکستش در وال استریت و متوجه شد که سیستم او یک سیستم بى نقص اسکالپینگ است که بر مبناى قیمت زنده عمل مى کند و به سرعت و با چند پوینت سود خارج مى شود. در حالى که در وال استریت تا رسید خرید شما از کارگزار نرسد، شما نمى توانید متوجه شوید که نماد مورد نظر را به چه قیمتى خریده اید.
      به توصیه هاى دیگران توجه نکن
      جس به سرعت و با چند ترید موفق در مغازه ها پولش را به دست آورد و شروع کرد به تدوین سیستمى براى خرید در وال استریت. بازگشت جس به وال استریت در ۱۹۰۱ با ۵ برابر شدن سرمایه اش همراه بود: ۵۰ هزار دلار نقد. پولى که بازهم با درسى دیگر از دست رفت. جس درست ۲ روز صاحب ۵۰ هزار دلار نقد بود، درس ۵۰ هزاردلارى که جس را بار دیگر ورشکست کرد، این بود: به توصیه هاى دیگران توجه نکن. روزى لیورمور با یکى از دوستان قدیمى خود در کارگزارى صحبت مى کردند که شخصى به دوست لیورمور گفت: سهم فلان را بفروش، پایین مى آید. دوست جس مى گوید: اما بازار صعودى است. و اینجا بود که جس در مى یابد که او در تمام این سال ها بیشتر به نوسانات کوچک نظر داشته تا حرکت هاى بزرگ.
      درس بزرگ دیگر عامل زمان بود
      با تمرکز بیشتر روى حرکات بزرگ و طراحى یک سیستم خوب، لیورمور شروع به کسب درآمد از بورس مى کند. او مى گوید: فکر کردن من را پولدار نکرد، صبر کردن برایم سودآور بود. یک درس گران قیمت دیگر: جس پى مى برد که بازار به قله رسیده و زمان سقوط فرارسیده. او شروع به فروش مى کند اما قیمت ها هر روز بالاتر مى روند تا اینکه او با ضرر هنگفت از بازار خارج مى شود. چندى بعد از این زیان بزرگ، تغییر روند قیمت ها آغاز مى شود و پیش بینى جس درست از آب در مى آید. اینجا بود که جس درس بزرگ دیگرى گرفت: عامل زمان. یک تحلیلگر باید بتواند زمان درست ورود و خروج از یک ترید را درست تشخیص دهد تا موفق شود.
      محدوده هاى مقاومت و حمایت و خرید پله ای
      لیورمور زمان برگشت بزرگ ۱۹۰۷ را چنان درست تشخیص مى دهد که تنها در روز ۲۴ اکتبر ۱۹۰۷ سه میلیون دلار سود مى کند. این فروش هاى او چنان موثر عمل کردند که مورگان (از کسانى که چند سال قبل از این سقوط با دادن ۲۰ میلیون دلار به وال استریت آن را از ورشکستگى نجات داد) شخصاً از جس مى خواهد که فروش را متوقف کند والی به تنهایى بازار را نابود مى کند. بعد از این روز او به خرس بزرگ وال استریت مشهور شد.یکى از مهمترین دستاوردهاى لیورمور در ترید تشخیص محدوده هاى مقاومت و حمایت توسط اوست. اصل دیگرى که تقریباً همه بزرگان بازار بعد از او هم رعایت مى کنند، خرید پله اى است. لیورمور همیشه به صورت پله اى به معاملات وارد مى شد با رعایت این نکته که در خرید همیشه قیمت خرید در پله دوم بالاتر از اول بود، قیمت خرید در پله سوم بالاتر از دوم و…. در فروش هم به عکس. او همیشه قبل از ورود به یک ترید محاسبه مى کرد که چه تعداد سهم خواهد خرید و همیشه حدود ۲۰درصد سرمایه اى که براى این ترید را کنار گذاشته بود درگیر مى کرد. اگر قیمت در جهت میلش پیش مى رفت در پله هاى بعدى بقیه سرمایه را رد مى کرد والی با ضرر کمى خارج مى شد.
      لیورمور معتقد بود که پایین بخر و بالا بفروش غلط است و باید بالا خرید و بالاتر فروخت. لیورمور براى هر معامله یک عامل زمان هم قائل بود و پیش از ورود مى دانست که این ترید تا چه زمانى باز است و به عبارت دیگر او نقطه خروج با ضرر زمانى هم داشت
      نکات اصلى روش او بدین ترتیب بود:
      او صبر میکرد تا بازار جهت دار شود.
      صنایع پیشرو در جهت بازار را بررسى کرده و سهام پیشرو در آنها را شناسایى مى کرد.
      حجم یکى از ارکان اصلى سیستم او بود.
      آنقدر صبر مى کرد تا نماد مورد نظر سیگنال بدهد و سپس با اطمینان و بدون تجدید نظر وارد مى شد.
      به محض حرکت سهم در جهت دلخواه، خرید پله اى را شروع مى کرد.
      صبور با سهم همراه مى شد و به نوسانات کوچک قانع نمى شد.
      یکى از زیباترین ترفندهاى او را در زیر مى خوانید
      زمانى او ده میلیون پیمانه ذرت و ۱۰ میلیون پیمانه جو فروخته بود. ناگهان یکى از بزرگان بازار (آقاى الف) شروع به خرید ذرت و جو مى کند. جس مى دانست که اگر بخواهد پوزیشن هاى فروشش را به قیمت بازار ببندد، خودکشى کرده است (او خیلى کم سرخطی وارد بازار مى شد و همیشه نقطه ورود داشت. اهمیت این نکته در گریز از لورج بازار است).
      او به دنبال راهى بود که بتواند با حداقل ضرر پوزیشن هاى زیان ده اش را ببندد. او فکر کرد حالا که نمى تواند از آقاى الف ذرت و جو با قیمت کم بخرد، بهتر است از دیگران بخرد. از آنجایى که مى دانست آقاى الف کمتر به جو نظر دارد، از طمع و احساسات تریدرها بهترین استفاده را کرد و در یک روز ۴ دستور خرید ۵۰۰ هزار پیمانه اى ذرت به ۴ کارگزار بزرگ آتیه مى دهد و همزمان ۴ دستور فروش ۵۰ هزار پیمانه اى جو. با فعال شدن ۴ دستور فروش جو، قیمت جو شروع به افت مى کند و تریدرهاى بازار احساس مى کنند که اتفاقى براى آقاى الف افتاده و چون مى دانستند او مقدار زیادى ذرت دارد، پیش بینى مى کنند که افت بعدى متعلق به ذرت است. پس ناگهان بازار شروع به فروش ذرت کرده و لیورمور در فرصت مناسب تمام ۱۰ میلیون پیمانه ذرتش را خریده و سپس به سرعت پوزیشن هاى جو را هم با تنها ۳۰۰۰ دلار ضرر مى بندد. جالب اینجاست که قیمت به سرعت به روند صعودى خود برگشته و ۲۵ سنت بالا مى رود که مى توانست به معناى ورشکستگى دیگرى براى او باشد.
      از دیگر تجربیات او تست بازار بود (اهمیت حجم)
      زمانى که او مى خواست حجم بالایى از سرمایه را وارد کند، ابتدا با مقدار کم در جهت عکس وارد مى شد و براساس توانایى بازار در جذب این سرمایه، وارد ترید مى شد. او بازهم سقوط بزرگ ۱۹۲۹ بازار را درست پیش بینى کرد و در زمان سقوط او فقط پوزیشن فروش داشت. این بار نام او تیتر اول نیویورک تایمز شد. بسیارى او را مقصر این سقوط قلمداد کردند و سیل نامه هاى تهدیدآمیز به سویش روان شد. لیورمور در سال ۱۹۴۰ کتابى چاپ کرد که رکود شدید بازار مانع از فروش خوب آن شد.
      جس لیورمور با کمال ناباوری در افسردگى شدید ناشى از شکست در زندگى خصوصى، در ۲۸ نوامبر ۱۹۴۰ با شلیک گلوله اى پوزیشن ۶۳ ساله زندگى اش را بست.و حد ضرر زندگی اش را بصورت دستی فعال کرد.
      sometimes it is the people no one can imagine anything of who do the things no one can imagine

      نظر


      • #48
        این ماه روش ترید رو تغییر دادم و اصطلاحا از پلن b استفاده کردم

        در این پلن حجم پوزیشن افزایش اما تعداد تریدها کاهش پیدا میکند یه جورایی شبیه ترند تریدرها

        ارشیو مهر ماه سال 1395

        سایز لات افزایش پیدا کرده به صورت کلی : 2.06

        تعداد کل تریدها : 25
        تعداد کل پوزیشن های buy : ب 3
        تعداد کل پوزیشن های sell : ب 22

        تعدا پوزیشن های تارگت خورده : 17
        تعداد پوزیشن های استاپ خورده : 8

        موفقیت کل پوزیشن ها : 68 درصد
        درصد موفقیت پوزیشن های buy : ب 33
        درصد موفقیت پوزیشن های sell : ب 72

        میانگین ساعت های باز بودن پوزیشن : یک روز و یک ساعت
        میانگین ساعت های باز بودن پوزیشن های تارگت خورده : یک روز و پانزده ساعت
        میانگین ساعت های باز بودن پوزیشن های استاپ خورده: نزدیک دو روز

        تعداد ارزهای معامله شده : 10 جفت ارز
        حداکثر مارجین استفاده شده : 7 درصد کل بالانس

        سود کل بدست امده : حساب تقریبا دو برابر شد

        ----------------------------------------------------

        چند روزی به دلیل پایین بودن تمرکزم در ترید استراحت میکنم ( چهار پوزیشن آخرم همگی استاپ خوردن )

        امیدوارم همیشه شاد و موفق باشید
        sometimes it is the people no one can imagine anything of who do the things no one can imagine

        نظر


        • #49
          مطلب بسیار جالبیه توصیه میکنم تا انتها مطالعه کنید

          دکتر فان تارپ متخصص مشهور روانشناسی بازارهای مالی در مطلبی تحت عنوان مدل.سازی از نابغه.های بازار و نکته.های جالبی برای یافتن یا خلق یک سیستم سرمایه.گذاری و معامله.گری، می.نویسد:

          شاید شما هم تاکنون در کارگاهی که یک سرمایه.گذار موفق در آن از رازهای موفقیت خود سخن گفته شرکت کرده باشید. شما هم ممکن است تحت تاثیر مهارت و شیوه ارائه مطالب توسط سرمایه.گذار خبره قرار گرفته باشید. حتی ممکن است این کارگاه را در حالی ترک کرده باشد که به علت اعتماد به نفسی که از آن برخوردار شده.اید، با خود گفته.اید به زودی موفقیت.های خوبی را به دست خواهم آورد.اما متاسفانه هنگامی که این پندها و نصیحت.ها را به کار گرفتید، متوجه شده اید که زیاد هم نسبت به قبل از حضور در این کارگاه بهتر عمل نمی.کنید. یا اینکه مطالب مفید نبوده است، یا اینکه شما در اجرای آن موارد به خوبی عمل نکرده.اید.

          چرا این اتفاق می.افتد؟ به این علت که شما ساختار ذهنی خود را با فردی که خبره بوده و تدریس کرده است، همسو نکرده.اید. در واقع، ساختار ذهنی او و شیوه تفکرش عامل کلیدی در موفقیت او به شمار می.رود.

          هنگامی که افراد دیگر به شما می.گویند که چطور باید در بازار رفتار و عمل کنید، این احتمال وجود دارد که فقط به طور سطحی به شما بگویند که خود در بازار چه کاری انجام می.دهند و نتوانند مطالب را عمیقا منتقل نمایند. البته این به آن معنا نیست که آنها می.خواهند شما را گول بزنند، بلکه واقعیت آن است که خود آنها هم ممکن است اصول و بنیادهای کارهایی که انجام می.دهند را درک نکنند و بنابراین نمی.توانند مطالب را با اثربخشی زیادی به شما منتقل نمایند؛ بنابراین یا این افراد خود هم نمی.توانند به خوبی کارهایی که انجام می.دهند را درک کنند، یا آنکه در انتقال آنها مشکل دارند. این موضوع ممکن است باعث شود فکر کنید شما باید از یک موهبت یا استعداد ذاتی برای موفقیت در بازار برخوردار باشید. بنابراین بسیاری افراد نا امید می.شوند و بازار را به خاطر همین تفکر اشتباه برای همیشه ترک می.کنند.

          من معتقدم اگر دست کم دو نفر بتوانند کاری را خوب انجام دهند، می.توان افراد دیگر را برای انجام همان کارها به همان خوبی مورد آموزش قرار داد.در حدود 20 سال پیش، علم مدل سازی به شیوه یک جنبش زیرزمینی توسط دو نفر به نام.های ریچارد بندلر و جان گریندر متولد شد. آن دو فرد نتیجه تلاش.های خود را nlp نامیدند.

          من تاکنون سه جنبه مختلف معامله گری و سرمایه.گذاری را مدل.سازی کرده.ام و اکنون در حال کار بر روی مدل چهارم هستم. اولین مدلی که ایجاد کردم، این بود که چگونه به یک سرمایه.گذار یا معامله.گر بسیار خوب تبدیل شوم و بر بازارها تسلط پیدا کنم. در واقع فرآیند تولید چنین مدلی مستلزم کار با سرمایه.گذاران و معامله.گران بسیاری است تا بتوان درک کرد آنها چگونه در بازار عمل می.کنند. اگر شما فقط یک نفر را به عنوان مدل خود قرار دهید، به آن علت که موارد مختص به آن فرد ممکن است زیاد باشد، احتمالا در مدل.سازی و موفقیت براساس کار با آن مدل.ها با مشکل مواجه خواهید شد. اما اگر موارد مشترک در تعداد زیادی معامله.گر و سرمایه.گذار را درک کنید و مدل سازی نمایید، آنگاه خواهید فهمید که شیوه.های موفقیت آنها چیست.

          به طور مثال، هنگامی که اولین بار از معامله.گران مدل خود می.پرسیدم که آنها چگونه کار می.کنند، درباره شیوه کار خود برایم توضیح می.دادند. پس از مصاحبه با 50 معامله.گر دریافتم، هیچ یک از آنها سیستم و روش یکسانی ندارند. سپس به این نتیجه رسیدم که منطقا راز موفقیت این افراد در سیستم.هایشان نهفته نیست. تنها نکته این بود که تمام آنها از روش.هایی با ریسک پایین استفاده می.کردند. بنابراین نکته.ای که تمام این سرمایه.گذاران و معامله.گران در آن مشترک بودند، ایده.های کم.ریسک برای خرید و سرمایه.گذاری بود.

          هنگامی که شما به عناصر مشترک در میان این افراد می.رسید، آنگاه باید اجزا تشکیل دهنده هر یک از این کارها را کشف کنید. عقاید و افکاری که باعث می.شود این افراد بر بازار مسلط باشند، چیست؟ آنها چگونه فکر می.کنند که می.توانند این کارها را به خوبی انجام دهند؟

          نکته آخر در ایجاد یک مدل آن است که مدل به دست آمده را به فرد دیگری آموزش دهید و ببینید به نتایج مشابهی خواهید رسید یا نه.

          دومین مدلی که من ایجاد کرده.ام، راجع به این است که معامله.گران و سرمایه.گذاران بزرگ چگونه کار خود را یاد می.گیرند و چگونه تحقیقات خود را انجام می.دهند. بسیاری افراد فکر می.کنند این موضوع همان بخش غیر روانشناختی بازار است. اما واقعیت آن است که وظیفه دشوار یافتن یا ایجاد یک سیستم مناسب، صد درصد یک عمل ذهنی است.

          یکی از مواردی که برای ایجاد یک سیستم سرمایه.گذاری و معامله.گری به آن نیاز است، شناخت خود به اندازه کافی است تا بتوانید سیستمی را بیابید یا خلق کنید که بیشترین همخوانی را با شما داشته باشد. اما چگونه می.توان این کار را انجام داد؟ و هنگامی که به اندازه کافی درباره خود می.دانید چگونه می.توانید بفهمید چه نوع سیستمی بیشترین تناسب را با شما دارد؟

          سومین مدلی که ایجاد کرده ام، این است که معامله.گران و سرمایه.گذاران موفق چگونه پول خود را برای سرمایه.گذاری.های مختلف مدیریت می.کنند و چه حجمی از سرمایه خود را برای هر یک از موقعیت.های سرمایه.گذاری.شان اختصاص می.دهند. متاسفانه با آنکه بسیاری در مورد مدیریت پول حرف زده.اند، اما تقریبا هیچ یک از آنها در مورد خود موضوع صحبت نکرده.اند وتنها به تاثیرات مثبتی که رعایت اصل تنوع در سرمایه.گذاری به همراه دارد، پرداخته اند.

          در این مورد افراد دقیقا به خاطر سوگیری.ها و مشکلات روانشناختی که از آنها رنج می.برند این کار را به خوبی انجام نمی.دهند. هم.اکنون که این مقاله را می.نویسم،در یک سفر طولانی به چندین شهر آسیایی هستم که قرار است در تمام آنها سخنرانی داشته باشم. تا اینجای سفر دریافته ام که هیچ یک از سرمایه.گذارانی که در کنفرانس.هایم شرکت کرده اند،اهمیت واقعی تنوع سرمایه.گذاری را به خوبی نمی.دانند.
          و اما مورد چهارمی که در حال کار بر روی آن هستم، موضوع کسب ثروت است. بسیاری افراد پول کافی برای خریدن مقدار کمی سهم هم در اختیار ندارند و بنابراین نمی.توانند از هیچ یک از این بحث.ها بهره.مند شوند. بنابراین، سمینارهایی را ترتیب داده.ام تا به آنها کمک کنم در وهله اول از راه.هایی به غیر از معامله.گری کمی پول به دست آورند.

          باز هم در این مورد به نظر می.رسد بیشتر افراد درست عمل نمی.کنند. مثلا افراد قدرت شگفت.آور نیروی سود ترکیبی را نمی.دانند. مثلا نمی.دانند که نباید این همه با کارت.های اعتباری کار کنند و خود را از همه طرف بدهکار کنند. نمی.دانند که می.توانند با یک سرمایه.گذاری کوچک و کسب سود ثابت و قرار دادن سود بر روی اصل پول، بیشتر و بیشتر در ذخیره کردن پول موفق شوند و آن را در سرمایه.گذاری به کار گیرند

          منبع : دنیای اقتصاد
          sometimes it is the people no one can imagine anything of who do the things no one can imagine

          نظر


          • #50
            وقت بخیر

            hamid24 تحلیلت از ارزهای زیر چیه ؟

            usd / chf , usd/ jpy

            تایم چهارساعته و روزانه

            پترن tcz و bat

            تازه از دلار/فرانک پیاده شدم اما دلار/ین تریگر بده وارد میشم



            sometimes it is the people no one can imagine anything of who do the things no one can imagine

            نظر


            • #51
              وقت بخیر

              nzd / usd

              تایم فریم چهارساعته

              sometimes it is the people no one can imagine anything of who do the things no one can imagine

              نظر


              • #52
                وقت بخیر

                این مطلب رو برای دوستان تازه وارد مینویسم

                بعضی از وقت ها که در گوشه کنار اینترنت چرخ میزنم افراد تازه وارد به این صنعت را میبینم که به دنبال روش ها و . . . هستند ( یاد روز اول خودم میفتم )

                اون زمان حجم اطلاعات به اندازه الان نبود و خیلی از دوستان با سعی و خطا یا ترجمه متن های انگلیسی محدود یکسری مطالب رو منتشر میکردند که خودش نعمت بزرگی بود . شاید یکی مشکلات امروز وجود سیستم و استراتژی های رنگارنگ باشه که تصمیم رو برای تازه واردین سخت میکند

                اما به صورت کلی چیزی که شخصا بعد از این مدت کار در بازار درک کردم اینکه

                برای نهایی شدن یک استراتژی یا سیستم باید یک سیکل رو پشت سربگذاریم . سیکلی ساده اما بسیار کاربردی



                در ابتدا ما باید یک برنامه ترید رو ایجاد کنیم که خوشبختانه یا متاسفانه برنامه ترید این روزها مثل قارچ در حال رشد هستند

                نکته قابل توجه اینکه خیلی وقت ها به دلیل عدم وجود محدودیت در بازار ما این برنامه رو به کرات نادیده میگیرم و در اخر سرمایه خود رو از دست میدهیم و جالب تر اینکه پیش خودمان میگوییم اگر طبق سیستم عمل کرده بودم باید اینجا وارد میشدم یا سیستم اصلا سیگنالی صادر نکرده که ما وارد شدیم !!! و . . .

                بهترین پیشنهاد اینکه که از سیستم های پیچیده ( مثل الیوت و گن و هارمونیک و . . . ) دوری کنیم و بیشتر از سیستم های استفاده کنیم که برپایه خط روند و خطوط حمایت و مقاومت باشه (هرچند که در اخر با همین سیستم ساده تریدهایمان را ادامه میدهیم )

                سپس باتوجه به قواعد برنامه تریدهایمان رو انجام بدهیم

                اما مرحله ای که خیلی وقت ها نادیده گرفته میشود ارزیابی

                خودم در اوایل میگفتم من سه ماه ترید میکنم اگر بایند که مثبت بود با همین روش ادامه میدهم اما اگر سود نکرده باشم سیستم رو اصلاح یا تغییر میدهم

                اریابی بسیار سطحی و مقطعی بود بطبع جوابی هم که میگرفتم سطحی و مقطعی بود

                اصلا به جزئیات توجه نمیکردم فقط و فقط بالانس حساب رو میدیدم درصورتی که اشتباه بود .

                مهمترین مرحله اینکه شما عملکرد خود رو بادقت ارزیابی کنید

                تجربه به من نشان داده بهترین زمان برای ارزیابی عملکرد خود روزهای شنبه و یکشنبه هر هفته است مثلا ایا در زمان ترید فلان ارز ایا خبر داشتیم ! ایا من از نظر روحی وضعیت خوبی داشتم ! ایا باتوجه به قوانین برنامه ام ورود و خروج داشته ام !

                در ابتدا نیاز نیست همه عوامل ارزیابی بشوند از قسمت های کلی شروع و هر ماه یک ایتم جدید به ارزیابی خود اضافه کنید ( اگر در ابتدا سعی کنید عوامل زیادی رو بررسی کنید بعد از یکی دو هفته خسته و از ادامه کار دست خواهید کشید )

                قطعا افرادی که این مرحله رو به درستی طی کنند به دستاوردهای مناسب تری خواهند رسید

                اما مرحله اصلاح که اکثرا در ان ید طولایی داریم

                معمولا بدون اینکه بدونیم باید کجای سیستم یا برنامه رو باید تغییر بدهیم دست به اچار میشویم و جلوبندی برنامه رو میاریم پایین !!!

                اصلاح یک سیستم بدون ارزیابی مثل اینکه بری دکتر و اون دکتر بدون اینکه از شما سوالی بپرسه یا ازمایشی از شما بگیره برای شما نسخه ای تجویز بکند بدون شک علاوه بر حل نشدن مشکل قبل ، مشکل جدیدی پیدا خواهیم کرد

                وقتی ما ارزیابی مناسبی از خود و استراتژی مان داشته باشیم بطبع به سرعت و با کمترین هزینه سیستم کاری خود را اصلاح خواهیم کرد

                هرچند که این مراحل ساده بنظر میرسند اما در عمل اسان نخواهد بود اما با تمرین میتوان موفقیت های چشمگیری بدست اورد
                sometimes it is the people no one can imagine anything of who do the things no one can imagine

                نظر


                • #53
                  وقت بخیر

                  aud / usd

                  تایم فریم یکساعته ( جهت نمایش بهتر در تایم 30 دقیقه ارائه شده )

                  پترن abcd

                  از نظر تعداد کندل شماری مناسبه اما پترن هنوز کامل نشده باید منتظر تریگر باشیم

                  sometimes it is the people no one can imagine anything of who do the things no one can imagine

                  نظر


                  • #54
                    نوشته اصلی توسط HOSSEINY نمایش پست ها
                    وقت بخیر

                    nzd / usd

                    تایم فریم چهارساعته
                    نیوزلند رو بخاطر انتخابات امریکا نگرفتم

                    حالا از این طرف میریم که داشته باشیم

                    پترن tcz ( البته abcd معکوس هم میشه در نظر گرفت )

                    ارایش کندل ها مناسب هست منتظر تریگر



                    نوشته اصلی توسط HOSSEINY نمایش پست ها
                    وقت بخیر

                    aud / usd

                    تایم فریم یکساعته ( جهت نمایش بهتر در تایم 30 دقیقه ارائه شده )

                    پترن abcd

                    از نظر تعداد کندل شماری مناسبه اما پترن هنوز کامل نشده باید منتظر تریگر باشیم
                    تریگر نداده گرخید
                    sometimes it is the people no one can imagine anything of who do the things no one can imagine

                    نظر


                    • #55
                      سلام آقای حسینی عزیز

                      نسبت ریوارد به ریسک پوزیشن هاتون معمولا چقدره و اینکه در هر پوزیشن معمولا چقدر ریسک میکنید؟

                      با تشکر

                      یا علی

                      نظر


                      • #56
                        نوشته اصلی توسط A mirza نمایش پست ها
                        سلام آقای حسینی عزیز

                        نسبت ریوارد به ریسک پوزیشن هاتون معمولا چقدره و اینکه در هر پوزیشن معمولا چقدر ریسک میکنید؟

                        با تشکر

                        یا علی
                        سلام

                        ابتدا اینکه من سه پلن ترید دارم که هر کدام از پلن ها درصد خاص خودشون رو دارند

                        طبق تحلیل امسال من حداکثر 17 درصد مارجین رو درگیر پوزیشن کرده ام

                        اما برای محاسبه ریسک به ریوارد به صورت تک پوزیشنی حساب نمیکنم بلکه ریسک به ریوارد رو به صورت ترند پوزیشن درنظر میگیرم

                        یعنی یک روند رو تشخیص میدهم سپس باتوجه به قوانین سیستم پوزیشن های مختلفی روی یک روند میگیرم

                        اگر پوزیشن اول استاپ بخوره یعنی روند رو اشتباه تشخیص دادم و حداکثر 5 درصد ضرر به حساب وارد شده اما اگر روند رو درست تشخیص داده باشم معمولا حساب بالای 10 درصد رشد خواهد داشت
                        sometimes it is the people no one can imagine anything of who do the things no one can imagine

                        نظر


                        • #57
                          وقت بخیر

                          طلا تایم فریم روزانه

                          هدف خط میانی چنگال اندروید



                          پ.ن : چند مدت قبل به دلیل مشکلات شدید مالی تمام سرمایه ام رو از دنیای قارکس بیرون کشیدم و الان با یک حساب 100 دلاری شروع کردم

                          توقع زیادی از حساب ندارم سعی میکنم طبق سیستم قبلی با این حساب برخورد کنم

                          دو نکته روانشناسی رو به سیستم کاری خودم اضافه کردم

                          1. قبل از ترید میگم به امید خدا این پوزیشن هم با سود بسته میشه

                          2. وقتی پوزیشن بسته شد سود و ضررش فرقی نداره . خدا رو شکر میکنم

                          قدرت شکرگذاری باعث میشه از نظر بعد روانی در ارامش معامله کنم. امتحان کنید
                          sometimes it is the people no one can imagine anything of who do the things no one can imagine

                          نظر


                          • #58
                            نوشته اصلی توسط HOSSEINY نمایش پست ها
                            وقت بخیر

                            طلا تایم فریم روزانه

                            هدف خط میانی چنگال اندروید



                            پ.ن : چند مدت قبل به دلیل مشکلات شدید مالی تمام سرمایه ام رو از دنیای قارکس بیرون کشیدم و الان با یک حساب 100 دلاری شروع کردم

                            توقع زیادی از حساب ندارم سعی میکنم طبق سیستم قبلی با این حساب برخورد کنم

                            دو نکته روانشناسی رو به سیستم کاری خودم اضافه کردم

                            1. قبل از ترید میگم به امید خدا این پوزیشن هم با سود بسته میشه

                            2. وقتی پوزیشن بسته شد سود و ضررش فرقی نداره . خدا رو شکر میکنم

                            قدرت شکرگذاری باعث میشه از نظر بعد روانی در ارامش معامله کنم. امتحان کنید
                            آفرین جناب حسینی دقیقا همین هست .
                            وقتی که در سود و ضرر شکرگزاری میکنیم به ضمیر ناخودآگاه میفهمونیم که ضرر هم جزئی از معاملات هست . وقتی ضمیر ناخودآگاه به این باور برسه باعث میشه راحتتر و با آرامش بیشتر و نظم بالاتر قوانین رو دنبال کنیم .
                            وَ يَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ وَ مَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْءٍ قَدْرًا

                            و او را از جايى كه گمان ندارد روزى میدهد; و هر كس بر خدا
                            اعتماد كند، او براى وى بس است; خداوند فرمان خود را به انجام میرساند; و خدا براى هر چيزى اندازه‏ اى قرار داده است!

                            ( آیه 3 سوره طلاق )


                            ***********
                            با اجرای منظم و دقیق قوانین معاملاتی ممکن هست ضرری هم کنیم
                            ولی
                            بدون اجرای منظم و دقیق قوانین معاملاتی قطعا بازنده خواهیم بود.

                            نظر


                            • #59
                              eur / gbp

                              تایم فریم یکساعته

                              پترن abcd معکوس

                              کمی دیر وارد شدم اما سعی میکنم تا کف کانال باهاش باشم



                              نوشته اصلی توسط PyGentleman نمایش پست ها
                              آفرین جناب حسینی دقیقا همین هست .
                              وقتی که در سود و ضرر شکرگزاری میکنیم به ضمیر ناخودآگاه میفهمونیم که ضرر هم جزئی از معاملات هست . وقتی ضمیر ناخودآگاه به این باور برسه باعث میشه راحتتر و با آرامش بیشتر و نظم بالاتر قوانین رو دنبال کنیم .
                              خیلی ساده بخواهم بگم

                              شکر نعمت ،نعمتت افزون کند !
                              sometimes it is the people no one can imagine anything of who do the things no one can imagine

                              نظر


                              • #60
                                eur / gbp استاپ خورد

                                منتظر تریگر در aud / usd هستم

                                تایم فریم چهارساعته

                                پترن abcd معکوس

                                sometimes it is the people no one can imagine anything of who do the things no one can imagine

                                نظر

                                پردازش ...
                                X