اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

ژورنال تریدینگ حسین(hst)

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • احتمال خروج پیش از موعد دولت یونان از برنامه های نجات مالی بین المللی که توسط گروه تروئیکا شامل اتحادیه اروپا، صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا به مرحله اجرا درآمده بود، آشفتگی شدیدی در بازار بورس آتن ایجاد کرد.بدین ترتیب شاخص سهام در این بازار در روز سه شنبه حدود پنج درصد تنزل پیدا کرد. این تغییر احتمالی سیاست دولت یونان تردید و نگرانی سرمایه گذاران را بدنبال داشته است.از سوی دیگر نرخ بهره بازپرداخت اوراق قرضه دولتی یونان نیز به همین دلیل افزایش یافت و به بالاترین حد خود طی هفت ماه گذشته رسید. نرخ بهره بازپرداخت اوراق قرضه با سررسید ده ساله به رقم هفت درصد رسیده است.

    نظر


    • بنگاه اعتبارسنجی فیچ می گوید نامناسب بودن چشم انداز اقتصادی فرانسه بر روی ثبات بودجه ای کشور تاثیر مثبتی ندارد.بدین ترتیب، این نهاد اوضاع اقتصادی فرانسه را پیش از بررسی مجدد رتبه اعتباری آن در ماه دسامبر سال جاری زیر نظر دارد. رتبه اعتباری فرانسه دو آ مثبت (aa+) است.برنامه بودجه فرانسه که بررسی آن از روز سه شنبه در پارلمان این کشور آغاز شده منشاء واکنش موسسه فیچ است.در این برنامه بودجه فرانسه پیش بینی می کند تا سال ۲۰۱۷ میلادی، یعنی سه سال دیگر، کسری بودجه خود را به رقم ۳ درصد تولید ناخالص داخلی برساند. این در حالی است اتحادیه اروپا از فرانسه خواسته بود در سال آینده به این رقم از کسری بودجه برسد.

      نظر


      • علیرغم اوضاع اقتصادی نامناسب در دنیا و آهنگ کند رشد اقتصادی کشورها، میانگین ثروت افراد در جهان روندی روبه رشد دارد.بانک «کردیت سوئیس» در گزارشی روند رشد ثروت در دنیا را در طی یک سال ۸.۳ درصد اعلام کرده که به رقم ۲۶۳ هزار میلیارد دلار می رسد.براساس این گزارش، ایالات متحده آمریکا ۳۴.۷ درصد ثروت دنیا را در خود جای داده است. قاره اروپا با ۳۲.۴ درصد در ردیف دوم قرار دارد. پس از آن قاره آسیا به استثنای چین و هند با ۱۸.۹ درصد در رده سوم قرار می گیرد. چین به تنهایی ۸.۱ درصد ثروت دنیا را در اختیار خود دارد.تعداد افراد میلیونر در دنیا نیز در سال ۲۰۱۴ میلادی به رقم ۳۵ میلیون نفر می رسد که ۴۱ درصد این افراد در ایالات متحده زندگی می کنند. پیش بینی می شود تعداد افراد میلیونر در دنیا تا سال ۲۰۱۹ به رقم ۵۳ میلیون نفر برسد.در این گزارش به عدم تساوی در تقسیم ثروت در دنیا خصوصا از ابتدای بحران اقتصادی در سال ۲۰۰۸ اشاره شده است. حدود ده درصد از ثروتمندترین افراد، ۸۷ درصد ثروت دنیا را بین خود تقسیم کرده اند.َ

        نظر


        • کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی ادامه دارد. هر بشکه نفت برنت دریای شمال روز چهارشنبه به قیمت ۸۴ دلار و ۶۰ سنت مورد معامله قرار گرفت. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز با کاهش همراه بود و هر بشکه آن در بازار نیویورک ۸۱ دلار و ۷۰ سنت معامله شده است.روند نزولی قیمت نفت در بازار معاملات نفتی از ماه ژوئن سال جاری آغاز شده است. قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در این ماه ۱۱۵ دلار بوده است. بدین ترتیب در عرض کمتر از پنج ماه حدود ۳۰ دلار از قیمت نفت برنت کاسته شده است.مایکل هیوسون، کارشناس امور مالی و اقتصادی می گوید: «در حال حاضر شاهد جنگ قیمت نفت هستیم. عرضه نفت بیشتر از تقاضای آن است. اعتقاد دارم بخشی از آن مربوط به شگرد و سیاست عربستان سعودی می شود. این کشور سعی دارد روی تولیدکنندگان آمریکایی نفت شیل فشار وارد آورد. اما قاعدتا ممکن است قیمت نفت تا سقف ۸۰ دلار در ازای هر بشکه برسد.»عوامل سقوط قیمت نفت۱. کاهش تقاضاکاهش میزان تقاضا در بازارهای جهانی برای طلای سیاه یکی از عوامل سقوط قیمت آن معرفی می شود. براساس گزارش آژانس بین المللی انرژی نرخ تقاضا برای نفت تنها ۲۲ درصد رشد خواهد داشت، رقمی که با پیش بینی های قبلی فاصله زیادی دارد.آشفتگی نسبی اوضاع اقتصادی خصوصا در آسیا و اروپا بر روند کاهش میزان تقاضا برای نفت دامن زده است.۲. سیاست تولید نفت سازمان اوپکسیاست کشورهای تولیدکننده نفت، اوپک در مورد سقف تولید نفت این سازمان برای بازارهای معاملات نفتی روشن نیست و هیچ نشانه ای که حکایت از اراده آن برای کاهش سطح تولید خود داشته باشد به چشم نمی خورد.برخی کشورها از جمله ونزوئلا تمایل دارند روند کاهش قیمت نفت را متوقف کنند اما برخی دیگر از جمله عربستان سعودی بیشتر نگران قبضه کردن و کنترل بازار نفت هستند. پیش از این عربستان اعلام کرده که با پایین آوردن سطح تولید نفت اوپک مخالفت خواهد کرد.اوپک با تولید ۳۰ میلیون بشکه در روز حدود یک سوم نفت برنت در دنیا را تولید می کند. اعضای این سازمان ۲۷ نوامبر سال جاری در وین گردهم خواهند آمد.۳. افزایش میزان ذخایر ایالات متحده آمریکاافزایش میزان ذخایر نفتی ایالات متحده از دیگر عوامل سقوط قیمت نفت است. گزارش وزارت انرژی آمریکا ضمن تایید این مطلب از کاهش اندک میزان فعالیتهای پالایشگاهای این کشور حکایت دارد.۴. فشار بر روی ایران و روسیهروزنامه وال استریت ژورنال از توافق پشت پرده مقامات عربستان سعودی و ایالات متحده برای کنترل و پایین نگه داشتن قیمت نفت خبر می دهد. به گفته این روزنامه قیمت پایین نفت فشار بر ایران که به فروش نفت خود وابستگی زیادی دارد را افزایش خواهد. بدین ترتیب گرفتن امتیاز از این کشور در پرونده مذاکرات هسته ای در جهت منافع آمریکا و عربستان سعودی است.از سوی دیگر اعمال فشار بر روسیه برای اینکه این کشور دست از حمایت خود از رژیم بشار اسد بردارد در راس سیاست خارجی آمریکا و عربستان سعودی قرار دارد.

          نظر


          • کاهش ارزش روبل روسیه در برابرارزهای خارجی روز چهارشنبه نیز ادامه یافت و بار دیگر به پایین ترین سطح خود در برابر یورو و دلار رسید.به این ترتیب هر یورو در مسکو ۵۲ روبل و ۲۴ کوپک معامله شد. ارزش دلار نیز در برابر روبل افزایش یافت و هر دلار در حدود ۴۱ روبل داد و ستد شد.بخشی از سقوط ارزش روبل ناشی از کاهش شدید بهای نفت در بازارهاست، روندی که از یک ماه پیش آغاز شده است.یکی از شهروندان مسکو گفت: «آمریکا در حال کاستن از قیمت نفت است. پس از آن چه روی خواهد داد؟ فکر می کنم این اقدام نوعی تحریم است و بطور اخص روسیه را نشانه گرفته است. زمان، رویدادهای بعدی را نشان خواهد داد.»دیگری افزود: «سقوط روبل می تواند به یک بحران تبدیل شود. فکر می کنم اشتغال کمتری خواهیم داشت و بسیاری کارشان را از دست خواهند داد و مواد غذایی نیز گرانتر خواهد شد.»روند نزولی ارزش روبل در برابر دیگر ارزها عمدتا ناشی از بحران اوکراین و در نتیجه پیامد های تحریم های غرب براقتصاد روسیه بوده است.ماریا لمپن، تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اولویت های پوتین گفت: «در حالیکه بودجه نظامی تا حد زیادی افزایش یافته، دولت مالیات های جدیدی بر املاک و مستغلات و نیز کسب و کارهای کوچک اعمال کرده و تعرفه بیمه های پزشکی را افزایش داده است.»بخش عمده ای از درآمدهای روسیه از محل طلای سیاه و گاز تامین می شود. اثرات منفی کاهش قیمت نفت بر اقتصاد روسیه در دورانی که این کشور از تبعات اقتصادی بحران اوکراین رنج می برد، دوچندان شده است.

            نظر


            • دولت پرتغال از ادامه اجرای برنامه ریاضت اقتصادی در سال آینده میلادی خبر داد و تاکید کرد که مالیات ها افزایش نخواهد یافت.وزیر دارایی این کشور با اعلام این خبر تصریح کرد که طرح هزینه ها برای سال ۲۰۱۵ میلادی نشان می دهد که فرایند اصلاح مالی هنوز به پایان نرسیده است اما در بودجه سال آینده مالیات افزایش نخواهد یافت.ماریا لوئیس آلبوکرک گفت: “دولت تصمیم گرفته تا میزان مالیات ها را افزایش ندهد. بودجه پیشنهادی سال آینده کسری معادل ۲.۷ درصد از تولید ناخالص داخلی دارد که کمی بالاتر از تعهد کسری توافق شده است، اما این اقدام با سه سال سرمایه گذاری و منطبق با برنامه مالی تنظیم شده است.”دولت پرتغال در سال ۲۰۱۱ میلادی و برای فرار از ورشکستگی اقدام به دریافت وام ۹۸ میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول کرد و طی سالهای گذشته برای پرداخت بدهی های خود سیاستهای ریاضت اقتصادی را در پیش گرفته است.برنامه کمک مالی سه ساله در این کشور که با کاهش شدید بودجه و نیز افزایش مالیات ها همراه بوده ماه مه سال آیند به میلادی به پایان می رسد اما دولت می گوید بودجه پیشنهادی برای سال ۲۰۱۵ میلادی نیز باید در جهت کاهش بدهی های کشور باشد.کسری بودجه پرتغال از ۱۰.۱ درصد در سال ۲۰۱۰ میلادی به ۴ درصد در سال جاری رسیده است.

              نظر


              • موسسه آمار اروپا، یوروستات می گوید، نرخ تورم در حوزه پولی یورو در ماه سپتامبر سال جاری به رقم ۰.۳ درصد رسیده است. این پایین ترین نرخ تورم در این منطقه طی پنج سال اخیر محسوب می شود.روند نزولی نرخ تورم در منطقه پولی یورو از یک سال گذشته خطر ابتلای اقتصاد این منطقه به پدیده موسوم به «تورم منفی» را بالا برده است. در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۳ نرخ تورم ۱.۱ درصد بوده است.تورم منفی موجب کاهش مخارج خانوارها به امید کاهش مجدد قیمتها می شود، امری که تقاضا را پایین می آورد و در نتیجه سطح تولیدات روند نزولی به خود می گیرد. بدین ترتیب، افت فعالیتهای اقتصادی از پیامدهای تورم منفی است.

                نظر


                • کاسیمین افزایش تقاضا بالای 405 تومان کف 318 تومان سهم از اهمیت خاصی برخوردار میباشد

                  نظر


                  • EURUSD:حمایت مهم یورو به دلار

                    نظر


                    • 17.39 مقاومت مهم شکر جهانی نوسان قیمت در کانال

                      نظر


                      • Gold: کف 1263 کف مهم طلا در صورت تثبیت بالای کف ذکر شده افزایش تقاضا تاسقف

                        نظر


                        • بنا به گزارش دفتر آمار ملی بریتانیا، نرخ تورم در این کشور از ۳ دهم درصد در ماه ژانویه به صفر درصد در ماه فوریه رسید.
                          این یک رکورد بی سابقه است که نمود آن را می توان هم اکنون در کاهش چشمگیر قیمت مواد غذایی و محصولات صنعت انفورماتیک در این کشور مشاهده کرد.
                          این اولین بار از سال ۱۹۸۹ میلادی تا کنون است که نرخ تورم در این کشور به صفر می رسد.
                          بهای پوند، ارز رایج بریتانیا نیز در مقابل دلار کاهش یافته است و پیش بینی می شود در صورت ادامه وضعیت موجود، بریتانیا در ماه مارس با تورم منفی روبرو شود.

                          پیش بینی می شود بانک مرکزی این کشور برای جلوگیری از منفی شدن نرخ تورم، نرخ بهره بانکی را در آینده ای نزدیک افزایش دهد.




                          نظر


                          • USDCAD: کف حمایتی مهم 1.24205 کف قیمتی برای این جفت ارز میباشد در صورتی قیمت روی این حمایت تثبیت شود میتوان دنبال فرصت های خرید بود در صورتی این کف قیمتی شکسته شود امکان ریزش در این جفت ارز دور از ذهن نمیباشد


                            نظر


                            • رشد فعالیت بخش خصوصی در کشورهای منطقه یورو در ماه مارس بیش از سطح انتظار بوده است.برآوردهای اولیه موسسه تحقیقات «مارکیت» نشان می دهد که سیاست خرید گسترده اوراق قرضه دولتی که توسط بانک مرکزی اروپا اجرا شده نتیجه بخش بوده است. همچنین گزارشها نشان می دهد که شرکتهای منطقه یورو همچنان قیمتها را برای حمایت از کسب و کار پایین نگه می دارند.این تحولات خبر از بازگشت اعتبار به منطقه یورو می دهد که برای صاحبان کسب و کار خبر خوشایندی است.کری کریج، از شرکت خدمات مالی و بانکداری «جی پی مورگان» می گوید: «برای ما، بازگشت اعتبار به منطقه یورو یکی از دلایلی است که فکر کنیم رشد خارج از منطقه یورو نیز در سال پیش رو بسیار بهتر خواهد شد. برنامه بانک مرکزی اروپا می تواند اعتمادها را برگرداند و مصرف و سرمایه گذاری را تقویت کند اما در بلند مدت باید رشد را تقویت کرد تا اقتصاد به جلو رود.»بنا به گزارش موسسه «مارکیت»، رشد فعالیت بخش خصوصی در کشور آلمان از ماه ژوئیه به این سو روندی صعودی داشته و در ماه مارس به بالاترین سطح خود رسیده است. در فرانسه نیز گرچه اجرای اصلاحات به آهستگی پیش می رود اما سطح فعالیتهای اقتصادی برای دومین ماه متوالی روندی صعودی داشته است.
                              ویرایش توسط HST : https://www.traderha.com/member/3488-hst در ساعت 03-25-2015, 06:33 PM

                              نظر


                              • اخبار اقتصادی که از چین به گوش می رسد چندان خوب نیست. به دلیل کاهش سفارشات، فعالیتها در بخش تولید در چین طی یازده ماه منتهی به ماه مارس، به پایین ترین سطح خود رسیده است.کاهش قیمت نفت، بی ثباتی بازار سهام، صادرات نامنظم، و داغی غیرمتعارف بازار املاک داخلی نیز بر مشکلات کنونی افزوده و تنها بخش خدمات چین از سود دهی مناسبی برخوردار است.به همین دلیل صاحبان کارخانه ها خواهان اعمال محرکهای اقتصادی برای بازگشت رونق به این بخش شده اند.مدا سامانت، از «موسسه سرمایه گذاری وفادارانه جهانی» که به ارایه خدمات مدیریتی به سرمایه گذاران می پردازد، می گوید: «آنچه ما واقعا روی آن تمرکز می کنیم این حقیقت است که دولت به انجام اصلاحات و ایجاد توازن دوباره در اقتصاد متعهد شده تا از مدل سرمایه گذاری هدایت شده به سمت مصرف حرکت کند.»بانک مرکزی چین برای کنترل وضعیت موجود از ماه نوامبر تا کنون دو بار نرخ بهره را در این کشور کاهش داده است.با این وجود، شرکتهای سرمایه گذاری بر پایه استقراض، همچنان رو به گسترش هستند و سعی دارند به لطف هزینه پایین تولید و نیروی کار ارزان از حاشیه سود خود دفاع کنند.

                                نظر

                                پردازش ...
                                X