اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

تحلیل های انجام شده بر روی طلا و نقره شرکت ewi

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • طلا – 28 می 2014





    طلا روز سه شنبه (27 می) اتف تندی را تجربه کرد و روز چهارشنبه نیز به به نزول خود ادامه داد، دقیقا همراستا با پیامی که بواسطه ساختار امواج کوتاه مدت پوشش داده شد. در تحلیل قبلی ما یک نمودار 240 دقیقه ای (4 ساعته) از قیمت اسپات طلا را نشان دادیم، با ذکر جزئیات زیر موج های موج b (در دایره) از D ، یک مثلث 9 موجی که در حال از بین رفتن بود. پیش بینی بریا این بود که موج c (در دایره) طلا را تا محدوده 1216$-1244$ پایین بکشاند. نمودار فوق قیمتها را از سسشن معاملاتی روز چهارشنبه به این سو بروزرسانی می کند و عجالتا کاهش طلا تا 1255.80 را نشان می دهد، کمتر از 1% بالاتر از محدوده هدف. الگوی موجی به سرعت در حال کامل شدن می باشد. در حالیکه شاخص DSI (trade-futures.com) در 20% تمایل خریداران طلا قرار دارد (27 می)، هنوز بالای سطوح تک رقمی می باشد که احتمالا پیش از تشکیل یک کف یا همزمان با آن به آن دست یافته شود، کاهش قیمت نقره هنوز با قیمتی که ریزش در طلا را تایید کند فاصله دارد. این تنش بین دو فلز افزایش خواهد یافت مگر انکه نقره به زیر 18.77$ ، کف 1 می کاهش یابد. در داخل موج (4) میانی مثلث در طلا، موج های A ، B و C هرکدام با "برگشتهای کلیدی" در نمودار روزانه پایان یافته اند. در نمودار قیمتهای اسپات یا نمودار فیوچرز، طلا یک حد بالای بین روزی جدیدی در محل پایان هر کدام از این موج ها ساخته است، اما پس از آن روز را در جهت مخالف به پایان رسانده است. ما اینطور فکر می کنیم که موج D ممکن است به شیوه مشابهی به پایان برسد: قیمتها افت تندی تا یک کف بین روزی جدید خواهند کرد اما پس از آن سسشن معاملاتی همان روز را صعودی به پایان خواهد رساند. در صورتی که ما یک حرکات روزانه را با چنین روشی مشاهده کنیم، به این پتانسیل توجه خواهیم کرد که قدرت فشار فروش طلا کم شده است.

    نظر


    • نقره– 28 می 2014



      نقره بین روزی تا 18.97$ کاهش یافت. همانطور که در تحلیل طلا عنوان شد، قیمت ریزش طلا را تایید نکرده است و بالای کف 1 می در 18.77% باقی مانده. شاخص DSI نیز با بر جای گذاشتن رقم 16% تمایل خریداران در سه شنبه شب بالای سطح تک رقمی باقی مانده است. حس ما این است که شاخص DSI پیش از یا همزان با تشکیل یک کف در نقره زیر 10% خواهد بود. یک سطح کلیدی کوتاه مدت 19.86$، سقف بین روزی 22 می است. مادامیکه نقره زیر این سطح باقی بماند، روند نزولی خواهد بود. یک رالی به بالای این سقف نشان از این خواهد بود که یک جهش صعودی بزرگتر و بلندمدت تر در حال اتفاق افتادن است، همان حرکتی که قیمت را حداقل تا 20.50$ بالا خواهد برد.

      نظر


      • طلا – 30 می 2014





        طلا روز جمعه با سقوط بداخل محدوده هدف ما در 1216$-1244$ که ما در آن بدنبال قطع شدن موج D هستیم تا 1242.10$ کاهش یافت. شاخص DSI (trade-futures.com) پنج شنب شب 13% بود، نه همان عدد تک رقمی که پیش از یا همزمان با یک کف قیمتی باشد، و نقره ریزش طلا را با کاهش به زیر 18.77$ تایید نمود. در حالی که شیب خط روند پایینی مثلث اگر قیمتها به سمت کف پایینی محدوده هدف کاهش یابد بهتر بنظر خواهد رسید، طلا حالا کاملا در حالت بیش فروش قرار دارد. هنوز، تا روزی که یک روز "برگشتی کلیدی" باشد فاصله داریم، مشابه رفتاری که در حد بالای موج های A ، B و C اتفاق افتاد. این الگو لازم نیست اما در صورتی که اتفاق بیافتد نشانه ای برای این خواهد بود که موج D ممکن است به آخر رسیده باشد. هفته آتی شاهد چگونگی آغاز سسشن معاملاتی خواهیم بود.

        نظر


        • نقره– 30 می 2014



          نقره بین روزی تا 18.61$ کاهش یافت و در 18.73$ ، پایین ترین قیمت Close از نزدیک به یکسال پیش به این سو در 27 ژوئن که در قیمت 18.53$ بود بسته شد. شاخص DSI پنج شنبه شب در 13% بود، مشابه طلا. ما فکر می کنیم که تعداد منصفانه ای از سفارشهای S/L دار زیر کف بین روزی 18.19$ در 28 ژوئن 2013 قرار داشته باشد. یک شکست در این قیمت ممکن است منجر به یک کاهش تند و احتمالا یک "برگشت کلیدی" شود، که بموجب آن فشار فروش کاهش خواهد یافت. نقره تمایل به برگشت روند بهمراه یک افزایش شدید در قالب یک کندل روزانه یا هفتگی، بصورت صعودی یا نزولی دارد، بنابراین این یک احتمال بالقوه است که مراقب آن باشیم، بخصوص در صورتی که بنظر برسد که طلا در نزدیکی پایان موج D باشد. اگر کاهش نقره از نزدیکی سطوح جاری ادامه یابد، هدف کوتاه بعدی سطح 17.28$ را در بر می گیرد. پتانسیل نزول بیشتر همچنان باقیست.

          نظر


          • طلا – 2 ژوئن 2014



            طلا روز دوشنبه با ساختن یک کف بین روزی در 1240.89$ دوباره سقوط کرد. هرچقدر طلا بیشتر به داخل محدوده هدف ایده آل در 1216$-1244$ حرکت کند، تناسب مثلث ایجاد شده بین امواج بهتر بنظر خواهد رسید. شاخص DSI (trade-futures.com) جمعه شب تا 10% تمایل خریداران سقوط کرد، بنابراین تمایلات در نهایت در حال نزدیک شدن به حد بالایی از بدبینی می باشد که بایستی همراه با خاتمه موج D باشد. اگرچه این اتفاق لازم نیست، ما همچنان فکر می کنیم که یک روز "برگشت کلیدی" در کف مورد نظر وجود داشته باشد، جایی که قیمتها بین روزی نزول تند و سریعی خواهند داشت تا روز کاری را در قیمت بالاتری باتمام برسانند. خواهیم دید که بازار چه چیزی برای نمایش دارد. تنها رفتاری که در موج D نمی تواند اتفاق بیافتد برای طلا است تا یک کف جدید زیر 1184.23$ ، کف 31 دسامبر بسازد. یک شکست در آن قیمت نشان از اتفاق افتادن الگوی دیگری خواهد داشت.

            نظر


            • نقره– 2 ژوئن 2014



              نقره به سرعت در حال نزدیک شدن به آغاز یک رالی خلاف روند می باشد. جمعه شب شاخص DSI برای نخستین بار در سال جاری تا عدد تک رقمی (9% تمایل خریداران) کاهش یافت. نمودار فوق آمار هفتگی COT را در قراردادهای آپشن و فیوچرز نقره نشان می دهد. سفته بازان بزرگ دنباله روی روند (عمدتا صندوق های تامینی) حالا دومین تعداد قراردادهای خالص خرید کوچک خود (2405) را در 11.5 سال گذشته در اختیار دارند. تنها زمانی دیگری که از سال 2003 به این سو چنین رقم کوچکی را در اختیار داشتند در کف قیمت ژوئن 2013 بود (18.19$)، که با دایره های زرد رنگ مشخص شده است. در زمان مشابهی، تجاری های بازار همانطور که با خط قرمز رنگ روی نمودار نمایش داده شده تعداد قراردادهای خالص فروش خود را درست تا 11751 قرارداد کاهش دادند. (تجاری های بازار هرگز در قراردادهای آپشن و فیوچرز نقره در وضعیت خالص خرید قرار نمی گیرند.) امواج نزولی نقره اغلب با یک موج تند و تیز به سمت پایین پایان می یابد، بنابراین این امکان وجود دارد که قیمتها پیش از آغاز یک رالی خلاف روند نزول بیشتری کنند. اما تمایلات در حال رسیدن به نوعی از حد افراطی می باشد که اغلب همراه با حداقل یک کف موقتی است. همانظور که روز جمعه عنوان شد، هدف نزولی کوتاه مدت بعدی سطح 17.28$ را در بر می گیرد. هنگامی که آغاز یک فشار صعودی خلاف روند را تشخیص دادیم، پیش بینی مربوطه را در این مقال به بحث خواهیم نشست.

              نظر


              • طلا – 4 ژوئن 2014



                طلا به شکل دادن زیر موجهای نهایی از موج c کوچک (در دایره) از موج D ادامه می دهد. فعلا این کف قیمتی دیروز در 1240.62$ اتفاق افتاده است اما موج c (در دایره) می تواند براحتی به سمت کف محدوده هدف 1216$-1244$ کاهش یابد. 3 روز آخر در شاخص DSI (trade-futures.com) ارقام بترتیب 10% ، 9% و 11% بوده است، در نتیجه معامله گران در مجموع قطعا دیدگاهشان به سمت پتانسیل حرکتی برای طلا تغییر داده اند. این چیزی است که در بخش های بعدی یک کاهش اتفاق می افتد.

                نظر


                • نقره– 4 ژوئن 2014



                  تمایلات در نقره در حد بالایی باقیست به این نشان که این کاهش در طبقات بعدی خود قرار دارد. دو تحلیل آخر ما گواه این امر است. اما قیمتها هنوز برای رسم الگوی لازم جهت اینکه تایید کند که یک کف قیمتی در 18.61$ ، حد بالای قیمت بین روزی در 30 می ایجاد شده است به زمان احتیاج دارد. یک "پنج موجی" کوچک اینکار را انجام خواهد داد، اما تازمانی که ما قادر به نامگذاری چنین شکل موجی باشیم، روند نقره نزولی خواهد ماند. هدف نزولی کوتاه مدت بعدی سطح 17.28$ را در بر می گیرد. به مجرد اینکه یک کف قیمتی برقرار شد، نقره بایستی با سرعت نسبتا بالایی تا 20.03$-20.43$ رالی کند.

                  نظر


                  • طلا – 6 ژوئن 2014



                    کف قیمتی در طلا فعلا در 1240.62$ (3 ژوئن) که ممکن است پایان موج c (در دایره) از D باشد، بر جای خود باقیست. اما جهش انجام شده از کف روز سه شنبه مدرک واضح و روشنی از این ارایه نمی کند که موج E آغاز شده است و موج (4) مثلث در صورتی که موج D تا سطح پایینی محدوده هدف 1216$-1244$ کاهش یافته باشد نسبتهای بهتری را بنمایش خواهد گذاشت. هنوز، این امکان وجود دارد که موج E در جریان باشد. در کوتاه مدت، یک کاهش به زیر 1240.62$ که توسط یک کاهش همزمان در نقره به زیر 18.61$ (30 می) تایید شده باشد نشانگر این خواهد بود که موج D هنوز در حال تشکیل زیر موجها به سمت پایین تر، احتمالا در حال افت به سمت سطح پایینی منطقه هدف می باشد. در غیاب این حرکات قیمتی، باید پتانسیل حرکتی برای موج E را مد نظر داشته باشیم، که بایستی قیمت طلا را تا ناحیه 1300$-1350$ ببرد.

                    نظر


                    • نقره– 6 ژوئن 2014



                      مشابه طلا، نقره ممکن است در آغاز یک رالی خلاف روند بزرگ باشد، اما ما اطمینان کمی در این لحظه داریم در صورتی که طلا کف ذکر شده 3 ژوئن را بشکند و نقره نیز به زیر 18.61$ کاهش بیابد، هر دو فلز حتی تا سطح پایین تر با هم هماهنگ حرکت خواهند کرد. مانند گذشته، هدف نزولی بعدی نقره سطح 17.28$ را در بر می گیرد. در صورتی 18.61$ پایان کاهش اتفاق افتاده حداقل تا اواخر فوریه را مشخص کند، سپس قیمتها بایستی تا ناحیه 20.03$.20.43$ فشار صعودی سریعی وارد آورند. ما فکر می کنیم که سقف های جدید در رز دوشنبه احتمالا به این معنی باشند که در حقیقت جهش بزرگتری در جریان بوده است.

                      نظر


                      • طلا – 9 ژوئن 2014



                        تغییری در پیش بینی ما برای طلا وجود ندارد. کف قیمتی در طلا فعلا در 1240.62$ (3 ژوئن) که ممکن است پایان موج c (در دایره) از D باشد، بر جای خود باقیست. اما جهش انجام شده از کف روز سه شنبه مدرک واضح و روشنی از این ارایه نمی کند که موج E آغاز شده است و موج (4) مثلث در صورتی که موج D تا سطح پایینی محدوده هدف 1216$-1244$ کاهش یافته باشد نسبتهای بهتری را بنمایش خواهد گذاشت. هنوز، این امکان وجود دارد که موج E در جریان باشد. در کوتاه مدت، یک کاهش به زیر 1240.62$ که توسط یک کاهش همزمان در نقره به زیر 18.61$ (30 می) تایید شده باشد نشانگر این خواهد بود که موج D هنوز در حال تشکیل زیر موجها به سمت پایین تر، احتمالا در حال افت به سمت سطح پایینی منطقه هدف می باشد. در غیاب این حرکات قیمتی، باید پتانسیل حرکتی برای موج E را مد نظر داشته باشیم، که بایستی قیمت طلا را تا ناحیه 1300$-1350$ ببرد.

                        نظر


                        • نقره– 9 ژوئن 2014



                          بر اساس گزارش هفته گذشته COT، تجاری های بازار روی نقره به تعداد 6751 قرارداد فروشنده بودند، این در حالیست که بزرگان بازار (سفته بازان) به تعداد 2324 قرارداد فروشنده بودند. این نخستین بار است که بزرگان بازار که دنبال کنندگان روند هستند، در طول 11 سال از آوریل 2003 به این سو در وضعیت خالص فروش بوده اند. و همانطور که بطور جزئی روی نمودار نشان داده شده است، برآیند اختلاف بین دو گروه در کمترین میزان خود در حدود 17 سال اخیر از جولای 1997 به این سو می باشد. این آمار نشان می دهد که نقره در حال پی ریزی برای یک رالی خوب و مناسب می باشد، همانی که بایستی برای ماهها دوام بیاورد. در کوتاه مدت، سوال این است که آیا قیمتها پیش از آغاز این پیشروی موج نزولی دیگری تا کفهای جدیدی در زیر 18.19$ ، که کف 28 ژوئن 2013 می باشد خواهند داشت یا خیر.
                          ما به این پتانسیل کوتاه مدت کمتر از حد بالای تمایلات، که اشاره به یک رالی می کند اطمینان داریم. نقره روز دوشنبه در قالب جهش از 18.61$ (30 می) یک سقف میان روزی جدید ایجا کرده است و قیمتها در بالاترین سطح خود از 26 می به این سو بسته شده اند (قیمت های اسپات). بنابراین این رالی شاید آغاز شده باشد. در صورتی که نقره دوباره کاهش بیابد و طلا این حرکت نزولی را تایید نکند، این یک سیگنال قدرتمند خواهد بود که نقره در پایان یک کاهش بوده و حرکت عمده بعدی رالی ذکر شده در قبل می باشد. در هر صورت، احتمال احتمالات بالا هستند که نقره در حال نزدیک شدن به یک فشار صعودی مرتب و هم آهنگ شده می باشد.

                          نظر


                          • نقره– 12 ژوئن 2014



                            نقره روز پنج شنبه تا 19.62$ حرکت کرد، که هنوز کمی پایین تر از محدود هدف اولیه 20.00$-20.50$ است. قیمتها در 9 سسشن قبلی تنها یکبار پایین تر بسته شده است، که آخرین بار آن در رالی انجام شده از 30 ژانویه (18.99$) تا 24 فوریه (22.22$) اتفاق افتاد. آن یک ماه فشار صعودی در قیمت بالغ بر کمی بیش از یک ریتریس 50% از موج نزولی قبلی شد. یک ریتریس 50% از ریزش انجام شده از سقف 22.2$ نقره را به سمت بالای محدوده هدف ذکر شده ما خواهد برد. هرگونه پولبک کوتاه مدتی بایستی در بر گیرنده حمایتی در سطح 19.00$ باشد.

                            نظر


                            • طلا – 12 ژوئن 2014



                              سرمایه گذاران تا یک حدی بالا در یا نزدیک به یک سقف قیمتی درباره طلا خوشبین و تا یک حدی بالا در یا نزدیک به یک کف قیمتی درباره طلا بدبین هستند. این نمودار روزانه طلا نمونه ای خوب از اصل تغییر ناپذیر رفتار سرمایه گذار است. به حدود بالا و پایین در سقف ها و کف های شاخص تمایلات روزانه (trade-futures.com توجه کنید. بعضی اوقات رالی قیمت که با یک حد بالایی از بدبینی دنبال می شود کوتاه مدت خواهد بود، همانطور که وقتی روند اصلی در طول موج (3) میانی نزولی در طلا جانبی بود این اتفاق افتاد. موج E از (4) در جریان است و بایستی طلا را تا محدوده 1300$-1350$ بالا ببرد. در صورتی که قیمتها به سمت بالای این محدوده رالی کند نسبتهای مثلث به بهترین وجه ظاهر خواهند شد، اما ما همچنانکه شاهد توسعه امواج هستیم بطور مداوم سطح هدف نهایی را مجددا بررسی خواهیم نمود. یک شکست در 1240.62$، کف بین روزی 3 ژوئن، نشانگر این خواهد بود که موج D همراه با کاهش قیمتها به سمت 1216$-1228$ جهت پایان دادن به این موج همچنان در حال تشکیل زیر موج بوده است.

                              نظر


                              • طلا – 13 ژوئن 2014

                                این خلاصه ای از حرکات بازار در اوایل سسشن معاملاتی هر 5 ابزار مورد تحلیل این بخش در روز جمعه می باشد.

                                روز پدر بر تمامی پدران دوست داشتنی مبارک و میمون باد.





                                نرخ بازدهی اوراق بهادار 10 ساله خزانه داری ایالات متحده باحتمال در هفته های پیش رو به سمت سطوح پایین تر کاهش یابد. روند اصلی در دلار همنان به سمت ارقام بالاتر است، که بدین معنی می باشد که روند اصلی یورو به سمت پایین تر است. این دیدگاه همچنان واضح شفاف است. اگرچه در کوتاه مدت، گزینه هایی وجود دارند و ما درباره احتمال اتفاق افتادن آنها در حرکت بعدی هرکدام نامطمئن هستیم. طلا و نقره همچنان در جهت اصلاحی های صعودی است که بایستی قیمت ها را به سمت سطوح بالاتر ببرد. موج E از (4) در طلا قیمت را تا ناحیه 1300$-1350$ خواهد برد. محدوده هدف اولیه برای نقره همچنان 20.00$-20.50$ است.

                                نظر

                                پردازش ...
                                X