اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

تحلیل های انجام شده بر روی طلا و نقره شرکت ewi

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • نقره – 24 سپتامبر 2014


    بازار نزولی و خرسی در نقره هم به پایان نرسیده است، اما مشابه طلا، تمایل خریداران طلا تقریبا وجود خارجی ندارد. این بدبینی غیرمتعادل نشاندهنده این است که موج نزولی حال حاضر در طبقات انتهایی خود قرار دارد. کف 17.33$ روز دوشنبه به هدف ذکر شده در تحلیل ما که سطح 17.28$ را در بر می گیرد رسیده است. اگرچه تا کنون، مدرکی قاطع دال بر اینکه کف روز دوشنبه آغاز رالی خلاف روند را مشخص کند ندارد. هنوز، با بودن شاخص DSI (trade-futures.com) در چنین سطح پایینی و بهمراه یک واگرایی عمده بین نقره و طلا، نقره یک کف جدید 4 ساله را شکل داده است، این در حالیست که طلا این کار را انجام نداده است، احتمالات به نفع یک جهش جهت آزادسازی فشار حاصل از حرکت نزولی می باشد.

    نظر


    • طلا – 26 سپتامبر 2014


      طلا موج (5) میانی را در سقف 1345.30$ در 10 جولای آغاز نموده و این ساختار کامل نشده است. دو هدف نزولی مقدماتی همچنان در 1086.60$-1104.70$ بر جای خود باقیست، جایی که موج (5) در نسبت 61.8% از موج (1) و ریتریسمنت 50% از رالی سالهای 1999-2011 و ناحیه 889.50$-956.00$ قرار خواهد گرفت، که موجهای (5) و (1) با یکدیگر برابر و 61.8% ریتریسمنت پیشروی 1999-2011 خواهد شد. احتمال دیگر این است که موج D از (4) حالا در حال ساخت یک کف است و منجر به موج E از (4) خواهد شد، یک رالی چند هفته ای تا چند ماهه که قیمت را 100$ تا 150$ بالاتر خواهد برد. بعد از آن، موج (5) طلا را تا اهداف ذکر شده خواهد کشاند. در کوتاه مدت، تنها 5% از معامله گران طلا مطابق با شاخص تمایلات روزانه (trade-futures.com) در 19 سپتامبر قایل بر صعود این فلز زرد بوده اند. کمبود خریداران قویا نشان دهنده این است که برخی از انواع رالی ها به سرعت در حال نزدیک شدن است تا فشار حاصل از فشرده شدن را تخلیه نماید. در نهایت، ثابت خواهد شد که این حرمت خلاف رونده بوده است اما در کوتاه مدت معامله گران طلا نیاز به آگاهی از وجود این پتانسیل دارند.

      نظر


      • نقره – 26 سپتامبر 2014


        نقره بخوبی زیر کف 28 ژوئن خود در 18.19$ قرار دارد، این در حالیست که طلا همچنان بالای کف مشابه خود در 1180.40$ حاضر است. همراه با کمبود خریداران در طلا و نقره، این واگرایی بین بازاری بین دو فلز گرانبها نشانه دیگری از این است که آغاز یک فشار حرمتی خلاف روند نزدیک است. همانطور که عنوان کردیم، کف 17.33$ تحلیل روز دوشنبه (22 سپتامبر) بب هدف نزولی این تحلیل، که "سطح 17.28$ را در بر می گیرد" رسیده است. در صورتی که یک ریزش دیگر پیش از برقراری رالی خلاف روند وجود داشته باشد، هدف نزولی بعدی سطح 16.30$ را در بر خواهد گرفت.

        نظر


        • طلا – 29 سپتامبر 2014



          محدوده معاملاتی نسبتا باریک امروز در طلا تحلیل روز جمعه طلا را دست نخورده باقی گذاشته است. بیایید نگاهی دوباره این تحلیل بیاندازیم: طلا موج (5) میانی را در سقف 1345.30$ در 10 جولای آغاز نموده و این موج کامل نشده است. دو هدف نزولی مقدماتی همچنان در 1086.60$-1104.70$ بر جای خود باقیست، جایی که موج (5) در نسبت 61.8% از موج (1) و ریتریسمنت 50% از رالی سالهای 1999-2011 و ناحیه 889.50$-956.00$ قرار خواهد گرفت، که موجهای (5) و (1) با یکدیگر برابر و مساوی 61.8% ریتریسمنت پیشروی 1999-2011 خواهد شد. احتمال دیگر این است که موج D از (4) حالا در حال ساخت یک کف است و منجر به موج E از (4) خواهد شد، یک رالی چند هفته ای تا چند ماهه که قیمت را 100$ تا 150$ بالاتر خواهد برد. یک شکست در قیمت 1184.23$ (سطح قیمت روز 31 دسامبر) احتمال دیگر را از میان برخواهد داشت. در حال حاضر، خریداران کمی که متمایل به خرید طلا باشند پیدا می شود. روز دوشنبه ما مقاله ای از هفته گذشته در روزنامه USA Today خواندیم با این عنوان "چرا وارن بافت از طلا متنفر است." واقعیت امر این است روزنامه Oracle of Omaha هرگز پشتیبان و دوستدار طلا نبوده است در نتیجه این واقعیت که بزرگترین روزنامه در گردش کشور حالا به مهم جلوه دادن دیدگاه بافت می پردازد تکه ای دیگر از شواهد منقول می باشد که منطبق بر ارقام خوانده شده از روی شاخص تمایلات روزانه می باشد (برای بررسی دقیق تر به تحلیل روز جمعه مراجعه شود). بزرگترین روند طلا همچنان نزولی است اما یک رالی در حال نزدیک شدن است که مقداری از حدود بالایی این فلز را که حالا تمایل به بازار 3 ساله خرسی و نزولی دارد آزاد خواهد نمود.

          نظر


          • نقره – 29 سپتامبر 2014



            نقره نیز در وضعیتی مشابه آنچه در تحلیل روز جمعه عنوان شد قرار دارد. در کوتاه مدت اینطور بنظر می رسد که یک مثلث کوچک به پایان خود نزدیک است، که بایستی منجر به یک فشار تند به سمت پایین گردد. مثلث ها همیشه در موج چهارم از یک توالی ایمپالس اتفاق می افتد، که به معنی این است که این حرکات قیمت جلوتر از حرکت نهایی در این الگو برای این درجه از روند می باشند. یک حرکت شدید نزولی شاید ریزش ایجاد شده از سقف 21.63$ در روز 10 جولای را کامل کند. نقره ممکن است بطور خلاصه و جمع و جور در سطح 17.28$ نفوذ کرده و سپس به سمت بالا برگردد. اما پتانسیلی برای یک ریزش قابل توجه کوتاه مدت دیگر نیز وجود دارد. هدف بعدی سطح 16.30$ را در بر می گیرد. میزان خوشبینی همچنان بسیار پایین است و رالی قیمت به بالای 18.03$ قضیه تشکیل مثلث را باطل نموده و احتمال اینکه یک رالی خلاف روند چشمگیر دیگر در حال آغاز باشد را بالا میبرد.

            نظر


            • طلا – 1 اکتبر 2014




              همانظور که در دو نمودار بالا نشان داده شده است، طلا روز چهارشنبه تا 1204.39$ کاهش یافت، که احتمالا یک موج سه از درجه پایین را کامل کند. این مفهوم دلالت بر یک موج چهار و سپس یک موج پنج تا کف های قیمتی جدید است. در کوتاه مدت ناحیه مقاومتی 1235$-1250$ است. یک پنج موجی کامل نزولی موج 1 از (5) را تشکیل خواهد داد. احتمال دیگر همانی است که پیش از این درباره اش بحث کردیم. حالا موج D از (4) ممکن است در حال پایان باشد، که در آن صورت یک رالی صعودی طلا را در قالب موج E از (4) به مقدار 100$-150$ بالاتر خواهد برد. هر دو تفسیر نشانگر این است که بازار خرسی طلا هنوز کامل نشده و به پایان نرسیده است.

              نظر


              • نقره–1 اکتبر 2014


                روز سه شنبه (30 سپتامبر) نقره یک فشار نزولی از یک مثلث کوچک را تجربه نمود، که همراستا با تحلیل روز دوشنبه ما بود. قیمت بین روزی تا 16.85$ سقوط کرد. همانطو که عنوان کردیم، مثلث ها همیشه در موج چهارم از یک توالی ایمپالس اتفاق می افتند، که به این معنیست که آنها پيش از حركت نهایی در الگو در آن سطح از روند بوقوع مي پيوندد. با در نظر داشتن شاخص DSI در كف تك رقمي، اين امكان وجود دارد كه نزول نقره از سقف 21.63$ در 10 جولاي كامل شود. اين حركت نزولي فشرده شده و به حد نهايي خود رسيده و آماده يك فشار صعودي جهت آزادسازي فشار نزولي مي باشد. ما امواج كوتاه مدت را زير نظر داريم تا ببينيم كه آيا يك الگوي رالي پنج موجي گسترش مي يابد يا خير، كه نشانه اي اوليه از اين خواهد بود كه نقره در حال رسم يك صعود اصلاحي بزرگتر و بلندمدت تر مي باشد.

                نظر


                • نقره – 3 اکتبر2014


                  کف قیمتی صبح روز جمعه نقره در 16.71$ نزول آغاز شده از 21.63$ در 10 جولای را ادامه می دهد. یک میانگین طولانی مدت تر 21 روزه از شاخص تمایلات (trade-futures.com) حالا در 8.62% تمایل خرید از سوی گاوهای بازار است، یک کف بی سابقه که به زمان آغاز این داده ها در سال 1987 باز می گردد. صبح روز جمعه، ما شاهد این تیتر در وبسایت خودمان بودیم، "هیچ نشانه ای از تشکیل کف در نقره وجود ندارد." این در حالیست که داستان بگونه ای دیگر است، این مطابق با دیگر سنجش های انجام گرفته روی شاخص تمایلات سرمایه گذار است، که نشان می دهد که یک رالی خلاف روند در شرف وقوع است. 5 موج صعودی فشار صعودی اولیه را شکل خواهد داد و ما همچنانکه این اتفاق می افتد درباره آن صحبت خواهیم نمود.

                  نظر


                  • طلا – 3 اکتبر 2014




                    طلا در موج پنجم کف های جدید تشکیل داده است. قیمت اسپات طلا صبح روز جمعه پیش از کمی جهش پس تا 1190.75$ کاهش یافت. کف های جدید قیمت روز جمعه معرف موج v مینوت (در دایره) می باشد، که هنگامی که کامل شود، پایان موج 1 مینور از موج (5) میانی را مشخص خواهد نمود. موج 2 مینور یک رالی خلاف روند چندین هفته ای خواهد بود. همانطور که عنوان شد، احتمال دیگر این است که یک رالی در نقش موج E از (4) مینور خواهد بود، اما پیش بینی کلی ما را به هر هیچ وجهی تغییر نخواهد داد. بازار خرسی (نزولی) طلا در مقیاس بزرگتر شامل شمارش کامل پنج موجی نمی شود. یک شکست در 1184.23$ احتمال وقوع موج E را از بین خواهد برد.
                    حال نگاهی بیاندازیم بر اشکال سایکل روی نمودار روزانه طلا. طی سال 2014، طلا هر 44 روز کاری یکبار یک سایکل حرکتی تشکیل دهنده کف را بانجام رسانده است علاو بر این، موج A مینور از موج 4 میانی طی 44 روز کاری اتفاق افتاده است. همانطور که نشا داده شده موج B شاید به بخشهای 44-45 روزه تقسیم شود. بنابراین، این سایکل خاص بنظر می رسد در حال حکمرانی بر نوسانهای طلا از زمان تشکیل کف موج (3) میانی به این سو می باشد. سایکلها اغلب بدون هیچ پیش آگاهی ظار شده و سپس ناپدید می شوند، بنابراین هیچ کسی نمی تواند صرفا بر پایه این سایکها پیش بینی انجام دهد. اما با رسیدن طلا به خط پایینی یک کانال نزولی که از ماه مارس آغاز شده است(خطوط سبز روی نمودار) و با در نظر داشتن حد بسیارپایین موجود در شاخص تمایلات (DSI در 5% تمایلات گاوی در 19 سپتامبر)، احتمالات اینطور افزایش می یابند که یک رالی در طلا نزدیک است. در صورتی که قیمت پس از روز چهارشنبه در حال تشکیل کفهای lower low باشد، ما دوباره پتانسیل موجود برای یک رالی خلاف روند را ارزیابی خواهیم نمود.

                    نظر


                    • طلا – 6 اکتبر 2014




                      طلا یکشنبه شب سطح اکسترمم جدیدی در 1182.90$ تشکیل داد و پس از آن روز دوشنبه با حرکت تندی رو به بالا برگشت. کف تشکیل شده در طول شب فبل توجه بود زیرا به کف موج D از (4) در 1184.23$ رخنه کرد که این حرکت پتانسیل احتمالی دیگری از حرکت قیمت را از بین می برد. طبق صبحت قبلی احتمالات برای یک رالی خلاف روند همچنان بالاست، و در صورتی که این اتفاق بیافتد موج 2 از (5) نام خواهد گرفت. این مدرک که دال بر یک فشار صعودی است به گسترش خود ادامه می دهد. جمعه شب شاخص DSI به زیر 10% یعنی 7% تمایل گاوهای بازار برگشت، که همچنان این شاخص را در سطوح ناچیزی از خوشبینی معامله گران نگاه می دارد. همچنین جمعه شب، گزارش اخیر COT نشان می دهد دیدگاه عمومی درباره طلا تسلیم بازار خرسی شده است. نمودار هفتگی موقعیت هفتگی معامله گران جزء بازار را نشان می دهد، آنهایی که پوزیشن های فیوچرز و آپشن آنها باندازه کافی کوچک است بطوریکه مجبور گزارش دادن به CFTC نیستند. این گروه نشاندهنده سرمایه گذاران خرد است. معامله گران خرد در حال حاضر برگترین مقدار پوزیشن های خالص short خودشان در 16 سال اخیر از آگوست 1998 به این سو را در اختیار دارند. حتی در نزول طلا از مارس 2008 تا نوامبر 2008، هنگامی که از لحاظ قیمتی 34% کاهش یافت، این گروه از شرکت کنندگان بازار به سرعت ب سمت پوزیشن خالص long حرکت نمودند. اما با در نظر داشتن طلا که از سپتامبر 2011 در بازار خرسی گرفتار شدهو در حال سقوط تا یک کف قیمتی جدید در قالب یک موج از درج میانی است، سرمایه گذار خرد حالا در حال شرط بندی بر روی یک ریزش قیمت ادامه دار است. هر کدام از اعداد پوزیشنهای خالص short قبلی از بهار 2013 به این سو منجر به یک رالی کوتاه مدت شده است. این یکی نیز ممکن است ختم به همین وضعیت شود. جمعه ما درباره یک الگوی چرخشی صحیت کردیم که بر نوسانات طلا در طول موج (4) میانی حکمرانی کرده است: علتش حالا مشخص شده است. با در نظر داشتن قیمتها که در حال رسیدن به خط کف کانال شکل گرفته در طول ریزش سال جاری می باشد (خط سبط رنگ را ببینید)، احتمال این است که یک فشار صعودی چندین هفته ای آغاز خواهد شد. ناحیه هدف اولیه با پتانسیل بالاتر در 1240$-1245$ است. یک شکست در قیمت کف 1182.90$ یکشنبه شب بدین معنی خواهد بود که طلا در حال ادامه دادن ریز موجهای خودش حتی به سمت سطوح پایین تر بوده است.

                      نظر


                      • نقره – 6 اکتبر2014


                        با در نظر داشتن حد اکسترمم 27 ساله در میانگین 25 روزه شاخص DSI (تحلیل روز جمعه را ببینید).، نزول نقره خیلی خارج از دید ما نبوده است. احتمال صعودی بودن فلزات گرانبها همه شرایط را دارد اما به حال خود رها شده است و از یک کاهش متداوم رها گشته است. به نحو تناقض آمیزی، این فلز در یا نزدیک به این نقاط تقاطع قرار دارد که احتمال یک رالیcافزایش می یابد. نقر یک روز بیرونی در نمودار نقره، بهمراه یک lower low، higher high و یک close در قیمتی بالاتر از قیمت روز جمعه داشته است. این میله قیمتی (bar) اغلب در یک چرخش اتفاق می افتد. در این مورد، نقره احتمالا تا ناحیه 17.80$-18.03$، محدوده ابتدایی هدف رالی انجام دهد. پتانسیل حرکت به سمت قیمت بالاتر همچنان باقیست. یک کاهش به زیر 16.65$ بطور موقتی این پیش بینی کوتاه مدت را به حالت تعلیق در خواهد آورد و بجای آن نشانگر این خواهد بود که قیمت پیش از آغاز یک رالی در حال ادامه مسیر به سمت سطوحی حتی پایین تر بوده است.

                        نظر


                        • طلا – 20 اکتبر 2014



                          همچنانکه ساعات کار بازار نیویورک بهمراه سقوط قیمتها درست تا زیر قیمت 1250$ حاصل از فشار صعودی چهارشنبه گذشته آغاز گردید یک جهش صبحگاهی در طلا مذبوحانه با شکست روبرو شد. هنوز تحلیل هفته قبل برجای خود باقیست. قیمتها همچنان دارای پتانسیل حرکت به سمت بالاتر پیش از پایان موج 2 مینور می باشد. هرگونه فشار صعودی بایستی طلا را تا ناحیه مقاومت بعدی در 1260$-1274$ حرکت دهد. همانند قبل، یک close خیلی پایین تر از 1216$ بطور همده ای احتمال یک رالی برای طلا را از بین خواهد برد و بجای آن نشان از این خواهد داشت که موج نزولی دیگری تا کف های جدیدی در جریان بوده است.

                          نظر


                          • نقره – 20 اکتبر2014



                            نقره برای یک رالی بزرگتر تلاش نمود، اما این فشار همچنانکه روز ادامه یافت ناپدید شد. این رالی از 16.65$ (6 اکتبر) در تلاش است اما پتانسیل صعودی کوتاه مدت هنوز از بین نرفته است. در صورتی که نقره این هفته به قیمت بالاتری صعود کند، دو محدوده مقاومتی بعدی 18.03$-18.06$ و 18.55$-18.70$ می باشند. این رالی ممکن است در هر کدوام از این دو محدوده متقف شود. یک کاهش از طریق 17.02$ احتمال اینکه یک رالی ادامه دار در حال اتمام باشد را به حداقل می رساند و بجای آن نشان از این خواهد داشت که دوباره خرسهای بازار روند کوتاه مدت را در کنترل خود دارند.

                            نظر


                            • طلا – 22 اکتبر 2014



                              رالی طلا با صعود دیروز خود تا یک سقف بین روزی در 1255.61$ (21 اکتبر) ممکن است حرکت خود را بانجام رسانیده باشد. نقره قاطعانه حرکت صعودی طلا را رد کرده است و زیر سقف 17.85$ که در 15 اکتبر شکل گرفته باقیمانده است. هنگامی که یک واگرایی بین این دو فلز اتفاق بیافتد، معمولا بدین معنی است که حرکت قیمت در جریان در پایان یا در نزدیکی انتهای دوره حرکتی خود است. در این مورد این حالت نشان دهنده آن است که رالی آغاز شده از کف 6 اکتبر، که ما آن را موج 1 مینور می نامیم در حال رسیدن به پایان مسیر خود است. در سقف دیروز، موج 2 مینور 45% موج 1 مینور ریتریس کرده و سطوح اکسترمم شاخص خوشبینی سرمایه گذار کاهش یافته است. گزینه های دیگری هم وجود دارد، مانند انجام یک پولبک خلاصه و جمع و جور در حالیکه نقره یک کف جدید را تشکیل می دهد، که در پی آن یک فشار صعودی دیگر در هر دو فلز اتفاق می افتد. اگرچه، با داشتن روند نزولی در مقیاس بزرگتر، هرگونه ریزشی ممکن است آغاز موج 3 مینور نزولی بوده و این همان چیزی است که ما آماده دیدن آن هستیم.

                              نظر


                              • نقره – 22 اکتبر2014



                                نقره طی چندین سسشن گذشته از طلا ضعیف تر عمل کرده است. واگرایی که در تحلیل طلا به آن اشاره کردیم نشان از این دارد که نقره با شکستن کف 16.65$ در 6 اکتبر به سمت پایین شاید بزودی تا یک کف جدید کاهش یابد. در اینصورت ما منتظر این خواهیم بود که حرکت طلا کف جدید ایجاد شده در نقره را تایید نماید، که حرکت هر دو فلز طلا و نقره را در یک راستا در قالب موج نزولی دیگری قرار خواهد داد. در صورتی که طلا موفق به تایید یک کف جدید در نقره نگردد، نشان از این دارد که این کاهش بخودی خود پایدار نبوده اما در مقابل منجر به یک رالی خواهد گردید. شاید این پیچیده و تو در تو بنظر برسد اما کمترین حالت این است که هرگونه حرکتی بایستی توسط هر دو فلز مورد تایید قرار بگیرد یا اینکه شاهد حرکت قیمت طبق پیش بینی خواهیم بود. در صورتی که نقره به بالاتر جهش کند، مقاومت بعدی سطح 18.50$ را در بر می گیرد.

                                نظر

                                پردازش ...
                                X