اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

تحلیل های انجام شده بر روی طلا و نقره شرکت ewi

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • طلا – 10 نوامبر 2014





    ساعات اولیه صبح روز دوشنبه ، طلا تا سقفی در 1179.17$ افزایش یافت و بعد از سقوط تندی کرد. این سقف در ناحیه 1175$-1193$ که ما بعنوان یک احتمال در تحلیل روز جمعه به آن اشاره کردیم اتفاق افتاد. تحت این دیدگاه، موج ii (در دایره) از موج 3 مینور نزولی در حال پایان است و قیمت آماده کاهش به سمت 1100$ و پایین تر است. اما ما جمعه شب به اشاره به نکته ای کردیم که این سناریو "احتمالش کمتر" بود و بهترین ارزیابی من از حرکت قیمت در بازار روز دوشنبه از لحاظ کلی احتمالات موجود را تغییر نمی دهد. کاهش روز دوشنبه تا 1147.17$ تا 66% ریتریسمنت حرکت صعودی اولیه از کف 1131.85$ که در 7 نوامبر تشکیل شد می باشد. این ریتریسمنتی غیر عادی در یک رالی در حال توسعه نیست. هفته گذشته شاهد کاهش شاخص تمایلات روزانه 5 ر وزه (trade-futures.com) تا 5% تمایل خریداران طلا بودیم، حد اکسترممی بی سابقه که آخرین بار آن به آوریل 1987 باز می گردد. نمودار فوق حد اکسترمم دیگری را نمایش می دهد. گزارش اخیر COT نشان می دهد که معامله گران خرد، که معرف سرمایه گذاران خرد هستند، بزرگترین پوزیشن short (فروش) خود در فیوچرز و آپشن در 15 سال اخیر را تغییر داده اند. در سقف موج (2) در اکتبر 2012 (فلش های آبی رنگ روی نمودار)، هنگامی که طلا نزدیک به 1800$ بود، سرمایه گذاران خرد یکی از بزرگترین رقمهای خرید خالص خود را داشتند. با در نظر داشتن کاهش 36 درصدی طلا بعد از آن، عموم بازار از رالی طلا صرفنظر کرده اند. سنجش های انجام شده برای بدست آوردن میزان تمایلات حرکت صعودی طلا را گارانتی نمی کند اما آنها دقیقا همان چیزی هستند که یک تحلیلگر در نزدیکی انتهای یک کاهش و آغاز یک پیشروی انتظار آن را دارد. در صورتی که رالی حال حاضر قیمت موج 2 مینور از موج (5) میانی باشد، طلا بایستی تا ناحیه 1214$-1255$ ، انتهای بالایی جایی که سقف موج چهار قبلی از 21 اکتبر است حرکت کند. هنوز، احتمالات صرفا اینطور هستند و در صورتی که طلا به زیر 1145$ کاهش یابد، سناریوی رالی صعودی به حالت تعلیق در خواهد آمد. در مقابل، طلا همچنانکه موج (5) میانی به تشکیل زیر موجهای خود ادامه می دهد احتمالا، حداقل سمت 1100$ نزول خواهد نمود.

    نظر


    • نقره – 10 نوامبر 2014





      نقره یک رالی پنج موجی کوچک از کف 15.50$ در روز جمعه تا سقف 15.95$ روز دوشنبه را ترسیم کرده است. این رالی یا موج (i) یا a (در دایره) است؛ در هر دو حالت پیشروی نقره تمام نشده است. هدف ابتدایی ناحیه 16.28$-16.59$ است، دو موج شماره چهار قبلی از درجه پایین تر، اما ما همچنان فکر می کنیم احتمالات برای یک فشار صعودی حتی بزرگتر هم قوی هستند. در صورتی که نقره قرار بود به سقف موج iv (در دایره) برگردد، قیمت نقره دو هفته پیش تا 17.71$ افزای می یافت، گزارش COT نشان داد که گروه سفته بازان بزرگ (مقدمتا صندوق های تامینی) خالص قراردادهای فروش فیوچرز و آپشن 98 بود (این هفته در رقم 145 قرارداد خالص خرید قرارداشتند). این صرفا دومین بار در 11 سال گذشته بود که این گروه از شرکت کنندگان بازار این مقدار خالص فروش را در اختیار داشتند، دیگری در اوایل ماه ژوئن سال جاری بود. من پوزیشن های خالص فروش ماه ژوئن با رنگ زرد مشخص کرده ام تا نشان دهم چطور این ارقام با آغاز رالی نقره از 18.61$ تا 21.63$ در اواسط ماه جولای بعنوان یک صعود 16 درصدی همزمان شده اند. صندوق های تامینی از افراد باهوش و با استعداد پر شده است، اما در کل، این همگروهی حد اکسترممی مانند هر گروه دیگری ایرا ایجاد می کند. خط قرمز رنگ روی نمودار خالص پوزیشن بزرگان بازار را نشان می دهد. همجواری دو گروه معاملاتی تاییدی است بر پیش بینی ما برای یک رالی بزرگتر در نقره. یک کاهش به زیر 15.05$ نشان از این خواهد داشت که نقره پیش از آنکه این رالی آغاز شود بآرامی در حال کاهش به سطوح پایین تر بوده است. حمایت بعدی روی نمودار همچنان در 14.63$ قرار دارد، این در حالیست که فیبو ریتریسمنت بعدی از پیشروی چندین ساله پیشین 13.42$ است.

      نظر


      • طلا– 19 نوامبر 2014



        طلا پنج موج صعودي را از كف 1131.85$ در 7 نوامبر تا سقف 1205.01$ در 18 نوامبر ترسيم كرده است. اين ساختار بايستي نخستين بلوك سازنده امواج در يك پيشروي در مقياس بزرگتر باشد كه طلا را در سال 2015 به بالاتر مي برد. هدف كوتاه مدت ابتدايي محدوده 1238$-1264$ است، كه شامل حد بالاي موج 4 قبلي است. نتيجه نوسان روز چهارشنبه ريتريس طلا باندازه 38.2% از رالي اخير است، كه شايد براي آغاز موج صعودي بعدي كافي باشد. اما در صورتي كه طلا كمي بيشتر پولبك كند، اين نيز قابل قابل قبول است. سطح حمايت در محدوده 1148$-1168$ قرار دارد. در صورتي كه طلا اين ناحيه را بشكند، قيمت هنوز مي تواند در قالب موج (5) مياني نزولي تا كف هاي جديدي قرار داشته باشد.

        نظر


        • نقره– 19 نوامبر2014





          همانطور كه در نمودار نشان داده شده است، نقره به سمت خط بالايي از كانال اليوتي تشكيل شده توسط حركت نزولي از قيمت 21.63$ برگشته است. اين خط مقاومت طبيعي است و نقره با معامله شدن در محدوده اي بزرگ كه دو روز گذشته را در بر گرفته به آن واكنش نشان داده است. در صورتي كه كف 15.05$ پايان موج v (در دايره) را مشخص كند، همانطور كه روي نمودار نامگذاري شده، نقره همچنانكه قيمت حتي به سوي سطوح بالاتر حركت مي كند به سمت خط روند بالايي هجوم خواهد برد. پيش از اين نيز حركت صعودي آغاز شده از 15.05$ بزرگترين حركت صعودي از قيمت 21.63$ به اين سو بوده است، كه منطبق بر آغاز يك پيشروي در مقياس بزرگتر است. يك كاهش به زير 15.26$ موقتا پتانسيل صعود را به حالت تعليق در خواهد آورد.

          نظر


          • طلا – 21 نوامبر 2014





            طلا پنج موج صعودي را از كف 1131.85$ در 7 نوامبر تا سقف 1205.01$ در 18 نوامبر ترسيم كرده است که در نمودار 4 ساعته (240 دقیقه ای) موج i (در دایره) نامگذاری شده است. موج ii (در دایره) با پایان یافتن در 1175.67$ به میزان 38.2% از موج i (در دایره) را ریتریس نموده است. فشار صعودی تا سقف روز جمعه در 1208.20$ موج اول از درجه پایین تر است، که موج (i) نامگذاری شده است. حکمت این نامگذاری ها روی امواج این است که طلا ر مسیرش به سمت بالاتر را ادامه خواهد داد. محدوده هدف ابتدایی در کوتاه مدت در 1238$-1264$ قرار دارد، که شامل حد بالای موج 4 قبلی می شود. یک کاهش از 1148$ پتانسیل صعودی را که در بالا توضیح داده بر جای خواهد گذاشت.

            نظر


            • نقره – 21 نوامبر2014



              نقره همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است به حرکت خود در حول و حوش خط بالایی کانال الیوتی که توسط حرکت نزولی آغاز شده در 21.63$ شکل گرفته ادامه می دهد. این خط بعنوان مقاومت طبیعی بازار بر جای خود باقیست و به مجرد اینکه نقره بصورت متقاعدکننده ای از این سطح عبور کند، رالی نوپای ما بایستی گردخاکی پس از آغاز حرکت صعودی خود بر جای بگذارد. هدف اولیه سقف موج iv (در دایره) در 17.71$ است، اما رالی مذکور پتانسیل بیشتری برای انجام شدن دارد. در نهایت، نقره بایستی تا سقف 21.63$ از 10 جولای صعود کند. یک کاهش به زیر 15.26$ نشانگر این است که چیز دیگری در حال اتفاق افتادن بوده است، چیزی به غیر از رالی کوتاه مدت که در این تحلیل به آن اشاره شد.

              نظر


              • طلا – 26 نوامبر 2014



                نه نمودار طلا و نه پیش بینی ما طی چند سسشن گذشته تغییر زیادی نکرده است. محدوده هدف کوتاه مدتی اولیه برای این رالی همچنان در 1238$-1264$ بر جای خود باقیست، که شامل حد بالای موج 4 قبلی است. یک کاهش از 1148$، که بیش از 78.6% ریتریسمنت رالی آغاز شده از کف 7 نوامبر می باشد، موقتا پتانسیل صعودی را برقرار می سازد.

                نظر


                • نقره – 26 نوامبر2014



                  نقره به بالای سطح مقاومتی روی نمودار حرکت نخواهد کرد، اما حرکت صعودی تندی را به سمت بالا باجرا خواهد گذاشت. همانطور که روی نمودار نشان داده شده، قیمت در سطح موج iii (در دایره) قبلی و بالاتر از خط بالایی کانال نزولی قرار دارد. پیش بینی ما همچنان دست مانند قبل دست نخورده است: بدین صورت که قیمت بایستی تا خدف کوتاه مدتی بعدی خود در 17.71$، حد بالای موج iv (در دایره)، حرکت کند. در نهایت، پیش بینی ما بر یک رالی بزرگتر است، رالی که بتواند نقر را به 21.63$ ، سقف 10 جولای بازگرداند. یک کاهش به زیر 15.26$ برای مورد تازه متولد شده صعودی حیرت آور و گیج کننده خواهد بود و نشان از شکل گیری گزینه های دیگری دارد.

                  نظر


                  • طلا – 1 دسامبر 2014



                    اخباری که به نظر می رسد بر خلاف عقل متعارف باشد افت بزرگی برای کف موج دوم است، که در طول شب در طلا اتفاق افتاده است. یکشنبه، 30 نوامبر، جلسه بانک مرکزی سوئیس برای تعیین اینکه طبق قوانین آیا نیاز به افزایش ذخایر طلا می باشد یا خیر. رای دهندگان این اقدام را رد کردند، که برخی فکر کردند منجر به یک کاهش تا کفهای جدید قیمتی خواهد شد. طلا بطور خلاصه به حرکتی تند نزول کرد تا موج 2 را کامل کرده و سپس در طول روز کاری با آغاز موج 3 صعودی به بالاتر افزایش یافت. در کف قیمتی 1146.57$ تشکیل شده در طول شب، که سطح 1148$ را هنگامی که نتیجه جلسه رای گیری اعلام شد برای 10 دقیقه شکست، طلا حرکت اصلاحی خود را کامل کرد و کف جدید در نقره را مورد تایید قرار نداد. موج 3 حال بایستی طلا را ابتدا به ساکن تا ناحیه 1255$-1270$ ، بعنوان هدف کوتاه مدتی بعدی ببرد. پتانسیل قوی تر برای صعود همچنانکه موج (A) از B (در دایره) طی ماههای پیش رو اتفاق می افتد بر جای خود باقیست.

                    نظر


                    • نقره – 1 دسامبر 2014



                      نقره همانطور که در تحلیل طلا به آن اشاره شد دوشنبه شب کف جدیدی تشکیل داد، که توسط طلا تایید نشد. این فلز که یک کف قیمتی در 14.49$ روی نمودار بر جای گذاشته است، طی سسشن کاری روز نیز با آغاز یک رالی که قیمت را به پیش از مقاومت کوتاه مدت برد به سرعت برگشت نمود. هر کسی که بر روی ادامه ریزش نقره شرط بندی کرد با نوسان بین روزی 2.54 دلاری روز دوشنبه از کف تا سقف (16% نوسان) نابود شد. قیمتها در حال رالی تا هدف کوتاه مدتی در 17.71$-18.06$ می باشد. اما این پیشروی قیمتی احتمالا در ارتباط با رالی طلا است، که به معنی این است که ماهها به درازا انجامیده و بالاتر خواهد رفت. همچنانکه ساختار امواج گسترش می یابد، به اهداف قیمتی دیگر اشاره خواهیم نمود.

                      نظر


                      • طلا – 3 دسامبر 2014



                        پس از حرکت صعودی شدید روز دوشنبه، طلا دو روز گذشته را با عبور از سطح 1200$ مشغول حرکت در ناحیه ای تراکمی بوده است. موج صعودی بعدی وقتی آغاز شود، بایستی طلا را حداقل تا محدوده 1255$-1270$ بالا ببرد. این ناحیه شامل سقف موج 4 پیشین می باشد. ما درباره مسیری که طلا تا این هدف بعدی در پیش خواهد گرفت اطمینان کمتری داریم زیرا این احتمال وجود دارد که قیمت پیش از آغاز حرکت بعدی بسوی قیمتی بالاتر ابتدا تا ناحیه 1167$-1185$ پولبک کند. این الگو در صورتی که طلا زیر 1150$ بسته شود پیچیده خواهد شد.

                        نظر


                        • نقره – 3 دسامبر 2014



                          نقره نیز در حال هضم حرکت عظیم بین روزی از روز دوشنبه به این سو می باشد. در حالیکه طلا روز پنج شنبه بالاتر بسته شد، نقره قیمت نسبتا ضعیف تری داشت. موج صعودی بعدی بایستی نقره را حداقل تا 17.71$-18.06$ ببرد. در این جا نیز از آنجاییکه وضعیتی برای یک پولبک پیش از فشار قدرتمند صعودی بعدی وجود دارد ما کمی درباره مسیری که قیمت را به این ناحیه می رساند تردید داریم. در صورتی که این اتفاق بیافتد، حمایت قیمتی در 15.36$-15.84 قرار دارد.

                          نظر


                          • طلا – 5 دسامبر 2014



                            طلا ا سقف 1221.39$ در روز 1 دسامبر پولبک کرده است. کف 1186.22$ روز جمعه در بالاترین قیمت از ناحیه حمایتی 1167$-1185$ قرار دارد که در تحلیل روز چهارشنبه به آن اشار شد. ما این صعود از 1131.85$ د 7 نوامبر را بعنوان یک سری از موج های اول و دوم در نظر می گیریم، که حاکی از یک موج سوم قدرتمند صعودی در آینده نزدیک است. اما در حال حاضر شاید بهنوان یک جهش سه موجی "A-B-C" نیز تفسیر شود، بنابراین حرکت الزامی و حتمی طلا آغاز فاز دیگری از رالی است که بزودی قیمت این فلز زردرنگ را به بالای سقف 1 دسامبر می برد. این پیشروی بایستی قیمت را حداقل تا محدوده 1255$-1270$ ببرد. همانطور که در تحلیل قبلی توضیح داده شد، یک close زیر 1150$ الگوی ما را پیچیده خواهد کرد، که شامل بالا بردن پتانسیل این مورد است که جهش تا 1 دسامبر همان "A-B-C" گفته شده است

                            نظر


                            • نقره – 5 دسامبر 2014



                              نقره به شیوه ای محکم تر در حال هضم رالی عظیم شکل گرفته است. فعلا، نقره بخوبی بالای ناحیه حمایتی در 15.36$-15.84$ بر جای خود باقیست. شاید هنوز هم پیش از رالی دوباره به داخل این ناحیه پولبک کند، اما لزومی برای این حرکت وجود ندارد. وضعیت ما همچنان بر این منوال است که موج صعودی بعدی قیمت را حداقل تا ناحیه 17.71$-18.06$ خواهد برد. یک close خیلی پایین تر از 15.00$ مورد صعودی کوتاه مدتی ما را تضعیف خواهد نمود.

                              نظر


                              • طلا و نقره – 8 دسامبر 2014





                                روز دوشنبه تحرک زیادی در طلا و نقره وجود نداشت، که تحلیل قبلی ما روی هر دو فلز را دست نخورده باقی گذاشت. در طلا، قیمت بایستی بزودی موج iii (در دایره) از موج 3 مینور صعودی را آغاز کند، که یک رالی مستحکم حداقل تا هدف کوتاه مدت بعدی در ناحیه 1255$-1270$ خواهد بود. مادامیکه قیمت زیر 1150$ بسته نشود، احتمال برای این فشار صعودی قوی خواهد ماند. تحلیل نقره مشابه طلا است. قیمت همچنانکه موج صعودی بعدی اتفاق می افتد بایستی بزودی رالی خود را بسوی 17.71$-18.06$ یا بالاتر آغاز کند. سطح کلیدی بسته شدن قیمت همچنان 15.00$ است، که ما انتظار بالا ماندن قیمت را داریم. اگرچه، در صورتی که تحلیل ما اشتباه از آب در بیاید و نقره زیر 15.00$ بسته شود، به مقدار زیادی مورد کوتاه مدت صعودی را تقویت خواهد نمود.

                                نظر

                                پردازش ...
                                X