اطلاعیه

بستن

راهنمای فروم - حتما بخوانید

با سلام

قابل توجه کاربران محترم تالار گفتگو

قبل از ارسال پست یا ایجاد موضوع جدید، تاپیک قوانین و راهنمای فروم را مطالعه نمائید.

کاربران و مخصوصا تازه واردین لطفا دقت باشید که هرگونه پیشنهاد مدیریت سرمایه یا فروش تحلیل و یا برگزاری کلاس و ... که خارج از محیط عمومی فروم باشد را به هیچ عنوان بدون تحقیق و کسب اطلاعات کامل و کافی دنبال نکنید در غیر این صورت مسئولیت و عواقب آن بر عهده خود شخص می باشد.

همچنین لازم به ذکر است مسئولیت ارتباطات خارج از پست های عمومی فروم اعم از پیام خصوصی یا چت یا دیداری یا شنیداری با سایر اعضای فروم کاملا با خود اعضا هست و وارد کردن آن به صورت عمومی در فروم ممنوع است. برای امنیت بیشتر جهت گرفتن پاسخ سوالات خود از انجمنها استفاده نمایید.

دوستان توجه داشته باشند که تمامی بخش های اختصاصی و عمومی فروم کاملا رایگان بوده و به هیچ عنوان نیاز به پرداخت وجه به هیچ کس برای باز شدن دسترسی نیست.

منتها به این دلیل که در این بخش ها معمولا کار تیم ورک و گروهی انجام میشود، مناسب ورود افراد با شرایط خاصی است که مدیر آن بخش تعیین میکند و برای همه افراد کارایی ندارد چون مستلزم بر عهده گرفتن مسئولیت یا دانش کافی در آن حوزه می باشد.

لذا ضمن پوزش از کاربرانی که تقاضای دسترسی آن ها به بخش های اختصاصی توسط مدیران بخش رد میشود، توصیه میکنیم که پس از فراگیری موضوعات عمومی و تخصصی فراوانی که در روی فروم قرار دارد چنانچه برنامه ویژه ای برای کار در بخش های اختصاصی و کار گروهی دارند آن را مکتوب برای مدیران هر بخش بنویسند و سپس اقدام به درخواست دسترسی بکنند.


با احترام
مشاهده بیشتر
مشاهده کمتر

تحلیل های انجام شده بر روی طلا و نقره شرکت ewi

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • طلا– 10 ژوئن 2105



    طلا قادر به بسته شدن در بالای کانال نزولی شکل گرفته توسط حرکت کاهشی از سقف 1232.71$ در 18 می، همانطور که با خطوط قرمز رنگ روز نمودار نشان داده شده نشد. این نشانه ای مثبت برای روند طلا است. اما بمنظور تایید اینکه یک پیشروی در مقیاس بزرگتر آغاز شده است، این الگو باید پنج موج صعودی را از 1162.45$، کف 5 ژوئن ترسیم نماید. بدون این ساختار، طلا احتمالا هنوز در موج C مینور نزولی از موج (B) میانی خواهد بود. بالاترین احتمال ساختاری است که ما برای چندین هفته آن را دنبال کرده ایم. اگر کف 5 ژوئن پایان موج 2 مینور باشد، موج 3 مینور بایستی طلا را طی ماههای روبرو 120$-150$ به بالا ببرد.

    نظر


    • نقره – 10 ژوئن2015



      نقره روز چهارشنبه از رالی طلا عقب ماند، اما قیمت در اینجا بالاتر بسته شد. نقره در خط روند خود از کف 14.49$ در 1 دسامبر باقی مانده است. این هم یک سناریوی سفتهبازانه، که روز دوشنبه درباره اش بحث نمودیم: نقره با حرکتی شدید به زیر خط روند خود حرکت نمود، که به شاخص DSI اجازه افت تا عددی تک رقمی متناسب با یک کف کوتاه مدتی را می دهد. طلا نیز کاهش می یابد، اما قیمت سطح 1162.45$ بعنوان کف 5 ژوئن را نمی شکند. سپس هر دو فلز طلا و نقره به بالاتر بازگشته و بعد از آن رالی می کنند. حالا، این یک حدس و گمان است. اما ما بدقت پتانسیل حرکتی را زیر نظر داریم. البته احتمال دیگر این است که خط روند نزولی دست نخورده باقی بماند و قیمت بزودی یک پیشروی شدید وقدرتمند را آغاز می کند. ما اطمینان نداریم که چه احتمالاتی را در هر مورد مطرح نماییم زیرا ساختار امواج برای هر تفسیری باز است. بزودی این تردید برطرف خواهد شد.

      نظر


      • طلا و نقره – 12 ژوئن 2105



        یک واگرایی کوچک بین طلا، که از کف قیمت در 1162.45$ در 5 ژوئن جهش نموده است و نقره، که زیر کف قیمتی خود برای آن روز در 15.96$ قرار دارد باقیست. همانطور که نمودار نشان می دهد، نقره در حال نشستن بر روی خط روند خود که در کف شدید 14.49$ در 1 دسامبر آغاز شده است. کاملا واضح نیست چطور الگو از اواخر ماه ژانویه در هر دو فلز نقره و طلا با نمودار مقیاس بالاتر همخوانی دارد. ما درباره سناریوی کوتاه مدت محتملی فکر کردیم که به موجب آن نقره به زیر خط روند خود با حرکتی شدید کاهش می یابد، این در حالیست که طلا با باقی ماندن در بالای کف 1162.45$ آن را مورد تایید قرار نمی دهد. این منجر به یک رالی قدرتمند پس از آن خواهد شد، بهمراه حرکت 120-150 دلاری طلا به بالاتر. اما در حال حاضر گزینه های چندگانه ای وجود دارد، از جمله، یکی از آنها که در آن هر دو فلز به تندی سقوط خواهند نمود. با در نظر گرفتن اینکه شاخص DSI پیشاپیش به سطوح پایین حداقل خود در محدوده تاریخی اش تنزل کرده است، احتمالا کاهشی تند اتفاق خواهد افتاد و به نرمی ریتریس خواهد نمود، بطوریکه قیمت به سرعت شاخص تمایلات را تا مقادیر بالایی از بدبینی متناسب با یک کف قیمتی خواهد راند.

        نظر


        • طلا و نقره – 15 ژوئن 2105





          طلا و نقره روز دوشنبه با حفظ واگرایی صعودی کوچک و احتمال برای یک رالی بزرگتر، رالی صعودی انجام دادند. ساختار کوتاه مدت طلا برای تفاسیر مختلف آزاد است اما تازه ترین گزارش COT نشان می دهد که خالص خرید پوزیشن های فیوچرز و آپشن نزد مدیران سرمایه نزدیک به سطوحی باقی مانده است که همزمان با رالی های انجام شده در طلا طی 8 سال گذشته شده است. مدیران سرمایه کسانی هستند که با افزایش و کاهش چوزیشن های خالص خرید خود در حالیکه قیمت کم و زیاد می شود روند را دنبال می کنند. آنها اغلب اوقات در سقف های قیمتی همانطور که با نامگذاری روی نمودار مشخص شده است هنگامی که روند برمی گردد، گرفتار می شوند. عدد خالص خرید حال حاضر 44717 قرارداد بر سر راه اینکه موج B مقدماتی یک flat گسترش یافته را ترسم کند مانعی ایجاد نمی کند، یکی از احتمالات که درباره اش بحث نمودیم. اما در تحلی قبلی ما به اینکه چگونه شاخص DSI پیشاپیش محدوده های پایینی اعداد تاریخی خود را تحت فشار شکست قرار دهد اشاره کرده ایم. داده های گزارش COT نشان می دهد که اگر موج (B) میانی پیش از این تشکیل کف نداده باشد، باعث کاهش زیادی در قیمت جهت اینکه مدیران سرمایه تسلیم شوند و به سطوح کف بی سابقه یا نزدیک به آن سطوح از قراردادهای فیوچرز و آپشن دست یابند نخواهد شد. بنابراین شاخص تمایلات هنوز برای یک رالی در طلا مساعدتر است تا یک موج اصلی کاهش برای آن.
          همینطور برای نقره، قیمت دوباره از خط روند خود که در کف 14.49$ در 1 دسامبر 2014 آغاز شده جهش کرده است. ما نمی توانیم احتمال یک جهش سریع قیمتی را به زیر این خط نادیده بگیریم اما الزامی برای واقع شدن این احتمال نیست. مادامیکه طلا هرگونه ریزشی برای نقره را تایید نکند، احتمالات به نفع یک صعود قیمت قدرتمند متعاقب آن است. هنگامی که ما قادر به تایید امواج و نشان دادن جزئیات امواج فرعی گردیم، در این مقال آن را به بحث خواهیم گذاشت.

          نظر


          • نقره – 17 ژوئن2015



            ساختار نقره نیز برای هر انجام تفاسیر مختلف باز است. هر نوسان کوتاه مدت از کف 14.49$ به این سو در قالب سه موج بوده است، اما قیمت توسط خط روند شش ماهه از کف ماه دسامبر متوقف شده است. طی 9 روز کاری گذشته، نقره از این خط عبور کرده است و بنظر می رسد قیمت به لحظه ای رسیده که در موقعیت به "برگشت یا شکست" در رابطه با اینکه آیا خط روند دست نخورده باقی خواهد ماند یا خیر قرار گرفته است. اگر طلا بالای کف 15 ژوئن باقی بماند، این خط ممکن است در برابر یک حرکت سریع در قیمت نقره به زیر خود ایستادگی نماید. اما اگر طلا به زیر 1162.45$ کاهش یابد، نقره نیز احتمالا کاهش خواهد یافت.

            نظر


            • طلا – 24 ژوئن 2105



              طلا عجالتا با حفظ شکل فرکتالی که ما در شکل بالا آن را بروز کرده ایم روز چهارشنبه تا 1170.90$ کاهش یافت. این فرم حرکت قیمت نشان می دهد که طلا بایستی در یا بسیار نزدیک به آغاز یک رالی باشد. یک close قدرتمند بالای 1200.00$ نشانی از این خواهد بود که این پیشروی آغاز شده است. این فشار صعودی بایستی قیمت طلا را حداقل تا داخل محدوده 1300$-1500$ ببرد. همانطور که توضیح داده شد، کف 1162.45$ در 5 ژوئن بایستی دست نخورده باقی بماند. یک شکست زیر این کف الگوی ما را پیچیده خواهد نمود و به ما اجازه انتخاب بین گزینه های مختلفی را خواهد داد، از جمله این احتمال که موج (B) میانی نزولی در ازای خط Alt. نشان داده شده روی نمودار هنوز در جریان است.

              نظر


              • نقره – 24 ژوئن2015



                نقره نهایتا خط روند 6 ماهه خود را که از کف 14.49$ در 1 دسامبر آغاز شده است را شکست. قیمت پیش از آنکه چهارشنبه کمی به بالا برگردد روز سه شنبه افت نمود. طلا که عجالتا بالای جدیدترین کف خود در 1162.45$ در 11 ژوئن مانده است کاهش صورت گرفته در نقره را تایید نکرده است. واگرایی بین طلا و نقره اغلب اوقات در نقاط برگشتی یک موج رخ می دهد، که نشانگر تغییری روند است. یک close قدرتمند بالای 16.53$ نشانگر این خواهد بود که شکست این هفته "معاملات short" از بازار محو کرده و نقره در حال آغاز یک پیشروی بزرگتر بوده است. اگر طلا کاهش نقره را مورد تایید قرار دهد، نقره پیش از تلاش برای تشکیل یک کف دیگر احتمالا تا داخل محدوده 14.50$-15.00$ پایین خواهد آمد.

                نظر


                • طلا – 26 ژوئن 2105



                  طلا بایستی در پایان حرکت نزولی خود از 1206.10$ که سقف 18 ژوئن است قرار داشته باشد. نقره به کاهش خود ادامه داد؛ در حالیکه طلا ریزش طلا را مورد تایید قرار نداده است. رفتار واگرایانه بین دو فلز گرانبها ویژگی مشترکی در برگشت روندها است. در حالیکه چنین چیزی در نمودار هفتگی فوق ما بی سابقه بوده است که دورنمای بلندمدت تری را در جمعه شب برای آن منتشر کنیم، کاهش صورت گرفته از 18 ژوئن پنج را تشکیل می دهد، که نشان دهنده آن است که این حرکت موج "c" از یک flat امتداد یافته می باشد. تفسیر این ساختار آن است که یک رالی برای طلا هفته آتی آغاز خواهد شد. همانطور که در تحلیل قبلی به آن اشاره کردیم، یک close بالای 1200.00$ نشانگر آن خواهد بود که موج صعودی بعدی که قابل توجه هم باشد درون موج (C) میانی آغاز شده است. پتانسیل حرکت تا حداقل 100$ بالاتر و احتمالا بیشتر هم وجود دارد. اگر طلا زیر 1162.45$ که کف 5 ژوئن است بسته شود، الگوی حرکتی راه ما را برای گزینه های مختلفی باز خواهد نمود، از جمله احتمال اینکه موج (B) میانی نزولی که با خط Alt. روز نمودار نشان داده شده هنوز در حال حرکت است.

                  نظر


                  • نقره – 26 ژوئن2015



                    همانطور که در تحلیل طلا عنوان شد کف 15.52$ روز جمعه در نقره توسط طلا تایید نشده است. هنوز شکست خط روند شش ماهه از کف 14.49$ نقره را در معرض ریسک کاهش بیشتر قرار می دهد مگر اینکه قیمت در اوایل هفته پیش رو قادر به رالی به بالای خط روند گردد. این خط روز دوشنبه از 16.05$ عبور می کند. یک پیشروی پنج موجی کوچک نشانه قدرتمند دیگری خواهد بود که فشار فروش نقره به نقطه خستگی خود رسیده است. اگر نقره هفته خود را با یک کاهش آغاز کند، قیمت پیش از تلاش برای رسیدن به یک کف احتمالا تا محدوده 14.50$-15.00$ افت خواهد نمود.

                    نظر


                    • طلا – 29 ژوئن 2105



                      طلا در معاملات دوشنبه شب پیش از ریتریس کردن در ازای جهش صعودی در ابتدای صبح روز دوشنبه تا 1188.46$ جهش نمود. اما قیمت روز خود را بالاتر به پایان رساند و واگرایی بین طلا و نقره که ما در تحلیل قبلی به آن اشاره کردیم همچنان بدون تغییر بر جای خود باقیست. جدیدترین گزارش COT نشان می دهد که خالص پوزیشن های خرید مدیران سرمایه در قراردادهای فیوچرز و آپشن طلا در نزدیکی حد پایینی محدوده 9 ساله خود قرار دارد، که نشان می دهد قیمت طلا به یک کف قیمتی نزدیکتر است تا به سقف. یک close بالای 1200.00$ نشانگر این خواهد بود که موج صعودی قابل توجه بعدی درون موج (C) میانی آغاز شده است. اگر، در مقابل، طلا زیر 1162.45$ کف 5 ژوئن بسته شود، الگوی ایجاد شده گزینه های مختلفی را در اختیار ما خواهد گذارد، از جمله احتمال اینکه موج (B) میانی نزولی در ازای خط Alt. روی نمودار هنوز در حال اتفاق افتادن است.

                      نظر


                      • نقره – 29 ژوئن2015



                        نقره نسبت به طلا در مقیاس کوتاه مدت ضعف و کاهش بیشتری دارد. در حالیکه close روز دوشنبه طلا بالاترین قیمت ثبت شده در 5 روز گذشته می باشد، نقره یک close همزمان با تشکیل یک کف را در ازای این کاهش از سقف 17.82$ در 18 می به ثبت رساند. عدم توانایی قیمت در بدست آوردن جاذبه قیمت را در برابر ریزش بیشتر آسیب پذیر می نماید. مادامیکه کف بین روزی 15.52$ روز جمعه دست نخورده باقی بماند انحراف احتمالی را برای رالی قایل هستیم. یک close قدرتمند در برگشت به بالای خط روند 6 ماهه، که روز سه شنبه و چهارشنبه از محدوده 16.07$-16.08$ عبور می کند، نخستین گام در مشخص نمودن این است که پیشروی مهمتری در حال آغاز بوده است. یک "پنج موجی صعودی" کوچک احتمال رالی بزرگتری را مورد تایید قرار خواهد داد. اگر نقره از 15.52$ افت کند، یک ریزش سریع به داخل محدوده 14.50$-15.00$ پیش از تلاش برای تشکیل یک کف دیگر محتمل می باشد.

                        نظر


                        • طلا و نقره – 1 جولای 2105





                          طلا بالای 1162.45$، کف 5 ژوئن باقی می ماند، اما از زمان تشکیل سقف 1232.71$ در 18 می زیر فشار فروش بوده است. بنظر می رسد جهش روز دوشنبه هنوز پتانسیل بردن قیمت طلا به بالاتر را دارد، اما دو روز گذشته (29 و 30 ژوئن) شاهئ پولبک کردن قیمت بوده است. نقره با افت قیمت تا یک کف بین روزی در 15.45$ حتی در موقعیتی ضعیف تر قرار دارد. نقره در کوتاه مدت در برابر سقوط به داخل محدوده 14.50$-15.00$ آسیب پذیر باقی می ماند.

                          نظر


                          • طلا و نقره – 6 جولای 2105

                            [



                            انتشار تحلیل این هفته گزارش COT احتمال اینکه طلا و نقره هر دو در یا نزدیک به پایان حرکت نزولی بوده را افزایش داده و بزودی رالی را آغاز خواهد نمود. این دو نمودار نشان می دهند که تعداد خالص پوزیشن های خرید در قراردادهای فیوچرز و آپشن نزد مدیران سرمایه را نشان می دهد: نمودار بالایی این گروه را در رابطه با طلا و پایینی همان موضوع در رابطه با نقره می باشد. هر دو نمودار نشان می دهد که مدیران سرمایه شرط بندی های خود را بطور عمده در رابطه با باورشان درباره احتمالات برای یک رالی در طلا و نقره تغییر داده اند. مدیران سرمایه، که به نیابت مشتریانشان معامله می کنند، دنباله رو روند هستند، بدین مهنی که شرط بندی های خود بر روی خرید را هنگامی که قیمت صعود می کند انجام می دهند و بالعکس. این گروه بطور عام خود را در معرض برگشت قیمت در سقف ها و کف های قرار می دهند، روشی اشتباه برای معامله در برگشت های قابل توجه روند.
                            در 1307.40$ سقف موج (A) در طلا (22 ژانویه 2015)، مدیران سرمایه اطمینان زیادی داشتند که قیمت پیشروی خود را که روی آن تعداد خالص 167693 قرارداد خرید را داشتند تداوم خواهد بخشید، که این تعداد قرارداد بالاترین عدد از زمان تشکیل سقف موج (2) میانی در اکتبر 2012 بود. حالا، پس از آنکه طلا 11% از زمان تشکیل سقف موج (A) کاهش یافته است، مدیران سرمایه تعداد خالص 21480 قرارداد خرید را در اختیار دارند که این کوچکترین تعداد پوزیشن خرید در 8.5 سال گذشته از 23 اکتبر 2006 به این سو (با 15705 قرارداد) همانطور که با فلش های قرمز رنگ روی نمودار نشان داده شده می باشد. حتی اگر بخواهیم بیشتر درباره اش صحبت نماییم شاید حقیقت این باشد که مدیران سرمایه حالا در سقفی جدید در 8.5 سال گذشته قرار دارند، با این وجود قیمت بالای کف موج (B) در 1142.87$ در 17 مارس باقی می ماند. بعبارت دیگر، مدیران سرمایه درباره رسیدن قیمت طلا به سطوح بالاتر خوشبینی کمتری دارند. این همان تعریف روانشناسی "موج دوم" کلاسیک است.
                            در نقره، توجه نمایید مدیران سرمایه چقدر سریع پوزیشن های خالص خرید خود را از مثبت 41555 قرارداد در اواخر ماه می تا منفی 9138 قرارداد در هفته گذشته تغییر دادند. این یک موج برگشتی پنج هفته ای از فشار فروش می باشد، مشابه چرخش صعودی به نزلی در تابستان گذشته که منجر به رالی از کف 15$ تا 18.50$ در اواخر ژانویه امسال گردید. این در حالیست که ساختار امواج در نقره ممکن است برای تفسیر آزاد و قابل تغییر باشد، سقف های تشکیل شده در تمایلات واضح و مشخص هستند.
                            هیگدام از این شاخص ها مانع کاهش طلا و نقره کمی بیشتر از آنچه در سطوح جاری در آن قرار دارند نمی شوند تا امواج فرعی نهای ساختار مربوط به خود را به پاییان برسانند، با این حال، لزومی برای حادث شدن این موضوع وجود ندارد. این سنجش ها و شاخص ها قطعا و قدرتمندانه نشان می دهند که طلا و نقره هر دو بایستی بسیار نزدیک به آغاز یک پیشروی باشند، زمانی که حرکتشان کامل شود، دوباره پوزیشن های مدیران سرمایه را از فروش به خرید تغییر خواهند داد.

                            نظر


                            • طلا – 13 جولای 2105



                              سطح بالای تمایلات ارزشی برای اهمیت دادن ندارد. ما درباره یک چرخش کامل توسط مدیران سرمایه صحبت کردیم که در قراردادهای فیوچرز و آپشن در طلا همانطور که هر هفته در گزارش COT شمارش می شود معامله می کنند. این گروه، که از سوی مشتریان خود معامله می کنند، دنباله روهای روند هستند، بدین معنی که آنها پوزیشن های صعودی خود را همچنانکه قیمت صعود می نماید افزایش می دهند و بالعکس. همانطور که نمودار نشان می دهد، این گروه بطور عمومی خود را در معرض حد بالای قیمتی می یابند، پوزیشن گیری به روش اشتباه در برگشت روندهای قابل توجه. جدیدترین دوره گزارش دهی برای رالی طلا نشان می دهد که مدیران سرمایه حالا کمترین تعداد خالص خرید قراردادهای فیوچرز و آپشن را در در ارتباط با طلا در اختیار دارند، بدین معنی که آنها کاملا دست از پتانسیل چشمگیر رالی طلا کشیده اند. نامگذاری امواج نشان می دهد که موج B اولیه (در دایره) در حال ترسیم یک flat رو به بالا می باشد. یا موج (B) از B (در دایره) یک کف در 1142.87$ در 17 مارس تشکیل داده است یا این کار را با یک شکست نسبتا آرام در 1131.85$ (7 نوامبر) انجام خواهد داد، که در این صورت الگوی حرکتی تبدیل به یک flat توسعه یافته خواهد شد. موج (C)، به مجرد اینکه آغاز شود، در کمترین حالت یک رالی طلا خواهد بود که قیمت را به بالای 1307.40$ ییرد. پوزیشن حال حاضر مدیران سرمایه مطابق با این پیش بینی می باشد.

                              نظر


                              • نقره – 13 جولای 2015



                                به همین ترتیب، مدیران سرمایه در قراردادهای فیوچرز و آپشن در رابطه با نقره نیز بیشترین تعداد پوزیشن را دارا هستند. در اینجا، مدیران سرمایه در وقاع بطور خخالص در وضعیت فروش یا short قرار دارند، مشابه پوزیشن های خالص فروش در اوایل ژوئن و اواخر اکتبر سال گذشته. من فلش های آبی را بر روی نمودار قرار دادم تا نشان دهم مدیران سرمایه همزمان که قیمت ها به ترتیب 16% و 18% رالی کردند پس از آن چطور در دام پوزیشن های سقف در سمت اشتباه تغییرات روند نقره می افتند. در تحلیل قبلی در رابطه با ارتباط قیمت و زمان در حرکات نقره از کف 1 دسامبر به این سو صحبت کردیم. تفسیر آن این بود که "شرایط همچنان برای یک رالی بزرگتر در نقره بسیار مساعد است." داده های گزارش COT شاخصی از تمایلات را نشان می دهد که از مورد ما برای پیشروی قیمت حمایت می کند. در کوتاه مدت، یک رالی به بالای 15.78 بایستی پنج موج صعودی را از کف 14.66$ اخیر (7 جولای)ایجاد کرده و این را نشان دهد که روند بعدی از درجه بالاتر به بالا برگشته است.
                                ویرایش توسط PCMNewsDesk : https://www.traderha.com/member/3816-pcmnewsdesk در ساعت 07-16-2015, 10:44 PM

                                نظر

                                پردازش ...
                                X